/ej-inloggad/show.html
Wednesday 28 September 2011 photo 4/5
|
Och min philips "24"
Annons
Taggad med
The photo has no tags
Geo tag
Part of an album
Camera info
Camera HTC Wildfire S A510e
Focal length 4 mm
Aperture
Shutter
ISO 606
Date
Comment the photo
/ej-inloggad/comments.html
datoor
Sun 2 Oct 2011 22:00
är det så jävla svårt att fatta att jag spelar cs och tycker det är goare med min jävla crt skärm !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonymous
Sun 2 Oct 2011 13:41
ist för din tjockskärm skaffa en OLED skärm som har 0.1ms och 100,000 Hz. Det äger sönder en liten crt på 120hz
Andreas Fehrm
Mon 3 Oct 2011 17:18
Inte för att jag känner till något av det här som "Lergrodan" säger, men det betyder i så fall att datorn också hade behövt rendera 100'000 bildrutor per sekund för att få användning av det, vilket hade varit extremt krävande - to say the least. :D
Anonymous
Fri 30 Sep 2011 17:25
För han spelar CS och varför skriver du med stor bokstav i början av varje ord lite random?
vickepold
Fri 30 Sep 2011 21:54
för att han är 12 år och har inte lärt sig gramatik i skolan ännu. :P
Anonymous
Wed 28 Sep 2011 21:34
kan ni anteckna min 120" bio duk med fullhd 1080p projektor...
somp13
Wed 28 Sep 2011 21:35
då kan ni anteckna våran 89" som går att göra med 100+" om vi skaffat större duk med. full hd
Anonymous
Wed 28 Sep 2011 20:24
på CRT skärmarna äre oftast högre hertz och djupare finare färger! Mer klart!
KASE94
Wed 28 Sep 2011 20:50
har en 20' CRT skärm stående i min garderob :) fett stor och SKIT TUNG!!
Anonymous
Wed 28 Sep 2011 21:43
vi lever inte på 1995 talet nu så du kan ta plattskärmen istället
datoor
Wed 28 Sep 2011 22:06
nej vi lever på 2011 talet och cs lever fortfarande och det är bättre att spela på tjockskärm !!!!!!!!!!
Anonymous
Wed 28 Sep 2011 22:08
Men om vi säger såhär, 2 olika teknologier, visst jämför en CRT med en LCD / LED, kontrasterna är HELT olika, somsagt vi lever på 2000-talet och borde nog anpassa oss mera till nutiden, ingen snack om saken om man har en fin 24" ståender! Men CRT är "originalet" inget man ska glömma bort :)
Anonymous
Wed 28 Sep 2011 22:10
Som jag satt och löste nyss om CRT: Om du har lägre upplösningen ju bättre kontrast får du på en CRT, det är inget du kan få på en LCD och om du lirar tex 1.6 så kanske det är optimalt att köra med en CRT skärm, om man vill, alla har ju sin egna åsikt också, den får man inte glömma bort! :)
Anonymous
Wed 28 Sep 2011 22:12
men är de verkligen något som man märker någon skillnad på? vad göre om du får lite bättre färger när allt ändå är kantigt och fult? :)
Anonymous
Wed 28 Sep 2011 22:14
Du märker en klar skillnad om du sätter en ny LCD mot en CRT, helt andra färger :)
Den frågan är ju upp till var och en att svara på!
Den frågan är ju upp till var och en att svara på!
Anonymous
Thu 29 Sep 2011 05:08
Han som skrev att hans mormor hade en sådan visar ju att hon mer gamer än de flesta här som inte alls är kunniga. CRT har 120Hz har nog aldrig sett någon CRT som inte har 120Hz. Däremot finns det många TFT skärmar som inte har 120Hz. Är man gamer så tar man reda på lite om skärmen först. En TV däremot kan ha uppe emot 600Hz. Men det är de där dyra TV apparaterna ni aldrig skulle ha råd med ändå. Så börja drömma.
Andreas Fehrm
Thu 29 Sep 2011 05:20
"En TV däremot kan ha uppe emot 600Hz. Men det är de där dyra TV apparaterna" Källa?
Anonymous
Thu 29 Sep 2011 07:50
Om vi säger såhär, 600Hz TV är en annan teknologi än vad 100Hz och då blir det bättre bilder i hastiga rörelser om jag inte är helt ute och cyklar. Hz bestämmer ju hur snabbt det ska uppdateras? Och iom att 120Hz skärmarna till Datorer oftast är mycket dyrare än om du skulle köpa en standard 75/60 Hz skärm eller hur? Då skulle jag nästan LOVA dig att TV apparaterna med 600Hz kostar MYCKET pengar!
