Sunday 3 February 2008 photo 2/2
|
Läs igenom och kommentera Raniaaa : är du rasist eller? jävla fitta du kan inte ta alla över en gräns. Proud : asså ja blir fan nästan sur.. ta reda på min åsikt innan du utrycker dig om min åsikt. jag är ogillar folk som förstör vårt land, även svenskar Raniaaa : men ärligt vad kan du om livet eller din jävla amatör, lär dig lite & sen öppna din fula äckliga käft. Proud : Jag kan det som jag har sett, jag vill inte ha någon kriminalitet i vårt samhälle. Och bara för du är invandrare och vet att ni är mer kriminella än oss så behöver du inte ta de så hårt. Jag är även emot kriminella svenskar Raniaa : "ni är mer kriminella än oss" , ärligt talat är du helt dum i huvudet? Tror du kriminalitet har något att göra med vart man kommer ifrån? Om jag blir arg på någon, och slår sönder den .. vad har 'invandrare' med det att göra då? Jag förstår dig att det är alltid enklast att skylla allting på blattarna, men det är bara patetiskt. & anledningen till att det finns mer kriminella 'blattar' , än er svennar är för att svennarna VÅGAR inte bråka helt enkelt, det enda ni kan göra är att vara tuffa bakom er 20.000krs skärm, men IRL pissar ni på er. Vilket jag kan garantera dig att du skulle gjort. Så snälla, håll bara din äckliga käft stängd, för du vet ingenting . Horunge Proud : Sverige har 10 miljoner invånare, av dessa är 8 miljoner svenskar och 2 miljoer är invandrare. Sveriges fängelse har 78% invandrare, enlig statestik så är det större changs att en invandrare begår ett brott. Varför skall man lösa kriminaliteten med våld? vi tänker efter innan vi gör något. Vill du att sverige skall vara som palestina`Jag skall kunna gå ut och kunna uttrycka mina åsikter utan att bli nerslagen för det. Om du inte vill förlja svenska lagarna och tycker att våld löser allt tänk då efter. ett uland har mycket mer våld än ett Iland. Jag har inte sagt att jag är emot invandrare, det är jag inte, alla har rätt att bo i sverige sålänge dom rättar sig efter vårat samhälle. Rabiaa : lyssna på mig din patetiska fjolla . Bara för att du bor i Göteborg, & hela göteborg är fullproppat med blattar ,och ser våld säkert varje dag. Så betyder det INTE att hela Sverige är sådant & att alla blattar är likadana. Sluta vara så trångsynt och öppna dina ögon lite, och se inte bara det du VILL se. Jag pissar på vad din statestik säger , aiight? Om du bosätter dig i kina där, då blir du också invandrare. Så , vi säger att du hamnar i en fight , vad i helvete har din bakkrund med fighten att göra då? Är du dum i huvet? Det har ingenting med sådant att göra, och 78% är invandrare, jaha , då är 22% procent fortfarande svenskar & vet du vilka dom svenskarna är? Sådana som VÅGADE slåss mot en blatte, vilket alla andra svennar inte vågar. Så , slutsats ; tro inte att du vet allt bara för att du ser saker i Göteborg. Åk till Rosengård & öppna din käft där så ska vi se? Potatisjävel, sluta skriv till mig nu , tack. SEN tog hon bort allt som jag skrev.. så kolla min GB om ni inte tror mig
Annons
Sweetfestis
Wed 2 Jul 2008 02:00
varför påstår hon att alla invandrare är rasister? eftersom hon påstår att alla svenskar som sitter i fängelse är svenskar som slagits mot invandrare, hon säger alltså att svenskar skulle inte begå några brott om vi inte hade invandrare.
Jag håller med om att flyttar man till sverige ska man rätta sig efter sveriges lagar, men det innebär både svenskar och invandrare, varför bråkar ni om en sån sak, alla har lika värde till motsatsen bevisats. Men frågan är varför hon kallar dig rasist när hon tycks se ner på invandrare.
Jag håller med om att flyttar man till sverige ska man rätta sig efter sveriges lagar, men det innebär både svenskar och invandrare, varför bråkar ni om en sån sak, alla har lika värde till motsatsen bevisats. Men frågan är varför hon kallar dig rasist när hon tycks se ner på invandrare.
Amdonewiththish
Fri 11 Apr 2008 08:56
Tänk dig lite för vad du säger igentligen, att gnälla på invandrare har ju ingeting med saken å göra, vi kommer alla från olika länder med olika bakgrunder
en statisik kan inte avgöra vilket uppfostran svenska folket får jämnfört med vad invandrarna får
jag är själv utländsk å ser ner på den torsken raniaa~, hon tror sig kanske lite för mkt men gör fan inte narr av henne heller på sådant sett
en statisik kan inte avgöra vilket uppfostran svenska folket får jämnfört med vad invandrarna får
jag är själv utländsk å ser ner på den torsken raniaa~, hon tror sig kanske lite för mkt men gör fan inte narr av henne heller på sådant sett
Anonymous
Wed 12 Mar 2008 19:51
asså det är beroende på hur man ser på saken jag menar hon kände sig ju utsatt för det du sa fast en att du inte sa att det enbart gällde utländska utan både svenskar och utländska så jafg vet inte varför hon blev så arg men hon kände sig nog lite smått uttsatt tror jag:/
BergaCarro
Tue 11 Mar 2008 23:33
hahahahha! oj vilket liv jag har som sitter och läser sånt här ;) men jag fick mig ett gott skratt! Godnatt :)
Anonymous
Tue 11 Mar 2008 22:10
hon har mer rätt plus ni knäcker varandra asså hon har lite rätt och du med men vad fan ni är ju fan värsta barn ungarna orka göra en så stor grej av det hella liksom, blev du ledsen och ville att alla anndra skulle få tycka synd om dig lite så du la den här så vi svenskar och blattar ska få lässa lite eller.
Anonymous
Tue 11 Mar 2008 17:34
varför ska man bråka över huvud taget. visst´, andra kulturer ser på vissa saker annorlunda än oss, saker som vi inte alls förstår oss på, ex. är ja helt emot könsstympning på unga flickor nedåt afrika och många av deras döttrar utsetts för det öven i sverige" det är brutalt elakt och förnedrande mot kvinnor och inget som läker med åren. det kommer göra ont hela deras liv. ja är emot att folk blänger på "invandrare" på buss och stan , försöker att le för att göra en liten förändring. men ex. svenska män köper kvinnor från asien och har som fångar och alla jävla mord överallt"! ja vet inte vart man ska börja! men det är inget fel på "invandrare" de är som oss, bara att ibland är de uppfostrade med andra seder och inlärda andra åsikter. och JA, de ska följa våra lagar! men det ska även vi. en svenska är lika skyldig som en "invandrare". så, ni båda har både rätt och fel ! alla måste börja ändra attityd.
Anonymous
Tue 11 Mar 2008 09:23
vilket jävla fjöll. 1. att bry sig är att känna sig involverad. 2. att inte bry sig är att sköta sitt egna liv.
901215
Tue 11 Mar 2008 04:51
det ar bevisat att manniskor inte kan leva utan konflikter, de som inte hade nagra diskussioner eller konflikter alls blev deprimerade... bara sa alla vet :P
jag maste saga att invandrare som kommer hit for att leva och skapa ett nytt liv utan att slass och kan fokusera pa saker som betyder ar en mycket battre person an en rasist och en blodgalen blatte tillsammans!
jag maste saga att invandrare som kommer hit for att leva och skapa ett nytt liv utan att slass och kan fokusera pa saker som betyder ar en mycket battre person an en rasist och en blodgalen blatte tillsammans!
901215
Tue 11 Mar 2008 04:50
det ar bevisat att manniskor inte kan leva utan konflikter, de som inte hade nagra diskussioner eller konflikter alls blev deprimerade... bara sa alla vet :P
jag maste saga att invandrare som kommer hit for att leva och skapa ett nytt liv utan att slass och kan fokusera pa saker som betyder ar en mycket battre person an en rasist och en blodgalen blatte tillsammans!
jag maste saga att invandrare som kommer hit for att leva och skapa ett nytt liv utan att slass och kan fokusera pa saker som betyder ar en mycket battre person an en rasist och en blodgalen blatte tillsammans!
Sofiewahlstrom
Mon 10 Mar 2008 23:43
du har ju så klart rätt... det är ju nästan bara invandrare som bråkar och förstör ..
Anonymous
Mon 10 Mar 2008 21:21
haha vem e rasist igentligen...
Anonymous
Mon 10 Mar 2008 08:26
Klart som fan att det är hon som har rätt, vad tänker du med?
