/ej-inloggad/show.html
Monday 21 December 2015 photo 5/9
|
yaaas
Annons
Taggad med
The photo has no tags
Geo tag
Part of an album
Camera info
Camera
Focal length mm
Aperture
Shutter
ISO
Date
/ej-inloggad/comments.html
Anonymous
Wed 23 Dec 2015 05:10
Aldrig gett mig in i en diskussion med varken Flamso eller Trollpappa, det är inte lönt nånstans. Det Hackie säger stämmer till 100% verkligen.
Hackie
Mon 21 Dec 2015 12:26
Men's rights activists och feminister är ungefär lika fyrkantiga. Ingen jämställdhet där inte.
Hackie
Mon 21 Dec 2015 12:43
https://www.youtube.com/watch?v=1oqyrflOQFc Feminism är lite som SD. Gjord till förankra sin egna lilla världsbild med felaktig fakta.
Toby
Mon 21 Dec 2015 12:59
Ja jäklar, man får inte klaga över sin situation bara för att man har det bättre än andra. Tänk på barnen i afrika!
Hackie
Mon 21 Dec 2015 13:03
Man kanske ska lägga ner tiden på att klaga på de som faktiskt har det dåligt. Den västerländska vita kvinnan är det verkligen inte synd om.
Anonymous
Mon 21 Dec 2015 13:06
Faktumet att det är lagligt att könsstympa småpojkar i kombination med att lagen alltid är på kvinnans sida tyder på att vi lever i ett patriarkat.
Skoj åsido, håller med Hackie här. MRAs, SDare och Feminister är jävligt lika.
Skoj åsido, håller med Hackie här. MRAs, SDare och Feminister är jävligt lika.
Flamso
Mon 21 Dec 2015 13:26
Nej våldtäktskultur och vardagssexism är verkligen inga problem.
*rolling eyes*
*rolling eyes*
Hackie
Mon 21 Dec 2015 13:45
Jahaaa, så det är sånt feminismen kämpar för nuförtiden. Vad har våldtäkt med feminism att göra? Eller ja, det är ju faktiskt så att vi bör vara extra försiktiga runt invandrare för de är mer benägna att begå brott än svenskar, men annars är det väl inget problem? "Inte alla invandrare, Jo, alla invandrare"- feminism2015 Eller ja, män. Men logiken är densamma. Män är farliga, men män som kommer från andra länder är en ännu större potential fara, eller?
Hur bidrar du till mindre våldtäktskultur och vardagssexism? Har du skänkt några pengar de senaste åren till kvinnojourer? Gör du något mer än att visa bilder och känner dig stolt över din kamp efteråt?
Det är lite som Kristoffer Appelqvist sa till Soran Ismail angående flyktingarna. Jag parafraserar "Du är bara en vanlig jävla PK-fitta. Du säger några fina ord och får priser oavsett vad du gör. Men någon verklig skillnad gör du egentligen inte, du kan inte nämna namnet på 3 st nyanlända som har kommit till ditt område".
Hur bidrar du till mindre våldtäktskultur och vardagssexism? Har du skänkt några pengar de senaste åren till kvinnojourer? Gör du något mer än att visa bilder och känner dig stolt över din kamp efteråt?
Det är lite som Kristoffer Appelqvist sa till Soran Ismail angående flyktingarna. Jag parafraserar "Du är bara en vanlig jävla PK-fitta. Du säger några fina ord och får priser oavsett vad du gör. Men någon verklig skillnad gör du egentligen inte, du kan inte nämna namnet på 3 st nyanlända som har kommit till ditt område".
Hackie
Mon 21 Dec 2015 13:54
Då frågar jag igen.
Hur bidrar du till mindre våldtäktskultur och vardagssexism? Har du skänkt några pengar de senaste åren till kvinnojourer? Gör du något mer än att visa bilder och känner dig stolt över din kamp efteråt?
Hur bidrar du till mindre våldtäktskultur och vardagssexism? Har du skänkt några pengar de senaste åren till kvinnojourer? Gör du något mer än att visa bilder och känner dig stolt över din kamp efteråt?
Flamso
Mon 21 Dec 2015 13:56
Det är inte direkt bilder jag ser som en del av min kamp, men ok. Jag försöker bekämpa det i vardagen helt enkelt, där jag kan säga till. Små steg.
Hackie
Mon 21 Dec 2015 14:04
Fast vardagen. Du delar den här typen av bilder på FB, sen circlejerkar du och dina vänner till den. Så gör ju fan alla.. Har du bra åsikter? Det har du säkert. Gör du någon verklig skillnad för samhället? Nej, inte ett smack.
Det är lite som Trollpappa som brukade hänga här förr. Nu har det öppnats ett flyktingboende i samma stad där han bor. Du skulle ju kunna fråga han för skojs skull hur mycket av sin tid han lägger ner på att integrera personerna som bor där. Jag kan nog till och med kunna skaffa ett volontärjobb till han för jag känner en som jobbar där. För det är väl ganska rimligt att ställa upp på det med tanke på vad han brukar/brukade propagera?
Det är lite som Trollpappa som brukade hänga här förr. Nu har det öppnats ett flyktingboende i samma stad där han bor. Du skulle ju kunna fråga han för skojs skull hur mycket av sin tid han lägger ner på att integrera personerna som bor där. Jag kan nog till och med kunna skaffa ett volontärjobb till han för jag känner en som jobbar där. För det är väl ganska rimligt att ställa upp på det med tanke på vad han brukar/brukade propagera?
Hackie
Mon 21 Dec 2015 14:12
Så du tycker inte det är rimligt att man ställer upp som volontär till ett flyktingboende när man målar upp SD som Satan och fri invandring som det enda rätta? Det är ett hyckleri utan dess like. Man kan ju iallafall gå dit och hälsa på. Skaffa en ny polare. Har man 1 med utomeuropeiskt namn ibland runt 100 vänner på FB så är det ganska tragiskt att man kallar sig för antirasist.
