/ej-inloggad/show.html
Friday 10 April 2015 photo 16/35
|
Hur slåss feminister helst?
Hen mot hen!
Vad tycker feminister om våld?
Cis-sådär, svårt att genus ett bra svar.
Annons
Taggad med
The photo has no tags
Geo tag
Part of an album
Camera info
Camera
Focal length mm
Aperture
Shutter
ISO
Date
/ej-inloggad/comments.html
Shadynasty
Fri 10 Apr 2015 12:47
alltså de var inte ha-ha funny lixom (är inget fan av ordvitsar) utan det kändes mer som ett tappert försök att vara provocerande men jag kände mest "aaaw" :D
Ursvamp
Fri 10 Apr 2015 13:07
Om provokation är huvudsyftet så märks det i antalet kommentarer, Flamso vet nog :D
Hur som helst. Svaret om slät hud är: RAKA motsatsen!
Hur som helst. Svaret om slät hud är: RAKA motsatsen!
Ursvamp
Fri 10 Apr 2015 13:26
Jodå, det säger ett och annat. Så länge det inte är saker som "<3" eller "same" o.s.v.
Hackie
Fri 10 Apr 2015 13:45
Shady är ju en manshatare? I don't get it. Trodde du inte gillade Lady Dahmer feminister, Flamso.
Hackie
Fri 10 Apr 2015 13:52
" Shadynasty idag 12:22
menart. hade en sån jävla manshatardag också för att en killkompis hade varit ett riktigt mansgrisäckel så det sista jag behövde var att höra hur synd det var om vita män hahaha"
Lady Dahmer i ett nötskal. Sen undvek du ju kommentaren där jag skrev att hon hatar alla som tycker olika. Classy.
menart. hade en sån jävla manshatardag också för att en killkompis hade varit ett riktigt mansgrisäckel så det sista jag behövde var att höra hur synd det var om vita män hahaha"
Lady Dahmer i ett nötskal. Sen undvek du ju kommentaren där jag skrev att hon hatar alla som tycker olika. Classy.
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 14:01
https://www.youtube.com/watch?v=CvYSPxvrq5s
Låter som att han snackar om Shady.
Låter som att han snackar om Shady.
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 14:05
Fast dem står ju inte för justice, det förklaras väldigt tydligt i videon som jag länkade däruppe.
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 14:14
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 16:26
>länkar InternetAristocrat.
>"brakälla.jpg xdd"
Det är väldigt lätt att länka saker som bara ser grejerna ifrån sin egna vinkel, inte andras. :v
>"brakälla.jpg xdd"
Det är väldigt lätt att länka saker som bara ser grejerna ifrån sin egna vinkel, inte andras. :v
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 16:41
"Det är väldigt lätt att länka saker som bara ser grejerna ifrån sin egna vinkel, inte andras. :v"
Så typ allt ni länkar då?
Så typ allt ni länkar då?
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 16:47
Apropå att ni ser manshat som något ondskefullt;
När jag var liten så blev jag misshandlad av män varje dag. Jag har även blivit sexuellt ofredad av flera män vid olika tillfällen. När jag ser en man idag blir jag rädd och defensiv utav helvete. Mitt "manshat" har grunder, vilket många känner igen sig i.
Är detta mitt fel?
Jag vet att det inte är alla män, men rädslor, trauman och fobier fungerar faktiskt såhär.
//annan person
När jag var liten så blev jag misshandlad av män varje dag. Jag har även blivit sexuellt ofredad av flera män vid olika tillfällen. När jag ser en man idag blir jag rädd och defensiv utav helvete. Mitt "manshat" har grunder, vilket många känner igen sig i.
Är detta mitt fel?
Jag vet att det inte är alla män, men rädslor, trauman och fobier fungerar faktiskt såhär.
//annan person
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 16:50
När jag var liten så blev jag misshandlad av judarr varje dag. Jag har även blivit sexuellt ofredad av flera judar vid olika tillfällen. När jag ser en jude idag blir jag rädd och defensiv utav helvete. Min "antisemitism" har grunder, vilket många känner igen sig i.
Är detta mitt fel?
Jag vet att det inte är alla judar, men rädslor, trauman och fobier fungerar faktiskt såhär.
//Adolf Hitler.
Är detta mitt fel?
Jag vet att det inte är alla judar, men rädslor, trauman och fobier fungerar faktiskt såhär.
//Adolf Hitler.
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 16:51
Apropå att ni ser antisemitism som något ondskefullt, då.
Flamso
Fri 10 Apr 2015 16:53
Lite skillnad på en folkgrupp och ett kön, men jag förstår hur du tänker.