Anonymous
Mon 10 Mar 2008 06:51
man behöver inte lägga tyngden på att det är invandrare som är kriminella. då kommer det upp såna är konflikter. varför ens bry sig om vilka som är kriminella? sköt dej själv så blir nog allt bra ska du se. svenskar är minst lika kriminella dom. tänk på hur orättvist behandlade invandrare kan vara?
colddreams
Mon 10 Mar 2008 03:11
hon säger att du e rasse men de e hon ju fan själv. de hon säger om dig och sverige e ju rasistiskt mot sverige...
rayedi
Sun 9 Mar 2008 19:05
hahah hon såklart ! hur patetisk får man va , du lägger ut det som ni skirver för att du vill veta om du har stöd av andra , så fucking patetsikt. haha hon har fan rätt, ni snackar bakom en dataskärm men i verkligheten ,HAHA .. snälla säg det öga för öga mot en blatte o stå för det du säger .
STUDSB0LL
Sun 9 Mar 2008 16:29
Proud :
Jag kan det som jag har sett, jag vill inte ha någon kriminalitet i vårt samhälle. Och bara för du är invandrare och vet att ni är mer
kriminella än oss så behöver du inte ta de så hårt
där slutade jag oxå läsa. Det är inte shysst att säga så om "invandrare" för det finns väll minst lika mycke svenskar som är kriminella? >:(
Jag kan det som jag har sett, jag vill inte ha någon kriminalitet i vårt samhälle. Och bara för du är invandrare och vet att ni är mer
kriminella än oss så behöver du inte ta de så hårt
där slutade jag oxå läsa. Det är inte shysst att säga så om "invandrare" för det finns väll minst lika mycke svenskar som är kriminella? >:(
Anonymous
Sun 9 Mar 2008 15:55
va fan, hon och alla andra invandrare kan väl låta bli och komma hit. då kan hon lösa sina egna bekymmer med våld om hon vill de i sitt eget hemland. om hon nu komemr hit till oss får hon och alla andra rätta sig efter våra regler, om inte - stick!
Skumnalle
Sun 9 Mar 2008 15:17
Asså, kriminalitet kan mycket väl ha med bakgrund att göra. Om man kommer till ett nytt land (särskillt om man kommer från ett U-land) så är det väll lätt att man får de sämre än en medelsvenson. Ska jag vara ärlig så tror jag att det är betydligt högre kriminalitet bland de sämre ställda än de som har det välställt. Dessutom rasism får invandrare att bli aggressiva, både mot rasister OCH sånna dom TROR e rasister (som du själv). För övrigt tycker jag att det är jävligt dumt av henne att säga att svenskar är fega för att de inte vågar slåss. Jag tror deffinitift inte att svenskar är fega som folk, och dessutom låter det som om hon förespråkar våld. Det den här tjejen antyder ar att svennar inte vågar slåss men att invandrare gör och i och med att våld är olagligt i sverige så säger hon väl egentligen att invandrare är mer våldsbenägna (och därför mer kriminella) än svenskar?
Anonymous
Sun 9 Mar 2008 15:05
du har defenitivt rätt, hon har totalt fel och är helt körd i huvudet!
Anonymous
Sun 9 Mar 2008 15:02
Båda är töntar eftersom ni sitter bakom en skärm och håller på varför inte bara lägga ner!!?
ftpcsftug
Thu 6 Mar 2008 02:02
Proud :
Jag kan det som jag har sett, jag vill inte ha någon kriminalitet i vårt samhälle. Och bara för du är invandrare och vet att ni är mer
kriminella än oss så behöver du inte ta de så hårt
Där slutade jag att läsa... EPIC FAIL där lite stefan
Jag kan det som jag har sett, jag vill inte ha någon kriminalitet i vårt samhälle. Och bara för du är invandrare och vet att ni är mer
kriminella än oss så behöver du inte ta de så hårt
Där slutade jag att läsa... EPIC FAIL där lite stefan
misfitwhore
Wed 5 Mar 2008 23:14
Den tjej kan ju inte ens ta en seriös diskussion utan att använda påhopp -.- hon borde nog tänka lite innan hon skrivet något. :)
camillade
Wed 5 Mar 2008 20:42
du har så jävla rätt.
HAHAHA vadå skämma ut sig magg3, han skämmer väll fan inte ut sig xD
HAHAHA vadå skämma ut sig magg3, han skämmer väll fan inte ut sig xD
Anonymous
Wed 5 Mar 2008 18:50
Ahaha omfg. Jag kissar ner mig. Orka argumentera med retards.
Dunderbamselol
Wed 5 Mar 2008 17:36
Du har helt rätt , kan dem inte sköta sig kan dem lika gärna åka hem igen.
Även detta med att hon sitter och säger att svenskar är "fega" om dom inte vill sätta sig emot en invandrare är ju helt fel det med, _JAG_ tycker själv att det är mer ett bevis på mod att våga gå ifrån.
Jag är inte rasist men jag vill ha ett Sverige som inte består av kriminalitet (majoriteten som sitter i fängelse är ju ändå invandrare) och bråk om vilken ras som är bäst.
Jag har sagt mitt nu TACK OCH HEJ!
Även detta med att hon sitter och säger att svenskar är "fega" om dom inte vill sätta sig emot en invandrare är ju helt fel det med, _JAG_ tycker själv att det är mer ett bevis på mod att våga gå ifrån.
Jag är inte rasist men jag vill ha ett Sverige som inte består av kriminalitet (majoriteten som sitter i fängelse är ju ändå invandrare) och bråk om vilken ras som är bäst.
Jag har sagt mitt nu TACK OCH HEJ!
Anonymous
Wed 5 Mar 2008 17:25
vart man kommer ifrån har igen att göra med om man är kriminell eller inte, men det man har upplevt påverkar. Anledningen till att majoriteten av de som sitter i fänglelse är utländska kanske beror på att de har levt ett mer kaotiskt liv äv våra svenssonliv erbjuder.
Anonymous
Wed 5 Mar 2008 13:02
Hejhej xD
omg.. DU har rätt! hatar sånt där :S
sry, va tvungen att kommentera ;P
omg.. DU har rätt! hatar sånt där :S
sry, va tvungen att kommentera ;P
Anonymous
Wed 5 Mar 2008 11:26
haha fan hon e ju dum i huvet. hon lyssnar ju inte på du säger.. hahaha
Anonymous
Wed 5 Mar 2008 09:51
Alltså vilken jävla tönt, det är ju dom som inte har ett jävla hum om hur det ska gå till i VÅRAT samhälle, här löser vi inte alla problem med våld.
Anonymous
Wed 5 Mar 2008 09:00
shit^^ vadå inte lyssna på vad du säger?? hon va uppenbarligen väldigt agresiv med =P
MarigonB
Wed 5 Mar 2008 08:26
Rabia Har SÅ fuckgin RÄTTT;) Heelt klart,
det roliga är att du lägger upp detta och skämmer ut dig själv,försöker leka smart haha :P
det roliga är att du lägger upp detta och skämmer ut dig själv,försöker leka smart haha :P
Anonymous
Wed 5 Mar 2008 00:46
Du har rätt hon har fel ! .. jag tycker som du .. och jag drar inte alla över en kant bara för att en del av dom är som dom är ..
Anonymous
Wed 5 Mar 2008 00:06
Det man kanske ska fråga är varför det visar i statistiken att de flesta kriminella är invandrare?
Enligt mig så är det inget fel på invandrare och jag absolut ingenting emot dem. Det kanske är så att det är för svårt för invandrare att kunna komma in i det svenska samhället. Man ska kanske lägga ner mer resurser på att hjälpa dem. Som första steg borde man hjälpa nya invandrare med svenska språket väldigt snabbt. Sedan kanske man inte ska placera alla på samma ställe så de bildas så mkt gäng bildningar?
de blir ofta "svennarna mot blattarna"? Det är klart det kanske blir en trygghet för de som kommer hit att veta att de finns folk som varit i samma situation tidigare, men är det inte bättre att kunna bli mer involverad i våran kultur o vårat sätt och se på saker?
Det är klart alla ska få ha vilken religon som man vill det är inte det jag menar men nått är ju iaf problemet?
Invandrarna måste på ett sätt förstå att vi kanske får lite förutt fattade meningar om det visar att den sstörsta kriminalliteten är utförda av utläningar.
Enligt mig så är det inget fel på invandrare och jag absolut ingenting emot dem. Det kanske är så att det är för svårt för invandrare att kunna komma in i det svenska samhället. Man ska kanske lägga ner mer resurser på att hjälpa dem. Som första steg borde man hjälpa nya invandrare med svenska språket väldigt snabbt. Sedan kanske man inte ska placera alla på samma ställe så de bildas så mkt gäng bildningar?
de blir ofta "svennarna mot blattarna"? Det är klart det kanske blir en trygghet för de som kommer hit att veta att de finns folk som varit i samma situation tidigare, men är det inte bättre att kunna bli mer involverad i våran kultur o vårat sätt och se på saker?
