Friday 27 August 2010 photo 1/10
|
http://anklagainteoss.blogg.se
Varför ska man förbjuda dessa vackra varelser? För att idioter använder dem till slagsmål?
Vi som verkligen förstår och kan rasen, vi måste kämpa! Kämpa så jävla hårt för att få ha kvar dessa underbara djur i vårt land! Kämpa för att några idioter slår sina hundar och använder dem som kamphundar! Det är fan inte rätt!!
Vi vet vad rasen behöver, vi ger det till dem! Men ändå får vi skit för det!
Så jävla lågt!
Jag har fan aldrig, aldrig hört att en pitbull / amstaff gått till anfall här i Sverige! ALDRIG! Visst har jag hört om hundslagsmål, människor som använder hundarna som vapen, men jag har aldrig hört att en pitbull / amstaff "hoppat" på en helt random människa!
Jag har bara hört att rottweiler och schäfer gått till anfall! Aldrig någon "kamphund"!
Så ge fan i och ge de här underbara djuren så dåligt rykte!
Cesar säger:
Avliva dom inte
Förbjud dom inte
UTBILDA!
Annons
Comment the photo
Panda
Thu 16 Sep 2010 20:15
Det är inte hundarna dom ska förbjuda, det är ägarna. Jag tycker att man ska ha licens på hundar, istället för att inte tillåta dom. Det är inte hunden som är farlig, det är ägaren. Samma med vapen. Vapen dödar inte, människan gör.
Dock så är jusst pitbull en sådan hund som är avlad till att skada andra djur. Den rasen kan man inte lira på till 100% om man inte har superlydnad på den. Pitbull har även väldigt låg intelligens. Amstaffs är vad jag vet något stabilare än Pitbull.
Själv har jag en Helkuperad Dobermann.
Dock så är jusst pitbull en sådan hund som är avlad till att skada andra djur. Den rasen kan man inte lira på till 100% om man inte har superlydnad på den. Pitbull har även väldigt låg intelligens. Amstaffs är vad jag vet något stabilare än Pitbull.
Själv har jag en Helkuperad Dobermann.
svantessonnn
Tue 7 Sep 2010 18:41
jag har en pittbul/Amstaff blandning och han skulle aldrig göra någon illa
inte ens i lek
ok det ser tuft och hårt utt när dom leker( menar att deras lekset är så) men han skulle aldrig skada någon med flit och det beror på ägan och som sakt är inte en hund kamp hund för en man gör den till det
så det är helt fel att förbjuda dom
tycker alla som får rösta ska rösta i mot kristdemokraterna för det är dom som vill förbjuda dom
inte ens i lek
ok det ser tuft och hårt utt när dom leker( menar att deras lekset är så) men han skulle aldrig skada någon med flit och det beror på ägan och som sakt är inte en hund kamp hund för en man gör den till det
så det är helt fel att förbjuda dom
tycker alla som får rösta ska rösta i mot kristdemokraterna för det är dom som vill förbjuda dom
Anonymous
Mon 6 Sep 2010 21:07
UTBILDA!
min amstaff hette Cesar.. gick bort i somras :S han var mer människa än hund . den hunden SKYDDADE oss och spred massa glädje omkring. ♥
så ja, tror du har rätt. :) men inte bara utbildning - också värme och gemenskap med hundarna. uppfödare får väl också se till att de säljs till rätt personer..
min amstaff hette Cesar.. gick bort i somras :S han var mer människa än hund . den hunden SKYDDADE oss och spred massa glädje omkring. ♥
så ja, tror du har rätt. :) men inte bara utbildning - också värme och gemenskap med hundarna. uppfödare får väl också se till att de säljs till rätt personer..
Jessica
Mon 6 Sep 2010 21:07
Heej! Jag håller helt klart med dej i det du säger, utbildning krävs för att man ska ha dessa hundar. Och jag har heller aldrig hört att nån amstaff/pitbull gått till anfall. Jag tycker att alla som har såna här hundar ska gå ihop, och verkligen visa att deras hundar inte är farliga.. Jag har en sån hund, och vill inte att dom ska få dåligt rykte, för dessa hundar är dom mest underbara hundarna som finns. Det enda som krävs är som sagt massor av UTBILDNING!.. Stå på dej, jag står på din sida.
Jessica
Mon 6 Sep 2010 21:12
Jag blir oxå förbannad när folk går omvägar bara för man kommer me en "kamp" hund... Och att alla tjafsar om att förbjuda dom... Ska man förbjuda en ras, ska man förbjuda alla
Felill
Thu 2 Sep 2010 20:14
Jag har hört om pitbull/amstaff som anfallit både hund som människa, så att de är ofarliga är inte helt sant.
Dock beror det lite på ägare, men också på hundens mentalitet.
Grejen med kamphundar är att när de gör något så gör dem det ordentligt. Oftast, om de attackerar hundar, släpper de inte. Om ägaren försöker slå bort hunden triggas den igång & biter bara hårdare.
