/ej-inloggad/show.html
Monday 16 June 2014 photo 2/13
|
Ja, vad mer kan man säga om denna person annat än att hon borde gå och dränka sig?
Annons
Taggad med
The photo has no tags
Geo tag
Part of an album
Camera info
Camera
Focal length mm
Aperture
Shutter
ISO
Date
/ej-inloggad/comments.html
Theleet
Wed 25 Jun 2014 16:54
Eftersom de använder ordet värst så låter det därför som att kvinnan hade en otrevlig upplevelse vilket kanske inte var så bra planerat. Hade dom skippat sista meningen så hade nog ingen klagat.
Massoo
Wed 18 Jun 2014 00:51
Förstår att det inte är okey att skriva sådant men det var ju inte riktigt seriöst. De va bara ungdomar som skämtade. Men ah de gick över gränsen känner dom som åkte på flaket. De fanns dock flak som hade skrivit värre än sådär. :/
KruspeGirl
Tue 17 Jun 2014 14:10
Herregud, nu inser jag att det är från där jag bor... O_O har till och med gått på den skolan.. jisses.
KruspeGirl
Mon 16 Jun 2014 19:54
Waow. Har nog aldrig sett så många kommentarer på en bild här på dw. ^_^
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 13:50
Det som förvånar mig är att polisen ens hade mage att godkänna att de fick åka ut med den texten. :'D
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 14:38
Man får dricka offentligt och man får åka runt på ett flak och skrika med riktigt hög musik. Det är många saker dem tillåter bara för att det är studenten. Dock så är denna humoristiska ramsan tillåtet att visa året runt, varför? Jo för att det är inget brott att ''kränka'' 3 personer i Sverige.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 15:09
Här var de då jävligt noga med att flaklagarna följdes...
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 09:59
Vad utesluter att grabbarna vill ha i 2:an också? Vad vet hon om deras önskan om något där bak?
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 12:19
Tydligen så får vissa någon form av vietnam flashbacks och tänker på våldtäkt det första dem gör haha
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 14:40
För lite oskyldigt stjärtmys? Märklig tanke. ^^
Vågar jag anta med tanke på ditt användarnamn att du är fan av ze sad panda?
Vågar jag anta med tanke på ditt användarnamn att du är fan av ze sad panda?
Melflickan
Mon 16 Jun 2014 15:11
Var aggressiv med mig om det senare. Hatar asen och fattar inte varför ingen rev ner skiten.
Meowien
Mon 16 Jun 2014 01:53
Varför borde hon gå och dränka sig? Tycker att det var rätt lame och provocerande att skriva så på ett plakat
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 02:23
Sexistiskt då det framställer tjejer som passiva sexobjekt. Våldtäktskultur då tvåandelen hänvisar till (och gör humor av) att tjejen inte är med på det och villig.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 02:25
Och ja, jag ser precis som Meowien inte heller någon vettig anledning till att be personen på bilden eller någon annan här att dränka sig. En ska få påpeka att något är kränkande och fel utan att bli ombedd att dö, hörru.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 02:26
Vart står det att hon inte är med på det? Måste dem också skriva ''Och tjejerna vi hade samlag med var villiga'' för att någon jävel inte ska ta det som våldtäkt?
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 02:32
Det står ju uppenbart att hon inte tyckte om att ha den i tvåan, vilket betyder att man inte är med på det. Är man inte med på att ha sex så är det våldtäkt. Och att de använder ordvalet "värst" så hänvisar det till att det som analsexet jämfördes med inte heller var bra, men att analsexet ändå var sämst. Så det visar på att tjejen inte var villig till något utav det.
Jag förstår att du bara tycker att det här är harmlösa skämt, och jag förstår varför du tycker det. Skämt är dock väldigt normaliserande och det är därför det är problematiskt med den här typen av skämt.
Jag förstår att du bara tycker att det här är harmlösa skämt, och jag förstår varför du tycker det. Skämt är dock väldigt normaliserande och det är därför det är problematiskt med den här typen av skämt.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 02:39
Jag vet vad våldtäkt är, tack. Eller så kanske testade hon analsex/han kanske gillar analsex så hon gör det för honom fast hon inte gillar det värst mycket osv osv, finns hundratals anledningar som inte tyder på våldtäkt och tvekar att skaparna av banderollen tänkte på våldtäkt när de gjorde den.
Den tyder bara våldtäkt om du vill att den ska göra det.
Den tyder bara våldtäkt om du vill att den ska göra det.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 02:42
Men dåså, då ska du inte ens behöva fundera över ifall den hänvisar till våldtäkt eller inte. Det är uppenbart att de gör något roligt åt att knulla en brud i röven när hon inte vill.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 02:51
Det gör jag inte heller, dumt som fan att andra tycker annat. Hur veta du att hon inte ville? Du överanalyserar som sagt.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 02:53
Vilken slutsats drar du själv när någon skriver att någon inte tyckt om någonting? Att den ville eller att den inte ville? Tycker man inte om någonting så vill man det inte.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 02:55
Han kanske ville testa, hon kanske ville testa, dem testade, hon gillade det inte, dem slutade. punkt.
Betyder det att mannen är en våldtäktsman nu?
Betyder det att mannen är en våldtäktsman nu?
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 02:57
Och hade det stått motsatsen fast med "Vi rider dom" så hade ingen brytt sig ett dugg.
Det var ett jävla skämt. Precis ett vågat skämt som studentflak SKA ha. Men, allting är skadligt och farligt.
Schyman be praised.
Det var ett jävla skämt. Precis ett vågat skämt som studentflak SKA ha. Men, allting är skadligt och farligt.
Schyman be praised.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 02:59
Ja, det är ju sjukt troligt att killen efter att ha varit respektfull och förstånde i sängen sedan går och "HAHA JAG KNULLADE EN BRUD I RÖVEN SOM INTE TYCKTE OM DET".
Det är inte sannolikt, nu är det du som är långsökt. Skämtet är smaklöst, sexistiskt och hänvisar till våldtäkt. Det förstår du också.
Det är inte sannolikt, nu är det du som är långsökt. Skämtet är smaklöst, sexistiskt och hänvisar till våldtäkt. Det förstår du också.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 03:05
Ja, tänka sig att det finns killar som gör så, themoreyouknow.jpg. Också mer troligt än ''HAHA Jag våldtog en brud i röven, vi gör en banderoll om det och åker runt i stan så alla får veta att vi är våldtäktsmän!''
Nejp, du är fortfarande den som är långsökt, tror du förstår att det inte handlar om våldtäkt.
Nejp, du är fortfarande den som är långsökt, tror du förstår att det inte handlar om våldtäkt.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 03:08
Jag hade tyckt det varit lika jävla äckligt i alla fall, för våldtäktsskämt är fan aldrig okej. Sedan blir det lite värre på ett sätt när det syftar på kvinnor då det finns ett strukturellt förtryck emot kvinnor i samhället och det liksom finns där och backar upp det hela. Ett strukturellt förtryck finns inte emot män och det skulle inte få samma konsekvenser, även om det skulle vara osmakligt och kränkande.
Nej, allting är inte skadligt och farligt. Skämt på bekostnad av förtryckta personer i samhället samt våldtäkt är dock väldigt skadligt.
Nej, allting är inte skadligt och farligt. Skämt på bekostnad av förtryckta personer i samhället samt våldtäkt är dock väldigt skadligt.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 03:13
Nu förstår jag givetvis att det inte handlar om att en riktig våldtäkt begåtts, men de skämtar om att ligga med någon som inte tycker om det och det är fel. Vad som är långsökt är att dra bakgrundshistorier som att "hon kanske ville testa" för du förstår också att det inte är så de har tänkt.
De ville bara skratta åt att ha knullat en brud motvilligt i tvåan och sedan inte reflekterat över det.
De ville bara skratta åt att ha knullat en brud motvilligt i tvåan och sedan inte reflekterat över det.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 03:19
Oj då, hon gillade inte analsexet som hon var villig att testa, jävla våldtäktsman.
Jasså? Det vet du, själv tror jag, eller snarare vet att det inte handlar om våldtäkt.
Jasså? Det vet du, själv tror jag, eller snarare vet att det inte handlar om våldtäkt.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 03:25
Varför håller du på med långsökta backstorys istället för att läsa det som det står? Klart som fan de inte har någon backstory, det hajar du själv. Men svara gärna på den här frågan: tror du på ALLVAR att de hittade på en backstory om att tjejen var villig att testa, men att de är snälla och avbryter det? Ge mig ett tydligt svar på den frågan. Tror du att de resonerade så?
