/ej-inloggad/show.html
Thursday 18 February 2010 photo 1/1
|
Sista Svensk tar Flaggan med sig!
Annons
Taggad med
The photo has no tags
Geo tag
Part of an album
Camera info
Camera
Focal length mm
Aperture
Shutter
ISO
Date
Comment the photo
/ej-inloggad/comments.html
Tandgniostr
Sun 14 Mar 2010 17:04
Jaha... kul att du har din åsikt.. men jag är sjuk och orkar inte börja bråka med dig... kanske någon annan dag.
Tandgniostr
Mon 15 Mar 2010 16:57
Nu mår jag ännu sämre jag tror du får ta hand om mig<33333
Nej juste.... du kan ju inte sånt..... typiskt min otur att stöta på en afa medlemm
Nej juste.... du kan ju inte sånt..... typiskt min otur att stöta på en afa medlemm
Tandgniostr
Mon 15 Mar 2010 18:14
ursäkta mig mycket för mitt drastiska påhopp men utifrån en viss person du verkar umgår med så drog jag den slutsattsen
ondolat
Mon 15 Mar 2010 23:16
jo, det blir ju lätt så.
men av ren nyfikenhet undrar jag varför du drog slutsatsen att jag inte skulle kunna ta hand om en människa bara för att jag skulle vara med i afa? Varför afa människor inte skulle kunna ta hand om andra människor menar jag
men av ren nyfikenhet undrar jag varför du drog slutsatsen att jag inte skulle kunna ta hand om en människa bara för att jag skulle vara med i afa? Varför afa människor inte skulle kunna ta hand om andra människor menar jag
Tandgniostr
Tue 16 Mar 2010 10:24
Jag vet inte... bara mest utifrån vad afa har gjort mot polis samt civil personer utan någon riktig anledning. Jag skulle bara säga att jag inte tycker om sättet afa sköter sina ''demonstrationer'' eller ska jag kalla det slå sönder staden tillfälle... jag tycker bara det är onödigt att krossa skyltfönster och kasta sten på polis för att man tycker nazister och rasister är en dum sak... jag tycker man skulle kunna visa vad man står för på ett bättre sätt.
ondolat
Tue 16 Mar 2010 12:21
jo, det är ju i och för sig sant, men man får inte glömma heller att nazister/rasister är inte snälla oskyldiga pojkar heller, men de gör oftast grovare brott, däremot kan jag hålla med dig om att onödigt våld är som sagt, ja onödigt. Men man kan inte heller bara vända andra kinden till
Tandgniostr
Tue 16 Mar 2010 12:34
Nej det tycker jag inte att du skall göra. Dessutom tycker jag också att nynazister inte beter sig som folk heller och precis som du säger tycker jag att man inte skall vända andra kinden till även fast det är ett kristet uttryck vilket jag inte gillar men jag tycker att man kan visa vad man står för på ett mycket mer sofistikerat sätt.
Tandgniostr
Wed 17 Mar 2010 14:09
med sofistikerat menar jag kanske prata istället för att kasta sten och skrika på polis.
ondolat
Wed 17 Mar 2010 22:40
mer civiliserat menar du alltså, men samtidigt, för det där är ju lite svårt, om man ska välja en parlamentarisk eller en revolutionär väg att handla, afa väljer ju trots allt en mer revolutionär väg, och säga vad man vill om åsikterna men dom hörs och ses ju mer än t.ex diverse politiskt inriktade vänsterfolk som väljer en mer pacifistisk väg. Och jag hade sagt samma sak om det hade vart nynazister istället för afa, då jag bara menar på att dom hörs och syns mer än det parlamentariska
Tandgniostr
Thu 18 Mar 2010 15:39
jo jag håller med om att dom hörs och syns mer än dom parlamentariska... men då är det ju dock så att när dom syns mer och hörs mer är det oftast inte med positiva ord. Jag menar att dom hörs och syns mer men oftast inte på ett bra sätt.
ondolat
Thu 18 Mar 2010 22:29
det beror ju mest på medias högervridna syn på det hela, man ska inte tro på allt man läser/hör
Tandgniostr
Fri 19 Mar 2010 18:56
Nej jag tror verkligen inte på media utan jag tror på det jag ser med egna ögon och jag skulle inte vilja säga att media är höger drivna.... hela styret av Sverige är ju på vänstern.
ondolat
Sat 20 Mar 2010 00:18
jag skulle absolut inte vilja kalla sveriges styrning för vänster, då moderaterna (som har majoriteten av riksdagsplatserna) är höger, så styrs ju sverige av just högermänniskor, trots det faktum att alla partier drar sig närmre och närmre mitten.
Göran persson t.ex var ju i början väldigt stor socialist, nuförtiden är han ju allt annat än socialist, då han förespråkar marknadsekonomi.
Göran persson t.ex var ju i början väldigt stor socialist, nuförtiden är han ju allt annat än socialist, då han förespråkar marknadsekonomi.
