/ej-inloggad/show.html
onsdag 18 mars 2015 bild 2/21
![]() ![]() ![]() ![]() |
Annons
Taggad med
Bilden saknar taggar
Geotag

Ingår i album
Kamerainfo
Kamera
Brännvidd mm
Bländare
Slutartid
ISO
Datum
/ej-inloggad/comments.html

Flamso
ons 18 mar 2015 14:18
Nej den är fortfarande inte rolig. Normaliserande av något feminism inte står för, kör hårt.

Zotamedu
ons 18 mar 2015 14:29
MRA: The glass is oppressing my rights to make inappropriate rape jokes.

Zotamedu
ons 18 mar 2015 14:48
Jag fick en idé. Kan vi inte bara bunta ihop alla extremfeminister och alla redpillers/MRA och dumpa dem på en öde ö? Så kan alla normala människor fortsätta att vara just människor i lugn och ro? Då hade det kanske gått att lösa en del problem också utan att minsta lilla sak blir pajkastning från var sin skyttegrav.

Anonym
ons 18 mar 2015 15:59
Roligt hur dessa människor ser feminism som ett problem och skiter helt i typ rasism och nazism också. Om man inte tycker att nazister är problematiska så bör man ju kolla lite på hur mycket tur man har.

Zotamedu
ons 18 mar 2015 16:09
@Flamso, jag löser det. När jag blir diktator över världen ska det vara olaglig att vara korkad.

Flamso
ons 18 mar 2015 16:11
Men kan folk sluta tagga en i kommentarer man redan skrivit i? :(
Trist att det inte riktigt vettig etik och moral.
Trist att det inte riktigt vettig etik och moral.

Zotamedu
ons 18 mar 2015 16:28
När jag är diktator är det ju jag som avgör vad som är rätt etik och moral. Just etik och moral är ju inte heller någon absolut naturlag utan det varierar över tid och rum.

Flamso
ons 18 mar 2015 16:31
Självklart. Poängen är väl mer att människor har mänskliga rättigheter, trots att de har vansinniga åsikter.

Zotamedu
ons 18 mar 2015 16:36
Det är ju bara en social konstruktion som råder i delar av världen idag. Det löses lätt med soma.

Flamso
ons 18 mar 2015 17:24
En grupp vita kränkta män som inte tycker man ska ändra någonting och sen en rörelse som kämpar för allas rätt att inte bli könsdiskriminerade? Ok.

Zotamedu
ons 18 mar 2015 17:27
MRA och NAMBLA är samma sak. Det är sjukt att du inte förstår det.
Titta, allt man skriver i en kommentarstråd blir automatiskt sant!
Titta, allt man skriver i en kommentarstråd blir automatiskt sant!

Hackie
ons 18 mar 2015 17:28
Feminismen hade varit bra fall den inte hade varit så uteslutande. Jag hade med glädje kallat mig feminist fall man inte behövde indirekt bli tvingad in i ett socialistfack. Idag drivs feminismen i Sverige av en storstads elit som hatar borgare och Sverigedemokrater. Det är ganska förståeligt att man inte vill bli förknippad med den typen av rabiata personer med ofta vänsterextrema åsikter.

Anonym
ons 18 mar 2015 17:29
MRAs klagar på att de inte får dra våldtäktsskämt in public, feminister klagar över att MRAs spelar spel som de personligen inte tycker om.
Båda är precis lika löjliga.
Båda är precis lika löjliga.

Zotamedu
ons 18 mar 2015 17:29
Förväntar du dig en kaka för att du är så duktig när du inte är rasist? Eller är det ett försök att legitimera din sexism genom att dölja det bakom det faktum att du minsann inte är rasist?
Ja konstapeln, jag slog ner och rånade honom men jag mördade ju honom inte. Så då är allt ok!
Ja konstapeln, jag slog ner och rånade honom men jag mördade ju honom inte. Så då är allt ok!

Anonym
ons 18 mar 2015 17:30
"Jag är feminist, jag står upp för alla, men åt helvete med vita människor"
- Du.
Se, allt man skriver i en kommentarstråd blir ju sant.
- Du.
Se, allt man skriver i en kommentarstråd blir ju sant.

Anonym
ons 18 mar 2015 17:33
Grejen är väl snarare att det blir jävligt ironiskt när en vit man ska säga att feminism är ett större problem än nazism. Rofl.

Flamso
ons 18 mar 2015 17:34
Ja, precis det där. Begreppet "vita kränkta män" har inget med rasism att göra.

Anonym
ons 18 mar 2015 17:34
Det finns 1000 organiserade svenska nazister. Hur är detta ett hot?