Men MOTVILLIGT SEX ÄR VÅLDTÄKT.
Men MOTVILLIGT SEX ÄR VÅLDTÄKT.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 03:32
Det är du som har en långsökt backstory om någon. Jag tror inte det har någon backstory alls, vare sig om våldtäkt eller annat, öppen för tolkning skulle jag säga. Men det är sorgligt att såna som du måste komma fram till våldtäkt. Du kan ju fråga killarna som skrivit det om det handlar om våldtäkt, vad tror du dem säger?
Ja, ja förstår det, men det finns inget som säger att det var motvilligt.
Ja, ja förstår det, men det finns inget som säger att det var motvilligt.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 11:51
Alltså.... Allt Makthaverska sagt är så himla bra och rätt, heja dig! Det känns inte som det borde behövas ytterligare förklaringar till varför detta är så skevt. Du kanske inte anser detta spegla våldtäkt men när andra sakligt berättar för dig (som faktiskt upplevt sexuella övergrepp) varför detta är fel, varför kan du inte respektera detta, och inse hur skadligt det faktiskt är? Du bidrar till våldtäktskulturen vare sig du vill eller inte genom att tycka att sådana här "skämt" är okej.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 11:56
Men shit ja det är ju alltid förövaren som har tolkningsföreträde????? Alla vet ju att alla män är en miljon gånger smartare än oss stackars kvinnor som inte FÖRSTÅR att det här är ju ROLIGT, att vi bara är lättkränkta as, och att vi därför förtjänar att dö. Håller med dig till 100%, verkligen!
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 11:59
Nej, ledsenpanda. Vad som står är att de gjort något sexuellt emot henne som hon inte tyckte om. Den enklaste slutsatsen man kan dra ifrån detta är att de gjort något emot hennes vilja. Det är ju inte ens en backstory, det är SYNONYMT med vad som står på lakanet.
Långsökt är att du försöker hitta på ett helt förscenario till detta för att rättfärdiga skiten istället för att acceptera att man fan inte får skämta om allt och ta lite ansvar i världen.
Långsökt är att du försöker hitta på ett helt förscenario till detta för att rättfärdiga skiten istället för att acceptera att man fan inte får skämta om allt och ta lite ansvar i världen.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 12:10
Ja, precis! Herregud, det är inte du som sitter på den övre rollen i samhället, LedsenPanda. I egenskap av ditt kön i alla fall. Du tillhör det kön som slipper jättemånga nackdelar pga ditt kön.
Du slipper tänka på vad du klär på dig innan du går ut på krogen för att du är rädd att någon ska skylla på dig ifall du skulle bli våldtagen. Du slipper gå med nycklarna mellan fingrarna när du går hem själv för att du är rädd att bli våldtagen. Du slipper mindre lön pga ditt kön. Du blir inte kallad för hora om du ligger med folk. Du slipper se ditt kön framställas som ett passivt objekt överallt i filmer, på tv, i tidningar, på flak osv. Du slipper känna en rädsla när någon stöter på dig på krogen. Du slipper förklara varför andra hur jobbigt det är att ständigt bli förnedrad för sitt kön, för du sitter i positionen som ryggdunkar förnedringen. Du har lyxen att tänka att det bara är ett skämt, för du har lyxen att ditt liv inte är infekterat av det här synsättet om dig. DU ÄR DEN SOM INTE BEHÖVER VARA RÄDD HELA JÄVLA TIDEN.
Snälla kom tillbaka när ditt liv, som våra, handlar om att ständigt vara rädd och begränsa sig pga rädsla för vad det andra könet ska göra emot dig. För sådan är vår vardag. Vi måste hela tiden passa ett önskemål om hur vi ska va och gör vi inte detta så är det vårat fel om vi våldtas, eller så får vi se sådant där och bara bli allmänt förnedrade. När du också upplever det här ständigt kan du få ha tolkningsföreträde, men tills dess kan du lyssna på de som vet vad det handlar om.
Du slipper tänka på vad du klär på dig innan du går ut på krogen för att du är rädd att någon ska skylla på dig ifall du skulle bli våldtagen. Du slipper gå med nycklarna mellan fingrarna när du går hem själv för att du är rädd att bli våldtagen. Du slipper mindre lön pga ditt kön. Du blir inte kallad för hora om du ligger med folk. Du slipper se ditt kön framställas som ett passivt objekt överallt i filmer, på tv, i tidningar, på flak osv. Du slipper känna en rädsla när någon stöter på dig på krogen. Du slipper förklara varför andra hur jobbigt det är att ständigt bli förnedrad för sitt kön, för du sitter i positionen som ryggdunkar förnedringen. Du har lyxen att tänka att det bara är ett skämt, för du har lyxen att ditt liv inte är infekterat av det här synsättet om dig. DU ÄR DEN SOM INTE BEHÖVER VARA RÄDD HELA JÄVLA TIDEN.
Snälla kom tillbaka när ditt liv, som våra, handlar om att ständigt vara rädd och begränsa sig pga rädsla för vad det andra könet ska göra emot dig. För sådan är vår vardag. Vi måste hela tiden passa ett önskemål om hur vi ska va och gör vi inte detta så är det vårat fel om vi våldtas, eller så får vi se sådant där och bara bli allmänt förnedrade. När du också upplever det här ständigt kan du få ha tolkningsföreträde, men tills dess kan du lyssna på de som vet vad det handlar om.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 12:11
Det är du som sitter på den övre rollen* skulle det stå i början, hah.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 12:13
Nu väntar vi bara på en mycket intelligent förklaring på varför kvinnor inte alls är utsatta, att du bara har missuppfattat allt och att män faktiskt också är rädda ibland. :D
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 12:41
Hahahahaha ja, för det är ju det jag har gjort hela tiden, sagt att män är bättre än kvinnor och att alla kvinnor lättkränkta as som borde dränka sig. Nu letar ni bara efter bråk. Nej, det är bara den lilla minoritet av lättkränkta feminister som borde gå och dränka sig, allting handlar inte om våldtäkt.
singthesorrow
Mon 16 Jun 2014 13:19
LedsenPanda, jag förstår bara inte varför du är så fruktansvärt emot att ta in hur världen ser ut? Varför dessa skygglappar?
Allt Makthaverska skrivit är korrekt sorgligt nog. Hur du inte kan se det eller ens VILJA förstå att det faktiskt är så är sorgligt.
Ett skämt är inte alltid bara ett skämt. Många gånger ligger det fördomar bakom, om än kanske omedvetet.
Gör dig själv en tjänst och läs på, fråga runt bland dina kvinnliga vänner och släktingar, se dig om i samhället, i media osv - öppna ögonen och bli en bättre människa.
Allt Makthaverska skrivit är korrekt sorgligt nog. Hur du inte kan se det eller ens VILJA förstå att det faktiskt är så är sorgligt.
Ett skämt är inte alltid bara ett skämt. Många gånger ligger det fördomar bakom, om än kanske omedvetet.
Gör dig själv en tjänst och läs på, fråga runt bland dina kvinnliga vänner och släktingar, se dig om i samhället, i media osv - öppna ögonen och bli en bättre människa.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 14:18
Jag har inte sagt annat, jag pratar om flaket och hur det inte är ett våldtäktsskämt, för det är det inte.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 14:27
Tycker det är ganska onödigt att ta allting som är kopplat till sexuella handlingar och dra det mot att vi lever i en såkallad "Våldtäktskultur". Den saken är inte relevant till det som står på flaket. Det var ett sexistiskt skämt, precis som alla de andra skämten som brukar stå på studentflak. Lite meningen med det också att ha icke-pk-saker.
Och btw, då de som skrev detta på flaket så tror jag VERKLIGEN inte att de hade "våldtäkt" som bakgrundstanke. Vilken person i rätt sinne skulle göra det?
Och btw, då de som skrev detta på flaket så tror jag VERKLIGEN inte att de hade "våldtäkt" som bakgrundstanke. Vilken person i rätt sinne skulle göra det?