Tandgniostr
Sat 20 Mar 2010 11:14
Jo men när det gäller moderaterna och att dom är högern... så är det ju dock så att dom inte håller med någon som är höger exstremister utan alla partier om dom måste välja sida tar vänstern!
ondolat
Sat 20 Mar 2010 15:58
det beror ju bara på att extrem högern har ju, som sagt ganska extrema åsikter och är allmänt utmobbade.
det handlar väl mest om att dom inte tycker om invandrare, av ingen direkt anledning och vill inte ha dom i sverige medans alla andra inte ser något direkt problem
det handlar väl mest om att dom inte tycker om invandrare, av ingen direkt anledning och vill inte ha dom i sverige medans alla andra inte ser något direkt problem
Tandgniostr
Sat 20 Mar 2010 19:16
Jo precis men jag skulle heller inte vilja säga att extrem vänstern har så mycket under pannbenet.
ondolat
Sat 20 Mar 2010 19:21
finns väl idioter till allt, men vänstern (vissa i alla fall) tar fram studier, vetenskapliga bevis, argument till att backa upp det dom säger, högern (de flesta) försöker, men tar fram felaktiga bevis, felaktiga vetenskapliga studier osv. De har liksom ingen riktigt forskning till att bevisa någonting, det är lätt att säga att de flesta invandrare begår brott men det finns ingen direkt forskning som säger att invandrare är mer benägna att begå brott bara för att de just är invadrare
Tandgniostr
Sat 20 Mar 2010 19:30
Jag tycker ändå att nazister (inte nynazister för dom är tröga i huvet) alla fall har någonting dom står för jag tycker mest att afa och extrem vänstern bara är liksom anti... har aldrig riktigt fattat exact vad dom är anti emot... det verkar för mig bara som att dom är anti
ondolat
Sat 20 Mar 2010 19:51
jag själv som person, jag kan inte tala för alla människor inom hela afa t.ex, jag själv är emot hela nazistiska systemet, just deras rasbiologi, att dom helt fullständigt tror seriöst på att dom är bättre än alla andra bara för att dom är vita i hudfärgen. Det är ju helt sjukt, att dom tycker att judar skulle vara så mycket sämre bara för att dom tror på gud och har omskurna förhudar. Jag är emot den fascism som förespråkas av nazister och diverse fascister, att en enda människa ska ha sån oerhörd makt över så många människor och tro att de vet bäst, hela den biten. Att ingen får ha den frihet de förtjänar, kolla bara på tyskland, människorna var ju rädda för att gå ut, de blev ju trakasserade, misshandlade. Samma sak med nordkorea, kina, finns massor med olika fall i världen där människor har berövats sin frihet, med löften om att allt ska bli bättre när makthavarna egentligen bara vill ha mer makt.
Tandgniostr
Sat 20 Mar 2010 21:49
Jo men jag tycker faktiskt en sak är lite konstigt i dages sahälle det är att om du ens påstår att det finns raser innom människan som med hundar ( alltså inte att någon skulle vara bättre) utan bara genom att påstå att det finns raser innom människan så blir man tagen för att vara rasist...
ondolat
Sat 20 Mar 2010 21:57
själva innebörden av ordet rasist är just att man delar upp människan i olika raser så ja, om man anser att det finns olika raser inom människosläktet är man rasist, sen innebörden av ordet idag är att man ser ner på invandrare i största allmänhet
Tandgniostr
Sat 20 Mar 2010 22:12
jo jag vet, men jag tycker det är jävligt konstigt att man blir tagen som en rasist och verkar vara dum i huvet och ser ner på någon annan bara för att man tycker att det finns raser innom människan...
ondolat
Sat 20 Mar 2010 23:23
lite, jag förstår din poäng men jag tycker inte att det finns raser inom människosläktet. Ta hundar t.ex det är mycket mer än bara pälsfärg som skiljer dom åt, gällande människor så är det bara hudfärg som skiljer oss åt, alla människor är likadana inuti
Tandgniostr
Sun 21 Mar 2010 08:30
Jo men hundar är likadana inuti hästar och katter också... människor skiljer lite mer än bara hudfärg faktiskt, tex ansiktsformen, ögonen, munnen och längd folk från afrika blir oftast längre än oss från väst världen, asiater är oftast mycket kortare än oss. Så det är lite mer än bara hudfärg på oss människor också.
ondolat
Sun 21 Mar 2010 13:49
jo, det är väl sant förstås, men det beror ju oftast på landskapet som folket utvecklades i, för jävligt länge sen kanske det var bra för asiater att vara korta, då utvecklades dom så
Tandgniostr
Sun 21 Mar 2010 14:30
Ja jag vet, men det är ju exact samma sak som gjorde raser bland hundar och andra djur arter
IDevourTheStars
Wed 7 Apr 2010 23:18
tänk såhär, alla människor är samma ras (exempel, alla dalmatiner har inte likadana fläckar, men det gör inte så att dom inte är en dalmatin) en människa kan se ut på många sätt men det är inte en annan ras för att dom har plattare näsor eller annan färg, tillexempel en hund som är av rasen schäfer kan va mörkbrun men kan även va ljus, gör det inte till en annan ras? det är iaf vad jag tycker, kan ses som ett riktigt "AFA argument" men så är det ju iaf, för vi alla härstammar ju från afrika i början, då är vi ju alla lite rasblandning om man vill uttrycka sig så
Tandgniostr
Thu 8 Apr 2010 00:42
jo men dom flesta hundar härstammar ju från samma grundras och nu råkar det ju vara så att innom arten hunden finns det många raser då menar jag att det är skillnad på en shäfer och en dalatin det är två olika raser... inte mycket skilljer dom åt men dom tillhör ändå båda två arten hund och är då besläcktade med varandra... det är so jag tänker
IDevourTheStars
Fri 9 Apr 2010 01:08
men vad jag menar är att en människa är inte uppdelad i raser bara för hudfärg och vart dom härstammar ifrån
Tandgniostr
Fri 9 Apr 2010 11:50
jag vet men det tycker jag är lite konstigt för det är ju hundar hästar och katter
IDevourTheStars
Sat 10 Apr 2010 11:26
en katt kan ju va orange, brun, svart eller tillexempel grå och fortfarande vara en norsk skogskatt
Tandgniostr
Sat 10 Apr 2010 11:36
ja... det kan dom men en norsk skogskatt är ju lite annorlunda från tex en cornis rex men dom är ju fortfarande båda katter
41 comments on this photo
Directlink:
http://dayviews.com/tandgniostr/443678629/