Anonymous
Thu 29 Sep 2011 07:54
okej, misstänkte väl detta att jag hade lite fel med priserna! Hittade en Viera Plasma TV med 600Hz under priset av 6000kr, men finns också Viera G10 som har NEOPD teknologin som är bättre och dyrare!
Andreas Fehrm
Thu 29 Sep 2011 13:43
Har fortfarande inte sett någon källa. ;) 600 Hz låter hur som helst väldigt överdrivet, jag är starkt tveksam till om den mänskliga synen ens kan märka skillnad när man börjar komma upp i 120 Hz och där omkring.
datoor
Thu 29 Sep 2011 15:39
jag kör ,med min crt och älskar den sen skiter jag i vad andra folk tycker !
Johan Svensson
Thu 29 Sep 2011 16:10
HEATON SA ATT CRT SKÄRM VAR BÄTTRE
JAG ÄR NOOB PÅ CS
JAG TYCKER CRT SKÄRM ÄR BRA FÖR ATT HEATON SA DET! MYCKET BÄTTRE KÄNNSLA I SKÄRMEN!
JAG ÄR NOOB PÅ CS
JAG TYCKER CRT SKÄRM ÄR BRA FÖR ATT HEATON SA DET! MYCKET BÄTTRE KÄNNSLA I SKÄRMEN!
Anonymous
Thu 29 Sep 2011 16:22
@Andreas Fehrm vad äre för källa du vill ha då?
" http://www.vieraexperience.com/html/sv_SE/picture-quality/moving-picture-performance/100hz-400hz-600hz "
läs där på dom olika länkarna så kanske du ser att det är ngn skillnad :)
" http://www.vieraexperience.com/html/sv_SE/picture-quality/moving-picture-performance/100hz-400hz-600hz "
läs där på dom olika länkarna så kanske du ser att det är ngn skillnad :)
Anonymous
Thu 29 Sep 2011 16:23
Sök på Google bättre källa går väl inte att hitta? @AndreasFehrm
Anonymous
Thu 29 Sep 2011 16:25
Tror han inte vill erkänna ngt själv när man förklarat för honom, eller så har han lite svårt att komma på sökfraser på google :)
Andreas Fehrm
Thu 29 Sep 2011 16:34
Känner inte att det är min skyldighet att leta upp källor till någonting som någon annan har påstått. Jag har aldrig sagt att jag är tveksam till att 600 Hz-uppdateringshastighet existerar på TV-apparater, tycker bara att det låter väldigt överdrivet och ville läsa lite om det.
Anonymous
Thu 29 Sep 2011 16:36
Om du vill läsa om det så får du ta och leta upp det själv istället för att vara lat. @emilgyltman +1
Anonymous
Thu 29 Sep 2011 16:37
Men om du själv inte orkar kolla om något du TYDLIGEN vill ha reda på, så behöver du inte ens komma med motargument eller fråga vilken källa det kommer ifrån! Är du nyfiken så kan du väl kolla upp det själv? :)
Andreas Fehrm
Thu 29 Sep 2011 16:38
Givetvis, men nu var det faktiskt som så att en person påstod någonting som han rimligtvis bör kunna backa upp.
Älskar för övrigt att jag sitter och diskuterar med någon vid namn "xXxProGamerGuy". Är du verkligen född 89?
Älskar för övrigt att jag sitter och diskuterar med någon vid namn "xXxProGamerGuy". Är du verkligen född 89?
Anonymous
Thu 29 Sep 2011 16:41
Han har ingen skyldighet att kunna kontar någon dum kommentar från någon random han inte ens känner?
Han verkar ju vara betydligt mera utvecklad än vad du verkar vara :) och ser inget fel med "ProGamerGuy"?
Han verkar ju vara betydligt mera utvecklad än vad du verkar vara :) och ser inget fel med "ProGamerGuy"?
Anonymous
Thu 29 Sep 2011 16:41
Jag påstår ingenting utan det jag skriver stämmer. Och hur du kan påstå att du är 94 och inte vet någonting om det är bevis på okunnighet.
Andreas Fehrm
Thu 29 Sep 2011 16:43
"och ser inget fel med "ProGamerGuy"?"
Bortsett från det faktum att det namnet får honom att framstå som att han är omkring 10-11 år gammal? Vilket han säkert är mentalt i vilket fall, tillsammans med dig.
