Sunday 22 January 2012 photo 2/9
|
Det här med steroider... Har funderat mycket på det, både deras positiva och negativa sidor..
Träffade en 17 åring på gymmet alldeles nyss som går på oxar.. Fått jävligt schysst kropp. Gjort schyssta ökningar och blivit rätt så stark. Hans armar mätte 36cm innan han började och 12 dagar senare påstår han att dom mätte 40.5. Jag tror det är fullt möjligt med tanke på att man lägger på sig rätt mycket vatten.
Men det värsta av allt var attityden! Såndär riktigt spydig, äckligt " jag är störst i världen " attityd..
Jag kan tycka det är schysst med stora killar och tjejer, rent eller inte. Men ska man gå den olagliga vägen så ska man fan sköta allt. Man ska äta ordentligt, inte bruka alkohol eller röka/snusa..
Hur ser ni på det här? Som sagt, jag anser inte att det är "fel" visst på ett sätt är det ju självklart det. Men det handlar även om att ta sin träning till en ny nivå.. Men då anser jag att man ska ha tränat seriöst i ett antal år..
Vill bara höra era synpunkter då det är jävligt utbrett.. Vet många som trycker i sig olagliga preparat bara i min lilla by och runt omkring..
Annons
Excessum
Thu 26 Jan 2012 02:10
Jag är 20. Vill gärna ha barn, behålla min potens och hålla mig på rätt sida om lagen. Dock så blir man aldrig lika stor utan prepp. Men ja. Min testo-produktion är i full rulle atm. ge det 10-20 år så kan vi snacka. ^^
Camilla Haag
Tue 24 Jan 2012 20:01
Personligen så anser jag att detta endast är tecken på människors svagheter! Vi människor blir bara latare och latare, vilket skrämmer mig, och detta gäller absolut inte enbart inom träning. Jag anser att det finns 2 olika sätt att styrketräna. Det första är att gå den enkla vägen, att ta steroider, tillväxthormoner, droger, djur-mediciner, prestationshöjare och liknande skit. Det andra är att göra det på rätt sätt, riktig styrketräning, att ligga på max, inte fuska, låta kroppen vila, ge allt hårdare, bättre, smartare och renare än alla andra.
Sen om människor väljer att vara lata och gå den enkla vägen, det är fullständigt upp till dom. Däremot så kan man inte som 17åring skylla på att man inte utvecklas och inte kommer till "nästa steg" som så många gör, då har man enbart inte orkat försöka! Personligen så skulle inte jag kunna vara stolt över min kropp om jag fuskat mig till den. Har man däremot krigat som ett jävla djur på det rena och rätta sättet så kan jag däremot lova att man kommer vara så sjukt stolt över sin prestation!
Sen om människor väljer att vara lata och gå den enkla vägen, det är fullständigt upp till dom. Däremot så kan man inte som 17åring skylla på att man inte utvecklas och inte kommer till "nästa steg" som så många gör, då har man enbart inte orkat försöka! Personligen så skulle inte jag kunna vara stolt över min kropp om jag fuskat mig till den. Har man däremot krigat som ett jävla djur på det rena och rätta sättet så kan jag däremot lova att man kommer vara så sjukt stolt över sin prestation!
Training4life
Thu 26 Jan 2012 20:59
det är ingenting om att vara svag, lat i en del fall... en person som tar detta oftast tränar mkt mer sen så beror det på hur stor man vill bli, alla har sitt max och om man inte är nöjd så visst eller om det krävs att vara så pass stor som man inte kan bli utan så som i Mr Olympia där det är självklart alla tar. sen finns det säkert dom som är lite som nybörjare med dåligt tålamod. så tror jag det är i alla fall :)
Camilla Haag
Fri 27 Jan 2012 02:04
Det är vad jag tycker, inte fysiskt svag men psykiskt. Skulle absolut inte vilja påstå att någon som går på preparat tränar mer än någon som är ren! Det handlar om vad man har som mål, vilket är något som ändrar sig från person till person och inte har något med om man går på steroider eller inte! Problemet som jag anser vara är att människor börjar innan de ens kommit till sitt "max". Tror inte att det är så många som har uppnått allt de kan med sin kropp innan de börjar. Speciellt inte 17åringar...