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 14:33
Tydligen män, för vi är alla våldsamma grottmänniskor som inte kan tänka på annat.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 14:37
Hur kan ni ta kritik emot våldtäktsdkämt som att vi kallar män för översexuella grottmänniskor? Jesus.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 14:40
Hur kan ni ta kritik mot att det inte är ett våldtäktsskämt som att jag tycker att män är miljoner gånger bättre än kvinnor och vill att alla stackars kvinnor förtjänar att dö.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 14:44
Den här vidriga struntsaken ska inte ens blåsas upp så mycket som det gör. Det är en text som är uppe en halv dag och sen aldrig mer ses igen. Det är ett studentflak där vissa tidigare har ritat kukar och fittor till förbannelse med ursäkten att det "bara är en rolig grej". Det är en tillfällig text utan någon som helst sanningsenlig innebörd. Det är ingen ingångspunkt till en debatt som denna, även om jag normalt sett är helt för att man diskuterar. Detta är en avslutande skylt för ett gäng studenter vi fan inte känner (förutom vissa få). Det är ett fucking studentplakat. Ge mig Shakespeare för fan. Han är bättre på att skriva såna här tal. Jag håller inte med LedsenPanda riktigt, men SgtDeepshit är fan på rätt spår. Sluta gör det större än vad det egentligen är.
(Fan. Sånt här tar på mig när det egentligen inte borde göra det)
(Fan. Sånt här tar på mig när det egentligen inte borde göra det)
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 15:28
Astetha, du vet väl att män inte får snacka om något sexuellt utan att våldtäkt skall tas upp, right?
Det är så det ser ut i dagsläget.
Det är så det ser ut i dagsläget.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 15:30
Alltför ofta. My bad
Nämen seriously, get your priorities right, people!
Nämen seriously, get your priorities right, people!
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 15:32
MEN LÄGG AV VAD FAN. Inom feministiska diskussioner tas kvinnans sexuella frigörelse upp precis lika mycket som våldtäkt. Skillnaden är att kvinnorna de anspelar på här INTE VAR MED PÅ DET.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 15:33
Allt sex är inte våldtäkt, det är inte någon som har påstått det. Sex när en av parterna inte är med på det är per definition våldtäkt, sex där alla parter är med på det är per definition inte våldtäkt.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 15:40
Båda. Att säga att feminister tycker att allt sexuellt är våldtäkt är förminskande, kränkande och hemskt på alla sätt.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 15:46
Sorry, men jag trodde mitt "seriously" var som en brytning där, men iaf. Jag stödjer inte innehållet på deras plakat på något sätt. Det som gör mig vidrigt ilsken är mängden av debatter i en sådan här vidrig, tillfällig struntsak (plakatet). Tänk större för fan och engagera er i riktiga problem. Inte vad folk skriver på ett jävla plakat som, som sagt varar i en dag och sen aldrig mer ses igen. Vid upprepningar, visst, ta upp det att förändring behöver göras om man så vill, men för fan. Tänk större!
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 15:48
Jag vill inte heller höra "Det här är en del av problemet" för det här plakatet resulterar fortfarande i en liten jävla flugskit i rymden.
(Sorry, men jag blir HUGAFYURT)
(Sorry, men jag blir HUGAFYURT)
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 15:52
Det förtjänar inte den uppmärksamhet det har fått!
This is an EX-PARROT!!
This is an EX-PARROT!!
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 16:12
Oki det där var nog det mest felanvända citat jag sett på länge.
Det du glömmer är att "rymden" endast och enbart består av en jääävla massa "flugskitar". Om man inte FÅR bli upprörd över "småsaker", vad finns kvar att protestera mot? Våldtäktskulturen är ett strukturellt problem, men det tar sig inte uttryck på ett strukturellt sätt (det mesta som ingår är redan förbjudet enligt svensk lag) utan just som sådana här "småsaker". Jag anser inte att det är en småsak att en hel gymnasieklass ansåg att det var okej att anspela på våldtäkt såhär, och att ingen sade ifrån innan de hängde upp lakanet. Studenter är en viktig dag och det man skriver på flaket ska reflektera klassens identitet. Men om du tycker att det är oviktigt är jag väldigt nyfiken på att höra vad du tycker är viktigt!
Återigen – de strukturella problem vi har i Sverige (våldtäktskultur, ojämna löner, rasism osv) visar sig aldrig som strukturella problem. Det ÄR olagligt med våldtäkt, könsdiskriminering och rasism och alla barn får lära sig att alla är lika värda och ska behandlas med respekt oavsett hur de ser ut – men dessa "småsaker" dyker fortfarande upp. Vad ska vi fokusera på om vi inte får fokusera på små, individuella händelser?
Det du glömmer är att "rymden" endast och enbart består av en jääävla massa "flugskitar". Om man inte FÅR bli upprörd över "småsaker", vad finns kvar att protestera mot? Våldtäktskulturen är ett strukturellt problem, men det tar sig inte uttryck på ett strukturellt sätt (det mesta som ingår är redan förbjudet enligt svensk lag) utan just som sådana här "småsaker". Jag anser inte att det är en småsak att en hel gymnasieklass ansåg att det var okej att anspela på våldtäkt såhär, och att ingen sade ifrån innan de hängde upp lakanet. Studenter är en viktig dag och det man skriver på flaket ska reflektera klassens identitet. Men om du tycker att det är oviktigt är jag väldigt nyfiken på att höra vad du tycker är viktigt!
Återigen – de strukturella problem vi har i Sverige (våldtäktskultur, ojämna löner, rasism osv) visar sig aldrig som strukturella problem. Det ÄR olagligt med våldtäkt, könsdiskriminering och rasism och alla barn får lära sig att alla är lika värda och ska behandlas med respekt oavsett hur de ser ut – men dessa "småsaker" dyker fortfarande upp. Vad ska vi fokusera på om vi inte får fokusera på små, individuella händelser?
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 16:36
Fast jag vet att tjejerna som dem hänvisar till på flaket var med på det.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 16:51
Låt oss bara konstatera att INGENTING med det som stod på studentflaket har med våldtäkt att göra :)
Så det är onödigt att ens prata om det. Denna diskussion flyger in i ALLTING som hör med "Killar som har sex med tjejer" att göra.
Så det är onödigt att ens prata om det. Denna diskussion flyger in i ALLTING som hör med "Killar som har sex med tjejer" att göra.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 17:14
Får jag fråga hur du vet 1) vilka de hänvisar till ("era döttrar" tolkar jag, och uppenbarligen en hel del andra, som alla kvinnor) och 2) att de "var med på det" (vad är "det"?)?
Du har en fruktansvärt smart och klok och vettig brud vid namn Makthaverska som precis har förklarat varför ALLT som står på studentfacket har med våldtäkt att göra. Det är inte ens sumblimt inlindat, det står i stort sett "vi kommer rövknulla era döttrar och skita i hur ont de tycker att det gör", det uppmuntrar till våldtäkt och förvandlar kvinnor till passiva objekt som ska knullas. Hur du inte förstår det är bortom mig och jag vet inte vad jag skulle kunna säga för att få dig att förstå, så jag slutar här.
Det är för övrigt ALDRIG NÅGONSIN "onödigt" att diskutera sexism. Det här är bara härskartekniker, att försöka få oss att känna oss dumma och onödiga som vill prata om det.
Du har en fruktansvärt smart och klok och vettig brud vid namn Makthaverska som precis har förklarat varför ALLT som står på studentfacket har med våldtäkt att göra. Det är inte ens sumblimt inlindat, det står i stort sett "vi kommer rövknulla era döttrar och skita i hur ont de tycker att det gör", det uppmuntrar till våldtäkt och förvandlar kvinnor till passiva objekt som ska knullas. Hur du inte förstår det är bortom mig och jag vet inte vad jag skulle kunna säga för att få dig att förstå, så jag slutar här.
Det är för övrigt ALDRIG NÅGONSIN "onödigt" att diskutera sexism. Det här är bara härskartekniker, att försöka få oss att känna oss dumma och onödiga som vill prata om det.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 18:54
En klass med brudar på vår skola skrev förut " Kära föräldrar, nu knullar vi era söner rakt in i er plånbok".
Och det tyckte vi var skitroligt. Just saying.
Och det tyckte vi var skitroligt. Just saying.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 19:05
Så för att du tyckte att någon annans lakan var roligt så får ingen känna sig kränkt av det här, eller va? Det är också kränkande och diskriminerande, det upphör inte att vara könssdiskriminering bara för att det gäller män och inte kvinnor.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 19:08
Klart det kvinnorna skrev var könsdiskriminerande, men jag tyckte det bara var roligt. Om de hade skämtat om våldtäkt hade det inte vart det, men fylla och sexuella händelser är ingenting jag ser negativt på, vilket var bakgrundsmotivet med deras text.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 19:08
Men vi killar vet inte hur det är så vi får inte ha en syn på saken. (͡° ͜ʖ ͡°)
Det kanske är ett sexistiskt skämt men jag kommer aldrig kunna se det som ett skämt om våldtäkt.