Det är klart alla ska få ha vilken religon som man vill det är inte det jag menar men nått är ju iaf problemet?
Invandrarna måste på ett sätt förstå att vi kanske får lite förutt fattade meningar om det visar att den sstörsta kriminalliteten är utförda av utläningar.
NewMoon2
Tue 4 Mar 2008 23:15
du har rätt, bara för att du inte tycker om folk som förstör samhället så är du inte rasist, det har ju inget med det att göra..
Anonymous
Tue 4 Mar 2008 20:56
Jag är verkligen inte rasist, men jag tycker dem borde vara mer tacksamma för vad dem får av Sverige. Och respektera lagar och regler det bör även svenkar göra. Men man kan skylla invandrars kriminalitet på samhället, dem trycker ihop alla invandrare på samma ställe, Rosengård, Tensta, Rinkeby , Södertälje, Vällingby m.m. Dem får ej lära sig språket ordentligt, dem umgås bara med invandrare eftersom dem är i dem områdena, samhället borde sprida ut det bättre.
Baahl
Tue 4 Mar 2008 19:22
Hur många invandrare som sitter i svenska fängelsen spelar ingen roll egentligen. Ja de är sant att de sitter fläst invandrare där och även att de är de som begår fläst brott. Men ska man kolla på hur de ser ut på den kriminella sidan så begås de värsta brotten inte utav invandrare. De begår småbrott som syns i sammhället så som snatteri eller förstörelse. Medan den tunga organiserade brottsligheten INTE utförs utav invandrare utan utav svenska som har gjort de till ett yrke att begå brott och de är mycket, mycket värre än de som begårs utav invandrare. De är så att båda sidorna bär lika mycket skuld till att det har blivit så uppdelat i "rasse" och "blatte". På den ena sidan så vill inga svenskar ge några jobb till invandrare och inte heller så behandlar vi dem med lika respekt som vi gör med varandra. Detta föder ett hat och en avundsjuka mot svenskar hos invandrare. Invandrarna kan å andra sidan vara otroligt arrogant och anse att de kan komma hit och leva så som de gjorde hemma i sitt eget land. De väljer at bo tillsammans och lär sig aldrig språket och våra seder riktigt. Detta i sin tur leder till ett hat hos oss svenskar. OBS VIKTIGT! ja drar inte alla över en gräns här, utan väldigt många både svenskar och invandrare stämmer inte alls in på den här bilden. Men de jag har sagt de är det som syns. För de som syns och hörs mäst är en konflikt och kulturkrockar.
Anonymous
Tue 4 Mar 2008 18:39
Ojhoj, hej igen.
Jag missade att ge mig till känna. Inlägget under tillhör mig.
Jag missade att ge mig till känna. Inlägget under tillhör mig.
Anonymous
Tue 4 Mar 2008 18:37
Jag undrar om dylexi föder rasism, eller om det är vice versa? Vad tror du?
Hur som haver är du tillsynes hjärndöd. Kwinnans motargument är lö-öjliga, dessvärre.
Vill du battla, så hör av dig!
Hur som haver är du tillsynes hjärndöd. Kwinnans motargument är lö-öjliga, dessvärre.
Vill du battla, så hör av dig!
Anonymous
Tue 4 Mar 2008 18:03
haha sån jävla idiot asså :P Seriöst :P anledningen till att svenskar inte "vågar" slåss mot blattarna är ju ffs att dom kommer tebax med hela jävla gäng mot 1 kille o har knogjärn o knivar o hur jävla mkt vapen som helst med sig...va fan du kanske läste att det var gängbråk på brunnehage - hållplatsen i tuve...han hade bråkat med en blatte så nu är det kanske 50 blattar ute efter dom :O
Roxner
Tue 4 Mar 2008 17:22
det bästa med hela den där konversationen är att du tror att du har rätt.. kom igen.. jag har läst kriminologi så jag vet det där om invandrare och brott.. invandrarna är överrepresenterade i brottsstatistiken jag vet.
jag måste säga att det är ganska barnsligt av dig att lägga upp det här. man ser i knoversationen att du blir mer och mer frustrerad.
du kan kalla mig kommunisthora eller allt vad ni småfascister brukar kalla oss som tycker att alla är jämnlika. eller något om AFA kanske.. bara för din information så är jag inte med i AFA.
bara för att jag nu klankar ner på dig så hoppas jag att du håller "den lilla debatten" öppen för allmänheten genom att även om du får kritik inte radera detta inlägg.. det är bara min åsikt. tror den är viktig i sammanhanget.
hare!
jag måste säga att det är ganska barnsligt av dig att lägga upp det här. man ser i knoversationen att du blir mer och mer frustrerad.
du kan kalla mig kommunisthora eller allt vad ni småfascister brukar kalla oss som tycker att alla är jämnlika. eller något om AFA kanske.. bara för din information så är jag inte med i AFA.
bara för att jag nu klankar ner på dig så hoppas jag att du håller "den lilla debatten" öppen för allmänheten genom att även om du får kritik inte radera detta inlägg.. det är bara min åsikt. tror den är viktig i sammanhanget.
hare!
Anonymous
Tue 4 Mar 2008 16:47
Du har helt rätt. Jag såg med några sådanna siffror om fängelsn. men det var läste var det bara 67% som var utlänningar. ( Jag har inget emot dom jag heller ). Jag har många kompisar som är utlänningar så innan någon som har anknytning av något annat land kommer och säger att jag är rasisist. Varför skulle jag då umgås med utlänningar. Tack för mig, du har rätt! ;P
Proud
Mon 3 Mar 2008 22:31
Lisa, är jag rasist för att jag inte gillar folk som förstör vårt samhälle? Jag har inte sagt något illa om invandrare eller någon ras. Därför kan man inte använda ordet rasist. Jag är emot folk som förstör vårt samhälle, det kvittar om det är svenskar eller invandrare. Dom gör det bara svårare för oss andra. Är min åsikt rasistisk? nej, väldigt långt ifrån. Rasist är när man är emot någon ras, vilket jag inte är.
Lisa
Mon 3 Mar 2008 21:34
Väx upp förihelvete. Jag tycker att vi ska tvångsvårda alla rasister, ni är ju helt sjuka i huvudet!!!
Anonymous
Mon 3 Mar 2008 19:25
ööööööööö du har rätt fan alla blattar tar men blir aldrig nöjda och nå sitter dom där och klagar på att vi skall vias hänsyn och respect till dom men vad fan gör dom då. om dom skall jävlas men oss SVENSKAR får dom fan ta konsekvenserna, gillar dom inte Sverige finde vad fan gör dom här då. Dom skall fan vara glada att dom får vara i vårat älskade fosterland och inte sabba allt dom ser. jag har mina åsikter, Men det här a fy fan jävla blatte hora! JAG VET INTE VEM DU E MEN JAG E PÅ DIN SIDA MVH / Daniel från Malmö
Anonymous
Mon 3 Mar 2008 18:48
Var har du fått siffrorna ifrån, ingen pålitlig källa antar jag....
Anonymous
Mon 3 Mar 2008 18:47
Du tog alltså åt dig av min kommentar, du tog ju bort den! Du är alltså sverigedemokrat, nämen usch!!
conichhiwa
Mon 3 Mar 2008 18:19
väldigt spännande diskussion men jag tycker nog att folk ska bli av med sina fördomar.
så jävla omoget att säga att alla utländska är dumma i huvet, dom har exakt samma hjärnkapacitet som vi.
menmen..
så jävla omoget att säga att alla utländska är dumma i huvet, dom har exakt samma hjärnkapacitet som vi.
menmen..
conichhiwa
Mon 3 Mar 2008 18:01
Läste nyss konversationen och kommentarerna och såg ngt kul, " ta bort gränserna så ingen blir invandrare", dt hade fan vart kul :P
Gränserna som har uppstått i världen tror jag beror på att vissa människor var mer själviska än andra och ville visa sig själva bättre.
krig tror jag uppstår på samma sätt, pga att ledarna i världen är så jävla själviska och att just deras land ska ha dt bäst.
jag håller med dig i konversationen samtidigt som jag förstår att hon blir stött, men jag tycker verkligen att dom som hade turen att få komma hit borde visa uppskattning genom att respektera vårt samhälle. okej om inte svenskar "vågar" slå ner en blatte, men vafan är dt för fel med att låta bli och slåss.?
jag tror hon reagerar så starkt för att hon har blivit uppfostrad till att vara "kaxig/självständig" men hon borde faktiskt fatta att man inte kan försvara dumhet som att blattar vågar slåss och att det är därför dom hamnar i fängelse.