Dock beror det lite på ägare, men också på hundens mentalitet.
Grejen med kamphundar är att när de gör något så gör dem det ordentligt. Oftast, om de attackerar hundar, släpper de inte. Om ägaren försöker slå bort hunden triggas den igång & biter bara hårdare.
Cathart
Tue 7 Sep 2010 20:13
Du vet och du vet.
Det hör nog bara till olika uppfattningar och upplevelser.
Det hör nog bara till olika uppfattningar och upplevelser.
Felill
Tue 7 Sep 2010 20:54
Uppfattning vet jag inte, men upplevelser, ja.
Har levt med djur sedan jag föddes; har både hund & kattuppfödning & pensionat. Så nog vet jag. Det låter drygt, men det är så det är.
Min mamma är både dommare & uppfödare sedan ca 20 år tillbaka. Jag stöter på nya hundar varje dag, nya psyken varje dag.
En dålig hund kan avlas fram.
Har levt med djur sedan jag föddes; har både hund & kattuppfödning & pensionat. Så nog vet jag. Det låter drygt, men det är så det är.
Min mamma är både dommare & uppfödare sedan ca 20 år tillbaka. Jag stöter på nya hundar varje dag, nya psyken varje dag.
En dålig hund kan avlas fram.
Cathart
Tue 7 Sep 2010 21:43
Jag tror på det du säger och tvekar inte att du säkert vet din sak på så vis.Men jag tror det samtidigt kan uppfattas som att dra en ras över en och samma kant.Speciellt känsligt för de som har den sortens hund.
Är det dina hundar på bilden så måste jag sticka in att de var otroligt stiliga och vackra!
Är det dina hundar på bilden så måste jag sticka in att de var otroligt stiliga och vackra!
HannaMeH
Thu 2 Sep 2010 16:37
Folk har kallat min boxer för kamphund... Bara det säjer väl mkt om att vissa människor är okunniga inom hund..
iwannarock
Thu 2 Sep 2010 16:24
Jadu... och media skrämmer ju upp varenda en som inte har hund själv. Folk springer fan iväg när jag är ute o går med min rottis :o
ClarasNisse
Thu 2 Sep 2010 16:30
Det är knäppt! Bara för att människorna är rädda för de här hundarna förbjuder de dom...
iwannarock
Thu 2 Sep 2010 16:32
Skulle hellre se att det är straffbart att äga djur man bevisligen inte ska ha/inte kan ta hand om.
Clara sofiaa steén'
Thu 2 Sep 2010 16:19
Så amstaff förbjuds men de finns ju inte alls andra hundraser som kan göra samma sak? De ä ju bara dom idioter som utbildar hunden som gör fel. Hunden kan ju inte rå för ett skit!
Anonymous
Thu 2 Sep 2010 16:32
om du inte hade brytt dej så hade du inte kommenterat ? :)
pppoooontus
Thu 2 Sep 2010 16:35
Ja, det är ju lättare än att skriva, men jag känner inte för det ;(
Anonymous
Thu 2 Sep 2010 16:16
Känner en som blev attackerad av en kamphund, men självklart går de inte bara till attack av sig själva. Är ju rena dumheter ärligt talat, men så fort folk inte kan ta ansvar för något så ska det förbjudas, naturligtvis...
Anonymous
Thu 2 Sep 2010 16:12
björn :D
Anonymous
Mon 30 Aug 2010 22:18
helt rätt.. men när jag va 6 år då skulle jag köpa godis i en affär och då fanns det en pitbull inne i affären och om gubben inte haade hunnit dra tillbaka hunden hade huunden bitit mig ... :/
ClarasNisse
Mon 30 Aug 2010 22:19
Ajj...
Men då var det ju ägarens fel. Det är ju trots allt aldrig hundens fel :)
Men då var det ju ägarens fel. Det är ju trots allt aldrig hundens fel :)
Anonymous
Mon 30 Aug 2010 22:14
Håller med!
oliviaassyster
Mon 30 Aug 2010 22:12
det är ju upp till ägaren hur man uppfostrar sin hund, tycker isåfall man ska förbjuda dom som uppfostrar dom fel (;
vi hade en pitbull, en amerikansk, men min 5-åriga lillebror han kunde ligga på henne, sitta på henne, krama om hennes nacke & allt, enda hon gjorde om det blev för mycket var att hon aktade sej.
vi hade från att hon var 4 månader, till att hon va lite över 3 år.
Gina (L)
vi hade en pitbull, en amerikansk, men min 5-åriga lillebror han kunde ligga på henne, sitta på henne, krama om hennes nacke & allt, enda hon gjorde om det blev för mycket var att hon aktade sej.
vi hade från att hon var 4 månader, till att hon va lite över 3 år.
