Friday 18 November 2011 photo 9/12
|
VILLE INTE HA BRÅK!
försökte få fram andras åsikter om såren på hästen och att jag tycker som jag tycker.
alla får ju tycka som dom vill! :)
Historias otursdag??!!
Hon KAN ha kliat sig på ett träd i hagen (som inte finns) och rivit sig i vaginan. Ramlat och slagit upp ett djupt hack i hasen och trampat upp sår med broddarna på skena och hov... och överansträngt ledbanden i hasen så hon blev halt.... ja det va nog så det gick till?!
(kopierad text!)
den här hästen ägs av en kvinna som bor cirka 7 min hemifrån mig..
länsstyrelsen säger alltså det som står i texten över..
medan vi som bor här i byn tror att det är varg eftersom att det har tagits några hundar och vääldigt många får här i området dom senaste månaderna..
vad tror ni? att hon "haft" sönder sig själv på ett träd som inte ens finns.. dom har alltså inga träd i hagen..
strömsholm säger att hon inte kunnat göra det själv och att hästen som går i samma hage aldrig kunnat göra detta heller..
alla får ju tycka som dom vill! :)
Annons
Comment the photo
johnny43
Wed 22 Aug 2012 15:15
HAN BORDE DÖDAS SOM HAR JORT DET FINS INGA TRÄD SOM ÄR SÅ VASA SÅ MAN FÅ SÅR
Anonymous
Sun 4 Dec 2011 20:40
Fyfan om det är en människa som har gjort det ska jag fan söka upp honom/henne... :@
Stackars häst!
Stackars häst!
HannaWretman
Mon 5 Dec 2011 10:01
hon mår bra nu, (jag personligen, tror inte att det är människa..)
Valinor
Mon 28 Nov 2011 21:55
Min första tanke var att någon skärt upp henne, finns ju tyvärr många sjuka jävlar :(
HannaWretman
Wed 30 Nov 2011 07:39
fast då är det konstigt om den som "skurit henne gått in i en by för att skära just den här hästen när det finns hästar som går "en bit bort" eller vad man ska säga, vid den här hagen kunde väldigt många ha sett, och om det hade vart människa så hade det var väldigt dumt gjort..
http://salaallehanda.com/nyheter/sala/1.1444578-annu-inget-besked-om-varg-rev-stoet
http://salaallehanda.com/nyheter/sala/1.1444578-annu-inget-besked-om-varg-rev-stoet
Cezzyh
Fri 25 Nov 2011 00:26
jag tycker inte det värkar som hon har "gjort sig sj ila" eller att en varg har varit där (inget av dem stämmer) =) men det kanske e som några här nere säger, hästskärare =(
HannaWretman
Sat 26 Nov 2011 15:56
okej, tack för din åsikt (:
vi som bor här tror inte att det skulle vara någon som skurit henne då vi tycker det är konstigt för vi bor mitt ute på landet (20-30min till närmsta stad) det finns mycket hästar här och då förstår vi inte vrf "den" då skulle ha åkt in i en by där hagen är precis bredvid 3 st hus istället för att skära i hästar som står helt fritt från hus och människor som skulle kunna se..
och isf skulle hästskäraren åka runt och göra sånt eller är det någon i närheten som gjort det?
i byn känner alla, alla.
dessutom hördes ylande vargar precis innan dom upptäckte att hästen var skadad ;p
så dom i byn tvivlar inte på att det kan vara varg :p
vi som bor här tror inte att det skulle vara någon som skurit henne då vi tycker det är konstigt för vi bor mitt ute på landet (20-30min till närmsta stad) det finns mycket hästar här och då förstår vi inte vrf "den" då skulle ha åkt in i en by där hagen är precis bredvid 3 st hus istället för att skära i hästar som står helt fritt från hus och människor som skulle kunna se..
och isf skulle hästskäraren åka runt och göra sånt eller är det någon i närheten som gjort det?
i byn känner alla, alla.
