/ej-inloggad/show.html
Wednesday 5 November 2014 photo 10/44
|
Annons
Taggad med
The photo has no tags
Geo tag
Part of an album
Camera info
Camera
Focal length mm
Aperture
Shutter
ISO
Date
/ej-inloggad/comments.html
tough-fluffy
Thu 6 Nov 2014 13:14
Då kan h*n läsa om hur du kallar andra för äckel, önskar andra människor döden och mycket annat. Perfekt.
Anonymous
Wed 5 Nov 2014 23:07
<3333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333
avteczje
Wed 5 Nov 2014 21:44
jag beeeeeeeeeeeeeer dig ta bort bilden jag orkar inte få alla notifikationer av den där casoitslketlktrklrtllll
Anonymous
Wed 5 Nov 2014 20:18
dock 10 år gammal bild :/
Anonymous
Wed 5 Nov 2014 18:59
Skillnad på att vara kränkt av dumma jävla rasistskämt och att bli kränkt av typ feminism.
Botemedlet
Wed 5 Nov 2014 19:01
Hur är det rasistiskt? AIDS uppstod i Afrika. Get yo facts straight.
Och menar du jag blir kränkt av feminism? What now?
Och menar du jag blir kränkt av feminism? What now?
avteczje
Wed 5 Nov 2014 19:03
va hahahahah? nej det gjorde jag inte HAHAHAHAHHAA
och vadå sd:are alltså???+?++??+
och vadå sd:are alltså???+?++??+
Anonymous
Wed 5 Nov 2014 19:03
Fast det står inte något om ursprung, bara var AIDS finns.
Anonymous
Wed 5 Nov 2014 19:06
Fast att skämta om själva sjukdomen är inte lika farligt som att skämta om att Afrika typ ÄR AIDS.
Botemedlet
Wed 5 Nov 2014 19:10
Nej, AIDS är inte dödlig. HIV är. Livet är dödligt, betyder det att man inte får skämta om livet? Du kan dö av alkohol, betyder det att det inte är okej att skämta om det?
Botemedlet
Wed 5 Nov 2014 19:11
Ops, glömde svara ryss. Fast det är inte det bilden säger, eller hur.
xAiman
Wed 5 Nov 2014 19:12
HIV är steget innan du får AIDS. När nog med vita blodkroppar tas över utav HIV så får du AIDS.
castielll
Wed 5 Nov 2014 19:12
lmao byt inte ämne din oskulld. och vadådå botomedlet??????? AIDS är fan värre än HIV. HIV kan behandlas. Alkohol kan man ta hand om. Men inte AIDS. Varför jämför du ens alkohol med aids
Anonymous
Wed 5 Nov 2014 19:15
Och det är FORTFARANDE skillnad på att skämta om själva sjukdomen och att dra stereotypiska AIDS = Afrika-skämt.
Botemedlet
Wed 5 Nov 2014 19:16
WOPS, MY BAD.
Varför använder du inte ens frågetecken?
Okej, är det mindre okej att skämta om obehandlingsbara grejer? Så då är det helt okej att skämta om HIV, cancer, beroenden, olyckor och amputering?
Varför använder du inte ens frågetecken?
Okej, är det mindre okej att skämta om obehandlingsbara grejer? Så då är det helt okej att skämta om HIV, cancer, beroenden, olyckor och amputering?
castielll
Wed 5 Nov 2014 19:19
SA VI ATT MAN KAN SKÄMTA OM DET? JAG SA ATT MAN SKA INTE JÄMFÖRA AIDS MED HIV OCH ALKOHOL.
Botemedlet
Wed 5 Nov 2014 19:20
Håller med avtec här.
Men Afrika är, oavsett hur du vill vrida och vända på det, den kontinent med högst täthet av smittade människor med HIV/AIDS. (Tydligen är Afghanistan det land som är minst drabbat, mindre än 0,5% av den vuxna befolkningen) http://en.wikipedia.org/?title=List_of_countries_by_HIV/AIDS_adult_prevalence_rate
Men Afrika är, oavsett hur du vill vrida och vända på det, den kontinent med högst täthet av smittade människor med HIV/AIDS. (Tydligen är Afghanistan det land som är minst drabbat, mindre än 0,5% av den vuxna befolkningen) http://en.wikipedia.org/?title=List_of_countries_by_HIV/AIDS_adult_prevalence_rate
castielll
Wed 5 Nov 2014 19:23
asså du är så korkad botomedlet. det är som att jag pratar om en artists talang och låtar medans du pratar om artistens utseende
xAiman
Wed 5 Nov 2014 19:24
Bara för att Afrika är den kontinent med högst täthet av AIDS/HIV-smittade människor, ger det dig aldrig rätten ''to make fun of'' Afrika & AIDS.
Botemedlet
Wed 5 Nov 2014 19:25
Så du säger att det inte är okej att skämta om... vadå? Vad menar du, xAiman?
xAiman
Wed 5 Nov 2014 19:27
Att skämta om HIV/AIDS, för fan. Det är en jävla könssjukdom. En dödlig, en. Vad är det som du inte förstår?
avteczje
Wed 5 Nov 2014 19:28
ctrl+g & markera och så väntar jag 2-3 sekunder och så är det bara att ctrl+v för att länka bilden. men du är söt ahahadhfafdhahfdah
Botemedlet
Wed 5 Nov 2014 19:29
Så det är inte okej att skämta om dödliga könssjukdomar? Varför inte? Är det okej att skämta om könssjukdomar? Är det okej att skämta om dödliga sjukdomar? Är det okej att skämta om icke-dödliga sjukdomar? Eller sjukdomar överlag?
Anonymous
Wed 5 Nov 2014 19:31
Aiman, det är svårt att följa. Grejen är att man ska vara ödmjuk, gå den kränkte till mötes när hen blir kränkt.
Botemedlet
Wed 5 Nov 2014 19:33
Aiman: fast det är det ju, tydligen. Castilels påstående om att Avtecs pappa var alkoholist (som förövrigt också är en sjukdom) är kränkande för mig. Menar du att det inte är okej att skämta om?
@Castilel, du sa ju precis att man inte fick skämta om sjukdomar. Hur vill du ha det egentligen?
@Castilel, du sa ju precis att man inte fick skämta om sjukdomar. Hur vill du ha det egentligen?
xAiman
Wed 5 Nov 2014 19:35
Det får du ta med Castielll. Jag däremot, tolererar inte kränkning och era äckliga fördomar mot vissa saker. Men det är bara jag :)
avteczje
Wed 5 Nov 2014 19:35
ta bara bort bilden botemedlet. hon har bevisat att hon är en vägg när det gäller argument cu
castielll
Wed 5 Nov 2014 19:36
Alkoholism är något man kan kontrollera och få hjälp med. Men inte AIDS. Alkoholism är ingen sjukdom.
xAiman
Wed 5 Nov 2014 19:37
Och alkoholismen är även VÄLDIGT normalt i Europa, men jag ser ingen skoja om det, så som ni skojar om AIDS i Afrika. Alkoholismen finns överallt, så som AIDS. AIDS kommer ursprungligen från Afrika, men finns i hela världen.
