/ej-inloggad/show.html
Wednesday 17 December 2014 photo 5/5
|
:'(
Annons
Taggad med
The photo has no tags
Geo tag
Part of an album
Camera info
Camera
Focal length mm
Aperture
Shutter
ISO
Date
/ej-inloggad/comments.html
Hackie
Thu 18 Dec 2014 02:25
Herregud, vad tramsigt det börjar bli nu i Riksdagen. Nu ska folk i talarstolen håna Söder genom att säga "Herr talman" på olika språk. En jävla sandlåda. I praktiken är det ju mobbing på arbetsplatsen, men det anses ju okej för SD är "dumma människor". Usch.
Anonymous
Thu 18 Dec 2014 05:46
SD är inte kända för att vara de största ljushuvuden som finns där ute (figureof speech). Dock är hela nuvarande riksdagen en högstadiegrupp i mina ögon.
Hackie
Thu 18 Dec 2014 07:36
Det börjar bli extremt tjatigt att folk på vänsterkanten hela tiden ska ta ställning. Ja, vi har förstått nu efter snart 4år att ni tycker att SD är rasister. Ni behöver inte bära tramsiga tröjor eller förlöjliga talmannen.
Slår vad om att någon jävel kommer med ett argument snart "Men ohhhh SD mobbar ju invandrare och tiggare därför får V och MP trycka ner en talman från SD XD xD xD"
Praxis hit och praxis dit. Beter er som vuxna människor. Det är väl det minsta man kan begära från en politiker.
Slår vad om att någon jävel kommer med ett argument snart "Men ohhhh SD mobbar ju invandrare och tiggare därför får V och MP trycka ner en talman från SD XD xD xD"
Praxis hit och praxis dit. Beter er som vuxna människor. Det är väl det minsta man kan begära från en politiker.
Anonymous
Thu 18 Dec 2014 07:40
Det e de som är grejen. Den politik som "HÖRS" i dagsläget är av butthurt människor från båda blocken som inte kan något om politik.
De som faktiskt sitter inne på kunskap håller inte på med larviga saker som demonstrationer.
De som faktiskt sitter inne på kunskap håller inte på med larviga saker som demonstrationer.
Hackie
Thu 18 Dec 2014 07:53
Testa att besöka en aktiv vänsterpersons twitter. Herregud, det är cancer. Det är tweet efter tweet om SD hit och SD dit. Man sitter i sin lilla elitpool och klappar varandra på ryggen för man besitter så fina och värdefulla åsikter.
Ja, de som gastar "Ingen rasister på våra gator" borde förmodligen stanna hemma så det blir lugn och ro. Antifacista alerta alerta. Liksom, Haha. Ja, man får väl helt enkelt bara skratta åt det.
Men att uppföra sig så bedrövligt som vissa gjort i riksdagen nu är fan inte acceptabelt. Sen får man tycka vad man vill om SD.
Ja, de som gastar "Ingen rasister på våra gator" borde förmodligen stanna hemma så det blir lugn och ro. Antifacista alerta alerta. Liksom, Haha. Ja, man får väl helt enkelt bara skratta åt det.
Men att uppföra sig så bedrövligt som vissa gjort i riksdagen nu är fan inte acceptabelt. Sen får man tycka vad man vill om SD.
Anonymous
Thu 18 Dec 2014 08:03
Såg nyss på nyheterna på tv4, då en tjej beskrev hela grejen med "herr talman". Herr talman säger man när man ska inleda en diskussion inom riksdagen som ska hållas av högre kvalité (må vara fel ordval, men något liknande iaf), och att det egentligen inte refererar till talmannen personligen. Pinsamt vänster-faschister som påstår att det refererar direkt till talmannen. Sedan har det även blivit kallat till krismöte av de högsta ledarna, som alla hållit med om att detta inte ska hända. Det är alltså inte accepterat.
Har även fått höra att när en av de som skulle tala använde sig av samiska, och Söder påstod att de använder Svenska i riksdagen, så hade han helt rätt. Finns inget som säger att minoritetsspråk ska användas i riksdagen.
Utöver det, så har jag även fått höra något(Osäker källa) att de som gjort detta, vägrat att säga "Herr talman", inte ska få tala öppet sådär igen.
