/ej-inloggad/show.html
Monday 8 December 2014 photo 11/11
|
-
Annons
Taggad med
The photo has no tags
Geo tag
Part of an album
Camera info
Camera
Focal length mm
Aperture
Shutter
ISO
Date
/ej-inloggad/comments.html
Shadynasty
Tue 9 Dec 2014 07:51
man kan snabbt singla ut idioter genom att titta på de som hakar upp sig på definitionen av ett ord snarare än vad rörelsen står för.
Anonymous
Tue 9 Dec 2014 16:29
Yeah, hatar när folk hakar upp sig på "Vit makt" när vi bara vill fokusera lite extra på de problemen vita människor har.
Anonymous
Mon 8 Dec 2014 23:09
Fast frågan är ju varför man helt missar evolutionen av ord, och får ont i arslet när någon kallar sig för feminist
Anonymous
Mon 8 Dec 2014 23:11
Många så kallade feminister som fortfarande tror, och tycker, att ordet betyder just det där dock.
Anonymous
Mon 8 Dec 2014 23:15
Om en ekvivalist tycker att båda könen ska vara på samma nivå, och en feminist tycker att det kvinnliga ska vara på samma nivå som det manliga... Vad är skillnaden? Att män ej står i centrum?
Anonymous
Mon 8 Dec 2014 23:16
Anonymous
Mon 8 Dec 2014 23:18
Att jämställdhet handlar om alla, inte endast kvinnor, inte endast män, utan människor, mänskligheten.
Anonymous
Mon 8 Dec 2014 23:23
Varför är ni tvungna att sätta en lapp på allting dock?
"omg if u play games ur a gamer"
"omg if u believe all humans have rights ur totes feminist"
"omg if u don't like eating meat because it doesnt taste good u definitely vegetarian"
Kan jag inte vara jag?
Förövrigt; "För att mer än var femte kvinna i åldern 16-29 har haft självmordstankar"
För det har ju killar aldrig haft, speciellt inte dem som blir kallade "disgusting neckbeards" eller "loser virgins" eller "basement dwellers"
"omg if u play games ur a gamer"
"omg if u believe all humans have rights ur totes feminist"
"omg if u don't like eating meat because it doesnt taste good u definitely vegetarian"
Kan jag inte vara jag?
Förövrigt; "För att mer än var femte kvinna i åldern 16-29 har haft självmordstankar"
För det har ju killar aldrig haft, speciellt inte dem som blir kallade "disgusting neckbeards" eller "loser virgins" eller "basement dwellers"
Anonymous
Mon 8 Dec 2014 23:24
Det gör vi inte. Ni sätter ju lappar på er själva, och kastar dynga på oss som väljer att kalla oss feminister.
Flamso
Mon 8 Dec 2014 23:24
För att det är en rörelse med målet att förändra världen? Då behövs uppslutning? Alltså en "lapp"? Can u not.
Anonymous
Mon 8 Dec 2014 23:25
Och ja, såg det. Lite tråkigt att de inte drog upp hur patriarkatet är skadligt för båda könen.
Anonymous
Mon 8 Dec 2014 23:26
Man, påminner lite om "har du en penis så är du kille"
"Står du för jämställdhet så är du feminist"
"Har du fitta så är du tjej"
Can't be man if you have vagina, against the rurus.
"Står du för jämställdhet så är du feminist"
"Har du fitta så är du tjej"
Can't be man if you have vagina, against the rurus.
Anonymous
Mon 8 Dec 2014 23:28
Du säger ju dock att jag inte kan vara något än feminist bara för att jag tror på jämställdhet, så vad är skillnaden? Att du har rätt för att du är feminist och vet bättre än mig?
Anonymous
Mon 8 Dec 2014 23:30
Nej, jag frågar snarare varför ni måste kasta skit på folk som kallar sig feminister om ni står för samma saker. Jag skiter i vad ni väljer att er, bara ni ser att vi absolut inte är dumma idioter p.g.a vad vi kallar oss.
Anonymous
Mon 8 Dec 2014 23:32
Oroa dig inte Viktor, älskar dig fortfarande, och jag är helt öppen till nya åsikter men försöker få Flamso att förklara sig varför jag absolut måste vara Feminist om jag tror på samma sak.
Anonymous
Mon 8 Dec 2014 23:33
Om det framgått fel innan, så säger jag det nu; skitsamma vad vi väljer att kalla oss, bara vi står på samma nivå istället för att typ internfightas när vi egentligen borde argumentera mot helt andra människor.
Anonymous
Mon 8 Dec 2014 23:33
Puss. Vet att du är fin. Som sagt, blir jättelätt missförstånd.