Botemedlet
Wed 5 Nov 2014 19:39
@xAiman mot vissa saker? Men inte alla?
@Castilel Nej, det är en sjukdom. Läs på. http://en.wikipedia.org/wiki/Disease_theory_of_alcoholism
@Castilel Nej, det är en sjukdom. Läs på. http://en.wikipedia.org/wiki/Disease_theory_of_alcoholism
xAiman
Wed 5 Nov 2014 19:39
Ska du säga, som inte ens håller sig till diskussionen/argumentationen, och håller på och är omogen. Väx upp. Eller gör det inte, a fuck will not be given anyhow.
xAiman
Wed 5 Nov 2014 19:40
Men Alkoholismen sätter du dig själv ut för. Den är lite oseriösare, since alkohol finns i butiker överallt.
xAiman
Wed 5 Nov 2014 19:41
Wikipedia-artikeln lyder: '' However, if managed properly, damage to the brain can be stopped and to some extent reversed.'' om alkoholismen, men AIDS är obotligt och dödar. Man kan kontrollera alkoholism-problemen. Det finns flera sätt.
avteczje
Wed 5 Nov 2014 19:42
med tanke på alla hatbilder du lägger upp är det kul när du också tar illa upp. wo o p o
xAiman
Wed 5 Nov 2014 19:42
Avtec, ifall du aldrig var med i argumentet, så kan du väl sticka härifrån? Ifall Castielll är den som försöker passa in, så är du snurrig. Den enda som inte skriver någonting om ämnet är du.
Kvadruppeln
Wed 5 Nov 2014 19:42
Alltså. Wow. Grejen är att ni säger att Afrika är AIDS bara för att det är mest drabbat. Det är just det som inte är okej, sen kan ni skämta om AIDS utan att inkludera Afrika.
avteczje
Wed 5 Nov 2014 19:44
sticka härifrån? eller bara be botelemedel ta bort bilden så jag slipper alla notisar varannan sekund : -P Pp
Kvadruppeln
Wed 5 Nov 2014 19:44
Samma sak som att ni kan skämta om alkoholism utan att inkludera någons pappa som är alkoholist för då blir det ett personangrepp.
Botemedlet
Wed 5 Nov 2014 19:46
@xAiman men oftast utsätter du dig själv också för HIV/AIDS (såvida du inte får det genom olyckor, transfusioner, via födsel etc). Ungefär 1,6 miljoner dör varje år av HIV/AIDS medan ungefär 2,5 miljoner dör varje år från alkohol och alkoholism. Ändå tycker du HIV/AIDS är värre? Y THO?
Botemedlet
Wed 5 Nov 2014 19:46
Castlile: haha du är säkert en sån som ba "Vadå evolution, heter ju THEORY OF EVOLUTION!!!! INTE FACT!!!"
castielll
Wed 5 Nov 2014 19:46
alla mina hat bilder är mostly jokes. och då är det inte jokes om sjukdomar utan kändisar
Botemedlet
Wed 5 Nov 2014 19:49
AIDS är inte botbart men HIV är hanterbart. Nej, alkoholism är inte botbart utan hanterbart precis som HIV.
Botemedlet
Wed 5 Nov 2014 19:51
Nej, rasism är inte problemet alls? Eller, inte med bilden iaf.
Nej, bilden påstår att det finns AIDS i Afrika.
Nej, bilden påstår att det finns AIDS i Afrika.
Kvadruppeln
Wed 5 Nov 2014 19:51
Ja, och då är väl AIDS värre än alkoholism?????
Det är bilden som säger att Afrika=AIDS.
Det är bilden som säger att Afrika=AIDS.
xAiman
Wed 5 Nov 2014 19:51
Alkoholismen finns ju överallt, och alkoholen kan köpas nästan i hela världen. Där är problemet, till alkoholismen. AIDS är en könssjukdom som dödar & försöks stoppas medans alkoholismen alltid kommer att finnas kvar ifall alkoholen fortsättes säljas. Det är problemet med det hela.
Mindre dör utav AIDS because, I Afrika så dör man utav mycket annat (ohälsa, fattigdom & slumområden). AIDS är ett utav de stora problemen, men inte bara problemet. Förstår du?
''Alltså. Wow. Grejen är att ni säger att Afrika är AIDS bara för att det är mest drabbat. Det är just det som inte är okej, sen kan ni skämta om AIDS utan att inkludera Afrika.''
Grejen är att bilden lyder att AIDS finns i Afrika & ursprungligen hittats i Afrika. Varför ska vi bara slopa ''Afrika'' utav hela argumentationen när AIDS faktiskt finns där. Men när jag nämner Afrika & AIDS, så menar jag det inte på ett kränk fullt sätt eller hatiskt sätt, som några här.
Mindre dör utav AIDS because, I Afrika så dör man utav mycket annat (ohälsa, fattigdom & slumområden). AIDS är ett utav de stora problemen, men inte bara problemet. Förstår du?
''Alltså. Wow. Grejen är att ni säger att Afrika är AIDS bara för att det är mest drabbat. Det är just det som inte är okej, sen kan ni skämta om AIDS utan att inkludera Afrika.''
Grejen är att bilden lyder att AIDS finns i Afrika & ursprungligen hittats i Afrika. Varför ska vi bara slopa ''Afrika'' utav hela argumentationen när AIDS faktiskt finns där. Men när jag nämner Afrika & AIDS, så menar jag det inte på ett kränk fullt sätt eller hatiskt sätt, som några här.
xAiman
Wed 5 Nov 2014 19:52
''Space of AIDS'' är inte alls hatiskt och fullt med fördomar, alls. Nä, det är det inte.
xAiman
Wed 5 Nov 2014 19:53
Och HIV är botbart, men i Afrika får inte alla hjälpen då fattigdom faktiskt är ett stort problem där. De anfölls av AIDS väldigt snabbt efter att de fått HIV, medans i Europa och Amerika (som är väldigt rikt) så kan man faktiskt få hjälp & botemedel.
Kvadruppeln
Wed 5 Nov 2014 19:54
Visst, om man ser bilden som ett rent påstående så är den väl rätt men nu är bilden menat som ett skämt, uppenbarligen, och om man använder påståendet som ett försvar för det kan man flyga lite åt fan.
Botemedlet
Wed 5 Nov 2014 19:54
HIV är hanterbart, flickan som de 'botade' fick väl HIV tillbaka efter ett tag? Vet inte hur statusen är på henne nu dock?
Botemedlet
Wed 5 Nov 2014 19:55
Vad menar du, Kvad? Bilden syftar ju på att det låter likt ace of spades.
xAiman
Wed 5 Nov 2014 19:58
Bilden laddades upp i en ''rolig/komedi'' grupp. Den skall väl då anses vara rolig? Att man ''make fun of'' Afrika och dess problem med bl.a AIDS är bara sjukt lågt.
