/ej-inloggad/show.html
Thursday 4 September 2014 photo 6/16
|
Skit ska skit ha, som man brukar säga.
Annons
Taggad med
The photo has no tags
Geo tag
Part of an album
Camera info
Camera
Focal length mm
Aperture
Shutter
ISO
Date
/ej-inloggad/comments.html
Eddie Meduza
Fri 5 Sep 2014 21:05
hahah, det enda jag tycker är bra med SD är invandringskiten dom snackar om i del, vill inte att fler kommer men dom som är här får stanna, sen att SD håller på med fordons/motor frågor
Flamso
Fri 5 Sep 2014 21:47
Visst får man tycka det men det låter som att det grundar sig i rena missförstånd. Det var så för mig i högstadiet i alla fall. Bråkade skitmycket med invandrare för att jag inte förstod dem alls och de inte förstod mig.
Eddie Meduza
Fri 5 Sep 2014 22:12
Förstår dom, en av mina bästa kompisar kommer från irak så, sen finns de dom jag hatar, men är just de att jag har tröttnat på deras sätt
Flamso
Fri 5 Sep 2014 22:15
Intressant. Det har jag aldrig stött på faktiskt. De flesta vill bo här liksom. :D
Flamso
Fri 5 Sep 2014 22:23
Känns som att integrationen behöver jobbas på, men det är väl inte direkt många som tycker att det inte bör göras.
Anonymous
Fri 5 Sep 2014 20:02
Gulligt när folk inte vet vad sd handlar om. :> Spec kidsen under mig.
Flamso
Thu 4 Sep 2014 22:05
Lite mer edgy att vara SDare dock, speciellt när man uppenbarligen inte tänkt igenom sin röst.
Michelinuminati △
Thu 4 Sep 2014 22:07
Ganska kul för då åkesson var där jag bor, så vart det en snubbe där som var typ 50 bast och han såg ganska läskig ut med en SD Tröja på sig <3
Flamso
Thu 4 Sep 2014 22:09
Låter riktigt mysigt. Verkligen. Var inte du SDare innan? Mest nyfiken. :D
Michelinuminati △
Thu 4 Sep 2014 22:11
LOL, nej aldrig.. Kanske ska vara mer ärlig på denna sidan tbh. Skriver mer oseriösa saker för att få folk att hata mig. Då jag själv är typ superbra kompis med folk Åkesson vill skicka iväg. Jag står inte för något parti tbh.. Kanske Piraterna cuz legalize it yo :^)
Flamso
Thu 4 Sep 2014 22:28
Hahaha, då är jag med. Du har varit ganska enkel att hata för vissa med tanke på det du skrivit! PP FTW och så! Yarr.
Anonymous
Thu 4 Sep 2014 13:56
Jag tog mina MP,V och S-sedlar och gjorde vedbriketter av ^^
Let them burn for ages!
Let them burn for ages!
Anonymous
Thu 4 Sep 2014 15:57
Neh, skatten behövs. Dock behövs den definitivt inte höjas.
Anonymous
Thu 4 Sep 2014 15:58
Ännu mindre sänkas. Rofl. :'D
Speciellt för de rikaste. Orkar inte.
Speciellt för de rikaste. Orkar inte.
Anonymous
Thu 4 Sep 2014 16:00
Tyck vad du vill, men SD är skadliga på en nivå som V, MP och S aldrig kommer uppnå.
Inte ens SvP är lika skadliga som SD.
Inte ens SvP är lika skadliga som SD.
Anonymous
Thu 4 Sep 2014 16:02
De rikaste betalar tonvis med pengar som det är.
Sverige har varit kasst på att formulera skattepengarna till rätt användning. Det finns människor som vill öka skatterna så mycket att klyftorna i princip inte existerar mer.
Jag har lagt ner 18 år av mitt liv på studier för att jag har drömmen om att bo i en fin villa, köra fin bil och så.
Hade blivit rasande om man nu arbetat ihjäl sig och knappt får behålla pengarna man tjänat.
En knarkare som blir kickad från Donken får stå sitt kast tycker jag. Om landet börjar prioritera att hjälpa de samhällsgrupper som faktiskt behöver ha en knuff i ryggen lite bättre så kan vi sluta superempatisera och förvänta oss och skrika på de välutbildade och framgångsrika.
Sverige har varit kasst på att formulera skattepengarna till rätt användning. Det finns människor som vill öka skatterna så mycket att klyftorna i princip inte existerar mer.
Jag har lagt ner 18 år av mitt liv på studier för att jag har drömmen om att bo i en fin villa, köra fin bil och så.
Hade blivit rasande om man nu arbetat ihjäl sig och knappt får behålla pengarna man tjänat.
En knarkare som blir kickad från Donken får stå sitt kast tycker jag. Om landet börjar prioritera att hjälpa de samhällsgrupper som faktiskt behöver ha en knuff i ryggen lite bättre så kan vi sluta superempatisera och förvänta oss och skrika på de välutbildade och framgångsrika.
Anonymous
Thu 4 Sep 2014 16:03
PS: jag är inte SD:are för fem öre. Jag är Moderat, möjligen folkpartist beroende på nya strateger inför valet.
Anonymous
Thu 4 Sep 2014 16:09
Din människosyn suger röv. Tänker börja med det.
Att du har KUNNAT OCH VARIT KAPABEL till att lägga 18 år på något sådant betyder inte att du är mer värd än NÅGON annan, hur "flummigt" det än låter. "Knappt behålla pengarna man tjänat". Rofl. Så om man tjänar 100.000, så klarar man sig inte på 50? Du inser att ekonomin/priset på skit går efter hur mycket pengar folket har, tillfrågan, va?
En knarkare som blir kickad från Donken kanske behöver hjälp, mer hjälp än dig, för att komma i "rätt spår". Det är där din människosyn brister. Man kan inte bara ge folk EN chans. Det går inte. Vad fan som helst kan hända. Jag hade inte klarat mig särskilt bra om jag bara fått en chans, t.ex.
Knarkare behöver också hjälp, inte bara människor som är födda i "fattigdom". Det handlar inte om att skrika på de välutbildade och framgångsrika för att de är just välutbildade, framgångsrika, eller har mycket pengar. Det handlar om att de är så otroligt jävla petiga med några procent hit och dit, och VÄGRAR se hur mycket lidande som kommer med att de roffar åt sig pengar på de grunder du skrivit om ovan.
Att du har KUNNAT OCH VARIT KAPABEL till att lägga 18 år på något sådant betyder inte att du är mer värd än NÅGON annan, hur "flummigt" det än låter. "Knappt behålla pengarna man tjänat". Rofl. Så om man tjänar 100.000, så klarar man sig inte på 50? Du inser att ekonomin/priset på skit går efter hur mycket pengar folket har, tillfrågan, va?
En knarkare som blir kickad från Donken kanske behöver hjälp, mer hjälp än dig, för att komma i "rätt spår". Det är där din människosyn brister. Man kan inte bara ge folk EN chans. Det går inte. Vad fan som helst kan hända. Jag hade inte klarat mig särskilt bra om jag bara fått en chans, t.ex.
Knarkare behöver också hjälp, inte bara människor som är födda i "fattigdom". Det handlar inte om att skrika på de välutbildade och framgångsrika för att de är just välutbildade, framgångsrika, eller har mycket pengar. Det handlar om att de är så otroligt jävla petiga med några procent hit och dit, och VÄGRAR se hur mycket lidande som kommer med att de roffar åt sig pengar på de grunder du skrivit om ovan.