Det kanske är ett sexistiskt skämt men jag kommer aldrig kunna se det som ett skämt om våldtäkt.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 19:12
Hur är det när inte alla tar illa upp då? Majoriteten HAR tagit illa upp av den här, men vi har de, inklusive tjejer, som tyckte folk borde slappna av och kunna ta ett skämt även om du själv inte tycker det är roligt. Alla tar ju inte illa upp liksom. Vart går gränsen för vad som är värt att verkligen kämpa för och nått man bara kan se på med avsky och hoppas skiten försvinner förr eller senare.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 19:18
Tycker folk borde få tycka olika, men detta land är så jävla butthurt över varenda sak som kan kopplas till kränkande att det är det enda man kan läsa om efter ett tag.
Jag är inte rasist eller sexistisk, men jag tycker fortfarande rasistiska och sexistiska skämt är hilarious.
Skillnad mellan att prata och agera.
Jag är inte rasist eller sexistisk, men jag tycker fortfarande rasistiska och sexistiska skämt är hilarious.
Skillnad mellan att prata och agera.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 19:21
Kunde inte sagt det bättre själv, vi behöver mindre bitterfittor i det här landet.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 19:39
Stormwind
Mon 16 Jun 2014 01:14
Vem är du som har laddat upp denna bilden? ser intr från mobilen osv
Enstoering
Mon 16 Jun 2014 01:32
Sverige. Här dränker vi oss för att en ledsen panda inte gillar vad andra tycker. ":D'
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 01:37
Menar du förutom att önskan att vi borde skända svenska flaggan på nationaldagen för att protestera mot vår "nationalistiska" regering och införa fri invandring aka avskaffa Sveriges gränser? Mycket.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 01:39
Ja och Hitlers åsikt var att alla judar borde avrättas ;^) Bara ett förslag, ni får gärna göra det på andra sätt också.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 02:08
waow jag skulle gärna läsa dina fulla åsikter om det hela o_o med alla infallsvinklar och whatnot för du är ju inte lite rubbad.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 02:15
Därför att jag inte förstår hur du tänker när du slänger ur dig påståenden. Jag förstår inte vad du försöker säga eller varför.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 02:17
Liksom jag tycker inte heller om det där flaket så jag förstår hon som kritiserade det. Vet inte hur bekväma pojkar skulle bli om jag sprang runt och sa detsamma till dom.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 02:33
Folk är överkänsliga, lättkränkta och överanalyserar allt. Kul att vränga något totalt oseriöst till något superseriöst.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 02:38
Förstår helt varför du tycker det är harmlöst då det är ett skämt, men skämt är som sagt väldigt normaliserande. Att dra skämt om något är att göra det till något kul och normaliserar både sexism och våldtäktskultur i det här fallet.
Jag tycker heller inte att du är rätt person att bestämma vad andra ska få ta illa upp av. Som kille har du ingen erfarenhet av att hela tiden få motgångar, sliskiga kommentarer och tafsanden pga ditt kön. Att som tjej se sådana här skämt känns jävligt förnedrande då det gör skämt av upplevelser som för oss är obehagliga och jobbiga.
Jag tycker heller inte att du är rätt person att bestämma vad andra ska få ta illa upp av. Som kille har du ingen erfarenhet av att hela tiden få motgångar, sliskiga kommentarer och tafsanden pga ditt kön. Att som tjej se sådana här skämt känns jävligt förnedrande då det gör skämt av upplevelser som för oss är obehagliga och jobbiga.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 02:39
Jag tycker inte om att mitt värde som människa avgörs av hur liggvänlig jag är, och inte ens går över den gränsen oavsett mina andra kvaliteer. Jag tycker inte om att man ska skämta om mitt kön, jag tycker inte om att mitt kön ska vara det enda som gör mig önskvärd för någon annans skull och jag tycker inte om hur diverse "oskyldiga" kommentarer gjort hur jag sett på mig själv och min kropp under min uppväxt och som jag förövrigt fortfarande gör .-. Det där flaket är inte kul, jag tror inte pojkar skulle va så glada om jag enbart refererade till dom som sexobjekt och dessutom gjorde dem till åtlöje för vad dom möjligtvis inte skulle kunna tycka om men blev påtvingade.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 02:46
Kram på dig, Taxo! Jag är helt med dig i det där. Som kvinna är det här något som alltid följer en. Jag har exempelvis aldrig varit på nattklubb utan att en kille antingen tagit ett rejält tag om en av mina skinkor, eller smekt min rumpa väldigt sexuellt. Jag har också varit med om en pojkvän som inte respekterade mina sexuella gränser och sådant här är rent av fruktansvärt att se med det i bagaget. Något som gör något kul utav övergreppen en varit med om. Fy fan.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 02:48
Såg även banderoller som sade typ "Se upp för ikväll gör vi era söner till pappor." Ingen som reagerar på den, ingen som tänker ''Jaha, är det allt vi killar är bra till?''.
Tråkigt att ni inte tycker att den var rolig, förtjänar den en sida i tidningen för att den tydligen promotar våldtäkt på ett långsökt håll? Ni får gärna tycka att den var osmaklig, men det låter som att hon som la upp den bara söker uppmärksamhet.
Tråkigt att ni inte tycker att den var rolig, förtjänar den en sida i tidningen för att den tydligen promotar våldtäkt på ett långsökt håll? Ni får gärna tycka att den var osmaklig, men det låter som att hon som la upp den bara söker uppmärksamhet.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 02:51
Jag tycker att den andra banderollen är fullt lika osmaklig och jag tycker väl att det är lika bra att ta upp de sakerna offentligt så vi får lite uppfostran bland de äldre generationerna också. Annars riktar det sig väl främst till yngre.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 02:55
Och vi har inte försvarat den på något sätt, så varför använder du den som försvar för att få skratta åt det här?
Och hur kan du tycka att den var illa om du tyckte våldtäktsskämtet var kul?
Och hur kan du tycka att den var illa om du tyckte våldtäktsskämtet var kul?
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 02:58
Har jag inte sagt, tyckte inte den var illa då jag inte är en överkänslig gnällig jävel, använder den inte som försvar, ser inget våldtäktsskämt.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 03:00
Min poäng var att ingen bryr sig när det gäller killar, inte jag, inte killar och inte tjejer, ganska skumt va?
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 03:01
Varför blir du så sur över det hela? Om folk mår dåligt över vår nuvarande sociala situation då ska man väl lyssna på dom? Vad finns det som försvarar sånna där skämt? Vana?
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 03:01
Så du begriper inte på något vis hur "haha jag knullade en brud i röven som inte ville"-skämt hänvisar till att knulla någon emot dennes vilja? För sitt inte och hitta på att man vill saker som man avskyr. Var lite logisk i ditt resonemang och inse att allt inte är okej att skämta om.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 03:04
Du kanske inte bryr dig när det gäller killar eller tjejer men du sitter precis och pratar med 2 tjejer som bryr sig och jag kan ärligt talat introducera dig för en hel del killar som bryr sig. Ganska skumt va?
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 03:04
Och våga för i helvete inte kalla mig för en överkänslig jävel. Övergrepp är inte roligt någonstans och du har själv uppenbarligen inte blivit utsatt för skiten. Det har jag och det är helt jävla fruktansvärt. Men jag antar att du vet så mycket bättre.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 03:06
Man skämtar inte om våldtäkt mot barn så varför ska man skämta om våldtäkt mot vuxna?
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 03:11
Förövrigt, jag tycker att det är kul hur du tycker illa om "överkänsliga" personer medans du själv reagerar jättestarkt på en artikel för att personen som skrev den har en annan åsikt.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 03:15
Hahaha ja. Skämt om att knulla någon som inte vill är helt okej och får inte kritiseras för att man är så careless och liberal, men har någon en annan åsikt om skämtet SÅ SKA DEN DÖ. Liksom va.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 03:16
Varför ska jag lyssna på folk som mår dåligt av triviala saker som detta? Mer än att de är oseriösa och faktumet att de är SKÄMT? Kan inte vara kul att ta såpass illa upp av löjliga skämt som det här.
------
Ser inte någonstans att det står "haha jag knullade en brud i röven som inte ville" tror bara att du vill att det ska stå så.
------
Jag bryr mig när det behövs, inte om helt efterblivna saker som skämt på ett studentflak. Ja, det är skumt att folk bryr sig om det här, annars skulle jag inte tagit upp det.