Hackie
ons 18 mar 2015 17:35
Givetvis kallar sig Moderater och annat sig för feminister. De har ju inget direkt val. De är ju offentliga personer som i princip måste säga "Ja" på den frågan.
Men även om de säger "Ja" så tycker ju inte """"riktiga""""" feminister det är någonting värt. För riktig feminism då måste man tro på socialismen.
Fast Flamso. Sätter man upp dig på en klassisk Vänster-Höger skala så räknas du definitivt som vänster.
Men även om de säger "Ja" så tycker ju inte """"riktiga""""" feminister det är någonting värt. För riktig feminism då måste man tro på socialismen.
Fast Flamso. Sätter man upp dig på en klassisk Vänster-Höger skala så räknas du definitivt som vänster.

Flamso
ons 18 mar 2015 17:37
Men nu blir det helt plötsligt jävligt jobbigt för då kan man aldrig ha en stämpel på sig för att det är "PK" eller vad nu du vill få fram.
Jag är inte vänster för det. Jag är socialliberal. Jag trodde vi hade gått igenom detta?
Jag är inte vänster för det. Jag är socialliberal. Jag trodde vi hade gått igenom detta?

Hackie
ons 18 mar 2015 17:38
Du får gärna vara socialliberal. Men det ändrar ju inte faktum att du har vänsteråsikter? Likaså att jag är en socialliberal med högeråsikter.

Flamso
ons 18 mar 2015 17:40
För att jag är för sociala skyddsnät, bland annat liksom. Inte så svårt. Man kan fortfarande vara feminist så länge man inte är för konservativ och känner att jämställdhet är vägen att gå.

Anonym
ons 18 mar 2015 17:44
Fast nu undrar jag mest hur fan man kan vara för jämställdhet och t.ex. vara konservativ.

Zotamedu
ons 18 mar 2015 17:44
Där har du fel Hackie. Grunden för feminism är att kvinnor ska ha samma politiska, ekonomiska och sociala rättigheter som mannen. Det är inte socialism, det är allas lika människovärde.
Sen är feminister inte en homogen grupp och feminismen har blivit mer och mer splittrad med tiden.
Sen är det ju tyvärr ofta de extremaste grupperna som hörs mest och som sedan folk förknippar med hela rörelsen. Det är lätt att dra paralleller med muslimsk extremism där ISIS och liknande grupper av någon anledning har blivit standardbilden av en muslim trots att den är helt fel.
Sen är feminister inte en homogen grupp och feminismen har blivit mer och mer splittrad med tiden.
Sen är det ju tyvärr ofta de extremaste grupperna som hörs mest och som sedan folk förknippar med hela rörelsen. Det är lätt att dra paralleller med muslimsk extremism där ISIS och liknande grupper av någon anledning har blivit standardbilden av en muslim trots att den är helt fel.

Anonym
ons 18 mar 2015 17:45
Och liberalism lär inte ändra på något då det bygger på att rika människor ska dela med sig och att förtryckare ska sluta. Något som inte kommer hända. :-)

Anonym
ons 18 mar 2015 17:46
Man kan vara feminist och liberal, men liberalfeminism lär ej funka. Feminism överlappar inte det andra man tror på, iallafall inte alltid.

Flamso
ons 18 mar 2015 17:47
Vet inte det. Liberalism fungerar ju med feminism för de är inte oförenliga.

Hackie
ons 18 mar 2015 17:47
Ja, men du är också emot betyg, emot privatiseringar och för en medborgarlön. Det är rätt klassiska vänsteråsikter, om du frågar mig. Fall jag inte visste att du var socialliberal så kunde jag likaväl tro att du var en vänsterpartist. Vart är din liberala inställning till samhället då?
Jämställdhet är givetvis vägen att gå, men inte på socialismens villkor.
Fast kom igen nu, Pappa. Det är som att säga "Socialister vill bara ha höga bidrag och få slippa jobba"
Saken är ju den att "the average femnist" inte tar avstånd från retards som Lady Dahmer eller andra. Utan man retweeta skiten de skriver istället för de är så edgy.
Jämställdhet är givetvis vägen att gå, men inte på socialismens villkor.
Fast kom igen nu, Pappa. Det är som att säga "Socialister vill bara ha höga bidrag och få slippa jobba"
Saken är ju den att "the average femnist" inte tar avstånd från retards som Lady Dahmer eller andra. Utan man retweeta skiten de skriver istället för de är så edgy.

