/ej-inloggad/show.html
Tuesday 8 March 2011 photo 1/1
|
Ohai.
Videobidrag till en tävling färdigfilmat, redigering onwards!
Annons
Taggad med
The photo has no tags
Geo tag
Part of an album
Camera info
Camera Canon EOS 5D
Focal length 50 mm
Aperture f/4.0
Shutter 1/160 s
ISO 800
Date
Comment the photo
/ej-inloggad/comments.html
CUBENSiS
Thu 27 Mar 2014 10:51
Finns någon givande bakgrundsstory eller ska jag avfärda denna som en dålig bild tagen av en pretentiös fotograf?
lisztomania
Thu 10 Nov 2011 19:46
Jag tycker bilden är väldigt bra :) Blir nästan lite småglad av att kolla på den!
Anonymous
Sun 26 Jun 2011 10:45
Stockholm??!!! =D
Andreas Fehrm
Fri 22 Apr 2011 23:42
Vinkeln är skitbra, färgen på rutorna bakom honom är så där snyggt diskret blåa, ljuset över honom är grymt och han ser ut att verkligen leva sig in i sitt spelande. Nomnomnom på den här bilden.
N0v4c41n3
Fri 22 Apr 2011 23:34
Finns någon givande bakgrundsstory eller ska jag avfärda denna som en dålig bild tagen av en pretentiös fotograf?
Stephen Kirk
Fri 22 Apr 2011 23:38
Var fan fick du luft ifrån, "tjejen" som lägger upp bilder där någon klämmer på dina a-kupor med en flaska i handen? Du är fan körd i huvudet och jag hoppas att du blir överkörd av ett tåg tillräckligt fort för att platsa i Darwin Awards som tack för att ha klorinerat ut genpoolen.
N0v4c41n3
Fri 22 Apr 2011 23:43
Oj. Jag vet inte riktigt vad något av det där har med saken att göra, och förstår inte vad du baserar något av dina påståenden på i och med att jag ställde en helt rimlig och professionellt grundad fråga.
Sluta vara korkad, jag är fel person att agera inkompetent mot.
Sluta vara korkad, jag är fel person att agera inkompetent mot.
Andreas Fehrm
Fri 22 Apr 2011 23:45
N0v4c31n3, avfärdar du alla fotografier som fula så länge de saknar en lång historia bakom sig? Skumt resonemang, riktigt skumt.
Stephen Kirk
Fri 22 Apr 2011 23:47
pre·ten·tious
Adjective: Attempting to impress by affecting greater importance, talent, culture, etc., than is actually possessed.
Inte någonsin har Henrik yttrat sig om sina fotokunskaper. Antingen besitter du oerhört mycket mindre engelskakunskaper än vad du vill ge sken av eller så är du helt enkelt dum i huvudet. Själv skulle jag inte tippa på något mindre än kombinationen av dessa - med tanke på dina anorexiabilder på BDB ger du inte precis intryck av att vara stabil rent psykiskt eller fysiskt.
God kväll!
Adjective: Attempting to impress by affecting greater importance, talent, culture, etc., than is actually possessed.
Inte någonsin har Henrik yttrat sig om sina fotokunskaper. Antingen besitter du oerhört mycket mindre engelskakunskaper än vad du vill ge sken av eller så är du helt enkelt dum i huvudet. Själv skulle jag inte tippa på något mindre än kombinationen av dessa - med tanke på dina anorexiabilder på BDB ger du inte precis intryck av att vara stabil rent psykiskt eller fysiskt.
God kväll!
N0v4c41n3
Fri 22 Apr 2011 23:48
AndreasFehrm:
Givetvis inte. Men en till synes dålig bild kan höjas av en intressant bakgrund. Mona Lisa, säger jag. Jag vill veta om det finns mer information att tillgå.
Givetvis inte. Men en till synes dålig bild kan höjas av en intressant bakgrund. Mona Lisa, säger jag. Jag vill veta om det finns mer information att tillgå.
N0v4c41n3
Fri 22 Apr 2011 23:51
stephen:
Pretentiös är även ett svenskt ord, look it up.
Återigen, sluta vara dum i huvudet mot mig. En kvalificerad gissning är att jag är betydligt mer intelligent än du och du borde hur som helst inte uttala dig om saker du inte har någon idé om. Du kommer inte se smartare ut för det, tvärtom.
Pretentiös är även ett svenskt ord, look it up.
Återigen, sluta vara dum i huvudet mot mig. En kvalificerad gissning är att jag är betydligt mer intelligent än du och du borde hur som helst inte uttala dig om saker du inte har någon idé om. Du kommer inte se smartare ut för det, tvärtom.
Andreas Fehrm
Fri 22 Apr 2011 23:51
Naturligtvis kan en "nja"-bild höjas av en spektakulär bakgrundshistoria. Men då våran kära Mr. Hanks tar riktigt bra fotografier behöver han inga påhittade historier om eldsprutande drakar eller liknande farliga grejer för att bli uppskattad. Det är bara din smak som verkar skilja sig från mängden i just det här fallet, och du framhäver det på ett ganska arrogant vis tråkigt nog.
Stephen Kirk
Fri 22 Apr 2011 23:53
Annars har jag ett ord som jag gärna applicerar på andraklassmänniskor som dig - "pseudointelligent".
Du har absolut inget att komma med mot mig och att du ens försöker jämföra mig är näst intill skrattretande. "Sluta vara dum i huvudet mot mig" - neger, snälla? Ingen person som har en IQ på Mensanivå använder den här typen av formuleringar. Återigen, dra en Base-jump utan fallskärm och därmed hjälp oss rensa genpoolen medan du ändå håller på.
Du har absolut inget att komma med mot mig och att du ens försöker jämföra mig är näst intill skrattretande. "Sluta vara dum i huvudet mot mig" - neger, snälla? Ingen person som har en IQ på Mensanivå använder den här typen av formuleringar. Återigen, dra en Base-jump utan fallskärm och därmed hjälp oss rensa genpoolen medan du ändå håller på.
N0v4c41n3
Sat 23 Apr 2011 00:04
stephen:
Men lawd, sluta för i hela jävla helvete att använda så irrelevanta liknelser - A-kupa? Neger? Det är ju fan inte ens värt att försöka föra en intelligent diskussion med dig.
Min uppfattning av dig är att du är ett svartvitt grottmongo som är helt besatt av en önskan om att verka lite intellektuell, lite bildad, lite ägande so to say, men inte fan blandar jag inte det i debatten om en annan persons foto. Kan du inte ta kritik borde du inte hoppas på att bli en framgångsrik fotograf - JAG BORDE VETA, trots att du inte har någon aning om varför eftersom att du inte kan se förbi dina hypotetiska poparglasögon. Jag har erfarenhet av alla möjliga sammanhang som du i egenskap av fotograf antagligen endast drömmer om och kan därmed på objektiva grunder tala om bildkvalitet, varför du har problem med detta är alltså helt utanför min förståelse.
Har du lust att prova att visa ditt eventuella intellekt och vetande eller tänker du fortsätta vara en inbilsk och lägre stående idiot?
AndreasFehrm:
Notera att jag ursprungligen kommenterade till fotografen, varvid mina intentioner inte är nämnvärda förrän jag fått svar av denne, då han faktiskt är den som är i rimlig position att besvara mina frågor.
Men lawd, sluta för i hela jävla helvete att använda så irrelevanta liknelser - A-kupa? Neger? Det är ju fan inte ens värt att försöka föra en intelligent diskussion med dig.
Min uppfattning av dig är att du är ett svartvitt grottmongo som är helt besatt av en önskan om att verka lite intellektuell, lite bildad, lite ägande so to say, men inte fan blandar jag inte det i debatten om en annan persons foto. Kan du inte ta kritik borde du inte hoppas på att bli en framgångsrik fotograf - JAG BORDE VETA, trots att du inte har någon aning om varför eftersom att du inte kan se förbi dina hypotetiska poparglasögon. Jag har erfarenhet av alla möjliga sammanhang som du i egenskap av fotograf antagligen endast drömmer om och kan därmed på objektiva grunder tala om bildkvalitet, varför du har problem med detta är alltså helt utanför min förståelse.
Har du lust att prova att visa ditt eventuella intellekt och vetande eller tänker du fortsätta vara en inbilsk och lägre stående idiot?
AndreasFehrm:
Notera att jag ursprungligen kommenterade till fotografen, varvid mina intentioner inte är nämnvärda förrän jag fått svar av denne, då han faktiskt är den som är i rimlig position att besvara mina frågor.
