Monday 10 January 2011 photo 13/20
|
Säger detta för katternas skull:
Snälla, ni som äger katter (och även andra djur), sluta ge dom saker som är giftiga för dom! Katterna förstår inte alltid att de dom äter kan döda dom!
Vill ni ge eran katt något gott, ge dom rå kyckling, grishjärta, fläskfärs eller kyckling-inälvor. Inte Spagetti och köttfärssås, stekt hamburgare, kryddad mat, saltad mat, laktosprodukter eller godis!
Snälla tänk på erat djurs hälsa istället för vad deras mun o nos vill ha =(
Snälla, ni som äger katter (och även andra djur), sluta ge dom saker som är giftiga för dom! Katterna förstår inte alltid att de dom äter kan döda dom!
Vill ni ge eran katt något gott, ge dom rå kyckling, grishjärta, fläskfärs eller kyckling-inälvor. Inte Spagetti och köttfärssås, stekt hamburgare, kryddad mat, saltad mat, laktosprodukter eller godis!
Snälla tänk på erat djurs hälsa istället för vad deras mun o nos vill ha =(
Annons
ppuma
Fri 28 Jan 2011 18:26
min siames katt är precis som en människa! hon sitter och äter på en stol med oss på bordet :) haha o när vi skulle åka med henne någonstans så satt hon där fram och hon tycker inte alls om o åka bil så hon tog tassen på chaförens hand och kolla på honom haha så sjukt gullig är hon =) och nu var vi tvugna och lämna henne till mammas kompis ett tag och jag o mamma var o hälsa på henne och hon och katter är ju så sjukt kloka speciellt mimmi (min katt) så när vi sa att vi skulle gå så hörde hon det och kolla mig i ögonen vääldigt argt och ledsen såg hon ut sen när vi tog på oss då vi skulle säga hejdå så ville hon inte alls säga hejdå hon bara blev arg och sprang iväg =/ inte så kul.. vi brukar ge henne färsk mat alltså kokad kyckling blandat me ris det är nyttigt!
ppuma
Sat 29 Jan 2011 02:02
ja vi har testat me rå kyckling bara men hon vägrar :s
nej men jag menar typ hon är som en människa äter inte råa saker :p
nej men jag menar typ hon är som en människa äter inte råa saker :p
BARFmycat
Fri 4 Mar 2011 23:42
Sluta förmänskliga din katt. Bara för att den beter sig som en människa betyder inte det att den ska äta som en. Jag känner flera uppfödare av siameser och jag vet att de är väldigt speciella i sitt sätt, men de är fortfarande katter som alla andra katter. Ris är ett spannmål och det är 1. Irriterande för tarmarna och 2. Allergiframkallande. Spannmål ska överhuvudtaget inte ges till katter, de innehåller bara kolhydrater och katter har inget behov av det, de behöver fett och protein.
Om katten inte äter rå kyckling så prova med något annat, det kanske bara inte är hennes favorit. Kycklinghjärta och lever brukar vara populärt, eller lamm/fläskfärs. Tänk på att inte ge nöt eller fisk eftersom det också är allergiframkallande proteinkällor för katt.
Om katten inte äter rå kyckling så prova med något annat, det kanske bara inte är hennes favorit. Kycklinghjärta och lever brukar vara populärt, eller lamm/fläskfärs. Tänk på att inte ge nöt eller fisk eftersom det också är allergiframkallande proteinkällor för katt.
H3YC00KY
Thu 13 Jan 2011 02:21
naaw min katt va fett fin=') brukade sitta vid bordet och äta från en tallrik=')
inte ofta då men de händeXD
inte ofta då men de händeXD
Frostlilydesign
Sun 16 Jan 2011 23:31
Min paralellklasskamrats mamma fick betala 20,000kr i böter när hon hade övergött sin hund så mycket att den inte kunde gå och inte tog den till vetten =/ Grannen anmälde det =/
Anonymous
Tue 18 Jan 2011 12:50
aha =/ Asså det är väldigt sällan anmälan går igenom =/ Men jag hoppas de blir skärpning ! :O
BARFmycat
Fri 4 Mar 2011 23:43
Fisk och skaldjur är dessutom allergiframkallande och har alldeles för hög magnesiumhalt för att vara lämplig kattmat.