Gina (L)
Anonymous
Mon 30 Aug 2010 22:05
asså dom är inte kloka kan man verkligen förbjuda en hundras bara för att den kan bitas döda det kan fan vilken hund som hälst uppfostrar man dom rätt blir dom värdens sötaste gosigaste hundar
gulteeking
Mon 30 Aug 2010 22:03
asså dom är söta de är de bara för att dom är biffiga av sig ska man ej få ha dom idiotiskt
Anonymous
Mon 30 Aug 2010 22:01
Pitbull/Amstaff/Mastiff = Love<3
Anonymous
Mon 30 Aug 2010 22:05
Min kusin i Dalarna har några pitbulls, han brukar gå med dom i flock på stan, alla typ skingrar sig... men när vi gick inne i centrala STHLM så var det en 5 åring som kom fram och började klappa på Tindra (Tiken till alla valpar), och alla blev ju jätte rädda o börja skrika och 5 åringens mamma börja gråta xD
Sen satte sig barnet vid Tindra och bara höll om Henne. Jag blev seriöst tårögd. så jävla vackert! ;$
Fick reda på senare att den mamman till 5 åringen köpte 4 Pitbull Valpar av min kusin som kom under nästa flock! :)<3
Sen satte sig barnet vid Tindra och bara höll om Henne. Jag blev seriöst tårögd. så jävla vackert! ;$
Fick reda på senare att den mamman till 5 åringen köpte 4 Pitbull Valpar av min kusin som kom under nästa flock! :)<3
ClarasNisse
Mon 30 Aug 2010 22:07
Nä, asså sånt... det gör mig också tårögd! Det är så jäkla fint! Älskar när sådant händer!
Anonymous
Mon 30 Aug 2010 22:00
det är riktigt idiotiskt att förbjuda en sån ras !!!!! man blir så fruktansvärt arg jag menar om en ägare t.e.x hade en golden retriver säger vi och behandlade och uppfostrade den fel hade den också varit farlig det är inte bara såna "kamp hundar" som man kallar det som kan vara farliga. man blir riktigt arg på sån :@ !!!
Anonymous
Mon 30 Aug 2010 21:57
dom blir väl vad man gör dom till, precis som vilken hund som helst :)
WhenYouKnow
Mon 30 Aug 2010 21:57
Jag har en amstaff o hon skulle aldrig anfalla någon, finns inte ett ont ben i henne!
Anonymous
Mon 30 Aug 2010 21:56
STOR KÄRLEK till djuret <3
Anonymous
Mon 30 Aug 2010 21:56
amstaff är bästa hundar som finns jag lovar, aldrig fel på hunden om den går till attack, säger bara avlivar dom hunden för ett anfall...då ska jag personligen vara där och avliva ägaren :S sjuka idioter som använder dom till kamp......
ClarasNisse
Mon 30 Aug 2010 21:57
Håller helt med dig!
Tänk om vi skulle använda dem till våld!
Haha, okej, jag ser det framför mig, och det skulle faktiskt se ganska komiskt ut xD
Tänk om vi skulle använda dem till våld!
Haha, okej, jag ser det framför mig, och det skulle faktiskt se ganska komiskt ut xD
Anonymous
Mon 30 Aug 2010 22:00
haha joo visst men de är inte mer än rätt, vrf ska hunden dö för att ägaren är cp för liksom
Anonymous
Mon 30 Aug 2010 21:53
Asså helt seriöst så har jag hört att dom kan attackera människor... men det kan ju alla raser göra? jag tycker INTE att man ska förbjuda denna ras, det är fel på ägaren som uppfostrar hunden ! man borde också införa ett slags "körkort" för hundar. min åsikt !
Anonymous
Mon 30 Aug 2010 21:50
Aw vilken söt vovve den kommer bita människor snart
Anonymous
Mon 30 Aug 2010 22:09
jag tänder en cigg och börjar röka, för inatt ska jag och big O kröka !
WildWax
Mon 30 Aug 2010 13:25
Håller helt och hålelt med! har en amstaff o en pitbull hemma. Fan världens kramgrisar båda 2
Anonymous
Sat 28 Aug 2010 17:28
Dessa hundar är ju i och för sig skapade för att döda varandra.
WildWax
Tue 31 Aug 2010 12:26
http://www.thebullyhouse.com/pitbullhistory.html
Läs den så fattar du. Wikipedia my ass denna killen har ägnat stor del av sitt liv i forskning kring hundarna.
& alla medlemmar på dem sidorna jag är med i ägnar sig åt att ge rätt ryckte åt hundarna så människor som du ska fatta dem e snälla o inte läsa all skit på wikipedia o tro dem är farliga hundar.
Snälla läs det elelr behöver du en översättning?
Läs den så fattar du. Wikipedia my ass denna killen har ägnat stor del av sitt liv i forskning kring hundarna.