------
Aldrig sagt att övergrepp är roligt, ser inget på flaket som antyder det heller. Tråkigt att du har upplevt det, det tycker jag verkligen.
------
Ser inte någonstans att det står "haha jag knullade en brud i röven som inte ville" tror bara att du vill att det ska stå så.
------
Jag bryr mig när det behövs, inte om helt efterblivna saker som skämt på ett studentflak. Ja, det är skumt att folk bryr sig om det här, annars skulle jag inte tagit upp det.
------
Aldrig sagt att övergrepp är roligt, ser inget på flaket som antyder det heller. Tråkigt att du har upplevt det, det tycker jag verkligen.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 03:19
"2an var värst det tyckte hon också" - ofrivilligt analsex i en "humorös" tappning.
Spiff144
Mon 16 Jun 2014 03:22
@makthaverska
"Förstår helt varför du tycker det är harmlöst då det är ett skämt, men skämt är som sagt väldigt normaliserande. Att dra skämt om något är att göra det till något kul och normaliserar både sexism och våldtäktskultur i det här fallet."
bra sagt
"Förstår helt varför du tycker det är harmlöst då det är ett skämt, men skämt är som sagt väldigt normaliserande. Att dra skämt om något är att göra det till något kul och normaliserar både sexism och våldtäktskultur i det här fallet."
bra sagt
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 03:22
Oj då, hon gillade inte analsexet som hon var villig att testa, jävla våldtäktsman.
Att ni förvränger det till våldtäkt tycker jag är så häpnadsväckande att det blir roligt.
Att ni förvränger det till våldtäkt tycker jag är så häpnadsväckande att det blir roligt.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 03:22
Jag har redan förklarat för dig att skämt är normaliserande. Och att skämta om såpass känsliga grejer som övergrepp är jävligt fel då det lätt kan trigga igång panikattacker hos utsatta. Jag fattar att du är för cool och careless för att bry dig, men så ser det ut. Skaffa respekt för andra människor.
Som sagt, tycker man inte om något så vill man det inte. Eller vad tolkar du sådant som? Vill du göra saker som du ogillar?
Som sagt, att ligga med någon emot dennes vilja är en våldtäkt. Det kom vi ju överens om. Det är alltså ett våldtäktsskämt.
Som sagt, tycker man inte om något så vill man det inte. Eller vad tolkar du sådant som? Vill du göra saker som du ogillar?
Som sagt, att ligga med någon emot dennes vilja är en våldtäkt. Det kom vi ju överens om. Det är alltså ett våldtäktsskämt.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 03:24
Därför att de här "triviala" sakerna återspeglar ett större normaliserat problem hos befolkningen.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 03:27
Tur att det inte innehåller skämt om övergrepp då för jag tycker inte sådana är roliga. Snart vågar väl inte killar testa analsex med tjejer för om dem inte råkar gilla det så blir dem våldtäktsmän.
Jag har redan förklarat så många gånger, det finns många tjejer som vill testa analsex som i slutändan inte tycker om det då det kan vara smärtsamt. Synd att du inte verkar tro att det händer.
Det är vi överens om. Är vi överens om att det handlar om att ligga med någon mot dennes vilja? Nej, uppenbarligen inte.
Jag har redan förklarat så många gånger, det finns många tjejer som vill testa analsex som i slutändan inte tycker om det då det kan vara smärtsamt. Synd att du inte verkar tro att det händer.
Det är vi överens om. Är vi överens om att det handlar om att ligga med någon mot dennes vilja? Nej, uppenbarligen inte.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 03:29
Men så du tror på riktigt att de suttit och haft baktanken att "det här grabbar, det rör sig GIVETVIS om en tjej som gjort det medvetna valet själv och vi har GIVETVIS avbrutit det för att sedan vara sexistiska svin som skriver det på ett sätt som låter våldtäkt:igt på vårat flak"?
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 03:37
Nej såklart inte! Alla vet ju att killar inte respekterar kvinnor när det kommer till sex, det har vi ju inte i baktanken, dem MÅSTE ju promota våldtäkt, det finns ju ingen annan förklaring!
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 03:46
Hanes syster, dragen från dansgolv in på toa och våldtagen. Kompis, nästan indragen i en bil av ett gäng killar när hon var påväg hem. Kompis, blev tvingad till diverse saker hon verkligen inte ville i en relation med en snubbe. Tycker verkligen inte att skämt som förlöjligar såna där scenarion är ok.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 03:51
Det är ju det jag säger, det är inte så jag och väldigt många andra ser det. Gå till vilken nyhetssida som helt som har publicerat detta, om majoriteten av folket som kommenterar behöver förklaringar om vad detta har med våldtäkt har att göra så undrar jag verkligen vilka det är som överanalyserar detta.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 03:54
Bara för att en grupp låter högst så betyder det inte att den har flest. Du vet folk brukar inte tänka mer på saker som dom håller med om. Och jag skiter i hur ni ser det, Det finns inte utrymme för tolkningar i förtryck. Speciellt inte från sådana som står på andra sidan av det.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 03:59
Eftersom du skiter i hur vi ser det så skiter jag i hur ni ser det. Ha en bra dag.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 11:48
Hur fan kan man försvara det här "skämtet", så jävla osmakligt.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 11:51
SNÄLLA säg att du trollar, annars blir jag illamående. Du har redan bestämt dig för din åsikt, så när makthavarna och toxo kommer och lugn och vänligt försöker förklara varför det inte är okej står du med fingrarna i öronen och skriker "LALALALALA MEN DE HÄR SAKERNA FINNS JU OCKSÅ SÅ SLUTA BRY ER ANNARS TYCKER JAG NI SKA DÖ".
En till grej värd att tänka på är att de refererar till tjejerna som "era döttrar", det är alltså inte ett hot om våldtäkt utan ett hot om att skända någons ägodel, för de får inte ens vara egna personer. Helvete vad arg jag blir.
En till grej värd att tänka på är att de refererar till tjejerna som "era döttrar", det är alltså inte ett hot om våldtäkt utan ett hot om att skända någons ägodel, för de får inte ens vara egna personer. Helvete vad arg jag blir.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 11:55
Vad pixled säger. Precis, det är så mycket fel i den. Tjejerna blir inte sedda som egna personer i första hand, utan som någon annans.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 11:58
Yes och Makthaverska* ska det såklart stå där uppe, sitter på mobilen :((((
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 14:23
Jag trodde smileysarna och jämförandet med Hitler var ett ganska bra tecken på att jag inte var seriös. Men varför ska jag vara förvånad att ni tar allt seriöst.
Jag håller inte för öronen och skriker mer än vad ni gör. Hahah, ganska underhållande att ni tar illa upp av verkligen allting :') Tur att lättkränkta bittra feminister är en minoritet som man kan skratta åt iaf.
Jag håller inte för öronen och skriker mer än vad ni gör. Hahah, ganska underhållande att ni tar illa upp av verkligen allting :') Tur att lättkränkta bittra feminister är en minoritet som man kan skratta åt iaf.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 16:34
Som tur är så är lättkränkta bittra pojkar också en minoritet. Som jag jättegärna skrattar åt förövrigt. Jag sitter inte och håller för öronen jag förstår bara inte hur folk kan vara så empatilösa och kan inte hålla med om att folk är överkänsliga för att dom relaterar till diverse hemskheter. Jag tycker att folk får känna saker, det är fullt acceptabelt för mig och jag tycker inte att man kan värdera legitimiteten för dom känslorna enligt någon skala.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 16:40
Ja det är tur det, dem pojkarna ingår i de lättkränkta bittra feministerna.
Folk får gärna vara överkänsliga, dock så behöver de inte en big deal av någonting som står ett studentflak. Ingen gillar överkänsliga personer förutom kanske andra överkänsliga personer.
Folk får gärna vara överkänsliga, dock så behöver de inte en big deal av någonting som står ett studentflak. Ingen gillar överkänsliga personer förutom kanske andra överkänsliga personer.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 16:46
Vi har ju överkänsliga egoistiska små pojkar som helt saknar empati och blir sur på andra för att dom inte tycker likadant heller. Jag tror du känner dig anfallen på någon punkt iochmed att folk inte tycker likadant som du. Jag undrar bara var? "Mehh jag tycker sånthär är kul det är inget fel på mig?" Neh jag tror att du har för lite livserfarenhet för att vara ödmjuk nog att förstå att folk tar illa upp av saker.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 19:18
Är inte överkänslig eller en småpojke, tar inte illa upp av ett skämt på ett studentflak. Känner mig inte anfallen, jag visste att de flesta inte skulle hålla med mig på ''Vänsterviews.com''.
