lördag 31 juli 2010 bild 1/1
![]() ![]() ![]() |
Nu får jag verkligen ett krafigt spel alltså.
Min vackra ÄNGEL har blivit attackerad för SISTA gången nu!
De va en LITEN hund Igen..Såklart.
Vem fan är ni att säga att kampraser är farliga?
Jag står med fötterna stadigt på jorden och säger Ärligt att min hund är inte farlig för någon!
Min hund har tyvär blivit påverkad av alla dessa attacker han har varit med om.
Dessa attacker från andra hundar har skett utspritt genom hans 2 levnadsår.
Klart som fan att de påverkar han psykiskt.. han börjar tappa tron på hundar, snart tror han ju att de bara finns aggressiva hundar därute.
De är så jävla tråkigt. Ska inte en hund kunna få leva i harmoni?
OAVSETT RAS!?
Hade de varit min hund som hade attackerat den lilla hunden istället så hade konsekvensen utav de varit självklar-avlivning eller munkorg.
Hunden som attackerade min hund däremot va ju en liten "oskyldig söt" sak och därför är de svårt att få ut nåt av de.
Men jag vill att de ska få konsekvenser! Ägaren ska inte gå ifrån detta utan att känna av de på samma sätt som de svidit för mig!
Jag vill inte att hennes hund ska avlivas men hon ska MINST få en varning! osv.
De är så jävla orättvist.
Och skulle de bli så att alla kampraser i sverige också måste avlivas som de blivit i danmark så säger ja bara
DÅ FÅR NI FAN AVLIVA MIG FÖRST!
Inte en jävel kan ta min hund ifrån mig utan att ta sig förbi mig först.
Inte en chans. Jag försvarar mitt hjärta med allt jag har.
Till att börja med kan vi införskaffa hundkörkort så får vi bort en hel del av packet
som skaffar hundar för att bara ha en hund eller för att den ser cool ut eller vafan som helst.
Och sen MENTALITETSTEST!
Och desamma ska självklart gälla småhundar!!!!!
de är så jävla tråkigt att folk tar hund-uppfostran för givet när dom har en liten hund
-för att de är ju inte jobbigt när den hoppar på folk när den e så liten
-den kan inte göra så mycket i skada när den biter för den e så liten
-jag behandlar min hund som en människa/bäbis för att den e så liten
NEJ NEJ NEJ!!!!
de funkar inte så!!!!
När jag är ute med King, min hund, så reagerar han starkt när de blir hundmöten,
för han är numera rädd för andra hundar, vi jobbar stenhårt på saken.
Han blir bättre och bättre, gör framsteg dag för dag.
Men rädslan finns där.
(och när såna här saker händer med jämna mellanrum så e man tillbaka på ruta 1 igen.)
Och jag ser hur folk reagerar på min hunds reaktion.
Dom tänker väl saker som att shit, den bruden får kanske uppfostra sin hund lite,
men de dom inte tänker på är vad han har varit med om.
Alla attacker, psyksiskt lidande osv.
Jag förstår att man inte tänker på de.. faktiskt.
Men ska vi lida så mycket för att folk chansar med att ha sina hundar lösa?
för att dom tror att deras små hundar, ÄVEN STORA, lyder till 100%, men när de väl kommer till kritan så kan dom inte motstå att springa fram till en annan hund?
ja hade kunnat acceptera om en hund sprungit fram och hälsat som en normal hund på min hund, men smyger dom sig på han (ibland bakifrån) och går direkt till attack, då blir ja sjukt jävla galen!
KONSTIGT???
vad tycker du om saken?
Annons
Kommentera bilden
apoem
fre 27 aug 2010 15:04
alltså shit.. det du skriver är ju att stora hundar inte ska få skit när det är DOM som blir attackerade av tex små hundar, (läste din konversation med proffsyttraren) o att det är ägarna som borde lära sig mer osv, du skrev ju inget om avlivning av alla små hundar lr något sådant... vilken frustrerande knversation.. xD iaf håller emd dig till 100 % precis som do flesta, hundkörtkort skulle vara awesome, men du skickade in detta till tidningen?