Anonymous
Thu 4 Sep 2014 16:12
Tycker att det är fruktansvärt ironiskt att ni, som kallar er liberaler, är de som är mest konservativa när det kommer till statsskick och drogpolitik. Moderaterna är basically SD med ännu mer kapitalism. Det är precis samma klassförakt, hat mot invandrare, och överlag pissdålig människosyn.
Anonymous
Thu 4 Sep 2014 16:15
Håller med ryssfemman, åt helvete med folk som studerar och får bra jobb, de ska inte ha mer pengar än vaktmästaren på donken ju!
Anonymous
Thu 4 Sep 2014 16:16
Nu säger du saker jag aldrig sagt. Bra där. Trolla någon annanstans.
Anonymous
Thu 4 Sep 2014 16:18
Men det är klart som fan att bankerna ska ha mer pengar, o.s.v. :pPPpPpPppp
Anonymous
Thu 4 Sep 2014 16:21
Tjäna dina egna pengar om du vill lägga dem på alkisar som har supit bort sina pengar, lmao.
Anonymous
Thu 4 Sep 2014 16:22
Vi kan ju skita i att ge pengar till bankmännen som bara köper nya bilar då, också.
Flamso
Thu 4 Sep 2014 16:27
Den största bristen i resonemangen är att knarkare kanske inte hade blivit knarkare och hamnat utanför samhället om de fått den hjälp de behöver. Alla kan inte vara fullt fungerande studiekugghjul som passar perfekt i skolmaskineriet. Det är inte så människor fungerar.
Anonymous
Thu 4 Sep 2014 16:31
Nja. Sade bara att han kallar sig för liberal, precis som Folkpartiet och Moderaterna.
Flamso
Thu 4 Sep 2014 16:32
Fair enough. Ironin i att de dårarna inte har monterat ner staten typ alls sen de kom till makten är fan sjuk.
Anonymous
Thu 4 Sep 2014 16:32
Men...
SÄNK SKATTEN
SÄNK SKATTEN
SÄNK SKATTEN
Det är väl så man gör?
SÄNK SKATTEN
SÄNK SKATTEN
SÄNK SKATTEN
Det är väl så man gör?
Anonymous
Thu 4 Sep 2014 16:35
Typ.
Muta Danderyd med pengar för att tillåtas ge extra stöd till landsbygden utan att förlora röster o.s.v.
Muta Danderyd med pengar för att tillåtas ge extra stöd till landsbygden utan att förlora röster o.s.v.
Flamso
Thu 4 Sep 2014 16:36
Vill inte ens tänka på hur mycket det dealas under borden överallt inom politiken. I USA är det i alla fall rätt tydligt att de gör vad företag vill för att de måste redovisa vilka som stöttar kampanjerna. Men alltså, helvete. Det är så jävla galet att man måste ha flera miljoner dollar för att KUNNA ställa upp i presidentvalet. Keff.
beej
Thu 4 Sep 2014 17:00
inte läst hela diskussionen, men om allt skattefusk slutar, eller om svenska företag som drivs i andra länder pga att de inte vill betala skatt hit börjar betala svensk skatt......... kanske den kunde sänkas för alla efter ett tag
Flamso
Thu 4 Sep 2014 17:01
Va. Det är typ inte ens relevant i hur det fungerar, även om det självklart inte är bra.
Anonymous
Thu 4 Sep 2014 17:57
Sa aldrig att man bara får en chans. Menar bara det att om jag vore supreme leader så hade jag gjort att om man kan konstatera att någon skiter totalt i hela sin skolgång genom hela grundskolan och gymnasiet och inte verkar bry sig om annat än att suga skattepengar och peka finger åt samhället så kan den få agera Operation Black Shield från South Park.
Anonymous
Thu 4 Sep 2014 17:58
Istället för att tänka på varför hen gör så. Bra jobbat.
Anonymous
Thu 4 Sep 2014 18:01
Det handlar bara om att du vill ha pengar, och tyvärr är det jävligt genomskinligt.
Hackie
Thu 4 Sep 2014 19:52
Alliansen har ju dock sänkt skattetrycket med 4% medan skatteintäkterna har ökat med runt 10%. (2006-2011).
Sen ska man ha lite i åtanke vilka år de har regerat. Hur oroligt det ha varit på marknaden. Men ändå har vi krupit ut med en av Europas starkaste ekonomier och det högsta flyktingmottagandet. Det tycker jag är ganska imponerande.
Har dock lite ångest över att jag röstade FP och inte C. Jag blev kär i Annie Lööf under gårdagens debatt på expressen. Även skrattat hela dagen åt Sjöstedts kommentar om att det enda som var grönt med Reinfeldt var hans slips. Måste vara bland det roligaste som sagts sen Carl Lidom var i Ku-förhör ;D;D;D
Sen ska man ha lite i åtanke vilka år de har regerat. Hur oroligt det ha varit på marknaden. Men ändå har vi krupit ut med en av Europas starkaste ekonomier och det högsta flyktingmottagandet. Det tycker jag är ganska imponerande.
Har dock lite ångest över att jag röstade FP och inte C. Jag blev kär i Annie Lööf under gårdagens debatt på expressen. Även skrattat hela dagen åt Sjöstedts kommentar om att det enda som var grönt med Reinfeldt var hans slips. Måste vara bland det roligaste som sagts sen Carl Lidom var i Ku-förhör ;D;D;D
Anonymous
Thu 4 Sep 2014 19:57
Ja, visst är det så, men jag är faktiskt mest rädd för vad som kommer hända om utvecklingen fortsätter! Speciellt nu när Moderaterna och SD verkar såpass tjenis när det gäller vissa åsikter.
Hahaha, ja, miljöpolitiken är ett jävla skämt... Samma sak med b.la. drogpolitiken.
Jag tycker faktiskt om Sjöstedt jävligt mycket. Hur mycket man än ogillar V eller vänsterpolitik, så måste man erkänna att han är bitsk. Det är välkommet, imo, som kontrast emot Sossarnas jävla mjäkighet.
Hahaha, ja, miljöpolitiken är ett jävla skämt... Samma sak med b.la. drogpolitiken.
Jag tycker faktiskt om Sjöstedt jävligt mycket. Hur mycket man än ogillar V eller vänsterpolitik, så måste man erkänna att han är bitsk. Det är välkommet, imo, som kontrast emot Sossarnas jävla mjäkighet.
Hackie
Thu 4 Sep 2014 20:06
Ja, jag gillar inte heller läget riktigt. Eftersom aldrig Alliansen kommer klara detta så hoppas jag C,KD, M och FP håller sig på precis 4%. Så kan resten rösta på sossarna. Jag gillar inte ha in V i en regering. Men det kommer ju aldrig hända så.
Får helt enkelt hoppas de lägger ner sina röster. Vilket C och FP har sagt att de ska göra. Om de inte står fast vid det blir jag pist. Fast jag tror faktiskt inte Reinfeldt skulle göra det. Man kan säga mycket om den mannen. Men förhandla med SD tror jag aldrig han skulle göra.
Ja, Sjöstedt är rolig som fan när han är på G. Sitter fortfarande och skrattar åt slipskämtet. Kan inte släppa det haha.....
Synd bara att han ska vara så antiprivatisering. Annars kunde jag ha accepterat på något sätt att de kunde samarbeta med Sossarna.
