/ej-inloggad/show.html
Tuesday 9 July 2013 photo 2/18
|
Förstabilden i Mina Bilder
Annons
Taggad med
The photo has no tags
Geo tag
Part of an album
Camera info
Camera
Focal length mm
Aperture
Shutter
ISO
Date
Comment the photo
/ej-inloggad/comments.html
Teaterapa89
Wed 10 Jul 2013 10:10
Okej ^^...Men liksom vad är skillnaden om vi säger som så att många badkläder kan vara mer genomskinliga än vanliga underkläder.. Och om kvinnan i fråga har som på bild nummer 2 och INTE string.. Vad är skillnaden? ^^
Osito
Wed 10 Jul 2013 10:25
Ehm... Det finns underkläder som är minst lika genomskinliga?
Skillnaden är att på stranden så går man medvetet ut i "lite kläder" medan folk normalt sett inte gör det iförda endast underkläder.
Skillnaden är att på stranden så går man medvetet ut i "lite kläder" medan folk normalt sett inte gör det iförda endast underkläder.
Teaterapa89
Wed 10 Jul 2013 10:29
Nej klart men det är fortfarande ologiskt... Om jag ser en tjejkompis i bikini... Och hon vet om att jag ser henne.. Och jag får ta kort på henne.. Sen någon annan gång om hon kanske byter om (Nu utan att hon ska ta av sej underkläderna) så är det ju liksom... Ologiskt.. Jag ser ju lika mycket skinn som när hon är i Bikini... Därav är det så löjligt när man ska täcka över sina underkläder
Osito
Wed 10 Jul 2013 10:24
Men ser det så här, du tappar brallorna mitt i stan i allt folkvimmel och alla vänder blickarna... Det är inte menat jämfört med om du ligger på playan i speedos och t-shirt.
Teaterapa89
Wed 10 Jul 2013 10:28
Fast där känner du inte mej ^^.. Tappar jag bara till kalsongerna (Vilket är till 95 % boxers) så bryr jag mej inte mer än att jag lyfter upp byxorna igen (Om folk nu vill kolla så visst).. Och så badar jag ju inte allt för ofta i sjöar eller badhus (Då man har badkar hemma)..
Teaterapa89
Wed 10 Jul 2013 10:59
Jo men erkänn att logiken är väldigt skum... Om man har bikini och underkläder som är näst intill likadana.
Osito
Wed 10 Jul 2013 11:11
Det må vara liknande, men det är trots det inte samma sak och du tycks inte förstå skillnaden i bärandet^^
Teaterapa89
Wed 10 Jul 2013 11:26
Förstår gör jag.. Men det är fortfarande väldigt löjligt.. Sen beror det på vilka man umgås med också... Jag förstår när det är att man möter främlingar på stan och det skulle vara i senariot du beskrev.. Men om man till exempel är hos någon vän (Alltså stängda dörrar) och man sett samma människa i bikini och den tycker att "Åh nej kolla inte på mej"..och det är minst lika mycket skinn jag ser så kan jag tycka de är lite löjligt
Teaterapa89
Wed 10 Jul 2013 11:34
Jo vilket i sin tur kan vara väldigt ologsik och underlig... Speciellt med de tjejer som har mer genomskinliga bikinis och typ underkläder som inte alls är
Osito
Wed 10 Jul 2013 12:05
Å andra sidan, hur vet du och jag att dessa underkläder inte är mer eller mindre genomskinliga?
Teaterapa89
Wed 10 Jul 2013 13:03
Ja men nu menar jag sådana tjejer som faktiskt är så (Tro mej jag har varit med om sådana).. Så de som har mer genomskinliga underkläder än bikinis pratar jag inte om nu
Osito
Wed 10 Jul 2013 13:17
Visst finns det de, men nu utgår jag inte från vad DU eller JAG tycker utan hur normerna är.
Teaterapa89
Wed 10 Jul 2013 13:21
Normer och normer =P... Bagateller ;)... Fortfarande ganska löjligt att skyla när det är i princip samma mängd hud man ser ^^. Och jag utgår för det mesta alltid om vad jag tycker då det är det jag pratar om ^^
Osito
Wed 10 Jul 2013 13:49
För somliga är det bagateller och för somliga är det inte det.
Jo visst, jag utgår också för det mesta ut ifrån vad jag tycker men det handlar också om att kunna tänka utanför sin egna ram.
Jo visst, jag utgår också för det mesta ut ifrån vad jag tycker men det handlar också om att kunna tänka utanför sin egna ram.
Teaterapa89
Wed 10 Jul 2013 13:41
Jo jo men i detta fall ser jag det där som löjligt... Speciellt när tjejen i fråga har mindre kläder i en bikini än sina underkläder :P... Då är det verkligen löjligt... För vad kan den tjejen säga när man tar upp att hennes bikini avslöjar mer hud än hennes underkläder? Säger man liksom: "Jag vill inte att du ser hur mina underkläder ser ut?" ..
Osito
Wed 10 Jul 2013 14:08
Fortfarande, underkläderna är inte i grund och botten menade att visas(så länge man inte hamnar i sänghalmen) medan man medvetet "visar upp sig" när man är på stranden/badet iförd en bikini.
Jag vet inte riktigt om jag håller med dig om att en bikini generellt sett visar mer än underkläder.
Jag vet inte riktigt om jag håller med dig om att en bikini generellt sett visar mer än underkläder.
Teaterapa89
Wed 10 Jul 2013 14:00
Jag säger liksom inte ATT en bikini gör det.. Alla plagg är olika... Men det FINNS trådar till badkläder.. Det är just dem jag menar.. Och om samma tjej då har normala trosor i svart (som ej är genomskinlig) och typ svart BH som inte syns igenom, det är DÅ jag tycker det är löjligt... Jag pratar inte om alla plagg utan vissa.. Och om den tjej som skyler sej mer när hon har underkläder trots att de döljer mer än Bikinin
Osito
Wed 10 Jul 2013 15:09
Det är fortfarande än rätt storskillnad vare sig du/jag kanske inte ser det så.