dessutom hördes ylande vargar precis innan dom upptäckte att hästen var skadad ;p
så dom i byn tvivlar inte på att det kan vara varg :p
Cezzyh
Wed 30 Nov 2011 22:53
nej du kanske har rätt så alla känner alla och så men jag tror ändå inte att det e varg men det e ju ingen som vet.. Men vf jag inte tror det e varg är för att alla rovdjur som ska döda siktar mot halsen/strupen (dem hoppar upp på ryggarna hänger sig fast och biter). och vargar som är friska dödar för mat inte för skojs skull, och varg är också flockdjur (finns ensamma). men om vargen var ensamn skulle den ju försöka med ett mindre djur tex. ett får,, inte en stor häst.. för det klara inte EN varg sj =) så det toror inte jag men efter du skriv så tror jag inte hästskärare heller, så jag vet inte vad jag ska tro på =(
HannaWretman
Thu 1 Dec 2011 00:32
okej, :) du får ju tro precis vad du vill men jag tror som jag gör :p
vi har en flock på 10 vargar här, och dom verkar inte så friska.. dom tog massor med får asså typ 30st men åt bara några st, dom har dessutom tagit hundar och har nu börjat stryka inne på folk gårdar..
vargar brukar ju faktiskt vara människo-skygga, men det är inte dom här.. (varg kan attackera längre ner beroende på hur stort djuret är, + att dom kan gå på hästar och stora djur, läst på en hemsida.. kan länka om du vill :))
vi har en flock på 10 vargar här, och dom verkar inte så friska.. dom tog massor med får asså typ 30st men åt bara några st, dom har dessutom tagit hundar och har nu börjat stryka inne på folk gårdar..
vargar brukar ju faktiskt vara människo-skygga, men det är inte dom här.. (varg kan attackera längre ner beroende på hur stort djuret är, + att dom kan gå på hästar och stora djur, läst på en hemsida.. kan länka om du vill :))
HannaWretman
Wed 23 Nov 2011 13:16
i tidningen står det att det troligen är varg attack men att dom inte vill fastställa det.. :/
men hästen mår som tur var bra nu och kommer inte få några störe skador efter läkningen. :)
men hästen mår som tur var bra nu och kommer inte få några störe skador efter läkningen. :)
Anonymous
Sun 20 Nov 2011 18:15
Kan säkert ha varit en varg. Dock anser jag inte att det är rätt att jaga de så mycket som många jägare vill, de har lika stor rätt att leva här som vi. Och om det nu inte finns några träd och hästen går med en häst som inte kan ha gjort det... Då är det antingen en (tex) varg eller en människa.
HannaWretman
Sun 20 Nov 2011 19:30
jag tycker vargar är fina djur så länge dom inte blir så när gångna att dom går in på gårdar :)
Anonymous
Sun 20 Nov 2011 19:41
Jo, det är klart. Men om man sen tänker på att människan jagar rådjur, älgar osv så finns det ju mindre mat till vargarna och de drar sig lätt däråt det finns lättillgängligt
HannaWretman
Sun 20 Nov 2011 19:43
fast, dom vilda djuren skulle räcka om det inte var så att det går omkring 20 vargar i vårat område (enligt länsstyrelsen) :)
kossakossamuuu
Sat 19 Nov 2011 22:17
Inte första gången och antagligen inte sista. :(
Finns så sjuka typer på denna jord. :/
Finns så sjuka typer på denna jord. :/
Anonymous
Sat 19 Nov 2011 21:53
jag tyckerdet ser ut som en hästskärare är i farten, men men, vad vet jag?:p
Anonymous
Sat 19 Nov 2011 21:10
OJJ! har faktist ingen anning vad de kan va, men jag hoppas att såren läker fint och att det aldrig händer igen ! :)
Anonymous
Sat 19 Nov 2011 13:36
Det ser ut som att den blivit skuren av en hästskärare :/
Anonymous
Sat 19 Nov 2011 11:42
Varg är det då inte då den inte har rätt skador för det tycker det ser mer ut som hästskärare som är i farten.
Vargar går inte på sådan stora djur om de inte är i flock och då har hästen ingen chans om man har så pass dåliga stängsel så att vargen kan komma in i hagen. Sedan går det heller inte på Hästar normalt då de inte tycker om köttet de vill hälre ha viltkött och finns det inte ordentligt med mat så kan det tänkas att de tvingas till att ta andra byten. Men som sakt hade det vart en varg hade nog den hästen tyvärr inte vart i livet längre.