Luddbollen
Tue 11 Jan 2011 22:01
Inte alla katter tål mjölkprodukter men det finns dem som växer upp på det och inte dricker annat än mjölk :)... Våran första katt drack inget annat än det därför jag skriver det^^... men kryddad mat inte så smart, inte matrester heller, dock fisk funkar ju om den är rå :)
Frostlilydesign
Wed 12 Jan 2011 20:37
Ja, men sen finns det en nackdel med det då folk försöker säga emot mig med falsk "fakta" och sedan hänga ut mig =P
BARFmycat
Fri 4 Mar 2011 23:46
Fisk är direkt olämpligt som kattfoder av tre anledningar;
1. Det är extremt allergiframkallande
2. Det innehåller för lite E-vitamin för att konservera det fleromättade fettet det innehåller, så katten måste använda sitt eget E-vitaminförråd för att konservera fetterna vilket leder till E-vitaminbrist, som i sin tur kan leda till riktigt smärtsamma och otäcka sjukdomar
3. Det är väldigt näringsfattigt för katter.
Förutom laktosen så är även mjölkprotein allergiframkallande för katter, så man bör inte ens ge laktosfri mjölk eller "kattmjölk" till sin katt.
1. Det är extremt allergiframkallande
2. Det innehåller för lite E-vitamin för att konservera det fleromättade fettet det innehåller, så katten måste använda sitt eget E-vitaminförråd för att konservera fetterna vilket leder till E-vitaminbrist, som i sin tur kan leda till riktigt smärtsamma och otäcka sjukdomar
3. Det är väldigt näringsfattigt för katter.
Förutom laktosen så är även mjölkprotein allergiframkallande för katter, så man bör inte ens ge laktosfri mjölk eller "kattmjölk" till sin katt.
Anonymous
Tue 11 Jan 2011 07:54
sån där shampo till katterna i bakgrunden har jag oxå ;D
Zebrisän~
Mon 10 Jan 2011 20:48
Uch så hemskt , o:
Min hund har ju snott godis och så ibland, men inga stora mängder iaf :P
Min hund har ju snott godis och så ibland, men inga stora mängder iaf :P
RainbowBunchie
Mon 10 Jan 2011 20:44
Är ju så med hundar också, om dom får i sig choklad och ägaren inte direkt åker in till djursjukhuset direkt blir det som ett gift för hunden och den dör >_< Därför är vi väldigt stränga med vår hund och hon får inte äta något som inte ligger i hennes matskål typ (A) dock är fil väldigt bra för hundens mage (:
Frostlilydesign
Tue 11 Jan 2011 08:00
Precis!! Min kompis gav sin hund hemmagjord chokladpudding o jag slet bort den från hunden och skrek på kompisen >.<
Anonymous
Mon 10 Jan 2011 20:30
Vi ger aldrig våran katt mer än specialmaten han äter o.o IBLAND får han lite kyckling lr grädde/fil men det är inte ofta xp matresterna får hundarna (Y)
Frostlilydesign
Mon 17 Jan 2011 12:43
Ja, men man måste alltid kolla innehållsförteckningen så man inte får sådant foder våran vet. rekomenderade, för det dödade våran katt =(
barkholz
Mon 17 Jan 2011 16:59
är ledsen för din skull :/ de e synd att man måste gå igenom nått dåligt som sjukdom eller död innan man förstår att man inte alltid kan lita på vet.. men å andra sidan så tror man ju verkligen inte att en veterinär ska rekomendera något som är dåligt för ens djur..
Frostlilydesign
Mon 17 Jan 2011 19:48
Precis. Jävligt dåligt..