Men alla har vi olika åsikter, och det är jag glad för! :)
Men alla har vi olika åsikter, och det är jag glad för! :)
NoFuHomO
Tue 24 Jan 2012 18:43
Tycker de är okej om man kan kontrollera de(men ändå lite onödigt i 17års ålder) men om man kan bygga upp mer utan steroider tycker jag man ska göra de, sen om man vill köra ''mer'' seriöst är de upp till en, men jag tycker iallafall att de viktigaste är om man kan kontrollera de
Alexander Nilsson
Mon 23 Jan 2012 21:38
min åsikt 17år och ligger redan på doping? ganska dumt gjort där av han om jag får säga min sak.. Just i den ålder har man ju ändå så hög halter av hormoner osvosv. + oxar är vell lite väll tung prepp (inte nybörjare) Men de är vell såna där killar som inte orkar kämpa på vanlig väg och hoppar de första dom gör när dom kliver in på ett gym, nog ska man träna ett bra tag OM man ska köra nå prepp men ärligaste är ju såklart bygga rent. Jag har inte ens tanken på dopa mig än, jag har ännu ännu så mycket kvar o ge av kroppens egna!
- fast själv klart de är ju upp till var och en om man vill dopa sig eller inte, men lite väl för tidigt iaf om man får säga så.....
- fast själv klart de är ju upp till var och en om man vill dopa sig eller inte, men lite väl för tidigt iaf om man får säga så.....
Spenat
Fri 27 Jan 2012 12:37
Dessutom...vill killen kunna producera ungar i vuxen ålder är nog sådana där preparat inte till hans unga fördel!
MyEuphoria
Mon 23 Jan 2012 13:31
Vad är det egentligen bra för? Jag känner bara att steriod-brukare är lite lata och inte pallar att vänta några år på att de själva bygger upp sina muskler. Dessutom blir folk ofta blinda och ser bara äckliga ut till slut. Tycker jag.
JonasArvidsson
Mon 23 Jan 2012 13:34
Det känns ju lite som det.. Att dom är lata... Visst, steroider har en förmåga att få en att passera sin fysiska gräns, dvs hur stor man kan bli. Men många av dom som brukar (nu snackar vi inte bodybuilders), dom har inte ens kommit till den gränsen.. Frågan är då om det är lönt..
Jag tycker det är sjukt snyggt, och det vet jag många andra som också gör. Men om man kollar på + och -, så är det fan frågan om det är värt det..
Jag tycker det är sjukt snyggt, och det vet jag många andra som också gör. Men om man kollar på + och -, så är det fan frågan om det är värt det..
MyEuphoria
Mon 23 Jan 2012 13:42
Ja alltså. Det handlar väl om egna uppfattningar också. Själv tycker jag inte det är snyggt när man är överbiffig. Vissa biffiga människor som bara är muskler ser bara tjocka ut med kläder på. Då tycker jag att det gått lite för långt för man ska ju inte behöva springa naken för att visa hur fin man är liksom. Nu kanske jag har en överdriven bild av hur det verkligen ligger till, men att använda olagliga preparat för att bli mer deffad känns bara helt fel. ETT! Det är olagligt. Punkt liksom.
JonasArvidsson
Mon 23 Jan 2012 13:54
Jag tycker det ska vara såpass så man måste ha cykelbyxor för att inte man ska få skav på låren.. Då är det väl åt rätt håll ;)
Daniel-sthlm
Mon 23 Jan 2012 13:22
Anser att det är upp till var och en. Jag är varken för eller emot. Men skulle jag nån gång vilja börja så kommer jag se till att vara ordentligt påläst. Och tävlar jag ser jag till att organisationen tillåter det. Är inte för att man försöker kringgå dopingstester under tävlingar mm
Daniel-sthlm
Mon 23 Jan 2012 13:33
Tror väldigt många inte bryr sig om att läs apå alls (i synnerhet inte killar i 15-16 års åldern som vill testa för att bygga inför beachen). Att köra oxar dessutom är vad jag läst ngt av det värsta för kroppen. Kasserar levern och blodfetterna. Den enda hyfsat säkra orala är anavar. Bättre att köra med injektioner då.
JonasArvidsson
Mon 23 Jan 2012 13:37
Yepp det får jag hålla med om. Dessutom lägger man väl på sig rätt mycket vatten av oxar? Vet en hel drös som kör oxar, thai och ryssar.. Och igår sjönk en hel del personer jag känner i mina ögon. När dom väl blivit seriösa med sin träning, så har dom kastat sig över prepp direkt.. Medans en annan jävel kämpar med kosten.. Fast man vinner på det i längden =)
Daniel-sthlm
Mon 23 Jan 2012 13:42
Ja ganska så extremt mycket av både oxar och ryssar. Det skonsamaste i längden är att injicera typ testo, nandrolon mm. Alla orala är hyfsat direkt skadliga och proffsen kör i regel korta kurer med de inför tävlingar och så medans de är mer året runt på testo. Pratar styrkelyft nu alltså. BB vet jag inte hur det ser ut inom riktigt. Men som du sa, vill man vara nyttig och räds bieffekter så ska man nog inte ta några steroider alls.