Vist kan det vart en hund som gjort detta de kan jaga på detta sätt men ej vargar men tror tyvärr att det är en grym människa som har gått ut i hagen
Vargar går inte på sådan stora djur om de inte är i flock och då har hästen ingen chans om man har så pass dåliga stängsel så att vargen kan komma in i hagen. Sedan går det heller inte på Hästar normalt då de inte tycker om köttet de vill hälre ha viltkött och finns det inte ordentligt med mat så kan det tänkas att de tvingas till att ta andra byten. Men som sakt hade det vart en varg hade nog den hästen tyvärr inte vart i livet längre.
Vist kan det vart en hund som gjort detta de kan jaga på detta sätt men ej vargar men tror tyvärr att det är en grym människa som har gått ut i hagen
Bengtssooon
Sat 19 Nov 2011 11:17
jag tycker det är så konstigt för vargarna har ju dödat får sen lämnar dom bara döda får i hagarna vanligtvis äter ju vargen upp byttet också så jag tycker det är hel skumt att vargarna inte äter byttet :O
Anonymous
Sun 20 Nov 2011 18:59
Japp vist är det en ungvarg kan de få panik när djuren springer men sällan det inträffar då de sällan vill lägga ner så mycket enregi på inget, oftast är det hundar som rymt in i hagen
HannaWretman
Sun 20 Nov 2011 19:31
när det var det här med 14 döda får och 8 skadade så var det bara några får vargen hade käkat upp :)
Anonymous
Sat 19 Nov 2011 10:12
tror inte att det ör en varg, en varg siktar in sig på halsen & ger sig inte tills den är död, dom gör så mot alla djur, vargar går dessutom i flock när dom jagar för då har dom större chans att döda djuret. Ända sättet för hästen att överleva om det var en varg var att döda den eller göra satt den skadar sig nog för att inte kunna springa eller gå till attack igen så den hade nog dött några meter bortanför hagen & då hade ni hittat den i närheten av hagarna. Det är vad jag tror :)
Jum-Jum
Sat 19 Nov 2011 11:18
Nja... Vargar förföljer ju sitt byte och attackerar dem upprepade gånger. Det är ju inte alls säkert att de försöker få tag i strupen, utan kanske istället försöker skada bytets bakben så att det inte kan springa iväg?
Anonymous
Sat 19 Nov 2011 12:40
ja, men men dom kan bita i strupen med. Dom kan ju ta tag i bakben, framben, strupen m.m.
Jum-Jum
Sat 19 Nov 2011 12:48
Ja, det sa jag inget om. Det är bara att din ursprungskommentar ser ut att betyda att en varg går mot halsen enbart, och så är det inte alls.
Moa Holmkvist ★
Sat 19 Nov 2011 09:47
Ojj, är inte så van vid sånt här men jag vet inte... men stackars häst!!!!!
Anonymous
Sat 19 Nov 2011 09:34
stackars häst.. :(
Men jag tror inte heller att det är en varg, skulle kunna tänka mig att hon blivit sparkad av en annan häst i hagen.
Men jag tror inte heller att det är en varg, skulle kunna tänka mig att hon blivit sparkad av en annan häst i hagen.
HannaWretman
Sat 19 Nov 2011 11:11
tack för åsikten, hon gick bara med en annan häst och enligt strömsholm kan den andra hästen inte kunnat orsaka det här :)
Jum-Jum
Sat 19 Nov 2011 11:17
Jag har haft häst tidigare som antagligen blivit attackerad av en ensam varg, eller möjligtvis en hund (men du ska inte tro att några grannar ville erkänna att deras hundar varit lösa den dagen, så saken är och förblir ett mysterium) och skadorna som den ådrog sig är inte alls liknande de som syns på den här hästen.
Vår häst var huggen på hela kroppen med ganska tydliga skador efter tänder och rivmärken efter klor.