Andreas Fehrm
Sat 23 Apr 2011 00:10
Jag försöker inte heller att svara å Hanks vägnar, jag ifrågasätter bara dina resonemang samt ditt påstående om att han skulle vara en pretentiös wannabe-fotograf. Jag förstår ärligt talat inte ens vad du grundar det påståendet på. Det här enskilda fotografier som du inte tycker om?
Stephen Kirk
Sat 23 Apr 2011 00:13
Men lilla festis-tösen, ska du leka bildad konstkritiker finns det smartare sätt att lägga upp det på att kalla någon en pretentiös, dålig fotograf. Du satte ribban jävligt lågt för diskussionen och därmed kan du inte vänta dig någon som helst respekt för min del. Kritik är något jag alltid kommer uppskatta på alla mina bilder, men kommer en dreglande nolla och börjar gråta om att jag är pretentiös hänvisar jag helt enkelt till min "suggestion box" - det skulle vara närmaste toalett. Att du anser att det är att ge "kritik på objektiva grunder" att försöka chikanera någon visar egentligen ingenting om dina kunskaper om ämnet 'foto' utan endast dina bristande kunskaper inom ämnen såsom 'psykologi' och 'svenskkunskaper'. Vad gäller din "erfarenhet av alla möjliga sammanhang" inom vad du nu dillar om kan jag absolut inte uttala mig om, men det verkar inte visa sig här.
tl;dr - håll käften.
tl;dr - håll käften.
N0v4c41n3
Sat 23 Apr 2011 00:17
Jag har inte sagt att jag ogillar det, jag har dessutom bara sett denna specifika bild på startsidan och kan således inte uttala mig gällande fotografens övriga färdigheter, men jag reagerar på den här bilden eftersom att motivet är väldigt viktigt. Personligt men fortfarande faktum är att jag tycker väldigt illa om när en fotograf tar åt sig äran för en bild som blivit bra tack vare sitt motiv. Jag arbetar som fotomodell, och därför är motivrollen mig väldigt bekant och något jag har i åtanke när jag ser på en bild. Den här bilden känns som en typisk sådan, där man låter motivet tala för sig, trots att motivet inte är skapat av fotografen, och där fotografens egna kunskaper inte alls lyser igenom utan snarare misslyckas med att skapa en bra bild. Detta är många egna åsikter, men jag är ju trots allt en förbipasserande betraktare - som råkar vara lite insatt.
Stephen Kirk
Sat 23 Apr 2011 00:29
Du verkar väldigt, väldigt förvirrad vad fotografi handlar om. Jag har inget emot att undervisa dig, och då du tydligt har visat mindervärdeskomplex tror jag inte du har något emot att lapa i dig kunskapen. Ready? Let's go!
Millisekunden slutaren går av, äger han copyright på fotot i fråga. Det är hans bild. Han har all rätt i världen att ta åt sig äran för fotot i fråga och får, om han så vill, plastera sina initialer bäst han vill på fotot. Det blir givetvis andra regler om han väljer att marknadsföra bilden eller sälja av den, men något sådant har uppenbarligen inte skett.
Inte heller har Henrik påstått att han är mannen med dragspelet och han har därmed inte tagit åt sig äran för situationen - men det är trots allt det som gatufotografi (och by extension, all fotografi) handlar om - att fånga situationen!
Kommentarerna tycks även gå åt hållen "underbar bild", inte "fan vad bra du tagit den här bilden, henrikpånckhen!" - även fast det visserligen stämmer. Det är överraskande att du inte kan se tekniken här då du påstår att du är modell, men ett axplock av aspekter som visar detta skulle vara beskäringen, färgerna, bländartalet, kompositionen, och även den lätta vinjetteringen. Bra tagen bild med bra efterbehandling.
Den här bilden hade varit fruktansvärd om motivet hade varit centrerat, om bilden hade haft en lutning på ett antal grader, om vinjetteringen var alldeles för kraftig, om färgerna var wacked-out, om han hade tagit den i kraftigt solljus, eller om han hade fotat med för kort eller för långt skärpedjup. Hans arbete syns tydligt, och man kan uppskatta bilden för vad den är - en bra situation fångad av en skicklig fotograf. Det finns bilder som bättre visar skickligheten, givetvis, men det finns ingen lag på att varje bild ska vara en sådan.
Jag hoppas du förstår lite bättre nu. Annars är du fri att fortsätta ställa vilka frågor du vill! Puss.
Millisekunden slutaren går av, äger han copyright på fotot i fråga. Det är hans bild. Han har all rätt i världen att ta åt sig äran för fotot i fråga och får, om han så vill, plastera sina initialer bäst han vill på fotot. Det blir givetvis andra regler om han väljer att marknadsföra bilden eller sälja av den, men något sådant har uppenbarligen inte skett.
Inte heller har Henrik påstått att han är mannen med dragspelet och han har därmed inte tagit åt sig äran för situationen - men det är trots allt det som gatufotografi (och by extension, all fotografi) handlar om - att fånga situationen!
Kommentarerna tycks även gå åt hållen "underbar bild", inte "fan vad bra du tagit den här bilden, henrikpånckhen!" - även fast det visserligen stämmer. Det är överraskande att du inte kan se tekniken här då du påstår att du är modell, men ett axplock av aspekter som visar detta skulle vara beskäringen, färgerna, bländartalet, kompositionen, och även den lätta vinjetteringen. Bra tagen bild med bra efterbehandling.
Den här bilden hade varit fruktansvärd om motivet hade varit centrerat, om bilden hade haft en lutning på ett antal grader, om vinjetteringen var alldeles för kraftig, om färgerna var wacked-out, om han hade tagit den i kraftigt solljus, eller om han hade fotat med för kort eller för långt skärpedjup. Hans arbete syns tydligt, och man kan uppskatta bilden för vad den är - en bra situation fångad av en skicklig fotograf. Det finns bilder som bättre visar skickligheten, givetvis, men det finns ingen lag på att varje bild ska vara en sådan.
Jag hoppas du förstår lite bättre nu. Annars är du fri att fortsätta ställa vilka frågor du vill! Puss.
Andreas Fehrm
Sat 23 Apr 2011 00:30
Så det du vill komma fram till är alltså att du tycker att den största förtjänsten alltid kommer att ligga hos motivet och ifall fotografen i sig tar åt sig någon form av ära av fotografiet så är han/hon en pretentiös nolla?
Ärligt talat, om jag får dra lika förhastade slutsatser om dig som du gjorde om Hanks, så tycker jag att du verkar besitta en enorm okunskap gällande fotografering. Enligt det du skriver verkar du, på fullaste allvar, tro att det bara är att svinga upp sin coola spegelreflexkamera, ställa in den på full automatik, knäppa av bilder i en rasslande takt och resten av jobbet sköter kameran och Photoshop.
Dessutom, tycker du verkligen att det är rimligt att slutsatser kring Hanks, som fotograf, efter att du uppenbarligen bara har sett en enda bild som han har tagit?
Ärligt talat, om jag får dra lika förhastade slutsatser om dig som du gjorde om Hanks, så tycker jag att du verkar besitta en enorm okunskap gällande fotografering. Enligt det du skriver verkar du, på fullaste allvar, tro att det bara är att svinga upp sin coola spegelreflexkamera, ställa in den på full automatik, knäppa av bilder i en rasslande takt och resten av jobbet sköter kameran och Photoshop.
Dessutom, tycker du verkligen att det är rimligt att slutsatser kring Hanks, som fotograf, efter att du uppenbarligen bara har sett en enda bild som han har tagit?
N0v4c41n3
Sat 23 Apr 2011 00:37
stephen:
Försök inte placera dina vidriga läppar i närheten av mig. Lär dig nån jävla gång eller försvinn ur min åsyn.
AndreasFehrm:
Om han nu är en så fantastisk fotograf som ni påstår är han antagligen fullt förmögen att visa det själv. Jag är inte intresserad av att bråka med någon av er, och finner det något tröttsamt att ni säger så mycket om mig, som ni ju faktiskt inte vet ett dyft om. Det handlade om hans foto, låt det vara så.
Försök inte placera dina vidriga läppar i närheten av mig. Lär dig nån jävla gång eller försvinn ur min åsyn.
AndreasFehrm:
Om han nu är en så fantastisk fotograf som ni påstår är han antagligen fullt förmögen att visa det själv. Jag är inte intresserad av att bråka med någon av er, och finner det något tröttsamt att ni säger så mycket om mig, som ni ju faktiskt inte vet ett dyft om. Det handlade om hans foto, låt det vara så.