Botemedlet
Wed 5 Nov 2014 19:58
@xAiman +3? Det vet man ju inte än, eftersom den kom tillbaka. Troligen låg den vilande/gömd i celler? IDK
Ryss, vilken rasism? Tänk efter nu vad rasism innebär.
Ryss, vilken rasism? Tänk efter nu vad rasism innebär.
Kvadruppeln
Wed 5 Nov 2014 19:58
Ja, och därför är det ett ganska vidrigt skämt. Man skrattar åt att det låter som "space of aids" och att det är sant för att det finns AIDS i Afrika. Alltså förminskar man det faktiska problemet genom att skratta åt det och det är vidrigt att skratta åt utsatta människors olycka.
xAiman
Wed 5 Nov 2014 19:59
+3 = håller med kommentaren, 3 kommentaren ovanför. och +1 ^ håller med dig som fan. Tack för att du finns <3
xAiman
Wed 5 Nov 2014 20:00
Ja, man vet det inte än, men den gick ju bort för tillfället? That's progress, tbh. AIDS är ett jävligt stort problem i Afrika.
Botemedlet
Wed 5 Nov 2014 20:02
Så okej, man får alltså inte skämta om folks/kontinenters problem? Så vi får inte skämta om miljöproblemen som finns i Asien eller de hotande vattennivåerna som finns i över hela världen, eller svält/håravfall/parkisons/brist på lingon/brist på jobb/brist på utbildning? Så what you're saying is: Bara skämta om sådant som är positivt? Som t.ex. "Åh, du vann på lotto. Fuck you". Inte så bra skämt.
Kvadruppeln
Wed 5 Nov 2014 20:04
Visst får man skämta om sådant men på rätt sätt. Sen finns det ju såklart olika grader av utsatthet också. Allt är relativt och det går inte att säga exakt vad som är okej eller inte okej att skratta åt men imo är det här ett ganska smaklöst skämt just pga att det är ett så stort problem.
xAiman
Wed 5 Nov 2014 20:06
+1 var riktat till Kvadruppeln. Ni får inte skämta om människor som riskerar att dö på många olika sätt eller sprida äckliga fördomar som skämt (som bilden). Förstår inte vad som är roligt med det? Låg-IQ skämt.
Botemedlet
Wed 5 Nov 2014 20:09
@Kvdruppeln Smaklöst? Javisst.
@xAiman Folk som bara dör på ett sätt då? Så okej, inga skämt om folk som riskerar dö. Dvs...alla?
@Castilili haha, fint argument där. Snart läggdags för dig?
@xAiman Folk som bara dör på ett sätt då? Så okej, inga skämt om folk som riskerar dö. Dvs...alla?
@Castilili haha, fint argument där. Snart läggdags för dig?
xAiman
Wed 5 Nov 2014 20:11
Botemedlet, det sista jag skriver innan jag går är att ifall ni ska skämta om någon eller något, snälla var inte hatiska. Det är faktiskt upprörande! Och ifall det går, slopa hela din fula attityd!
tough-fluffy
Wed 5 Nov 2014 20:39
Jag sitter här och funderar på hur kränkta folk måste ha blivit om exempelvis Stefan och Krister började med sina revyer idag.. De som skämtar om så mycket som folk blir ledsna i ögat av.
Egentligen ville jag mest få in en kommentar här för att få notiser om diskussionen fortsätter senare. Tack.
Egentligen ville jag mest få in en kommentar här för att få notiser om diskussionen fortsätter senare. Tack.
Botemedlet
Wed 5 Nov 2014 20:45
Det kan jag dock hålla med om. Står ej ut med buskishumor pga inte roligt. Dock ej kränkt av det.
tough-fluffy
Wed 5 Nov 2014 20:50
Det var bara ett exempel. Folk är så lättkränkta idag, jämfört med för bara 10 år sedan.
Anonymous
Wed 5 Nov 2014 20:59
Folk uppskattar svarta mer än för 60 år sedan. ":((((("
tough-fluffy
Wed 5 Nov 2014 21:13
Fördomar kommer inte av skämt, fördomar kommer av att folk är rädda för nya grejer, för andra kulturer. Fördomar kommer till för att människor är så dumma i huvudet att de, på riktigt, tror att EN människas handlingar visar hur ett helt folkslag fungerar. Men skämt skapar inte fördomar.
Skämt kom till för att locka fram skratt och glädje. Är det inte mycket roligare att skratta än att gråta eller klaga? Jag säger inte att ni måste tycka att alla skämt är roliga, eller ens att alla skämt är okej, men att ni ska försöka förstå att alla har olika humor, alla har olika sätt att skämta, det är väl inte allt för mycket begärt?
Att klanka ner på någon för att denne gillar en annan sorts humor än ni, det är lågt.
Skämt kom till för att locka fram skratt och glädje. Är det inte mycket roligare att skratta än att gråta eller klaga? Jag säger inte att ni måste tycka att alla skämt är roliga, eller ens att alla skämt är okej, men att ni ska försöka förstå att alla har olika humor, alla har olika sätt att skämta, det är väl inte allt för mycket begärt?
Att klanka ner på någon för att denne gillar en annan sorts humor än ni, det är lågt.
Anonymous
Wed 5 Nov 2014 21:29
Skämt på någons bekostnad främjar utfrysning, rasism och normaliseringen av dessa, bland annat. Det handlar om att folk blir mer medvetna, och vågar ifrågasätta vilka det faktiskt är som bestämmer och vilka som blir skrattade åt. Inte att folk är mer lättkränkta.
tough-fluffy
Wed 5 Nov 2014 21:36
Där tror jag att du har fel. Jag tror att det är bra att skämta om saker och ting, oavsett om det handlar om negrer, bögar, kvinnor eller vita heterosexuella män.
Men eftersom det är så fel att skämta på någon annans bekostnad, så antar jag att du inte tycker det är okej att skämta om SD och deras anhängare? Eller det kanske är okej? Det tycker nämligen de flesta samtidigt som de häver ur sig att skämt på någon annans bekostnad bara är hemskt.
Men eftersom det är så fel att skämta på någon annans bekostnad, så antar jag att du inte tycker det är okej att skämta om SD och deras anhängare? Eller det kanske är okej? Det tycker nämligen de flesta samtidigt som de häver ur sig att skämt på någon annans bekostnad bara är hemskt.
tough-fluffy
Wed 5 Nov 2014 21:37
Skulle jag höra ett skämt om bögar, inte fan skrattar jag åt bögarna, utan jag skrattar åt skämtet.
tough-fluffy
Wed 5 Nov 2014 21:39
Ah just det ja. Man får inte säga "n-ordet" heller, nej. Är jag rasist nu?
tough-fluffy
Wed 5 Nov 2014 21:46
Jag kunde ha sagt många saker istället för negrer, jag kunde ha sagt blattar, men det är inte riktigt samma sak.
Påstår du att alla negrer är svarta? Negrer kan vara bruna också. Mörkhyade heter det om man nu inte vill säga "negrer".