Båda hagarna var upprivna med stolp och hela köret och shettisen hittade vi bakom en gran inne i skogen (gissningsvis hade hon försökt gömma sig)
Märren som blivit attackerad var misstänksam mot främmande hundar en lång tid framöver.
Jag ryser vid tanken: Men det kan inte vara så att det varit någon idiot till människa i farten som gjort hästen så illa?
Vår häst var huggen på hela kroppen med ganska tydliga skador efter tänder och rivmärken efter klor.
Båda hagarna var upprivna med stolp och hela köret och shettisen hittade vi bakom en gran inne i skogen (gissningsvis hade hon försökt gömma sig)
Märren som blivit attackerad var misstänksam mot främmande hundar en lång tid framöver.
Jag ryser vid tanken: Men det kan inte vara så att det varit någon idiot till människa i farten som gjort hästen så illa?
HannaWretman
Sat 19 Nov 2011 13:18
okej :)
jag kommer tro att det är varg tills jag får bevis på att det inte är det, jag tycker det är svårt att tro att det är människa när det står i tidningen "troligen vargattack" och när dom från strömsholm säger rivmärken och bett, men jag förstår att folk tror att det är människa, men alla får ju tro på sitt sätt :)
jag kommer tro att det är varg tills jag får bevis på att det inte är det, jag tycker det är svårt att tro att det är människa när det står i tidningen "troligen vargattack" och när dom från strömsholm säger rivmärken och bett, men jag förstår att folk tror att det är människa, men alla får ju tro på sitt sätt :)
Anonymous
Sat 19 Nov 2011 00:52
Som hon under. Det är nog inte varg. Men hon kanske har blivit sparkad av en annan häst när dem har bråkat eller något?
HannaWretman
Sat 19 Nov 2011 11:10
tack för din åsikt :)
dom på strömsholm säger att hästen som gick i samma hage inte kunnat orsakat det :)
dom på strömsholm säger att hästen som gick i samma hage inte kunnat orsakat det :)
Anonymous
Sat 19 Nov 2011 11:18
Eller så är det någon idiot som har skadat hästen. Man vet ju inte vad för människor som finns längre...
HannaWretman
Sat 19 Nov 2011 13:15
nej man vet ju aldrig men jag kommer nog tro varg tills jag får ett svar som har extrema bevis för att inte vara det :)
Fumoffu
Sat 19 Nov 2011 00:45
tvivlar starkt på att det är varg, speciellt eftersom hästen verkat ha kommit undan ganska lindrigt och vargar jagar ju i flock. Hade det varit varg hade den andra hästen inte varit kvar i hagen heller (om den nu var det) och som sagt, vargar siktar in sig på känsligare områden så djuret dör fort.
Angelika
Sat 19 Nov 2011 00:09
"Skjut dem, skjut varenda jävla varg....", en varg attackerar mot halsen, det är deras instinkt. Och jag tror knappast att en varg skulle attackera en häst...
LiiiLlaP
Sat 19 Nov 2011 00:05
Men du hanna wretman måste bara fråga.. vad är den andra hästen i hagen för färg?
Anonymous
Sat 19 Nov 2011 00:24
hur många hästar gick i hagen, För en vit häst är ju ett hot mot flocken, därför rullar sig vita hästar
Jum-Jum
Sat 19 Nov 2011 11:21
StenenSten: Tror du på det där själv?
Varför rullar sig bruna, svarta och mörkt grå hästar då?
Skitigaste hästen installad hos oss är den mörkaste...
Jag trodde att hästar rullar sig av helt andra anledningar (tex hålla pälsen fri från insekter som vill bita dem)
Varför rullar sig bruna, svarta och mörkt grå hästar då?
Skitigaste hästen installad hos oss är den mörkaste...