Stephen Kirk
Sat 23 Apr 2011 00:39
Det märks verkligen att man har mensa-IQ när man kan få någon att börja gråta på internet på precis en timme. :)))
Acedis
Sat 23 Apr 2011 00:39
Err, när försökte Stephen sätta sina 'läppar' nära dig?
Ärligt talat, vad jiddrar du om? Är du på någon hallucinogen?
Ärligt talat, vad jiddrar du om? Är du på någon hallucinogen?
N0v4c41n3
Sat 23 Apr 2011 00:40
Han avslutade kommentaren med "puss", vet inte vilken kroppsdel du pussas med.
Stephen Kirk
Sat 23 Apr 2011 00:41
Inte för att deras tester på något sätt inte skulle kunna utnyttjas. Gissa varför jag aldrig gör dem. Nej, jag spenderar hellre den tiden på att få folk att få nervösa sammanbrott på internet, in public och allt.
Acedis
Sat 23 Apr 2011 00:43
Jaha, det. Jag läste det som de flesta människorna läser ett "puss" i den kontexten - som en cynisk hälsning utan någon som helst antydan på att vilja nå riktig fysisk kontakt.
Men det här med kontext verkar ju inte vara din grej alls med tanke på hur mycket akademisvenska du försöker dig på utan att klara av grammatiken, så jag kan förstå missen där.
Men det här med kontext verkar ju inte vara din grej alls med tanke på hur mycket akademisvenska du försöker dig på utan att klara av grammatiken, så jag kan förstå missen där.
N0v4c41n3
Sat 23 Apr 2011 00:44
Alltså. v_v Vad som ger mig nervösa sammanbrott är att alla är så jävla korkade nu för tiden. Vad fan är detta, seriöst? Usch.
Andreas Fehrm
Sat 23 Apr 2011 00:44
"Jag är inte intresserad av att bråka"
Bråka? Haha, jag är då inte ute efter något tramsigt internetbråk. Argumentation kallar jag det här.
"finner det något tröttsamt att ni säger så mycket om mig, som ni ju faktiskt inte vet ett dyft om"
Jag gjorde bara på exakt samma vis som du gjorde emot Hanks, alltså generalisera. Vilket jag även poängterade väldigt tydligt i mitt förra inlägg. Tråkigt att du missade den lilla ironin över det hela.
Bråka? Haha, jag är då inte ute efter något tramsigt internetbråk. Argumentation kallar jag det här.
"finner det något tröttsamt att ni säger så mycket om mig, som ni ju faktiskt inte vet ett dyft om"
Jag gjorde bara på exakt samma vis som du gjorde emot Hanks, alltså generalisera. Vilket jag även poängterade väldigt tydligt i mitt förra inlägg. Tråkigt att du missade den lilla ironin över det hela.
Acedis
Sat 23 Apr 2011 00:45
Vad var uttrycket man använde för folk som försöker se finare ut än vad de är, nu igen?
...
Oh, right. 'pretentiös' var det.
...
Oh, right. 'pretentiös' var det.
Stephen Kirk
Sat 23 Apr 2011 00:45
Åh, är det nu du ska försöka leka alfahona och mäta storlek på intelligens igen? :)))
Acedis
Sat 23 Apr 2011 00:46
Säg då en enda korkad sak som någon har sagt till dig i hela den här diskussionen. Du verkar insistera på att påstå att alla är dumma, korkade, inkompetenta and whatnot, men ändå är det du som kommer med tomma anklagelser och sen vinner hyckleripriset 2011 i hur du beter dig...
N0v4c41n3
Sat 23 Apr 2011 00:48
... :)
Man ska tydligen inte på bildat vis kritisera amatörfotografers bilder, för då får man hela subgenren med svartvita profilbilder efter sig.
Majoriteten av era bilder är rätt dåliga, förlåt. Jag har fotats av bl.a. en Andy Warhol-fotograf, jag kan sånt här bättre än ni, förlåt. Jag är mer välutvecklad än ni, förlåt. Förlåt, förlåt, förlåt. Må medelmåttorna segra i slutet. <3
Man ska tydligen inte på bildat vis kritisera amatörfotografers bilder, för då får man hela subgenren med svartvita profilbilder efter sig.
Majoriteten av era bilder är rätt dåliga, förlåt. Jag har fotats av bl.a. en Andy Warhol-fotograf, jag kan sånt här bättre än ni, förlåt. Jag är mer välutvecklad än ni, förlåt. Förlåt, förlåt, förlåt. Må medelmåttorna segra i slutet. <3
N0v4c41n3
Sat 23 Apr 2011 00:50
(Acedis:
Det första som skrevs till mig i diskussionen, "Var fan fick du luft ifrån, "tjejen" som lägger upp bilder där någon klämmer på dina a-kupor med en flaska i handen? Du är fan körd i huvudet och jag hoppas att du blir överkörd av ett tåg tillräckligt fort för att platsa i Darwin Awards som tack för att ha klorinerat ut genpoolen.", ligger väl inte riktigt i toppen av näringskedjan.)
Det första som skrevs till mig i diskussionen, "Var fan fick du luft ifrån, "tjejen" som lägger upp bilder där någon klämmer på dina a-kupor med en flaska i handen? Du är fan körd i huvudet och jag hoppas att du blir överkörd av ett tåg tillräckligt fort för att platsa i Darwin Awards som tack för att ha klorinerat ut genpoolen.", ligger väl inte riktigt i toppen av näringskedjan.)
Stephen Kirk
Sat 23 Apr 2011 00:51
Alla en svartvita profilbilder. (((:
Finns någon givande bakgrundsstory till din kommentar eller ska jag avfärda denna som en dålig åsikt given av en pretentiös hycklare?
Hälsa käre Warhol att det märks att hans approach med att gå efter de pseudointelligenta brudarna bär frukt.
Finns någon givande bakgrundsstory till din kommentar eller ska jag avfärda denna som en dålig åsikt given av en pretentiös hycklare?
Hälsa käre Warhol att det märks att hans approach med att gå efter de pseudointelligenta brudarna bär frukt.
Acedis
Sat 23 Apr 2011 00:52
Jo, jag har ju sagt något om mina egna fotokunskaper någonstans i hela den här debatten. Eller?
Jag är inte ute efter att mäta ekuk genom att undervisa dig i hur man fotograferar som Stephen. Jag är själv skitdålig på att fota.
Jag förstår bara inte hur det är ställt i ditt huvud när du går in på den här bilden, slänger tomma nonsens-anklagelser som faktiskt inte hänger ihop för fem öre (pretentiös är inte ett ord som passar i den här kontexten, och det bevisades tidigt)... och sen börjar sluddra på trasig svenska om att alla som kritiserar din trashtalking skulle vara idioter.
Jag förespråkar inte någon fotografisk skicklighet. Jag förespråkar allmänt vett och att typ... inte använda svåra ord om man inte förstår vad de betyder.
Jag är inte ute efter att mäta ekuk genom att undervisa dig i hur man fotograferar som Stephen. Jag är själv skitdålig på att fota.
Jag förstår bara inte hur det är ställt i ditt huvud när du går in på den här bilden, slänger tomma nonsens-anklagelser som faktiskt inte hänger ihop för fem öre (pretentiös är inte ett ord som passar i den här kontexten, och det bevisades tidigt)... och sen börjar sluddra på trasig svenska om att alla som kritiserar din trashtalking skulle vara idioter.
Jag förespråkar inte någon fotografisk skicklighet. Jag förespråkar allmänt vett och att typ... inte använda svåra ord om man inte förstår vad de betyder.
N0v4c41n3
Sat 23 Apr 2011 00:53
Jag försöker i alla fall inte söka ragg på internet. Inte lätt när det är svårt, amiright? ;)
Stephen Kirk
Sat 23 Apr 2011 00:54
Gumman, smickra inte dig själv, inte har jag försökt ragga på dig.
Acedis
Sat 23 Apr 2011 00:54
Så kort sagt, eftersom du fick ta emot ett personangrepp som svar på att du kastar svåra ord du inte vet vad de betyder runt dig (och jag försvarar ingen här; jag hade personligen inte uttalat mig på det sättet), så är citat "[alla] så jävla korkade nu för tiden"?
err, okay. Whatever you say.
err, okay. Whatever you say.
Andreas Fehrm
Sat 23 Apr 2011 00:58
"Majoriteten av era bilder är rätt dåliga, förlåt. Jag har fotats av bl.a. en Andy Warhol-fotograf, jag kan sånt här bättre än ni, förlåt."