Påstår du att alla negrer är svarta? Negrer kan vara bruna också. Mörkhyade heter det om man nu inte vill säga "negrer".
castielll
Wed 5 Nov 2014 21:47
Vad fan pratar du om? Det finns två typer av svarta. Darkskinned and lightskinned.
tough-fluffy
Wed 5 Nov 2014 21:49
Mörkhyade och ljushyade? Seriöst? Det finns inte en enda neger som är ljushyad. Det är lite det som är själva grejen.
tough-fluffy
Wed 5 Nov 2014 21:50
Mitt problem? Jag har många problem, men vilket du syftar på, det har jag ingen aning om.
tough-fluffy
Wed 5 Nov 2014 21:56
Jag ber om ursäkt. Ett annat krav för att en människa ska vara neger, det är att personen i fråga ska ha afrikanskt ursprung. Jag hade lite fel.
Ordet "neger" ÄR ok. Iallafall i min och många andras bok (även många negrer tycker att det är ok). Jag har aldrig hört en neger klaga på att jag använder ordet, däremot är det väldigt många vita människor som klagar på det.
Ordet "neger" ÄR ok. Iallafall i min och många andras bok (även många negrer tycker att det är ok). Jag har aldrig hört en neger klaga på att jag använder ordet, däremot är det väldigt många vita människor som klagar på det.
tough-fluffy
Wed 5 Nov 2014 21:57
Konstigt va? Att vita människor ska föra negrers talan, precis som väldigt många heterosexuella ska föra bögars talan. Låt bögar och negrer tala för sig själva istället.
tough-fluffy
Wed 5 Nov 2014 22:05
Säg inte så. Det finns fina negrer också.
Men om du nu tycker att det är så kränkande att jag använder ordet neger, hur är det med andra negrer som inte ser något problem med det? Jag lyssnar hellre på dem än på någon som inte ser humor i någonting, som inte kan föra en diskussion utan att bli arg och som kommer med grova personangrepp när någon inte tycker likadant.
Men jag har inte, en enda gång, sagt att du är neger. Jag frågade om du var det, du sa ja.
Jag slutar inte med en grej bara för att en person (eller hundra för den delen) säger att "det är fult" eller "det är dåligt". Min mor sa till mig ofta när jag var liten att det är inte bra att stanna uppe till 6 när man ska upp 6. Det gjorde jag ändå.
Men om du nu tycker att det är så kränkande att jag använder ordet neger, hur är det med andra negrer som inte ser något problem med det? Jag lyssnar hellre på dem än på någon som inte ser humor i någonting, som inte kan föra en diskussion utan att bli arg och som kommer med grova personangrepp när någon inte tycker likadant.
Men jag har inte, en enda gång, sagt att du är neger. Jag frågade om du var det, du sa ja.
Jag slutar inte med en grej bara för att en person (eller hundra för den delen) säger att "det är fult" eller "det är dåligt". Min mor sa till mig ofta när jag var liten att det är inte bra att stanna uppe till 6 när man ska upp 6. Det gjorde jag ändå.
castielll
Wed 5 Nov 2014 22:07
Du kan använda ordet framför andra svarta men inte framför mig för att jag känner mig kränkt.
tough-fluffy
Wed 5 Nov 2014 22:12
Vilken jävla tur att jag inte har gjort det i den här konversationen då. Möjligtvis indirekt, men inte direkt. Vafan bråkar du för egentligen?
vivalagreenday
Wed 5 Nov 2014 22:36
"Ordet "neger" ÄR ok. Iallafall i min och många andras bok (även många negrer tycker att det är ok)" > Två problem: din och många andras bok är HEEEELT IRRELEVANTA och du och alla andra har bokstavligen ingen talan ALLS i den här diskussionen, så ingen bryr sig om din jävla bok. Du påverkas ej av det. Du har ingen talan. Du borde hålla käften. Andra problemet är att om det nu är någon som ska använda det ordet överhuvudtaget så är det de som utsätts för det som har rätten att göra det, även om det oavsett vem det är som säger det är fel. Om andra mörkhyade använder det betyder det ej att DU får använda det. Är du svart? Nej? Ok, då kanske du fattar. :-__))))
"Jag har aldrig hört en neger klaga på att jag använder ordet, däremot är det väldigt många vita människor som klagar på det." > Hejsan, jag är en real life existerande mörkhyad individ som säger att det är fel av dig som vit att använda dig av det ordet. Okej? Nice, då kanske du förstår det också.
OCH CASTIELLL, BARA FÖR ATT DU EJ BEHÖVER PÅVERKAS AV DET ORDET INNEBÄR EJ DET ATT NÅGON ANNAN HAR RÄTTEN ATT PÅVERKA ALLA ANDRA, SÅ NEJ DU FÅR EJ SÄGA NEGER TILL ALLA ANDRA FÖRUTOM CAST
"Jag kunde ha sagt många saker istället för negrer, jag kunde ha sagt blattar, men det är inte riktigt samma sak." > ..Exakt? Du kunde ha använt dig av ett (annat negativt laddat) ord som däremot ej har samma historisk och juridisk bakgrund och absolut inte är lika påverkande som neger. Du KUNDE ha använt ett annat ord, men du valde att använda det enda jävla ordet som användes för att diskriminera och generalisera svarta. Håll käften, igen.
"Jag har aldrig hört en neger klaga på att jag använder ordet, däremot är det väldigt många vita människor som klagar på det." > Hejsan, jag är en real life existerande mörkhyad individ som säger att det är fel av dig som vit att använda dig av det ordet. Okej? Nice, då kanske du förstår det också.
OCH CASTIELLL, BARA FÖR ATT DU EJ BEHÖVER PÅVERKAS AV DET ORDET INNEBÄR EJ DET ATT NÅGON ANNAN HAR RÄTTEN ATT PÅVERKA ALLA ANDRA, SÅ NEJ DU FÅR EJ SÄGA NEGER TILL ALLA ANDRA FÖRUTOM CAST
"Jag kunde ha sagt många saker istället för negrer, jag kunde ha sagt blattar, men det är inte riktigt samma sak." > ..Exakt? Du kunde ha använt dig av ett (annat negativt laddat) ord som däremot ej har samma historisk och juridisk bakgrund och absolut inte är lika påverkande som neger. Du KUNDE ha använt ett annat ord, men du valde att använda det enda jävla ordet som användes för att diskriminera och generalisera svarta. Håll käften, igen.
tough-fluffy
Wed 5 Nov 2014 22:46
Castielll, jag blir ledsen av att du använder hashtagen "blackpower". Vita kan också ha "power". Jag vill att du slutar med det nu.
vivalagreenday
Wed 5 Nov 2014 22:50
Too bad for you att svarta till skillnad från vita har varit offer för vit makt sedan århundraden tillbaka, så vit makt är ingenting att vara stolt över direkt.
vivalagreenday
Wed 5 Nov 2014 22:50
Oops menar att ALLA som ej är vita varit offer för vit makt sedan århundraden tillbaka.
tough-fluffy
Wed 5 Nov 2014 22:52
Vet inte om det är "bad for me". Jag är nämligen ganska vit. Det är väl snarare "bad for them", som faktiskt var med om det. Själv gråter jag inte över det förflutna.
tough-fluffy
Wed 5 Nov 2014 22:55
Och igång med personangreppen igen. Herrejävlar vad ni är bra på personangrepp, det får jag fan ge er iallafall.