Teaterapa89
Wed 10 Jul 2013 15:12
Nja det är nog en bagatell en del tjejer bör tänka på.. Kan man visa mycket av brösten i en badstrand så är det inte så mycket skilland i ett kompis-gäng liksom (Alltså inte mitt i stan och det senariot du beskrivit, utan tänk dej hos någon med vänner)
Osito
Wed 10 Jul 2013 15:21
Fortfarande, det handlar om integritet vilket i sin tur är otroligt individuellt.
I många länder så solar tjejer toppless i mycket större utsträckning än tex här i Sverige.
I många länder så solar tjejer toppless i mycket större utsträckning än tex här i Sverige.
Teaterapa89
Wed 10 Jul 2013 15:25
Jo men väldigt underligt ändå om man tänker efter ^^... Liksom att visa brösten och sola toppless och sen "Åh nej, kolla inte på mina bröst" .. Integritet i all ära men logiken finns inte där ^^.. Många har väl troligen samma typ av bikini som underkläder.. Alltså lika mycket täckt.. Så det är smått roande
Osito
Wed 10 Jul 2013 15:47
Jag förstår båda sidorna. Det handlar väl i grunden om att det ena gör man motvilligt och det andra medvilligt?
Teaterapa89
Wed 10 Jul 2013 15:38
Jo vilket är underligt då det är lika mycket hud det handlar om ^^...
Teaterapa89
Wed 10 Jul 2013 21:05
För att samma mängd hud borde inte vara pinsamt vid olika tillfällen... Om vi tar ett exempel: Vi säger att du har en tjejkompis.. Hon och du badar i en sjö någon gång.. Hon har en bikini som, inte är genomskinlig precis, men som är rätt tight... Och hon bryr sej inte och ni badar och har det trevligt... Tänk dej sen att ni kanske har en kväll hos dej som vänner.. Typ filmkväll och ni bestämmer att hon ska sova över. Det är en varm sommardag och rätt varmt.. Så innan ni går och lägger er byter ni troligen om... Och om vi då säger att hon har underkläder som är som hennes bikini eller till och med mindre tight.. Och hon försöker "skyla sej" genom att hålla för på vissa delar.. När du ser att hennes underkläder är nästan som hennes bikini om inte mer skyddande... Och hon bryr sej mer om att du råkar se henne i underkläder än i bikini... DET är ologiskt. Så inte alla Bikini / underkläder utan just det.. Samma mängd hud eller mindre mängd hud borde inte göra tjejen så otrolig rädd
Hänger du med?
Hänger du med?
Osito
Wed 10 Jul 2013 21:12
Jag förstår hur du tänker och jag kan hålla med dig, men det handlar fortfarande om att i det ena scenariot så gör man det medvetet medan i det andra gör man det inte medvetet.
Teaterapa89
Wed 10 Jul 2013 21:03
Fast då kan man ju alltid säga till personen i fråga (I alla fall om det nu är en vän) att "Du har lika mycket plagg på dej som i din Bikini, så egentligen är det ingen skillnad och har sett samma mängd hud redan på dej"
Osito
Wed 10 Jul 2013 21:09
Fortfarande, det handlar om integritet och din syn på saken är extremt principfast.
Teaterapa89
Wed 10 Jul 2013 21:13
Jag vet ^^... Men tycker liksom att det bör vara samma integritet när det handlar om samma mängd hud =P.. Oavsett om det är medvetet eller omedvetet.
Osito
Wed 10 Jul 2013 21:25
Då må vara, men då är existerar inte olyckshändelser eller motivet bakom saker och ting här i livet heller? Jag menar, principen är ju ändå densamma vare sig man sabbade en kruka med flit eller inte.
Teaterapa89
Wed 10 Jul 2013 21:43
Nu tänkte jag BARA när det gällde underklädesfrågan.. Allt annat må vara som det är
Osito
Wed 10 Jul 2013 21:34
Jo det vet jag, men i bikinifrågan så tycks du vara så pass principfast(inget fel med det) att du inte vill förstå skillnaden.
Teaterapa89
Wed 10 Jul 2013 21:37
Förstå skillnaden gör jag.. Fast håller inte med om / Tycker inte det BÖR vara så ^^
Osito
Wed 10 Jul 2013 21:53
Det är mycket här i världen som inte BÖR fungera som det gör. Men man får inte bara utgå från sin egna syn på hur saker och ting fungerar.
Teaterapa89
Wed 10 Jul 2013 21:45
Ja det vet jag fortfarande ^^.. Men sen har man även all rätt att ha sin åsikt.. Vilket jag visar.. Sen har andra sin åsikt ^^
Teaterapa89
Wed 10 Jul 2013 22:00
Nej det har du inte ^^ Men det är den meningen jag har med denna bild (Och även att det är första bilden i "Mina Bilder")
Teaterapa89
Wed 10 Jul 2013 21:52
Jepp...Och vet det men tycker ändå det är löjligt ^^.. Så vi behöver inte ha disskutionen mer ;)
Teaterapa89
Wed 10 Jul 2013 21:56
Man kan vidga och ändå hålla sej till sin egen åsikt.. Det är det jag koncentrerar mej på nu. Jag VET andras vyer... Jag VET mina åsikter.. Så det är lugnt... (Försöker få slut på denna diskution då den blivit lite för lång för min smak) ^^
47 comments on this photo
Directlink:
http://dayviews.com/teaterapa89/515183953/