Flamso
Mon 8 Dec 2014 23:35
Wow. Skämtar ni eller? Har ni bråkat om att femnazis är dumma i huvudet hela tiden när ni står för samma saker som feminism?
Anonymous
Mon 8 Dec 2014 23:45
Feminazis är ju dumma i huvudet dock, you wot?
Klagar på att du påstår att jag måste vara feminist för att jag tror på jämställdhet, det är lika dumt som att påstå att en människa som har en penis inte kan se sig själv som tjej då, surprise surprise, han har en penis.
Bara för att X har eller tror på Y så måste den inte vara Z
Klagar på att du påstår att jag måste vara feminist för att jag tror på jämställdhet, det är lika dumt som att påstå att en människa som har en penis inte kan se sig själv som tjej då, surprise surprise, han har en penis.
Bara för att X har eller tror på Y så måste den inte vara Z
Flamso
Mon 8 Dec 2014 23:47
Det har inte med vartannat att göra och jämförelsen är orimlig.
Att det har varit på nivån att det klankats ner på feminism trots att det är femnazis som är vidriga är problemet.
Att det har varit på nivån att det klankats ner på feminism trots att det är femnazis som är vidriga är problemet.
Anonymous
Mon 8 Dec 2014 23:50
Fast det är inte det jag klagat på här, samt så klankar jag inte ner på jämställdhet, vet att en hel del feminister arbetar för just det men sen finns det dem som arbetar för motsatsen och samtidigt kallar sig för feminister.
Anledningen till att jag inte vill kalla mig själv det, står hellre för jämställdhet än för blandade åsikter från olika sidor som påstår att dem är en och samma.
Anledningen till att jag inte vill kalla mig själv det, står hellre för jämställdhet än för blandade åsikter från olika sidor som påstår att dem är en och samma.
Flamso
Mon 8 Dec 2014 23:54
Ah, du menar att du borde kalla dig för något som står för jämställdhet och är ett etablerat ord? Kanske det kanske.
Anonymous
Tue 9 Dec 2014 00:06
Jo för människor som säger att alla vita män borde dö för att dem är anledningen till allt ont i världen är ju en väldigt bra sak att kalla sig efter.
Extremisterna är en del av det feministiska partiet vare sig du vill det eller inte så jag väljer hellre att inte ta del av att kalla mig själv det.
Extremisterna är en del av det feministiska partiet vare sig du vill det eller inte så jag väljer hellre att inte ta del av att kalla mig själv det.
Flamso
Tue 9 Dec 2014 00:08
Ja du kanske skulle sluta kalla dig för människa för det är många som mördar varandra också. Det är helt klart det mänskligheten betyder.
Anonymous
Tue 9 Dec 2014 00:23
Man, borde inte kalla mig själv gamer heller, dem är ju alla mysoginistiska svin som vill kontrollera kvinnors plats i gaming samhället.
Filthy gamers.
Men du har rätt, människor är rätt vidriga, exakt som en hel del feminister, men dem kallar ju också sig själv för människor så.
Filthy gamers.
Men du har rätt, människor är rätt vidriga, exakt som en hel del feminister, men dem kallar ju också sig själv för människor så.
Flamso
Tue 9 Dec 2014 00:23
Eller så kanske man kan tänka efter lite. Men det är väl för mycket begärt.
Anonymous
Tue 9 Dec 2014 00:24
Hade inte kunnat haft den här konversationen om vi både inte tänkte efter lite så nu drar du ju bara valser.
Anonymous
Tue 9 Dec 2014 00:40
Inte för att vara sådan, men Simon har faktiskt en liten poäng i att du inte måste kalla dig själv feminist för att du tror på jämställdhet, samt att det faktiskt inte är den enda ideologi som faktiskt tror på jämställdhet. Am i right or not? Står inte på någons sida. Bara casually undrar.
Anonymous
Tue 9 Dec 2014 00:48
Frågan är mest varför man ens behöver fler än en ideologi, om allt är samma skit ändå. Mest det.
Anonymous
Tue 9 Dec 2014 00:51
Många har en sne syn på feminism och ser bara Gudrun Schyman stå framför dem med en yxa i handen, typ. Kan ju vara en av anledningarna? Inte vilja vara med i något många misstar som något negativt för att en minoritet beter sig som rövhål.
Anonymous
Tue 9 Dec 2014 00:55
Visst, men det kan tyckas att det är en orimlig syn på saker.
Anonymous
Tue 9 Dec 2014 00:59
Det är en riktigt orimlig syn på det. Men det är så människor fungerar. Gäller faktiskt det mesta.