Yishka
lö 28 aug 2010 17:39
thank u :D ja exakt, proffsryttaren va lite... ja haha. nej ja skickade aldrig in de, men de e på g :)
sanna-BL
tor 5 aug 2010 21:12
blir så fruktasvärd förbannad på folk som säger "aa men pittbull och resten av dom så kallade "kamphundarna" är farliga och de går inte att uppfostra en sådan till att vara snäll"? vad fan tänker dom med? de är samma uppfostran på en sådan som på en jävla pudelfan!! de är väl inte hundrasens fel att människan har sett ut till "kamphundar? och hatar att folk särbehandlar små hundar? dom ska ha samma uppfostran, annars blir dom som dom här småhundarna som attackerar oskyldiga hundar och människor! fan vad irriterad jag blir... hoppas de är bra med er<33
JoXi
sö 1 aug 2010 12:04
Hundar är precis som människor, utan rätt uppfostran vet dom inte rätt och fel. Det gäller både stora och SMÅ hundar. Jag vet själv att man, bara för att man har en så kallad "kamphund" inte behöver försvara den. Alla hundar är snälla innerst inne, och man kan få en liten Mops att bli lika aggressiv och blodtörstig som dom vill påstå att alla kanphundar är. Så jag tycker att dom inte ska dra alla hundägare över samma kant.
Jag håller med dig till fullo, man ska inte skaffa hund bara för att se cool ut, eller för att alla andra har det. Man skaffar hund för att man vill ha sällskap, och har tiden till att få den snäll och väluppfostrad.
Jag känner några som har hund, världens snällaste hundar är det. Dom är väluppfostrade, men dom är tränade till att morra och hugga vid uppenbara hot, som ett försvar till ägaren som ger den ett hem, mat och kärlek.
Jag tycker som du att man borde införa hundkörkort med diverse psykiska tester, för att avskräcka dom oseriösa som skaffar hund bara för skoj skull!
Btw, det var inte meningen att detta skulle bli en novell, ber om ursökt för det!!
Jag håller med dig till fullo, man ska inte skaffa hund bara för att se cool ut, eller för att alla andra har det. Man skaffar hund för att man vill ha sällskap, och har tiden till att få den snäll och väluppfostrad.
Jag känner några som har hund, världens snällaste hundar är det. Dom är väluppfostrade, men dom är tränade till att morra och hugga vid uppenbara hot, som ett försvar till ägaren som ger den ett hem, mat och kärlek.
Jag tycker som du att man borde införa hundkörkort med diverse psykiska tester, för att avskräcka dom oseriösa som skaffar hund bara för skoj skull!
Btw, det var inte meningen att detta skulle bli en novell, ber om ursökt för det!!

Yishka
tis 3 aug 2010 11:29
ja alla är dom snälla från början, men sen är de bara att göra en bra uppfostran å ge hunden mkt kärlek:) och sen krävs de en hel del hjärngympa för att alla hundar ska må bra, de är även där de brister för många. vissa orkar inte och dom flesta har ingen aning om att de behövs. dom tror liksom att de räcker me att motionera hunden. men hade dom bara slängt lite godis på gräsmattan och låta hunden söka så hade hunden blivit mycket lyckligare i sig. sen finns de ju många olika sorters hjärngympa men just godis sök ska väl vem som helst orka :)

Anonym
sö 1 aug 2010 00:08
Hundarna får lida för människans handlingar... Det är människan som är farlig, inte hunden! Allt du säger är sant, man skulle fan göra tester innan man får skaffa hund! Hoppas din hund blir bättre snart o slipper vara rädd!

Yishka
sö 1 aug 2010 00:20
ja fatta så enkelt de hade blivit om vi införskaffat en så enkel grej som hundkörkort? :)

Anonym
sö 1 aug 2010 00:07
jag har ingen hund, men det verkar helt sjukt det du säger;o, håller med dej!
HumanTarget
sö 1 aug 2010 00:06
Jag håller med dig till 100 % visst en lten hund gör mindre skada.Men oavsett om det är en stor eller liten hund som går lös på någon så ska straffet vara det samma.
Själv har jagen tax som jag brukar ha lös men bland små barn går inte längre.Därför att dom brukar stå vid vårat staket och kasta sten på honom när han skäller.
Själv har jagen tax som jag brukar ha lös men bland små barn går inte längre.Därför att dom brukar stå vid vårat staket och kasta sten på honom när han skäller.