& alla medlemmar på dem sidorna jag är med i ägnar sig åt att ge rätt ryckte åt hundarna så människor som du ska fatta dem e snälla o inte läsa all skit på wikipedia o tro dem är farliga hundar.
Snälla läs det elelr behöver du en översättning?
WildWax
Wed 1 Sep 2010 13:07
Dög det inte? En internationel sida som ägnar sig nart åt dem hundarna har väll ändå rätt info eller du vet bättre?
Rickard021
Sat 28 Aug 2010 14:15
Cesar säger:
Avliva dom inte
Förbjud dom inte
Och kanske inte ge dom till blattar
Avliva dom inte
Förbjud dom inte
Och kanske inte ge dom till blattar
Anonymous
Sat 28 Aug 2010 13:44
Sjukt fina hundar är det. En underbar ras endligt mig. Varför ska man äns förbjuda en viss ras? Till och med puddlar kan gå till anfall liksom så det är inte den s.k rasen det handlar om, endå döms många hundar. Hundarna blir som dess ägare, därför att dem söker sig till sina med människor. Dem vill vara som sina människor för att den vill göra rätt för sin ägare. Så därför tycker jag att idioter inte borde ha hund. En åsikt från mig dåra. :)
Anonymous
Sat 28 Aug 2010 13:40
klart man inte ska förbjuda dom, alla måste ta sitt eget ansvar! man har ju inte förbjudit vapen i sverige, så då kan man väl inte heller förbjuda en hund bara för att den "kan användas som vapen"... amstaff är väldigt fina hundar tycker jag och dom jag har träffat är lugna och trevliga familjehundar som tycker om barn m.m-
Anonymous
Sat 28 Aug 2010 13:39
Med rätt uppfostran så kan man säkert ha dessa hundar utan problem, men pga att många ungdomar anser att denna hund är "cool" så kommer chansen till att anfall sker vara relativt hög då e inte förstår vilket ansvar man måste ta om man ska ta en hund som i ursprung är uppfödd för att slåss.
ClarasNisse
Sat 28 Aug 2010 13:40
Precis... pga dessa ungdomar har de här underbara hundarna så dåligt rykte!
Anonymous
Sat 28 Aug 2010 13:37
sjukt fina hundar är det!
Anonymous
Sat 28 Aug 2010 13:37
Med dig på hundra!
Anonymous
Sat 28 Aug 2010 13:35
amstaff eller en rottis/schäffer som man kan ha i lastbilen om jag klarar kortet villl säga :P
WhenYouKnow
Mon 30 Aug 2010 22:02
Mm men de borde finnas lagar som gör att man typ måse ha "gröntkort" för att få ha dem, så man måste kunna uppvisa ett sådant kort om man har en sådan hund annars ska polisen kunna ta den o omplacera den eller så :) Känns som jag svamlar men hoppas ni förstår vad jag menar ;)
Cbrg
Mon 30 Aug 2010 22:44
haha ni får det att låta så enkelt, det är det ju verkligen inte.. då importerar dem ju bara hunden från något annat land och struntar i att "registrera" den. Men visst, det kan väl fungera om polisen tar hunden, men tror inte riktigt att polisen i storstäderna prioriterar att omplacera hundar före resten av de problem som finns i dagens samhälle,..tyvärr:( för det hade verkligen behövts hårdare tag
SANNICORN
Sat 28 Aug 2010 13:34
Alltså, så jävla rätt, och jag har bestämt att jag tänker kalla chihuahua och andra handväske-hundar för FEJK-hundar till folk slutar kalla vissa raser för "kamp-hundar" för det är så fel.
Anibaz
Sat 28 Aug 2010 13:45
ni är ju förfan precis likadana. håller på trackar småhundar bara för att ni inte tycker om dom? KLART SOM FAN att dom som inte vill ha staffar/bullar försöker få dom förbjudna, för även om du tror du kan förändra något så kommer dom alltid ses som kamphundar. D gör inte saken bättre och du räddar absolut inte några hundar genom att se ner på småhundar. Visst, det är fel att människor styr hundarna åt fel väg, men det ger ingn rätt att se ner på någon hundras. Som du sa, et är ägaren det är fel på, inte hunden. Gäller inte det chihuahuaorna också? Småhundar kanske är "bjäbbiga", men det går att få ur dom precis som det går att få ur en problemhun dess olater.
SANNICORN
Sat 28 Aug 2010 13:50
oh dear god, lugna dig :o ta ett djupt andetag och räkna till tio :)
Anonymous
Sat 28 Aug 2010 13:33
Dem är tuffa också, ska lätt köpa när jag flyttar hemifrån. :3
jennifer&kajzah
Sat 28 Aug 2010 13:29
DE ÄR FAN RÄTT DE DU SÄGER !
vi är med dej till 100%
vi är med dej till 100%
Anonymous
Sat 28 Aug 2010 13:28
det är ju så att man måste kunna träna dom rätt eller?