Har även fått höra att när en av de som skulle tala använde sig av samiska, och Söder påstod att de använder Svenska i riksdagen, så hade han helt rätt. Finns inget som säger att minoritetsspråk ska användas i riksdagen.
Utöver det, så har jag även fått höra något(Osäker källa) att de som gjort detta, vägrat att säga "Herr talman", inte ska få tala öppet sådär igen.
Hackie
Thu 18 Dec 2014 08:11
De bryter ju inte emot någon lag, bara emot praxis. Men de använder ju det för att "Sd följde inte praxis så nu ska vi vara likadana xD xD". Jag tror det kommer att fortsätta, de blir ju hyllade i sociala medier. Speciellt den där rövhatten Dinamarca eller vad fan hon heter. Att hon ens är berättigad att tala förvånar mig. Kollade in hennes twitter efter hon vägrat säger Herr Talman. Och herregud vad retweet kåt hon blev. Retweetade säkert 100 tweets om sig själv hur bra hon var.
Får hoppas det slutar. Annars kommer jag fan få spunk på riktigt.
Får hoppas det slutar. Annars kommer jag fan få spunk på riktigt.
Anonymous
Thu 18 Dec 2014 08:15
Gillar dock det som folk brukar säga; All publicitet är bra publicitet", detta då gällande SD. Att folk fortsätter att ge dem uppmärksamhet, tidigare över hela media och nu även i riksdagen på detta sätt, kommer att ge SD mer sympatiröster. Vet inte om jag ska skratta eller gråta i detta fall.
Sedan, att det kanske inte är en skriven lag att säga, är det ändå en mer eller mindre oskriven lag i riksdagen att säga. Kanske ses som praxis, men för mig så ses det som snäppet viktigare!
Sedan, att det kanske inte är en skriven lag att säga, är det ändå en mer eller mindre oskriven lag i riksdagen att säga. Kanske ses som praxis, men för mig så ses det som snäppet viktigare!
Hackie
Thu 18 Dec 2014 08:28
Att säga "Herr talman" eller inte tycker jag personligen inte är så viktigt, det borde man nästan ändra. Känns så jävla förmätet och gammaldags att säga det. Men att enskilda personer går upp och medvetet hånar Söder från talarstolen är inte acceptabelt.
Sen förstår jag inte varför Vänstern envisas med att göra såhär. Det ger ju SD bara mer väljare. Vänstervågen i svensk media/sociala medier står säkert för 4-6% av SDs röster, om inte mer.
Sen förstår jag inte varför Vänstern envisas med att göra såhär. Det ger ju SD bara mer väljare. Vänstervågen i svensk media/sociala medier står säkert för 4-6% av SDs röster, om inte mer.
Anonymous
Thu 18 Dec 2014 15:15
Kul att du pekar ut det röda blocket som ondskan själv när det blåa betett sig lika dåligt mot SD. Gällande sandlådan, handlar det om alla parter i riksdagen. Vare sig det vara SD, blått, rött w/e.
KorfSpad
Thu 18 Dec 2014 16:06
Björn Söder är iofs en riktigt vidrig människa, oavsett hur man vrider och vänder på det.
Flamso
Thu 18 Dec 2014 17:57
Vad i helvete håller ni på med här, egentligen? Mannen är totalt avskyvärd och beter sig fruktansvärt dåligt för att vara andre vice talman. Att kalla Björn Söder för rasist är en klar underdrift.
Anonymous
Fri 19 Dec 2014 01:39
Jag tänkte mer "Practice what you preach", men Kalles lät bättre i slutändan :/
*sparkar på grusväg*
*sparkar på grusväg*
Hackie
Fri 19 Dec 2014 02:18
Det är väl för helvete inte relevant om han är rasist? Betyder det att riksdagens medlemmar får gå upp i talarstolen i akt och mening att kränka honom? "Men han kränker ju judar och samer" Ja, för det legitimerar ju att kränka Söder då med. Öga för öga. Stenåldersmentalitet.
Vi har inte ens diskuterat huruvida Söder är rasist eller inte. För det hör som sagt inte hit.
Vi har inte ens diskuterat huruvida Söder är rasist eller inte. För det hör som sagt inte hit.