Flamso
ons 18 mar 2015 17:50
Jag är inte direkt för medborgarlön men visst, kör på det. Privatisering fungerar lite trasigt, där är den socialistiska sidan vettigare. Betyg är puckat för att det inte är det mest effektiva sättet att driva ett jävla skolsystem på.
Sakfrågor gör inte en till något speciellt. Jag sympatiserar väldigt mycket med vänsterpartiet men är inte vänster för det. Liberalismen kommer in på rätt många saker. Typ rättigheter, bland annat.
Sakfrågor gör inte en till något speciellt. Jag sympatiserar väldigt mycket med vänsterpartiet men är inte vänster för det. Liberalismen kommer in på rätt många saker. Typ rättigheter, bland annat.

Flamso
ons 18 mar 2015 17:51
De flesta feminister utesluter manshatare fortare än kvickt. Åtminstone alla jag känner.

Anonym
ons 18 mar 2015 17:51
"Sen är det ju tyvärr ofta de extremaste grupperna som hörs mest och som sedan folk förknippar med hela rörelsen. Det är lätt att dra paralleller med muslimsk extremism där ISIS och liknande grupper av någon anledning har blivit standardbilden av en muslim trots att den är helt fel."
Meanwhile, 80% of London Muslims (1.03 mil) Support the Islamic State.
Meanwhile, 80% of London Muslims (1.03 mil) Support the Islamic State.

Anonym
ons 18 mar 2015 17:53
92% of Saudi’s believe that ‘Islamic State conforms to the values of Islam and Islamic law

Flamso
ons 18 mar 2015 17:54
Saudiarabien är inte en bra representation av muslimer. Och hur i helvete kom det här in i bilden? Flytta till Danmark.

Anonym
ons 18 mar 2015 17:56

Flamso
ons 18 mar 2015 18:00
Utöver att Saudiarabien och dylikt inte alls är jämställt så är det inte speciellt relevant i diskussionen.

Flamso
ons 18 mar 2015 18:03
Tja, det brukar gå att ha vettiga diskussioner även med de som inte är för jämställdhet.

Anonym
ons 18 mar 2015 18:03
Snubben nämnde att Muslimer kopplas till ISIS trots att extremister är en minoritet, jag svarade bara med att extremisterna är en majoritet.

Hackie
ons 18 mar 2015 18:04
Privatiseringar funkar ju utmärkt fall man gör det på rätt sätt. Där kan man ju snacka om en jämställdhetsfråga. Det är ju den offentliga sektorn som kvinnor sällan kan göra karriär eller tjäna några pengar i. Betyg likaså. Men ingen idé att dra upp det igen. Vi snackade nog tillräckligt om det i valtider.
The average feminist brukar inte alltid hålla med. Men de säger aldrig ifrån. Det är likaså att man som vänsternisse inte vill pissa på AFA eller någon annan våldsvänster organisation. Man är rent ut sagt feg på att sparka på folket i sitt egna led.
The average feminist brukar inte alltid hålla med. Men de säger aldrig ifrån. Det är likaså att man som vänsternisse inte vill pissa på AFA eller någon annan våldsvänster organisation. Man är rent ut sagt feg på att sparka på folket i sitt egna led.

Flamso
ons 18 mar 2015 18:05
Va. Ingen jag känner accepterar AFA överhuvudtaget. Det är vidrigt att skada människor.

Anonym
ons 18 mar 2015 18:06
Jag skriver gång på gång att jag grovt ogillar Dahmer, och rent utsagt hatar både AFA och SUF.

Flamso
ons 18 mar 2015 18:07
Samma här. Helt stört att det generaliseras hela tiden. Ingen vettig feminist, alltså i princip skal, avskyr sånt.

Anonym
ons 18 mar 2015 18:07
Det kanske händer någon gång på typ Twitter, men om du går in på Twitter för att kolla en grupps åsikter så... Eh.

Flamso
ons 18 mar 2015 18:09
"Jag är inte feminist för att jag har en skrev uppfattning om vad jämställdhet innebär och fokuserar bara på det negativa istället för det positiva rörelsen vill fixa."

Zotamedu
ons 18 mar 2015 18:09
Dagens andra geniala idé: dumpa AFA med omnejd tillsammans med Svenskarnas Parti/Svenska motståndsrörelsen och deras likar på en öde ö. Så kan de "debattera" på det enda sättet de har förstånd till där det inte drabbar någon annan.