Anonymous
Sat 28 Aug 2010 13:37
bra dom som inte kan eller använder dom som vapen bör inte han nått jävla djur.. det är liksom djur, dom känner lika mycket som oss! :D amstaff är så underbart fina <3
ClarasNisse
Sat 28 Aug 2010 13:38
Ja, vi är alla djur, hur skulle det kännas om vi använde dem som vapen? xD
Oja :)
Oja :)
Gasoholic
Sat 28 Aug 2010 13:19
De borde inte förbjuda dem. Utan ställa väldigt höga krav på ägaren istället.
Tror det är ytterst ovanligt att folk köper dem för användning av kamphund i sverige. Tror dock det är vanligt att folk köper dem utan att veta vad de gett sig in på. Därav resultaten.
Borde vara license på "kamphundarna".
Tror det är ytterst ovanligt att folk köper dem för användning av kamphund i sverige. Tror dock det är vanligt att folk köper dem utan att veta vad de gett sig in på. Därav resultaten.
Borde vara license på "kamphundarna".
ClarasNisse
Sat 28 Aug 2010 13:23
Nej, jag lånar honom ibland :D
Han är som min egen, jag brukar få låna honom typ varje helg, och så :)
Ganska skönt när man kan låna en hund så, då kan man liksom aldrig tröttna :) Inte för att jag skulle tröttna... :P
Kul, vad har du för en?
Han är som min egen, jag brukar få låna honom typ varje helg, och så :)
Ganska skönt när man kan låna en hund så, då kan man liksom aldrig tröttna :) Inte för att jag skulle tröttna... :P
Kul, vad har du för en?
mistra
Sat 28 Aug 2010 13:18
de flesta bitolyckor som sker är inte ens med sk "kamphundar" utan det brukar vara retrivers och mer vanliga sällskapshundar. fattar inte varför man ska förbjuda vissa hundraser, så löjligt. allt ligger ju ägaren. alla hundar kan bli aggressiva och bita folk oavsett ras :P
Anonymous
Sat 28 Aug 2010 13:17
Förbjud dom inte. om man uppfostrar dom rätt är dom snälla :O
Anonymous
Sat 28 Aug 2010 13:16
Jag hade en såndär hund, fast den dog! så ta hand om den! mvh Emil.
Anonymous
Sat 28 Aug 2010 13:14
Otroligt fin hund!
Anonymous
Sat 28 Aug 2010 13:23
Aa, därför jag vill vänta med att skaffa. Så jag har tid till att uppfostra den o ge den den stimulans dom behöver :D
dParadox
Sat 28 Aug 2010 13:12
har ingen men har lust att skaffa en när jag blir större :):)
Frågan är om det aggresiva beteendet ligger kvar i psyket på dom, fast man uppfostrar dom bra etc..
Frågan är om det aggresiva beteendet ligger kvar i psyket på dom, fast man uppfostrar dom bra etc..
dParadox
Sat 28 Aug 2010 13:33
asså.. pressade situationer behöver inte vara att ngn slåss nära dom etc, kan vara bara att gå på stan och det är mkt som rörs runtomkring etc
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 19:22
Inte alls idiotiskt... bättre att förbjuda det så alla idioter inte använder dom som kamphund
VLenin
Sat 28 Aug 2010 13:16
Den farligaste hunden i Sverige är polishunden? hur förklarar du de?
Stockholms läns polis har själv gått ut med de...
Varför har man inte en pitbull/amstaff eller andra hundraser som klassas som "Kamphundar".
Pitbull/amstaff är en för dålig vakthund. Den blir lycklig när nya personer kommer osv. Den kan inte vakta om den uppfostras som en hund bör uppfostras.
Stockholms läns polis har själv gått ut med de...
Varför har man inte en pitbull/amstaff eller andra hundraser som klassas som "Kamphundar".
Pitbull/amstaff är en för dålig vakthund. Den blir lycklig när nya personer kommer osv. Den kan inte vakta om den uppfostras som en hund bör uppfostras.
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 19:06
:D :::)))
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 19:00
Det beror ju helt på ägaren det är dom som är idioter mot sina hundar som ska förbjudas inte hunden. Åh vad sur man blir på idioter som säger saker som dom vet inget om. Älska dom inte hata.
MsMmhmm
Fri 27 Aug 2010 18:52
Det var samma liv kring Dobermann tidigare (och schäfer).
Människor som söker uppmärksamhet och behöver hävda sig kommer alltid leta efter en ras som kan hjälpa dem med det.
Det spelar alltså ingen roll om man förbjuder en ras, troligen kommer det bara att göra att rasens "pitt-förlängarstatus" höjs.
Tycker istället att man som krav ska kunna visa upp ett utbildningsintyg när man köper hunden och sen kunna bli fråntagen detta om man inte uppfyller kraven och då förlora rätten att handha rasen.