är verkligen inte rasist, men vissa borde tänka om. gäller även svenskar som skyller allt på utlänningar.
man är inte en bättre människa själv om man hittar fel på andra.
Gränserna som har uppstått i världen tror jag beror på att vissa människor var mer själviska än andra och ville visa sig själva bättre.
krig tror jag uppstår på samma sätt, pga att ledarna i världen är så jävla själviska och att just deras land ska ha dt bäst.
jag håller med dig i konversationen samtidigt som jag förstår att hon blir stött, men jag tycker verkligen att dom som hade turen att få komma hit borde visa uppskattning genom att respektera vårt samhälle. okej om inte svenskar "vågar" slå ner en blatte, men vafan är dt för fel med att låta bli och slåss.?
jag tror hon reagerar så starkt för att hon har blivit uppfostrad till att vara "kaxig/självständig" men hon borde faktiskt fatta att man inte kan försvara dumhet som att blattar vågar slåss och att det är därför dom hamnar i fängelse.
är verkligen inte rasist, men vissa borde tänka om. gäller även svenskar som skyller allt på utlänningar.
man är inte en bättre människa själv om man hittar fel på andra.
MrGayMonkey
Mon 3 Mar 2008 16:17
patetiskt...jag har inget imot mörkhyade heller..det är bara det att vi svenskar håller oss till våra lagar ,hon snackar hela tiden om att vi ska slåss men snälla våld löser fan ingenting! hon säger att vi inte vågar, vi vågar bara det att vi vill inte!
Anonymous
Mon 3 Mar 2008 15:48
fast jag har absolut inget emot mörkhyade, det kan jag lova! är emot rasism!
Anonymous
Mon 3 Mar 2008 14:05
Ursäkta men asså.. Hon värkar ju helt pantad asså. Ja undrar om hon e en frisk blatte lr om hon har seriösa problem :S
Allt är inte blattars fel, även svenskar gör ju kriminella saker.
SHIIIT!!
Allt är inte blattars fel, även svenskar gör ju kriminella saker.
SHIIIT!!
meisgreece
Mon 3 Mar 2008 13:48
"varför skulle vi hjälpa dom? dom dras sig tillsammans, och skulle bara ha pengarna till knivar, pistoler osv.. är som att ge motsåndaren pengar i ett krig"
Ehm. 1) De dras tillsammans = när "de" kommer hit har "de" bara tillräckligt mycket pengar för att kunna bo på ett ställe. 2) Hur vet du att "de" skulle ha pengar till knivar/pistoler? VILKA DÅ och VARFÖR?! Kanske ska "de" köpa mat, betala hyran medans "de" pluggar svenska (om "de" inte kan det) för att kunna börja jobba. Det är möjligheterna som pengarna går till. 3) Hur kan du likna detta vid ett krig? Det finns inget vi och dem.
Ehm. 1) De dras tillsammans = när "de" kommer hit har "de" bara tillräckligt mycket pengar för att kunna bo på ett ställe. 2) Hur vet du att "de" skulle ha pengar till knivar/pistoler? VILKA DÅ och VARFÖR?! Kanske ska "de" köpa mat, betala hyran medans "de" pluggar svenska (om "de" inte kan det) för att kunna börja jobba. Det är möjligheterna som pengarna går till. 3) Hur kan du likna detta vid ett krig? Det finns inget vi och dem.
l0sa
Mon 3 Mar 2008 13:31
Måste hålla med proud! varför tar rabiaa åt sig så mkt då, om det inte skulle vara sant ?
Anonymous
Mon 3 Mar 2008 13:30
asså jag tycker proud har rätt för att det är mer kriminella utläningar men det har inget med vart man kommer ifrån men vi lever ju ganska bra i sverige med mer regler och lagar som vi är vana att lyda så det inte blir så mycket kriminalitet och många invandrare har inte dom reglerna och det är mycket krig och så därför uppkommer säkert mycket kriminalitet i andra länder, men jag förstår även hur du känner..raaina
Nattskatt
Mon 3 Mar 2008 13:24
Om de ska ta del av våra tillgångar ska de även ha våra skyldigheter !
Anonymous
Mon 3 Mar 2008 13:17
Du är patriot verkar det som, eftersom du bara värnar om ditt land.
JavlaEklund
Mon 3 Mar 2008 13:02
anledningen till att invandrare är överrepresenterade bland kriminella är ju att invandrare har svårare att få jobb, har man inge jobb blir man fattig, och dom flesta kriminella är det för att dom är fattiga, så det är ju inte så konstigt, kriminalitet har ingenting med vart man komemr ifrån utan hur man blir behandlad av samhället.
LillSwanne
Mon 3 Mar 2008 12:15
vad hn gör för att hjälpa sammhället?, räcker det inte att han följer lagarna och inte begår brott?:P
k-sizzle
Mon 3 Mar 2008 11:58
och förresten, jag skulle bra gärna vilja veta vad du själv gör för att "hjälpa vårt samhälle". så?
Proud
Mon 3 Mar 2008 11:59
Jag? Förtillfället stunderar jag för att kunna skaffa ett bra jobb senare iframtiden, och vi behöver personer med utbildning för att lyckas.. jag arbetar även, betalar skatt,
thirdeye
Mon 3 Mar 2008 11:56
hur vill du att sverige ska se ut? om du fick chansen att ändra nått, vad skulle du göra?.
Proud
Mon 3 Mar 2008 11:57
Hådare straff. mindre bidrag = mer folk som heldre vill ha jobb.. samt inga som rånar för straffen är hårda.
tadigibaken
Mon 3 Mar 2008 11:52
ahahah du har lätt rätt, jag tycker att vi släpper in folk så ska dom hålla sig till våra regler annars kan dom dra..
k-sizzle
Mon 3 Mar 2008 11:50
okej. så här då: över 90% av alla som sitter inne är män. kan vi inte bara "slänga ut" alla karlar, så vore problemen ur världen? och en sak till, ifall du inte är rasist, varför ens diskutera ovanstående? jag har förstått att du är från torslanda, antar att det förklarar en hel del. men LYCKA TILL, verkligen. skitunge
Proud
Mon 3 Mar 2008 11:51
det jag säger är inte rasistisk. utan att jag har bara emot folk som förstör för vårt land. Och ja ogillar även svenskar som förstör..
Anonymous
Mon 3 Mar 2008 11:48
Din statistik är helt och hållet fel. Invandrare är överrepresenterade men inte i närheten av 78%.
Sofie03
Mon 3 Mar 2008 11:40
det där va riktigt bra sagt, håller med fullständigt, det e så där ja bor oxå. Dom tror att dom kan komma ställa och styra i vårat land bara för att dom kommer från ett land med krig, Om vi skulle göra som dom..åka till ett annat land, vi skull ju inte direkt bli välkomnade utan dödade....
Jag är inte heller rasist elle nått men det va riktigt bra skrivit av dej:)
sköt om dej:P
Jag är inte heller rasist elle nått men det va riktigt bra skrivit av dej:)
sköt om dej:P
elleH
Mon 3 Mar 2008 11:31
håller med dig toootalt. tjejen har inget att komma med. eftersom hon vill bara inte inse att det är blattarna som gör samhället till skit. jag är inte rasist, men jag tycker inte om dom tuffa jävlarna som springer runt och våldtar, knivhotar m.m. jag e själv från ett ställe utanför malmö. jag vet nog hur där e. små jävla blatteungar på typ 10 år som springer runt och rånar folk i rosengård. vafan e de coola med de ? rabiaa verkar tro att du har något extremt emot henne, även om du inte skrivit ordagrant att du har de. att 78 % av de som sitter i fängelse är blattar, säger nog en heeel del om de svenska såkallade samhället. de borde hon nog fatta !
Proud
Mon 3 Mar 2008 11:32
ah, 22% är svenskar. Jag menar ju att det är mycket större changs att en invandrare begår ett brott med eftersom man får dom egenskaper som man är uppväxt med.. Vi svenskar kan inte äta viss thailensk mat eftersom vi har mycket starkare smaklökar än dom tex. Dom är uppväxta med deras lagar och deras samhälle, å där e misshandlar, knark å allt sånt lagligt
Proud
Mon 3 Mar 2008 11:31
Svar till anonym :
Bland annat efterlyst har tagit upp dessa siffror samt så sa dom att 19 av sveriges 20 mest efterlysta är invandrare
Bland annat efterlyst har tagit upp dessa siffror samt så sa dom att 19 av sveriges 20 mest efterlysta är invandrare
LillSwanne
Mon 3 Mar 2008 11:22
Alltså, jag är inte rasist eller någe min bästa kompis är trots allt från colombia men jag håller med han, jag menar även om de flesta mörkhyade sitter inne för knark är det olagligt här i sverige, och som man ser på hennes språk så är det rätt provocerande och kan leda till bråk, vilket känns som det är största anledningen till att det förekommer bråk. jag vet inte hur de går till men jag ser det också som att fler utlänningar är kriminella än svenskar, men frågan är om att det är för att vi ser anorlunda på dom än vi som är helsvenskar, vi kan känna oss trygg i vårat eget land men det kanske inte är lika lätt för dom. tycker fortfarande att det är fel att använda sådant provocerande språk. sedan så vill jag också lägga till en sak, jag som är helsvensk skulle inte vara dum nog att attackera någon i kina, varför skulle jag?, jag får anpassa mig efter deras lagar och hålla mig till det så länge jag är där, och lika med er när ni flyttar hit. och sedan även fast du kanske är mörkhyad så kan du ju ha levt i sverige i hela ditt liv, det tycker inte jag gör dig till utlänning precis.