Bortsett från det faktum att det namnet får honom att framstå som att han är omkring 10-11 år gammal? Vilket han säkert är mentalt i vilket fall, tillsammans med dig.
Anonymous
Thu 29 Sep 2011 16:45
Du är säkerligen inte mer än 6 år mentalt det märker jag ju. Du klarar inte av att ha fel utan istället ska du sitta och framstå som att vi vore mindre mentalt. Alltså vad är du för en liten unge egentligen?
Anonymous
Thu 29 Sep 2011 16:46
Och hur kan du gå in i en situation där DU som ger motargument bara kommer med "..från vilken källa" typ! Ge dig in på en diskussion och se till att du kan NÅGOT om vad du ens pratar om grabben :)
Andreas Fehrm
Thu 29 Sep 2011 16:47
"Du klarar inte av att ha fel"
Vad har jag fel om?
"istället ska du sitta och framstå som att vi vore mindre mentalt"
yngre*
Vad har jag fel om?
"istället ska du sitta och framstå som att vi vore mindre mentalt"
yngre*
Anonymous
Thu 29 Sep 2011 16:51
Du sitter och klandrar oss, som har rätt, att vi har det sämre mentalt än vad du har, som inte vet ett dyft om vad du snackar om?
Andreas Fehrm
Thu 29 Sep 2011 16:54
HAHAHAHA, "att vi har det sämre mentalt än vad du har"? När sa jag någonting i stil med det?
"som inte vet ett dyft om vad du snackar om? "
Vad vet jag inte ett dyft om?
"som inte vet ett dyft om vad du snackar om? "
Vad vet jag inte ett dyft om?
Johan Svensson
Thu 29 Sep 2011 16:57
Bara jag får får lust att skalla sånna som ni RIKTIGT JÄVLA hårt... så ni faller ihop och dör? Fyfan bara käften med er, ingen bryr sig... bråka på internet, det gjorde jag när jag var cirka 12 år gammal! puss och kram!
Anonymous
Thu 29 Sep 2011 17:01
Du vet ingenting det är just därför du sitter och försvarar CRT skärmar när det finns TFT också med 120 Hz. Då väljer man en TFT med 120 Hz eftersom den är mer praktisk än vad en CRT är. Sedan anser du att 600 Hz är överdrivet.. Det anser jag vara att inte veta vad du snackar om. Hade du haft kunnighet hade du inte skrivit överdrivet. =]
Anonymous
Thu 29 Sep 2011 17:02
Frågan är vem det var som började bråket.. Och Johan om inte det du håller på med är bråk så vet jag inte vad.. Du måste vara 12. Det märks i alla fall..
Johan Svensson
Thu 29 Sep 2011 17:04
Asså herregud, när fick du fitta senast? Du verkar lite bitter!
Anonymous
Thu 29 Sep 2011 17:07
"Bara jag får får lust att skalla sånna som ni RIKTIGT JÄVLA hårt... så ni faller ihop och dör? Fyfan bara käften med er, ingen bryr sig... bråka på internet, det gjorde jag när jag var cirka 12 år gammal! puss och kram!"
Alltså är du 12 år.
Alltså är du 12 år.
Andreas Fehrm
Thu 29 Sep 2011 18:02
"Du vet ingenting det är just därför du sitter och försvarar CRT skärmar när det finns TFT också med 120 Hz"
Jag försvarar CRT-skärmar då det kommer idioter som inte förstår sig på varför folk fortfarande använder dem. Missade du den biten eller är du bara ignorant av dig och försöker att vinkla saker och ting till din fördel?
Ja, det finns numera TFT-skärmar som klarar av 120 Hz de också, men de är ovanliga. Det är absolut ingenting generellt för TFT-skärmar att de klarar av 120 Hz. Jag diskuterade det här med CRT bara några bilder tillbaka här i "Din Datorhörna"-gruppen. Du bör läsa den diskussionen så att du förstår vad det är jag egentligen "försvarar" för någonting.
"Sedan anser du att 600 Hz är överdrivet.. Det anser jag vara att inte veta vad du snackar om."
Jag skrev att jag är tveksamt till att den mänskliga synen klarar av att uppfatta så många bilder per sekund och att det därav låter överdrivet med skärmar med 600 Hz. Speciellt med tanke på att vid 120 Hz börjar det nå sin gräns av när man kan urskilja någon synlig skillnad.
Men som sagt, du får mer än gärna länka en trovärdig källa som tydligt förklarar att den mänskliga synen är fullt kapabel till att uppfatta 600 bilder per sekund.