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 16:53
Om vi ser det såhär då: Jag är en vit man.
Tar jag illa upp om en kvinna skulle fått mer rätt i samhället än vad hon har i dagsläget? Nej. Skulle mitt privilegium bli mosat av feminism? Förmodligen inte. Vad har jag att frukta? Vad är jag rädd för? Inget. Jag är ärligt talat mer rädd av äldre normer som pekar ut mig som en nolla. Något som feminism faktiskt strider emot.
Finns verkligen inget negativt med feminism, pratar inte om Tumblr feminism som du pekar ut som "all feminism i världen xddd för det sa ju InternetAristocrat xddd som till och med har blivit bannad ifrån twitch för whitepower propaganda men det har ju inget med saken att göra xddddddddd".
Tar jag illa upp om en kvinna skulle fått mer rätt i samhället än vad hon har i dagsläget? Nej. Skulle mitt privilegium bli mosat av feminism? Förmodligen inte. Vad har jag att frukta? Vad är jag rädd för? Inget. Jag är ärligt talat mer rädd av äldre normer som pekar ut mig som en nolla. Något som feminism faktiskt strider emot.
Finns verkligen inget negativt med feminism, pratar inte om Tumblr feminism som du pekar ut som "all feminism i världen xddd för det sa ju InternetAristocrat xddd som till och med har blivit bannad ifrån twitch för whitepower propaganda men det har ju inget med saken att göra xddddddddd".
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 16:55
Bara för att en person har en idé som är dålig, innebär inte att alla andra idéer den personen har är dåliga. Som exempel kan vi ta Hitler, han har gjort flera feministiska uttalanden. Oh wait, tar tillbaks allt.
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 16:59
Just detta jag menar med att du inte kan se det ifrån andra perspektiv, även om du trollar och bara typ, hälften är det du faktiskt tycker. Så är det ganska sorgligt.
Hackie
Fri 10 Apr 2015 17:01
Manshat är ju lika illa som att hata något annat? Invandrare har mobbat mig i större delen av min tonår. Är det då rimligt att jag går runt och hatar alla av utländsk bakgrund? Eller målar upp en bild av invandrare som ett hot?
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 17:01
Trollar inte, och jag har försökt att se saker ur eran perspektiv. Saken är att jag helt enkelt inte håller med era idéer om att vi skulle leva i en kultur som trycker ner kvinnor. Speciellt inte då unga kvinnor tjänar mer än unga män.
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 17:03
Håller med Hackie, jag har blivit utfryst samt nerslagen flera gånger då jag gick på en skola där 90% av eleverna var muslimer. Har jag någon rätt att börja hata muslimer nu? ÄR DETTA MITT FEL?!?!?! :((((
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 17:04
Förövrigt så angriper alla muslimer alltid alla vita i grupper, och de tar alltid deras plånböcker. Don't teach me to defend myself, teach muslims not to steal :ppPPppPp
Flamso
Fri 10 Apr 2015 17:04
Jag ogillar män väldigt mycket. Anledningen är att de flesta är svin mot varandra och de män jag har i mitt liv är vettiga människor. Generaliseringar är såklart inte vettigt men det är otroligt vanligt med förkastligt beteende från män.
Sādhu
Fri 10 Apr 2015 17:04
"all feminism i världen xddd för det sa ju InternetAristocrat xddd som till och med har blivit bannad ifrån twitch för whitepower propaganda men det har ju inget med saken att göra xddddddddd"
Fast InternetAristocrat pratade om SJW's (Social Justice Warriors) och inte om feminister in general.
Fast InternetAristocrat pratade om SJW's (Social Justice Warriors) och inte om feminister in general.
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 17:04
Alex, varför behåller du inte dina acc, varför kommer du alltid tillbaka med nya? Du är alltid lika kass på att gömma det.
Källa på att unga kvinnor tjänar mer?
Källa på att unga kvinnor tjänar mer?
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 17:05
"Jag ogillar män väldigt mycket."
- Kalle Nilsson, feminist.
Feminister ogillar inte män!!!!
- Kalle Nilsson, feminist.
Feminister ogillar inte män!!!!
Flamso
Fri 10 Apr 2015 17:06
Det är kanske lite för diffust. Jag gillar inte den mansroll de flesta män är fast i.
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 17:06
Att en enskild feminist säger att hen ogillar män motbevisar absolut ingenting.