Anonymous
Fri 19 Dec 2014 02:34
Tycker dock rent objektivt att då man separerar människor in i grupper som "riktiga svenskar" och "icke svenskar" räknas lite som rasistiskt då det förs upp i ett sammanhang där man vill föra "public records" på varje individ. Brott som brott, människa som människa.
Önska att vi var mer som USA på det viset, att fingeravtryck etc fanns sparade i brottsbanken, men om man nu är nysvensk elller inte borde inte reflektera över det straff man får.
Önska att vi var mer som USA på det viset, att fingeravtryck etc fanns sparade i brottsbanken, men om man nu är nysvensk elller inte borde inte reflektera över det straff man får.
Flamso
Fri 19 Dec 2014 10:04
Ja i sammanhanget är det utan tvekan rasistiskt. Att han skulle bli kränkt är befängt när han kränker hur många som helst och det mest är på grund av praxis som han blir "kränkt". Det är nyval runt knuten liksom. Initierat av de som ville följa praxis i allt som passade dem men inte när de kunde fucka ur i riksdagen...
Hackie
Fri 19 Dec 2014 10:21
Där kom det. Det mest efterblivna jävla argumentet som finns "Men Söder var ju dum det betyder att vi öppet får mobba honom tillbaka". Praxis eller ej hör inte heller hit. Det som hör hit är ett personer medvetet ger talmannen en törn, det hör inte hemma i Sveriges riksdag.
Och det är skillnad på praxis och praxis.. Praxis att man uppför sig hövligt i talarstolen borde bara så jävla självklart att det inte ens borde finnas någon sådant.Varför skulle SD rösta emot sina väljare och rösta på Regeringens budget? Makes no sense. Alla använder praxis när det passar dem som bäst. Sossarna har gjort likadant. De bröt emot praxis förra året. Men det vill ju ingen sosse direkt prata öppet om.
Och det är skillnad på praxis och praxis.. Praxis att man uppför sig hövligt i talarstolen borde bara så jävla självklart att det inte ens borde finnas någon sådant.Varför skulle SD rösta emot sina väljare och rösta på Regeringens budget? Makes no sense. Alla använder praxis när det passar dem som bäst. Sossarna har gjort likadant. De bröt emot praxis förra året. Men det vill ju ingen sosse direkt prata öppet om.
Flamso
Fri 19 Dec 2014 10:23
Det är demokrati, Hackie. Det innebär att det är helt okej att protestera på sitt sätt.
Det är lite skillnad på att rösta på sin egen budget och aktivt fälla någon annans. Men ok.
Det är lite skillnad på att rösta på sin egen budget och aktivt fälla någon annans. Men ok.
Hackie
Fri 19 Dec 2014 10:53
I den demokratin vi har i Sverige ingår det inte att håna talmannen. Fast visst, vi kan ju ha en regellös riksdag där man får beter sig hur som helst. En moderat går upp och skriker att talmannen är en jävla Sosse som bör vara tyst. Eller att en vänsterkvinna börjar gasta "Borgarsvin". Fast visst, det är väl demokrati det med? Nej, man borde kunna uppföra sig på en så pass statliga nivå. Och man behöver inte visa ståndpunkt hela jävla tiden. Alla vet redan vad MP och V tycker på SD och Söder.
Så du menar på fullt allvar att SD skulle "Ha varit duktiga utan att få någonting för det"? Vad tror du deras väljare skulle säga om det? SD är en hund som sitter vid matbordet och väntar på att en köttbulle ska trilla ner. Nu ramlade hela jävla skålen med köttbullar ner, tro fan de roffar åt sig så mycket de kan.
Så du menar på fullt allvar att SD skulle "Ha varit duktiga utan att få någonting för det"? Vad tror du deras väljare skulle säga om det? SD är en hund som sitter vid matbordet och väntar på att en köttbulle ska trilla ner. Nu ramlade hela jävla skålen med köttbullar ner, tro fan de roffar åt sig så mycket de kan.
Anonymous
Fri 19 Dec 2014 12:11
flamso du låter ungefär som alla mobbare i skolans historia nu. "han tycker inte som jag, kom nu alla andra så mobbar vi ut honom och fryser ut honom." yttrandefrihet eller ej. demokrati eller ej. du var klassens mobbare alla år i grundskolan, eller? för det är exakt så du låter nu.