Folk tar illa upp av allt och alla nu för tiden, har inget med min livserfarenhet att göra, är bara trött på människor som tar illa upp av småsaker som det här.
Folk tar illa upp av allt och alla nu för tiden, har inget med min livserfarenhet att göra, är bara trött på människor som tar illa upp av småsaker som det här.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 19:20
Så du är sur för att folk inte håller med dig? Jag tycker att det låter överkänsligt. småpojke är du för att du vad jag vet är en pojke och småaktig i karaktären. Livserfarenhet har förövrigt väldigt mycket att göra med vad för åsikter man bildar sig. Har man inte haft några som helst problem i livet så tänker man blått och/eller misogynistiskt.
trolltuss
Mon 16 Jun 2014 19:21
Du verkar missa att det kanske inte är småsaker för andra, bevisligen. Aldrig stött på någon så empatilös som du, panda.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 19:31
Jag är inte sur någonstans. Jag är varken en pojke eller småaktig i karaktären.
Du får gärna upplysa mig om vad för slags livserfarenheter man behöver för få en giltig åsikt i diskussionen.
En sån här småsak är inte en småsak för lättkränkta feminister, det har jag sagt många gånger. Ändrar dock inte faktumet att det är en småsak.
Du får gärna upplysa mig om vad för slags livserfarenheter man behöver för få en giltig åsikt i diskussionen.
En sån här småsak är inte en småsak för lättkränkta feminister, det har jag sagt många gånger. Ändrar dock inte faktumet att det är en småsak.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 19:34
Du är en småsak. Livserfarenheter som faktiskt gör att man kan sympatisera med folk. Du kan inte sympatisera med folk, antingen så har du en empatistörning eller så har du varit skyddad under ditt liv.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 19:40
''Vettig människosyn'' Ja eller hur.
Oj då, blev du lite upprörd nu? Jag kan sympatisera med folk, men inte om det här då det är så inihelvetes löjligt, och ja, jag förstår att ni inte tycker att det är löjligt vilken gör det ännu löjligare.
Oj då, blev du lite upprörd nu? Jag kan sympatisera med folk, men inte om det här då det är så inihelvetes löjligt, och ja, jag förstår att ni inte tycker att det är löjligt vilken gör det ännu löjligare.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 19:44
Jag är upprörd ja, Jag tycker inte om narcissister som sitter och har åsikter om vad jag ska bli upprörd över och ej.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 19:46
Du gör detsamma, har jag ingen sympati med folk som tar illa upp av bilden så har jag tydligen en empatistörning.
trolltuss
Mon 16 Jun 2014 19:49
Och du säger ju att man är en "gnällig feminist" och "vänster" bara för attan inte håller med dig. Så du gör ju exakt samma sak Panda. Vad gnäller du över? Är du också en gnällig feminist? Vad löjlig du är, haha!
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 19:50
Jag tror ärligt talat inte att du har någon sympati för någon, oavsett scenario. Jag tror att något behöver träffa dig personligen för att du ska förstå hur det känns. Du växer förhoppningsvis ifrån det där med tiden.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 19:56
Skulle jag verkligen säga allt det här om jag var en feminist? Tänk lite.
Du tror fel, du känner inte mig, det du har kallas fördomar och jag trodde såna som du var emot sånt. Ungefär som jag skulle säga jag tror inte att du vet vad våldtäkt är, jag tror du behöver bli våldtagen personligen så att du vet hur det känns. Du lär dig förhoppningsvis det med tiden.
Du tror fel, du känner inte mig, det du har kallas fördomar och jag trodde såna som du var emot sånt. Ungefär som jag skulle säga jag tror inte att du vet vad våldtäkt är, jag tror du behöver bli våldtagen personligen så att du vet hur det känns. Du lär dig förhoppningsvis det med tiden.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 20:00
Men ja, fortsätt att prata om vem jag är som att du vore min psykolog.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 20:04
Jag tror fel? Jag har blivit kallad saker och mina åsikter och känslor har blivit förminskade. Vad tycker du att jag ska tro om dig utöver att du har en brist på empati/ eventuellt inte har tillräckligt med erfarenhet för att kunna förstå andra? För det verkar ju inte komma naturligt för alla. Det är inte jag som visat brist på empati och inte förstått, jag har blivit sur för att du försökt förminska mig. Mina fördomar har jag iaf förvärvat via livserfarenheter och det tog rätt mycket för mig att införliva dom i det hela. Men det är klart, jag ska anta att du har en fullt fungerande empatisk förmåga när du säger att man ska dränka folk och har fördomar om feminister, personer med "vänstertänk" (vilket ärligt talat egentligen bara är en human människosyn) och alla som gud förbjude vågar känna något och ta avstånd från saker dom inte tycker om eller står för.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 20:15
Inte vet jag. Förstår inte hur du kommer fram till att jag har en empatistörning för att jag inte sympatiserar med folk som tar illa upp av ett studentflak, du verkar inte inse hur löjlig du låter. Måste man sympatisera med alla i världen för att ha empati? Svaret är nej. Sen har jag förklarat att jag inte var seriös med att dränka folk, trodde det var uppenbart men tydligen så måste jag förklara det en tredje gång. Vänstertänkare har en dum människosyn men ok.
Folk får gärna känna och ta avstånd för saker de inte tycker om, jag gör detsamma, jag är långt ifrån ett känslokall monster som du verkar måla upp mig som. Är det löjligt att göra en sån här stor sak över ett studentflak? Ja det är det.
Folk får gärna känna och ta avstånd för saker de inte tycker om, jag gör detsamma, jag är långt ifrån ett känslokall monster som du verkar måla upp mig som. Är det löjligt att göra en sån här stor sak över ett studentflak? Ja det är det.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 20:23
Du har bara visat dig som ett känslokallt monster som försökt trycka ner mig vad ska jag tolka dig som? Om du får kalla mig överkänslig så får jag kalla dig empatilös. Och hur exakt är en optimal människosyn enligt dig? Och nej man behöver inte sympatisera med alla i världen men man behöver inte trycka ner deras känslor för det. Folk känner det dom känner av diverse anledningar och man tar inte bort det genom att neka dom tryggheten att få känna som dom gör. Jag tycker dock inte att man kallar folk som blivit utsatta för övergrepp som överkänsliga för att dom mår dåligt över att det skämtas om. ÅH NEJ DU BLEV VÅLDTAGEN HAHAHAHAHHAHA ;D "2an var värst, det tyckte hon också" HAHAHAHAHAHHAHAHA ;D Och det är osmakligt oavsett om man känner till specifika personers situation eller ej.
trolltuss
Mon 16 Jun 2014 20:24
Se, du verkade inte gilla att bli kallad för såna saker bara sådär. Bra. Då kanske du har lärt dig att det är korkat att slänga ur sig sånt i en diskussion. Sluta då gärna med det mot andra. "Du känner inte mig" kan vi ju alla säga här till varandra, sp snälla håll dig saklig.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 20:34
Ja jag är empatilös när det kommer till detta, det kan jag verkligen hålla med om men du är även överkänslig som tar illa upp av flaket. Vill du ha en diskussion politik så får du gärna ta det någon annan gång, just nu vill jag bara diskutera flaket osv. Det beror på om vad denna personen gråter om, helt klart. Folk kan ha irrationella känslor vilket vissa verkar ha mot ett flak som fortfarande inte har något med våldtäkt att göra.
Ganska annorlunda trolltuss, kallar någon för en bitter feminist för att det är så vissa beter sig här, jag kan hålla med om att jag är empatilös i detta fallet också. Men det betyder inte jag är empatilös när det kommer till allt.
Ganska annorlunda trolltuss, kallar någon för en bitter feminist för att det är så vissa beter sig här, jag kan hålla med om att jag är empatilös i detta fallet också. Men det betyder inte jag är empatilös när det kommer till allt.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 20:50
Med den logiken så får du finna dig i att du blir kallad empatilös och bitter på det. Du kan inte sitta och påstå att jag ska särbehandla dig när du inte behandlar mig på samma sätt.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 20:53
Du har helt rätt i att jag är empatilös och bitter om just det här, men du kan omöjligen veta att jag är empatilös emot allt annat också.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 21:01
Du sitter och beskriver att du tycker att folks känslor är triviala. Om du tycker det såhär lätt i det här fallet så pekar det ju mot att du gör det i andra fall också?