Anonymous
Wed 5 Nov 2014 22:55
Älskar diskussioner där någon ska försöka förklara sig och bara gör det värre, och det för en gångs skull inte är jag som gör det.
vivalagreenday
Wed 5 Nov 2014 22:57
Det är precis det hen borde göra, varför skulle man vara stolt eller helt opåverkad av ett förflutet som än idag har sin påverkan på alla samhällen i hela världen?
Om jag har gjort några personliga påhopp som du ej uppskattar så ber jag i alla fall om ursäkt för sådant är ej okej. Men du måste för helvete förstå skillnaden mellan att kritisera vit makt och att felaktigt kritisera dig.
Om jag har gjort några personliga påhopp som du ej uppskattar så ber jag i alla fall om ursäkt för sådant är ej okej. Men du måste för helvete förstå skillnaden mellan att kritisera vit makt och att felaktigt kritisera dig.
tough-fluffy
Wed 5 Nov 2014 23:04
Castielll, om du undrar om jag dömer folk utifrån deras hudfärg så är svaret nej, jag dömer folk efter hur de beter sig precis som jag borde.
vivalagreenday
Wed 5 Nov 2014 23:05
Dömer ej folk utifrån deras hudfärg men använder dig av ett kränkande ord som användes för att göra precis det
vivalagreenday
Wed 5 Nov 2014 23:11
JAPP FÖR HISTORIA ÄR VERKLIGEN TILL FÖR ATT UPPREPAS? Det är inte som att det kommit en ny jävla magisk mening bakom ordet??? Det betyder fortfarande samma jävla sak, det är fortfarande precis lika kränkande och det PÅVERKAR FORTFARANDE EJ DIG ETT JÄVLA DUGG SÅ SNÄLLA BARA HÅLL KÄFTEN CHECK YOUR FUCKING PRIVILEGE
Anonymous
Wed 5 Nov 2014 23:13
Håller med dig viva, men kan vi snälla sluta kasta runt frasen "check your privilege" överallt?
Den har blivit så uttjatad att det snarare har fått en negativ mening över användandet istället för att kritisera motargumentet.
Den har blivit så uttjatad att det snarare har fått en negativ mening över användandet istället för att kritisera motargumentet.
castielll
Wed 5 Nov 2014 23:13
+ du är vit. du vet inte hur det känns när
någon kallar dig för "blatte" eller "neger".
någon kallar dig för "blatte" eller "neger".
tough-fluffy
Wed 5 Nov 2014 23:13
Jag har väldigt svårt att tro att det var ett ord som skapade just den historian. Blir du påmind om hur du blev piskad av den vita starka mannen när jag använder ordet neger eller hur blir du påverkad av att jag använder ordet i ett sammanhang där det inte ens borde kunna klassas som kränkande?
Anonymous
Wed 5 Nov 2014 23:13
Skulle ni säga att det är liknande att vara färgad och bli kallad för detta, som att vara överviktig och bli kallad fetto etc?
Bara av nyfikenhet.
Bara av nyfikenhet.
tough-fluffy
Wed 5 Nov 2014 23:14
Jaja, jag ska se på film med min fästmö nu. Jag kommer la se er på den här sidan fler gånger. Ha de bäst!
vivalagreenday
Wed 5 Nov 2014 23:14
Blir bara så besviken och i sådana här situationer där folk tror sig ha rätten att kränka andra baserat på något de aldrig har och aldrig kommer få uppleva så är det nog rätt viktigt att checka sitt privilege i alla fall!
Anonymous
Wed 5 Nov 2014 23:21
Positivt överraskad, ja. Gråter lite över vissa andra dock.
vivalagreenday
Wed 5 Nov 2014 23:21
HAHA va? Försöker du på allvar jämföra rasism med fetma? Nej, det är ej samma sak, är du helt seriös? God damn vad den här diskussionen inte alls går framåt.
Ja, jag minns absolut ej hur jag blev slagen av någon jävla vit stark man eftersom att det aldrig har hänt mig. Vad jag däremot minns är att jag blir kallad för någonting som mina anhängare blev diskriminerade med och kallades precis innan de blev slagna av den där vita starka mannen. Saker jag tänker på då är hur samhället ej går framåt och hur folk som du tycker det är okej att fortfarande använda det ordet, ett ord som bokstavligen användes för att bevisa att vit makt alltid kommer styra svarta.
Ja, jag minns absolut ej hur jag blev slagen av någon jävla vit stark man eftersom att det aldrig har hänt mig. Vad jag däremot minns är att jag blir kallad för någonting som mina anhängare blev diskriminerade med och kallades precis innan de blev slagna av den där vita starka mannen. Saker jag tänker på då är hur samhället ej går framåt och hur folk som du tycker det är okej att fortfarande använda det ordet, ett ord som bokstavligen användes för att bevisa att vit makt alltid kommer styra svarta.
Anonymous
Wed 5 Nov 2014 23:23
Det mest hemska med allt är att jag fått ett sug på att träffafolk man snackat med på DV, men jag vågar inte för att jag är rätt övertygad på att de tycker dåligt om mig. Och anledningen är inte att jag är en person som de borde hata, utan bara att jag av min dumhet tycker det är kul att provocera, och brukar argumentera för saker jag absolut inte står för in all honesty.
Anonymous
Wed 5 Nov 2014 23:28
Dude, fucking chill. Jag sa bara att det var av nyfikenhet, jag relaterar det inte alls till samma nivå av hat som rasism.
Jag menade mer om ni tycker att det går hand i hand, att det är kritik för människans yttre. Anledningen att jag frågar är för att det i en annan diskussion här på DV sägs att anti-tjockis-kommentarer är "rasism". För att godisätande är tydligen en rasifierad sysselsättning.
Jag menade mer om ni tycker att det går hand i hand, att det är kritik för människans yttre. Anledningen att jag frågar är för att det i en annan diskussion här på DV sägs att anti-tjockis-kommentarer är "rasism". För att godisätande är tydligen en rasifierad sysselsättning.
Anonymous
Wed 5 Nov 2014 23:29
Har jag?...... well, jag kommenterar i princip aldrig något på DV, så skål på det.
Anonymous
Wed 5 Nov 2014 23:42
Jag har inte en aning. Jag fick "tror jag" nyss höra att jag tydligen gör varenda medlem i denna grupp förbannad, vilket känns lite osannorlikt då jag kommenterar väldigt sällan, och då jag väl gör det på ett oseriöst sätt så är jag inte ens i NÄRHETEN av kalibern vi ser på bilden ovanför.