Trots allt ses jag som våldsvänster, hur det nu fungerar?
Annan faktor som spelar in, bland annat hos många här på DV, nämner inga namn: http://en.wikipedia.org/wiki/Cognitive_bias
Trots allt ses jag som våldsvänster, hur det nu fungerar?
Annan faktor som spelar in, bland annat hos många här på DV, nämner inga namn: http://en.wikipedia.org/wiki/Cognitive_bias
oddman
Tue 9 Dec 2014 03:57
"Fast frågan är ju varför man helt missar evolutionen av ord, och får ont i arslet när någon kallar sig för feminist"
Vill bara påpeka att ordet "skola" en gång i tiden betydde "fritid".
Vill bara påpeka att ordet "skola" en gång i tiden betydde "fritid".
oddman
Tue 9 Dec 2014 04:01
Och bara för Pappis skull
"Snobb kommer från latinets sine nobilitate, utan adelskap. Ursprungligen syftade det på en person ur underklassen. Sedan på någon som föraktade sin egen klass och strävade efter att komma upp i överklassen."
"Snobb kommer från latinets sine nobilitate, utan adelskap. Ursprungligen syftade det på en person ur underklassen. Sedan på någon som föraktade sin egen klass och strävade efter att komma upp i överklassen."
Hackie
Tue 9 Dec 2014 05:51
Lite roligt att Flamso är den som hackar på att man inte vill kalla sig för feminist. När han själv tjatade röven av sig på Makthavare att han inte ville använda det ordet. Top kek.
oddman
Tue 9 Dec 2014 05:53
Handlar väl om att växa upp.
En gång i tiden stred jag för negerbollens namn, idag strider jag för att få bort normer och strukturer.
People change.
En gång i tiden stred jag för negerbollens namn, idag strider jag för att få bort normer och strukturer.
People change.
Hackie
Tue 9 Dec 2014 06:06
Man ändras inte helt random på 1-2 år i vuxen ålder. Det verkar vara många i den här gruppen som blivit fina i kanten det senaste året. Från att håna personer ur ångestgruppen, till att bli några snälla änglar. Vi sysslade ju med ren och skär mobbing(Och ni som inte sa ifrån är minst lika delaktiga). Stängde ut folk som inte passade in där. Och nu på ett år så har folk blivit så jävla präktiga?
Sen att inte vilja kalla sig för feminist handlar ju inte om att växa upp. Utan hur man identifiera sig själv. Jag vill inte använda ordet för i Sverige är det ett vänsterorienterat ord. Därav ingen anledning för mig att använda det. Lika lite som de vill ta liberal i sin mun. Du vet väl ändå att vänstern inte ser dig som feminist, Oddman? Du får gärna säga att du är feminist, men du är det inte i deras ögon. För det kan inte en liberal vara.
Sen att inte vilja kalla sig för feminist handlar ju inte om att växa upp. Utan hur man identifiera sig själv. Jag vill inte använda ordet för i Sverige är det ett vänsterorienterat ord. Därav ingen anledning för mig att använda det. Lika lite som de vill ta liberal i sin mun. Du vet väl ändå att vänstern inte ser dig som feminist, Oddman? Du får gärna säga att du är feminist, men du är det inte i deras ögon. För det kan inte en liberal vara.
Anonymous
Tue 9 Dec 2014 06:21
Och bara för att du är fruktansvärt konservativ när det gäller dig själv så behöver inte alla vara det.
Hackie
Tue 9 Dec 2014 06:43
Jaså? Sist var man ju tvungen att blint tro på socialism enligt dig. Jag är inte konservativ, jag är cynisk. Och har inget med mina politiska åsikter att göra.
Anonymous
Tue 9 Dec 2014 06:54
Nej, men ett klasstänk är också viktigt för att förstå orättvisor. Men jag vet inte ens varför jag pratar med dig, du beter dig som ett dagisbarn.
Hackie
Tue 9 Dec 2014 06:58
Enligt dig ja. Fast du har ju rätt i allt. Oavsett fall det handlar om vilken spade som är coolast eller vilka politiska åsikter man ska ha. Snacka om att ha blivit hjärntvättad av twitter. sen du började hänga där så har du blivit en riktig elitist.
oddman
Tue 9 Dec 2014 07:09
Det gör man ju dock visst... Jag har gjort det mer än en gång i varierande åldrar. Kalle kan jag garantera skulle kunna ha gjort det, jag som läst och följt hans liv.
Skulle enkelt kunna räkna upp ett tiotal exempel bara på den här sidan, olika åldrar, som förändrats radikalt på mindre än ett år.