Flamso
Fri 19 Dec 2014 12:15
Om jag var! Jag lät ingen säga vad de tyckte eller uttrycka sitt missnöje!
Hackie
Fri 19 Dec 2014 15:14
Ja, för de visar ju verkligen sitt missnöje på ett statsmannamässigt sätt. Det är skillnad att visa sitt missnöje i ett replikskifte än emot någon som i princip inte kan försvara sig, utan bara tillrättavisa.
Fast mobbing är fint, så länge det är emot rätt personer.
Fast mobbing är fint, så länge det är emot rätt personer.
Flamso
Fri 19 Dec 2014 15:17
Nja. Mobbning är det inte. Eller ja, tyvärr är det mobbning i den här tråden.
Men i riksdagen? Näe. Skit ska skit ha.
Men i riksdagen? Näe. Skit ska skit ha.
Hackie
Fri 19 Dec 2014 15:20
Wow, att du verkligen tycker så. Helt förbluffad. "Skit ska skit ha"
Trodde du propagerade dig själv som en man med medmänsklighet
Trodde du propagerade dig själv som en man med medmänsklighet
Flamso
Fri 19 Dec 2014 15:22
Du missförstår. Man kan avsäga sig rätten att bli respektfullt behandlad också. Det går åt båda hållen.
Hackie
Fri 19 Dec 2014 15:48
Jag förstår inte hur du menar. Du säger att det är okej att håna någon i plenisalen för man ogillar personens åsikter? Sveriges makt sitter där. Tycker inte du man bör hålla högre nivå än så?
Han tillhör Sveriges mest hatade parti. Han är förmodligen just nu den mest hatade människan i Sverige, rent politiskt sett. På vilket sätt är det okej att mobba någon som i princip redan ligger ner?
Han tillhör Sveriges mest hatade parti. Han är förmodligen just nu den mest hatade människan i Sverige, rent politiskt sett. På vilket sätt är det okej att mobba någon som i princip redan ligger ner?
Flamso
Fri 19 Dec 2014 15:52
Om du bara visste vilken jävla ironi det är att du argumenterar på det viset.
Hackie
Fri 19 Dec 2014 16:01
Jag sitter inte i riksdagen. Och jag har redan sagt ett flertal gånger att jag är ett cyniskt rövhål. Därför äcklar det mig när jag ser andra som påstår sig vara "medmänskliga" för att sedan anse att den typen av beteende som Söder har fått mottagit är okej. Och att man inte kan bete sig som vuxna i en så pass allvarlig miljö.
Och du är inte ensam direkt. Hela "Medmänskliga vänstern med fina åsikter"(Och nej du är inte vänster jag vet) sitter ju och klappar i händerna för det som händer emot Söder nu. Usch, skärp er. Ni är inte ett dugg bättre själva.
Och du är inte ensam direkt. Hela "Medmänskliga vänstern med fina åsikter"(Och nej du är inte vänster jag vet) sitter ju och klappar i händerna för det som händer emot Söder nu. Usch, skärp er. Ni är inte ett dugg bättre själva.
Flamso
Fri 19 Dec 2014 16:05
Du missar poängen helt, är jag ledsen. För att behandlas med medmänsklighet så krävs det att man innehar ett visst mått av medmänsklighet själv. Det har Björn Söder inte. Respekt kan förtjänas och det kan förverkas.
Hackie
Fri 19 Dec 2014 16:15
Nej, jag förstår helt din poäng. Du tycker att han förtjänar att bli behandlad som skit, för det han står för är skit. Mer än så är det inte att förstå.
Om man behöver inte behandla folk med medmänsklighet i riksdagen. Utan simpel hövlighet, speciellt emot talmannen som styr riksdagen. För deras usla beteende gynnar bara EN part. Och det är SD själva. Så jag förstår inte för fem öre varför de gör så. Antar att de suktar efter lite kändisskap.
Så de får väl gärna mata SDs väljare med sin tramsiga protester. Tröttsamt börjar det dock bli.
Om man behöver inte behandla folk med medmänsklighet i riksdagen. Utan simpel hövlighet, speciellt emot talmannen som styr riksdagen. För deras usla beteende gynnar bara EN part. Och det är SD själva. Så jag förstår inte för fem öre varför de gör så. Antar att de suktar efter lite kändisskap.