Jag skriver typ en flummig grej och sen försvinner.
Menmen.
Jag skriver typ en flummig grej och sen försvinner.
Menmen.
Anonymous
Wed 5 Nov 2014 23:43
Vet inte. Du verkar mest tycka rätt dumma jävla saker rätt ofta. Men ja. :(
Anonymous
Wed 5 Nov 2014 23:45
Det var det jag skrev innan. Tyvärr tror jag inte direkt många fler än typ Flamso och fisk vet om det, men min seriositet i kommentarerna är ungefär noll. Jag brukar tänka såhär då jag är på kasst humör "Vad är the general opinion? Okej, då säger jag motsatsen". Tycker fortfarande det inte är värt att bli HATAD för då jag t.ex aldrig säger ord som skrivits ovan, eller gör personliga påhopp eller något sånt.
Jag skriver väldigt ospecifikt om någonting och sen går jag vidare.
Jag skriver väldigt ospecifikt om någonting och sen går jag vidare.
Anonymous
Wed 5 Nov 2014 23:49
Well, du är ju på min vänlista p.g.a att jag sett dina mer seriösa sidor. Såatteh.
Anonymous
Wed 5 Nov 2014 23:52
That's the thing. Jag ångrar mig rätt mkt över att jag inte visat de seriösa sidorna från början, för det är fan mer illa att bli hatad för någon man inte är än att bli hatad för den man är, u get ma drift.
Anonymous
Wed 5 Nov 2014 23:59
Lövs <3
Blev bara så jävla paff av det viva sa, att jag tydligen irriterar varje människa i hela gruppen. Unpresidented hate is not my favorite anymore.
Blev bara så jävla paff av det viva sa, att jag tydligen irriterar varje människa i hela gruppen. Unpresidented hate is not my favorite anymore.
Anonymous
Thu 6 Nov 2014 00:05
Jag vet att folk nog kan ta lite illa upp, men trodde det inte var SÅ illa. För jag har egentligen inte gjort mycket mer än att flika in kommentarer som "fattiga är dåliga" eller "nu kommer folk gråta över detta" då det är en bild som provocerar eller dylikt. Även om jag nu hade varit SERIÖS med det jag skrev så tycker jag fortfarande att det inte direkt är någonting att flyga i taket för.
Men förvisso är jag väldigt annorlunda. Jag skrattade åt ett hjärtattacksskämt idag trots att min farmor låg i livshotande läge på sjukan för en månad sen av just den anledningen.
Jag har väldigt lätt för att kunna skilja på saker och specifika fall, och att se det som hände min farmor som den tragiska händelsen den är, men också kunna finna komik inom det när det kommer till ett ospecifikt fall/påhittad människa.
Alltid vart dedikerad till svart humor, men då det går ut över en specifik person har jag alltid sett det som oacceptabelt. Om en person nu i sitt argument blir väldigt aggressiv och påhoppande mot mig så gör jag hellre det att jag säger någonting ännu mer provocerande tillbaka än att ge mig.
Personliga påhopp är inte okej för mig.
Men förvisso är jag väldigt annorlunda. Jag skrattade åt ett hjärtattacksskämt idag trots att min farmor låg i livshotande läge på sjukan för en månad sen av just den anledningen.
Jag har väldigt lätt för att kunna skilja på saker och specifika fall, och att se det som hände min farmor som den tragiska händelsen den är, men också kunna finna komik inom det när det kommer till ett ospecifikt fall/påhittad människa.
Alltid vart dedikerad till svart humor, men då det går ut över en specifik person har jag alltid sett det som oacceptabelt. Om en person nu i sitt argument blir väldigt aggressiv och påhoppande mot mig så gör jag hellre det att jag säger någonting ännu mer provocerande tillbaka än att ge mig.
Personliga påhopp är inte okej för mig.
vivalagreenday
Thu 6 Nov 2014 00:07
Haha eeh det var ej direkt meningen att du skulle analysera det så himla väl :-) Jag har aldrig sett en enda fullständigt god eller seriös sida hos dig och du borde själv komma ihåg att du och jag bråkat väldigt mycket förut, så det är det jag baserar mina åsikter om dig på :-)
vivalagreenday
Thu 6 Nov 2014 00:10
Synd att du ej är som du fått mig att tro att du är men det är väldigt svårt att förstå när du argumenterar med en person som i stunden är väldigt seriös i sina åsikter och argument, så att folk ej uppskattar dina inputs när de enda inputs de varit med om har varit extremt negativa är ju konsekvenser du får leva med!
Anonymous
Thu 6 Nov 2014 00:13
Point taken. Jag har faktiskt inget försvar mot det där då jag utan tvekan har provocerat dig förut. Har lätt för att missbedömma att saker jag inte finner provocerande kan vara provocerande för andra, men vi skyller på ett bra antal badkarsdropp i min barndom på det for now.
Kan väl inte annat än att be om ursäkt om jag gjort dig pissed, och också säga att jag faktiskt finner det mer stimulerande att vara seriös på denna sida nu än att låtsas vara en hater mot någonting. Kan inte garantera dig en direkt omställning, men om du ser någonting som är smått dumt sagt av mig i framtiden, ta det inte med en nypa salt, utan ta det för direkt tvärtomspråk.
Komiskt nog måste jag säga att Rysspappa öppnat mina ögon en hel del också, för argumenten av den jobbiga lilla feminsten (<3) har fått mig att förstå hur jobbigt tjejer egentligen måste ha det då jag som kille blir förbannad då språket i vissa skämt vänds om.
Dock vill jag bara clarifya att jag inte representerar någonting negativt jag säger över huvud taget.
Folk har svårt att tro det, men jag är inte svensk, och majoriteten av mina vänner är inte vita.
Ändå har jag lyckats dra på mig någon minihitlerstatus på denna sida vilket jag ångrar djupt.
Hoppas du kan förlåta mig. Och om du nu inte kan det så hoppas jag att framtida event kan övertyga dig att jag är inte så stor och stygg varg som du alltid trott :3
*Stampar på en socialdemokrats huvud*
HAHA ne ja skojja bara, nu ska jag iväg och bajsa och dricka cider. BRB
Kan väl inte annat än att be om ursäkt om jag gjort dig pissed, och också säga att jag faktiskt finner det mer stimulerande att vara seriös på denna sida nu än att låtsas vara en hater mot någonting. Kan inte garantera dig en direkt omställning, men om du ser någonting som är smått dumt sagt av mig i framtiden, ta det inte med en nypa salt, utan ta det för direkt tvärtomspråk.
Komiskt nog måste jag säga att Rysspappa öppnat mina ögon en hel del också, för argumenten av den jobbiga lilla feminsten (<3) har fått mig att förstå hur jobbigt tjejer egentligen måste ha det då jag som kille blir förbannad då språket i vissa skämt vänds om.
Dock vill jag bara clarifya att jag inte representerar någonting negativt jag säger över huvud taget.