Jag är bara politiskt nyfiken om vad som kommer hända i Sverige nu. Tror seriöst inte det kommer bli någon skillnad.
Får helt enkelt hoppas de lägger ner sina röster. Vilket C och FP har sagt att de ska göra. Om de inte står fast vid det blir jag pist. Fast jag tror faktiskt inte Reinfeldt skulle göra det. Man kan säga mycket om den mannen. Men förhandla med SD tror jag aldrig han skulle göra.
Ja, Sjöstedt är rolig som fan när han är på G. Sitter fortfarande och skrattar åt slipskämtet. Kan inte släppa det haha.....
Synd bara att han ska vara så antiprivatisering. Annars kunde jag ha accepterat på något sätt att de kunde samarbeta med Sossarna.
Jag är bara politiskt nyfiken om vad som kommer hända i Sverige nu. Tror seriöst inte det kommer bli någon skillnad.
Anonymous
Thu 4 Sep 2014 20:10
Jag röstar på V för att jag tycker att de är förvånansvärt progressiva, samtidigt som de har den vänstervridna synen jag tycker om. Tycken kan diskutera hela dagen lång, men att V är jävligt bra på t.ex. drogfronten är det ingen fråga om. Att de sedan vill införa värnplikten igen tycker jag inte om lika mycket, men det lär de aldrig få igenom ändå.
Hackie
Thu 4 Sep 2014 20:27
Jag trodde vänstern var för en nedrustning av försvaret. Eller det kanske var F!. Fast de är ju ganska vänster trolol.
Jag tycker bara om valfriheten inom välfärden. Det har tagits upp många bra argument varför det ska finnas. Att man som förälder själv ska kunna välja skola till sitt barn. Det finns ju dåliga privatskolor, men de är ju knappast lockande att välja i så fall. Tycker även det är en jämställdhetsfråga. Det är mycket lättare att få en karriär inom omsorgen i den privata sektorn jämfört med den offentliga. Sen har inte rikskapitalister med kortvariga och ekonomiska intressen i välfärden att göra. Det är väl förmodligen där sossarna kan skruva åt lite. Vet inte hur lagen ser ut i dagsläget. Ganska jobbigt på den tiden jag gick i skolan. "Du ska gå i den skola som ligger närmast, punkt slut".
Sen är ingen socialliberal eller svenska liberaler överlag för system som de har i murica.
Jag tycker bara om valfriheten inom välfärden. Det har tagits upp många bra argument varför det ska finnas. Att man som förälder själv ska kunna välja skola till sitt barn. Det finns ju dåliga privatskolor, men de är ju knappast lockande att välja i så fall. Tycker även det är en jämställdhetsfråga. Det är mycket lättare att få en karriär inom omsorgen i den privata sektorn jämfört med den offentliga. Sen har inte rikskapitalister med kortvariga och ekonomiska intressen i välfärden att göra. Det är väl förmodligen där sossarna kan skruva åt lite. Vet inte hur lagen ser ut i dagsläget. Ganska jobbigt på den tiden jag gick i skolan. "Du ska gå i den skola som ligger närmast, punkt slut".
Sen är ingen socialliberal eller svenska liberaler överlag för system som de har i murica.
Anonymous
Thu 4 Sep 2014 20:32
F! är vänster på "fel" sätt, tycker jag. V är det på de sätten jag gillar, och mer liberala på de sätten jag gillar. De är rätt ideala för mig, alltså.
Ja, jag tror att lite vänstervindar kan dra åt skruven om giriga gubbar som vill tjäna pengar på stora klasser och få lärare, något som tyvärr förekommer alltmer, vad jag sett. :(
Säga vad man vill om privatisering, o.s.v., det där är ett problem oavsett vad man tycker. Synd bara att Sossarna är sämst på att sätta press på något överhuvudtaget.
Ja, jag tycker inte riktigt om det där med att man ej ska få välja skola själv, heller. Även om jag förstår varför de tycker så. Jag tror dock att det skulle funka, om man får byta skola under vissa omständigheter! Det "ska" inte uppstå skillnader överhuvudtaget, imo, och det är svårt att hålla hårt i om rika människor väljer en skola och fattiga en annan. I.o.f.s. så lär det ju bli så ändå om alla Danderydsbarn måste gå i Danderydsskola. Vet inte ens.
Ja, jag tror att lite vänstervindar kan dra åt skruven om giriga gubbar som vill tjäna pengar på stora klasser och få lärare, något som tyvärr förekommer alltmer, vad jag sett. :(
Säga vad man vill om privatisering, o.s.v., det där är ett problem oavsett vad man tycker. Synd bara att Sossarna är sämst på att sätta press på något överhuvudtaget.
Ja, jag tycker inte riktigt om det där med att man ej ska få välja skola själv, heller. Även om jag förstår varför de tycker så. Jag tror dock att det skulle funka, om man får byta skola under vissa omständigheter! Det "ska" inte uppstå skillnader överhuvudtaget, imo, och det är svårt att hålla hårt i om rika människor väljer en skola och fattiga en annan. I.o.f.s. så lär det ju bli så ändå om alla Danderydsbarn måste gå i Danderydsskola. Vet inte ens.
Hackie
Thu 4 Sep 2014 20:47
Problemet i privatiseringen är att vissa riskkapitalister vill göra snabba och billiga affärer på välfärden. Så det ska bort bort bort. Jag tror tyvärr den offentliga sektorn inte är mycket bättre. Men att göra som V att helt stänga skolorna. 160000 elever och sen lärare och andra delar av den privata sektorn. Det känns väldigt...tillbaka gående.
Fast vi får väl se hur det går med Sossarna nu. Det verkar ju som Löfven vill splittra blockpolitiken, vilket kan bli intressant. Men han framstår även som beslutsfattig. Han kan ju inte köra över MP och V hur som helst heller. Att han inte kunde svara på kärnkraftsfrågan i går var ju bara tragiskt.
Sen är ju skillnaden mellan Sossarnas och Alliansens politik så hårfin att det nästan är löjligt att ens ha en debatt.
Fast vi får väl se hur det går med Sossarna nu. Det verkar ju som Löfven vill splittra blockpolitiken, vilket kan bli intressant. Men han framstår även som beslutsfattig. Han kan ju inte köra över MP och V hur som helst heller. Att han inte kunde svara på kärnkraftsfrågan i går var ju bara tragiskt.
Sen är ju skillnaden mellan Sossarnas och Alliansens politik så hårfin att det nästan är löjligt att ens ha en debatt.
Flamso
Thu 4 Sep 2014 20:49
Du kan ändra din röst om du röstar igen på valdagen. Så du vet. Står på val.se!
Anonymous
Thu 4 Sep 2014 20:50
Klart man måste avverka skiten långsamt, och ersätta under tiden. Annars funkar inget.
Ja, det jag menar. Sossarna är typ lika blåa som Alliansen.
Ja, det jag menar. Sossarna är typ lika blåa som Alliansen.
Dodat
Fri 5 Sep 2014 19:07
nu har vi en vettig från das vänster också, ännu roligare kommentarstrådar hehe.
Flamso
Sat 6 Sep 2014 12:17
<3
Dock relevant i diskussionen: http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article19486159.ab
Det här gäller självklart sossetattarna också.
Dock relevant i diskussionen: http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article19486159.ab
Det här gäller självklart sossetattarna också.