Hade det inte varit för att du inger ett väldigt oseriöst och inkompetent intryck gällande det fotografiska området hade jag faktiskt tagit åt mig av det där om att vi alla, som argumenterar emot dig, skulle vara dåliga fotografer. Vem du sedan påstår att du har fotograferats av förstår jag inte alls hur det på något vis skulle påverka dina kunskaper gällande fotografering eller vad det skulle ha med det här att göra.
Kritik, inte ens någon konstruktiv sådan, från en självutnämd modell utan någon som helst kunskap inom fotografering väger väldigt lätt.
Hade det inte varit för att du inger ett väldigt oseriöst och inkompetent intryck gällande det fotografiska området hade jag faktiskt tagit åt mig av det där om att vi alla, som argumenterar emot dig, skulle vara dåliga fotografer. Vem du sedan påstår att du har fotograferats av förstår jag inte alls hur det på något vis skulle påverka dina kunskaper gällande fotografering eller vad det skulle ha med det här att göra.
Kritik, inte ens någon konstruktiv sådan, från en självutnämd modell utan någon som helst kunskap inom fotografering väger väldigt lätt.
N0v4c41n3
Sat 23 Apr 2011 01:00
Acedis:
Förlåt, jag vet inte riktigt vad jag ska svara på det. Det är inte första gången någon klagat på mitt ordbruk, men jag vet inte riktigt vad jag kan göra åt det? Jag skriver vad som faller mig in, och det vore väldigt tröttsamt att redigera allt i efterhand, speciellt som jag har svårt att se vad som är "svåra ord". Hoppas att det är förståeligt.
Also, nej, att stephen är korkad får mig inte att generalisera, det är bara det att väldigt många verkar korkade i detta vårt samhälle. Och även du tycks ha problem med att behandla frågan ur ett icke-offensivt perspektiv. Men kanske är ni alla vänner, då är det ju rörande istället.
Förlåt, jag vet inte riktigt vad jag ska svara på det. Det är inte första gången någon klagat på mitt ordbruk, men jag vet inte riktigt vad jag kan göra åt det? Jag skriver vad som faller mig in, och det vore väldigt tröttsamt att redigera allt i efterhand, speciellt som jag har svårt att se vad som är "svåra ord". Hoppas att det är förståeligt.
Also, nej, att stephen är korkad får mig inte att generalisera, det är bara det att väldigt många verkar korkade i detta vårt samhälle. Och även du tycks ha problem med att behandla frågan ur ett icke-offensivt perspektiv. Men kanske är ni alla vänner, då är det ju rörande istället.
Acedis
Sat 23 Apr 2011 01:01
Bottom line:
Du sluddrar på hela den här diskussionen om att Henrik skulle vara pretentiös, samt att det är viktigt att kunna ta kritik, något som du anser dig förstå dig på.
1) Henrik har inte uppvisat något pretentiöst beteende i bildtext eller kommentarer.
2) Du har däremot betett dig sjukt pretentiöst genom att försöka stenhårt med svåra ord utan att riktigt lyckas få ihop meningarna. AKA att försöka framstå som finare än vad du är. AKA att vara pretentiös.
3) Du har inte tagit emot någon kritik alls under hela diskussionen. Istället har du dragit ihop samtliga inlägg någon har skrivit till svar under samma kam som Stephens ursprungliga inlägg, trots att var och en av oss (inklusive Stephen) har kommit med konstruktiva punkter som svar på ditt sluddrande.
Så, jag frågar bara igen... Exakt vad för hallucinogen går du på? Eller har du bara sociala anpassningsproblem? Jag respekterar dig och dömer dig inte för om så skulle vara fallet, jag vill bara veta vad som får dig att bete dig så här.
Du sluddrar på hela den här diskussionen om att Henrik skulle vara pretentiös, samt att det är viktigt att kunna ta kritik, något som du anser dig förstå dig på.
1) Henrik har inte uppvisat något pretentiöst beteende i bildtext eller kommentarer.
2) Du har däremot betett dig sjukt pretentiöst genom att försöka stenhårt med svåra ord utan att riktigt lyckas få ihop meningarna. AKA att försöka framstå som finare än vad du är. AKA att vara pretentiös.
3) Du har inte tagit emot någon kritik alls under hela diskussionen. Istället har du dragit ihop samtliga inlägg någon har skrivit till svar under samma kam som Stephens ursprungliga inlägg, trots att var och en av oss (inklusive Stephen) har kommit med konstruktiva punkter som svar på ditt sluddrande.
Så, jag frågar bara igen... Exakt vad för hallucinogen går du på? Eller har du bara sociala anpassningsproblem? Jag respekterar dig och dömer dig inte för om så skulle vara fallet, jag vill bara veta vad som får dig att bete dig så här.
Acedis
Sat 23 Apr 2011 01:03
Så, kort sagt, du pratar alltid med komplicerade ord, och ändå har du ingen aning om vad de betyder eller i vilken grammatisk kontext de passar in? Well, alright.
Och, öh, jo, du generaliserar, eftersom du inte har tacklat någons argument någonstans i hela diskussionen utan istället går defensivt tillbaka till "NI ÄR KORKADE!11"-kortet.
Och, öh, jo, du generaliserar, eftersom du inte har tacklat någons argument någonstans i hela diskussionen utan istället går defensivt tillbaka till "NI ÄR KORKADE!11"-kortet.
Stephen Kirk
Sat 23 Apr 2011 01:04
"icke-offensivt perspektiv"
Flicka lilla, vill du ha ord med socker på får du revidera rejält. Uppenbarligen vacklar du rejält eftersom pseudointelligens varvas hårt med stora ord och att förlora kontrollen över internet - "FÖRSÖK INTE PLACERA DINA VIDRIGA LÄPPAR I NÄRHETEN AV MIG, REEEEEEEEEEEH, LEAVE BRITNEY ALONE" - och därmed har du bevisat att du inte kan hålla huvudet kallt. De facto är du ingen värdig person att ha en sensibel diskussion med, utan är precis som de du vill höja dig från genom att använda häftiga ord.
Flicka lilla, vill du ha ord med socker på får du revidera rejält. Uppenbarligen vacklar du rejält eftersom pseudointelligens varvas hårt med stora ord och att förlora kontrollen över internet - "FÖRSÖK INTE PLACERA DINA VIDRIGA LÄPPAR I NÄRHETEN AV MIG, REEEEEEEEEEEH, LEAVE BRITNEY ALONE" - och därmed har du bevisat att du inte kan hålla huvudet kallt. De facto är du ingen värdig person att ha en sensibel diskussion med, utan är precis som de du vill höja dig från genom att använda häftiga ord.
Acedis
Sat 23 Apr 2011 01:05
Ett litet tillägg förresten... Jag vet inte hur lättkränkt du är, men jag har inte gått till personangrepp en enda gång under den här diskussionen. Om kritisk analys är vad du tycker är "offensivt perspektiv" kanske det här med internet inte är något för dig...
N0v4c41n3
Sat 23 Apr 2011 01:08
Så det är både svåra ord och sluddrande?
Förklara först för mig vad det är du betraktar som "svåra ord", för jag har ingen aning. Vad som är "sluddrande" har jag faktiskt inte heller någon aning om. För mig känns det som ett mycket värdeladdat adjektiv.
Jag har inte försökt stenhårt med någonting, utom möjligen att få din vän att bidra till konversationen istället för att uttala sig felaktigt om mitt utseende. Var exakt du kom in i bilden har jag ingen idé om, och jag vet inte varför du tror att din så högt ärade vän inte kan tala för sina egna bilder.
Att tala till någon som inte förstår är rätt meningslöst, och därför känner jag inget behov av att samtala med dig.
Förresten har jag ingen aning om hur gamla ni är. Är du under 14 får du ursäkta mig.
Förklara först för mig vad det är du betraktar som "svåra ord", för jag har ingen aning. Vad som är "sluddrande" har jag faktiskt inte heller någon aning om. För mig känns det som ett mycket värdeladdat adjektiv.
Jag har inte försökt stenhårt med någonting, utom möjligen att få din vän att bidra till konversationen istället för att uttala sig felaktigt om mitt utseende. Var exakt du kom in i bilden har jag ingen idé om, och jag vet inte varför du tror att din så högt ärade vän inte kan tala för sina egna bilder.
Att tala till någon som inte förstår är rätt meningslöst, och därför känner jag inget behov av att samtala med dig.
Förresten har jag ingen aning om hur gamla ni är. Är du under 14 får du ursäkta mig.
N0v4c41n3
Sat 23 Apr 2011 01:11
Acedis, på herrns tillägg:
Personangrepp utan grunder finner jag inte stötande, endast tröttsamt, utan offensiviteten jag hade i åtanke var att du är mer bestämt fast vid att du ska tala ned mig än något annat. Dvs, din intention är att få mig att hålla käften och gå min väg, alternativt säga "åhhh vilken feeeen bild".