Jag trodde att hästar rullar sig av helt andra anledningar (tex hålla pälsen fri från insekter som vill bita dem)
KamakuraSimb
Fri 18 Nov 2011 23:52
En varg skulle nog för det första inte ha gett sig på en stor häst och för det andra attackerar vargen isf mot halsen för att snabbt kväva hästen
HannaWretman
Sat 19 Nov 2011 15:34
jag har aldrig vart "arg" på vargen eller vad man ska säga, utan arg på dom människor som låter det finnas så mycket varg att dom måste söka sig till gårdar för att kunna äta,
då tycker jag det går för långt.
och i detta område har det vart sjukt mycket varg under den senaste tiden men vi har aldrig haft problem med varg tidigare, och då undrar jag hur dom som "bestämmer" när dom ser att det inte funkar, att vargen söker sig på gårdar och tar hundar, tar sig in innanför staket som sägs vara säkert från varg, vi har även haft varg ca 100 meter från skolan där det finns barn som är mellan 1-15 år.
så jag är bara arg på dom människor som låter det gå så här långt :)
då tycker jag det går för långt.
och i detta område har det vart sjukt mycket varg under den senaste tiden men vi har aldrig haft problem med varg tidigare, och då undrar jag hur dom som "bestämmer" när dom ser att det inte funkar, att vargen söker sig på gårdar och tar hundar, tar sig in innanför staket som sägs vara säkert från varg, vi har även haft varg ca 100 meter från skolan där det finns barn som är mellan 1-15 år.
så jag är bara arg på dom människor som låter det gå så här långt :)
Anonymous
Sat 19 Nov 2011 15:39
Ja, nej jag riktade inte det specifikt mot dig utan det var med en allmän reflektion:) Fanns ju en del andra som har kommenterat om bilden med rätt "hatiska" svar, se det var bara lite allmänt sådär:P
Ja just det, läste om att där var lite viltstaket som inte riktigt fungerade för ett tag sen. Var det i era trakter?
Ja just det, läste om att där var lite viltstaket som inte riktigt fungerade för ett tag sen. Var det i era trakter?
HannaWretman
Sat 19 Nov 2011 15:45
jag själv tycker det är väldig obehagligt när det sätts varg där vi orienterar..
och visst att en varg är rädd för människor men om den sökt sig hela vägen till ett område som en skola så blir man(iaf jag) väldigt tveksam på vad man ska tro.. :p
det kan nog ha vart det du läste om :)
http://www.jaktojagare.se/aktuellt/vargstangsel-hjalpte-inte
här är en länk om du är intresserad ^^
och visst att en varg är rädd för människor men om den sökt sig hela vägen till ett område som en skola så blir man(iaf jag) väldigt tveksam på vad man ska tro.. :p
det kan nog ha vart det du läste om :)
http://www.jaktojagare.se/aktuellt/vargstangsel-hjalpte-inte
här är en länk om du är intresserad ^^
finastedu2009
Fri 18 Nov 2011 23:33
Jag har hört mycket om människor som skär hästar i viganan, :/
FYYYFAN !! :'(
FYYYFAN !! :'(
InsolitaMilitem
Fri 18 Nov 2011 23:21
Det här är faktiskt stört " vargar är sjuka i huvena "
" skjut de jävlarna "
det är väl fan inte deras fel att de blev födda till vargar eller ? blir så jävla förbannad. Det är fan inte deras fel att de följer sina instinkter för att överleva.
" skjut de jävlarna "
det är väl fan inte deras fel att de blev födda till vargar eller ? blir så jävla förbannad. Det är fan inte deras fel att de följer sina instinkter för att överleva.
HannaWretman
Sat 19 Nov 2011 00:16
inte så lätt att hålla kvar vid ens åsikt om folk skriver att en varg gör inte så?
har inte sagt att det måste vara varg heller men jag tror det.
har inte sagt att det måste vara varg heller men jag tror det.
LiiiLlaP
Sat 19 Nov 2011 00:18
Menar att en vanlig varg borde inte göra så men man vet ju inte hur det såg ut i hagen.. Din häst kanske låg ner när den vart anfallen..