Hackie
Sat 6 Sep 2014 12:54
Det är ju just den typen av saker som ska ändras. Vet att Folkpartiet vill det, vet inte hur de andra ställer sig till det.
Anders Lindberg är sååå jävla tjatig dock. Han skriver krönikor nästan varje dag om hur fel Alliansen är. Jag tål inte den mannen. Sen kan ju sms:et tolkas på två olika sätt. Att det är ett skämt, eller på fullt allvar.
Vi får väl se vad en utredning kommer fram till. MAn ska vara försiktig innan man skriker korruption.
Anders Lindberg är sååå jävla tjatig dock. Han skriver krönikor nästan varje dag om hur fel Alliansen är. Jag tål inte den mannen. Sen kan ju sms:et tolkas på två olika sätt. Att det är ett skämt, eller på fullt allvar.
Vi får väl se vad en utredning kommer fram till. MAn ska vara försiktig innan man skriker korruption.
Flamso
Sat 6 Sep 2014 12:55
Absolut! Han har dock en jävligt bra poäng i det här. Korruption är bara korruption om det räknas som korruption. Annars är det lobbyism. :)))
Hackie
Sat 6 Sep 2014 13:06
Han har förmodligen många bra poänger. Han säger "Det är fel det är fel det är fel det är fel det är fel. Granskande journalistik handlar om att undersöka allt. Eftersom han har suttit i Sossarnas partistyrelse så är det lite...ja. Han kanske får en peng för att skriva om Alliansen. ;D
Flamso
Sat 6 Sep 2014 13:08
Men du missar poängen helt. Det enda som har förändrats sen 2006 är vilka som sitter i regeringen, inte mycket annat.
Flamso
Sat 6 Sep 2014 13:23
Så korruptionsproblemet är inte lokaliserat enbart i alliansen, det är ett problem med politiker i allmänhet som är jääävligt allvarligt. Om vi ska ha ett statsskick som ska kallas något i närheten av demokrati, vill säga.
Hackie
Sat 6 Sep 2014 13:25
Fast jag tror inte korruption är något vi behöver oroa oss för i Sverige. Inte än så länge iallafall.
Bah nu hamnade jag i en stor SD debatt med folk från min stad. SJUT MIG D:
Bah nu hamnade jag i en stor SD debatt med folk från min stad. SJUT MIG D:
Flamso
Sat 6 Sep 2014 13:26
Jag tror det är ett MYCKET större problem än vad som syns utåt. Allt från NSA till energiföretag. Det är jävligt allvarligt då det är folkets pengar. :D
ahagahah waaaaw jävla människor
ahagahah waaaaw jävla människor
Hackie
Sat 6 Sep 2014 13:30
Mjo, sant. Kan inte allt för mycket om det. Men gillar inte att Alliansen är så kåta i USA. Bajsland.
Massa som lyssnar på Labyrinten och Kartellen som säger att de är trötta på alla blattar. MEN LYSSNA PÅ DERAS MUSIK GÅR BRA. Sen någon som är ett fan av Hell Angels.....Varför lägger jag mig i diskussioner D:
Massa som lyssnar på Labyrinten och Kartellen som säger att de är trötta på alla blattar. MEN LYSSNA PÅ DERAS MUSIK GÅR BRA. Sen någon som är ett fan av Hell Angels.....Varför lägger jag mig i diskussioner D:
Flamso
Sat 6 Sep 2014 13:31
Det var bara aaaningen bättre innan Alliansen, men ja, skillnaderna är rätt minimala. Tyvärr. Skitland. :-DD
agaahaha <333
agaahaha <333
Anonymous
Sat 6 Sep 2014 18:54
Mitt också ju.
Frågan är väl om du är, smålänningajävel :(((
Frågan är väl om du är, smålänningajävel :(((
Hackie
Sat 6 Sep 2014 18:56
Vi är ju det mest hedervärda folket i Sverige. ;Dddddd Är du i från småååland?
Flamso
Sat 6 Sep 2014 19:04
Inte lika många vidriga människor, ironiskt nog, men fortfarande skit. :DDDD
Flamso
Sat 6 Sep 2014 19:08
Allt norr om hallonsåsen är Norrland, skärp dig. Men ja, Umeå ligger ju i Västerbottens län, som ligger i Norrland, så.
Hackie
Sat 6 Sep 2014 19:13
Vart bor du då? Jag bor hellre i norrland än södra Sverige. Jag skulle nog passa in i den norrländska mentaliteten. Och att få säga "int" De e int så braaaa
Flamso
Sat 6 Sep 2014 19:14
Ja, Slitis. <3
Skåne är ju för helvete episkt bortsett från inavlade idioter som inte fattar någonting. Men det är mer ett symptom på ett dåligt samhälle än något annat.
Skåne är ju för helvete episkt bortsett från inavlade idioter som inte fattar någonting. Men det är mer ett symptom på ett dåligt samhälle än något annat.
Hackie
Sat 6 Sep 2014 19:18
Vadå episkt??? Ni pratar ju jätte konstigt. Är du trollpappa med nytt account ryssfemman? ;o
Dodat
Sat 6 Sep 2014 19:25
Ska se om det är han grabbar.
Hardstyle är bra!
Crooked är min chey x-D
Dreamhack är mysigt
Hardstyle är bra!
Crooked är min chey x-D
Dreamhack är mysigt
Dodat
Sat 6 Sep 2014 19:32
han gjorde precis som trollis. bara dök upp över hela dayviews en dag, knew it.
Anonymous
Sat 6 Sep 2014 19:34
Verkar inte så. Ahahaha. Alltid varit rätt obvious, kanske dock är mer nu.
Flamso
Sat 6 Sep 2014 19:38
Lite för lika och lite väl lägligt sådär några veckor efter kontot försvann. Hue.
Dodat
Sat 6 Sep 2014 19:39
jo men ja. inte riktigt brytt mig innan :'D nu är det självklart, såklart.
Hackie
Sat 6 Sep 2014 19:40
Kom på det i gååår. Det kan omöjligt poppa upp en vänstergrabb med en typisk trollpappa bild. so smart.
Anonymous
Sat 6 Sep 2014 19:40
Stockholm masterrace. Allt annat är bondar.
Och ja, det är så det stavas om man är swaggy.
Och ja, det är så det stavas om man är swaggy.
Hackie
Sat 6 Sep 2014 19:52
rösta pirat, det är svart och metal. and still pretty vänster. Jag har faktiskt ett ärr ovanför ballen. Eftersom kulorna intw ville droppa ner till påsen. så fick jag operera. så jag är nästan-hack-i-ballen. ;D
Flamso
Sat 6 Sep 2014 19:53
Nice. Det är vänster på samma sätt som Svp är höger. Även om det är dålig jämförelse. Blockpolitik kan dra åt helvete.
Flamso
Sat 6 Sep 2014 19:56
PP har väldigt mycket socialistiska värderingar men det är inte på grund av vår grundidé, snarare tvärtom.
Hackie
Sat 6 Sep 2014 19:57
Tyckte medborgar lön lät som lite vänster. Fast ja, sim flamso sa. blockpolitik är tråkigt
Flamso
Sat 6 Sep 2014 19:58
Det är rätt sund syn på ett närliggande helautomatiserat samhälle. Om vi vill att människor fortfarande ska kunna bidra, liksom.