Folk har svårt att tro det, men jag är inte svensk, och majoriteten av mina vänner är inte vita.
Ändå har jag lyckats dra på mig någon minihitlerstatus på denna sida vilket jag ångrar djupt.
Hoppas du kan förlåta mig. Och om du nu inte kan det så hoppas jag att framtida event kan övertyga dig att jag är inte så stor och stygg varg som du alltid trott :3
*Stampar på en socialdemokrats huvud*
HAHA ne ja skojja bara, nu ska jag iväg och bajsa och dricka cider. BRB
Anonymous
Thu 6 Nov 2014 00:19
Haha mjo, guess so.
Fan, jae uppväxt i en familj där det var "den som hatar mest vinner" och jag fick aldrig prata vid middagsbordet, så jag har alltid haft så enormt mkt skit att häva ur mig, vilket jag egentligen borde gjort i en liten rosa dagbok som sedan fick brinna i skärselden, men damn.....anonymiteten på internet gör mer än vad man tror.
Därför ville jag nu justifya mina åsikter ^^
Fan, jae uppväxt i en familj där det var "den som hatar mest vinner" och jag fick aldrig prata vid middagsbordet, så jag har alltid haft så enormt mkt skit att häva ur mig, vilket jag egentligen borde gjort i en liten rosa dagbok som sedan fick brinna i skärselden, men damn.....anonymiteten på internet gör mer än vad man tror.
Därför ville jag nu justifya mina åsikter ^^
vivalagreenday
Thu 6 Nov 2014 00:26
Betyder mycket att du tar tag i det och faktiskt ser tillbaka på dina handlingar!!! Alltså faktiskt, det är riktigt bra gjort av dig och du borde vara stolt för det är få personer som vågar erkänna sina fel. Men tänk ej så mycket på det, forgive and forget är rätt lätt för mig att göra! Men tack igen, uppskattar det
Anonymous
Thu 6 Nov 2014 00:30
Yes sir! Med oron i magen över att köra en Löfven och säga "det här gick ju sämre än tänkt" så var det fan dags att skriva. Det kanske är mitt hemgjorda bananvin som gör mig så ärlig och kärleksfull. Imorgon kanske min bakfylla är här och citerar Hitler, vem vet.
NERÅ. Sköja bah.
Btw, denna diskussion......fucking looooooong ass shit.
NERÅ. Sköja bah.
Btw, denna diskussion......fucking looooooong ass shit.
castielll
Thu 6 Nov 2014 00:31
It's ok now <3 Trolltuss o botemedlet är snart blockade från gruppen eller så är dom redan det. aint no nigga fucking with beyonce
Anonymous
Thu 6 Nov 2014 00:33
Detta är konstigt dock....för trolltuss och jag har bitchat så JÄVLA mycket med varandra förut, men jag har aldrig direkt läst vad vi skrivit. Mest blundat och skrivit saker från satanistiska bibeln.
FUN FACT! Jag har startat ENORMT många diskussioner som eskalerat på DV genom att enbart citera saker från Satanistiska Bibeln.... det kanske återigen säger hur väldigt icke-dedikerad jag är till sakerna :P
FUN FACT! Jag har startat ENORMT många diskussioner som eskalerat på DV genom att enbart citera saker från Satanistiska Bibeln.... det kanske återigen säger hur väldigt icke-dedikerad jag är till sakerna :P
vivalagreenday
Thu 6 Nov 2014 00:34
Haaaha jo ok det blev lite väl snällt och kärleksfullt nu så vi sätter ett stopp här innan någon blir arg igen :-) (troligtvis jag pga blir så lätt provocerad:/)
Anonymous
Thu 6 Nov 2014 00:36
Jag kan inte ens ta mig energin att låtsas vara bitter just nu, för livet leker och på lördag blir jag stolt ägare av denna katt! http://cdn.blocket.com/static/2/images_full/75/7551030603.jpg
vivalagreenday
Thu 6 Nov 2014 00:42
ASSÅ SERIÖÖÖST jag älskar katter mer än livet, den är så fin och fluffig och ser så gosiiig ut <3
vivalagreenday
Thu 6 Nov 2014 00:42
Asså kolla tassarna god bless vad heter den hur gammal etc vill veta allt nu ska vi bli bffs!
vivalagreenday
Thu 6 Nov 2014 00:49
Det här är nästan lite awkard men Nugget är före alla katter..:/
Anonymous
Thu 6 Nov 2014 00:51
Och han vet det. Kom in helt jävla blodig någon dag. Var förmodligen någon som pajade frillan för honom eller något.
Kvadruppeln
Thu 6 Nov 2014 00:55
Och så har vi Matt Read som lägger sig mot en nymålad vägg och har färg i hela pälsen nu. Gg kattfan.
Anonymous
Thu 6 Nov 2014 00:56
Denna kisse är en Maine Coon på 2.5 år, som först hette Kakan. Vi ska dock döpa om den, men jag och min flickvän har lite annorlunda val av namn. Jag älskar hennes förslag, men är inte helsäker på att hon gillar mina xD
Hon vill att den ska heta Freyja eller Yggdrasil, efter norsk mytologi. Dessa är kraftiga och vackra namn, och jag gillar det. Men det är det är någonting i den källarrunkande oskulden i mig som vill ha ett mer nördigt namn.
Jag tycker Auriel eller Itherael från Diablospelen är vackra namn.
Eller Tsukino Waguma, vilket betyder "Black Bear" eller tekniskt sätt "Cresent moon bear" på Japanska, då katten inte ens är fullväxt ännu och redan väger 8 jävla kilo.
Hon vill att den ska heta Freyja eller Yggdrasil, efter norsk mytologi. Dessa är kraftiga och vackra namn, och jag gillar det. Men det är det är någonting i den källarrunkande oskulden i mig som vill ha ett mer nördigt namn.
Jag tycker Auriel eller Itherael från Diablospelen är vackra namn.
Eller Tsukino Waguma, vilket betyder "Black Bear" eller tekniskt sätt "Cresent moon bear" på Japanska, då katten inte ens är fullväxt ännu och redan väger 8 jävla kilo.
Kvadruppeln
Thu 6 Nov 2014 00:58
Nä, säger bara att han är ful medan jag gosar med honom. Vi kommer typ få klippa av hans päls, lel. Så ful. Hatar den katten, med kärlek, fast egentligen inte.
castielll
Thu 6 Nov 2014 00:58
Döp katten till Bonqualita, DeQualia, LaTeysha, Merlyxa, LaQuetta eller TreyLaNetta :)
vivalagreenday
Thu 6 Nov 2014 01:00
Va hur fan såg jag ej att det var en maine coon?! De är ju jättedyra. Och bra, för Kakan är ett jättefult namn på en katt (och Smulan och alla sådana där namn alltså bara VARFÖR)
Men gud vad kul att ni ska få en liten katt!!! Som inte alls är så liten (8 kilo är helt otroligt är typ i chock) men ändå, en liten björn att mysa med ibland! Auriel var fint :-)
Men gud vad kul att ni ska få en liten katt!!! Som inte alls är så liten (8 kilo är helt otroligt är typ i chock) men ändå, en liten björn att mysa med ibland! Auriel var fint :-)
vivalagreenday
Thu 6 Nov 2014 01:02
Hahaha alltså dör vilken gullig katt Anna! Älskar den och har ej träffat den
Anonymous
Thu 6 Nov 2014 01:04
Aw yez! Jag känner mig som jag ska bli pappa........