Fast det är ju väldigt lätt att sitta och propagera på internet. När man väl ska göra verklig skillnad så tar det stopp i maskineriet.
Fast det är ju väldigt lätt att sitta och propagera på internet. När man väl ska göra verklig skillnad så tar det stopp i maskineriet.
Hackie
Mon 21 Dec 2015 14:37
Va? Uppenbarligen så är det för mycket jobb eftersom ni inte vill göra något som verkligen ändrar samhället? Men om ni inbillar er att er """"kamp""" på nätet har någon betydelse, så fine. Kör på det.
Men egentligen så bryr ni er ju inte. Fall ni verkligen hade brytt er så hade ni gått ner på gatan till det ni kämpar för. Men det är väl lite för mycket begärt att göra ord till handling.
Men egentligen så bryr ni er ju inte. Fall ni verkligen hade brytt er så hade ni gått ner på gatan till det ni kämpar för. Men det är väl lite för mycket begärt att göra ord till handling.
Flamso
Mon 21 Dec 2015 14:40
Förändringen händer i vardagen, vare sig du förstår det eller inte. Det är inte direkt så att alla måste lägga all vaken tid på kampen för rättvisa utan det är mer att alla måste göra lite och tillsammans blir det väldigt stort.
Flamso
Mon 21 Dec 2015 14:41
Sluta lägg ord i min mun för övrigt, det är inte charmigt med härskartekniker.
Hackie
Mon 21 Dec 2015 14:51
Så att gå ner till ett flyktingboende och säga "Hej, finns det något jag kan hjälpa till med?" eller bara för den delen bli polare med en flykting. Är det att "lägga ner alla vaken tid"?. Menar du att det är för mycket begärt när man propagerar för att vi ska ha fri invandring till Sverige?
Har du ens spenderat 5 minuter tillsammans med någon nyanländ som kommit till Sverige de senaste 4 månaderna?
Har du ens spenderat 5 minuter tillsammans med någon nyanländ som kommit till Sverige de senaste 4 månaderna?
Flamso
Mon 21 Dec 2015 15:47
Hur mycket hjälper dina korståg på internet då? Ja förutom att klanka ner på alla som vill försöka få någon form av positiv förändring, vill säga.
Hackie
Mon 21 Dec 2015 15:55
Positiv förändring för vem? Ni gööööööööööör ju INGENTING. Fan ni skriver ju bara så att ni ska må bra själva, och att era vänner ska se att ni har fina åsikter. Varför säger du inte bara rakt ut "Jag vill inte hjälpa några flyktingboenden" Svårare än så är det inte.
Mina korståg går ut på att få ut hycklare ur mörkret. Få ut de som tror att de gör goda gärningar när de inte gör ett skit egentligen.
Ignorera det jag skrev och svara bara på denna fråga. Varför har du inte hjälpt närliggande flyktingboenden?
Mina korståg går ut på att få ut hycklare ur mörkret. Få ut de som tror att de gör goda gärningar när de inte gör ett skit egentligen.
Ignorera det jag skrev och svara bara på denna fråga. Varför har du inte hjälpt närliggande flyktingboenden?
Flamso
Mon 21 Dec 2015 15:59
Du är onekligen ingen hycklare i alla fall, du hatar alla lika mycket!
Varför flyktingboenden har med det här att göra vet jag inte riktigt men jag är inte mycket för volontärarbete själv då jag på ett personligt plan redan har fullt sjå att få vanligt arbete att fungera i mitt liv. Man får förändra så mycket man själv har kapacitet till, det är inget fel med det och det blir inte svårare än så, även om du ser det som "hyckleri".
Varför flyktingboenden har med det här att göra vet jag inte riktigt men jag är inte mycket för volontärarbete själv då jag på ett personligt plan redan har fullt sjå att få vanligt arbete att fungera i mitt liv. Man får förändra så mycket man själv har kapacitet till, det är inget fel med det och det blir inte svårare än så, även om du ser det som "hyckleri".
Hackie
Mon 21 Dec 2015 16:16
Att använda tid som ursäkt håller inte. Var ju tvungen att läsa ditt senaste inlägg här "jag har lärt känna helt galet mycket folk här i Stockholm" Tid att lära känna svennebananer men inte tid för att lära känna en flykting? Det är inget ful att säga att man helt enkelt inte har lust, det är ärligt iallafall. Det behöver inte vara volontärarbete för den delen heller, det räcker väl med att du bara försöker få kontakt och få dem att känna sig välkomna. Gå ner och säga Hej?
Jag hatar inte alla. Jag hatar personer som klappar sig själva och varandra på axeln när de inte har förtjänat det. Det gör mig genuint upprörd. Jag gillar ärliga människor, som säger vad de tycker. Hade helt köpt fall du från början hade sagt "Nej, jag har ingen lust att hjälpa några flyktingar, jag har nog med mig själv". Det hade varit ärligt iallafall.
Jag hatar inte alla. Jag hatar personer som klappar sig själva och varandra på axeln när de inte har förtjänat det. Det gör mig genuint upprörd. Jag gillar ärliga människor, som säger vad de tycker. Hade helt köpt fall du från början hade sagt "Nej, jag har ingen lust att hjälpa några flyktingar, jag har nog med mig själv". Det hade varit ärligt iallafall.
Anonymous
Tue 22 Dec 2015 18:20
Jo, men nu är jag tillbaks.
Jävlar, Hackie är lite av en gud.
Jävlar, Hackie är lite av en gud.
Anonymous
Tue 22 Dec 2015 18:30
Nej alltså det är inte tvunget för att jag håller med honom, utan för att han lägger tid på sina kommentarer och gör dem värda att läsa.