Anonymous
Sat 6 Sep 2014 20:00
Tycker också att block suger, och önskar lite att Vänsterpartiet bytt namn. Klangar fult, drar fram förutfattade meningar. Tyvärr.
Flamso
Sat 6 Sep 2014 20:01
Ja alltså, PP lider ju som fan av det också. Det är dock överlägset mycket bättre att ha en gemensam världsrörelse som heter likadant överallt och sen jobba på att få folk att förstå att det handlar väldigt lite om piratkopiering i förhållande till all annan politik vi har.
Egentligen lider V och PP av samma problem, att ytan ska definiera djupet.
Egentligen lider V och PP av samma problem, att ytan ska definiera djupet.
Hackie
Sat 6 Sep 2014 20:03
Tycker det är lite för tidigt. Tror fort farande det dröjer innan automatiseringen blir så pass utvecklad. Kan eventuellt vara en idé i framtiden.
Flamso
Sat 6 Sep 2014 20:05
Jo men det krävs lite framförhållning också för att främja utvecklingen inom det här. Nu är alla så fega för att det kan förstöra arbetsmarknaden. Och att alla definierar jobb som något man måste tjäna pengar på istället för något som bidrar till samhället.
Flamso
Sat 6 Sep 2014 20:10
Det är därför PP har nytta av att inte vara i ett politiskt block. Det är fokus på vad som är bäst för olika saker istället för att man måste fastna i att vara socialistisk om man är ett socialistiskt parti osv.
Hackie
Sat 6 Sep 2014 20:13
Väldigt svår fråga. En del kanske väljer det som utväg. Allt för många hamnar utanför samhället. Tror klasskillnaderna blir ännu större när man kommer på att man inte behöver jobba.
Känns som det måste krävas en motprestation eller undantagsfall.
Känns som det måste krävas en motprestation eller undantagsfall.
Flamso
Sat 6 Sep 2014 20:15
Men det är mer att vi måste förändra samhället i det stora hela när det kommer till sånt här. Det finns ingen, vad jag vet, som inte vill göra något uppfyllande om de hade fått hjälp att göra det.
Hackie
Sat 6 Sep 2014 20:24
Tror en del faktiskt hade valt det. Det är en uppkommande generation, speciellt pojkar som sitter uppe hela nätterna och spelar. Förr var det ju nästan ett undantag att vara en "gamer". Nu är nästan varje grabb det.
Alla mina svenska spelkompisar som jag lirar med är arbetslösa. Och lider av social fobi eller depression. även jag. Jag hade mest tur som lyckades komma ur det.
Menar mer att det kan sända en signal till dagens ungdomar att skolan är skitsamma, eftersom man får pengar ändå.
Sen finns det väl rent praktiska problem med. Det är ju dyrare att bo i Stockholm än Sävsjö. Ska de från Stockholm få mer pengar då?
Alla mina svenska spelkompisar som jag lirar med är arbetslösa. Och lider av social fobi eller depression. även jag. Jag hade mest tur som lyckades komma ur det.
Menar mer att det kan sända en signal till dagens ungdomar att skolan är skitsamma, eftersom man får pengar ändå.
Sen finns det väl rent praktiska problem med. Det är ju dyrare att bo i Stockholm än Sävsjö. Ska de från Stockholm få mer pengar då?
Flamso
Sat 6 Sep 2014 20:26
Det är mer tänkt att vara precis så mycket så man överlever, typ som soc, utan att det ska kännas kränkande som soc gör.
Det du beskriver är ju dock problem som människor behöver hjälp med. :D
Det du beskriver är ju dock problem som människor behöver hjälp med. :D
Hackie
Sat 6 Sep 2014 20:31
Frågan är ju hur man fixar det. Besök twitch.tv/sodapoppin så ser du dagens svenska ungdomar ;D Man vill banka skalle. Sen ska folk som är över 20år INTE HA EN JÄVLA KEPS PÅ SIG. Stört mig på det i en vecka nu. hej
Flamso
Sat 6 Sep 2014 20:33
Det med. Det är dock mer sociologiska problem än något annat. Samhället är en del av det som formar skiten, tyvärr.
Hackie
Sun 7 Sep 2014 10:36
https://www.youtube.com/watch?v=y50huvJf6x8&feature=youtu.be
"don't eat yellow snow, don't vote for racists" <33
"don't eat yellow snow, don't vote for racists" <33
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 11:34
Varför bantar han inte då? :OOOO
Bara trött på allt värdelöst "SD är dumma, modejatejna äj dumma" som spammas överallt.
Bara trött på allt värdelöst "SD är dumma, modejatejna äj dumma" som spammas överallt.
Flamso
Sun 7 Sep 2014 11:35
Ja det är onödigt som fan. Det får bara fler människor att känna sig utanför.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 11:37
Mjah, alla människor i samhället är utanför som det är.
Bara trött på att se hela ens facebookflöde spammat av detta dygnet runt av människor som är arbetslösa/jobbar på donken eller är veganer.
Bara trött på att se hela ens facebookflöde spammat av detta dygnet runt av människor som är arbetslösa/jobbar på donken eller är veganer.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 11:42
Dock stämmer det FASLIGT bra :P Har räknat ut det.... det är antingen arbetslösa, eller folk med pissjobb. Ofta veganer ^^
Flamso
Sun 7 Sep 2014 11:44
Ja? Och? Det är de som har tid och anledning att föra den här debatten. Om du menar moderathat så ja, det är inte direkt Moderaternas målgrupp.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 11:59
Menar inte bara hat, utan konstant gnällande om ALLTING.
Flamso
Sun 7 Sep 2014 11:59
Fast typ det enda du kommenterar är hur mycket mänskligheten suger. Så. Eh.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 11:59
"Jag fick låna pengar av mina föräldrar för att kunna köpa en svindur lägenhet utan att betala ränta på lånet. BANKERNA SKA FÅ MER PENGAR! AV ANDRA!"
Du är så sinnessjukt favoriserad av samhället att du egentligen borde få testa att leva som någon annan i ett år. Då kanske din människosyn inte hade varit medeltida. Synd att empati ej kan pluggas fram.
Du är så sinnessjukt favoriserad av samhället att du egentligen borde få testa att leva som någon annan i ett år. Då kanske din människosyn inte hade varit medeltida. Synd att empati ej kan pluggas fram.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 12:03
Lite läskigt hur okritisk till system och allt sådant bara det främjar en själv.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 12:05
Det handlar inte bara om att jag, som vit man, känner att vissa skulle kunna sänka sin lön för att allas välfärd ska bli bättre, utan även att den strukturella rasismen och sexismen frodas i vårt system.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 12:06
Lite läskigt hur okritisk man kan bli till system och dådant bara systemen främjar en själv. *
Flamso
Sun 7 Sep 2014 12:07
Det är precis det största problemet med objektifiering vi har i dagens samhälle. :--D
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 12:08
""Jag fick låna pengar av mina föräldrar för att kunna köpa en svindur lägenhet utan att betala ränta på lånet. BANKERNA SKA FÅ MER PENGAR! AV ANDRA!"" ursäkta?
Var får du det där ifrån?
Jag har levt jävligt knapert under mina 4 senaste år, men jag resonerar likadant.
Var får du det där ifrån?
Jag har levt jävligt knapert under mina 4 senaste år, men jag resonerar likadant.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 12:16
Har för mig att du skrev det på din DV. Ber om ursäkt om jag kommer ihåg fel.