Hackie
ons 18 mar 2015 18:20
Fast vad jag kommer ihåg från din twitter då jag följde den så brukade du ju retweeta Lady Dahmer och andra radikala personer. Och jag minns att jag till och med satt en kväll och letade på din twitter för att hitta något där du förkastade vänstervåld eller den inriktning till feminismen som vissa har. Men jag kom ur lottlös. Det var dock mycket om polis och nazistvåldet, som det ofta brukar vara i the average vänstertwittrare. (No offense)
Ja, där satte du pricken över I:et. Feminismen som hör hemma i det mediala rummet handlar bara om negativitet. Att män är dåliga. Mäns våld. Man gillar att måla ut mannen som en homogen grupp. Men blir tokiga när vi gör detsamma med feministerna. De sprider bara negativitet och osämja mellan grupper. Vi är ett av världens mest jämställda länder. Och har en löneskillnad på 6%.
Här är en typisk feminist twittrare i mina ögon https://twitter.com/sinoes Hon har 6000 följare. Helt absurt.
Ja, där satte du pricken över I:et. Feminismen som hör hemma i det mediala rummet handlar bara om negativitet. Att män är dåliga. Mäns våld. Man gillar att måla ut mannen som en homogen grupp. Men blir tokiga när vi gör detsamma med feministerna. De sprider bara negativitet och osämja mellan grupper. Vi är ett av världens mest jämställda länder. Och har en löneskillnad på 6%.
Här är en typisk feminist twittrare i mina ögon https://twitter.com/sinoes Hon har 6000 följare. Helt absurt.

Flamso
ons 18 mar 2015 18:27
Det handlar om patriarkatet i det läget, inte om män som homogen grupp.

Hackie
ons 18 mar 2015 18:32
Då kanske man borde sluta supporta artiklar som http://nyheter24.se/debatt/783472-sofia-eriksson-16-ar-jo-alla-man Den artikeln lovar jag dig att varenda vänsterfeminist på twitter håller med om.

Flamso
ons 18 mar 2015 18:35
Jag håller med om artikeln, vad är problemet? Jag menar förutom att du verkar se dig själv som en våldtäktsman eller något om du tar åt dig.

Hackie
ons 18 mar 2015 18:39
Så du anser med att alla män är potentiella våldtäktsmän? Alla invandrare är potentiella rånare eller mördare, därför ska jag vara extra försiktig runt dessa. Låter det rimligt tycker du?

Anonym
ons 18 mar 2015 18:39
Ja, för ibland så har Dahmer rätt. Jag har även retweetat Markus Uvell - och eftersom att du verkar vara näst intill ohälsosamt besatt av mig så vill jag säga att jag blockade dig på Twitter för rätt längesen. Har skrivit rätt mycket skit sen dess om både Dahmer och AFA, eftersom att jag blivit eskalerande förbannad på t.ex. AFA/SUF.

Anonym
ons 18 mar 2015 18:41
Sen håller jag inte med allt som jag inte skriver om på min Twitter.

Anonym
ons 18 mar 2015 18:42
För att förtydliga, du har alltså läst igenom cirka 8500 tweets för att försöka se var jag stod i AFA-frågan? Du hade kunnat fråga istället för att stalka.

Flamso
ons 18 mar 2015 18:42
Man får förutsätta sånt för att känna sig någorlunda säker som kvinna, men ja.

Hackie
ons 18 mar 2015 18:45
Nja, besatt är fel ord. Inte besatt av dig personligen. Utan mer besatt av generella vänsteråsikter. Det var smidigt att först klicka in på dig för att sedan komma vidare till andra personer. Sen brukar jag gå väldigt långt för att ha en fördel i en argumentation. Därför läser jag forskningsrapporter och annat titt som tätt för att hålla mig uppdaterad. Och ibland kollar upp vad folk egentligen har för sig på andra ställen. Gör samma sak när jag snackar med folk på Facebook.
Nej, jag kollade inte igenom alla tweets. Så pass besatt var jag inte.
Fast Flamso. Tycker du det är rimligt att man bör vara extra försiktig runt invandrare? Är man inte en fördomsfull jävla rövhatt då?
Nej, jag kollade inte igenom alla tweets. Så pass besatt var jag inte.
Fast Flamso. Tycker du det är rimligt att man bör vara extra försiktig runt invandrare? Är man inte en fördomsfull jävla rövhatt då?

Hackie
ons 18 mar 2015 18:48
Så det är fördomsfullt att se alla invandrare som potentiella kriminella, men inte fördomsfullt att se män som potentiella våldtäktsmän?

Flamso
ons 18 mar 2015 18:49
Precis. Det ena är rasprofilering och det andra är för att skydda sig från hemska människor.

Hackie
ons 18 mar 2015 18:52
Men könsprofilering är okej? Och män är hemska människor, va? Känns som du målat in dig i ett hörn lite nu.

Flamso
ons 18 mar 2015 18:54
Nejdå, inget hörn alls. I ett patriarkalt samhälle, som vi faktiskt lever i, så är det rätt stor hotbild mot kvinnor. Direkt eller indirekt.