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 17:07
http://www.politifact.com/punditfact/statements/2014/apr/09/genevieve-wood/what-pay-gap-young-women-out-earn-men-cities-gop-p/
http://content.time.com/time/business/article/0,8599,2015274,00.html
according to a new analysis of 2,000 communities by a market research company, in 147 out of 150 of the biggest cities in the U.S., the median full-time salaries of young women are 8% higher than those of the guys in their peer group. In two cities, Atlanta and Memphis, those women are making about 20% more.
http://www.cityam.com/1416448301/pay-gap-falls-young-women-out-earn-men
http://content.time.com/time/business/article/0,8599,2015274,00.html
according to a new analysis of 2,000 communities by a market research company, in 147 out of 150 of the biggest cities in the U.S., the median full-time salaries of young women are 8% higher than those of the guys in their peer group. In two cities, Atlanta and Memphis, those women are making about 20% more.
http://www.cityam.com/1416448301/pay-gap-falls-young-women-out-earn-men
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 17:07
Syfta mer på att Tanic knuffar hans åsikter över alla feminister. InternetAristocrat har uttryckt sig att vara emot feminism och allt annat sådant också innan. Finns anledningar till varför han blivit bannad ifrån flertal sociala sidor och det är inte för att han är någon niceguy med bra argument.
Hackie
Fri 10 Apr 2015 17:09
Flamso, din argumentation är så konstig att det knappt går att svara på. Du sitter och brett generaliserar. sen säger att generalisering inte är vettigt.
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 17:09
Du brukar snacka om att vi lever i Sverige, inte i USA, för det första. För det andra så måste även ha källor. De har inga källor, du har inga källor.
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 17:11
Att vara emot dagens feministrörelse är inget negativt. Det finns en anledning till att ni är en minoritet i andra länder än Sverige.
https://www.onepoll.com/36-of-british-adults-define-themselves-as-feminists-yet-76-support-gender-equality-why-are-people-reluctant-to-identify-as-a-feminist/
Only 36% of British adults define themselves as a feminist, yet 76% support political, economic and social equality between women and men. If one defines feminism as simply someone who supports gender equality, then why are the remaining 40% choosing not to define themselves as feminists? This research suggests there are a number of factors to explain such discrepancy…
1) Public perceptions of feminism
More people consider ‘feminist’ to be a negative (35%) rather than positive (29%) term. Why is this? When asked what they thought described feminists, encouragingly the top answers were positive:
Feminists think women and men should have political, economic and social equality – 48%
Feminists think women should not be objectified – 33%
However, many also believed being a feminist comes with negative connotations:
Feminists are anti-men – 26%
Feminists are aggressive- 17%
Feminists want women to be better than men- 16%
Other perceptions of feminists included:
https://www.onepoll.com/36-of-british-adults-define-themselves-as-feminists-yet-76-support-gender-equality-why-are-people-reluctant-to-identify-as-a-feminist/
Only 36% of British adults define themselves as a feminist, yet 76% support political, economic and social equality between women and men. If one defines feminism as simply someone who supports gender equality, then why are the remaining 40% choosing not to define themselves as feminists? This research suggests there are a number of factors to explain such discrepancy…
1) Public perceptions of feminism
More people consider ‘feminist’ to be a negative (35%) rather than positive (29%) term. Why is this? When asked what they thought described feminists, encouragingly the top answers were positive:
Feminists think women and men should have political, economic and social equality – 48%
Feminists think women should not be objectified – 33%
However, many also believed being a feminist comes with negative connotations:
Feminists are anti-men – 26%
Feminists are aggressive- 17%
Feminists want women to be better than men- 16%
Other perceptions of feminists included:
Sādhu
Fri 10 Apr 2015 17:11
Må så vara men just den videon handlar inte om det.
Förövrigt måste jag säga att jag håller med Hackie, jag var mobbad som barn men du ser inte mig hata alla män (som dem var) eller smala (som dem också var) för att jag förstår att det inte är alla. Varför verkar det så oåtkomligt?
(Ni kommer förmodligen trycka ner argumentet dock för "ehuehue jag vart _bara_ mobbad" men whatever)
Förövrigt måste jag säga att jag håller med Hackie, jag var mobbad som barn men du ser inte mig hata alla män (som dem var) eller smala (som dem också var) för att jag förstår att det inte är alla. Varför verkar det så oåtkomligt?
(Ni kommer förmodligen trycka ner argumentet dock för "ehuehue jag vart _bara_ mobbad" men whatever)
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 17:14
De skriver inte var de fått statistiken ifrån, vad jag kan se. Alltså är det en värdelös artikel, för de kan hitta på PRECIS vad de vill.