Ja, visst, men grejen är att du alltid haft en fallskärm, OM allt skulle gå åt fan, eller hur?
Du är dessutom, som sagt, en vit man. Alltså missar du en rätt fet del av förtrycket.
Ja, visst, men grejen är att du alltid haft en fallskärm, OM allt skulle gå åt fan, eller hur?
Du är dessutom, som sagt, en vit man. Alltså missar du en rätt fet del av förtrycket.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 12:19
Nej, jag har slitit jävligt hårt för att få ihop pengar, samtidigt som jag lagt ner 18 år i skolbänken.
Jag har inte alltid haft en fallskärm. Uppväxt med att om man inte studerar hårt och tidigt börjar bygga kontaktnät för framtida karriär så är man körd och får skylla sig själv.
Jag har inte alltid haft en fallskärm. Uppväxt med att om man inte studerar hårt och tidigt börjar bygga kontaktnät för framtida karriär så är man körd och får skylla sig själv.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 12:38
Wow. Speciellt om man är utsatt för strukturell sexism, rasism eller har det svårt på andra vis.
Du pluggade psykologi, va?
Tillbaks till skolbänken. Nu.
Du pluggade psykologi, va?
Tillbaks till skolbänken. Nu.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 12:39
Jag vart mobbad och misshandlad under 10 års tid, vilket jag tror är rätt mycket värre än de flestas vardag, och jag skyllde inte på det.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 12:42
Och jag har erfarat my fair share of racism också.
Och nu snackar jag inte någon som kallat mig "svenne", utan att två gånger blivit rånad och nedsparkad av ett invandrargäng för att jag bara suttit på en hållplats, klädd som vilken medelsvensson som helst.
Och nu snackar jag inte någon som kallat mig "svenne", utan att två gånger blivit rånad och nedsparkad av ett invandrargäng för att jag bara suttit på en hållplats, klädd som vilken medelsvensson som helst.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 12:48
Förstår inte varför strukturell behövs kastas in som ett fancy ord, då rasism i sig gör jobbet, menmen.
Ja, iallafall, jag har haft det jävligt svårt, men jag har bitit ihop och gjort nåt av det hela, right?
Självklart så är det synd om folk, och att de ska få hjälp.
Dock har jag på tok för många vänner som aldrig fått tummen ur arslet, kastar iväg sin utbildning, går och skaffar barn vid 20 års ålder och sen klagar på att staten inte tar hand om dom bättre. Parasiter.
Ja, iallafall, jag har haft det jävligt svårt, men jag har bitit ihop och gjort nåt av det hela, right?
Självklart så är det synd om folk, och att de ska få hjälp.
Dock har jag på tok för många vänner som aldrig fått tummen ur arslet, kastar iväg sin utbildning, går och skaffar barn vid 20 års ålder och sen klagar på att staten inte tar hand om dom bättre. Parasiter.
Flamso
Sun 7 Sep 2014 12:51
Det gör inte alls jobbet. Rasism och strukturell rasism är två olika saker.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 12:54
I kontexten som var, jo. Om det nu är "samhällsframbringad rasism" eller bara random rasism är irrelevant. Sen tycker jag att "samhällsframbringad rasism" är ett gigantiskt lol.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 12:58
Har svårt att se hur vita människor som immigrerar till andra länder och blir placerade i ghetton börjar skapa riots och blir hardcorerasister.
Och varför man nu ska häva ur sig hatet på lokalbefolkningen istället för staten är också retarderat.
Och varför man nu ska häva ur sig hatet på lokalbefolkningen istället för staten är också retarderat.
Flamso
Sun 7 Sep 2014 12:59
Va. Det är ju en kombination av allting? Vet du inte vad orden innebär eller vad är det? Blir förvirrad som fan.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 13:05
Fortfarande, inte på individuellt plan som jag pratade om.
Jag frågade mer varför man ska hata alla vita människor för att staten behandlat en fel. Deras rasism är precis lika fel som vår. Vi hade blivit behandlade 10 ggr sämre om vi bytte land.
Jag frågade mer varför man ska hata alla vita människor för att staten behandlat en fel. Deras rasism är precis lika fel som vår. Vi hade blivit behandlade 10 ggr sämre om vi bytte land.
Flamso
Sun 7 Sep 2014 13:07
Det är väl ingen som riktigt påstår det heller? Vad snackar du om egentligen?
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 13:09
Jag skrev "Och jag har erfarat my fair share of racism också.
Och nu snackar jag inte någon som kallat mig "svenne", utan att två gånger blivit rånad och nedsparkad av ett invandrargäng för att jag bara suttit på en hållplats, klädd som vilken medelsvensson som helst. För att man var vit. "
Och då började bögordet "strukturell rasism" kastas omkring. Det är det jag snackar om.
Och nu snackar jag inte någon som kallat mig "svenne", utan att två gånger blivit rånad och nedsparkad av ett invandrargäng för att jag bara suttit på en hållplats, klädd som vilken medelsvensson som helst. För att man var vit. "
Och då började bögordet "strukturell rasism" kastas omkring. Det är det jag snackar om.
Flamso
Sun 7 Sep 2014 13:10
Ja. Det är på grund av orättvisor i samhället som sånt uppstår, typ strukturell rasism.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 13:12
Så då invandrare är rasistiska och väldigt våldsamma mot randomsvenskar som inte gjort en fluga förnär, då är det kallat "justified", men då en svensk som tar mot skiten gör något tillbaka, då är han bara en simpel rasist?
Det som strukturell rasism i princip menar är "you had it coming".
Det som strukturell rasism i princip menar är "you had it coming".
Flamso
Sun 7 Sep 2014 13:16
Nej? Vad fan snackar du om? Sluta låt som en SDare med det resonemanget för helvete. Det är fruktansvärt att det hände och rasism är skit åt båda hållen.
Flamso
Sun 7 Sep 2014 13:16
Och strukturell rasism innebär inte alls "you had it coming" utan att det är förklaringen till varför skit uppstår, inte en ursäkt.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 13:18
Vad för resonemang låter som en SD:are? :P
Det jag menar är att om man säger att rasismen är skapad p.ga andra, alltså att det är vårt samhälle som gjort dessa människor rasistiska så låter det väldigt mycket som sugarcoating.
Det jag menar är att om man säger att rasismen är skapad p.ga andra, alltså att det är vårt samhälle som gjort dessa människor rasistiska så låter det väldigt mycket som sugarcoating.
Flamso
Sun 7 Sep 2014 13:20
Att du försöker köra någon "men jag blir ju utsatt"-grej som är skitdum. Bara för att du blir utsatt så gör det inte de andra problemen mindre.
Jag trodde du var utbildad? Vad i helvete, Mikael????? Om alla blir utsatta för de här strukturerna hela tiden och lär sig fastna i dem så kommer alla agera efter det.
Jag trodde du var utbildad? Vad i helvete, Mikael????? Om alla blir utsatta för de här strukturerna hela tiden och lär sig fastna i dem så kommer alla agera efter det.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 13:26
Jag sa aldrig att de andra problemen blir mindre, det enda jag menade med argumentet är just det vi pratar om, att den såkallade "samhällsstrukturerade" rasismen känns lite som sugarcoating för mig.
Ja, jag är högt utbildad, och då jag träffat otroligt många människor av olika etniciteter och härkomster, (vissa från ghetto o vissa från lyxliv) så fattar jag inte varför det ser ut som det gör idag.