Hackie
Tue 22 Dec 2015 18:43
Det är kul att slakta hycklare längs fotknölarna. Synd att den största av dem inte hänger här längre. Men det räcker gott och väl med Flamso, so far ;)
Anonymous
Tue 22 Dec 2015 18:45
Den största besökte nyligen mina bilder. Om det stämmer att han har varit borta så tror jag att han e-stalkar mig.
Flamso
Tue 22 Dec 2015 18:58
Ugh. Kul att du tror att det funkar så. Jag gav upp på dig för du irrar bort dig i saker som inte har med ämnet att göra och det tar för lång tid att käfta med dig när det ändå inte ens i närheten är konstruktivt. Som sagt, Tanic gillar det du skriver vilket kanske borde vara ett wake up call.
Hackie
Tue 22 Dec 2015 19:11
Aha så det är ett wake up call för dina åsikter är rätt och mina är fel? pls.
Du vet själv att du är en hycklare. Jag bevisade bara genom att visa ditt eget inlägg :) Jag vann, get over it.
Du vet själv att du är en hycklare. Jag bevisade bara genom att visa ditt eget inlägg :) Jag vann, get over it.
Flamso
Tue 22 Dec 2015 20:15
Wow. Du verkar onekligen må bra i din lilla bubbla, kör hårt för det går aldrig att ändra sig!
Flamso
Tue 22 Dec 2015 21:17
Eftersom det inte kommer leda till annat än fler härskartekniker så känner jag att det är rätt svårt att ens diskutera på en vettig nivå, tyvärr. Grejen med vad ni uppfattar som min bubbla är när man utforskar samhället utanför sitt eget privilegium och inser att det förblindat en hela sitt liv. Det är svårt men väl värt det. Plus att det krävdes väldigt mycket förändring!
Anonymous
Tue 22 Dec 2015 21:22
Nu är jag faktiskt nyfiken på riktigt. Hur förändrade du ditt liv och dina vanor?
Flamso
Tue 22 Dec 2015 21:31
Det har jag redan gått igenom rätt ingående, ett par gånger, i de diskussioner vi haft. Det är för mycket för att tas upp nu.
Hackie
Tue 22 Dec 2015 21:34
"Som min bubbla är när man utforskar samhället utanför sitt eget privilegium och inser att det förblindat en hela sitt liv" Du utforskar, men gör alltså ingenting åt det. Du gör ju fan inget för kvinnor som far illa. Du sitter och laddar upp dina jävla "alla som inte är feminister är dumma i huvudet"- bilder. Hur fan hjälper det kvinnor som blir sönderslagna/våldtagna i ett förhållande, eller de som blir sextrakasserade på jobbet?
Du gör lika mycket för kvinnor som far illa som jag, alltså ingenting.
Du gör lika mycket för kvinnor som far illa som jag, alltså ingenting.
Hackie
Tue 22 Dec 2015 22:07
Berätta då? Du säger att du bekämpar det i vardagen. Jag har ju försökt dra ut vad du gör i runt 20 kommenterar, men allt du ger är sarkastiska svar.
Du skänkte inte pengar till kvinnojourer, du engagerade dig inte i flyktingarna som kommer hit. Men du avskyr folk som inte gillar feminism och inte gillar att det kommer hit invandrare.
Kan nästan slå vad om att din, likt Trollpappas vänlista på FB är vit som snö. Eftersom det inte gick att kolla ibland dina vänner så fick man kolla in dina likes du fått. Av 67 personer som har gillat en bild av dig så var det 0 utomeuropeiska namn. Du propagera för mångfald och att SD är efterblivna. Men själv så umgås du bara med vita personer?
"Jaha, så Hackie stalkar"- Ja, du kan kalla det stalkning. Jag kallar det ganska intressant framställan.
Du skänkte inte pengar till kvinnojourer, du engagerade dig inte i flyktingarna som kommer hit. Men du avskyr folk som inte gillar feminism och inte gillar att det kommer hit invandrare.
Kan nästan slå vad om att din, likt Trollpappas vänlista på FB är vit som snö. Eftersom det inte gick att kolla ibland dina vänner så fick man kolla in dina likes du fått. Av 67 personer som har gillat en bild av dig så var det 0 utomeuropeiska namn. Du propagera för mångfald och att SD är efterblivna. Men själv så umgås du bara med vita personer?
"Jaha, så Hackie stalkar"- Ja, du kan kalla det stalkning. Jag kallar det ganska intressant framställan.
Flamso
Tue 22 Dec 2015 22:16
Du är väldigt duktig på att förutsätta saker. Jag har ingen som helst plikt att rättfärdiga mig för dig när du tycker det är förkastligt att förvänta sig medmänsklighet. Något gör uppenbarligen att du inte kan se nyanser som faktiskt existerar, det är inte svart eller vitt. Allt är fortfarande bättre än inget och istället för att försöka slå sig själv på bröstet hela tiden när du tycker du har rätt så kan du börja samla in andras perspektiv. Man lär så länge man lever och inte fastnar i sina föreställningar.
Anonymous
Tue 22 Dec 2015 22:22
Amen du då, Flamso? Du är väldigt duktig på att förutsätta saker. Jag har ingen som helst plikt att rättfärdiga mig för dig. Något gör uppenbarligen att du inte kan se nyanser som faktiskt existerar, det är inte svart eller vitt, man är inte bara "för" eller "emot" något. Istället för att försöka slå sig själv på bröstet hela tiden när du tycker du har rätt, eller fälla en spydig kommentar när du inte kommer på något smart att skriva, så kan du börja samla in andras perspektiv. Man lär så länge man lever och inte fastnar i sina föreställningar.
Anonymous
Tue 22 Dec 2015 22:31
Men fattar du inte hur värdelös samt hypokritisk en sådan kommentar är när man kan modifiera den en aning och skicka tillbaks den? Den stämmer i min mening bättre in på dig än på Hackie, men det är ju för att jag ligger åt Hackies håll. Så man kan väl påstå att de stämmer lika bra, och då är det fortfarande inte bra att fälla en sådan kommentar.