Nej, jag litar inte på veterinärer för de vet inte vad som är I maten eller vad som är bra för katterna =/ De får bara veta vad en fet katt skall rekommenderas med osv osv >.<
Nej, jag litar inte på veterinärer för de vet inte vad som är I maten eller vad som är bra för katterna =/ De får bara veta vad en fet katt skall rekommenderas med osv osv >.<
BARFmycat
Fri 4 Mar 2011 23:54
Att veterinärerna rekommenderar ett TORRfoder för katter med urinstenar är bland det mest idiotiska dom gör.
Urinstenar orsakas av att vätskeflödet är för litet genom kroppen, urinblåsan spolas inte igenom tillräckligt ofta. Katter behöver äta blötfoder eller rått kött för att få i sig rätt vätskemängd, för de dricker INTE den mängd vatten de behöver om dagen när de äter torrfoder. Detta pga att de har en naturligt låg törstdrift som beror på att de ursprungligen är ökenlevande djur som ska kunna hushålla på vatten. Genom att öka saltet i fodret höjs törstdriften något, men för mycket salt orsakar obalans mellan elektrolyterna i kroppen och kan leda till fler stenar. Det kan bara vara en tidsfråga innan stenarna kommer tillbaka, det enda det här fodret gör är förmodligen bara att bromsa tillväxten, men det är ingen garanti för att det fortfarande inte växer några stenar. I stillaliggande urin bildas kristaller och stenar, bästa botet mot dom är att se till att urinvögarna spolas igenom regelbundet genom att katten får i sig maximalt med vätska. Detta ser man enklast och bäst till genom att ge blötfoder eller BARF.
Torrfoder = sjuka katter
Urinstenar orsakas av att vätskeflödet är för litet genom kroppen, urinblåsan spolas inte igenom tillräckligt ofta. Katter behöver äta blötfoder eller rått kött för att få i sig rätt vätskemängd, för de dricker INTE den mängd vatten de behöver om dagen när de äter torrfoder. Detta pga att de har en naturligt låg törstdrift som beror på att de ursprungligen är ökenlevande djur som ska kunna hushålla på vatten. Genom att öka saltet i fodret höjs törstdriften något, men för mycket salt orsakar obalans mellan elektrolyterna i kroppen och kan leda till fler stenar. Det kan bara vara en tidsfråga innan stenarna kommer tillbaka, det enda det här fodret gör är förmodligen bara att bromsa tillväxten, men det är ingen garanti för att det fortfarande inte växer några stenar. I stillaliggande urin bildas kristaller och stenar, bästa botet mot dom är att se till att urinvögarna spolas igenom regelbundet genom att katten får i sig maximalt med vätska. Detta ser man enklast och bäst till genom att ge blötfoder eller BARF.
Torrfoder = sjuka katter
mathildaisaksen
Mon 10 Jan 2011 20:25
Min kompis gav alltid sina djur typ rester från tacos , hamburgare , pommes o sådant , -_-''
Sjukt att folk inte förstår att maten faktiskt kan skada dom små/stora filurerna.. ;_; Hon till & med gav dom chips med dippa O.o
Sjukt att folk inte förstår att maten faktiskt kan skada dom små/stora filurerna.. ;_; Hon till & med gav dom chips med dippa O.o
Anonymous
Mon 10 Jan 2011 19:32
man får ju tänka lite förnuftigt inte bara tro att de vi äter kan en katt/andra djur äta med.
De funkar liksom inte så.
håller med dig <3
De funkar liksom inte så.