HumanTarget
sö 1 aug 2010 00:52
Min förra hund var en blandras 50 % Dobermann,25 % Karelsk Björnhund och 25 % Schäfer.Dom trodde ju han var galen bara för att han skällde.En kille han stod ju och öt efter hunden.Och farsan han blev så jävla förbannad så han tog hunden i kopplet gick ut och smällde till killen ordentligt medans hunden bara satt och stirrade.

HumanTarget
sö 1 aug 2010 00:55
Grejjen är ju den att media har en viss förmåga att få hund attacker med stora hundar att låta allvarligare änn vad det var.Jag blev biten av en hund när jag var liten.En Boxer/Pitbull och i tidningen stod det "flickorna var ute och lekte plötsligt anföll hunden".Det var inte plötsligt när ägarna visste att hunden inte höll sig på trädgården och lämnade dörren öppen fast dom inte hade staket.

Yishka
tis 3 aug 2010 11:25
hahaha nej men gud de är en jävla skillnad. dom vill ju få folk att tro att -man vet aldrig när de smäller. man vet aldrig me kampraser för de ba slår slint å sen PANG! .. men inte riktigt va? om man ens har den uppfattningen så får man nog ta å läsa på en hel del hahahaha

HumanTarget
tis 3 aug 2010 22:41
Grejjen är väll den att med en hund så måste man tänka så i vissa situationer.Med småbarn till exempel.

xX0anonym0Xx
sö 1 aug 2010 00:56
vi har bullmastiff
världens snällaste hundar
det beror helt på hur dom blir uppfödda.
världens snällaste hundar
det beror helt på hur dom blir uppfödda.
Chezz
sö 1 aug 2010 00:02
Jag tycker just detta är sjukt.
Bara för att de har ett rykte så är muskelhundarna farliga, man borde titta på vad som har gjord dem farliga. Ägarna. Men får de skit för det?
Nej. Raserna. Hundarna.
Egentligen kan man få vilken hund som helst till "mördarhund". På min bhk, på mh-testet, så när en overall flyger upp, så har alla kamphundar backat och blivit rädda mer eller mindre.
Men det var en chihuahua, en liten sak, som flög upp på den och bet i skrevet.
Vilken hund.
Det finns så mycket man vill skriva men kan inte eftersom man kan sitta och diskutera detta i flera timmar.
Men jag tycker inte att de ska ta bort muskelhundarna i Sverige så som dom har gjort i Danmark.
Men jag tycker synd om de andra hundarna som då har attackerat din hund.
De måste juh inte må bra i sig själva och vara betydligt osäkra eller aggressiva för att göra utfall mot en hund som ej har provocerat.
Bara för att de har ett rykte så är muskelhundarna farliga, man borde titta på vad som har gjord dem farliga. Ägarna. Men får de skit för det?
Nej. Raserna. Hundarna.
Egentligen kan man få vilken hund som helst till "mördarhund". På min bhk, på mh-testet, så när en overall flyger upp, så har alla kamphundar backat och blivit rädda mer eller mindre.
Men det var en chihuahua, en liten sak, som flög upp på den och bet i skrevet.
Vilken hund.
Det finns så mycket man vill skriva men kan inte eftersom man kan sitta och diskutera detta i flera timmar.
Men jag tycker inte att de ska ta bort muskelhundarna i Sverige så som dom har gjort i Danmark.
Men jag tycker synd om de andra hundarna som då har attackerat din hund.
De måste juh inte må bra i sig själva och vara betydligt osäkra eller aggressiva för att göra utfall mot en hund som ej har provocerat.