Jag brukar bli sedd som feminist av de flesta feminister (från olika politiska läger, även en hel del vänster) och tror till och med du skulle kunna fråga Amra Bajric.
Pappis verkar även han hålla med.
Ord förändras i takt med att människor använder dem på olika vis. Vill jag att feminism ska sluta vara vänsterexklusivt så kallar jag mig en feminist, då jag själv identifierar mig som en. Då bidrar jag till att förändra den strukturen och det som namnet tolkas till dessförinnan.
Jag är en liberal humanist. För mig är feminism en grundsten i humanism. Jag kallar mig främst humanism, men jag är inte så korkad att jag inte inser att jag även är feminism. Varför ska man ge sig själv endast ett epitet när de gott och väl kan blandas, i mångt och mycket?
Sen ger jag för övrigt blanka fan i om andra ser mig som feminist, då jag själv tycker att jag är det.
Är medveten om hur många ser på liberaler. Jag är också i viss mån medveten om varför. För många människor som kallar sig liberala vurmar för SD, negerbollar och vägrar se genus och strukturer.
Detta är ickeprogressiva saker. Det gör dem -per definition- till ickeliberaler då nyckeln inom liberalism är progressivitet.
Människor som bara håller med en liberal agenda när det gäller deras egna friheter, de är inte liberaler mer än de vänstermänniskor som vill höja sina egna bidrag tror på ett jämställt samhälle.
För övrigt brukar jag och pappis numera ha mer konstruktiva samtal trots att vi är på helt olika poler. Det kunde vi inte för ett år sedan. -people change-
Skulle enkelt kunna räkna upp ett tiotal exempel bara på den här sidan, olika åldrar, som förändrats radikalt på mindre än ett år.
Jag brukar bli sedd som feminist av de flesta feminister (från olika politiska läger, även en hel del vänster) och tror till och med du skulle kunna fråga Amra Bajric.
Pappis verkar även han hålla med.
Ord förändras i takt med att människor använder dem på olika vis. Vill jag att feminism ska sluta vara vänsterexklusivt så kallar jag mig en feminist, då jag själv identifierar mig som en. Då bidrar jag till att förändra den strukturen och det som namnet tolkas till dessförinnan.
Jag är en liberal humanist. För mig är feminism en grundsten i humanism. Jag kallar mig främst humanism, men jag är inte så korkad att jag inte inser att jag även är feminism. Varför ska man ge sig själv endast ett epitet när de gott och väl kan blandas, i mångt och mycket?
Sen ger jag för övrigt blanka fan i om andra ser mig som feminist, då jag själv tycker att jag är det.
Är medveten om hur många ser på liberaler. Jag är också i viss mån medveten om varför. För många människor som kallar sig liberala vurmar för SD, negerbollar och vägrar se genus och strukturer.
Detta är ickeprogressiva saker. Det gör dem -per definition- till ickeliberaler då nyckeln inom liberalism är progressivitet.
Människor som bara håller med en liberal agenda när det gäller deras egna friheter, de är inte liberaler mer än de vänstermänniskor som vill höja sina egna bidrag tror på ett jämställt samhälle.
För övrigt brukar jag och pappis numera ha mer konstruktiva samtal trots att vi är på helt olika poler. Det kunde vi inte för ett år sedan. -people change-
Anonymous
Tue 9 Dec 2014 10:12
Alldeles för lat för bidra till diskussionen, men what Oddman said.
"Vill jag att feminism ska sluta vara vänsterexklusivt så kallar jag mig en feminist, då jag själv identifierar mig som en. Då bidrar jag till att förändra den strukturen och det som namnet tolkas till dessförinnan.
Jag är en liberal humanist. För mig är feminism en grundsten i humanism. Jag kallar mig främst humanism, men jag är inte så korkad att jag inte inser att jag även är feminism. Varför ska man ge sig själv endast ett epitet när de gott och väl kan blandas, i mångt och mycket?
Sen ger jag för övrigt blanka fan i om andra ser mig som feminist, då jag själv tycker att jag är det." <3
"Vill jag att feminism ska sluta vara vänsterexklusivt så kallar jag mig en feminist, då jag själv identifierar mig som en. Då bidrar jag till att förändra den strukturen och det som namnet tolkas till dessförinnan.
Jag är en liberal humanist. För mig är feminism en grundsten i humanism. Jag kallar mig främst humanism, men jag är inte så korkad att jag inte inser att jag även är feminism. Varför ska man ge sig själv endast ett epitet när de gott och väl kan blandas, i mångt och mycket?