Hackie
ons 18 mar 2015 19:01
Ja, och invandrare är ju rent statiskt ett större hot emot oss än andra svenskar. Utrikesfödda begår ju mer brott. Då bör vi väl vara mer försiktiga kring dessa? Då borde ju en kvinna vara extra super försiktig just kring en utländsk man?
Man kan inte gå runt och misstänkliggöra folk beroende på kön eller etnicitet. Ganska uppenbart.
Man kan inte gå runt och misstänkliggöra folk beroende på kön eller etnicitet. Ganska uppenbart.

Flamso
ons 18 mar 2015 19:03
När män i genomsnitt är väldigt läskiga och hotfulla mot kvinnor så är det lite annorlunda. :)

Hackie
ons 18 mar 2015 19:08
I genomsnitt läskiga och hotfulla? Wat. Den smilin i slutet känns lite som detta argument är avgjort.
http://i.imgur.com/n7t6nki.gifv Hitlercykel
http://i.imgur.com/n7t6nki.gifv Hitlercykel

Flamso
ons 18 mar 2015 19:10
Poängen är väl mer att det är sånt väldigt många män inte vill eller kan se själva.

Anonym
ons 18 mar 2015 19:15
Sexism och hotfullhet är ju för helvete inte alltid ett medvetet val. Därför kan man inte klandra alla män, men man kan absolut vara defensiv. För vårt samhälle bygger på att män är starkare än kvinnor, så är det.

Hackie
ons 18 mar 2015 19:21
När Flamso beskriver det så låter det absolut inte som hotfullheten skulle vara subtil. Utan att män rent generellt är hotfulla och läskiga. Vilket är ett ganska sjukt påstående.
Vad ska vi göra för att andra män ska sluta våldta? Folk kommer våldta fast vi krossar patriarkatet och inför genusdagis. Ska vi tre ha dåligt samvete för män våldtar?
Vad ska vi göra för att andra män ska sluta våldta? Folk kommer våldta fast vi krossar patriarkatet och inför genusdagis. Ska vi tre ha dåligt samvete för män våldtar?

Flamso
ons 18 mar 2015 19:23
Ganska mycket båda delarna.
Det ska inte vara något hot mot kvinnor på ett sånt brett sätt.
Det ska inte vara något hot mot kvinnor på ett sånt brett sätt.

Anonym
ons 18 mar 2015 19:23
Fast våldtäkterna kommer minska i takt med att män får mindre maktposition - det säger sig självt.

Hackie
ons 18 mar 2015 19:29
Män kommer alltid stå ovanför kvinnan fysiskt, fall det inte sker någon genetiskt sensation. Därav kommer det alltid ske våldtäkter. Tror du typ..Låt oss säga Nisse i Vrigstad skulle avstå från suget att våldta bara för näringslivet är 50/50 och vi har en kvinnlig statsminister?
Vi har ett mer jämställt samhälle idag, ändå ökar våldtäkterna. Sure, det beror ju på att fler anmäler idag. Men tror definitivt inte de har minskat bara för vi har gått emot ett mer jämställt samhälle.
Vi har ett mer jämställt samhälle idag, ändå ökar våldtäkterna. Sure, det beror ju på att fler anmäler idag. Men tror definitivt inte de har minskat bara för vi har gått emot ett mer jämställt samhälle.

Anonym
ons 18 mar 2015 19:31
Så du menar att det ligger i mäns DNA att våldta, eller varför är det annars 98% män av de som våldtar? Är du manshatare?

Hackie
ons 18 mar 2015 19:37
Va? Jag säger att våldtäkter inte kommer minska bara för att vi blir av med patriarkatet. Ja, man kan ju indirekt säga att det ligger i mannens DNA att våldta om du vill dra det dit. Eftersom vi är rustade på det sättet. Både med könsorgan och fysiskt starkare än kvinnan.
Sen anmäler ju inte män kvinnor som rent juridiskt sett har våldtagit dem.
Sen anmäler ju inte män kvinnor som rent juridiskt sett har våldtagit dem.

Flamso
ons 18 mar 2015 19:39
Då är vuxna uppenbarligen rustade för att mörda barn för att vuxna i princip alltid är starkare än barn.

Anonym
ons 18 mar 2015 19:41
"Så du menar att det ligger i mäns DNA att våldta, eller varför är det annars 98% män av de som våldtar? Är du manshatare?"
Nej, han menar att män alltid kommer vara i en fysisk maktposition oavsett vad vi ändrar vad gäller samhället.
Nej, han menar att män alltid kommer vara i en fysisk maktposition oavsett vad vi ändrar vad gäller samhället.

Hackie
ons 18 mar 2015 19:42
Så du tror att våldtäkter minskar för vi bli mer jämställda? Förklara gärna hur och varför. Varför skulle Hagamannen avstå från att våldta bara för Rossana Dinamarca var statsminister?