Jag försvarar CRT-skärmar då det kommer idioter som inte förstår sig på varför folk fortfarande använder dem. Missade du den biten eller är du bara ignorant av dig och försöker att vinkla saker och ting till din fördel?
Ja, det finns numera TFT-skärmar som klarar av 120 Hz de också, men de är ovanliga. Det är absolut ingenting generellt för TFT-skärmar att de klarar av 120 Hz. Jag diskuterade det här med CRT bara några bilder tillbaka här i "Din Datorhörna"-gruppen. Du bör läsa den diskussionen så att du förstår vad det är jag egentligen "försvarar" för någonting.
"Sedan anser du att 600 Hz är överdrivet.. Det anser jag vara att inte veta vad du snackar om."
Jag skrev att jag är tveksamt till att den mänskliga synen klarar av att uppfatta så många bilder per sekund och att det därav låter överdrivet med skärmar med 600 Hz. Speciellt med tanke på att vid 120 Hz börjar det nå sin gräns av när man kan urskilja någon synlig skillnad.
Men som sagt, du får mer än gärna länka en trovärdig källa som tydligt förklarar att den mänskliga synen är fullt kapabel till att uppfatta 600 bilder per sekund.
Anonymous
Thu 29 Sep 2011 23:35
TFT skärmar med 120 Hz ovanliga? Alltså du vet verkligen inte vad du snackar om. Och CRT väljer man då man inte har råd eller vill köpa ny skärm med 120 Hz eller som du påstår att de är ovanliga. Sedan att alla yngre sitter med CRT skärmar beror på att de inte är särskilt kunniga.
Det visar de klart och tydligt när de relaterar till att Heaton skulle ha sagt att CRT skärmar är bättre. Men frågan är vad är det för skillnad på en CRT med 120 Hz och en TFT med 120 Hz?
Det visar de klart och tydligt när de relaterar till att Heaton skulle ha sagt att CRT skärmar är bättre. Men frågan är vad är det för skillnad på en CRT med 120 Hz och en TFT med 120 Hz?
Anonymous
Thu 29 Sep 2011 23:36
Johan Svensson.. Du kan inte vara mer än 12 år alltså..
Andreas Fehrm
Fri 30 Sep 2011 00:49
"TFT skärmar med 120 Hz ovanliga? Alltså du vet verkligen inte vad du snackar om."
Haha, du är ju korkad på riktigt. Du påstår, klart och tydligt, att TFT-skärmar med 120 Hz vore någonting i princip standardiserat - vilket absolut inte stämmer. TFT-skärmar med 120 Hz är fortfarande ganska ovanligt. Bara för att Samsung har sin Syncmaster-serie betyder det inte att alla TFT-skärmar är likadana. :)
Haha, du är ju korkad på riktigt. Du påstår, klart och tydligt, att TFT-skärmar med 120 Hz vore någonting i princip standardiserat - vilket absolut inte stämmer. TFT-skärmar med 120 Hz är fortfarande ganska ovanligt. Bara för att Samsung har sin Syncmaster-serie betyder det inte att alla TFT-skärmar är likadana. :)
Anonymous
Fri 30 Sep 2011 07:26
Bara för att BenQ inte har 120 Hz och jo det blir mer och mer TFT skärmar med 120 Hz. Det är i så fall gamla skärmar du pratar om en sådan du sitter med antagligen. Men det börjar bli mer och mer en standard. Finns skärmar med högre än 120 Hz också. Du kan ska börja leva i nuet istället för gårdagen. Och kalla mig korkad när du Inge ens känner till 600 Hz. Du är så okunnig.. CRT skärmar är gårdagen.
Anonymous
Fri 30 Sep 2011 07:45
Du borde veta att det finns inget begränsat tal av vad ögat uppfattar. Du är så okunnig att det är pinsamt..
Anonymous
Fri 30 Sep 2011 07:46
@xXxProGamerGuy +1
Det blir mer och mer standard på 120Hz skärmarna och dom blir bara billigare och billigare!
Och det det dära med 600Hz TV apparater kan mänskliga synen se skillnad på!
Det blir mer och mer standard på 120Hz skärmarna och dom blir bara billigare och billigare!
Och det det dära med 600Hz TV apparater kan mänskliga synen se skillnad på!
Andreas Fehrm
Fri 30 Sep 2011 15:03
@xXxProGamerGuy: "det blir mer och mer TFT skärmar med 120 Hz"
Ja, det dyker upp fler och fler TFT-skärmar som klarar av 120 Hz. Men än så länge är det fortfarande relativt ovanligt, det är tack vare 3D-tekniken som det ens är på frammarsch med TFT-skärmar med 120 Hz. Innan det var det bara några enstaka "gamer-skärmar" som besatt den egenskapen.