JonasArvidsson
Mon 23 Jan 2012 13:54
Och som sagt, även fast det lockar en del.. För det ska jag inte ljuga om.. Så nja. Nog bäst att hålla sig ifrån det.. Gillar inte det där " jag har en kompis som kan fixa " man vet ju inte vad för skit man får! :P
Shaken
Sun 22 Jan 2012 23:36
Jag har inget emot steroider så länge personen som använder det sköter sig och tar det just för att komma till den högre nivån.
Det andra sättet jag ser på det är att jag är emot steroider då det används på olika villkår där några på scenen tycker och några av dem inte gör det. Sådant är jag emot, det går dock inte att styra.
Det andra sättet jag ser på det är att jag är emot steroider då det används på olika villkår där några på scenen tycker och några av dem inte gör det. Sådant är jag emot, det går dock inte att styra.
JonasArvidsson
Mon 23 Jan 2012 13:32
Håller med dig helt och hållet. Personen jag använde som exempel i mitt inlägg sade till mig igår "jag utvecklades inte och kom in vidare, därför började jag" ja kombinerat med att han bytte gym och där preppar många. Min spontana reaktion var åt i stil med att han borde sett över kosten istället, slutat röka och kröka om han velat ha fina resultat.
Rom byggdes inte på en dag så det tar tid.. Men bara man sköter sig, så är det upp till var och en anser jag.
Jag har själv varit sugen, men jag vet att man vinner i längden om man kör rent.. :)
Rom byggdes inte på en dag så det tar tid.. Men bara man sköter sig, så är det upp till var och en anser jag.
Jag har själv varit sugen, men jag vet att man vinner i längden om man kör rent.. :)
marucsH
Sun 22 Jan 2012 20:48
ett tips för folk som är intresserad är att kolla på dokumentären "bigger, stronger faster" där det handlar om en kille som förklarar hur hans liv ser ut med två bröder som båda tar steroider och en riktigt skev människosyn visa har, ett bra tips för folk som är intresserade! big up
marucsH
Sun 22 Jan 2012 23:46
jo men det är ju självklart :) men just nu jobbar jag på ett gym där vi har två utav sveriges ledande bobybuilders samt ett flertal fler som också vill bygga som använder roids, så man märker ju just på deras personlighet hur det påverkas så jag vet många utav nackdelarna, men samtidigt så märker man ju hur det skiljer sig från person till person :)
själv tycker jag att det är fel med roids eftersom jag vill veta hur långt jag kan komma på ett så rent tränings sätt som möjligt, men alla har ju olika mål som sagt :)
själv tycker jag att det är fel med roids eftersom jag vill veta hur långt jag kan komma på ett så rent tränings sätt som möjligt, men alla har ju olika mål som sagt :)
Shaken
Sun 22 Jan 2012 23:54
Yes, absolut att det är från person till person.
"Om en idiot dansar blir idioten en större idiot"
Finna massa som dopar sig som är underbara personer
"Om en idiot dansar blir idioten en större idiot"
Finna massa som dopar sig som är underbara personer
Anonymous
Fri 27 Jan 2012 14:08
Känner mååånga som trycker o har inte märkt skillnad på någons personlighet för 5 öre sen dom börja.
Anonymous
Sun 22 Jan 2012 19:18
Asså, de han växte kan man växa utan ta roids.. allt handlar om gener, muskelminne, mat o sömn.. jag har tränat en månad nu stenhård träning (har tränat mycket förr). när jag började träna i början av månaden så vägde jag 73kilo utan synliga magmuskler, idag, nu när jag skriver väger jag 84 kilo+ med synliga magmuskler o grova armar.. men jag vet hur jag ska träna osv. o e stenhård me kost o vila.. o till topic: Jag har ALDRIG tagit roids men jag är sugen på att testa så jag e för roids :)
JonasArvidsson
Mon 23 Jan 2012 11:56
Med tanke på att jag vet vad det är för snubbe. Hur hans kost och allt är och att han själv står och berättar om det på gymmet. så vet jag att han preppar. Och tro mig. Det han har växt, och få dom musklerna. Det är omöjligt utan AAS. Jag är fullt medveten om att om du sköter kosten till 100% så kan du på sin höjd lägga på dig 2-2,5kg rena muskler på ett år.
Anonymous
Mon 23 Jan 2012 12:17
Du kan lägga på dig mer, de handlar om gener o sånt me.