Personangrepp utan grunder finner jag inte stötande, endast tröttsamt, utan offensiviteten jag hade i åtanke var att du är mer bestämt fast vid att du ska tala ned mig än något annat. Dvs, din intention är att få mig att hålla käften och gå min väg, alternativt säga "åhhh vilken feeeen bild".
Stephen Kirk
Sat 23 Apr 2011 01:13
Jag har nog inte uttalat mig speciellt mycket om ditt utseende om ditt utseende utom att kalla dig anorektisk, vilket du är baserat på de bilder jag har sett. Jag menar, trots att du uppenbarligen är kraftigt pseudointelligent har jag inget emot att påstå att du är ganska söt om jag utgår från din profilbild. Däremot har det, som tidigare nämnt, inget med det här att göra och jag har därför inte tagit upp det.
Stenhårt har du verkligen försökt, särskilt när du börjar gråta till mig i PM. Mitt svar kvarstår, jag kommer endast svara så länge jag inte har något bättre tidsfördriv och efter det är du inget mer än luft.
Min ålder är oväsentlig. Äldre än dig är jag både fysiskt och mentalt av uppenbara skäl, även fast det var ett ganska intressant sätt att föra argument på. "Jag kan inte förklara hur mina attacker var kritik, så nu kör jag personangreppsmetoden istället, ni vet den jag grät om för fem inlägg sedan!"
Stenhårt har du verkligen försökt, särskilt när du börjar gråta till mig i PM. Mitt svar kvarstår, jag kommer endast svara så länge jag inte har något bättre tidsfördriv och efter det är du inget mer än luft.
Min ålder är oväsentlig. Äldre än dig är jag både fysiskt och mentalt av uppenbara skäl, även fast det var ett ganska intressant sätt att föra argument på. "Jag kan inte förklara hur mina attacker var kritik, så nu kör jag personangreppsmetoden istället, ni vet den jag grät om för fem inlägg sedan!"
N0v4c41n3
Sat 23 Apr 2011 01:17
Sluta stöta på mig då jävla drägg, jag är ointresserad som fan. Givetvis är det inte att smickra mig själv, är det inte rätt uppenbart att jag inte vill ha med dig att göra? Du är för dum för mig, lär dig eller försvinn.
Acedis
Sat 23 Apr 2011 01:17
Hela sättet du skriver på går ut på att plocka in mer advancerade ord där vem som helst i sammanhanget hade valt ett mer vardagligt sätt att uttrycka sig. Sen hänger det sällan ihop grammatiskt. Den första delen var vad du citerar som "svåra ord", och den andra delen var "sluddrandet". Om du nu verkligen pratar så här normalt sett och egentligen bara har dåliga svenskakunskaper ber jag om ursäkt för min ganska otrevliga förutfattning. Ärligt. Det såg ut som om du försökte göra dig till med ett advancerat språk.
Jag försöker inte försvara eller prata för någon. Jag kom in, läste diskussionen, och ville veta vad ditt problem var. Men eftersom du tydligen bara är intresserad av att kasta ad hominem-attacker, förutfattningar (vad har min ålder med saken att göra? Jag är 93:a förresten) och generaliseringar på hög istället för att konstruktivt angripa ETT ENDA argument hur mycket man än ber dig så känns det ju ganska meningslöst.
Ha det kul och bli inte obefogat gråtfärdig över allt för många internetdebatter nu. Jag har haft mitt lilla roliga och ska göra något annat :)
Jag försöker inte försvara eller prata för någon. Jag kom in, läste diskussionen, och ville veta vad ditt problem var. Men eftersom du tydligen bara är intresserad av att kasta ad hominem-attacker, förutfattningar (vad har min ålder med saken att göra? Jag är 93:a förresten) och generaliseringar på hög istället för att konstruktivt angripa ETT ENDA argument hur mycket man än ber dig så känns det ju ganska meningslöst.
Ha det kul och bli inte obefogat gråtfärdig över allt för många internetdebatter nu. Jag har haft mitt lilla roliga och ska göra något annat :)
Acedis
Sat 23 Apr 2011 01:18
Och, öh, nej, där rullar förutfattingarna igen. Min... "intention"... är inte att få dig att vara tyst. Det är att få dig att gå emot ett enda argument istället för att dra ad hominem-attacker och byta ämne. Jag vill gärna att du fortsätter prata. Bara... lite mer intelligent.
N0v4c41n3
Sat 23 Apr 2011 01:20
Jag ber om ursäkt för det, och tackar för din förståelse. Avancerat* förresten, vad som är inkorrekt i mitt språk förstår jag, obviously, inte.
Din ålder drogs in för att du resonerar som en tolvåring.
Din ålder drogs in för att du resonerar som en tolvåring.
Acedis
Sat 23 Apr 2011 01:21
Sen kan jag hålla med om att jag haft en nedlåtande ton mot dig. Det har att göra med att du beter dig som en pretentiös idiot och att precis allt du har gjort har gått ut på att säga att du är för smart för alla andra istället för att bevisa det någonstans... vilket har fått mig att reagera med intrycket "vad i helvete är det här för trasig person?"
Liksom, det beteendet stryker mig inte medhårs.
Liksom, det beteendet stryker mig inte medhårs.
Stephen Kirk
Sat 23 Apr 2011 01:22
Tröskeln för vad du tolkar som en flirt är ungefär lika låga som din argumentationsteknik. ))):
Acedis
Sat 23 Apr 2011 01:24
Där hade vi en till ad hominem-attack. "Du resonerar som en tolvåring", men inte ser vi en enda gnutta argumentation för saken. Vem behöver argument när man kan dra förutfattade personangrepp?
Alltså, det roliga med det här är hur du försöker framstå som en mer intelligent person än oss andra. Jag hade inte brytt mig om "internet-hormongalning #12938987947" om inte vederbörande också försökte kalla sig överintelligent i varannan mening.
Alltså, det roliga med det här är hur du försöker framstå som en mer intelligent person än oss andra. Jag hade inte brytt mig om "internet-hormongalning #12938987947" om inte vederbörande också försökte kalla sig överintelligent i varannan mening.
N0v4c41n3
Sat 23 Apr 2011 01:24
Grejen är ju att jag inte är intresserad av att stryka någon av er medhårs, eftersom att det inte var er jag försökte tala med alls v_v Att bevisa någonting för er har inte varit nödvändigt eller intressant för mig.
Jag vill bara att ni ska sluta whina om saker ni inte förstår er på och låta mig tala med bildens upphovsman.
Jag vill bara att ni ska sluta whina om saker ni inte förstår er på och låta mig tala med bildens upphovsman.
Andreas Fehrm
Sat 23 Apr 2011 01:24
N0v4c41n3: Du tror verkligen att stephen stöter på dig för att han tillkännagav att han inte är någon trångsynt människa och att han faktiskt kan göra annat än bara sitta och spotta ur sig personangrepp efter personangrepp, vilket du till största del bara gör. Och jag väntar dessutom fortfarande på ett svar på mitt näst senaste inlägg.
Stephen Kirk
Sat 23 Apr 2011 01:25
Troligen sitter han i sin fåtölj med ett glas champagne i ena handen och klappar sin katt med andra, och skrattar åt dig.
N0v4c41n3
Sat 23 Apr 2011 01:26
AndreasFehrm:
Är du så kåt på ett svar får du posta kommentaren igen, jag ser inte helt skillnad på FörnamnEfternamn med svartvitt självporträtt...
Är du så kåt på ett svar får du posta kommentaren igen, jag ser inte helt skillnad på FörnamnEfternamn med svartvitt självporträtt...
Acedis
Sat 23 Apr 2011 01:26
Men ingen försöker förhindra dig från att prata med Henrik. Jag har ärligt inte en jävla aning om var han är. Jag kom in på bilden och såg vad du hade skrivit, så jag svarade och frågade vad som var fel i huvudet på dig.
Acedis
Sat 23 Apr 2011 01:27
Nåväl. Jag kommer förvisso få mer skratt ur att fortsätta försöka slänga saklig argumentation åt dig och få tillbaka nya, kreativa personangrepp följt av påståenden om att du är smart.
...men särskilt givande i övrigt är det inte, så jag utgår. Tack för ett lagom trevligt kvällsnöje. :)
...men särskilt givande i övrigt är det inte, så jag utgår. Tack för ett lagom trevligt kvällsnöje. :)
Andreas Fehrm
Sat 23 Apr 2011 01:27
"Att bevisa någonting för er har inte varit nödvändigt eller intressant för mig."