Men som sagt går att spekulera hur mkt som helst utan att komma fram till något :P
Så nu tänker jag släppa den här diskussionen och se hur det blir med din häst :)
Men som sagt går att spekulera hur mkt som helst utan att komma fram till något :P
Så nu tänker jag släppa den här diskussionen och se hur det blir med din häst :)
HannaWretman
Sat 19 Nov 2011 00:23
inte min häst min visst..
asså det ända jag har försökt säga är ju att jag tror så här och att det funnits anledningar till det.
asså att ett djur anfaller på ett sätt betyder inte att den gör det alla gånger..
men jag tack slut diskuterat..
ville inte ha bråk ville vet a andras åsikter men inte bli mot argumiterad min egen. :)
asså det ända jag har försökt säga är ju att jag tror så här och att det funnits anledningar till det.
asså att ett djur anfaller på ett sätt betyder inte att den gör det alla gånger..
men jag tack slut diskuterat..
ville inte ha bråk ville vet a andras åsikter men inte bli mot argumiterad min egen. :)
LiiiLlaP
Sat 19 Nov 2011 00:28
Var inte så jag menade heller egentligen är så van att folk smutskastar vargen.. och skyller på vargen vad som det än gäller :P
LiiiLlaP
Fri 18 Nov 2011 23:05
varför skulle en varg ge sig på Vaginan ?
Och tror inte en varg vågar gå in till en hage som det finns två hästar i..
då borde det synas på stängslet / staketet .. Att hästarna försökt flytt därifrån
Tror att det är någon mänsklig varelse ligger bakom om jag ska vara ärlig :O
Och tror inte en varg vågar gå in till en hage som det finns två hästar i..
då borde det synas på stängslet / staketet .. Att hästarna försökt flytt därifrån
Tror att det är någon mänsklig varelse ligger bakom om jag ska vara ärlig :O
InsolitaMilitem
Sat 19 Nov 2011 00:40
Precis jag är 97a. Kom hit då så ska du få en 3 veckors lång kurs om hur vargen fungerar! ;)
Hetingeenn
Sat 19 Nov 2011 13:16
Haha de här är fan skrattretande. :)
Behöver inte komma till dig, du kommer ändå inte kunna lära mig något.
Slut diskuterat för andra gången.
Behöver inte komma till dig, du kommer ändå inte kunna lära mig något.
Slut diskuterat för andra gången.
Anonymous
Fri 18 Nov 2011 22:55
Tror inte det är varg faktiskt, men kan vara någon person som har skurit, en varg hade gjort betydligt mera skada
Anonymous
Fri 18 Nov 2011 23:06
jag bor på vikbolandet och om du har läst och hört så har vi vargar där som har dödat över 100 får :O och våra hästar har blivit skurna och först trodde vi också att det var varg,
HannaWretman
Fri 18 Nov 2011 23:11
okej, men asså vi bor typ mitt ute på landet, så varför söka upp en gård för att skada en häst..
ah här har det tagits cirka 30 får 2 hundar och dessutom har varg vart inne på gårdar och har inte skrämts av människor..
ah här har det tagits cirka 30 får 2 hundar och dessutom har varg vart inne på gårdar och har inte skrämts av människor..
Anonymous
Fri 18 Nov 2011 23:13
inte denna varg heller, men om det är öde så är det ju bättre för de idioter som vill skada hästarna. och från stan till dit jag bor är det 10 mil ungefär
HannaWretman
Fri 18 Nov 2011 23:17
okej, men asså tror ändå det är varg..
ung-varg tror jag, då dom kanske inte är så erfarna och är dumma nog att anfalla baken på en häst.
ung-varg tror jag, då dom kanske inte är så erfarna och är dumma nog att anfalla baken på en häst.
johanna ✿
Fri 18 Nov 2011 22:55
usch, en varg eller någon som skurit antagligen.. veterinären kanske kan ta reda på de? stackars häst..
HannaWretman
Fri 18 Nov 2011 23:00
som skrivet längre ner riv märken och bett så människa tror jag inte det är..
johanna ✿
Fri 18 Nov 2011 23:02
jaha, nej inte då. antagligen varg, gud va hemskt :( tur att de inte gick värre..
HannaWretman
Fri 18 Nov 2011 23:05
ja hästen måste ha fått in en ordentlig spark för att få vargen att sluta, om det nu var varg..
Caroluz
Fri 18 Nov 2011 22:54
Åh herregud, stackars häst.... om det nu är en vargjävel så skjut dom...