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 21:08
Vissa människors känslor är överdrivna och löjliga, ja. Ungefär som en unge som gråter för att han inte fick det godiset han ville ha när mamma och pappa var ute och handlade. Är jag ett känslokallt monster för att jag inte sympatiserar med barnet?
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 21:13
Åh wow. Likställ vuxna med barn du. Förminska människors känslor till någon som inte är fullt utvecklad mentalt och fysiskt.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 21:21
Nej men jag tycker fortfarande att det låter som att du inte förstår folks känslor och därför trivialiserar och förminskar dom. Din empatiförmåga fick inga pluspoäng.
trolltuss
Mon 16 Jun 2014 21:56
Ytterligare en attack mot oss istället för våra argument. Duktigt.
(om det inte märktes så var det sarkasm, tänkte ifall du kanske har svårt för att identifiera känslor så får du en hint)
(om det inte märktes så var det sarkasm, tänkte ifall du kanske har svårt för att identifiera känslor så får du en hint)
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 22:01
Psst, det var ett skämt, märkt att ni inte vet vad humor är så jag kanske borde skriva (skämt) efter varje skämt, och dem som gjorde flaket kanske borde skriva (Vi promotar inte våldtäkt) på sitt flak så att ni inte tänker på det värsta det första ni gör.
Era ''argument'' går i cirklar, ni skriver att jag inte har någon empati mot något, jag skriver att jag inte har empati mot just detta, ni skriver fortfarande att jag inte har empati mot något osv.
Era söta små huvuden kanske borde komma med något bra argument.
Era ''argument'' går i cirklar, ni skriver att jag inte har någon empati mot något, jag skriver att jag inte har empati mot just detta, ni skriver fortfarande att jag inte har empati mot något osv.
Era söta små huvuden kanske borde komma med något bra argument.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 22:07
waow, ditt söta lilla huvud kanske skulle försöka som trolltuss sa att attackera våra argument istället för att göra påhopp på oss som personer. Nej du förstår inte vad jag menar för du känner inte igen situationen, Förståeligt om man har svårt med empatidelen. :P
trolltuss
Mon 16 Jun 2014 22:13
Det är enkelt att sitta o säga att man skämtar, när man ger sig in i en diskussion om ett seriöst ämne och sen kommer på att man kanske sagt fel.
Om du tycker att vi saknar argument kanske du ska läsa igenom det som skrivits då det gjorts massvis av bra argument till varför någon skulle ta illa upp av plakatet på bilden, och varför det är elakt och empatiöst att inte ta det på allvar. Och dessutom kalla dessa människor för diverse nedsättande namn, kalla dem gnälliga och överkänsliga, osv.
Du behöver inte hålla med om att det är ett hemskt plakat, men det är en helt annan sak när du smutskastar människorna som personligen kommit fram och berättat om sina erfarenheter de mått dåligt av. Du verkar vara en riktigt hemsk person att prata med öht. Hoppas det inte är så.
Om du tycker att vi saknar argument kanske du ska läsa igenom det som skrivits då det gjorts massvis av bra argument till varför någon skulle ta illa upp av plakatet på bilden, och varför det är elakt och empatiöst att inte ta det på allvar. Och dessutom kalla dessa människor för diverse nedsättande namn, kalla dem gnälliga och överkänsliga, osv.
Du behöver inte hålla med om att det är ett hemskt plakat, men det är en helt annan sak när du smutskastar människorna som personligen kommit fram och berättat om sina erfarenheter de mått dåligt av. Du verkar vara en riktigt hemsk person att prata med öht. Hoppas det inte är så.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 22:13
Kom gärna med ett argument, har inte sett ett vettigt argument på ett tag. Om ni vill ha ett vettigt svar får får ni har ett vettigt argument.
Har redan sagt att jag inte känner någon empati i den här situationen, så ja.
Har redan sagt att jag inte känner någon empati i den här situationen, så ja.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 22:21
Nej och därför så tar vi inte dig på allvar, du är ett troll i våra ögon och emotionellt omogen.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 22:26
Varje gång jag gör '':^)'' så betyder det jag inte är seriös, trodde detta var universell kunskap på internet.
Jag tar inte skämt seriöst, SÄRSKILT när det handlar om en text på ett studentflak, jobbigt med såpass mycket gnäll om ingenting.
Har inte smutskastat människor som personligen kommit fram och berättat om sina erfarenheter de mått dåligt, har helt enkelt kallat dem gnälliga då dem tar en ramsa på fel sätt och oerhört överseriöst.
Jag tar inte skämt seriöst, SÄRSKILT när det handlar om en text på ett studentflak, jobbigt med såpass mycket gnäll om ingenting.
Har inte smutskastat människor som personligen kommit fram och berättat om sina erfarenheter de mått dåligt, har helt enkelt kallat dem gnälliga då dem tar en ramsa på fel sätt och oerhört överseriöst.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 22:27
sluta skriva då, ganska enkelt om du inte kan hantera det. Tack gode gud att majoriteten att hatet på flaket är löjligt iaf, annars hade jag tappat hoppet på mänskligheten.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 22:29
men ramsor normaliserar saker. Man blir inte bemött med den värdighet man förtjänar som hona, speciellt inte om man råkat ut för övergrepp. Det är alltid vad man själv kunnat gjort för att undvika och whatnot och så skämtar folk om det? Det är inte kul. Det gör ont och folk tar det inte på allvar. Men nej nej ens känslor ska värderas utifrån någon annans mätsticka om huruvida dom är berättigade eller ej.
trolltuss
Mon 16 Jun 2014 22:30
Ja jag håller med Toxoplasmosis, det är svårt att ta dig på allvar Panda, du låter mer och mer som ett troll ju mer du öppnar käften.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 22:34
Jag bryr mig inte om huruvida du är seriös eller ej, vi är inte bundisar, jag vet inte hur du skämtar och var dina gränser går för skämt. Jag tycker att du lika gärna kan utesluta dina "skämt" för jag vill inte höra dom oavsett hur du har menat dom. Varför bädda för missförstånd och mer irritationer? ._.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 22:38
En ramsa som ''används'' drygt 3 timmar om året normaliserar ingenting. Sen används ramsor på samma sätt mot killar på studenten, tjejer gör även flak där det står ''Tuta så visar vi brösten''. De flesta bryr sig inte då det är skämt och ingen tar det seriöst förutom dem som klagar på det.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 22:38
Förövrigt man tar inte skämt som skämt i en spänd och laddad situation.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 22:41
Men man tar skämt som skämt vid tillfällen som studenten där huvudmålet är att skoja och ha det roligt.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 22:47
Fast vissa skämt är osmakliga oavsett. Killars fittskämt i högstadiet har blandannat fått mig att må otroligt dåligt för att jag är hona för att jag känt mig äcklig. Massa småsaker i vardagen har fått mig att se på mig själv som ett objekt och ett jävligt oönskat sånt på det. Jag tycker inte att jag gjort något personligen som gör att jag förtjänar det. Och jag är inte den enda i min bekantskapskrets som känt så så jag vet inte om jag ska kalla mig överkänslig heller?
trolltuss
Mon 16 Jun 2014 22:47
Fast nu syftades det nog på dina små "skämt" här och där, i den här diskussionen. Som är en laddad diskussion.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 22:51
Ja det med, men fortfarande, skämt som normaliserar kvinnoförtryck är rätt hemska. Och jag tycker att ovanstående på flaket är ett väldigt bra exempel på ett sånt, är det verkligen värt att försämra honors självbild bara för att få behålla en rad jävligt osmakliga skämt?
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 22:51
Det är ju inte som att vi utgör hälften av befolkningen eller något.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 22:53
Om man alltid ska ha i baktanken att någon kanske kommer ta illa vid sig så skulle världen vara en tråkig plats.
Förstod inte det, är trött, sorry. Tycker bara denna diskussionen är löjlig och inte kommer nånstans, jag vet att ni inte kommer ändra er och ni vet att jag inte kommer ändra mig.
Förstod inte det, är trött, sorry. Tycker bara denna diskussionen är löjlig och inte kommer nånstans, jag vet att ni inte kommer ändra er och ni vet att jag inte kommer ändra mig.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 22:58
Skämt som några tycker är osmakliga tycker många andra är underhållande, för att de varken tycker att det normaliserar sexism eller utövar det.
Men knappast hälften av dessa tar såpass illa upp.