Men att rakryggat stoltsera med att du har blivit fotograferad av en "Andy Warhol-fotograf" och inlägg efter inlägg påstå att du kan mer än oss, det är ju en helt annan femma..
Men att rakryggat stoltsera med att du har blivit fotograferad av en "Andy Warhol-fotograf" och inlägg efter inlägg påstå att du kan mer än oss, det är ju en helt annan femma..
Acedis
Sat 23 Apr 2011 01:29
Nu försöker du inte ens längre innan du går till anfall. Då är det inte kul att läsa :/.
Äh, jag håller mitt ord från den här linjen. God natt, jag är grymt glad åt att jag inte känner ett psykfall som du i verkligheten.
Äh, jag håller mitt ord från den här linjen. God natt, jag är grymt glad åt att jag inte känner ett psykfall som du i verkligheten.
Stephen Kirk
Sat 23 Apr 2011 01:32
Jag tycker faktiskt Nackabrudens schizofreni kan summeras i den här musikvideon (till en väldigt bra låt!)
http://www.youtube.com/watch?v=PElhV8z7I60
http://www.youtube.com/watch?v=PElhV8z7I60
N0v4c41n3
Sat 23 Apr 2011 01:34
Är ni inte mer i verkligheten så undrar jag varför ni lever - om ni nu inte är för inkompetenta för att förstå varför ni inte skulle det.
Stephen Kirk
Sat 23 Apr 2011 01:35
Äror noni inontote momeror i voverorkokloligoghohetotenon soså unondodroraror jojagog vovarorfoföror noni lolevoveror - omom noni nonu inontote äror foföror inonkokomompopetotenontota foföror atottot foförorsostotå vovarorfoföror noni inontote soskokulollole dodetot.
N0v4c41n3
Sat 23 Apr 2011 01:36
AndreasFehrm:
Vad är det för typ av bevis på någonting? Jag behöver inte vara något av det jag utger mig för att vara. Välkommen till internet.
Vad är det för typ av bevis på någonting? Jag behöver inte vara något av det jag utger mig för att vara. Välkommen till internet.
Andreas Fehrm
Sat 23 Apr 2011 01:37
Jodå, vi är alla modeller och därigenom är vi även anledningen till varför en massa snygga bilder har blivit just snygga. För det är ju bara motivet som räknas! Allt annat än pretentiöst och löjligt! Har dessutom blivit fotad av en Andy Walhol-fotograf!!!! :ppPPPppppPPpp
Stephen Kirk
Sat 23 Apr 2011 01:38
Has anyone really been far as decided to use even go want to do look more like?
Henrik Björkman
Sat 23 Apr 2011 01:40
"Troligen sitter han i sin fåtölj med ett glas champagne i ena handen och klappar sin katt med andra, och skrattar åt dig."
Faktiskt, det är precis det jag har gjort. Godnatt!
Faktiskt, det är precis det jag har gjort. Godnatt!
N0v4c41n3
Sat 23 Apr 2011 01:41
Så det är alltså en dålig bild, trots allt.
Oh well, lycka till i ingentinget.
Må medelmåttorna segra i slutet.
Oh well, lycka till i ingentinget.
Må medelmåttorna segra i slutet.
Stephen Kirk
Sat 23 Apr 2011 01:43
Vi har en konstant miljö. I dessa gynnas medelegenskaper.
Ledsen, men natural selection har lite problem med dig då din arrogans och argumentationsteknik hör till de extrema, mindre bra ändarna.
Ledsen, men natural selection har lite problem med dig då din arrogans och argumentationsteknik hör till de extrema, mindre bra ändarna.
N0v4c41n3
Sat 23 Apr 2011 01:48
Andreas:
Det är bra. Utan att försöka vara elak mot någon, önskar jag att jag var korkad och kunde njuta av sådant som jag kunde tidigare. Det är trivsamt att vara smådum och relativt okunnig. Man vinner ingenting på att komma högre upp. Lev väl, gilla bilderna, jag önskar er ingen olycka (men var gärna snäll mot övriga djur och natur).
Det är bra. Utan att försöka vara elak mot någon, önskar jag att jag var korkad och kunde njuta av sådant som jag kunde tidigare. Det är trivsamt att vara smådum och relativt okunnig. Man vinner ingenting på att komma högre upp. Lev väl, gilla bilderna, jag önskar er ingen olycka (men var gärna snäll mot övriga djur och natur).
Andreas Fehrm
Sat 23 Apr 2011 01:59
Jaha, det är på det viset.. Vi är alltså helt enkelt för okultiverade för att förstå att det här fotografiet egentligen är fult. :D
N0v4c41n3
Sat 23 Apr 2011 02:01
Nja, snarare att ni nöjer er med simplicitet och att berömma era vänner.
Jag har inte sagt att fotografiet är fult, och som jag sa beror bildens DÅLIGHET <3 på andra saker... trots att jag ser förbättringar som skulle kunna göras. Men. Enjoy what you have before you grow out of it.
Jag har inte sagt att fotografiet är fult, och som jag sa beror bildens DÅLIGHET <3 på andra saker... trots att jag ser förbättringar som skulle kunna göras. Men. Enjoy what you have before you grow out of it.
Stephen Kirk
Sat 23 Apr 2011 02:03
Faktiskt. Han skulle kunna ha beskurit så att det är lite mindre luft uppåt. Annars? Vet sjutton, såvida han inte vill trycka kameran i ansiktet på personen. Men det här är inte porrfotografi, Warhol, det här är rå street.
Andreas Fehrm
Sat 23 Apr 2011 02:13
"ni nöjer er med simplicitet"
Angående simplicitet - less is more.
"[...]och att berömma era vänner."
Den enda anledningen till varför jag och Hanks ens har haft chansen att lära känna varandra var för att jag började att kommentera hans fotografier och dessutom gav jag honom konstruktiv kritik när jag kände att det var befogat. Så kom inte och tro att jag är något hanks_fanboi_94_hihih som endast ger honom snälla ord för att göra honom glad. Om jag ogillar hans bilder ger jag fan i att kommentera dem eller kritiserar jag och påpekar vad jag tycker kunde ha förbättrats. Du drar lite väl mycket förhastade slutsatser, det vore så mycket trevligare om du kunde sluta upp med det. För dina generaliseringar stämmer inte ens in.
"trots att jag ser förbättringar som skulle kunna göras"
Förbättringar kan nästan alltid göras i fotografier. Det är fotografering vi snackar om, en avbildning av verkligheten, klart som attan att allting inte är millimeterperfekt då. Det är dessutom lite charmen med det. Om du vill se sådant som verkligen är "perfekt" får du börja att intressera dig för målningar och liknande konst i stället. Där kan du se golfgröna gräsmattor utan några sneda gråsstrån och modeller med ansikten utan porer eller några som helst artefakter.
Angående simplicitet - less is more.
"[...]och att berömma era vänner."
Den enda anledningen till varför jag och Hanks ens har haft chansen att lära känna varandra var för att jag började att kommentera hans fotografier och dessutom gav jag honom konstruktiv kritik när jag kände att det var befogat. Så kom inte och tro att jag är något hanks_fanboi_94_hihih som endast ger honom snälla ord för att göra honom glad. Om jag ogillar hans bilder ger jag fan i att kommentera dem eller kritiserar jag och påpekar vad jag tycker kunde ha förbättrats. Du drar lite väl mycket förhastade slutsatser, det vore så mycket trevligare om du kunde sluta upp med det. För dina generaliseringar stämmer inte ens in.
"trots att jag ser förbättringar som skulle kunna göras"
Förbättringar kan nästan alltid göras i fotografier. Det är fotografering vi snackar om, en avbildning av verkligheten, klart som attan att allting inte är millimeterperfekt då. Det är dessutom lite charmen med det. Om du vill se sådant som verkligen är "perfekt" får du börja att intressera dig för målningar och liknande konst i stället. Där kan du se golfgröna gräsmattor utan några sneda gråsstrån och modeller med ansikten utan porer eller några som helst artefakter.
Stephen Kirk
Sat 23 Apr 2011 02:20
You’ve got to be kidding me. I’ve been further even more decided to use even go need to do look more as anyone can. Can you really be far even as decided half as much to use go wish for that? My guess is that when one really been far even as decided once to use even go want, it is then that he has really been far even as decided to use even go want to do look more like. It’s just common sense.
Henrik Björkman
Sat 23 Apr 2011 18:26
Låt oss börja om.
"Finns någon givande bakgrundsstory eller ska jag avfärda denna som en dålig bild tagen av en pretentiös fotograf?"