Sen ger jag för övrigt blanka fan i om andra ser mig som feminist, då jag själv tycker att jag är det." <3
Hackie
Tue 9 Dec 2014 12:50
Ni slåss för att homosexuella eller trans, ska få identifiera sig själva utan att andra sätter epitet på dem. Men när det kommer till feminism så får man uppenbarligen inte det. Feminism är en kvinnokamp enligt mig, inte en jämställdhetskamp. Jobbet är att kvinnan ska ha det lika bra som mannen, inte vise versa.
Flamso
Tue 9 Dec 2014 12:58
Hm. Okej. Jag ska väl ge det ett sista försök innan jag kastar in handduken mer eller mindre för gott i såna här diskussioner. Det blir lite väl kontraproduktivt för min del, tyvärr.
Om man utgår från patriarkatet så är det rätt tydligt att kvinnor är mer utsatta än män. Män är dock också utsatta av patriarkatet då vi också ska passa in i en mall om vad som är manligt och vad vi ska och inte ska göra. Självklart är det hemskt det också.
Men. Fokusen på kvinnor är där av en anledning. Män tar upp en enormt stor del i såna här sammanhang, kolla bara på de ofantligt fina diskussionerna i den här gruppen, och fokusen på kvinnors jämställdhet är därmed helt naturlig för att de har det lite värre än vad vi har det i sammanhanget.
Det här förminskar inte på något sätt de orättvisor som män utsätts för. Det gör inte heller att feminism innebär att kvinnor ska ha det bättre än män. Det innebär verkligen inte att feminismens mål är annat än jämställdhet mellan människor oberoende av könstillhörighet eller dylikt.
Att inte vilja kalla sig feminist, trots att man står för samma värderingar, är helt okej. Att på något sätt försöka beskylla feminism för saker som femnazis och andra radikala grupper gör är däremot helt befängt, speciellt när man uppenbarligen står för de värderingar som feminism betyder. Det är helt och håller kontraproduktivt för rörelsen och för ens egna strävan efter de värderingar man står för.
Väldigt relaterat: https://33.media.tumblr.com/2f48a1a4a0f91a93791e17c7ba3952ed/tumblr_nfe6gabz2M1sfgo2ko1_1280.jpg
Om man utgår från patriarkatet så är det rätt tydligt att kvinnor är mer utsatta än män. Män är dock också utsatta av patriarkatet då vi också ska passa in i en mall om vad som är manligt och vad vi ska och inte ska göra. Självklart är det hemskt det också.
Men. Fokusen på kvinnor är där av en anledning. Män tar upp en enormt stor del i såna här sammanhang, kolla bara på de ofantligt fina diskussionerna i den här gruppen, och fokusen på kvinnors jämställdhet är därmed helt naturlig för att de har det lite värre än vad vi har det i sammanhanget.
Det här förminskar inte på något sätt de orättvisor som män utsätts för. Det gör inte heller att feminism innebär att kvinnor ska ha det bättre än män. Det innebär verkligen inte att feminismens mål är annat än jämställdhet mellan människor oberoende av könstillhörighet eller dylikt.
Att inte vilja kalla sig feminist, trots att man står för samma värderingar, är helt okej. Att på något sätt försöka beskylla feminism för saker som femnazis och andra radikala grupper gör är däremot helt befängt, speciellt när man uppenbarligen står för de värderingar som feminism betyder. Det är helt och håller kontraproduktivt för rörelsen och för ens egna strävan efter de värderingar man står för.
Väldigt relaterat: https://33.media.tumblr.com/2f48a1a4a0f91a93791e17c7ba3952ed/tumblr_nfe6gabz2M1sfgo2ko1_1280.jpg
Flamso
Tue 9 Dec 2014 12:59
Om man nu inte "tror" på patriarkatet så blir diskussionen genast jävligt rörig, såklart. Strukturell diskriminering är grunden för den här typen av kamp. Så. Eh.
Anonymous
Tue 9 Dec 2014 14:38
Känns mest som att du är en sur kille som har alldeles för mycket emot oss, i synnerhet mig, för att någon diskussion ska gå framåt alls, Hackie. I'm out.
oddman
Tue 9 Dec 2014 15:16
Jag känner att det är smått skillnad på att identifiera sin sexuella läggning och vilken politisk ideologi man går efter.
Liksom.
Bilden var för övrigt det bästa.
Liksom.
Bilden var för övrigt det bästa.
Anonymous
Mon 8 Dec 2014 23:07
<33333
75 comments on this photo
Directlink:
http://dayviews.com/pictureoftheday/519188804/