håller med dig <3
Chufiah
Mon 10 Jan 2011 16:59
det är verkligen hemskt vad människor ger sina djur! D: och det är inte en smakbit, det är typ en hel talrik liksom :/ det är ju okej om dom smakar bara något lite för jag tror inte torrfoder borde smaka så gott o.o eller kattmat eller ah, du förstår? men att dom får smaka på annat än just det, men inte i mängder
Frostlilydesign
Tue 11 Jan 2011 11:39
Jaa =( Dom ska egentligen inte smaka på någon mat som är tillagad eller kryddad =/ Nästan allt torrfoder är ju farligt för katter och tror inte heller det smakar så gott =/ Vi har ju det bästa torrfodret för katter och jag har själv smakat på det och det smakar lite som torkad kyckling =)
Chufiah
Tue 11 Jan 2011 21:13
aaw : D verkligen? well, ska man ha djur får man ju ta hand om dom också! inte pytts i dom massa billigt tjaffs D:
MrsMoon
Mon 10 Jan 2011 16:41
Det är läskigt vad folk stoppar i sina djur och att man inte tar reda på vad som är farligt. De flesta vet ju att hundar inte tåler choklad, men hur många vet att vindruvor och russin kan ta kål på dem? Och ändå är den informationen inte så svår att hitta :/
MrsMoon
Tue 11 Jan 2011 16:05
Ja, ska man ha djur så ska man ta reda på vad som inte är bra för dem också!
Frostlilydesign
Tue 11 Jan 2011 16:06
Precis! Muppen nedanför vet inte ens om att katter ska ha grönt och spannmål i maten och försöker tjata emot om att katter ska äta kyckling för att de får salmonella!!!
MrsMoon
Tue 11 Jan 2011 16:12
Haha xD Klart att det finns en minimal risk för salmonella men man kan bli sjuk av allt. Katter är gjorda för att äta rått kött, min katt tar möss och fåglar varje dag och slukar alltihopa - lämnar inte en smula. Och visst får han mask ibland, men så länge han inte har för mycket så får han ha lite mask för det blir ännu värre om man håller på att avmaskar för ofta. Dessutom har jag aldrig hört talas om en katt med salmonella faktiskt... man hör ju ofta vänner och andra som berättar om sina sjuka djur mm och aldrig har jag hört nån som pratat om salmonella.Jobbar dessutom på veterinärklinik och håller på att utbilda mig till veterinärsjuksköterska i danmark så :P
Frostlilydesign
Tue 11 Jan 2011 16:15
Precis!!
Min kompis katt är en innekatt men hon tog ut den EN gång för att prova och den sniffade på fågelbajs på ett bord sen gick dom till gräsmattan och katten tuggade lite och 4 dagar senare fick hon gå till vetten och då hade hon salmonella för att ha sniffat på bajset eller för att de va fågelavföring i gräset.
Precis! Det är fan omöjligt med deras tarmsystem och magsyra att ens få det! Om de inte har tarmproblem eller är sjuka!
Min kompis katt är en innekatt men hon tog ut den EN gång för att prova och den sniffade på fågelbajs på ett bord sen gick dom till gräsmattan och katten tuggade lite och 4 dagar senare fick hon gå till vetten och då hade hon salmonella för att ha sniffat på bajset eller för att de va fågelavföring i gräset.
Precis! Det är fan omöjligt med deras tarmsystem och magsyra att ens få det! Om de inte har tarmproblem eller är sjuka!
Beckaan89
Mon 10 Jan 2011 16:09
Jag ger mina katter laktosfria produkter pga att de är bättre att ge dom de än att ge dom vanlig mjölk! Dock får dom bara smaka ger dom inga större mängder då de inte är bra för deras kropp. Men typ en liten skål eller bara botten på deras matskål..
Frostlilydesign
Tue 11 Jan 2011 08:05
Ja, det är bra att få laktosfri grädde när dom är sjuka för att gå in lite fett och näring =)
Annars är det bra att de inte får de så ofta som du säger =)
Annars är det bra att de inte får de så ofta som du säger =)
Ocea
Mon 10 Jan 2011 15:32
Min ena katt äter kyckling och kött som inte blivit kryddat eller liknande, och hon gillar skinka. :) Hon får det inte så ofta men när hon får det är det bara i små mängder. Den andra.. Är lite korkad eller något, hon äter bara kattmat. Visst skinka och räkor kan gå ner i bland om det är smååååå bitar och det är jag som ger henne. :) Grädde får dem bara när dem fyller år. ;)
Frostlilydesign
Tue 11 Jan 2011 08:04
Ja, kolla bara så det inte är saltat osv.