Bilden har ingen större bakgrundshistoria, nej. Anledningen? Jag betalade inte personen i fråga för att han skulle pose:a med ett dragspel för att jag skulle kunna få till en bild. Det är något som kallas för "gatufoto", och om du inte känner för att googla dig till vad det betyder (då du uppenbarligen inte verkar veta vad det är) har jag en länk till dig här: http://en.wikipedia.org/wiki/Street_photography
Vidare har jag förstått det som att du överhuvudtaget inte tycker om fotografi som framhäver att något skulle vara fotografens förtjänst. Det är din åsikt, och jag respekterar din rätt att ha den. Du får tycka att den här bilden är dålig baserat enbart på att det är gatufoto och att det inte framhäver en modell som den stora talangen. Jag klandrar inte din rätt att ha den åsikten.
Eftersom du dock inte verkar vilja göra något annat än att säga att det är din åsikt (sakargumentation etc.) kan jag föreslå att du inte fortsätter titta på mina bilder, då den större andelen bilder jag publicerar faller under den kategorin. Att titta på sådana bilder verkar nämligen bara reta upp dig.
Ha't gott. :)
"Finns någon givande bakgrundsstory eller ska jag avfärda denna som en dålig bild tagen av en pretentiös fotograf?"
Bilden har ingen större bakgrundshistoria, nej. Anledningen? Jag betalade inte personen i fråga för att han skulle pose:a med ett dragspel för att jag skulle kunna få till en bild. Det är något som kallas för "gatufoto", och om du inte känner för att googla dig till vad det betyder (då du uppenbarligen inte verkar veta vad det är) har jag en länk till dig här: http://en.wikipedia.org/wiki/Street_photography
Vidare har jag förstått det som att du överhuvudtaget inte tycker om fotografi som framhäver att något skulle vara fotografens förtjänst. Det är din åsikt, och jag respekterar din rätt att ha den. Du får tycka att den här bilden är dålig baserat enbart på att det är gatufoto och att det inte framhäver en modell som den stora talangen. Jag klandrar inte din rätt att ha den åsikten.
Eftersom du dock inte verkar vilja göra något annat än att säga att det är din åsikt (sakargumentation etc.) kan jag föreslå att du inte fortsätter titta på mina bilder, då den större andelen bilder jag publicerar faller under den kategorin. Att titta på sådana bilder verkar nämligen bara reta upp dig.
Ha't gott. :)
Anonymous
Sat 23 Apr 2011 19:02
...Eller så kan du ju sova på saken (om att sluta titta på Hanks bilder), då det här förmodligen blir årets höjdpunkt när det kommer till underhållning.
Stephen Kirk
Sat 23 Apr 2011 20:57
Men festisbruden, var det inte du som kom in hit och började gråta om att du minsann plåtats av en Warhol-fotograf och därmed är expert inom fotografi? Skillnaden mellan dig och mig är att jag kan sköta mitt jobb medan du är min lördagsunderhållning, medan jag inte tror att någon Warhol-fotograf vill plåta dig när du sitter och skriker på din dator.
Anonymous
Sat 23 Apr 2011 21:34
Du fick ett svar av upphovsmannen själv, och det lät tidigare som att du skulle nöja dig med det.
Andreas Fehrm
Sun 24 Apr 2011 03:27
Haha, nu när Hanks väl svarade så kontrade hon bara med en riktigt dålig oneliner. Fattigt, riktigt fattigt.
Acedis
Sun 24 Apr 2011 10:17
Andreas: Oneliners och personangrepp har ju varit det enda hon kunnat komma med någonstans i hela debatten. Varför bli förvånad liksom
Stephen Kirk
Sun 24 Apr 2011 12:40
Jag baserade det här med att hon var söt på hennes bdb-profilbild. jag tycker inte riktigt det längre efter att ha sett hennes facebookprofilbild... ):
CUBENSiS
Tue 26 Apr 2011 16:12
Där fick jag mig ett gott skratt, helt klart värt att läsa, kul att vissa därute tveklöst tror att de är världsmästare inom kategorin "allt", och vilket sammanträffande att alla är hipsterälskande vänsterfnask. Hanks du är fin du!
Bottom-line: Never mess with aspies!
Bottom-line: Never mess with aspies!
Anonymous
Tue 15 Nov 2011 14:56
I lol'd.
Känner att en retroaktiv http://www.youtube.com/watch?v=UzfY-aXGcBY&feature=related riktad till N0v4c41n3 vore på sin plats här.
Känner att en retroaktiv http://www.youtube.com/watch?v=UzfY-aXGcBY&feature=related riktad till N0v4c41n3 vore på sin plats här.
Andreas Thaler
Thu 9 Feb 2012 00:17
@N0v4c41n3
Jag tycker det är skumt att någon så fruktansvärt ful som du skulle kunna stå "modell" för en dag.
Hej, jag heter Andreas, och jag kör på direkta personangrepp, för jag är sådär häftig ni vet.
Jag tycker det är skumt att någon så fruktansvärt ful som du skulle kunna stå "modell" för en dag.
Hej, jag heter Andreas, och jag kör på direkta personangrepp, för jag är sådär häftig ni vet.
N0v4c41n3
Thu 9 Feb 2012 00:58
Eh. Värt att resurrecta.
Och tja, jag är säker på att Elite känner likadant osv. Var det något annat?
Och tja, jag är säker på att Elite känner likadant osv. Var det något annat?
Acedis
Thu 9 Feb 2012 23:11
Bara så att vi alla är på samma våglängd här: Vad är "Elite" i det här fallet?
Vi sitter fortfarande och försöker dechiffrera vad en "Andy Warhol-fotograf" är här liksom, så det vore bra om alla förstod vad det är du pratar om. =)
Vi sitter fortfarande och försöker dechiffrera vad en "Andy Warhol-fotograf" är här liksom, så det vore bra om alla förstod vad det är du pratar om. =)
Acedis
Thu 9 Feb 2012 23:12
Inte Andy Warhol själv, en "Andy Warhol-fotograf". Vi har fortfarande inte fattat riktigt vad det innebär... :/
Andreas Thaler
Thu 9 Feb 2012 23:16
Kan det vara någon som tar en bild, men sedan lägger ett photoshop-filter över bilderna, för att försöka efterlikna de bilder som Han tog? Isåfall är en Warhol-fotograf vem som helst med lite basic photoshop-kunskaper.
Stephen Kirk
Thu 9 Feb 2012 23:16
Det är någon som fotograferar henne med Photo Booth på sin Macbook och lägger popkonstfiltret på.
Acedis
Thu 9 Feb 2012 23:17
Din gissning är lika bra som min Andreas...
Men alla sarkastiska kommentarer åsido vill jag seriöst veta vad det är. Det har gnagt på mig i typ ett halvår nu o.O
Men alla sarkastiska kommentarer åsido vill jag seriöst veta vad det är. Det har gnagt på mig i typ ett halvår nu o.O
N0v4c41n3
Fri 10 Feb 2012 22:28
Elite är min agentur, och de som avgör om mitt utseende drar in pengar eller ej.
En Andy Warhol-fotograf är en fotograf som blivit anställd att ta bilder av Andy Warhol. Vad detta innebär i sammanhanget är att fotografen är betydligt mer framgångsrik än fotoesteterna i denna tråd och tjänar till min bedömning av professionellt tagna bilder. Andy Warhol var givetvis inte hans enda motiv, men jag tänkte att det är lättare att känna igen mainstreamkonstnärer och jag har aldrig brytt mig så mycket om moderna sångerskor.
En Andy Warhol-fotograf är en fotograf som blivit anställd att ta bilder av Andy Warhol. Vad detta innebär i sammanhanget är att fotografen är betydligt mer framgångsrik än fotoesteterna i denna tråd och tjänar till min bedömning av professionellt tagna bilder. Andy Warhol var givetvis inte hans enda motiv, men jag tänkte att det är lättare att känna igen mainstreamkonstnärer och jag har aldrig brytt mig så mycket om moderna sångerskor.
Stephen Kirk
Fri 10 Feb 2012 23:21
Man får inte automatiskt smak av att ha blivit fotograferad, precis som att jag inte ska öppna frisörsalong för att jag har en bra frisör.
N0v4c41n3
Fri 10 Feb 2012 23:27
Det är klart. Vad jag menar är att jag har sett och deltagit i ett större antal professionella fotografier och sett arbetet bakom dem ur ett ganska givande perspektiv, behind the scenes, och därför anser mig ha viss koll på hur man bedömer ett fotografi, inräknandes såväl motiv som bakomliggande arbete.