Enligt forskning från en källa jag har så är 100% av Sveriges befolkning feminister. Så är det.
Enligt forskning från en källa jag har så är 100% av Sveriges befolkning feminister. Så är det.
Hackie
Fri 10 Apr 2015 17:16
Jag tror även jag är relativt missförstådd i feministfrågan. Jag tycker inte feminism är ett problem. Däremot hur den förmedlas av vissa personer får mig att rygga tillbaka. Ofta en väldigt hätsk ton i debatten. DU ÄR MED OSS ELLER EMOT OSS. Feminismen är inte speciellt inkluderande, speciellt inte emot folk på högerkanten.
Jag gillar nyanserade åsikter som baseras från mina egna tankar. Inte svart eller vitt.
Jag gillar nyanserade åsikter som baseras från mina egna tankar. Inte svart eller vitt.
Flamso
Fri 10 Apr 2015 17:17
Generaliseringar fungerar när det är något som varje individ måste bevisa att hen inte inkluderas i.
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 17:17
Det är inte alla, men man måste ändå fatta att människor kanske blir defensiva när/om de gång på gång blir utsatta av en viss grupp. Det är fortfarande inget bra, men det är mer förståeligt.
Män har en förjävlig statistik emot sig, det har inte t.ex. Judar, om vi ska ta ett exempel som ni dragit upp tidigare. Det är inte konstigt om någon är mer rädd för att bli våldtagen av en man än av en kvinna, då statistiken pekar så oerhört jävla grovt åt männen.
Män har en förjävlig statistik emot sig, det har inte t.ex. Judar, om vi ska ta ett exempel som ni dragit upp tidigare. Det är inte konstigt om någon är mer rädd för att bli våldtagen av en man än av en kvinna, då statistiken pekar så oerhört jävla grovt åt männen.
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 17:18
Tja, vi har ju levt under samhällsnormer som gynnar vita heterosexuella män i flera hundra år och gör fortfarande. Men duvet, bara för att några white-man-activists säger att det inte är så kan det ju inte vara så xddddddd
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 17:18
Varför ska jag sluta kalla dig för Alex, Tanic? Det är ju vad du heter.
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 17:19
Typ så, Kevin. Statistiken talar för det vi snackar om. Avpixlat-motsvarigheter för det ni snackar om.
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 17:19
Och ja, Hackie, du har en jävligt mycket mer sund syn på mycket än t.ex. Tanic har.
Hackie
Fri 10 Apr 2015 17:25
Det är ju att folk bli defensiva emot vissa grupper som skapar motsättningar i samhället. Det spelar ingen roll fall det är kön eller etnicitet. Sverigedemokraterna har lyckats skapa en väljarbas på 15-20% baserat på att misstänkliggöra grupper.
Det blir ju absurt om man ska ranka personer man träffar i misstankegrad beroende på statistik. Jag ska vara mer rädd för folk från Rinkeby än Danderyd etc. Man kan ju också räkna detta som en klassfråga. Man ska vara försiktig kring arbetarklassen men inte lika försiktig kring överklassen.
Det blir ju absurt om man ska ranka personer man träffar i misstankegrad beroende på statistik. Jag ska vara mer rädd för folk från Rinkeby än Danderyd etc. Man kan ju också räkna detta som en klassfråga. Man ska vara försiktig kring arbetarklassen men inte lika försiktig kring överklassen.
Flamso
Fri 10 Apr 2015 17:27
Det är vansinnigt, ja. Tyvärr är det något i princip alla tjejer MÅSTE göra för att alternativet är att helt bli tagna på sängen om en kille är hotfull.
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 17:27
Nej, för där spelar andra saker än strukturer och sådär in. Utsatta positioner leder till våld, det gör även maktpositioner.
Hackie
Fri 10 Apr 2015 17:40
Men rent hypotetiskt, Flamso. Då bör man ju vara mer rädd runt en man med utländsk härkomst? Enligt BRÅ från 2005 så är de mer benägna att begå brott.
Jag förstår att en kvinna är rädd för att bli våldtagen. Men att misstänkliggöra alla män man träffar är inte hälsosamt. Om jag går ner på stan så är det ju med största sannolikhet att om någon slår ner mig så är det en man. Även om det inte kan jämföras med en våldtäkt, så bygger det på samma princip. Och i just Sävsjö så är ju ett överfall av invandrare ännu mer troligt. Jag tycker det blir absurt i längden att jag ska gå och vara extra rädd för vissa grupper, även om det är förståeligt baserat på statistik.