Yishka
sö 1 aug 2010 00:12
bra skrivet :) de är så svårt att skriva om detta för man vill fatta sig kort å allt men de finns ju sååå mkt å skriva om detta. de ligger i hundägarnas händer så e de bara. hade folk bara förstått de så hade saken blivit så mkt enklare, och hade folk haft koppel på sina hundar så hade saken sen varit ett riktigt stort plus i kanten

Chezz
sö 1 aug 2010 01:09
Precis! Även om man har bra lynne på sin hund ska den även vara kopplad. Det är juh koppeltvång på offentliga platser och från mars(maj?) runt om september pga djuren.
Jag satt i centrum med min valp, och en gubbe lämnade sin hund utanför cafét, bara sådär , satt ej fast eller något. Självklart kommer den fram och håller på. Någon stor blandras med rhodesian och rottweiler, jag är inte hundrädd, men det är inte trvligt att plötsligt ha en stor hund i ansiktet som man inte känner. Och ägaren kom ut och hämtade honom, och så pågick det typ 3 ggr. Sen satt jag ned på marken med honom i knät, och hans hande kommer fram och juckar på min då 12v valp och mig. Gubben står och håller hunden i koppel och bara ler.
Då blev jag sur.
Och sedan alla ägare som är så . . Innan valpen som vi har nu, hade vi en vit herde hund som var en problemhund och osäker i sig själv. Alla hundägare ville att våra hundar skulle mötas och leka. Även om jag sa att min hund inte skulle det för att hon inte är säker i sig och var inte så "snäll" mot andra så fick man alltid höra " men min hund är så snäll och det kommer att gå så bra osv.osv."
"MEN MIN HUND ÄR INTE SNÄLL" kunde dem aldrig fatta.
Och man vart alltid störd i när man satt "rygsäck" för att lugna henne. Då stannade ägarna upp, en meter ifrån, och började prata medans min hund vill fly där ifrån. . .
Oseriösa hundägare borde inte ha hund. Det kan bli så mycket problem.
Har du mött någon sådan? :)
Jag satt i centrum med min valp, och en gubbe lämnade sin hund utanför cafét, bara sådär , satt ej fast eller något. Självklart kommer den fram och håller på. Någon stor blandras med rhodesian och rottweiler, jag är inte hundrädd, men det är inte trvligt att plötsligt ha en stor hund i ansiktet som man inte känner. Och ägaren kom ut och hämtade honom, och så pågick det typ 3 ggr. Sen satt jag ned på marken med honom i knät, och hans hande kommer fram och juckar på min då 12v valp och mig. Gubben står och håller hunden i koppel och bara ler.
Då blev jag sur.
Och sedan alla ägare som är så . . Innan valpen som vi har nu, hade vi en vit herde hund som var en problemhund och osäker i sig själv. Alla hundägare ville att våra hundar skulle mötas och leka. Även om jag sa att min hund inte skulle det för att hon inte är säker i sig och var inte så "snäll" mot andra så fick man alltid höra " men min hund är så snäll och det kommer att gå så bra osv.osv."
"MEN MIN HUND ÄR INTE SNÄLL" kunde dem aldrig fatta.
Och man vart alltid störd i när man satt "rygsäck" för att lugna henne. Då stannade ägarna upp, en meter ifrån, och började prata medans min hund vill fly där ifrån. . .
Oseriösa hundägare borde inte ha hund. Det kan bli så mycket problem.
Har du mött någon sådan? :)

Yishka
tis 3 aug 2010 11:23
oooooooja! gud va ja hade blivit galen om hunden till slut kommit fram å juckat :S nu har detta inte hänt. men för nån vecka sen så va alkisen från vår gård ute me sin rhodesian ridgeback. och de har varit en halvmeter ifrån att de smällt flera gånger för gubben har hunden i flexi koppel och de klarar han låångt ifrån av. så denna gång va han så full gubben och beslutade sig för att gå väldigt nära oss me sin hund. och de slutade med att hunden kom fram å börja bråka med min andra hund( amerikansk bulldog rottweiler och dobbis) min kille fick ju till slut slå och sparka bort den andra hunden. de är tråkigt att man ska behöva sparka en hund som redan verkar må väldigt dåligt :/ men samtidigt vill man ju inte att ens egen hund ska bli skadad