En hund med rätt förare är en bra hund, en hund med en dålig förare kan vara livsfarlig, oavsett ras.
Människor som söker uppmärksamhet och behöver hävda sig kommer alltid leta efter en ras som kan hjälpa dem med det.
Det spelar alltså ingen roll om man förbjuder en ras, troligen kommer det bara att göra att rasens "pitt-förlängarstatus" höjs.
Tycker istället att man som krav ska kunna visa upp ett utbildningsintyg när man köper hunden och sen kunna bli fråntagen detta om man inte uppfyller kraven och då förlora rätten att handha rasen.
En hund med rätt förare är en bra hund, en hund med en dålig förare kan vara livsfarlig, oavsett ras.
shadowgame
Fri 27 Aug 2010 18:49
Folk är ju så jävla okunniga och rent ut sagt korkade! Det kommer ofta fram människor och vill klappa våran hund (han är bara 5 månader) och så säger dom ''Åååååh vad söt, det är en Boxer va?'' När jag säger att han är en Amstaff så vill dom inte klappa längre... Nötter
shadowgame
Fri 27 Aug 2010 18:54
ja... Däremot så hände det en rolig sak idag. Vi var och hälsade på några kompisar och i trapphuset så råkade vi mer eller mindre springa in i en tant (70+) och hon blev helt till sig! Böjde sig ner och klappade honom och sa ''Åååååh vad fiiiin! En liten Amstaff va?'' :)
EnbollLOL
Fri 27 Aug 2010 18:48
Asså man kan ju inte veta vilka som är dumma och vilka som är inte när man säljer en sån hund? Men visst lite drygt att ta bort alla dom hundarna men är väll mycket för säkerheten så det är ju inte någon idiotiskt anledning.
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 18:46
FÖRBUD INTE!
jag har en amstaff förbjuds hon sp vet jag inte vad jag gör,,
jag har en amstaff förbjuds hon sp vet jag inte vad jag gör,,
maax88
Fri 27 Aug 2010 18:44
Bra skrivet rasen ska få finnas kvar men dom dåliga ägarna borde få förbud o ha sådana hundar. Kämpa på :)
J0M0
Fri 27 Aug 2010 18:43
Folk skjuter varg fastän de inte är någon fara så vad kunde man vänta sig?
mmeliinaa
Fri 27 Aug 2010 18:44
Ja det håller jag med om!! Man borde istället inte låta oseriösa människor köpa rasen istället för att förbjuda dom..
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 18:42
Förbjud ägarna till dom ist!
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 18:51
Precis=) sen att husse till hunden har fullt av tatueringar o moahawk frilla, så är han lia hygglig som hunden^^ så allt beror på ägare o uppväxt:)
Chawlele
Fri 27 Aug 2010 18:41
Finns andra hundar, Varför ska man ha såna skithundar? skjut dem förfan, köp någon annan hund, Det är bara ett djur ffs,
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 18:40
Shit vilken ful hund.
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 19:45
Eftersom diskussionen redan tagit slut och du fortsatt utan någon vidare orsak är det "legendaryking" som är attetionwhore här.
IMITATEIT
Fri 27 Aug 2010 19:53
"Och tyvärr, jag är i desperat behov av att uttrycka min åsikt" Är det inte lite attentionwhore stämpel på den kommentaren där? Och jag svarade sent därför att jag håller på och städar mitt rum, något som du förmodligen inte vet vad det är, eftersom att jag antar att du sitter hemma hela dagarna, gråter, skär dig, sover, gråter, skär dig osv osv :)
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 19:57
HAHHAHAHAHA!
"...städar mitt rum, något som du förmodligen inte vet vad det är, eftersom att jag antar att du sitter hemma hela dagarna, gråter, skär dig, sover, gråter, skär dig osv osv :)"
DET DÄR GJORDE MIN DAG, för om du tror att det är livet för ett så kallat emo kan du verkligen ingenting, minst sagt för att jag inte ens skär mig. ^^
"...städar mitt rum, något som du förmodligen inte vet vad det är, eftersom att jag antar att du sitter hemma hela dagarna, gråter, skär dig, sover, gråter, skär dig osv osv :)"
DET DÄR GJORDE MIN DAG, för om du tror att det är livet för ett så kallat emo kan du verkligen ingenting, minst sagt för att jag inte ens skär mig. ^^
MBPro
Fri 27 Aug 2010 18:40
DItt siimii failade lite, man ser bara att det står "FÖRBJUD DOM" och sen under "INTE"
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 19:27
Skulle du vilja ha en chihuahua dinglande från luftstrupen?
Madelene Glans
Fri 27 Aug 2010 18:39
Bra skrivet, stämmer helt !!! De är riktigt mysiga hundar, det handlar om hur man hanterar dom och ALLA precis ALLA hundar kan bli farliga om de behandlas/tränas fel !!
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 18:39
Hundar blir vad man uppfostrar dom till.