Anonym
ons 18 mar 2015 19:42
Varför är det så förnedrande att tänka att män som våldtar kanske åtminstone delvis gör det p.g.a att samhället ser kvinnor som lägre stående och lär män att kvinnor är i princip ägodelar?

Flamso
ons 18 mar 2015 19:42
Det är skillnad på fysisk och strukturell maktposition. Fysisk makt är något väldigt få utövar.

Anonym
ons 18 mar 2015 19:43
"kvinnor som lägre stående och lär män att kvinnor är i princip ägodelar?"
Kanske i saudiarabien, men inte här.
Kanske i saudiarabien, men inte här.

Anonym
ons 18 mar 2015 19:43
Om jag hade tyckt att en kvinna var min ägodel så skulle jag också vara mer benägen att våldta. Muskler och längd gör en ej till våldtäktsman.

Anonym
ons 18 mar 2015 19:44
"Shit han har rätt, dags för personangrepp"
- Every feminist ever.
- Every feminist ever.

Anonym
ons 18 mar 2015 19:45
Nej, mer att man inte kan ta dig seriöst efter att du ljugit om att gå på juristlinje på Universitetet för att få en "edge" i diskussion.

Anonym
ons 18 mar 2015 19:49
Fast alla avhumaniserar ju folk de inte känner, det sker automatiskt. Inte fan bryr du dig lika mycket tio främlingar dör som du gör om din mor dör.

Hackie
ons 18 mar 2015 19:54
Men vi går ju emot ett mer jämställt samhälle. Varför minskar inte våldtäkterna? Om din teori stämmer så borde ju våldtäkterna trappats ner. Vilket det inte gör.

Anonym
ons 18 mar 2015 20:01
Varför ligger de kvar, ännu en gång? Svara utan manshat pls.

Anonym
ons 18 mar 2015 20:02
Maktrollen finns där - våldtäkterna fortsätter. Det är min syn. Vad är din? Att män är svin? Fy!

Anonym
ons 18 mar 2015 20:04
Nej, några män är svin - därför våldtar en liten minoritet av män.

Anonym
ons 18 mar 2015 20:09
Om du frågar 10 män på stan om de stöttar våldtäktsmän så kommer alla säga nej, några kommer till och med bli arga.
Om du frågar 10 Muslimer på stan om de stöttar ISIS så kommer 8 svara "ja".
Om du frågar 10 feminister på stan om de stöttar manshat så kommer de svara "käften din vita mans-slyna"
Om du frågar 10 Muslimer på stan om de stöttar ISIS så kommer 8 svara "ja".
Om du frågar 10 feminister på stan om de stöttar manshat så kommer de svara "käften din vita mans-slyna"

Anonym
ons 18 mar 2015 20:09
Och varför är det en sådan överrepresentation av män i våldtäktsfall? 98% kommer inte minska alltför mycket av några enstaka mörkertal.

Anonym
ons 18 mar 2015 20:10
Nu kommer du med påståenden. Ingen grund. Lärde du dig inget när du gick på Universitetet?

Anonym
ons 18 mar 2015 20:11
Simpelt - män är starkare än kvinnor, om en kvinna försöker våldta en man så är det oftast vara väldigt lätt för mannen att stoppa henne.
Samt att män inte klassar tvångs-pussar som våldtäkt.
Samt att män inte klassar tvångs-pussar som våldtäkt.

Anonym
ons 18 mar 2015 20:11
Och nu sade du även aty våldtäktsmän tycker om våldtäkt eller våldtäktsmän, vilket ej är sant.

Anonym
ons 18 mar 2015 20:12
Har grund i mitt muslim samt män-påstående, slängde med det sista som comic relief. Lär mig en hel del här. Vad har du lärt dig på burgerking än så länge?

Anonym
ons 18 mar 2015 20:13
I undersökningarna ni feminister stöttar så klassas "forcefull kissing" samt "attempted forcefull kissing" som sexual assault.

Hackie
ons 18 mar 2015 20:13
Well, det är naivt att tro att våldtäkter kommer minska bara för patriarkatet försvinner. Finns det något som stödjer din teori?

Anonym
ons 18 mar 2015 20:14
Tänker inte snacka mer med dig, Alex. Du är bara patetiskt pinsam.

Anonym
ons 18 mar 2015 20:15
Najs, kontakta mig om du lyckas hitta ett rött piller någon dag.