Anonymous
Mon 3 Mar 2008 10:55
Är du Svergedemokrat möjligen? Undrar var du fått dina siffror ifrån? Du är dum om du tror att de är sanna!
xxmohaxx
Mon 3 Mar 2008 10:23
jag tycker du ha rätt för visst finns det svenskar ochså i fängelset bara att vi inte tänker så
Anonymous
Mon 3 Mar 2008 09:40
Jag kan tycka att det är rätt intressant att de flesta brott som begås i Sverige är människor som faktiskt kommer från våra grannländer. bl.a Norge, Danmark, Finland. Tänkte bara säga det eftersom att vi har väldigt lätt att döma någon från t.ex. ett U-land. :)
Anonymous
Mon 3 Mar 2008 09:40
jag är med dig i varenda punkt. har varit i liknande situationer och det är ingen idé att ta ngn diskussion. för det går helt enkelt inte. men självklart har du rätt! stå på dig, det är skitbra!
Anonymous
Mon 3 Mar 2008 09:22
håller med dig fullt ut.
Anonymous
Mon 3 Mar 2008 09:03
Håller med dig sjukt mycket!
Det är mycket mer invandrare som gör brott, men inte bara. Men mest.
De som är kriminella är oftast de som har det lägst ställt, sånna som lever på bidrag och stämplar.
Det gör svenskar också men majoriteten är invandrare.
Så jävla patetiskt att skriva att svenskarna inte vågar slåss, men vafan vi vet bättre och kan lösa det på annat vis än med våld.
Det är mycket mer invandrare som gör brott, men inte bara. Men mest.
De som är kriminella är oftast de som har det lägst ställt, sånna som lever på bidrag och stämplar.
Det gör svenskar också men majoriteten är invandrare.
Så jävla patetiskt att skriva att svenskarna inte vågar slåss, men vafan vi vet bättre och kan lösa det på annat vis än med våld.
eatsnigel
Mon 3 Mar 2008 08:32
Jag kan ju säga att man inte har tänkt så mycket innan man skriver om man skriver något sådant som hon gjorde eftersom att hon drar slutsatsen att du är emot alla blattar och att alla SVENSKAR är fega för att de inte vågar slåss, men visst finns det blattar som inte heller vågar slåss för att de tänker innan de gör något? :) Du hade rätt ja:)
Anonymous
Mon 3 Mar 2008 08:12
Måste säga att jag tyckte de va töntigt att hon ens skrev eftersom hon gick helt emot sig själv hela tiden. Jag tyckte inte jag läste en endaste gång att du va emot t.ex invandrare men ändå så hoppa hon på dig me de hela tiden.. O jag håller faktiskt me dig i detta.. Så sjukt att man ska använda våld för att uttrycka sig, hur långt kommer man lixom i livet me de?! Hon verka ju inte kunna något om detta området själva ( inte för att jag kan mycke själv) men när jag säger min åsikt så menar jag inte att någon annan har fel.. Och precis om dem invandrare som flyttar hit här inte kan leva efter Svenska lagar så tycker jag dem kan flytta hem igen, varför ska vi behöva dras med dem! - Usch haha jag blir så arg på folk som hoppar på me massa strunprat, o hur gammal kan hon ha varit, i varje mening använde hon massa fula kommentarer som "jävla fitta o Horunge" De va ju väldigt moget ( NOT) Förhelsike man får ju tänka innan man öppnar truten! =)
Anonymous
Mon 3 Mar 2008 07:33
Ursäkta mig men måste bara fråga, är du helt blåst?!?!
"varför skulle vi hjälpa dom? dom dras sig tillsammans, och skulle bara ha pengarna till knivar, pistoler osv.. är som att ge motsåndaren pengar i ett krig"
Skojar du med mig? Här påstår du ju att ALLA invandrare är våldsbenägna och bara använder pengar till knivar och pistoler! Varför någon här skulle få för sig att försvara dig efter detta förstår jag inte! Jag kommer från en familj med blandad etnisk bakgrund, men är precis likadan som dig och alla andra här inne, med undantag för att jag inte generaliserar!
Och jag kan ju säga dig att lönen i vår familj går INTE till några knivar!
"varför skulle vi hjälpa dom? dom dras sig tillsammans, och skulle bara ha pengarna till knivar, pistoler osv.. är som att ge motsåndaren pengar i ett krig"
Skojar du med mig? Här påstår du ju att ALLA invandrare är våldsbenägna och bara använder pengar till knivar och pistoler! Varför någon här skulle få för sig att försvara dig efter detta förstår jag inte! Jag kommer från en familj med blandad etnisk bakgrund, men är precis likadan som dig och alla andra här inne, med undantag för att jag inte generaliserar!
Och jag kan ju säga dig att lönen i vår familj går INTE till några knivar!
quetzalcoatlus
Mon 3 Mar 2008 06:03
båda har fel man kan inte sitta och tenka som nån av er gör hon säger att du e rassa men du håller dig bara till fakta men ändå har du fel som håller dig bara till din fakta dom måste se hel heten i vårt land det är inte så lätt att komma till ett lan varken kan språket lr vet om man måste åka hem lr inte man blir plaserad på en förort med folk som oftas tallar samma språk och då skapar en liten trygghet men då oftas skapar man en känsla av att alla svenska är rasister och skapar en rasistisk bild själv. som din sifror 78% invandrare men då kan man kolla på deras uppväxt jag tror inte det har varite så jävla enkelt och dom 22% svenskarna 11% av dom har säker allt dom vill ha men måste ändå hålla på bara för dom har förlite uppmerksamhet. jag tycker att du borde sluta bara kolla på fakta och lära lite hel het och hon borde för det första när hon argumenterar inte sitta och säga kränkande komentarer som ''horung'' och hon borde oxå lära sig vad en rasse är för med den instälnigen hon hade var det hon som var rassen.
Deliciousya
Sun 2 Mar 2008 22:53
"raniaaa skriver: 02/03-08 17:53
japp, sen kan vi gasa ihjäl alla emo-äckel som dig med ;)"
För de första, vad är en emo? Kan du förklara de för mig?
japp, sen kan vi gasa ihjäl alla emo-äckel som dig med ;)"
För de första, vad är en emo? Kan du förklara de för mig?
SabineBrande
Sun 2 Mar 2008 22:50
HAHAHAHAHA asså alla ni e sjuka i huvet. ska ni sitta här o skriva en hel jälva uppsats om era åsikter?. vart FAN kommer ni med de? stick istället o skaffa er liv. alla tycekr olika, inget man ändra på .SHIT MEN!! Ni e Knas jao :)
Anonymous
Sun 2 Mar 2008 21:43
Hon är ju helt blåst. Du har så rätt
Anonymous
Sun 2 Mar 2008 21:22
Måste juh bara få påpeka att hon värkar tka att de e skit häftigt att folk har ihjäl varan å att dom slåss?. De e juh löjligt att ens diskutera de där med na.. De e juh bara bra av "svenskarna" som e vågade nog till att såt emot.. Men men.. De e juh bara å hoppas på att hon också inser de nån vacker dag :)
Anonymous
Sun 2 Mar 2008 19:37
Självklart finns det svenskar i svenska fängelsen. Det är ju öppenbart eftersom fängelserna är belägna i Sverige och i Sverige bor det svenskar. Men det med 78% är ju en tolkningsfråga också må man tänka på, för vad är en svensk egentligen enligt den statistiken? Är man svensk om man är svensk medborgare eller krävs det mer än så? För om man skall tro på media och statistik så var ju tex dem somaliska männen som våldtog två svenska kvninnor svenskar.
Folk skriver så mycket korkade saker här under. För att om man inte kan argumentera för sin åsikt eller inte vet vad man talar om så är man obegåvad eller korkad.