Jag förstår att en kvinna är rädd för att bli våldtagen. Men att misstänkliggöra alla män man träffar är inte hälsosamt. Om jag går ner på stan så är det ju med största sannolikhet att om någon slår ner mig så är det en man. Även om det inte kan jämföras med en våldtäkt, så bygger det på samma princip. Och i just Sävsjö så är ju ett överfall av invandrare ännu mer troligt. Jag tycker det blir absurt i längden att jag ska gå och vara extra rädd för vissa grupper, även om det är förståeligt baserat på statistik.
Flamso
Fri 10 Apr 2015 17:44
Mhm. Men okej då. Om vi tar ett exempel från mitt liv här. Jag har ganska nyligen blivit nära vän med en tjej jag varit bekant med i typ fyra år. De senaste månaderna har vi umgåtts och kommit väldigt nära vara. Otroligt nära varandra. Vi är enbart vänner. Det är första gången NÅGONSIN hon känner att hon inte behöver oroa sig över att ge "fel signaler" till en killkompis för att jag vet att vi bara är vänner och ingen av oss vill något annat. Förstår du hur sjukt det är att jag är den enda hon har känt det med?
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 17:48
"för att jag vet att vi bara är vänner och ingen av oss vill något annat."
Man får väl tydliggöra sådant om man känner sig orolig över det, inte mer med det.
Man får väl tydliggöra sådant om man känner sig orolig över det, inte mer med det.
Hackie
Fri 10 Apr 2015 17:50
Det gäller ju män också? Det är man väl rädd för oavsett kön, så just det ser jag inte som könsrelaterat att man råkar "skicka fel signaler". För hon var väl inte rädd att du skulle våldta henne?
Flamso
Fri 10 Apr 2015 17:51
Det är inte så det fungerar med den överlägsna majoriteten av killar. De förstår inte det.
Flamso
Fri 10 Apr 2015 17:51
Nej hon är orolig över att jag skulle få tankar att vänskapen är ett steg för att komma nära henne.
Hackie
Fri 10 Apr 2015 17:58
Men det är ju en extremt vanlig tanke hos båda könen, Flamso. Fast män rent generellt inte säger "Jag är rädd att hon ska bli kär i mig". Till och med jag har varit med om det. Och då räknar jag in mig som förmodligen som de minst erfarna 24åringar i Sverige när det kommer till förhållanden.
Flamso
Fri 10 Apr 2015 18:00
Nej nej. Du missar poängen helt. Poängen är att killar aldrig behöver oroa sig för att ge fel signaler till tjejer medan tjejer måste tänka på sånt hela tiden.
Anonymous
Fri 10 Apr 2015 18:03
Vadå aldrig behöva oroa sig för att ge fel signaler? Jag har fått oroa mig för sådant flera gånger. Bara för att du personligen inte gör det innebär inte att ingen kille gör det.
Hackie
Fri 10 Apr 2015 18:05
I risk i att bli våldtagna eller risk för att bli kära? Du talade ju ur din egen erfarenhet så jag tolkade det som att hennes agerande emot dig kunde få dig att tro att hon var kär i dig. Men att hon nu inte behövde oroa sig för det.
Flamso
Fri 10 Apr 2015 18:08
Det är nämligen så det brukar uppfattas av killar. Problemet är inte att hon varit rädd för att bli våldtagen utan för att det ska skapa rätt seriösa problem. Problem som du som kille aldrig får om du händelsevis skulle råka ge fel signaler till en tjej, tro mig.
Hackie
Fri 10 Apr 2015 18:16
Jag skrev ju förut att jag själv hade gett fel signaler till en tjej som skapade ganska stora problem. Hon var dock en...Ja, bitches be crazy som man säger. Så jag tror verkligen inte det är så ovanligt som du påstår. Om en kille som jag har råkat ut för det, som är i helt avsaknad av erfarenhet så måste ju andra råkat ut för det.
Sen är situationer inte helt lättolkade. Där kan vi ju peta in den manliga normen, att vi alltid förväntas ta initiativ till allt. Det är inte en helt lätt balansgång. Sen om man nu har en så pass konstig vänskap att man inte kan lita på varandra så bör man ju inte vara vänner. Då är det ju ingen loss direkt.
Sen är situationer inte helt lättolkade. Där kan vi ju peta in den manliga normen, att vi alltid förväntas ta initiativ till allt. Det är inte en helt lätt balansgång. Sen om man nu har en så pass konstig vänskap att man inte kan lita på varandra så bör man ju inte vara vänner. Då är det ju ingen loss direkt.
79 comments on this photo
Directlink:
http://dayviews.com/pictureoftheday/519693554/