Anonymous
Wed 25 Jan 2012 14:34
Folk tjatar mycket om gener här visst finns fördelar men inte så att du kan lägga på dig 1-2 kg mer massa på ett år än någon annan som gör allt rätt de är bara bullshit, bra gener är de folk skyller på för o slippa erkänna att dom tar steroider skulle ja nog mer lägga min gissning på =P
Martin Törnfeldt
Sun 22 Jan 2012 18:15
Jag är för steroider, så länge de används på rätt sätt och man kan hantera det. Jag själv använder det inte för att jag känner att det inte fyller mitt syfte med min träningen. Och jag förstår absolut dom som redan är stora och vill "ta det till nästa nivå", det är inte lätt annars... även kan jag förstå dom som är "små" och vill bli stora snabbt... men sålänge dom använder det på rätt sätt och kan hantera det bra utan att påverka andra så är det upp till var och en :)
JonasArvidsson
Sun 22 Jan 2012 19:15
Jag håller med dig helt och hållet. Men man blir lite grön av avund när man ser kroppen på vissa personer.. Men som sagt.. Det är inte en ren väg att gå om man nu tvunget vill det..
Martin Törnfeldt
Sun 22 Jan 2012 19:23
Man gör som man vill, men man får som sagt också ta konsekvenserna själv :) Det är inget måste... såvida du inte ska satsa på Mr. O första plats kanske :)
Spenat
Sun 22 Jan 2012 18:14
Kan inte vara hälsosamt för kroppen att växa så snabbt...Dessutom påverkar man ju de naturliga hormonbalanserna och en massa annat. En 17-åring är för mig någon som verkligen inte borde experimentera med sådant i så ung ålder pga många olika anöledningar. Ingen borde ju ta förbjudna preparat men en så pass ung person tror nog att han/hon kan mer än vad hon/han i själva verket verkligen kan och förstår.
Så för att man tränat seriöst i några år har man mer "rätt" och fler "bättre anledningar" att sedan köra oseriöst då? Om man ÄR seriös med sitt tränande fortsätter man nog vara just seriös. Något som är olagligt blir ju inte mer lagligt eller ok för att man tror sig veta vad man håller på med. Rent och skärt fusk kallar jag det. Genvägar blir i slutändan alltid senvägar på ett eller annat sätt.
Självklart har jag full förståelse för att någon som tränar kanske vill komma längre...och längre, för vid vissa perioder av tränandet stannar man upp helt (som jag just nu..känns som jag går bakåt!), men det är väl då om något som motivationen och lite jävlar anamma är helt på sin plats att förnya istället. Alla kan inte bli stora som hus. Träna bör man väl förhoppningsvis göra för att man vill vara sund, hålla en god fysik och hålla sig frisk.... ?
Detta säger jag likadant om de som gör gastric bypassoperationer för att de är för överviktiga. I en del fall är det ju sjukdomsrelaterat redan från början men i många av fallen har dessa människor faktiskt själva orsakat sin fetma...Genväg att operera sig, javisst. Men i hur många fall går det inte så bra som de förväntat sig.
Tillsätt hormoner för att du är för kort, åt preparat som gör dig som man till kvinna och vice versa, operera in E-kupor... U name it. Tror det finns lika många rätt i allt som det finns fel.. :P
Så för att man tränat seriöst i några år har man mer "rätt" och fler "bättre anledningar" att sedan köra oseriöst då? Om man ÄR seriös med sitt tränande fortsätter man nog vara just seriös. Något som är olagligt blir ju inte mer lagligt eller ok för att man tror sig veta vad man håller på med. Rent och skärt fusk kallar jag det. Genvägar blir i slutändan alltid senvägar på ett eller annat sätt.
Självklart har jag full förståelse för att någon som tränar kanske vill komma längre...och längre, för vid vissa perioder av tränandet stannar man upp helt (som jag just nu..känns som jag går bakåt!), men det är väl då om något som motivationen och lite jävlar anamma är helt på sin plats att förnya istället. Alla kan inte bli stora som hus. Träna bör man väl förhoppningsvis göra för att man vill vara sund, hålla en god fysik och hålla sig frisk.... ?
Detta säger jag likadant om de som gör gastric bypassoperationer för att de är för överviktiga. I en del fall är det ju sjukdomsrelaterat redan från början men i många av fallen har dessa människor faktiskt själva orsakat sin fetma...Genväg att operera sig, javisst. Men i hur många fall går det inte så bra som de förväntat sig.