Att påstå att svenskar är fega för att dem inte är ute och slår invandrare är ju inkorrekt. Det handlar inte om rädsla eller om feghet utan om klokhet. Svenskar väljer oftast att inte bråka med våld utan hellre verbalt. Det anses vara ett mer moget och smart sätt.
Beroende på vart man kommer ifrån så påverkar ju det äns benägenhet till att begå brott. Faktorer som hur man är uppfostrad och ens ekonomiska tillgångar spelar också in eftersom det är samhällsklasser i Sverige som bidrar till att folk är kriminella. Dem fattiga vill äga mera än vad redan gör och väljer då att stjäla från andra, och dem som är fattiga är oftast dem som är lata och inte vill eller orkar arbeta för att skaffa pengar och försörja sig själva och finansiera sina utgifter. Och detta är oftast personer med utländskt påbrå.
Folk skriver så mycket korkade saker här under. För att om man inte kan argumentera för sin åsikt eller inte vet vad man talar om så är man obegåvad eller korkad.
Att påstå att svenskar är fega för att dem inte är ute och slår invandrare är ju inkorrekt. Det handlar inte om rädsla eller om feghet utan om klokhet. Svenskar väljer oftast att inte bråka med våld utan hellre verbalt. Det anses vara ett mer moget och smart sätt.
Beroende på vart man kommer ifrån så påverkar ju det äns benägenhet till att begå brott. Faktorer som hur man är uppfostrad och ens ekonomiska tillgångar spelar också in eftersom det är samhällsklasser i Sverige som bidrar till att folk är kriminella. Dem fattiga vill äga mera än vad redan gör och väljer då att stjäla från andra, och dem som är fattiga är oftast dem som är lata och inte vill eller orkar arbeta för att skaffa pengar och försörja sig själva och finansiera sina utgifter. Och detta är oftast personer med utländskt påbrå.
Anonymous
Sun 2 Mar 2008 19:29
Jag har besökt arabländer och andra länder i asien tex och när jag då talat med befolkningen om just invandring och emigration så berättar dem för mig att dem som har utvandrat och bosatt sig i Sverige är förrädare och skulle dem männen komma tillbaka till sina hemländer skulle dem ha blivit mördade av sina landsmän. Så utryckte sig samtliga män. Dem invandrare som bor i Sverige är fega och rädda och flyr från sina egna länder istället för att stå upp och kriga eller kämpa mot svälten eller vad nu problemet är.
Kriminalitet har stark koppling till etnicitet såklart. För att personer med annan rastillhörighet, religion och kultur är det svenska är annorlunda. En afrikansk man är mer anpassad efter det afrikanska klimatet än en nordgerman tex. I Thailand har invånarna inte några smaklökar som vi i västvärlden har. Det skiljer oss åt och därför kan inte svenskar äta stark mat tex. Vi tål inte hetta som andra raser. I Sverige är kristendomen överrepresenterad och har varit kristet land i många hundra år. Vi svenskar har andra seder och annat moraliskt tänkande än tex muslimer från mellanöstern. Det skiljer oss åt. Så ni som säger något annat har fel.
Kriminalitet har stark koppling till etnicitet såklart. För att personer med annan rastillhörighet, religion och kultur är det svenska är annorlunda. En afrikansk man är mer anpassad efter det afrikanska klimatet än en nordgerman tex. I Thailand har invånarna inte några smaklökar som vi i västvärlden har. Det skiljer oss åt och därför kan inte svenskar äta stark mat tex. Vi tål inte hetta som andra raser. I Sverige är kristendomen överrepresenterad och har varit kristet land i många hundra år. Vi svenskar har andra seder och annat moraliskt tänkande än tex muslimer från mellanöstern. Det skiljer oss åt. Så ni som säger något annat har fel.
Timpan1
Sun 2 Mar 2008 19:24
Rabiaa beter sig jävligt idiotiskt till... Haha, ofta man säger att man "vågar slåss mot en blatte". Dem flesta är fönuftiga och skiter i allt vad våld heter, och så säger hon att man ska våga slåss... inga fler kommentarer...
Anonymous
Sun 2 Mar 2008 17:53
japp, sen kan vi gasa ihjäl alla emo-äckel som dig med ;)
Deliciousya
Sun 2 Mar 2008 17:39
"Om du bosätter dig i kina där, då blir du också invandrare." Men ingen har väl sagt att han ska bosätta sig i kina, och han sa även att "alla har rätt att bo i sverige sålänge dom rättar sig efter vårat samhälle.
" Och åka till Rosengård? Fattar inte du att dom buntar ihop alla blattar på ett å samma ställe så att vi lättare kan gasa ihjäl dom ;) . That's it !
" Och åka till Rosengård? Fattar inte du att dom buntar ihop alla blattar på ett å samma ställe så att vi lättare kan gasa ihjäl dom ;) . That's it !
Anonymous
Sun 2 Mar 2008 17:35
och ja juste, det är ingen ide att sitta o klaga över oss blattar, föööööör ni kommer ändå itne bli kvitt av oss:D HAHAHAHAHAHAH!!! vi stannar is verige livet ut.
HAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
HAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonymous
Sun 2 Mar 2008 17:33
hahaha fan vad patetiskt att lägga ut detta, för att exakt alla rasister ska sitta och hålla med.. får det dig att må bättre kanske?
Och det är sant de rania säger, de spelar ingen roll vad man har för bakgrund, de från stad till stad, människa till människa. här i skövde är de kanppt någon blatte som sitter if ängelse för sånt, nää det är svennarna som har skottlossning, misshandlar sina barn, misshandlar folk dom inte ens känner. så att säga 99.99 % i skaraborg är SVENNAR som gör bort sig. och om du så har ngt emot utlänningar, säg de inte bakom en skärm. ta upp det, som en riktig man.. vilket jag har svårt att tro att du är, so prove it bitch:).
för synd att du ska skylla på blattar när vi i själva verket rymmer från våra land (SANT!) för att det är krig, vi försöker komma till ett bättre land med trygghet. men de går bannemig inte e sverige även om man så gärna vill tro att man är trygg. och vad, det är NI SVENNAR som får oss att inte vara trygga. so sluta talk bull about something u aiiiiiint even hurd of.
Och det är sant de rania säger, de spelar ingen roll vad man har för bakgrund, de från stad till stad, människa till människa. här i skövde är de kanppt någon blatte som sitter if ängelse för sånt, nää det är svennarna som har skottlossning, misshandlar sina barn, misshandlar folk dom inte ens känner. så att säga 99.99 % i skaraborg är SVENNAR som gör bort sig. och om du så har ngt emot utlänningar, säg de inte bakom en skärm. ta upp det, som en riktig man.. vilket jag har svårt att tro att du är, so prove it bitch:).
för synd att du ska skylla på blattar när vi i själva verket rymmer från våra land (SANT!) för att det är krig, vi försöker komma till ett bättre land med trygghet. men de går bannemig inte e sverige även om man så gärna vill tro att man är trygg. och vad, det är NI SVENNAR som får oss att inte vara trygga. so sluta talk bull about something u aiiiiiint even hurd of.
Proud
Sun 2 Mar 2008 17:34
hon säger att våld är bra.. uppmanar mig att ja skiter påmig.. har inte vårt samhälle ändrats sen medeltiden? det hoppas jag att vi har..
betongunge
Sun 2 Mar 2008 17:29
okej, rätt omoget , håller med dig att de borde rätta sig efter våra regler.
på häktet, i malmö ,är det dock fler svenskar som sitter, MEN det har inte
precis med något att man vågar eller inte, kanske mer vett i huvudet ?
det är typ något man aldrig kommer bli sams om , dessa åsikterna. :P
på häktet, i malmö ,är det dock fler svenskar som sitter, MEN det har inte
precis med något att man vågar eller inte, kanske mer vett i huvudet ?
det är typ något man aldrig kommer bli sams om , dessa åsikterna. :P
Anonymous
Sun 2 Mar 2008 17:01
Bara för att 78% i fängelset är invandrare betyder inte det att det är större chans att invandrare begår brott igen?
Och snälla killen, gå på svenska lektionerna.
Och snälla killen, gå på svenska lektionerna.
Proud
Sun 2 Mar 2008 17:02
19 av 20 av sveriges mest efterlysta är invandrare.. å ändå är dom bara 2 miljoner av 10 miljoner..
adoje
Sun 2 Mar 2008 16:48
jävla rasist jävel hor unge hon har så jävla mkt mer rätt än dej..hor unge.
Anonymous
Sun 2 Mar 2008 16:47
HOOOOON LÄTT
Shokoriina
Sun 2 Mar 2008 16:38
asså om du ska ha med eran diskussion kan du väll ha med ALLT! och inte bara det som får dej att se ut som om du har rätt :S
Anonymous
Sun 2 Mar 2008 16:18
& sen sitter du och skriver till alla som håller med dig att skriva till mig? HAHAHAHAHAHAH, snälla du är ju fööör patetisk .