@emilgyltman: "Det blir mer och mer standard på 120Hz skärmarna och dom blir bara billigare och billigare!"
Ja, de blir bara billigare och billigare. Men så är det med alla skräpskärmar med TN-paneler, tråkigt nog finns det fortfarande en massa idioter som inte förstår varför TN-paneler är så oerhört värdelösa.
"Och det det dära med 600Hz TV apparater kan mänskliga synen se skillnad på! "
Jag kommer fortsätta vara tveksam gentemot det tills det att ni visar några trovärdiga källor. För än så länge har ni inte kunnat lägga fram en enda över huvud taget, och om ni tror att jag bara ska ta ert ord för det och lita på er så tror ni fel.
Jag påstår inte att det inte är på det viset, säger bara att jag är tveksam - vilket jag har all rätt att vara då ingen vettig person skulle lita på någon som sitter bakom användarnamnet "xXxProGamerGuy" på internet.
Ja, det dyker upp fler och fler TFT-skärmar som klarar av 120 Hz. Men än så länge är det fortfarande relativt ovanligt, det är tack vare 3D-tekniken som det ens är på frammarsch med TFT-skärmar med 120 Hz. Innan det var det bara några enstaka "gamer-skärmar" som besatt den egenskapen.
@emilgyltman: "Det blir mer och mer standard på 120Hz skärmarna och dom blir bara billigare och billigare!"
Ja, de blir bara billigare och billigare. Men så är det med alla skräpskärmar med TN-paneler, tråkigt nog finns det fortfarande en massa idioter som inte förstår varför TN-paneler är så oerhört värdelösa.
"Och det det dära med 600Hz TV apparater kan mänskliga synen se skillnad på! "
Jag kommer fortsätta vara tveksam gentemot det tills det att ni visar några trovärdiga källor. För än så länge har ni inte kunnat lägga fram en enda över huvud taget, och om ni tror att jag bara ska ta ert ord för det och lita på er så tror ni fel.
Jag påstår inte att det inte är på det viset, säger bara att jag är tveksam - vilket jag har all rätt att vara då ingen vettig person skulle lita på någon som sitter bakom användarnamnet "xXxProGamerGuy" på internet.
Anonymous
Fri 30 Sep 2011 21:47
Om TN paneler är värdelösa så skall vi inte snacka om idioter med CRT skärmar.. Och som inte har någon kunskap om TV apparater med 600 Hz. Du verkar ju vara en idiot själv. Eftersom du påstår att CRT är bättre bara för att alla CRT skärmar klarar 120 Hz.
Det är det ända som är positivt i så fall på en CRT men det blir det inte i fall om det finns TFT skärmar som också stödjer 120 Hz.
Det är det ända som är positivt i så fall på en CRT men det blir det inte i fall om det finns TFT skärmar som också stödjer 120 Hz.
Bondeuz
Fri 30 Sep 2011 21:48
kan alla sluta kommentera här och starta en chat på msn elr nått o prata om det där? snälla >.<
vickepold
Fri 30 Sep 2011 21:53
Kan jag också få vara cool och joina denna häftiga konversation?
snälla sluta skriv nolifers ^^,
snälla sluta skriv nolifers ^^,
Johan Svensson
Fri 30 Sep 2011 22:06
Vem här tycker om dig då...? Fattar inte ens att du orkar att sitta och argumentera om en skärmjävel... vilket jävla liv asså
Anonymous
Fri 30 Sep 2011 22:12
Precis som om det var jag som var ensam om det. Det hade aldrig blivit en diskussion om inte den andra personen i diskussionen hade funnits.
Andreas Fehrm
Fri 30 Sep 2011 22:30
"Om TN paneler är värdelösa så skall vi inte snacka om idioter med CRT skärmar"
Fast jag har inte sagt någonting om att CRT > TN, det var inte ens det jag menade. Skärmar med IPS-paneler däremot knullar era billiga TFT-skärmar med 120 Hz, det var min poäng. =)
Fast jag har inte sagt någonting om att CRT > TN, det var inte ens det jag menade. Skärmar med IPS-paneler däremot knullar era billiga TFT-skärmar med 120 Hz, det var min poäng. =)
Anonymous
Fri 30 Sep 2011 23:03
varför säger ni att alla CRT skärmar klarar 120hz? Har haft 2 nån gång i tiden dom klarade bara 85hz
Anonymous
Fri 30 Sep 2011 23:10
"idag 21:47 Eftersom du påstår att CRT är bättre bara för att alla CRT skärmar klarar 120 Hz. "
Anonymous
Sat 1 Oct 2011 12:06
När jag skrev "Alla" så menade jag de "Flesta. Och IPS är helt nytt och de kostar därför mer som med allting annat när de kommer. Med tiden så kostar inte IPS någonting och kommer bli mer vanligt. Det är bara att se tillbaka i tiden när alla platt tv apparater kom de kostade minst 100 000 för bara en 32 tums platt tv.
