Sedan upload-sidan här förändrades nyligen, och ja, till en viss del förbättrades (drag-n-drop), så har allt fler problem uppstått i dess ställe.
Vid massuppladdning utav flera bilder så har uppladdaren här alltid varit händig då den sorterade bildernas följd från datumen dom togs, att bara kunna uppdatera sidan efter utströdd uppladdning och finna allt på sin plats. Någonting som nu tagits bort och lämnat allt huller om buller.
Det här hade inte varit lika illa om man kunnat välja en ny bild för uppladdning direkt på upload-sidan. Istället måste man nu noga välja och ladda upp de bilder man vill se landa först i sin dagbok, för att till sist behöva öppna /upload-länken igen för en chans att välja nästa bild så snabbt som möjligt i följd. Varför måste utropet om att alla bilder laddats upp ta platsen för chansen att välja en till bild? Som t.ex. jag sparar och ändrar mina bilder jämt, så är det inte alltid så simpelt att man bara markerar allt i en rad, skriver ett par ord och klickar på ladda upp i en perfekt följd.
Det har blivit oerhört manuellt, och dräper alldeles för mycket tid för dagliga användare med mycket bilder. Hade denna förändring skett före min semesterresa med totalt flera hundra bilder så hade jag fått panik. Jag orkar inte sitta och planera om jag har tid eller lust att bara ladda upp här mer. Det borde vara enkelt nog att kunna markera allt och låta sidan göra resten igen.
Nya /upload
Current thread - Nya /upload
Hmm nu vet jag inte om du syftar på samma sak som jag stör mig på med nya uppladdaren men:
Tidigare när man drog&släppte en bild så stannade man kvar på uppladdningssidan och kunde bara dra över fler bilder när de första laddat klart. Nu kommer man till en ny sida utan uppladdare som berättar att bilderna är uppladdade och för att gå tillbaks till uppladdaren måste man klicka i rutan "ja jag vill lämna sidan". MYCKET jobbigare än tidigare.
Tidigare när man drog&släppte en bild så stannade man kvar på uppladdningssidan och kunde bara dra över fler bilder när de första laddat klart. Nu kommer man till en ny sida utan uppladdare som berättar att bilderna är uppladdade och för att gå tillbaks till uppladdaren måste man klicka i rutan "ja jag vill lämna sidan". MYCKET jobbigare än tidigare.
Bland annat det. Men efter man uppdaterat sidan så sorterar den heller inte längre bilderna efter datumen man tog dom. Mycket snabbare, smartare och enklare vid uppladdning av fler bilder. Ännu ett problem som tvingar en att lämna sidan. Är det hela verkligen värt ett grönt meddelande att allt är klart? Det avslutar ju snarare hela kaptilet känns det som, när man oftast inte ens är färdig så enkelt.
Tycker verkligen inte heller om nya uppladdningen och det har faktiskt gjort att jag laddar upp mer sällan. Det är jobbigt att behöva trycka bakåt/framåt/ta bort bild/uppdatera osv. Tidigare kunde man som sagt bara släppa in en bild, skriva bildtext och sedan släppa fler om man ville det. Det gick också att dra+släppa dit fler direkt efter att man hade laddat upp föregående bilder.
Inte nog med att den försvårar otroligt mycket - den laggar hela tiden. Nästan varje bild jag börjar ladda upp stoppas. Jag får uppdatera, klicka mig in på uppladdningen igen och släppa en ny (eller samma igen). När jag laddar upp en ny bild kommer även den som inte gick att ladda upp först och jag får ofta dubbla bilder.
Om det inte sker en ändring kommer jag förmodligen tröttna på att ladda upp bilder här, man kunde väl iallafall få välja vilken uppladdare man ville ha? Vet att man kan välja "alternativ" uppladdning men jag vill ju ha den förra - inte den äldsta.
Inte nog med att den försvårar otroligt mycket - den laggar hela tiden. Nästan varje bild jag börjar ladda upp stoppas. Jag får uppdatera, klicka mig in på uppladdningen igen och släppa en ny (eller samma igen). När jag laddar upp en ny bild kommer även den som inte gick att ladda upp först och jag får ofta dubbla bilder.
Om det inte sker en ändring kommer jag förmodligen tröttna på att ladda upp bilder här, man kunde väl iallafall få välja vilken uppladdare man ville ha? Vet att man kan välja "alternativ" uppladdning men jag vill ju ha den förra - inte den äldsta.