Tuesday 7 August 2007 photo 7/14
|
På ett café i Iraklitsa delar vi på en banana split. Malin dricker te och jag tar en fruktsmoothie.
Annons
Comment the photo
Matildadubbelu
Wed 12 Sep 2007 09:54
Jag förstår och jag vet. Dessutom skulle hon förmodligen såra dig med. Men jag kommer aldrig tycka att hon gjorde helt rätt. Det var inte på rätt sätt (enligt mig) och jag skulle inte gjort samma sak. Men människor fungerar olika.
Matildadubbelu
Tue 11 Sep 2007 09:52
Jo, för även om jag inte öppnade upp mig om mitt allra innersta jag så visste hon mycket väl tillräckligt mycket om det område av mig som liksom drabbades. Hon menade kanske inte att såra mig, men så blev det och det borde hon verkligen ha förstått (där kommer jag nog aldrig att ändra min åsikt). Hur som helst så hade jag ju inte blivit lika sårad om hon inte hade vetat om någonting. Det var ju liksom "sveket" i det hela som gjorde ont.
VictorTh
Tue 11 Sep 2007 09:53
Okej, jag förstår vad du menar. Självklart ville hon inte såra dig, men det var ju inte så att inte förstod att du skulle bli det när hon följde hjärtat sitt. Du kan tycka att hon blundade i början när du "visste" vad som skulle hända, men när det gått ett tag hade hon sårat sig själv mest om hon gjort tvärtom mot vad som blev. Min åsikt.
Matildadubbelu
Sun 9 Sep 2007 21:58
Lättare tänkt än gjort. Jag skulle nog inte öppna upp mig för någon som jag tror medvetet skulle vilja såra mig från början. Men man vet ju aldrig vad som händer... Jag har aldrig blivit så sårad tidigare som av Malin förra hösten. Det kanske hade att göra med att hon inte riktigt kände mig, men det berodde inte på att jag inte öppnade upp mig tillräckligt för henne. Dessutom var det inte ens hennes mening att såra mig. Men se vart man kan hamna ändå...
(:
(:
VictorTh
Sun 9 Sep 2007 21:59
Eftersom det inte hade något att göra med hur mycket du öppnade dig för henne spelar det väl ingen roll i sammanhanget? Bara att annat kan såra än att någon öppnar upp sig för en annan.
Matildadubbelu
Fri 7 Sep 2007 17:45
Jag skulle säga att öppna upp sig resulterar i att man blir starkare, men det vore också lättare att såra en om man visste precis hur en person fungerar. Förstår du? Nej. Det måste det inte vara. Men någonstans måste det ju börja! :)
VictorTh
Fri 7 Sep 2007 17:46
Ja, man varför skulle någon använda sig av ditt innersta för att såra dig? Någon sådan skulle du ju inte öppna dig för?
Haha, det är sant =P
Haha, det är sant =P
Matildadubbelu
Thu 6 Sep 2007 21:46
Visst är det en härlig grej med livet. Det tror jag ingen skulle tro om att jag inte tyckte. Men om man släpper in någon så långt blir man så otroligt sårbar, och det är där det jobbiga kommer. Men någon gång kommer jag nog öppna upp mig nästan helt för en person. Som jag kan känna mig bekväm med att vara jag själv ut i tåspetsarna med. Hmm, så tror jag att det kan vara.
VictorTh
Thu 6 Sep 2007 21:47
Nja, sårbar vet jag inte. Jag vill påstå att man blir starkare. Men det är väl från person till person =). En fråga; måste det bara vara en du öppnar dig för?
Matildadubbelu
Tue 4 Sep 2007 08:53
Mmm. Jag tror att det är för att att det är långt och slingrigt för att få förtroendet att jag ska öppna upp mig helt. Så man skulle nog kunna säga att det är en blandning av dem båda. Jag känner bara inte att jag kan avslöja saker helt. Hmm, jag kanske lite rädd att någon ska mig komma för långt in på livet.
VictorTh
Tue 4 Sep 2007 08:54
"Jag känner bara inte att jag kan avslöja saker helt. Hmm, jag kanske lite rädd att någon ska mig komma för långt in på livet."