Gäller vilken hundras som helst.
Vissa är bara kapabla till att göra mer skada än andra.
Förbjud idioter istället.
Gäller vilken hundras som helst.
Vissa är bara kapabla till att göra mer skada än andra.
Förbjud idioter istället.
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 18:38
RÄTT! för det e ägaren det hänger på hur hunden blir
liz
Fri 27 Aug 2010 16:50
Så jävla sant det du skriver. Och tack för att du länkar till vår blogg
Baraduv
Fri 27 Aug 2010 16:18
Jag älskar hundar och inga hundar borde förbjudas !
Även om jag inte tycker om just den rasen så borde dom absolut inte förbjudas !
Även om jag inte tycker om just den rasen så borde dom absolut inte förbjudas !
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 16:18
Håller med dej! Man ska aldrig skylla på en hel ras bara för att människor vill ha rasen som vapen. Jag har aldrig sett media skriva något bra om pitbull å liknande raser, bara om attacker. Så hur ska alla människor som inte kan mkt om hundar veta att dom är bland dom bästa familjehundarna??
Jag har en Chines crested powder puff. Den rasen är skapad bara för sällskap. Men han är människo och hund aggressiv. Han är rädd och de gör honom aggressiv! Så vilken hund som helst kan vara farlig. det har INGET med rasen att göra! Bara människorna eller om hunden har föds med en sjukdom, vilket min har och därför är som han är...
Jag har en Chines crested powder puff. Den rasen är skapad bara för sällskap. Men han är människo och hund aggressiv. Han är rädd och de gör honom aggressiv! Så vilken hund som helst kan vara farlig. det har INGET med rasen att göra! Bara människorna eller om hunden har föds med en sjukdom, vilket min har och därför är som han är...
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 16:16
Lätt dom finaste hundarna :)
Ciiillan
Fri 27 Aug 2010 16:15
o vet flera unga killar som skaffar en sån ras för att de ä "coolt" o dom tycker det är jättecoolt när hundarna är jätteaggressiva.
hata sånna människor!
hata sånna människor!
Ciiillan
Fri 27 Aug 2010 16:14
det har ju varit flera attacker med pitbull/amstaff här i sverige. både mot människor o andra hundar. men ALLT beror på ägaren! känner jättemånga trevliga pitbulls..
tråkit ;/
tråkit ;/
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 16:14
så himla mysiga är dom! :)
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 16:12
för att så många lägger inte ner tid på att utbilda och aktiviera sina hundar
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 16:06
Grymt fina hundar !
ClarasNisse
Fri 27 Aug 2010 16:12
Tik, menar du väl? ^^
Ta reda på lite mer om rasen, och om du är villig att ge den vad den behöver :)
Ta reda på lite mer om rasen, och om du är villig att ge den vad den behöver :)
Jagdenlilla
Fri 27 Aug 2010 15:59
vi har en sån, och har haft en innan också, underbara hundar med en sån underbar personlighet.
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 15:46
Dom är underbara, min tjejs syster har en sån, och den beter sig som en bebis, så underbar... Mycket onödiga ryckten sprids om dom, men dessa folk har ingen aning om hur underbara dom är ...
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 15:45
Åh dessa hundar är så otroligt missförstådda :(
Som alla sagt, det är inte hundarna det är fel på.
Sen när man tvingas ha munkorg på sin hund för att andra ska KÄNNA sig trygga, då freakar folk ur och ba "men gud hunden är livsfarlig och måste ha munkorg på sig för att inte bita andra!!!!"..
Herregud.
Jag har blivit överfallen tre gånger av "muskelhundar", men inte fan har jag blivit biten; jag har blivit anfallen och översköljd av pussar i ansiktet av dessa underbara jyckar!
Skäms på dem som arbetar aktivt för att förbjuda raserna!
Som alla sagt, det är inte hundarna det är fel på.
Sen när man tvingas ha munkorg på sin hund för att andra ska KÄNNA sig trygga, då freakar folk ur och ba "men gud hunden är livsfarlig och måste ha munkorg på sig för att inte bita andra!!!!"..
Herregud.
Jag har blivit överfallen tre gånger av "muskelhundar", men inte fan har jag blivit biten; jag har blivit anfallen och översköljd av pussar i ansiktet av dessa underbara jyckar!
Skäms på dem som arbetar aktivt för att förbjuda raserna!
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 16:21
Sant att de är bredare, men schäfrar släpper fan heller inte taget om inte dess förare vill det, och deras käkstyrka är inte dum den heller.
Men dessa hundar har ju fått sitt namn inte för att de attackerar människor, utan att de slåss mot andra hundar. Detta gör de också när de MÅSTE; en hund som är rätt uppfostrad skulle aldrig drömma om att attackera, om det inte gällde liv och död.