Anonym
sö 1 aug 2010 00:01
Helt rätt! min labrador blev attackerad av en cairn terrier och har nästan tappat förtroendet för andra hundar helt förutom hundarna på gatan och dem andra hundarna hemma, men det är så jävla dålig stil allt detta! ;o

Yishka
sö 1 aug 2010 00:13
aah min hund litar också på hundarna han känner ordentligt, men han är väldigt osäker på okända hundar åså. de är så himla tråkigt för han kan ju inte slappna av som han borde.
Frida ♥
sö 1 aug 2010 00:01
älskar kampras hundar, hatar när människor håller påa tt säga att dom är farliga :S
Sorbyryttarna
sö 1 aug 2010 00:00
idioter ha sina hundjävlar kopplade om dom inte lyder till 100% ! :@
stackars din hund ! <3
stackars din hund ! <3

Anonym
lö 31 jul 2010 23:59
Tycker fan att folk kan hålla ordning på sina hundar.

Anonym
lö 31 jul 2010 23:58
Älska stora hundar.
seriefiguren
lö 31 jul 2010 23:58
jag håller med dig till 100%. vi har haft hund så länge vi har funnits (typ), och ändå fattar inte folk nuförtiden..snacka om att folk har problem elr.

Anonym
lö 31 jul 2010 23:57
Lev med det.

Anonym
lö 31 jul 2010 23:56
Jaja alla är inte sådana, men många är det och just därför dömer man väl hela allmänheten som farliga. För det är väl oftast dom som attackerar katter, hundar, människor, hästar, kaniner osv.. :P Men att avliva alla vore ju hemskt, istället kanske sluta avla fram dom? Så slipper ju ingen dö osv.

Anonym
sö 1 aug 2010 14:08
jag slutade argumentera eftersom att jag varit på lan och dygnat fler nätter än vad jag borde, kalla det lathet om du vill.

Anonym
må 2 aug 2010 22:53
Omehn hallå! Hon la upp en lååååång text. Alla har rätt att reagera asstarkt på att dom håller med men inte jag det motsatta? Lägger man upp i fokus så får man räkna med åsikter. Och jag tycker inte jag blir så jävla frustrerad, ni går igång mycket mer.
Jo jag hade iallafall hellre läst om en chihuahua som attackerade än tvärtom, det är mycket ovanligare. Och jag tror inte dom bara ignorerar alla andra hundattacker bara för att liksom.
Ja jag håller med o de där med hundkörkort & så nu när det tydligen är kaos i hundvärlden.
Jo jag hade iallafall hellre läst om en chihuahua som attackerade än tvärtom, det är mycket ovanligare. Och jag tror inte dom bara ignorerar alla andra hundattacker bara för att liksom.
Ja jag håller med o de där med hundkörkort & så nu när det tydligen är kaos i hundvärlden.

Yishka
tis 3 aug 2010 11:18
jag hade också mkt mer gärna läst om en chihuahua som bitit nån, men sånt kommer sällan upp i dagen, ingen vill läsa om de I STORT SÄTT och kamphundsartiklar säljer bättre. så därför är de inte ofta man får höra om vad småhundar gör. och som skrivits här tidigare så är de så att många småhundar blir så sjukt bortskämda så dom är kanske små på jorden men stora i orden. och händer nåt som inte passar den lilla hunden nä'r den e så otroligt bortskämd , ja då biter den. end of story. nu pallar ja faktiskt inte lyssna på dig längre för du tröttar mitt huve nåt förbannat. du kanske ska läsa på lite mer om hundar. jag säger inte heller att de bara e små eller stora hundar som gör si och så. de ända jag vill ha är rättvisa. om min hund blir biten av en liten hund så ska inte jag få skulden som många gånger innan(och då har min hund varit kopplad varje gång medans den lilla hunden får springa lös och bitas hur den vill) jag vill att ägaren ska få ett kraftigt straff för min hund blir ju störd av detta! och sen när han i sin tur anfaller nån så är de inte en jävel som har i åtanke att min hund har blivit triggad till detta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym
tis 3 aug 2010 20:06
okejokej, nu förstår jag bättre. Hundkörkort då vill säga.
Men har din hund blivit attackerad många ggr av en liten hund & allvarligt..?
Men har din hund blivit attackerad många ggr av en liten hund & allvarligt..?
32krigare
lö 31 jul 2010 23:55
WORD!!! Det är inte de stora hundarna de är fel på! Utan okunniga småhundsägare