Hackie
ons 18 mar 2015 20:33
Jag försöker leva mig in i en våldtäktsmans tankesätt. Och jag ser inget som kan hindra mina perversa böjelse eller behovet att att våldta någon. Det skulle förmodligen bli ännu mer överfallsvåldtäkter i ett samhälle där kvinnan är exakt jämställd med mannen. Det skulle skapa en frustration hos vissa av dessa våldtäktsmän som förmodligen skulle våldta brutalare och mer ofta. Sen har ju den tekniska utvecklingen ökat så man kan träffa folk på nätet väldigt lätt. Det är ju också en bidragande faktor.
Jag tror vi tänker på helt skilda sätt. Du tänker förmodligen på finansmannen som sitter i en läderfåtölj med ett whiskyglas och som sedan tvingar på sig sin fru. Medan jag tänker mer på överfall.
Jag känner två killar som våldtagit. Det är nästan stereotypiska män som hade problem sen skolan. Som alltid varit stökiga. Dock väldigt manipulativa. Jag personligen tycker de visade någon form av psykisk sjukdom eller störning.
Men vi kan ju vara överens om att de som våldtar ofta har något fel i huvudet, för att uttrycka sig bryskt. Och jag tror inte ett krossat patriarkat gör dem mer friska.
Jag tror vi tänker på helt skilda sätt. Du tänker förmodligen på finansmannen som sitter i en läderfåtölj med ett whiskyglas och som sedan tvingar på sig sin fru. Medan jag tänker mer på överfall.
Jag känner två killar som våldtagit. Det är nästan stereotypiska män som hade problem sen skolan. Som alltid varit stökiga. Dock väldigt manipulativa. Jag personligen tycker de visade någon form av psykisk sjukdom eller störning.
Men vi kan ju vara överens om att de som våldtar ofta har något fel i huvudet, för att uttrycka sig bryskt. Och jag tror inte ett krossat patriarkat gör dem mer friska.

Anonym
ons 18 mar 2015 20:35
Nej, men OM det nu finns ett patriarkat som intalar dessa sjuka män att de är över kvinnor, så ökar ju risken för våldtäkt, tänker jag.

Anonym
ons 18 mar 2015 20:37
Ja, det är rätt vidriga historier jag hört bara från min flickvän och min mamma. Sexismen frodas, det kan ingen förneka, utom möjligtvis Alex.

Flamso
ons 18 mar 2015 20:42
Det är hemskt.
Vet ni vad feminister säger när jag säger att jag aldrig kunnat rösta på F! för att jag inte klarar av deras åsikter? Inget negativt. De respekterar min åsikt, trots att de röstar på det partiet.
Vet ni vad feminister säger när jag säger att jag aldrig kunnat rösta på F! för att jag inte klarar av deras åsikter? Inget negativt. De respekterar min åsikt, trots att de röstar på det partiet.

Anonym
ons 18 mar 2015 20:43
Sen förstår jag inte hur anti-feminister förklarar att det ALLTID är män som är överrepresenterade i maktpositioner.

Anonym
ons 18 mar 2015 20:45
Det förklarar vi som så att män och kvinnors hjärnor fungerar olika och därför gör de olika yrkesval.

Hackie
ons 18 mar 2015 20:46
En våldtäktsman är generellt inte så jävla smart att han tänker i de banorna. Du måste tänka på att det är en sexuell drivkraft också, det finns inget rationellt tänk hos den som våldtar. Samma sak med de som utnyttjar barn sexuellt. Många får ju en thrill av det. Inte ens de få personerna som jag känner irl som faktiskt blivit våldtagna har känt ett hot från andra män sedan.
Däremot så kan våldet emot kvinnor minska i ett krossat patriarkat.
Däremot så kan våldet emot kvinnor minska i ett krossat patriarkat.

Anonym
ons 18 mar 2015 20:46
Det finns en jääääävla massa feminister som ser både F! och Dahmer som dumkukar, inte minst på Twitter.

Anonym
ons 18 mar 2015 20:48
Men maktkänslor kan ju finnas där utan att man tänker på det. "Den lilla slynan ska fan inte säga nej!" är ett exempel jag kan komma på som inte kräver vidare tanke.

Flamso
ons 18 mar 2015 21:01
Jag kan bara tala för mig själv när jag säger att det är sjukt onajs med en tjej som inte vill ligga med en. Oberoende av hur kåt jag är. Skillnaden mellan de som njuter av BDSM och de som uppskattar våldtäkt är enorm, såklart. Motpoler tillochmed.