Anonymous
Tue 22 Dec 2015 22:33
Det är lite som när människor som faktiskt hatar män, inte du då utan människor som Viktor, skriver precis samma sak om män som nazister skriver om judar. Och sedan har de mage att klaga på hur hemska nazisterna är, som om de skulle vara bättre själva.
Hackie
Tue 22 Dec 2015 22:40
...Snackar du om verkligen om nyanser? Vet inte hur många gånger jag har sagt "Jag är för jämställdhet, men jag är inte feminist". Flamso- "MEN FEMINISM ÄR JU JÄMSTÄLLDHET, HERREGUD VILKEN IDIOT DU ÄR SOM INTE HÅLLER MED MIG" "RÖSTAR DU PÅ SD SÅ ÄR DU EN RASIST, DET ÄR JU SJÄLVKLART???" Jag tror inte riktigt du har befogenhet att prata om perspektiv, Flamso. När tog du in någon annans perspektiv senast? Jag ger dig mitt, men du avfärdar mig hela tiden som en idiot för du inte håller med mig. Hur seriöst jag än ibland försöker vara så bara avfärdar du det med sarkastiska kommentarer.
Och det där angående att hata män till höger och vänster. Nu kommer det väl en "Men att hata män gör ingen skada, så det är okej"- kommentar. Exakt som vanligt.
Och det där angående att hata män till höger och vänster. Nu kommer det väl en "Men att hata män gör ingen skada, så det är okej"- kommentar. Exakt som vanligt.
Hackie
Tue 22 Dec 2015 22:58
Där har vi det igen, sarkastiska kommentarer när man inte har svar på tal. För att nu efter denna kommentaren klaga över att det inte är lönt att diskutera. Det är helt enkelt så att du inte kan diskutera. Har gett mig in i många diskussioner med olika personer i mina dar. Allt från veganer till nazister. Men du tar nog priset till att inte kunna försvara dina argument. Fall det nu beror på att du är lat eller inte vet hur man diskutera det vet jag inte. Men syftet med en diskussion är ofta att man tycker olika.
Anonymous
Tue 22 Dec 2015 23:11
Flamso, jag inser att du kommer att vägra att erkänna att du har fel, t.o.m. för dig själv. Din tankebana linkar den som religiösa människor har, i att ju fler påståenden och exempel som inte stämmer in i tänket någon kommer med, desto mer inlåsta och defensiva blir personerna. Det kan mycket väl vara därför feminister samlas på tumblr, det är nog lite som kyrkan för kristna. Likt hur radikala kristna hatar alla som inte kallar sig för kristna eller katoliker, så hatar ni alla som inte bär feministtiteln. Det är lättare att inte lyssna än vad det är att ta in och tänka över argument mot sin världssyn.
(inb4 *copy* "Amen durå Tanic?" *paste*)
Du kan väl åtminstone försöka att föreställa dig ett universum i vilket du har fel, och hur det vi har skrivit faktiskt kan spegla dig i ett sådant universum? Du skrev ju att man ska vara öppen för andras åsikter och världssyner, varför skulle det bara gälla oss? Personligen ändrar jag konstant åsikt på saker allt efter att jag hör argument för och emot, jag är fortfarande för abort precis som jag var för tio år sedan, men numera emot gratis sjukvård. Jag är för massinvandring i kapitalistiska samhällen och emot massinvandring i kommunist-Sverige. Saker är inte antingen svarta eller vita, precis som du själv sa, och såvida du själv inte gör liknande ändringar i din världssyn så kan JAG verkligen inte påstå att DU har ett öppet sinne.
(inb4 *copy* "Amen durå Tanic?" *paste*)
Du kan väl åtminstone försöka att föreställa dig ett universum i vilket du har fel, och hur det vi har skrivit faktiskt kan spegla dig i ett sådant universum? Du skrev ju att man ska vara öppen för andras åsikter och världssyner, varför skulle det bara gälla oss? Personligen ändrar jag konstant åsikt på saker allt efter att jag hör argument för och emot, jag är fortfarande för abort precis som jag var för tio år sedan, men numera emot gratis sjukvård. Jag är för massinvandring i kapitalistiska samhällen och emot massinvandring i kommunist-Sverige. Saker är inte antingen svarta eller vita, precis som du själv sa, och såvida du själv inte gör liknande ändringar i din världssyn så kan JAG verkligen inte påstå att DU har ett öppet sinne.
Anonymous
Wed 23 Dec 2015 05:13
Aldrig gett mig in i en diskussion med varken Flamso eller Trollpappa, det är inte lönt nånstans. Det Hackie säger stämmer till 100% verkligen!
DaDe
Wed 23 Dec 2015 07:57
Alltid så kul att läsa diskutioner med Tramso, de innehåller mer humor än bilderna på den här sidan :)
Flamso
Wed 23 Dec 2015 10:38
Ja, sarkastiska kommentarer är onekligen en diskussion, jag håller med!
Flamso
Wed 23 Dec 2015 10:54
Jag skriver någon mening, du spårar ur med diverse oväsentliga saker för att "motbevisa", upprepa tills du spyr för en perfekt Hackie-soppa! Det hade kunnat vara roligt om det inte var samma sak varje gång, men helt tråkigt är det inte heller. Sexism verkar åtminstone vara okej i väst för här har vi inte lika mycket som i andra delar av världen. Vi har inte fattigdom eller hemlösa heller för det finns andra delar av världen som har det sämre, alltså existerar det inte här!
Nu borde du ha tillräckligt för att skriva något riddaraktigt trots att du inte bryr dig om någon annan än dig själv!
Nu borde du ha tillräckligt för att skriva något riddaraktigt trots att du inte bryr dig om någon annan än dig själv!