Nu är självklart inte IPS lika dyrt utan framstår som billigt i jämfört med den tiden. Och om jag skulle köpa en IPS skärm så är det mer till att sitta och redigera bilder och liknande eftersom det är där IPS är perfekt eftersom det är naturtrogna färger.
Och säg inte att något är dyrt om du inte själv har råd med det. Jag har råd med över 13 stycken 30 tums IPS skärmar i månaden med lönen jag har. Så det är du som framstår som en idiot, Andreas.
PS IPS har inte heller mer än 120 Hz.
Nu är självklart inte IPS lika dyrt utan framstår som billigt i jämfört med den tiden. Och om jag skulle köpa en IPS skärm så är det mer till att sitta och redigera bilder och liknande eftersom det är där IPS är perfekt eftersom det är naturtrogna färger.
Och säg inte att något är dyrt om du inte själv har råd med det. Jag har råd med över 13 stycken 30 tums IPS skärmar i månaden med lönen jag har. Så det är du som framstår som en idiot, Andreas.
PS IPS har inte heller mer än 120 Hz.
Anonymous
Sat 1 Oct 2011 12:19
Kolla upp det om du inte tro mig.. Det kan ha varit för 10 år sedan.
Johan Svensson
Sat 1 Oct 2011 12:50
@X-Force 30tum ips skärm kosta 10k va? Tror knappast på att du tjänar 130k i månaden?
Anonymous
Sat 1 Oct 2011 16:57
fast x-force har ingen tv som xXx pratar om, du kan få en 42 för runt 4-6k nu
Anonymous
Sat 1 Oct 2011 17:17
Det var som sagt för 10 år sedan när de första platt TV apparaterna kom ut. IPS kommer inom några år kosta runt tusenlappen eftersom platt tv apparater idag kostar inte mer än 3 eller 4a tusen för en 32 tums.
Johan Svensson
Sat 1 Oct 2011 21:00
"Och säg inte att något är dyrt om du inte själv har råd med det. Jag har råd med över 13 stycken 30 tums IPS skärmar i månaden med lönen jag har. Så det är du som framstår som en idiot, Andreas"
Anonymous
Sat 1 Oct 2011 22:34
@simonlithen Källa till mitt uttalande http://www.unt.se/inc/print/tjock-tvn-aumlr-doumld-leve-platt-tvn-271890-default.aspx
@johanswec Och ja jag har råd med 13 IPS skärmar som kostar ca 10K varje månad men nu kommer jag bar köpa 2 IPS skärmar ifrån Dell till mitt digitala fotolabb jag har hemma. Kan lägga ut bild på både labbet och skärmarna när de kommer om så behövs för trovärdighetens skull..
Och @Kase94 de första platt tv apparaterna dök upp för 10 år sedan kan leta fram en källa till dig om du inte kan det själv.. Jag minns i alla fall att jag var 12 år när de första dök upp...
@johanswec Och ja jag har råd med 13 IPS skärmar som kostar ca 10K varje månad men nu kommer jag bar köpa 2 IPS skärmar ifrån Dell till mitt digitala fotolabb jag har hemma. Kan lägga ut bild på både labbet och skärmarna när de kommer om så behövs för trovärdighetens skull..
Och @Kase94 de första platt tv apparaterna dök upp för 10 år sedan kan leta fram en källa till dig om du inte kan det själv.. Jag minns i alla fall att jag var 12 år när de första dök upp...