Och räkor är endast för någon gång för år =)
Och räkor är endast för någon gång för år =)
BejbiiGaGa
Mon 10 Jan 2011 15:32
Min katt äter paprika, haha.
Annars är min mamma laktosintolerant och vi har bara laktosfria produkter hemma.
Annars är min mamma laktosintolerant och vi har bara laktosfria produkter hemma.
Frostlilydesign
Tue 11 Jan 2011 08:05
Okej, prova att ge honom/henne lite laktosfri grädde någon gång, det är lyx för dom ^^
loouuisee
Mon 10 Jan 2011 15:31
våran katt äter
oliver, wienerbröd trorjag, något chips åt han, ostbågar och ost o,o
oliver, wienerbröd trorjag, något chips åt han, ostbågar och ost o,o
BARFmycat
Fri 4 Mar 2011 23:58
Oliver ligger i saltlag vilket inte är bra för katter, för mycket salt orsakar obalans mellan elektrolyterna i kroppen.
Chips och ostbågar är också saltade, kryddan (smaksättningen) är för stark för deras magar och det kan irritera tarmen och i värsta fall orsaka magsår. Smaksättningar till chips och ostbågar innehåller nästan alltid lökpulver, och lök är mycket giftigt för katter då det orsakar anemi (blodbrist).
Ost är en mjölkprodukt och mjölkprotein är allergiframkallande för katter (inte bara laktos alltså).
Chips och ostbågar är också saltade, kryddan (smaksättningen) är för stark för deras magar och det kan irritera tarmen och i värsta fall orsaka magsår. Smaksättningar till chips och ostbågar innehåller nästan alltid lökpulver, och lök är mycket giftigt för katter då det orsakar anemi (blodbrist).
Ost är en mjölkprodukt och mjölkprotein är allergiframkallande för katter (inte bara laktos alltså).
VarixDesign
Mon 10 Jan 2011 14:45
min katt får visserligen ost och sånt. får kanska lite grädde. sen får han mest rått kött å vanlig kattmat.
gefanimej
Mon 10 Jan 2011 16:50
Jag tror ingen ost är laktosfri. Men däremot lagras ju osten, och när den lagrats över.. 12månader är det ingen fara att äta för en laktosintolerant. Laktosen "försvinner" i princip ur osten =)
Så tex Arlas ostar är bra (tycker jag då), och det finns ju några olika att välja på :)
Så tex Arlas ostar är bra (tycker jag då), och det finns ju några olika att välja på :)
Frostlilydesign
Tue 11 Jan 2011 08:06
Våran ost har hög laktoshalt xP Mjukost har vi oftast hemma ^^
VarixDesign
Fri 25 Mar 2011 17:02
Det står ju tomat- och potatisplantor så.. :P Hon sa ju att det va själva plantan
Frostlilydesign
Mon 10 Jan 2011 14:51
Den kan inte gjort det om det inte är något fel på tarmsystemet med tanke på att katter LEVER på kyckling och fågel i det vilda livet..
"En annan tankeställare, är att om kyckling och annan rå mat verkligen var så farlig för katter och andra djur, hur överlever då de vilda djuren som äter kött som inte är veterinärbesiktigat och godkänt för människokonsumtion?"
"En annan tankeställare, är att om kyckling och annan rå mat verkligen var så farlig för katter och andra djur, hur överlever då de vilda djuren som äter kött som inte är veterinärbesiktigat och godkänt för människokonsumtion?"
Mlie
Mon 10 Jan 2011 14:57
jo jag vet, men enligt veterinärerna så va det kyklick så tänker inte chansa igen :)
Frostlilydesign
Tue 11 Jan 2011 08:07
Dom har väldigt fel kan jag ju säga med en gång =) Kan ju lova att rå kyckling är 3 ggr bättre än den mat ni ger henne nu =P
BARFmycat
Sat 5 Mar 2011 00:05
Kycklingen kan ha varit starkt kontaminerad med bakterier, det händer ibland att sådan kyckling kommer ut i butik men det är ovanligt. Jag har hört om ett sådant fall tidigare då en ägare och tre katter alla blev akut sjuka för att de ätit samma kyckling (tillagad), en av katterna dog tom. Men detta är extremfall och sällsynta, det är betydligt vanligare att djur dör av foderförgiftning pga felhantering i djurmatsfabriker. Då är det oftast mögelsporer som trivs extra bra i spannmål som gror. Många foder återkallas varje år just pga sådana orsaker, bara det att fodertillverkarna betalar stora pengar för att "tysta ner" incidenterna. Sådan publicitet skulle kunna försätta ett märke i konkurs om det läckte ut för mycket, och det vill de förhindra.