Why? =P Det är ju en härlig grej med livet.
Why? =P Det är ju en härlig grej med livet.
Matildadubbelu
Mon 3 Sep 2007 21:13
Ja, det är lättare om att prata om muntligt. Jag tror att jag är svårare att förstå, men kanske lite lättare att prata med. Jag vill i alla fall inbilla mig att det är ganska svårt att tränga längst in på mitt liv...
VictorTh
Mon 3 Sep 2007 21:14
I precis allt som du skrev där är jag relativt säker på att du har rätt. Jag är lite nyfiken; varför är det svårt att tränga in dit? För att du håller det undan och helst håller det för dig själv, eller för att det år så långt och slingrigt att ta sig dit? Eller annat?
Matildadubbelu
Mon 3 Sep 2007 12:52
Haha, ja. Lite lustigt kanske. Men Hannes och jag och Carl-Johan pratade om folk när vi åt lunch på universitet förut och då sa Hannes att han tyckte det var lite svårt att förstå dig. Det höll Carl-Johan med om, att du var lite mer komplicerad än Thomas och Emanuel som man bara kunde snacka över en öl med. Jag kunde inte sätta mig in riktigt i deras situation. I'm like- det är inte så svårt att förstå Victor. Hm...
VictorTh
Mon 3 Sep 2007 12:53
Haha =P Det här är lättare att prata om muntligt, kan bli svårt att förklara och lätt att missförstå. Men alla har ju lättare med vissa än med andra. För de som har lätt för mig (eller hur man ska säga, de som känner mig bäst helt enkelt och som man umgås med lättast) är jag nog väldigt enkel som person. Som jag känner mig också =) Jag vill inte krångla till saker, bara känna glädje och må-bra-ighet. Det är abulkazem liksom.
Matildadubbelu
Sun 2 Sep 2007 20:39
Men du förlängde det med "Hehe, kort svar." och därigenom förlorade det sin poäng lite liksom!
VictorTh
Sun 2 Sep 2007 20:40
Jag vet. Jag funderade på att fortsätta skriva: Och i och med det blev det inte kort. Och det blev ännu längre för att jag skrev det. Och ännu lä...äsch.
Matildadubbelu
Sat 1 Sep 2007 21:08
Då vet du nästan hur jag har det, om du inte ens vill tänka på det!
Matildadubbelu
Fri 31 Aug 2007 20:29
Ja, det låter jobbigt. Men tänk dig då att gå på universitet 5 timmar till om dagen! :)
Matildadubbelu
Thu 30 Aug 2007 22:34
Men jag har föreläsningar mitt på dagarna. Så det tar en massa tid. Som idag och igår från 09.00-10.00 och sedan 13.00-14.00. Då har jag inte möjlighet att jobba under tiden. Igår satt jag och jobbade till 21.40 och imorse gick jag upp 05.20 för att kunna vara på jobbet 07.00. Men nu behöver jag inte göra det längre, för jag har fått vidareanställning, så då kan jag jobba över lite nästa vecka istället :)
Matildadubbelu
Wed 29 Aug 2007 19:39
Det tar lite onödigt mycket kraft kanske? Anledningen till att jag jobbar sent är att jag pluggar på heltid och jobbar på heltid. Blä!
VictorTh
Wed 29 Aug 2007 19:40
Du jobbar väl inte åtta timmar om dygnet? Och en kurs tar väl inte så mycket tid?
Matildadubbelu
Tue 28 Aug 2007 14:24
Sure babylår. Var det inte du som hade något emot det uttrycket?
VictorTh
Tue 28 Aug 2007 14:25
Alltså, jag kanske har sagt det, men nu när jag tänker på saken tycker jag inte uttrycket är värt att ha något emot.
Matildadubbelu
Fri 24 Aug 2007 08:29
It would't be that horrible. It's got a sweet taste, so I'll just end up looking sweet! :)
Matildadubbelu
Wed 22 Aug 2007 15:25
Ja, det är typ en glassdrink :) Jättegod. Smakade ingen alkohol alls, bara glass :)
52 comments on this photo Show all comments »
Directlink:
http://dayviews.com/victorth/84772850/