Anonymous
Sun 2 Oct 2011 12:48
kan inte funnits många 100k platt tv, några enstaka bara
Anonymous
Sun 2 Oct 2011 12:52
Alla kostade det då... Men nu kostar de inte så mycket nej. Och IPS är nytt och kostar 10k minst men kommer inom några år kosta runt 1000 lappen.
nu vill jag inte sätta igång å bråka.
men IPS har funnits i jättemånga år, utvecklades år 1996, sen började de säljas till dyra priser runt 2004, så ja tror knappas man kan säga att de är nytt.
men du har rätt i att priserna sjunker. dock så har 30" skärmarna kostat mellan 10-20k sen de kom 2006
men IPS har funnits i jättemånga år, utvecklades år 1996, sen började de säljas till dyra priser runt 2004, så ja tror knappas man kan säga att de är nytt.
men du har rätt i att priserna sjunker. dock så har 30" skärmarna kostat mellan 10-20k sen de kom 2006
Johan Svensson
Sun 2 Oct 2011 13:33
Så.... @xxxProgamerguy du tjänar alltså 130,000 i månaden? Vad jobbar du som? Ägare av ikea?
Johan Svensson
Sun 2 Oct 2011 13:38
Så du jobbar för Apple, microsoft och ett företag till? Sammtidigt? Sluta ljug, snälla!
Anonymous
Sun 2 Oct 2011 13:39
Jag ljuger inte. Men vad jag jobbar med gör det inte speciellt svårt att jobba med allting samtidigt...
KASE94
Sun 2 Oct 2011 13:41
men om du nu tjänar så möe, varför har du sketna datorer samt en ful tjock tv och det ser helt cp ut hos dig då?
Andreas Fehrm
Sun 2 Oct 2011 13:42
"och ett företag till"
Jag gissar på att det är någonting i stil med NASA då :D
Jag gissar på att det är någonting i stil med NASA då :D
Johan Svensson
Sun 2 Oct 2011 13:43
130/3 = 43,000 alltså tjänar du 43k / månad / företag... Ja visst! Jobbar du heltid på alla företagen också? Utan att sova? okej!
Anonymous
Sun 2 Oct 2011 13:44
Sketna datorer? Och det är synd att kasta ut min gamla centrum då den är betydligt bättre än det du använder. Och det är där är i lägenheten inte "Huset" om du kunde läsa..
Johan Svensson
Sun 2 Oct 2011 13:44
Sluta ljug förfan... det är för tydligt att du ljuger, hade varit enklare om du sa sanningen, "Jag bor i mammas källare fortfarande och har inget jobb"
Anonymous
Sun 2 Oct 2011 13:47
Påstå att jag ljuger du när du inte har något bevis för dina uttalanden... Det gör dig så jävla dum i hela huvudet... Bevisa istället att jag inte jobbar där gör det om du kan. Om du inte kan de så håll käften och bra dra åt helvete din jävla nolla...
Johan Svensson
Sun 2 Oct 2011 13:50
Ojdå! Någon blev visst lite sur för att jag sa sanningen =) Det är rätt så självklart att du inte tjänar 130k / månad... SLUTA LJUG FÖRFAN! ingen gillar folk som ljuger...
Anonymous
Sun 2 Oct 2011 13:51
Men ring då och fråga.. Och bevisa istället för att sitta och skriva vad du tror utan bevis..
Anonymous
Sun 2 Oct 2011 13:55
Alltså du är ju totalt hjärndöd... Är det så svårt att leta upp numren själv? Du kan seriöst inte vara 91a det är ett som är säkert.. Så som du formulerar att det du säger skulle vara sanningen... Och att bara någon som äger eller är delägare i IKEA skulle tjäna över 100k det är ju helt absurt vad dum du är för att vara 91a i så fall..
Anonymous
Sun 2 Oct 2011 13:58
varför kan inte du ge honom numret bara? kanske för du inte jobbar där
Anonymous
Sun 2 Oct 2011 13:59
Det är han som ska bevisa att jag inte jobbar där då får han fan leta fram bevis själv inte ska jag hjälpa er. Är ni helt pantade eller?
Johan Svensson
Sun 2 Oct 2011 14:01
Hahaha vah? Någon som skulle jobba på 3st företag och tjäna totalt 130k efter skatt är helt absurt... Om det är någon som är hjärndöd är det väl förfan du? Vi VET att du inte tjänar 130k utan sitter o din mammas källare och spelar wow dygnet runt. Men ge mig ditt namn och nummren till företagen du jobbar på så ska jag ringa, Eftersom du jobbar där borde du ju ha nummren dit, ge mig nu bara dem. Eller ljuger du kanske?
Anonymous
Sun 2 Oct 2011 14:01
om du jobbar där ska du väll ändå kunna ge ut numret? för du säger att du jobbar där och då äre väll bara ge ut numret?
Anonymous
Sun 2 Oct 2011 14:05
Johan jag pratar inte med småbarn som du längre eftersom du påstår saker som är helt absurda och har inte ens bevis till det. Och om du nu har bevis så ska du ju ha deras nummer annars är det inte mycket till bevis.