Men knappast hälften av dessa tar såpass illa upp.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 23:01
Finns alltid någon/några som kommer att ta såna här skämt personligt, men sen finns det många som tycker det är bara och bara ett underhållande skämt.
Anonymous
Mon 16 Jun 2014 23:01
Men du verkar ju tycka att det alltid är de som inte tar illa vid sig som ska ha tolkningsföreträde? Om någon känner sig kränkt av något så är det inte okej, punkt.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 23:03
Tack så mycket pixled det där hade jag aldrig lyckats formulera xD Jag skulle dessutom vilja veta var panda får sina siffror ifrån.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 23:05
Sen så har vi ju en egenskap hos personer med AS, just att dom inte förstår att andra personer inte känner likadant som dom själva. Eventuellt tror att dom känner likadant som dom själva.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 23:10
Om det bara en ytterst liten minoritet som känner sig lite stött i 5minuter av ett litet skämt som kommer upp 1 gång per år så ja.
Fast jo det är det, ett liv där man måste konstant akta sig så att man inte råkar trampa någons känsliga tår är inget liv, ni kanske tycker det men inte jag.
Du med Flamso, kul att du bidrar med one-liners var 10e timme.
Fast jo det är det, ett liv där man måste konstant akta sig så att man inte råkar trampa någons känsliga tår är inget liv, ni kanske tycker det men inte jag.
Du med Flamso, kul att du bidrar med one-liners var 10e timme.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 23:12
Har inte du förstått att det inte handlar om att någon är stött i 5 minuter?
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 23:12
http://i.imgur.com/Ng3a4c5.gif
Underhållande att du alltid försöker ''trycka ner mig'' med diagnoser.
Underhållande att du alltid försöker ''trycka ner mig'' med diagnoser.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 23:13
Sen har vi en egenskap hos bittra feminister där allting handlar om våldtäkt och att bli kränkt av allt.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 23:15
Menar du att när någon överkänslig feminist råkar se det här flaket så påverkar det hennes psyke för evigt?
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 23:15
Så inte om individer som mått dåligt av hur dom blivit behandlade och uppfostrade socialt via diverse "skämt" och dyl? Jaa jag tycker det är lite kul med diagnoser, alla har ju drag av nått :) Sen så ser jag diagnoser i sig som en positiv sak då det kan ge individer en förståelse för sig själva och hur dom ska hantera vardagen, nu gör jag det dock mest för att retas med dig.
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 23:22
Ja det är ju synd att inte samhället finns där för att hålla din hand hela ditt liv.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 23:25
Det är synd att min eventuella avkomma kommer behöva må lika dåligt som många i vårt samhälle därför att personer som du hämmar vår sociala utveckling. Varför inte satsa på att få folk att må bra? Vad finns det för fel i det?
LedsenPanda
Mon 16 Jun 2014 23:29
Lär din avkomma att ett skämt på ett flak är inte mer än ett skämt på ett flak så klarar den sig nog.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 23:42
Du förstår verkligen inte. Jag är glad över att du haft en sån skyddad och bekymmersfri uppväxt.
Toxoplasmosis
Mon 16 Jun 2014 23:59
Neh du är ett lost case i mina ögon jag orkar inte med dig längre.
LedsenPanda
Tue 17 Jun 2014 00:03
Detsamma, synd att du inte avbröt det när jag sa att jag inte skulle ändra mig, hade sparat oss båda tid men men ¯\_(ツ)_/¯
Toxoplasmosis
Tue 17 Jun 2014 00:09
.-. men jag är envis. Jag hittar gärna medelvägar med folk men jag tänker inte böja mig när det gäller människovärden. Och du förstår inte associationerna mellan sånna där skämt och andra problem i samhället men jag kan inte lära dig. Jag får hoppas på att du möter på svårigheter som får dig att förstå. För livet ska va lika bra för alla. Du har dock aldrig rätten att avgöra huruvida någons känslor är riktiga eller ej. Det är så svinigt så det är inte sant. Det är typ borderline psykopat att göra så.
Toxoplasmosis
Tue 17 Jun 2014 00:16
möjligt, har för och nackdelar så det är inte hemskt i sig. Lite drygt när man lagt fram massa privata saker om en för att styrka ens argument bara :P
LedsenPanda
Tue 17 Jun 2014 00:19
Vad är det för slags svårigheter man behöver bemöta? Du får gärna förklara.
Har aldrig sagt att någons känslor var riktiga eller ej. Jag tror verkligen att ni har tagit illa upp, har inte sagt annat.
Har aldrig sagt att någons känslor var riktiga eller ej. Jag tror verkligen att ni har tagit illa upp, har inte sagt annat.
Toxoplasmosis
Tue 17 Jun 2014 00:23
Jag vet inte, något som får dig att känna dig utsatt och där du märker att du inte får den respons eller det stöd som du skulle behöva utav samhället? Ensamhet kanske är en bra känsla? Och jo för du försöker "objektivt" mäta någon annans känslor som seriösa eller icke seriösa. Det fungerar inte så. Speciellt inte om du inte kan sätta dig in i hur personen i fråga känner och varför.
LedsenPanda
Tue 17 Jun 2014 00:35
Min barndom var inte en dans på rosor som du tror och det är det fortfarande inte men vill helst inte gå in på detaljer med människor jag inte känner.
Jag anser att folk kan ha överdrivet starka känslor, jag tycker att man kan bli för ledsen/arg/upprörd över saker till punkten att jag tycker att det är lite småläskigt.
Jag anser att folk kan ha överdrivet starka känslor, jag tycker att man kan bli för ledsen/arg/upprörd över saker till punkten att jag tycker att det är lite småläskigt.
LedsenPanda
Tue 17 Jun 2014 00:47
Fast känslor kanske är fel ord, för starka åsikter om något kanske är mer logiskt.
Toxoplasmosis
Tue 17 Jun 2014 00:48
Okej, det är en sak absolut. men om det är ett socialt problem att folk mår dåligt över sina kön och vad dom råkar ut för så är det då verkligen på sin plats att skämta om scenarion som är rentav hemska? och som dessutom förstärker stereotypen om att hanar är sexgalningar utan empati. Jag har liknande diskussioner med mina killkompisar och dom känner sig otroligt avmaskuliniserade av det hela och tycker inte det är ok. Du behöver absolut inte gå in på detaljer, det finns scenarion i ens liv som också gör att man inte har utrymme för andra för stunden. Eller t.ex. inte lärt sig "korrekt" socialt samspel och hur man ska värdera andra, kanske för att man själv inte blivit behandlad med värdighet. Och det blir väl litegrann samma sak med skämt? som är menade att avdramatisera saker som kanske inte alltid bör avdramatiseras. Jag ser på det hela som en form utav social uppfostran och jag vill inte att vi uppfostrar folk till att se ner på andra och deras bekymmer. Det sker för många våldtäkter, alla känner någon som blivit våldtagen men ingen känner någon som våldtar. Var i kedjan är kommunikationen såpass bristfällig att sånt tillåts hända? Om vi nu har individer som bär på aggressioner eller vad det nu kan vara som gör att dom våldtar ska vi då verkligen normalisera det beteendet genom att göra det ok att skämtas om? För om dom inte känner att dom skulle få mothugg från dom runtomkring dem för att det skämtas om vilt vart ska man då få stopp på dom? Varför inte bara säga nej från början? Och jo nu kan man ju tolka den där banderollen på flera olika sätt men varför inte skriva något som inte kan tolkas på ett sånt osmakligt sätt? Att ta studenten handlar väl egentligen om att man lyckats ta sig igenom gymnasiet och presterat jävligt bra? Inte att man ligger med brudar för att man är en bra hane eventuellt tvingar sig på honor. För vi är liksom inte sexleksaker. det kan dom skaffa på nätet.
Toxoplasmosis
Tue 17 Jun 2014 00:50
Ja men åsikter återspeglar väl känslor? det säger ju rätt mycket om vad en person varit med om i livet och inte.
Toxoplasmosis
Tue 17 Jun 2014 00:52
Sen så är det klart, det finns personer med -läskiga- diagnoser som har riktigt jävla radikala åsikter och dom vill man nog hålla sig undan men det här gäller ju bara en önskan om att alla ska kunna ha det bra utan att känna sig hotade? För det är också en faktor i det hela, hur jävla läskiga hanar blir för honor iochmed alla skeva ideal vi har om könsidentiteter och whatnot .-.
225 comments on this photo
Directlink:
http://dayviews.com/pictureoftheday/518253814/