Sen måste man inse att veterinärer är tyvärr inte partiska. De brydde sig med all säkerhet förmodligen inte ens om att försöka hitta någon annan orsak än kycklingen, bara för att de fick reda på att ni gav det. Det kan mycket väl ha orsakats av något annat. Mina katter har ätit rå kyckling i snart 5 år, och de har aldrig varit matförgiftade.
Sen måste man inse att veterinärer är tyvärr inte partiska. De brydde sig med all säkerhet förmodligen inte ens om att försöka hitta någon annan orsak än kycklingen, bara för att de fick reda på att ni gav det. Det kan mycket väl ha orsakats av något annat. Mina katter har ätit rå kyckling i snart 5 år, och de har aldrig varit matförgiftade.
Anonymous
Mon 10 Jan 2011 14:37
min kompis gav sin hund vingummi( ca 5 bitar) för att han tittade på godisskålen...! Fattar inte poängen med det, skulle aldrig ge min hund någonting som är farligt, dock att han äter hönekaka med lätt mjukost..
Anonymous
Mon 10 Jan 2011 16:29
aah, vrf ge någonting till sitt älskade djur som kan döda det? Man vill ju ha den så länge som möjligt...
Anonymous
Mon 10 Jan 2011 14:21
Så dumt att gedom människo-mat! Och choklad är väl väldigt farligt för dom? :3
Lunaroos
Mon 10 Jan 2011 13:59
Kan lägga till (om det är ok) att man inte ska ge salta saker (t.ex skinka och räkor) mer än någon liten bit sällan.
Vanlig mjölk ger katter ont i magen (men det är gott), laktosfri mjölk tål de däremot
Vanlig mjölk ger katter ont i magen (men det är gott), laktosfri mjölk tål de däremot
Frostlilydesign
Mon 10 Jan 2011 14:00
Precis!
Våra katter har fått 3 räkor på hela tiden de bott här och vi har bestäm oss att bara ge dom 2 på julafton och en på nyår =)
Ja, Ignis är extremt laktosintolerant!
Våra katter har fått 3 räkor på hela tiden de bott här och vi har bestäm oss att bara ge dom 2 på julafton och en på nyår =)
Ja, Ignis är extremt laktosintolerant!
gefanimej
Mon 10 Jan 2011 16:44
Ja e också laktosintolerant så de passar bra till min katt när man ändå har laktosfria grejor hemma :D
emmatill
Mon 10 Jan 2011 13:39
''Min'' katt eller mest min mormors , matar vi med mjau eller whiskas , men ibland så får hon lite rulltårta (bara själva kakan ,inge vispgrädde eller sylt) och det har hon fått ända sen hon föddes och hon mår jättebra.
Frostlilydesign
Mon 10 Jan 2011 14:14
Det är helt olika från katt till katt, hade Ignis ätit det hade han varit dålig i magen i ca 1 vecka =/
emmatill
Mon 10 Jan 2011 14:15
aa okej , men titti (hon heter så)
har ätit det sen hon kom til mormor och då var hon 1 månad och nu är hon 7 ska fylla 8 , så jag tror hon klarar det.
har ätit det sen hon kom til mormor och då var hon 1 månad och nu är hon 7 ska fylla 8 , så jag tror hon klarar det.