Hackie
ons 18 mar 2015 21:04
Fast det är ju sjuka personer som tänker så. Det finns ju alltid personer som tror att man äger sin partner. Och det tycker jag kommer från båda parterna. Kanske inte just sex. Men att man tror att man äger partnern. Jag har själv aldrig varit i något långvarigt förhållande som ens betytt något. Men fått en inblick i hur det funkar hos andra. Jag känner två killar från grundskolan som är ganska.... Ja, kuvade.
Båda blev i princip tvingade av sina flickvänner att skaffa barn. Det ena paret är ett typiskt sånt fall som soc förmodligen kommer in och peta i sen. De var ihop runt 10månader. Hon blev gravid, födde barnet och hotade sen att göra slut några veckor senare av någon anledning. Hon kontrollerar han konstant. Hon jobbar på morsans jobb, och där är hon tystlåten och säger inte så mycket. Men när hon kommer hem så är det hon som bestämmer.
Fick upp massa minnen nu hur en klasskompis flickvän på gymnasiet hotade med att ta livet av sig fall han gjorde slut. Han var ju också ständigt whiped och fick inte göra som han ville.
Jag försöker verkligen hitta i minnet fall jag kände några maktgalna killar som var på samma sätt. Jag har pratat med folk på nätet som haft maktgalna killar, men aldrig känt någon irl.
Känns som detta är extremt bortglömt. Jag har själv aldrig ens tänkt på det fören nu. Man skrattar nästan lite åt det, för männen anses ju som kuvade ur en generell mansnorm.
Båda blev i princip tvingade av sina flickvänner att skaffa barn. Det ena paret är ett typiskt sånt fall som soc förmodligen kommer in och peta i sen. De var ihop runt 10månader. Hon blev gravid, födde barnet och hotade sen att göra slut några veckor senare av någon anledning. Hon kontrollerar han konstant. Hon jobbar på morsans jobb, och där är hon tystlåten och säger inte så mycket. Men när hon kommer hem så är det hon som bestämmer.
Fick upp massa minnen nu hur en klasskompis flickvän på gymnasiet hotade med att ta livet av sig fall han gjorde slut. Han var ju också ständigt whiped och fick inte göra som han ville.
Jag försöker verkligen hitta i minnet fall jag kände några maktgalna killar som var på samma sätt. Jag har pratat med folk på nätet som haft maktgalna killar, men aldrig känt någon irl.
Känns som detta är extremt bortglömt. Jag har själv aldrig ens tänkt på det fören nu. Man skrattar nästan lite åt det, för männen anses ju som kuvade ur en generell mansnorm.

Flamso
ons 18 mar 2015 21:06
Det är sjukt att känna upphetsning av att tvinga sig på någon. Personligen så går det inte alls om partnern inte visar att det är vad hon vill. Så. :D

Anonym
ons 18 mar 2015 21:06
Ja, och den delen av patriarkatet som gör detta mot män - skuldbelägger dem, är lika jävlig som allt annat. Självklart.

Flamso
ons 18 mar 2015 21:08
Utöver då att det finns gott om män som är ute efter total makt i förhållande. Det har jag upplevt bra mycket närmare än jag någonsin önskar att någon ska få uppleva och då händer det inte mig.

Flamso
ons 18 mar 2015 21:14
Men det är väldigt svårt att använda egna erfarenheter för att dra slutsatser om hur det ser ut i verkligheten.

Zotamedu
ons 18 mar 2015 21:16
Speciellt när somliga högljudda personer är typ 12 år och saknar riktig livserfarenhet...

Hackie
ons 18 mar 2015 21:19
Rent maktgalna/kontrollerande så tror jag det ligger rätt nära 50/50 mellan könen. Sen är de ju oftast inte psykiskt stabila. Sen fall det beror på patriarkatet eller inte får väl framtiden utvisa.
Tycker det är ganska intressant att använda egna erfarenheter. Det ger ju en bild av hur det kan se ut. Man kan lättare relatera till det. Man får ju liksom göra en generell bedömning över det hela.
Tycker det är ganska intressant att använda egna erfarenheter. Det ger ju en bild av hur det kan se ut. Man kan lättare relatera till det. Man får ju liksom göra en generell bedömning över det hela.

Flamso
ons 18 mar 2015 21:21
Självklart finns det bland kvinnor också. Det är ingen som säger annat. Det är fruktansvärt i vilket fall som helst.

Anonym
ons 18 mar 2015 21:22
Ja, alltså det är varken ett simpelt eller ensidigt problem.

Hackie
ons 18 mar 2015 21:25
Får väl hoppas folk skärper sig. Eller känner till sina brister i fortsättningen. Jag skulle vara en hemsk partner. Min cyniska inställning till allt funkar inte. Därav har jag valt ett lev i ensamhet. Sorgligt, but thats life.

Anonym
ons 18 mar 2015 21:26
Jag är rätt jävla cynisk jag också, det gäller bara att hitta rätt partner.
192 kommentarer på denna bild
Direktlänk:
http://dayviews.com/pictureoftheday/519602062/