Och mitt modellarbete är ju den formella delen - jag är också barnbarn och barn till fotografer och så vidare, men det bevisar inte så mycket som en yrkeserfarenhet.
Och som jag sagt sedan början, jag är även en åskådare.
Och mitt modellarbete är ju den formella delen - jag är också barnbarn och barn till fotografer och så vidare, men det bevisar inte så mycket som en yrkeserfarenhet.
Och som jag sagt sedan början, jag är även en åskådare.
CUBENSiS
Fri 10 Feb 2012 23:50
Nu ska jag vara en såndär jobbig kille och be om ett gäng källor som kan stödja dina påståenden..
Andreas Fehrm
Fri 10 Feb 2012 23:51
@N0v4c41n3: "och därför anser mig ha viss koll på hur man bedömer ett fotografi", på riktigt? Du får det att låta som att det finns någon bestämd skala för hur konst, vilket fotografier faller under samma kategori som, ska bedömas och att subjektiva åsikter inte alls existerar.
Har du sett filmen "Dead Poets Society"? Om inte så är det här din lyckliga dag, för jag gjorde precis en snabb sökning på YouTube och någon fin människa hade lagt upp just den scenen jag tänkte på när jag läste det du skrev. Här är den, du bör se den ett antal gånger om och tänka efter: http://www.youtube.com/watch?v=tmayC2AdkNw
Har du sett filmen "Dead Poets Society"? Om inte så är det här din lyckliga dag, för jag gjorde precis en snabb sökning på YouTube och någon fin människa hade lagt upp just den scenen jag tänkte på när jag läste det du skrev. Här är den, du bör se den ett antal gånger om och tänka efter: http://www.youtube.com/watch?v=tmayC2AdkNw
CUBENSiS
Fri 10 Feb 2012 23:54
@AndreasFehrm
Viste du inte att om man blir fotad av en professionell fotograf så blir man automatiskt expert på allt som har med foto att göra, seriöst det vet ju alla. JÄVLA NÅB! D:
Viste du inte att om man blir fotad av en professionell fotograf så blir man automatiskt expert på allt som har med foto att göra, seriöst det vet ju alla. JÄVLA NÅB! D:
Andreas Thaler
Sat 11 Feb 2012 11:55
@N0v4c41n3
Vad är ditt riktiga namn då? Tänkte, eftersom du är en såpass känd modell, så borde det väl vara lätt att hitta dig på lite diverse hemsidor.
Vad är ditt riktiga namn då? Tänkte, eftersom du är en såpass känd modell, så borde det väl vara lätt att hitta dig på lite diverse hemsidor.
N0v4c41n3
Sun 12 Feb 2012 23:55
Jag orkar ej titta på länkarna men det var säkert jätteintressant och fint och så vidare.
Det här är en gammal tråd och jag är inte jättemotiverad att argumentera vidare, det känns som om jag lärt mig att det finns gränser för folks förstånd.
Och vad jag nu än kan tänkas vinna på att bevisa för randoms på internet vad jag arbetar som så känns det inte som om det är värt att uppge mitt namn för.
Svarar om ni har någon riktig fråga men orkar inte fortsätta titta på idioti.
Det här är en gammal tråd och jag är inte jättemotiverad att argumentera vidare, det känns som om jag lärt mig att det finns gränser för folks förstånd.
Och vad jag nu än kan tänkas vinna på att bevisa för randoms på internet vad jag arbetar som så känns det inte som om det är värt att uppge mitt namn för.
Svarar om ni har någon riktig fråga men orkar inte fortsätta titta på idioti.
Andreas Fehrm
Mon 13 Feb 2012 00:00
"Jag orkar ej titta på länkarna men det var säkert jätteintressant och fint och så vidare."
Så kan man också göra för att fly diskussionen. Synd, för det passade så oerhört bra in på dig och ditt rent av idiotiska betéende.
Så kan man också göra för att fly diskussionen. Synd, för det passade så oerhört bra in på dig och ditt rent av idiotiska betéende.
Stephen Kirk
Mon 13 Feb 2012 00:20
Jag undrar mest vad det var du kände att du kunde vinna för ett år sen när du grät om att han var pretentiös. Diskussionen startades av dig, trots allt.
N0v4c41n3
Mon 13 Feb 2012 13:44
Nej, _diskussionen_ startades av att hela fotopopestetcommunityn blev butthurt över att jag kommenterade en bild som inte hade särskilt mycket med någon av er andra att göra. Jag väntade på svar från bildens upphovsman, och när jag fick det blev jag nöjd. Att övriga i tråden fortsatt kalla mig "festis" och ifrågasatt mitt utseende kan jag inte svara för.
Om ni nu är så himla duktiga och opretentiösa osv borde väl inte min lilla åsikt spela någon roll, eller också borde ni kunna bruka något som helst allvar, istället för att konstant dra in en massa irrelevant skit om hur jag ser ut - ja, för all del, kolla upp mina arbetsbilder och berätta för mig hur jag kan göra dem bättre, men gäller det min arvsmassa får ni ta det med mina föräldrar.
Så nej, jag försöker inte fly, jag har bara insett att detta är ett lost cause och att jag inte orkar med meningslösheter. Ni lär fortsätta Q_Qa om att jag förolämpade er vän och/eller ert arbetsområde, och jag kommer inte bli mer intresserad än såhär av att försvara mitt eget, som jag hur som helst tycker hamnat för långt ifrån huvudämnet. Vi får se hur långt vi kommer i livet, helt enkelt.
Om ni nu är så himla duktiga och opretentiösa osv borde väl inte min lilla åsikt spela någon roll, eller också borde ni kunna bruka något som helst allvar, istället för att konstant dra in en massa irrelevant skit om hur jag ser ut - ja, för all del, kolla upp mina arbetsbilder och berätta för mig hur jag kan göra dem bättre, men gäller det min arvsmassa får ni ta det med mina föräldrar.
Så nej, jag försöker inte fly, jag har bara insett att detta är ett lost cause och att jag inte orkar med meningslösheter. Ni lär fortsätta Q_Qa om att jag förolämpade er vän och/eller ert arbetsområde, och jag kommer inte bli mer intresserad än såhär av att försvara mitt eget, som jag hur som helst tycker hamnat för långt ifrån huvudämnet. Vi får se hur långt vi kommer i livet, helt enkelt.
Andreas Fehrm
Mon 13 Feb 2012 13:52
NÄ DET E INGEN TRÖST ELLER UNDANFLYKT E BARA TRÖTT PÅ ATT DISSKUTERA MED ER!!!! :(( SKA FORTSÄTTA VARA TOPMODEL NU OCH BLI FOTTAD OCH BLI KENDIZ
Stephen Kirk
Mon 13 Feb 2012 14:10
Det hade varit så mycket lättare om du helt enkelt skrev att du inte vet vad "diskussion" betyder. Så verkar vara fallet.
CUBENSiS
Mon 13 Feb 2012 15:12
Jag är också intresserad av att jobba inom modebranchen, vem måste jag suga av för att komma in?
N0v4c41n3
Mon 13 Feb 2012 17:14
Antagligen rätt många, med de dragen, och i en annan del av branschen än jag. Men lycka till.
Stephen Kirk
Mon 13 Feb 2012 17:18
Jag brukar klassificera korkade, pseudointelligenta människor som jobbiga. Det finns dock en kategori till, som du tillhör – fullt normalintelligenta människor som är pseudointelligenta. Du passar in i beskrivningen perfekt och det är bara att kopiera och klistra in i CV:t.
Andreas Fehrm
Mon 13 Feb 2012 17:19
Synd CUBENSiS, tyvärr är du inte lika fotogenisk och vacker som N0v4c41n3 :'(
Anonymous
Thu 21 Apr 2011 14:45
Lycka till :)
btw, fin bild.
btw, fin bild.
Henrik Björkman
Thu 21 Apr 2011 14:46
Haha, den tävlingen är avgjord sedan länge - vann pris för "Best street video". Tack förresten! =D
MoldyLunchBox
Sun 13 Mar 2011 01:01
aa flera grr ;) stannar alltid vid den här en liten stund ^^ np =)
MoldyLunchBox
Sun 13 Mar 2011 01:17
hehe varse :D flera av dina bilder som jag tkr e riktigt bra oxå =)
Anonymous
Tue 8 Mar 2011 22:52
Jag bevakar, jag kommenterar, men om jag vägrar hd då?
Anonymous
Tue 8 Mar 2011 22:51
Åh jag var i stan idag!
Stockholm är så himla fint asså!
;D
:)
Stockholm är så himla fint asså!
;D
:)
156 comments on this photo
Directlink:
http://dayviews.com/hanks/486108263/