Malin Gustafsson
Fri 18 Nov 2011 23:36
hehe, blir bara så trött på att allting är de vilda djurens fel om du fattar :P
johanna ✿
Fri 18 Nov 2011 23:38
ja förstår, men de är just vargar ja inte gillar. endast för rädslan över djuren man har, så himla tråkigt att inte kunna rida ut säkert, ha sina djur säkra osv.
HannaWretman
Fri 18 Nov 2011 23:47
jag tycker vargen är ett grymt fint djur..
men att dom som i det här fallet vart inne på gårdar och tagit får och hundar det gör mig frustrerad..
man kan ha så pass många vargar att dom kan hålla sig gömda..
men att dom som i det här fallet vart inne på gårdar och tagit får och hundar det gör mig frustrerad..
man kan ha så pass många vargar att dom kan hålla sig gömda..
HannaWretman
Fri 18 Nov 2011 22:59
om du läser på kommentarer längre ner så är det inte så troligt att det är människa..
Guysko
Fri 18 Nov 2011 22:50
Nä men fy fan !
Kan vara varg faktiskt, sen så kan lodjur gå på hästar som är ensamma i hage osv för att dom inte har långt att springa om dom kommer dit.
Men usch fy TVI !
Hoppas hästen blir bra !
Kan vara varg faktiskt, sen så kan lodjur gå på hästar som är ensamma i hage osv för att dom inte har långt att springa om dom kommer dit.
Men usch fy TVI !
Hoppas hästen blir bra !
HannaWretman
Fri 18 Nov 2011 22:57
vi hade en shettis här för ett tag sen som vi lånade av några i släkten men så fort vi började höra om varg så skickade vi tillbaka honom..
det hoppas verkligen jag med!
det hoppas verkligen jag med!
Guysko
Fri 18 Nov 2011 22:59
Usch för varg !
Det är vackra djur, men dom kan hålla sig till rådjur osv !
Det är vackra djur, men dom kan hålla sig till rådjur osv !
HannaWretman
Fri 18 Nov 2011 23:44
indeed.
jag är bara arg på att det sätts in så många vargar att dom ska behöva gå in på gårdar för att käka..
om dom höll sig till det vilda skulle jag vara nöjd.
jag är bara arg på att det sätts in så många vargar att dom ska behöva gå in på gårdar för att käka..
om dom höll sig till det vilda skulle jag vara nöjd.
Fumoffu
Sat 19 Nov 2011 00:36
om folk sluta skjuta all mat i skogen och lämna mer mark och djur åt dom skulle dom nog gärna hålla sig där då det är ganska skygga djur x)
careboxxx
Fri 18 Nov 2011 22:53
oj, men gud vad hemskt!
Tänk om det är ett djur på två ben då (viii)
som har varit där?---
Tänk om det är ett djur på två ben då (viii)
som har varit där?---
HannaWretman
Fri 18 Nov 2011 22:55
tror knappast det..
dom från strömsholm säger att det är riv märken på baken och även att det ser ut som ett bett i benet..
dessutom hördes det ylande från flera vargar bara någon timma tidigare..
dom från strömsholm säger att det är riv märken på baken och även att det ser ut som ett bett i benet..
dessutom hördes det ylande från flera vargar bara någon timma tidigare..
Anonymous
Fri 18 Nov 2011 22:49
Oherre...
Mår hästen bra nu?
Mår hästen bra nu?
HannaWretman
Fri 18 Nov 2011 22:48
tror helt ärligt inte det är en människa som gjort det här..
dom från strömsholm säger att det är riv märken på baken och även att det ser ut som ett bett i benet..
dom från strömsholm säger att det är riv märken på baken och även att det ser ut som ett bett i benet..
HannaWretman
Fri 18 Nov 2011 22:54
håller med..
men är grymt besviken på att folk inte kan inse att det faktiskt är möjligt att det är varg då dom hört flera vargar yla tidigare..
men är grymt besviken på att folk inte kan inse att det faktiskt är möjligt att det är varg då dom hört flera vargar yla tidigare..
217 comments on this photo
Directlink:
http://dayviews.com/alltomhastar/498741907/