Johan du skall ju ha deras nummer och varför ska jag hjälpa er bevisa något ni har påstått?
Johan du skall ju ha deras nummer och varför ska jag hjälpa er bevisa något ni har påstått?
Johan Svensson
Sun 2 Oct 2011 14:09
Gör det nu bara, eller du kanske inte jobbar där? Haha bli nu inte arg för att du inte har något jobb =) Fortsätt nu denna konversationen...
Anonymous
Sun 2 Oct 2011 14:11
Och fram med resten utav bevisen att jag bor i min mammas källare och spelar World of Warcraft dygnet runt.. Alltså du kanske inte märker vad du själv skriver men du är ju totalt hjärndöd. Jag vill ha bevis på allting du skriver att jag inte jobbar på företagen jag skrivit att jag jobbar på och det andra. Ska det vara så svårt? Jag menar du har ju själv skrivit att du känner mig.
Anonymous
Sun 2 Oct 2011 14:12
Johan det låter mer som det är du som inte har ett jobb och inte fan var det jag som påstod att jag "Inte" jobbar där det var du...
Anonymous
Sun 2 Oct 2011 14:12
Att sitta hemma och ha support till olika stora företag är ju inget som är overkligt? Och att @xXxProGamerGuy skulle ha jobb på Microsoft och Apple är inget absurt, och att tjäna 130k / månad är väl inge konstigt för att ha jobb på Microsoft eller Apple :)
Johan Svensson
Sun 2 Oct 2011 14:16
Jodå jag jobbar som snickare! Sluta nu ljug lilla pojk. Vill du prata om detta på skype så kan vi göra det =) Lite enklare än att skriva, eller hur?
Anonymous
Sun 2 Oct 2011 14:19
Att påstå att någon annan ljuger över internet utan att ha bevis på att "Personen" man påstår ljuger är nog det mest efterblivna man kan göra.. Johan du har alla oddsen emot dig.
Johan Svensson
Sun 2 Oct 2011 14:22
Amen sluta nu... ge mig nummren till dina jobb så får vi se om du ljuger eller inte!
Anonymous
Sun 2 Oct 2011 14:24
Ta reda på numren själv. Eller har du för liten hjärna för att ta reda på Apple's och Microsoft's nummer? Antagligen..
Anonymous
Sun 2 Oct 2011 14:26
du måste ju ge numret till just de stället du jobbar på, hur svårt är de?
Anonymous
Sun 2 Oct 2011 14:26
Hur kan du ens vara snickare när du är så handikappad och inte kan ta reda på några telefon nummer själv? Du skämmer ju verkligen ut dig själv..
Johan Svensson
Sun 2 Oct 2011 14:28
men hur fan ska jag hitta nummret till just där du jobbar...? Man kan inte ringa supporten lilla patetiska, värdelösa du, ge mig bara nummret nu!
Anonymous
Sun 2 Oct 2011 14:31
Jag trodde det låg i människans natur att kunna tänka helt själv. Men kanske är inte "Alla människor" lika smarta... Ta reda på numren själv. Jag behöver inte bevisa något för två barnungar som vägrar tro på mig.
Anonymous
Sun 2 Oct 2011 14:34
Slut diskuterat. Åk till ett dagis och prata med de andra barnen i din ålder.
Johan Svensson
Sun 2 Oct 2011 15:34
Haha tack för ett gott skratt, nu har jag även något att snacka om imorgon på frukosten med dem andra byggarna :P
Anonymous
Mon 3 Oct 2011 00:03
Ute slut då inte detaljerna att jag bodde i min "Mammas källare" och att jag inte har något jobb fastän jag har både en stor lägenhet och ett stort hus (Hur förklarar du det?) Jag tror nog vi båda vet vem utav oss det är som ljuger. Du ljuger eftersom du säger jag bor i min mammas källare. De kallar jag en lögn. Och att jag inte har ett jobb kallar jag också en lögn. Du ljuger inte jag.
Anonymous
Mon 3 Oct 2011 23:13
progamerguy och grejer:D hahaha hur ni äns orkar slösa tid på att bråka om ett par olika skärmar? no lifers ?
Anonymous
Tue 4 Oct 2011 08:53
att ni ens orkar bry er om vad folk har för skärmar och sluta kommentera denna bild nu får fan damp att det händer nåt hela tiden här :O
201 comments on this photo
Directlink:
http://dayviews.com/datorhorna/496707065/