Schäfrar tycker jag är lite mer opålitliga, det är mycket mer som kan få fel i uppfostran av en sådan. Jag upplever att amstaffar är lättlärda, men man har lite mer utrymme att göra fel =)
Men dessa hundar har ju fått sitt namn inte för att de attackerar människor, utan att de slåss mot andra hundar. Detta gör de också när de MÅSTE; en hund som är rätt uppfostrad skulle aldrig drömma om att attackera, om det inte gällde liv och död.
Schäfrar tycker jag är lite mer opålitliga, det är mycket mer som kan få fel i uppfostran av en sådan. Jag upplever att amstaffar är lättlärda, men man har lite mer utrymme att göra fel =)
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 16:24
Men vet du hur mkt man måste träna en schäfer för att den överhuvudtaget ska bita?
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 17:14
Min polares kompis hade en schäfer som hade väääldigt naturligt för att bita, älskade att kampa och allt, och hon sa att hennes tre andra schäfrar var likadana.
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 19:28
En snubbe jag kände hade en pitbull, som bet av luftstrupen på en satans ko. Det behöver inte betyda någe :)
natasha
Fri 27 Aug 2010 15:44
jag har en amstaff själv, en kraftig hund som e jättesnäll, fast ingen våga klappa han för dom tror han e farlig när han e världens snällaste, det e synd om dom när ingen vill.
han har blivit attakerad många gånger av små hundar som har nu gjort att han inte gillar mindre hundar längre..
men min kompis hund har blivit attakerad av ngn annans amstaff och e döende i djursjhuset, och då borde man avliva den hunden som gjorde det och slet sig från kopplet, för då har någon uppfostrat den fel. om man inte kan hantera den rasen ska man inte heller köpa en!
han har blivit attakerad många gånger av små hundar som har nu gjort att han inte gillar mindre hundar längre..
men min kompis hund har blivit attakerad av ngn annans amstaff och e döende i djursjhuset, och då borde man avliva den hunden som gjorde det och slet sig från kopplet, för då har någon uppfostrat den fel. om man inte kan hantera den rasen ska man inte heller köpa en!
Sofian421
Fri 27 Aug 2010 15:42
HÅLLER MED DIG ! FUCK DOM IDIOTERNA SOM ANVÄNDER PITTBULLS SOM KAMPHUNDAR JA HADE EN SJÄLV EN REDNOSE . AS GULLIG O DEN BLEV TAGEN I HUNDHEM AV POLISEN!!!!!!!!!
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 15:36
varför ska man straffa djur som kämpar för sitt liv & bara försöker leva i nuet när det är vi dumma idiotiska människor som förstör? Jag hatar det!
ClarasNisse
Fri 27 Aug 2010 15:37
För att vissa människor är helt jävla störda och inte förstår att de förstör för andra, för hunden, och ja, för alla helt enkelt!
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 15:39
precis! ja hatar de asså de går inte att förklara. Man blir så irriterad!
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 15:36
Jag tycker man ska förbjuda dom okunniga ägarna.. inte dom underbara hundarna!
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 15:41
Ja verkligen, folk borde få gå en kurs hur man uppfostrar dom innan dom får köpa valpen/hunden.
Dom borde bara få säljas på kennel/uppfödning och inte privat. Privat kan vem som helst köpa.
Men om dom var på kennel så borde det vara lag på att behöva gå en kurs innan man får köpa hunden där..
Dom borde bara få säljas på kennel/uppfödning och inte privat. Privat kan vem som helst köpa.
Men om dom var på kennel så borde det vara lag på att behöva gå en kurs innan man får köpa hunden där..
ClarasNisse
Fri 27 Aug 2010 15:42
Ja, precis!
Jag går efter Cesar Millans metoder (Mannen som talar med hundar), och de metoderna har hjälpt mig jättemycket!
Jag går efter Cesar Millans metoder (Mannen som talar med hundar), och de metoderna har hjälpt mig jättemycket!
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 15:34
har stått med i aftonbladet att en amstaff slet av halva ansiktet på en kvinna här i sverige :P
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 16:14
hade det varit en golden som gjort det hade det fan heller inte stått i tidningen.. kan ju inte skämma ut en sån fin hundras *host* :/
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 15:33
klart pitbull och amstaff hoppar på random människor om man inte uppfostrar dom till annat men det gör alla hundar. rottweiler och schäfer är inte värre än varken pitbull eller amstaff, alla dessa fyra raser är underbara hundar om dom sköts rätt.
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 15:31
Precis, de är lika mycket värda som alla andra hundar!
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 15:31
så jävla töntigt att hålla på så , btw jag har en Pittbull och en rottweiler , de är as många på gatan som fråga om dom få köpa dom och ha dom till att bråka , bah öö vad tänker ni med?!
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 15:30
Amstaff<3 och pittbull<3
Anonymous
Fri 27 Aug 2010 15:29
Word!
500 comments on this photo
Directlink:
http://dayviews.com/clarasnisse/470340815/