Ja, jag är högt utbildad, och då jag träffat otroligt många människor av olika etniciteter och härkomster, (vissa från ghetto o vissa från lyxliv) så fattar jag inte varför det ser ut som det gör idag.
Flamso
Sun 7 Sep 2014 13:29
Men du vägrar typ tänka dig att det kan vara strukturer i samhället som inte behöver finnas men som formar vårt beteende?
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 13:31
Självklart, vilket jag sa tidigare. Men INGENTING är en ursäkt för rasism, och invandrare som svenskar är båda konsumenter av rasismen. Sen tycker jag det är ganska svagt att låta proaktiva saker påverka en så mycket, men hey, that's just me.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 13:33
Som sagt; tillbaks till skolbänken. Strukturell rasism är MYCKET värre än enskilda fall. Var inte så kränkt.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 13:37
Visst, det är hemskt att du blivit utsatt, men det var jävligt irrelevant info.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 13:37
Enskilda fall sker i båda lägen -.-
WOW, kränkt? Seriöst? Jag börjat sakta men säkert hata det här landet för att alla ska vara så kränkta oavbrutet.
Folk blir butthurt över allt, och ska gnyla och gnälla om det. Häromdagen så såg jag någon som klagade på facebook över att hon var förbannad på inredningen i en lekplats, för att hon var för fet, men enligt henne (lite längre) och därför för tung för att gunga tillsammans med hennes dotter.
Valen väger ca 150 pannor, och hennes kompisar med samma midjemått applåderar och skriker i protest att det är "hemska män som designat lekparkerna för att alla ska va smala och #patriarkat #CryMuch #weh.
De supportar varandras svagheter och undergång att de aldrig tänker efter att de faktiskt behöver bättra sig själva och sluta slänga all kritik på samhället, och inse att de bara är ett whiny pack of fat fucks.
WOW, kränkt? Seriöst? Jag börjat sakta men säkert hata det här landet för att alla ska vara så kränkta oavbrutet.
Folk blir butthurt över allt, och ska gnyla och gnälla om det. Häromdagen så såg jag någon som klagade på facebook över att hon var förbannad på inredningen i en lekplats, för att hon var för fet, men enligt henne (lite längre) och därför för tung för att gunga tillsammans med hennes dotter.
Valen väger ca 150 pannor, och hennes kompisar med samma midjemått applåderar och skriker i protest att det är "hemska män som designat lekparkerna för att alla ska va smala och #patriarkat #CryMuch #weh.
De supportar varandras svagheter och undergång att de aldrig tänker efter att de faktiskt behöver bättra sig själva och sluta slänga all kritik på samhället, och inse att de bara är ett whiny pack of fat fucks.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 13:39
Att klaga på att vi inte lever i ett könsneutralt och multietniskt accepterat samhälle är SKITBRA. Jag hatar bara de som vill klaga på någonting och använder dessa ting som ursäkter.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 13:46
För att jag älskar att provocera, har ni inte märkt det? :D:D <33
Flamso
Sun 7 Sep 2014 13:47
Fint att du drar ner det till att det är de utsatta som är problemet. Helvete, mannen. Du verkar helt ha missat vad strukturella saker är, som vi för övrigt diskuterar.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 13:47
Visst förekommer det enskilda fall "på båda sidor", men det är också irrelevant. En sida är mer utsatt, så är det.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 13:48
Ja, Flamso. Tack.
Men sluta med provocerandet om du vill ha konversationer då...
Men sluta med provocerandet om du vill ha konversationer då...
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 13:58
Ska jag skriva det i klartext, och ta bort de onödiga, provokativa bitarna? Fine!
1 - Rasism är helvetiskt, och det förekommer från båda sidor. Den ena är baserad på b.la STRUKTURELL och den andre på ignorans och desinformation samt dåliga erfarenheter vilket leder till generalisering av onyttigt tänkande.
2 - Sveriges integreringspolitik suger, vilket den alltid gjort, och detta är vad som skapat mycket av dessa problem för människor som antingen sökt sig till "the land of enchantment" eller har funnit ett ställe att fly till då deras eget land är en stor krater efter krig orsakat av t.ex Religion, eller som jag själv gillar att benämna det (vuxna människor som inte vill bli av med sin fantasikompis).
Att inte bemöta dessa människor helhjärtat som medmänniskor orsakar självklart rasism in return, då de anser sig själva sakta men säkert vara mindre värda.
3 - Sugarcoating. Det jag menar med detta är att jag tycker att det är fel att det i massmedia etc betraktas som helt okej då nysvenskar begår hatbrott, men inte tvärt om.
Självklart ska det inte vara ett läge där TVÄRTOM också sker, men det borde istället vara nolltolerans mot båda, istället för "you go girl! SD be mad" som media lägger upp det som. Det gör inte bara SD förbannade, utan också resterande invandrargrupper som helt plötsligt målas upp som en fightclub-kultur.
Att sedan skylla detta extra på vissa nyinkomna partier och måla det hela med "statens fel" är jobbigt att läsa.
Det är statens, samhällets och våran kulturkrocks fel, men detta problemet har eskalerat progressivt sedan 10 år tillbaka.
4 - Innan valtider så blir det så jävla mycket smutskastning att man inte vet vad som är upp eller ner, och trots att jag inte gillar SD så måste jag ändå försvara dom ibland, då det gång på gång stämplas saker över partiet som vissa enskilda individer sagt/gjort. Partiet har ett par vettiga stadgar (inte angående invandring, utan brott etc), och jag blir väldigt pissed då man ser folk lägga ett lock på deras åtkomst till demokratiskt tycke, justifierat av att man tydligen själv står på rättvisans plats.
Så...bättre?
1 - Rasism är helvetiskt, och det förekommer från båda sidor. Den ena är baserad på b.la STRUKTURELL och den andre på ignorans och desinformation samt dåliga erfarenheter vilket leder till generalisering av onyttigt tänkande.
2 - Sveriges integreringspolitik suger, vilket den alltid gjort, och detta är vad som skapat mycket av dessa problem för människor som antingen sökt sig till "the land of enchantment" eller har funnit ett ställe att fly till då deras eget land är en stor krater efter krig orsakat av t.ex Religion, eller som jag själv gillar att benämna det (vuxna människor som inte vill bli av med sin fantasikompis).
Att inte bemöta dessa människor helhjärtat som medmänniskor orsakar självklart rasism in return, då de anser sig själva sakta men säkert vara mindre värda.
3 - Sugarcoating. Det jag menar med detta är att jag tycker att det är fel att det i massmedia etc betraktas som helt okej då nysvenskar begår hatbrott, men inte tvärt om.
Självklart ska det inte vara ett läge där TVÄRTOM också sker, men det borde istället vara nolltolerans mot båda, istället för "you go girl! SD be mad" som media lägger upp det som. Det gör inte bara SD förbannade, utan också resterande invandrargrupper som helt plötsligt målas upp som en fightclub-kultur.
Att sedan skylla detta extra på vissa nyinkomna partier och måla det hela med "statens fel" är jobbigt att läsa.
Det är statens, samhällets och våran kulturkrocks fel, men detta problemet har eskalerat progressivt sedan 10 år tillbaka.