Anonymous
Sun 2 Mar 2008 16:17
PLUS, du "glömde" ta med att jag också skrev ; att det finns flera saker man kan sitta inne för än för våld. Tex knark och sådant, vilket dom FLESTA blattar faktiskt sitter inne för, det är knark. & ännu mer sitter inne för våld mot någon annan blatte då, inte våld mot någon svenne . Din jäääävla tönt, & jaa jag kallar dig tönt för det är precis vad du är .
Anonymous
Sun 2 Mar 2008 16:13
1 . vart fan i texten kan ni se att jag "uppmuntrar" till våld? SOM SAGT: ni ser det ni VILL se. & hey, 99% procent av alla som kommenterat våran "diskussion" , är svenskar. Det klart svenskar inte håller med någon blatte, så snälla jag bryr mig inte om era fjolliga kommentarer. & du killen 'proud' , så jävla pantad. Sluta kolla på din jävla statestik, och öppna ögonen för världen . Lär dig acc alla människor, för jag har verkligen inte något emot svenskar. Men sånna som du , som snackar mer än han vet , sånna stör jag mig på & ja , skulle inte tvekat en sekund på att slå sönder dig om jag såg dig, om du skulle öppnat din käft om saker du inte vet ett skit om. puss :)
Proud
Sun 2 Mar 2008 16:14
vart fan i texten kan ni se att jag "uppmuntrar" till våld? SOM SAGT: ni ser det ni VILL se.
skulle inte tvekat en sekund på att slå sönder dig om jag såg dig
du pratar emot dig själv gumman..
skulle inte tvekat en sekund på att slå sönder dig om jag såg dig
du pratar emot dig själv gumman..
MonikaFranzen
Sun 2 Mar 2008 15:20
Men du har ju lungt rätt och ofta vi inte vågar slåss. Vi är bara mer mogna än dom och vet att vi kan lösa saker utan våld!
Anonymous
Sun 2 Mar 2008 15:05
"Elmaswee" vågar inte i ta det IRL?.. ni blattar sitter ju för fan o hotar alla bakom datorn. ja ska döda dej hora, HORUNGE, din fitta. bla bla. det är de enda ni säger O kna säga.. sen irl ni kollar lite snett eller skriker Hora. kom me nått bättre sen kna vi bärja snacka.
Anonymous
Sun 2 Mar 2008 15:05
"Elmaswee" vågar inte i ta det IRL?.. ni blattar sitter ju för fan o hotar alla bakom datorn. ja ska döda dej hora, HORUNGE, din fitta. bla bla. det är de enda ni säger O kna säga.. sen irl ni kollar lite snett eller skriker Hora. kom me nått bättre sen kna vi bärja snacka.
Anonymous
Sun 2 Mar 2008 14:21
Alla invandrare som har fått tillstånd att leva i sverige borde få göra de oxå, men bara så länge de kan rätta sig efte alla lagar och de svenska samhället !
"Rabiaa" om du ska klaga så mkt på alla oss svenskar så har jag bara en liten fråga till dig!!
varför lever du i sverige då?
om du nu verkligen tkr att alla svenskar är så otroligt fega som inte vågar slåss.
varför åker du inte tebax till ditt hemland och slåss med alla där ist ??
Du som verkar vara så himla tuff!!
Du är väldigt välkommen att leva i vårat land men inse först att vi SVENSKAR vi löser inte problem genom våld..utan genom att prata och diskutera.
BosnieBrudar
Sun 2 Mar 2008 13:21
asså ursäkta..men va fan man kan inte dra alla över en kam liksom..vi e "blattar" men har aldrig bråkat..alla kanske inte definerar bråk som endast fysiskt våld..bråk kan ju bara va en massa ord oxå å d kanske "svennar" e bättre på vad vet ja..men ja tänker inte påstå att nån e bättre än nån annan ...alla kulturer och samhällen har sina brister å det får man bara finna sej i ..så sitt inte å påstå att ALLA invandrare e värre än svenskar för de vi inte !
meisgreece
Sun 2 Mar 2008 13:19
Tommy423: Jag menar att "vi" ska hjälpa "dem" bättre än "vi" gör idag. Det är inget fel på "deras" kultur, den är bara annorlunda än vad "vår" är. Om "vi" inte vore så fientliga mot "dem" när "de" kom hit skulle läget antagligen se mycket annorlunda, och bättre ut.
Proud
Sun 2 Mar 2008 13:20
varför skulle vi hjälpa dom? dom dras sig tillsammans, och skulle bara ha pengarna till knivar, pistoler osv.. är som att ge motsåndaren pengar i ett krig
Anonymous
Sun 2 Mar 2008 13:13
Men snälla hon är ju störd.. typisk sånna som henne som gör att man inte gillar blattar..
Har inget emot dom annars.. men dom tror sig för mycke!
Har inget emot dom annars.. men dom tror sig för mycke!
Tommy423
Sun 2 Mar 2008 13:10
MeisGreece du är en feg människa som skyller på den dåliga intergrationen alltså att det är svenskarnas fel att vi inte ger invandrare pengar och mat å jobb när dem kommer hit. Det är deras ruttna kulturs fel och deras tro att dem står över oss Svenskar. Svenskarna ska vara herrar i sitt eget hus!
Tommy423
Sun 2 Mar 2008 13:08
MeisGreece du är en feg människa som skyller på den dåliga intergrationen alltså att det är svenskarnas fel att vi inte ger invandrare pengar och mat å jobb när dem kommer hit. Det är deras ruttna kulturs fel och deras tro att dem står över oss Svenskar. Svenskarna ska vara herrar i sitt eget hus!
meisgreece
Sun 2 Mar 2008 12:52
Har läst konversationen och större delen av kommentarerna och måste medge detta: jag blir lite rädd. Vad tror ni att ni snackar om? Det finns anledningar, teorier med stort vetenskapligt underlag, till varför antalet lagförda "invandrare" är överrepresenterade. T ex har större del av "invandrarna" sämre ställt än "svenskar", och det är i större del de som har det sämre ställt, fattigare människor, som begår brott. Att proportionellt fler "invandrare" än "svenskar" begår brott betyder inte att de är dummar i huvudet, eller att de är kriminella i övrigt. Det handlar om misslyckad integration, fördomar och diskriminering. Möjligen förde "hon" inte den bästa argumentationen, men med tanke på dina kommentarer kan jag förstå att hon blev så upprörd att hon bara skrek. Ja, våld löser inte problem och det är dåligt att hon föreslog det and all that... MEN saken blir heller absolut inte bättre av att uppmuntra till rasism (vilket inte enbart är riktat till "Proud" utan många av kommenterarna).
Anonymous
Sun 2 Mar 2008 11:01
o ni alla andra o denna konversationen håller era käftar o låter tjejen vara fattar ni ? kom till 415 bergsjön gbg istället så tar vi de ögon mot ögon, vf framför datan idioter. JO FÖR NI VÅGAR INTE UNTANFÖR, säg era åskiter utanför datan, tänk så skulle inte datan funnits? ni skulle inte ens våga nämna ordet åsikt,
Anonymous
Sun 2 Mar 2008 10:56
du ägde henne inte nånstans, haha hon ägde dig fett, vad har bakrunden att göra med saken ? HA? din fjolla du håller din käft, vi äger dig, för du vågar inte öppna din käft utanför ditt hus, du vågar bara öppna den när du e hemma, om du skulle sagt så framför ett gäng skulle du bajsat på dig ,
SUCKMYSOCK
Sun 2 Mar 2008 09:41
78% är invandrare, jaha , då är 22% procent fortfarande svenskar & vet du vilka dom svenskarna är? Sådana som VÅGADE slåss mot en blatte
vilket betyder att de är så dumma i huvudet att slåss och hamnade i fängelse utan någon kontakt med omvärlden under den tid de är inne. :D
dessutom är ju inte alla svennar eller blattar inne för att ha slagits emot varandra, jag tror att hon tänker lite kortsiktigt, kanske ska vara hon som ska lyssna litegrand. XD
Kommer ihåg när jag bodde i Kuwait, då kastade en massa barn stenar på min mamma när jag var i barnvagnen, kul!
Hon har förmodligen inte vant sig vid att det inte är diktatur här i Sverige.
vilket betyder att de är så dumma i huvudet att slåss och hamnade i fängelse utan någon kontakt med omvärlden under den tid de är inne. :D
dessutom är ju inte alla svennar eller blattar inne för att ha slagits emot varandra, jag tror att hon tänker lite kortsiktigt, kanske ska vara hon som ska lyssna litegrand. XD
Kommer ihåg när jag bodde i Kuwait, då kastade en massa barn stenar på min mamma när jag var i barnvagnen, kul!