Så de får väl gärna mata SDs väljare med sin tramsiga protester. Tröttsamt börjar det dock bli.
Flamso
Fri 19 Dec 2014 16:16
Ehm. Det där är något helt galet cirkelresonemang som dessutom enbart bara gäller SD, tydligen. Jag förstår inte riktigt.
Hackie
Fri 19 Dec 2014 16:26
Det kan ju bero på att just SD får stå ut med med skit? Mest hotade medlemmarna rent politiskt etc.Ingen annan som är direkt hotad på det sättet.
Är det inte viktigt för dig som socialliberal att man ska kunna uttrycka sina åsikter utan att bli förföljd?
Är det inte viktigt för dig som socialliberal att man ska kunna uttrycka sina åsikter utan att bli förföljd?
Hackie
Fri 19 Dec 2014 16:46
" Kan man inte vara både jude och svensk, samtidigt?
– Jag tror att de flesta med judiskt ursprung som blivit svenskar lämnar sin judiska identitet. Men gör de inte det behöver inte det vara ett problem. Man måste skilja på medborgarskap och nationstillhörighet. De kan fortfarande vara svenska medborgare och leva i Sverige. Samer och judar har levt i Sverige under lång tid."
Är det verkligen hets emot folkgrupp? Det måste vara det citatet alla refererar till. fast det sägs på ett annat sätt.
Är Zlatan svensk? Det brukar ju ständigt komma upp. Jag kan varken säga Ja eller Nej på det. Han beter sig inte som en typisk svenne eller ser ut som en. Men om han ser sig själv som det, så är han ju givetvis det. Allt beror ju på hur man tolkar det.
– Jag tror att de flesta med judiskt ursprung som blivit svenskar lämnar sin judiska identitet. Men gör de inte det behöver inte det vara ett problem. Man måste skilja på medborgarskap och nationstillhörighet. De kan fortfarande vara svenska medborgare och leva i Sverige. Samer och judar har levt i Sverige under lång tid."
Är det verkligen hets emot folkgrupp? Det måste vara det citatet alla refererar till. fast det sägs på ett annat sätt.
Är Zlatan svensk? Det brukar ju ständigt komma upp. Jag kan varken säga Ja eller Nej på det. Han beter sig inte som en typisk svenne eller ser ut som en. Men om han ser sig själv som det, så är han ju givetvis det. Allt beror ju på hur man tolkar det.
Anonymous
Fri 19 Dec 2014 16:57
FRUKTANSVÄRT roligt att se hur vissa människor prioriterar god ton mot en öppen rasist, som SPELAT sig fram till en maktposition. Istället för att prioritera att Sverige inte ska ha en talman som luktar Hitler så långt att Japan får flashbacks. Kukhuvuden.
Anonymous
Fri 19 Dec 2014 16:58
Bra jobbat. Det MÄRKS hur befriade från den rasismen killen förespråkar ni är. Försök tänka på andra någon gång. Det är trots allt en demokrati.
Hackie
Fri 19 Dec 2014 17:04
Han har inte spelat sig fram till positionen. Han är vald av svenska folket, i princip. Det hör inte hit fall han är kommunist eller rasist. I Sveriges största maktorgan ska man fan inte hålla på som om det vore en jävla sandlåda.
Det är ju demokratin som har gjort så att Söder sitter där han sitter.
Det är ju demokratin som har gjort så att Söder sitter där han sitter.
Anonymous
Fri 19 Dec 2014 17:08
Ironin i att du säger att du värnar om demokratin genom att försvara någon som uppenbarligen vill dra in vissa gruppers rättigheter.
Hackie
Fri 19 Dec 2014 17:12
Jag talar inte om huruvida Sds politik är demokratisk. För jag tycker inte den är demokratisk. Jag värnar om det fria ordet. Att man ska få säga och uttrycka sig som man vill.. Jag hade försvarat om det så vore en vänsternisse som gick och gastade att han vill stänga ner hela Sverige och endast köra industrier och allt i statens namn.
Hackie
Fri 19 Dec 2014 17:36
Det är ståndpunkten hos mig. Alla ska få säga sin åsikt, oavsett hur dum den är. Även fullblodade nazister, eller vad man nu kan vara för hemskt.