Yishka
sö 1 aug 2010 00:01
OCH hundägare som köper dom cooooooooooooola raserna för dom ser grymma ut. de är där faran ligger å lurar
soygurt
lö 31 jul 2010 23:55
är det en PC eller DC? har en doggo canario själv han är lugn jämfört med alla små vovvar på stan

Anonym
lö 31 jul 2010 23:54
Helt rätt! Minst 50% av allt folk som har hund ska inte ha hund. :p

Anonym
lö 31 jul 2010 23:53
Håller med till 100% med vad du säger. Men även om din hund inte påverkats psykiskt under 2 år så har kamhundar de i generna. Dem ser hundar som fiender och människor lyder dem. Detta e cp människans fel att de blivit så... Men ja förstår dig och tycker synd om dig... Ska fan inte avlivas bara för dem e kamphundar. Står på din sida

Yishka
sö 1 aug 2010 00:00
hundar anpassar sig också väldigt bra, jag kan inte se kamp i min hund nånstans. och då snackar jag innan allt detta. de ända skulle väl va att han gillar att dra i saker men de gör väl alla hundar? jag tror inte min hund njuter av att gå på helspänn ute varje gång de kommer en hund, jag tror han vill kunna slappna av

Anonym
sö 1 aug 2010 00:25
klart han vill kunna slappna av. Men även om han anpassar sig väldigt bra så har han de i sig ^^ De e ungefär som dem första djuren som anpassa sig till ett liv på land istället för vatten
Sertraline
lö 31 jul 2010 23:52
Word!
En sjuk grej är att om en t ex pitbull biter nån så stor det med stora bokstäver i tidningen "Kamphund attackerade " men om det däremot är en t ex golden så står det bara "Hund attackerade" -.-
Har själv haft pitbull hemma så länge jag kan minnas och på nåt konstigt sätt så är det alltid dom mindre hundarna vi har/katterna som bestämmer.
En sjuk grej är att om en t ex pitbull biter nån så stor det med stora bokstäver i tidningen "Kamphund attackerade " men om det däremot är en t ex golden så står det bara "Hund attackerade" -.-
Har själv haft pitbull hemma så länge jag kan minnas och på nåt konstigt sätt så är det alltid dom mindre hundarna vi har/katterna som bestämmer.

Yishka
lö 31 jul 2010 23:58
retriever raserna biter faktiskt flest människor om året.. kär familjehund? haha dags att tänka om! och tidningen kommer alltid va tidningen, men jag ska göra ett försök å se om de publiceras att min hund blivit attackerad flera gånger av toy pudel, kinesisk naken hund och andra småhundar som ja inte kan ras namn på för småhundar intresserar mig inte de minsta :) wish me luck! ;)

LinneaRanggren
sö 1 aug 2010 00:32
*host*host* har en labrador som inte gör en fluga förnäm *host*host*

Yishka
sö 1 aug 2010 00:38
säger inte att alla biter. säger bara att d e dom som biter flest om året. har inte heller med rasen att göra, de har med att folk tar dom för givet. dom struntar helt enkelt i att uppfostra dom bara för att deras rykte är att dom är helt underbara (vilket dom också är om dom uppfostras på rätt sätt, vilket ni helt klart har gjort :) )

Anonym
lö 31 jul 2010 23:51
KAMPHUNDARNA (L)(L)(L)