Tillsätt hormoner för att du är för kort, åt preparat som gör dig som man till kvinna och vice versa, operera in E-kupor... U name it. Tror det finns lika många rätt i allt som det finns fel.. :P
Anonymous
Sun 22 Jan 2012 17:31
De är bra mycket fler som trycker än man tror när dom gjorde stor rassia på onyx där ja bor så visade de sig att 80% av alla manliga medlemar testade possetivt för steroider, jag har inget emot de upp till var o en känner väldigt många som trycker o klart man sj med blir sugen när man ser hur mycket dom ökar.
Spenat
Sun 22 Jan 2012 20:13
Nej förstår det och då kan det ju självklart vara otroligt lätt att låta sig frestas av steroider eller tillväxthormoner och annat spännande. Är de beredda att eventuellt dö i förtid till priset av skönhetsidealen så är det upp till dem.. :S
marucsH
Sun 22 Jan 2012 20:45
sedan kan man ju också ta hänsyn till att visa pwo som ett exempel kan ge utslag på sterorid tester, så det är ju inte 100% att just alla dom där 80% tar just steroider o kanske tar någon pwo som ger utslag,
Anonymous
Wed 25 Jan 2012 14:30
Finns inga studier på att man dör i förtid av de eller att de ens ska va farligt då man inte får forska om steroider o visst många stora bodybouilders får hjärtinfarkter o så men de kan lika väl bero de höga protein intaget dom haft under alla år då mycket protein korkar igen kärlen och inte alls är hälsosamt men hur många håller koll på de =P
O de är sant som marucsH säger då de bara va vad ja läste i tidningen, sj skulle ja gissa att de är mer så här 80% av alla gymmande killar har testat o ca 60% fortsätter, men de är min personliga uppfattning.
O de är sant som marucsH säger då de bara va vad ja läste i tidningen, sj skulle ja gissa att de är mer så här 80% av alla gymmande killar har testat o ca 60% fortsätter, men de är min personliga uppfattning.
TheLuckyBastard
Sun 22 Jan 2012 17:01
ska man tävla bland dom stora så måste man ju ta steroider finns inga riktigt stora bodybuilder som är rena x) jag personligen ser inge fel med steroider enligt mej får alla människor göra det dom vill så länge dom inte skadar andra via det .. vill nån tex knarka varje dag så får han väll göra det vill nån supa varje dag så visst vill nån ta steroider så visst x) inget jag ser nått fel med egentligen
TheLuckyBastard
Sun 22 Jan 2012 18:20
asså förstår vad du menar men jag ser inte steroider som fusk eftersom dom flesta som tar det tränar sjukt hårt hårdare en vad jag gör som är ren te x så ser itne det riktigt som fusk eftersom ska man vara på deras nivå måste man ta det finns ingen i den nivån som inte tar det så är mer normalt en fusk tycker jag.. sen har jag ju själv blivit anklagad för att ta det många gånger och är ju lite smådrygt när folk inte lyssnar eller tror på en att man är ren men ah vet inte riktigt vart jag vill komma med det här men iaf x)
Spenat
Sun 22 Jan 2012 18:22
Nejdå fusk i Den bemärkelsen är det ju inte..självklart... men fusk i den bemärkelsen att man manipulerar testosteronet osv till något det/man inte är. Tränar man hårt nog borde man tids nog komma dit med sin egna testosteronnivå. Men sedan är ju jag varken kille eller läkare så jag kanske inte riktigt kan sätta mig in i sakfrågan i sig :)
HAHA, nej men precis...Spelar nog ingen roll vad man säger :P
HAHA, nej men precis...Spelar nog ingen roll vad man säger :P
TheLuckyBastard
Sun 22 Jan 2012 18:25
nae så stora som dom är nu går inte att komma upp i lagligt tänk bara på arnold han var ju störst av alla förr och han börja med anabola i tidid ålder.. sen kollar du dom största nu som är mkt kortare än arnold men väger minst 30 kilo mer .. ser inte riktigt att det är möjligt att uppnå hur hårt man en tränar osv utan att ta nå olagligt ..
Spenat
Sun 22 Jan 2012 18:45
Nej vet...Det är ju just det som är ganska illa tycker jag - att de flesta mer kända faktiskt tar det även om de påstår det motsatta..
aik88aik
Sun 22 Jan 2012 16:19
Så fort växer man inte.. Har en kompis som tar/tog sånt och han gick upp 5 kg muskler fettfritt på 3 månader.
Anabola är för fägs.
Anabola är för fägs.
Anonymous
Sun 22 Jan 2012 16:54
ja själklart, men tänk då om man dopar sig vad mycket mer det blir
70 comments on this photo
Directlink:
http://dayviews.com/styrketraning/501157152/