Hackie
Wed 23 Dec 2015 11:34
Soppan funkar alldeles utmärkt. För den slår ju fullkomligt sönder ditt hyckleri. Hade inte brytt mig för fem öre om du inte laddade upp politiskt korrekta skitbilder. Jag är ärlig om att jag bara bryr mig om mig själv. Jag sitter inte och och låtsas att bry mig om folk, som du gör.
Och btw. Du var ett rövhål förr, och du är ett rövhål nu, bara med "finare" åsikter. Du har varit en översittare så länge jag kan minnas här. Dina års röveri av sexistiska,rasistiska och homofobiska bilder i diverse gruppen vägs inte upp att du varit "feminist" i 2år.
Om 2-3 år när andra har ändrat åsikt, då kan vi ju räkna med att du också vänt kappan. Antar att vi får återkomma då.
Och btw. Du var ett rövhål förr, och du är ett rövhål nu, bara med "finare" åsikter. Du har varit en översittare så länge jag kan minnas här. Dina års röveri av sexistiska,rasistiska och homofobiska bilder i diverse gruppen vägs inte upp att du varit "feminist" i 2år.
Om 2-3 år när andra har ändrat åsikt, då kan vi ju räkna med att du också vänt kappan. Antar att vi får återkomma då.
Flamso
Wed 23 Dec 2015 11:53
Det är inget fel med att vara politiskt korrekt. Det är tillochmed ganska vettigt. Det finns inget dåligt med konceptet alls? Precis som "SJW" och dylikt. Konceptet är bra men används av någon outgrundlig anledning som förolämpning. Märkligt. Jag låtsas för övrigt inte bry mig. När du raljerade här ovanför så kanske du inte märkte att jag knappt skrev något konkret för det fanns inte direkt någon anledning. Jag försöker förstå andras orättvisa trots att jag inte upplever den själv och det tar tid.
Ja just det. Där kommer det igen. Förändras man så är det fel och tycker man fel så tyckte man rätt från början men har ändrat sig åt det sämre? Jag är väldigt trevlig när jag inte stöter på översittare så det kan vara det också. Hela konceptet med patriarkatet förutsätter att det finns strukturer som formar män till översittare, trots att de inte vet om det. Vi har gått igenom min förändring och jag är glad att jag har förändrats, du har mycket rätt i att ingenting kommer göra det jag gjort innan okej men det är jag helt med på. Det är fortfarande ingen skam att ändra sig, snarare tvärtom. Släpp machokulturen, snälla.
Jag är rätt säker på jag inte kommer vända bort från feminismen men du får gärna tro vad du vill, det gör du trots allt ändå!
Ja just det. Där kommer det igen. Förändras man så är det fel och tycker man fel så tyckte man rätt från början men har ändrat sig åt det sämre? Jag är väldigt trevlig när jag inte stöter på översittare så det kan vara det också. Hela konceptet med patriarkatet förutsätter att det finns strukturer som formar män till översittare, trots att de inte vet om det. Vi har gått igenom min förändring och jag är glad att jag har förändrats, du har mycket rätt i att ingenting kommer göra det jag gjort innan okej men det är jag helt med på. Det är fortfarande ingen skam att ändra sig, snarare tvärtom. Släpp machokulturen, snälla.
Jag är rätt säker på jag inte kommer vända bort från feminismen men du får gärna tro vad du vill, det gör du trots allt ändå!
Hackie
Wed 23 Dec 2015 13:06
Politisk korrekthet stoppar folk från att säga vad de verkligen tycker och tänker, hur är det vettigt? Det räcker med att gå tillbaka några år i TVn, typ Parlamentet. Där sitter Henrik Schyffert 2010 (Som idag är super PK) och gapskrattar åt rasistiska skämt. Och nu när det verkligen inga roliga skämt som Petra Mede drar. Hon gör random påhopp och säger att Soran Ismail är en inkvoterad turk. Både Soran och Henrik skrattade på som fan. Idag? Då föraktar de folk som skrattar åt sådant.
Jag tror inte du ser överheten i PKeliten eftersom du själv tillhör den nu..Tror du typ någon på SVT skulle våga yttra några invandringskritiska åsikter? Nej, då skulle PKeliten vara där och förmodligen få denne sparkad. Eller som TV4. Man kunde inte ha en tjej som sa neger(Som dessutom bad om ursäkt), det blev ramaskri. Men man kunde ha med en som har uttryckt sig antisemitiskt.
Fast jag förstår bara inte varför du inte gör något konkret åt orättvisorna du ser? Det är det enda jag ifrågasätter just nu.
Nej, det är inte fel att du har förändrats. Det som är fel är att du nu känner någon slags stolthet över det du står för. Och det anser jag inte att du har fog för. Alla som känner stolthet över vad de tycker har jag extremt svårt för.
Fast du måste inse att du har en översittarattityd emot folk som inte håller med dig. Så du påverkas med av patriarkatet fortfarande då? Jag, likt dig är också väldigt trevlig när jag inte stöter på översittare. Du anser att jag är en översittare, och jag tycker du är en.
Och jag tillhör inte någon machokultur, jag är nog så jävla omacho man vara. Jag anser det inte som macho att har åsikter och stå fast vid dom. Jag har med dessutom genomgått stora förändringar genom åren, men bara för jag inte har hittat vänstervägen så gör inte det här mig till en sämre människa.
Jag tror inte du ser överheten i PKeliten eftersom du själv tillhör den nu..Tror du typ någon på SVT skulle våga yttra några invandringskritiska åsikter? Nej, då skulle PKeliten vara där och förmodligen få denne sparkad. Eller som TV4. Man kunde inte ha en tjej som sa neger(Som dessutom bad om ursäkt), det blev ramaskri. Men man kunde ha med en som har uttryckt sig antisemitiskt.
Fast jag förstår bara inte varför du inte gör något konkret åt orättvisorna du ser? Det är det enda jag ifrågasätter just nu.