Anonymous
Mon 10 Jan 2011 13:39
jag har katter , ragdoll :D
vi ger dom bara vanlig mat och räkor då&då ,
vi försöker göra det bästa för dom , för dom är alltid snälla mot oss , dom rifs eller klöser ALDRIG , och då menar jag ALDRIG ! <3
vi ger dom bara vanlig mat och räkor då&då ,
vi försöker göra det bästa för dom , för dom är alltid snälla mot oss , dom rifs eller klöser ALDRIG , och då menar jag ALDRIG ! <3
Frostlilydesign
Mon 10 Jan 2011 13:42
Duktiga kissar <3
Rått är bäst =P Och räkor är verkligen lyx för dom ;D
Rått är bäst =P Och räkor är verkligen lyx för dom ;D
Anonymous
Mon 10 Jan 2011 13:50
haha ja !
mamma & pappa åt räkor på nyår och dom kom direkt till matbordet :D
mamma & pappa åt räkor på nyår och dom kom direkt till matbordet :D
sophiacarlsson
Mon 10 Jan 2011 13:32
jag ger bara min katt kattmat, kattgodis ibland, o typ skinka nån gång ibland, vilket han älskar :D
Frostlilydesign
Tue 11 Jan 2011 08:08
Kan märkas på hennes bendensitet och tarmsystem (veterinärer gör, inte vanliga människor =P)
sophiacarlsson
Wed 12 Jan 2011 21:46
äh, inte lönt att diskutera, eftersom vi kommer fortsätta med den mat han får :)
förresten, så säger veterinärerna att han är jättefin och så ^^
förresten, så säger veterinärerna att han är jättefin och så ^^
Frostlilydesign
Thu 13 Jan 2011 10:05
Aja, alla reagerar olika =) Våra katter blir jättedåliga av minsta lilla så =)
Anonymous
Mon 10 Jan 2011 13:29
äre okay att ge kissarna typ senor och sånt som jag inte tkr om från kotletter? owo
jag skulle aldrig ge mina katter spagetti & köttfärssås, hamburgare lr godis, men jag känner en som ger både sin hund och sin katt det >;
jag skulle aldrig ge mina katter spagetti & köttfärssås, hamburgare lr godis, men jag känner en som ger både sin hund och sin katt det >;
Frostlilydesign
Mon 10 Jan 2011 13:31
Japp =) Ge dom inte små tunna ben eller sådant bara! =) Små kycklingben eller fiskben är stort nej, men rått kött är okej =P Inte för mycket fisk, nötkött eller lever bara =)
Ja, jag känner till många som ger sina katter och hundar sådant och har brutit kontakten med en av dom för att hennes katt dog pga hennes "kärleks-mat"...
Ja, jag känner till många som ger sina katter och hundar sådant och har brutit kontakten med en av dom för att hennes katt dog pga hennes "kärleks-mat"...
Anonymous
Mon 10 Jan 2011 13:40
okay vad bra ;3 mina katter älskar nämligen att äta upp det jag inte når åt på kotletter och revbensspjäll x)
det var jätte läskigt en gång, för min ena katt Gumman fick en väldigt stor benbit att gnaga på, den satte hon i halsen :O jag blev skiträdd O_O men pappa lyckades peta till benet (utan att skada katten såklart), men istället för attt spotta ut benet svalde hon det xD det var rätt länge sen :P men hon mår superbra ändå ;3
Gud vad hemskt :C! sånt folk borde inte ha djur >;
det var jätte läskigt en gång, för min ena katt Gumman fick en väldigt stor benbit att gnaga på, den satte hon i halsen :O jag blev skiträdd O_O men pappa lyckades peta till benet (utan att skada katten såklart), men istället för attt spotta ut benet svalde hon det xD det var rätt länge sen :P men hon mår superbra ändå ;3
Gud vad hemskt :C! sånt folk borde inte ha djur >;
Frostlilydesign
Mon 10 Jan 2011 13:45
Ja, är de inte vana vid att tugga på ben så kan de försöka svälja dom, men våra katter är vana vid ben nu =D
Ja! Jag gillar det verkligen inte =(
Ja! Jag gillar det verkligen inte =(
154 comments on this photo
Directlink:
http://dayviews.com/frostlilydesign/482232233/