Lär bara vara en tidsfråga innan jag står helt hysteriskt och målar om väggarna till blå himmel med moln och regnbågar och skriker till flickvännen "BYGG EN KRUBBA KÄRRINGJÄVEL". Låt oss hoppas att detta inte sker.
Lär bara vara en tidsfråga innan jag står helt hysteriskt och målar om väggarna till blå himmel med moln och regnbågar och skriker till flickvännen "BYGG EN KRUBBA KÄRRINGJÄVEL". Låt oss hoppas att detta inte sker.
vivalagreenday
Thu 6 Nov 2014 01:05
Hahaha precis! Men alltså jag känner mig så investerad i det här, har ni andra katter eller blir det er första???
Anonymous
Thu 6 Nov 2014 01:07
Detta blir vår absolut första katt!
Jag har jobbat på katthem förut, så jag har bestämt att vi skaffar en trygg stor bamsekisse först från en uppfödare, och sedan adopterar 1-2 katter från katthem sen som kan behöva den trygga storesysterprofilen som kommer ges från cat numero uno.
Jag har bara haft typ spindlar, ödlor, ormar och fiskar tidigare, och hon har haft råttor och marsvin.
Blir en kul grej det här!
Jag har jobbat på katthem förut, så jag har bestämt att vi skaffar en trygg stor bamsekisse först från en uppfödare, och sedan adopterar 1-2 katter från katthem sen som kan behöva den trygga storesysterprofilen som kommer ges från cat numero uno.
Jag har bara haft typ spindlar, ödlor, ormar och fiskar tidigare, och hon har haft råttor och marsvin.
Blir en kul grej det här!
vivalagreenday
Thu 6 Nov 2014 01:09
Nej jag blir så glad för er skull!!! Hoppas det blir en äkta mammakatt som kommer trivas med kattungar! Häftigt att ha ödla, har länge velat ha en faktiskt! De är så fina
Anonymous
Thu 6 Nov 2014 01:11
Tis be ma lizard! En av dom iaf :3
http://s16.postimg.org/d8fr8l1is/Powaaah.jpg
http://s16.postimg.org/d8fr8l1is/Powaaah.jpg
Anonymous
Thu 6 Nov 2014 01:21
Aw yiz! Jag har typ bara haft väldigt udda djur. För jag har alltid snarare "räddat" djur än att scouta efter dom. Denna ödla fanns på en djuraffär och bodde i ett sånt litet terrarie att den knappt kunde vända på sig utan att böja/skada svansen. Glaset var täckt med alger och annat crap, så jag blev flyförbannad. Sket i att köpa mina två stockar snus för att jag skulle ha råd, så en söt ödla fick kompensera mitt nikotinberoende den kommande månaden.
Nu är han inte hos mig längre, utan är precis som sina kompisar jag haft ute hos fodervärdar som tar hand om dom.
Han ska tydligen börja avlas nu p.ga att han är så vacker, så jag är rätt sugen på att ta en av ungarna då jag tekniskt sätt har rättighet till dom allihopa.
Nu är han inte hos mig längre, utan är precis som sina kompisar jag haft ute hos fodervärdar som tar hand om dom.
Han ska tydligen börja avlas nu p.ga att han är så vacker, så jag är rätt sugen på att ta en av ungarna då jag tekniskt sätt har rättighet till dom allihopa.
Synyster
Thu 6 Nov 2014 03:59
Well after some reading så blir jag fortfarande grymt förvånad över hur seriöst ett skämt tas av personer.
Anonymous
Thu 6 Nov 2014 04:14
Ett skämt definieras av någonting man finner vara roligt, och som denna konversation tyder så fann inte alla det roligt. Jag kan säga att jag har skrattat åt denna bild, men inte mer ingående än att jag tyckte ordomväxlingen var fyndigt. Ja, AIDS kommer originellt från Afrika, men du får tänka på att en av de större delarna av mänskliga populationen är färgad, och hur kul känns det då att bli anknyten till en sån här sjukdom, och tekniskt sätt bli sedd som en kloakråtta som bär på sjukdomar, när det är en sådan otroligt liten skara människor detta egentligen angår? Originella ursprung från sjukdomarna borde inte definera något som ska agera offer för den framtida eskaleringen av det.
Vet att det ska gå att bortse från seriositeten och bara tänka att det är ett skämt, men om jag nu kände att mitt utseende tyddes som någonting mindre värt i andras ögon så hade jag också funnit det extremt jobbigt.
Generalisering i detta fall som bilden påspråkar är en knytnäve i magen på i princip alla mörkhudade personer, så det är väl inte konstigt att vi vita sitter här och fnissar lätt åt de medans de som kan relatera till de som bilden påpekar känner sig som objektifierade varelser?
Visst, lite flying off the handle på denna, men du borde ändå kunna sympatisera även om du inte kan relatera till det. Finn dig i ett superinvandrartätt område där du i princip har chansen att åka på stryk p.ga att du är vit och dessa människor ser dig som en främling. Applicera då det på detta så har du ungefär tankesättet dessa människor känner.
Wall of text, men slutsatsen är att du kan inte tala för en grupp människor du inte är en del av då det kommer till situationer då den gruppen ställs för åtlöjes.
Vet att det ska gå att bortse från seriositeten och bara tänka att det är ett skämt, men om jag nu kände att mitt utseende tyddes som någonting mindre värt i andras ögon så hade jag också funnit det extremt jobbigt.
Generalisering i detta fall som bilden påspråkar är en knytnäve i magen på i princip alla mörkhudade personer, så det är väl inte konstigt att vi vita sitter här och fnissar lätt åt de medans de som kan relatera till de som bilden påpekar känner sig som objektifierade varelser?
Visst, lite flying off the handle på denna, men du borde ändå kunna sympatisera även om du inte kan relatera till det. Finn dig i ett superinvandrartätt område där du i princip har chansen att åka på stryk p.ga att du är vit och dessa människor ser dig som en främling. Applicera då det på detta så har du ungefär tankesättet dessa människor känner.
Wall of text, men slutsatsen är att du kan inte tala för en grupp människor du inte är en del av då det kommer till situationer då den gruppen ställs för åtlöjes.
Botemedlet
Thu 6 Nov 2014 06:48
så castilel som ägnar sig åt personpåhopp försöker få mig och trolltuss bannade för vi lägger upp skämtbilder i en skämtgrupp? nåja, det är ju den som blir kränkt först som har rätt.
327 comments on this photo
Directlink:
http://dayviews.com/pictureoftheday/519054207/