Nej, det är inte fel att du har förändrats. Det som är fel är att du nu känner någon slags stolthet över det du står för. Och det anser jag inte att du har fog för. Alla som känner stolthet över vad de tycker har jag extremt svårt för.
Fast du måste inse att du har en översittarattityd emot folk som inte håller med dig. Så du påverkas med av patriarkatet fortfarande då? Jag, likt dig är också väldigt trevlig när jag inte stöter på översittare. Du anser att jag är en översittare, och jag tycker du är en.
Och jag tillhör inte någon machokultur, jag är nog så jävla omacho man vara. Jag anser det inte som macho att har åsikter och stå fast vid dom. Jag har med dessutom genomgått stora förändringar genom åren, men bara för jag inte har hittat vänstervägen så gör inte det här mig till en sämre människa.
Flamso
Wed 23 Dec 2015 13:27
Om det stoppar någon från att säga sexistiska och rasistiska saker så är det för att det är sexistiska och rasistiska saker. Det är inte så komplicerat som sagt. Det är ingen rättighet att uttrycka sånt och det är definitivt inte roligt då det bara spär på skiten i samhället. Normalisering är inte bra.
Men wow... Att du ens använder ord som "PK-eliten"... Hela grejen där är att du förutsätter att det är fel att prata om när du bara pratar om det på fel sätt. Människor är inget problem, det är hur vi behandlar människor som är problemet. När vi ser människor som ett problem och behandlar dem som ett så blir det väldigt polariserat och mycket "vi och dom"-tänk. Det är sjukt otrevligt. Det är ingen rättighet att säga rasistiska saker och det försvinner inte bara för att man ber om ursäkt.
Du ifrågasätter visserligen allt jag står för, inte bara att du tycker jag inte gör något åt saker. Det man kan göra är att säga till andra män att ge fan i att vara sexistiska och rasistiska i vardagen. Utöver det så hjälper det att lyssna på vad kvinnor har att säga om vad de blir utsatta för dag ut och dag in i form av sexism och nedvärdering för att de är kvinnor. Det hjälper för att förstå det. Visst hjälper det inte så mycket om man tycker det är orimligt att kvinnor kan vara utsatta på ett annat sätt än vi CIS-män men då är man ändå inte villig att lyssna.
Stolthet vet jag inte riktigt. Jag vet att jag ser orättvisor som många män tyvärr missar och det är alltid något. Det är däremot aldrig tillräckligt och man kan inte förstå det helt och hållet om man inte blir utsatt för det. Stolthet får stå för dig.
Jag försöker minimera härskartekniker och andra destruktiva sätt att "diskutera" på. Det var inte så mycket jag skrev i början av den här diskussionen, om du läser om den, för att motivera sån wall of text och den mängd påhopp bara direkt.
Fast det gör du ändå. Machokulturen i det här sammanhanget behöver inte vara att bete sig macho utan mer att överbevisa andra män, förminska kvinnors problem och i allmänhet vara konfrontativ. Självklart påverkar strukturella problem mig också men ju mer medveten man är om dem desto mer kan man göra för att inte falla offer för det.
Men wow... Att du ens använder ord som "PK-eliten"... Hela grejen där är att du förutsätter att det är fel att prata om när du bara pratar om det på fel sätt. Människor är inget problem, det är hur vi behandlar människor som är problemet. När vi ser människor som ett problem och behandlar dem som ett så blir det väldigt polariserat och mycket "vi och dom"-tänk. Det är sjukt otrevligt. Det är ingen rättighet att säga rasistiska saker och det försvinner inte bara för att man ber om ursäkt.
Du ifrågasätter visserligen allt jag står för, inte bara att du tycker jag inte gör något åt saker. Det man kan göra är att säga till andra män att ge fan i att vara sexistiska och rasistiska i vardagen. Utöver det så hjälper det att lyssna på vad kvinnor har att säga om vad de blir utsatta för dag ut och dag in i form av sexism och nedvärdering för att de är kvinnor. Det hjälper för att förstå det. Visst hjälper det inte så mycket om man tycker det är orimligt att kvinnor kan vara utsatta på ett annat sätt än vi CIS-män men då är man ändå inte villig att lyssna.
Stolthet vet jag inte riktigt. Jag vet att jag ser orättvisor som många män tyvärr missar och det är alltid något. Det är däremot aldrig tillräckligt och man kan inte förstå det helt och hållet om man inte blir utsatt för det. Stolthet får stå för dig.
Jag försöker minimera härskartekniker och andra destruktiva sätt att "diskutera" på. Det var inte så mycket jag skrev i början av den här diskussionen, om du läser om den, för att motivera sån wall of text och den mängd påhopp bara direkt.
Fast det gör du ändå. Machokulturen i det här sammanhanget behöver inte vara att bete sig macho utan mer att överbevisa andra män, förminska kvinnors problem och i allmänhet vara konfrontativ. Självklart påverkar strukturella problem mig också men ju mer medveten man är om dem desto mer kan man göra för att inte falla offer för det.
Anonymous
Wed 23 Dec 2015 13:54
"Om det stoppar någon från att säga sexistiska och rasistiska saker så är det för att det är sexistiska och rasistiska saker."
Om man klassar allt som sexism och rasism så stoppar det alla åsikter som inte är i stil med "vi behöver mer mörkhyade kvinnor i filmer som utspelar sig i Europas viking-era ".
Det är ganska självklart varför man skulle ifrågasätta ovanstående, men inte fan är det rasistiskt att göra det.
"Det man kan göra är att säga till andra män att ge fan i att vara sexistiska och rasistiska i vardagen."
"Hej jag tänker inte göra något, men DU kan!"
"Utöver det så hjälper det att lyssna på vad kvinnor har att säga om vad de blir utsatta för dag ut och dag in i form av sexism och nedvärdering för att de är kvinnor."