Flamso
Fri 19 Dec 2014 17:38
Ja. Och räkna med att man får ta konsekvenserna av det också. Vi har inte "säga vad som helst utan att bli kritiserad"-rättighet i Sverige.
Hackie
Fri 19 Dec 2014 17:46
Ja, och istället för att säga hur fel Söder har går man istället upp och hånar han. Det är inte att kritisera i min mening. Och om, så är det väldigt fult.
Ja, för vi lever ju verkligen i 30-talet nu. Har du inte så pass stor tilltro till Sveriges befolkning att du vill frånta dem rätten att rösta på vilka de vill?
Ja, för vi lever ju verkligen i 30-talet nu. Har du inte så pass stor tilltro till Sveriges befolkning att du vill frånta dem rätten att rösta på vilka de vill?
Anonymous
Fri 19 Dec 2014 17:48
Handrar snarare om att jag inte litar på att människor bryr sig nog om politik samt att just SD är extremt manipulativa. Precis som Hitler. Vi kan inte ens ge möjlighet till något liknande, ändå är det på väg över hela Europa
Hackie
Fri 19 Dec 2014 17:59
Så du tycker det är en rimlig idé att förbjuda SD för svenskarnas eget bästa?
Människor röstar på SD för de vill ha minskad invandring, det är ganska förståeligt. FOlk känna sig rädda och otrygga, men ingen vill ta tag i saken. Därav en enkel lösning, rösta på SD. Istället för att bry sig om vad SDs partitopp tycker om saker och ting så bör man istället vända sig åt SDs väljare och höra hur de resonerar. Och inte alltid vifta bort deras prat som rasism. MAn borde gå in på djupet varför folk röstar på SD. Som här på landet tror jag definitivt det är grupptryck. Kompisen gillar inte invandrare, då gör nog inte jag det heller.
Har du till exempel Trollpappa ingen förståelse för de personer som inte känner igen sitt Vrigstad? Som kanske har bott där i hela sitt liv men nu möter mångkulturen, och tycker det är besvärligt. Allt från inte förstå tvättider till att vara högljudda. Jag antar att det har skett ganska snabbt i Vrigstad, förr på tiden jag hängde där såg jag inte en enda utlänning, nu ser jag mer utlänningar än svenskar när jag åker hem en vanlig fredag nästan.
Man måste hela tiden försöka ta SD debatten ur olika vinklar. MAn kan inte varje gång bara säga "SD är rasister." Sen händer det inget mer.
Människor röstar på SD för de vill ha minskad invandring, det är ganska förståeligt. FOlk känna sig rädda och otrygga, men ingen vill ta tag i saken. Därav en enkel lösning, rösta på SD. Istället för att bry sig om vad SDs partitopp tycker om saker och ting så bör man istället vända sig åt SDs väljare och höra hur de resonerar. Och inte alltid vifta bort deras prat som rasism. MAn borde gå in på djupet varför folk röstar på SD. Som här på landet tror jag definitivt det är grupptryck. Kompisen gillar inte invandrare, då gör nog inte jag det heller.
Har du till exempel Trollpappa ingen förståelse för de personer som inte känner igen sitt Vrigstad? Som kanske har bott där i hela sitt liv men nu möter mångkulturen, och tycker det är besvärligt. Allt från inte förstå tvättider till att vara högljudda. Jag antar att det har skett ganska snabbt i Vrigstad, förr på tiden jag hängde där såg jag inte en enda utlänning, nu ser jag mer utlänningar än svenskar när jag åker hem en vanlig fredag nästan.
Man måste hela tiden försöka ta SD debatten ur olika vinklar. MAn kan inte varje gång bara säga "SD är rasister." Sen händer det inget mer.
Anonymous
Fri 19 Dec 2014 18:15
Det viktiga är att utbilda, men tills folk är utbildade och slutat vara rädda måste man hålla SD från makten. Annars blir det farligt.
Hackie
Fri 19 Dec 2014 18:17
Ju mer du försöker ta makt från SD, ju mer kommer folket vilja att SD ska ha makten. Ganska säker på att de kommer öka nu till valet i våren. Säkert uppåt 16-17%. Speciellt nu när det finns nya väljare med.
Anonymous
Fri 19 Dec 2014 19:29
68 comments on this photo
Directlink:
http://dayviews.com/pictureoftheday/519221944/