4 - Innan valtider så blir det så jävla mycket smutskastning att man inte vet vad som är upp eller ner, och trots att jag inte gillar SD så måste jag ändå försvara dom ibland, då det gång på gång stämplas saker över partiet som vissa enskilda individer sagt/gjort. Partiet har ett par vettiga stadgar (inte angående invandring, utan brott etc), och jag blir väldigt pissed då man ser folk lägga ett lock på deras åtkomst till demokratiskt tycke, justifierat av att man tydligen själv står på rättvisans plats.
Så...bättre?
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 13:59
Nej. Vad är det för brott-grejs du pratar om? Annars; ja. Tack.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 14:02
Med brott syftade jag på SD-partiets syn på att vi borde öka straffen för diverse brott. De är självklart inte de enda som tycker detta, men de är det enda partiet som har detta som en huvudfråga i sina stadgar.
Att leva i ett land där man får dricka sig packad och köra över en barnfamilj och komma undan med det lättare än om du laddat upp 5 filmer och duckat en gång för skatteverket.......är fel.
Jag glorifierar INTE SD, så misstolka rätt. Menar bara att jag är trött på att läsa saker som "Uffe våldtog Linda och skar av henne handen, fick 6 månader".
Att leva i ett land där man får dricka sig packad och köra över en barnfamilj och komma undan med det lättare än om du laddat upp 5 filmer och duckat en gång för skatteverket.......är fel.
Jag glorifierar INTE SD, så misstolka rätt. Menar bara att jag är trött på att läsa saker som "Uffe våldtog Linda och skar av henne handen, fick 6 månader".
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 14:03
Visst, men samtidigt så ska man inte vara FÖR hård. Missförstå mig inte, vissa straff är fan stört låga precis som andra är stört höga.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 14:05
Tror dock att SD har det som huvudfråga av heeeeeelt fel anledningar. Precis som med det organiserade tiggeriet. Det handlar om att straffa rasifierade hårdare.
Flamso
Sun 7 Sep 2014 14:05
Synd att det inte gör någon nytta med högre straff förutom att folk får sitt hämndbegär tillfredsställt. Det är inte något som är vettigt i ett modernt samhälle.
Rehabilitering för att minska antalet återfallsbrottslingar och därmed minska kostnaden för alla involverade, både ekonomiskt och psykiskt, är det vi ska satsa på.
Se USA som har stränga straff som fan, de har överlägset största andelen av sin befolkning i fängelse än något annat land i världshistorien. GG NO RE, MADDAFAKKAH.
Rehabilitering för att minska antalet återfallsbrottslingar och därmed minska kostnaden för alla involverade, både ekonomiskt och psykiskt, är det vi ska satsa på.
Se USA som har stränga straff som fan, de har överlägset största andelen av sin befolkning i fängelse än något annat land i världshistorien. GG NO RE, MADDAFAKKAH.
Flamso
Sun 7 Sep 2014 14:05
Sen hjälper inte hårdare straff för att minska antalet återfallsbrottslingar, men det kanske du vet.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 14:08
^
Kolla på Norge. Myyyycket bättre statistik, mycket bättre rehab.
Kolla på Norge. Myyyycket bättre statistik, mycket bättre rehab.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 14:09
Självklart! Att t.ex folk som laddat ner musik fälls och får böta miljoner kronor är retarderat. Det är ungefär som att en person som snor en Snickers bar ska betala böta kostnaden för utrustningen som skapade godiset.
Dessutom är det konstaterat att tack vare nedladdning och diverse andra saker så har populariteten för artisterna ökat enormt, vilket i sin tur genererar mer pengar in return. Det är därför det finns goodguys som t.ex Periphery som lägger upp mycket material gratis. Dessutom stärker det fanbase som gör att fler vill se deras konserter....dvs mer pengar in return.
Jag har hela livet svajat lite på om jag är för/mot dödsstraff, men på senaste tiden har jag kommit underfund med att jag är för det, fast på två väldigt starka villkor.
1 - Det ska gå att konstatera till 100%...Breivik-style liksom. Man ska veta till 100% att människan är skyldig.
2 - Det ska vara för "good reason". En person som är massmördare förtjänar att dö själv istället för att kosta skattepengar och få lyxbehandling i fängelset.
Våldtäktsmän är svårt.... De förstör ju liv egentligen, och många offer hade hellre dött än att fortsätta leva, men då "eye for an eye" kastas omkring så mycket i vardagen så tror jag att folket inte hade ansett våldtäkt vara grovt nog för dödsstraff. Så kirurgisk kastrering vore lämpligt där.
Don't get me started på Marijuanapolitiken...
Vi betalar MILJARDER om året för att åtgärda detta, och ändå växer bara kulturen. I slutändan är drogen inte ett dugg farligare än vad du kan finna i en metallburk på närmsta systembolag.
Dessutom är det konstaterat att tack vare nedladdning och diverse andra saker så har populariteten för artisterna ökat enormt, vilket i sin tur genererar mer pengar in return. Det är därför det finns goodguys som t.ex Periphery som lägger upp mycket material gratis. Dessutom stärker det fanbase som gör att fler vill se deras konserter....dvs mer pengar in return.
Jag har hela livet svajat lite på om jag är för/mot dödsstraff, men på senaste tiden har jag kommit underfund med att jag är för det, fast på två väldigt starka villkor.
1 - Det ska gå att konstatera till 100%...Breivik-style liksom. Man ska veta till 100% att människan är skyldig.
2 - Det ska vara för "good reason". En person som är massmördare förtjänar att dö själv istället för att kosta skattepengar och få lyxbehandling i fängelset.
Våldtäktsmän är svårt.... De förstör ju liv egentligen, och många offer hade hellre dött än att fortsätta leva, men då "eye for an eye" kastas omkring så mycket i vardagen så tror jag att folket inte hade ansett våldtäkt vara grovt nog för dödsstraff. Så kirurgisk kastrering vore lämpligt där.
Don't get me started på Marijuanapolitiken...
Vi betalar MILJARDER om året för att åtgärda detta, och ändå växer bara kulturen. I slutändan är drogen inte ett dugg farligare än vad du kan finna i en metallburk på närmsta systembolag.
Flamso
Sun 7 Sep 2014 14:15
Piratpartiet är redan så jävla långt före alla andra partier i den här frågan att det är löjligt. :D
Dödsstraff är fortfarande helt förkastligt moraliskt sett. Antingen så gör man som brottslingarna gör eller så gör man inte det. Svårare än så är det inte.
Drogpolitiken är helt klart bruten i de flesta länder i världen, ja.
Dödsstraff är fortfarande helt förkastligt moraliskt sett. Antingen så gör man som brottslingarna gör eller så gör man inte det. Svårare än så är det inte.
Drogpolitiken är helt klart bruten i de flesta länder i världen, ja.
Anonymous
Sun 7 Sep 2014 14:18
Då det kommer till folk som vars brott ändå kan överses någolunda om de dedikerar sig till förbättring och rehab så är ju dödsstraff helt fel.
Menar bara att om en person grips som har dödat 50 oskyldiga människor och säger "I'd do it again" så tycker jag att den aldrig förtjänar att se dagsljus igen.
I sverige får man kaske sitta 15 år för att ha dödat ett flertal personer.....och det är galet.
Menar bara att om en person grips som har dödat 50 oskyldiga människor och säger "I'd do it again" så tycker jag att den aldrig förtjänar att se dagsljus igen.
I sverige får man kaske sitta 15 år för att ha dödat ett flertal personer.....och det är galet.
270 comments on this photo
Directlink:
http://dayviews.com/pictureoftheday/518762718/