Och så kan du lyssna på vad andra män har för problem i vardagen på grund av sitt kön, sin hudfärg, sin ålder, etc. Det kvittar vilket kön eller hudfärg man har, man upplever rasism och sexism i vardagen ändå. Och det är verkligen inte ett problem, såvida inte man inte klarar av ord.
"Jag vet att jag ser orättvisor som många män tyvärr missar och det är alltid något."
Samtidigt missar du ett stort antal orättvisor själv eftersom att din bubbla stoppar dig från att läsa statistik eller att se de nyhetsartiklarna som inte stämmer överens med dina åsikter.
"Fast det gör du ändå. Machokulturen i det här sammanhanget behöver inte vara att bete sig macho utan mer att överbevisa andra män, förminska kvinnors problem och i allmänhet vara konfrontativ."
Okej, men att 'överbevisa andra män', förminska mäns problem och i allmänhet vara konfrontativ är inget problem? För det är precis det du höll på med sist jag var här, och så mycket kan du inte ha förändrats under en så kort period.
Om man klassar allt som sexism och rasism så stoppar det alla åsikter som inte är i stil med "vi behöver mer mörkhyade kvinnor i filmer som utspelar sig i Europas viking-era ".
Det är ganska självklart varför man skulle ifrågasätta ovanstående, men inte fan är det rasistiskt att göra det.
"Det man kan göra är att säga till andra män att ge fan i att vara sexistiska och rasistiska i vardagen."
"Hej jag tänker inte göra något, men DU kan!"
"Utöver det så hjälper det att lyssna på vad kvinnor har att säga om vad de blir utsatta för dag ut och dag in i form av sexism och nedvärdering för att de är kvinnor."
Och så kan du lyssna på vad andra män har för problem i vardagen på grund av sitt kön, sin hudfärg, sin ålder, etc. Det kvittar vilket kön eller hudfärg man har, man upplever rasism och sexism i vardagen ändå. Och det är verkligen inte ett problem, såvida inte man inte klarar av ord.
"Jag vet att jag ser orättvisor som många män tyvärr missar och det är alltid något."
Samtidigt missar du ett stort antal orättvisor själv eftersom att din bubbla stoppar dig från att läsa statistik eller att se de nyhetsartiklarna som inte stämmer överens med dina åsikter.
"Fast det gör du ändå. Machokulturen i det här sammanhanget behöver inte vara att bete sig macho utan mer att överbevisa andra män, förminska kvinnors problem och i allmänhet vara konfrontativ."
Okej, men att 'överbevisa andra män', förminska mäns problem och i allmänhet vara konfrontativ är inget problem? För det är precis det du höll på med sist jag var här, och så mycket kan du inte ha förändrats under en så kort period.
Hackie
Wed 23 Dec 2015 13:54
Fast PK handlar ju inte bara om att stoppa rasistiska och sexistiska saker. Det är också att kontrollera så man tycker RÄTT. I ett PK-samhälle får du inte sticka ut i åsikter. Det är både fel och farligt för ett samhälle. Idag så föraktar ju de som är PK drygt 20% av befolkningen. Tycker du inte det är ett problem?
Det finns ju en PKelit, det är ju typ alla övertygade om utan de som tillhör den. De gör narr av oss som påstår att den finns. Så du tycker att det var rätt att sparka den som sa neger på sin youtubekanal, men det var rätt att behålla den som yttrar antisemitiska åsikter(Dani M)? Vilket för den delen är väldigt vanligt ibland förorts hiphoppare som stödjer Palestina. Judehatet ses inte som något stort problem hos PKeliten, eftersom PKeliten generellt är lagd åt vänster och alltså stödjer Palestina.
Fast säga till andra män...Det gör jag nästan på daglig basis i olika sammanhang. Det är inget märkvärdigt, och det gör ingen skillnad. Det blir snarare kontraproduktivt, för svenskar agerar på ett sätt som "Det jag inte får säga enligt elittyckarna, det ska jag fan säga". Men vill du verkligen lyssna på kvinnor? Det finns ju en stor jävla mängd kvinnor som inte ställer upp i feminismens vänstersyn på världen. De anses ju för fan som förrädare. En sådan ideologi har jag svårt att stödja.
Jag argumenterar alltid extremt konkret, för det sätter alltid personen på pottkanten. Det kan säkert anses som påhopp, men jag orkar inte trippa runt på tå. Jag säger hellre saker rätt ut och förväntar mig ett rakt svar. Gjorde likadant med Makthavare som var här förr. Frågade han konkreta frågor om hur kommunismen skulle förändra Sverige. Tror du man fick några vettiga svar hur mycket man än skrev? Nej.
Jag förminskar inte kvinnors problem. Är bara helt enkelt inte feminist, det betyder inte att jag inte ser kvinnors problem. Och jag diskuterar likadant med dig som jag gör med mina kvinnliga barndomskompisar. Jag behandlar verkligen i praktiken män och kvinnor lika, det tror jag ytterst få personer gör.
Det finns ju en PKelit, det är ju typ alla övertygade om utan de som tillhör den. De gör narr av oss som påstår att den finns. Så du tycker att det var rätt att sparka den som sa neger på sin youtubekanal, men det var rätt att behålla den som yttrar antisemitiska åsikter(Dani M)? Vilket för den delen är väldigt vanligt ibland förorts hiphoppare som stödjer Palestina. Judehatet ses inte som något stort problem hos PKeliten, eftersom PKeliten generellt är lagd åt vänster och alltså stödjer Palestina.
Fast säga till andra män...Det gör jag nästan på daglig basis i olika sammanhang. Det är inget märkvärdigt, och det gör ingen skillnad. Det blir snarare kontraproduktivt, för svenskar agerar på ett sätt som "Det jag inte får säga enligt elittyckarna, det ska jag fan säga". Men vill du verkligen lyssna på kvinnor? Det finns ju en stor jävla mängd kvinnor som inte ställer upp i feminismens vänstersyn på världen. De anses ju för fan som förrädare. En sådan ideologi har jag svårt att stödja.