Anonym
lö 31 jul 2010 23:45
nej man ska ha shäfrar :)
LinneaRanggren
lö 31 jul 2010 23:39
håller med dig till 100 prosent .... jag satt på tåget här om dagen och så sat där tyå tjejer i 25 års åldern så sa den ena asså jag hade viljat ha en liten hund , så sa den andra men köp detd och hon svara men min pojkvän vill ha en störe han vill inte ha en liten , och 2 svara men köp det då, 1 sa men asså jag vill bara ha en liten hund som man inte behöver gå ut med eller så det är så jobbigt att uppfostra ,så jag vill bara ha en liten , så sa tjtej 2 jahaaa
man bara asså shit dom borde inte få ha hund man vet ju redan där hur den lila hunden skulle bli om den haft hon som ägare ... det är så synd om dom hundarna oxå
man bara asså shit dom borde inte få ha hund man vet ju redan där hur den lila hunden skulle bli om den haft hon som ägare ... det är så synd om dom hundarna oxå

Yishka
lö 31 jul 2010 23:41
exakt! spelar ju inten roll om de är en stor eller liten, uppfostran är ju i vilket fall som helst a och o liksom
diabloishere
lö 31 jul 2010 23:37
Hundar som gr till attack kan vara så simpelt som understimmulerade... men det e lika fel om man har en liten hund som går till attack som en stor! Har alltid variit nära hundar och det händer ibland att man e hundvakt till ett flertal hundar upp till 10 på samma gång... men delar din tanke i det

Yishka
lö 31 jul 2010 23:39
helt klart helt klart. men de är ju ägarnas fel, så är de bara. dom får ju läsa på om rasen dom skaffar så att dom kan tillgodose alla behov rasen har för alla är dom ju olika. och sen ska man inte underskatta vad en liten hund kan orsaka under en attack. och att den stora rasen får dåligt rykte för allt den gör medans den lilla hunden ofta kommer undan väldigt smidigt, de är bara fel

diabloishere
lö 31 jul 2010 23:44
sant! mina föräldrar har chihuahua å när de inte blir stimmulerade så e de ättriga som fan.. men ju mindre hundar man har destå ättrigare blir dom tyvärr men sant.. en stor hund e oftast snäll å gör inte så mycket, men de ger respeckt.. så med detta så e små hundar farligare än stora å det e nått som glöms bort! Men dock när en hund e lös så ska ju ägaren ha uppsikt på sin hund o avsett
deduntheter
lö 31 jul 2010 23:22
helt jävla fätt , jag va ute med min hund en dag , occh så kom det en liten jävla hund och attackerade min hund o ägaren sa tilll mig att de va min hunds fel ?

Yishka
lö 31 jul 2010 23:43
d e ju så.. men sen är ju också problemet att den andra ägaren sällan vågar gå emellan så då får man ta saken i egna händer. idag sluta de med att ja fick sparka bort den andra hunden, tyvär. hade mkt hellre sparkat ägaren, de hade till och med känts jävligt bra

diabloishere
lö 31 jul 2010 23:46
hmm... det gäller bara att vara bestämd när man går imellan... tvekar man så blir man naggad själv..

Yishka
lö 31 jul 2010 23:49
klart, men snurrar dom mest runt och den ena är liten så är de inte lätt att gå emellan utan då får man köra ett snabbt ryck. och jag sparkar inte min oskyldiga hund utan då får boven ta smällen. i övrigt funkar de alltid att dra i båda hundarnas bakben

diabloishere
lö 31 jul 2010 23:51
jupp, det gör ju det.. man ska inte straffa en hund som inte har gjort nått fel
Lenag
lö 31 jul 2010 23:10
Jag blir så jävla förbannad! Du har helt rätt! Jävligt bra skrivet! När ska folk fatta?

Yishka
lö 31 jul 2010 23:13
tack älskling<3. ja är helt full i adrenalin just nu.. ja hoppas verkligen dom fattar snart! detta kan inte fortsätta!

Lenag
lö 31 jul 2010 23:16
Dom borde fatta. eller va vet jag idioter är alltid idioter .. men fan nån borde göra något åt det.. min älskade bäbis ska inte behöva få nån skit!!!
118 kommentarer på denna bild
Direktlänk:
http://dayviews.com/yishka/467474974/