Hon har förmodligen inte vant sig vid att det inte är diktatur här i Sverige.
Anonymous
Sun 2 Mar 2008 09:34
fan vad du ägde henne=)
FlickanErika
Sun 2 Mar 2008 02:21
Haha lol! men du har ju klart rätt, gilla språket hon använder lixom hahahah !!...
SanFran-Saura
Sun 2 Mar 2008 00:52
ja anser att du har rätt. man får ta seden dit man kommer. flyttar vi nånstans så får vi oxå bita det sura äpplet, liksom alla andra. hon/han var nog ute efter bråk och letade efter något att jävlas om. hon/han förstod inte vad du ville få sagt då hon/han VILL uppenbarligen att svenskar ska hata henne/honom.
Anonymous
Sun 2 Mar 2008 00:44
"Sverige har 10 miljoner invånare, av dessa är 8 miljoner svenskar och 2 miljoer är invandrare. Sveriges fängelse har 78% invandrare, enlig statestik så är det större changs att en invandrare
begår ett brott."
There's no crime if you don't get caught.
begår ett brott."
There's no crime if you don't get caught.
Dekadans
Sun 2 Mar 2008 00:07
ingen har rätt helt enkelt.
avskaffa länderna för helvete, då finns det inget 'invandrare' längre ._.
avskaffa länderna för helvete, då finns det inget 'invandrare' längre ._.
ashesfromfire
Sat 1 Mar 2008 23:57
om man inte kan diskutera utan att slänga ur sig en massa personliga angrepp har man inte i en diskussion att göra, sen får man ha vilken bakgrund man vill.
Anonymous
Sat 1 Mar 2008 23:22
orka äns ha en Diskusion om de. alla krm alltid ha olika åsikter. o krm alltid finnas folk som hatar varabndra. sluta me de o börja lev istället. o behandla adnra som du sjlv vill bli behandlad.
Anonymous
Sat 1 Mar 2008 23:19
Visst utlännigarna gör mer brott, dt är bevisat. Men de gör att svenskarna har för mkt fördomar om ALLA blattar. och drar då alla över samma kant. Pga brist på vetande.-_- vi ska alla älska varan :)hihi. vi lever bara en gång, (Y).
AgnesIda
Sat 1 Mar 2008 22:16
jäkla fjollig diskusion!! >.< du säger ju att du inte generaliserar, typ., och den andra fortsätter X)
Anonymous
Sat 1 Mar 2008 22:10
läste konversationen, och alla kommentarer nyss. tjenare. patetiska människor finns det uppenbarligen gott om i detta lilla kryp-in. vad är skillnaden? hur kan du, hon, eller någon på den här sajten påstå att det är någon skillnad mellan någon som är född i sverige och någon som är född i albanien? gå tillbaka ett par generationer i din egen historia så är du troligtvis också svartskalle.
människor är människor, alla lika alla olika.
vår miljö och familj formar vilka vi blir, och jag förstår inte hur du kan kräva att någon som inte alltid har haft samma trygga vardag som någon född i sverige ska bete sig likadant. varför inte bara acceptera att alla människor är fantastiska på sitt egna sätt, varesig vi kommer från norge eller eritea? För allas skull, släpp det och låt alla vara människor.
människor är människor, alla lika alla olika.
vår miljö och familj formar vilka vi blir, och jag förstår inte hur du kan kräva att någon som inte alltid har haft samma trygga vardag som någon född i sverige ska bete sig likadant. varför inte bara acceptera att alla människor är fantastiska på sitt egna sätt, varesig vi kommer från norge eller eritea? För allas skull, släpp det och låt alla vara människor.
Zaandrah
Sat 1 Mar 2008 20:03
Jag håller faktiskt med dig, Svenskarna kan göra mkt kriminellt dem med, och slå sönder saker, men invandrarna är värst på den fronten, för att 1 av 8 svenskar gör sådant här medans 1 av 4 invandrare gör de vilket gör att dubbelt så många invandrare gör brott än svenskar, o då räknar man efter hur antalet många invandrare här här. och de med "Sådana som VÅGADE slåss mot en blatte" varför ska man just slåss om man är blatte. de handlar inte om mod utan om dumhet. ja menar, hur mkt värt är det att slå ner en människa för att dem har sagt din mamma o sen kanske få fängelse för det? ja menar, vi tänker innan vi gör något därför slåss vi inte. Sen drar jag inte alla invandrare över en gräns, de finns många invandrare som inte slåss, dem tänker oss. det är från person till person helt, så det har inget med er invandrare att göra bara det att ni höjer statistiken, och jag är inte rasist , för då skulle jag inte ha en pojkvän som är turk o varit tsm med han i två år. jag tycker bara det är fel att sabba vårt samhälle.
ZuperBengt
Sat 1 Mar 2008 19:57
hahhaa syynd. hon vet inte vad hon pratar om xD
men hon tar åt sig JÄVLIGT mkt hahhaha
men du har helt klart rätt
men hon tar åt sig JÄVLIGT mkt hahhaha
men du har helt klart rätt
kylenn
Sat 1 Mar 2008 18:25
hahah :P nice stefan vann enkligen en debatt.
Dock kan ju hon dra åt helvete. fyfan va äcklig hon e.
"Jag pissar på vad din statestik säger , aiight?" Liksom vilken normal människa säger de?
fyfan va äckligt.
"Åk till Rosengård" hmm Åk till torslanda vetja så ska du få åka. haha
Dock kan ju hon dra åt helvete. fyfan va äcklig hon e.
"Jag pissar på vad din statestik säger , aiight?" Liksom vilken normal människa säger de?
fyfan va äckligt.
"Åk till Rosengård" hmm Åk till torslanda vetja så ska du få åka. haha
Jennifer Mellbin
Sat 1 Mar 2008 18:11
Men blöjnassarna på torget då, bråkar inte dom typ heeeela tiden för skoj skull? ps. LÄR DIG STAAAAVA!! du får ju representera sverige först och främst med hur du skriver eller?
Thanateros
Sat 1 Mar 2008 17:59
Hon sa det nästan själv "men det är bara patetiskt. & anledningen till att det finns mer kriminella 'blattar' , än er svennar är för att svennarna VÅGAR inte bråka helt enkelt" Okej.. kanske är så att vi har hjärna nog att inte gå runt o slå ner folk för deras åsikter. hahahaahahha fan håller på o garva ihjäl mig.. dem VÅGAR inte bråka.. vi tjaffsar om vilka som bråkar mest o hon ska "försvara" dem.. o hon säger själv detta... haahhaahah
Anonymous
Sat 1 Mar 2008 17:10
dt e inte så knstigt att invandrare gör mer brott när dom undervärdeas men d gör det nte mer rätt att göra kriminella saker, men håller med båda på ett sätt
Anonymous
Sat 1 Mar 2008 17:08
Spelar ingen roll vem som startade fighten.. men jag tror att "blattar" lätt kommer in i fel kretsar.. både svenskar å "blattar" fightas lix..
PLUT0NiUM
Sat 1 Mar 2008 17:05
Våld löser inga problem. Jag förstår inte riktigt vars hon vill komma. Vill hon bråka eller vad är det frågan om?
Anonymous
Sat 1 Mar 2008 16:37
hon verkar mest kåt på att säga elaka saker. hon har inte många rätt asså. du har mest rätt dock..
Grauwr
Sat 1 Mar 2008 16:36
Jag tycker att båda har rätt på något sätt. men jag vet inte riktigt hur jag ska säga!
Starkid
Sat 1 Mar 2008 16:25
Gud va elak hon va >:O
Du har sååå rätt!
(HAHA, >>potatisjävel<< fuck va fult x3)
Du har sååå rätt!
(HAHA, >>potatisjävel<< fuck va fult x3)
Tommy423
Sat 1 Mar 2008 16:25
Stefan. hur kan du säga att du vill ha invandrare som sköter sig vem kan kontrollera så att alla sköter sig ?
Anonymous
Sat 1 Mar 2008 16:23
lol. kolla språket hon använder liksom. är det inte bättre att lösa dom sociala problmene ist för att slåss? och inte vågar bråka, vad fan vrf vill man bråka? hon hotar hela jävla tiden. Fan vad tufft :D om dom flyr från sina hemland för att det är så mkt våld ska man fan inte komma hit och göra samma sak. jävla dubbel moral.
Chou-Choou
Sat 1 Mar 2008 16:21
Håller med dig! Jag bor i Malmö, jag vet exakt hur det är. Det vanligaste namnet i Malmö är Mohammed. Ville bara tilläga det. Hon borde se upp med vad hon säger!
215 comments on this photo
Directlink:
http://dayviews.com/proud/172750556/