Jag argumenterar alltid extremt konkret, för det sätter alltid personen på pottkanten. Det kan säkert anses som påhopp, men jag orkar inte trippa runt på tå. Jag säger hellre saker rätt ut och förväntar mig ett rakt svar. Gjorde likadant med Makthavare som var här förr. Frågade han konkreta frågor om hur kommunismen skulle förändra Sverige. Tror du man fick några vettiga svar hur mycket man än skrev? Nej.
Jag förminskar inte kvinnors problem. Är bara helt enkelt inte feminist, det betyder inte att jag inte ser kvinnors problem. Och jag diskuterar likadant med dig som jag gör med mina kvinnliga barndomskompisar. Jag behandlar verkligen i praktiken män och kvinnor lika, det tror jag ytterst få personer gör.
Anonymous
Wed 23 Dec 2015 13:55
Justja, om du menade strukturell sexism så är lagen alltid på kvinnans sida oavsett vad, xoxo.
Flamso
Wed 23 Dec 2015 14:16
Snacka om PK och åsintskorridorer och grejer kan du göra med någon annan, jag är inte speciellt intresserad av att höra någon rättfärdiga rasism med "MEN SLUTA VARA SÅ PK!!! MEN DET FÅR MAN VÄL INTE SÄGA I DET HÄR JÄVLA LANDET". Rätt tröttsam jargong som ligger i fin nivå med SD.
Det finns något som kallas internalised misogyny som är ytterst lämpligt i det här läget. Där har kvinnor fastnat i de roller män behandlar dem som och försöker rättfärdiga det. Inte konstigt men väldigt självdestruktivt, tyvärr.
Om du tycker det är att sätta folk på pottkanten så får du gärna fortsätta med att "säga saker som man tydligen inte får säga!!". Det gör inte direkt det vettigt för att du drar in en massa andra saker som inte har med ämnet att göra i din jakt på att "vinna".
Du förminskar problemen med att säga att det finns andra problem som är viktigare, där har du skillnaden. Klart det finns saker som är viktigare men det är inget man sätter i relation till andra problem för så förminskar man dem. M'kay?
Det finns något som kallas internalised misogyny som är ytterst lämpligt i det här läget. Där har kvinnor fastnat i de roller män behandlar dem som och försöker rättfärdiga det. Inte konstigt men väldigt självdestruktivt, tyvärr.
Om du tycker det är att sätta folk på pottkanten så får du gärna fortsätta med att "säga saker som man tydligen inte får säga!!". Det gör inte direkt det vettigt för att du drar in en massa andra saker som inte har med ämnet att göra i din jakt på att "vinna".
Du förminskar problemen med att säga att det finns andra problem som är viktigare, där har du skillnaden. Klart det finns saker som är viktigare men det är inget man sätter i relation till andra problem för så förminskar man dem. M'kay?
Anonymous
Wed 23 Dec 2015 14:21
"Det finns något som kallas internalised misogyny som är ytterst lämpligt i det här läget."
Nej, det finns inget som heter "internalised misogyny" eller "internalised antisemitism" eller något i den stilen över huvud taget. Människor gör väl sina egna val i livet, trivs man med att vara kvinna i ett samhälle som du påstår är patriarkalt så får man väl göra det? Hur är det ett problem? Människan mår bra, människan arbetar, människan har sina egna åsikter som inte tvunget överensstämmer med dina.
Nej, det finns inget som heter "internalised misogyny" eller "internalised antisemitism" eller något i den stilen över huvud taget. Människor gör väl sina egna val i livet, trivs man med att vara kvinna i ett samhälle som du påstår är patriarkalt så får man väl göra det? Hur är det ett problem? Människan mår bra, människan arbetar, människan har sina egna åsikter som inte tvunget överensstämmer med dina.
Hackie
Wed 23 Dec 2015 14:35
Vem har rättfärdigat rasism? I don't get it. Att vara Sverigedemokrat är inte att vara rasist. Eller jo, vänstern tycker det.
Jag tycker du behandlar kvinnor som offer. Du ser dem som ett offer, det är mer problematiskt än att dra ett "ställ dig vid spisen, kvinna"- skämt. Offermentaliteten hjälper inte kvinnan. Det är inte synd om den vita kvinnan. Inte för ens 5,4,3,2,1 jäva öre. De 20 vita vänsterkvinnorna du brukar snacka med representera inte alla kvinnor. Det funkar säkert i Stockholm. Men åk till landet och kör din feministpropaganda. Första bästa tjejen skulle förmodligen spotta en snus i ansiktet på dig.
Misstolkar du med flit, eller förstår du inte vad jag skriver? Jag sa att jag gillar att sätta folk på pottkanten som inte kan försvara det de står för. Inte att man ska få säga vad man vill?
Vilka problem har jag sagt är viktigare? Nu hittar du ju bara på.
Jag tycker du behandlar kvinnor som offer. Du ser dem som ett offer, det är mer problematiskt än att dra ett "ställ dig vid spisen, kvinna"- skämt. Offermentaliteten hjälper inte kvinnan. Det är inte synd om den vita kvinnan. Inte för ens 5,4,3,2,1 jäva öre. De 20 vita vänsterkvinnorna du brukar snacka med representera inte alla kvinnor. Det funkar säkert i Stockholm. Men åk till landet och kör din feministpropaganda. Första bästa tjejen skulle förmodligen spotta en snus i ansiktet på dig.
Misstolkar du med flit, eller förstår du inte vad jag skriver? Jag sa att jag gillar att sätta folk på pottkanten som inte kan försvara det de står för. Inte att man ska få säga vad man vill?
Vilka problem har jag sagt är viktigare? Nu hittar du ju bara på.
77 comments on this photo
Directlink:
http://dayviews.com/pictureoftheday/520822450/