Sunday 1 January 2012 photo 1/15
![]() ![]() ![]() |
Angående Ponnyakuten säsong 3!
Läste lite på folk som är med i den nya säsongen.. Men alltså seriöst.
Ponnyakuten har spårat ur, vissa saker anser jag inte är problem inte som kan lösas på 2 veckor..
Tjejen som är hopprädd... Ja, det kan en vanlig tränare hjälpa en med om man hittar en bra tränare! Har själv varit i den sitsen så..
Sedan en tjej som är 11 år har en 3åring ponny som ska ridas in.. Alltså Hallå! Det där anser jag inte är något problem och kan man inte rida in en häst så skicka iväg den på inridning?
Man kan ändå inte rida in en häst på 2 veckor precis så jag anser inte att det är ett problem för ponnyakuten.. tror faktiskt de finns de som behöver mer hjälp än den tjejen faktiskt=)
Men det är min åsikt!
Annons
Comment the photo

Anonymous
Thu 16 Feb 2012 20:17
Håller med, det är egentligen inga problem för Tobbe att lösa, som du sa, en vanlig tränare kan hjälpa dem istället! ;)
SoDoll
Thu 26 Jan 2012 21:08
Min lärares dotter ska vara med, hon heter Isabella Rosen (tror jag.. :))
Caroline Andersson
Tue 3 Jan 2012 20:09
allvarligt? :O e där med en som tänker rida in sin häst på två veckor??

Anonymous
Tue 3 Jan 2012 20:10
en som varjefall ska ha hjälp med inridningen sedan vad som händer vet jag ej
Ida Bååth
Mon 2 Jan 2012 22:19
vet vem hon är som ska rida in sin häst! henens mamma är förstor! men det är ju bra att visa oss unga ryttare små tips på hur man kan rida in sin häst också! då har man grunden iallfall! sen om man vill så kan man skicka iväg! och alla har inte råd att skicka iväg sin häst! då är det bra att ha grunder helt enkelt!
Och det är mer läro rikt att lära sig grunden i en inridning! en att kolla på last problem till last problem..!
Och det är mer läro rikt att lära sig grunden i en inridning! en att kolla på last problem till last problem..!

Ida Bååth
Mon 2 Jan 2012 22:37
mm det är ju det!! men det är mest rika folk som hammnar med...specielt tävling ryttare..

Anonymous
Mon 2 Jan 2012 22:38
Jo jag märkte det med 2:a säsongen, alla skröt om hur högt de tävlade osv=S

Anonymous
Mon 2 Jan 2012 18:56
Håller med ;)

Anonymous
Mon 2 Jan 2012 19:04
njae bäst kan ja ju inte kalla de=P finns bättre program=D
liinnsjoberg
Mon 2 Jan 2012 18:16
Nej verkligen inte ! Jag har en ponny som jag köpte för att hoppa svåra klasser med , men han vägrar ens gå nära en bom eller ett hinder på ca 2 år så tänkte söka i år ;)
TeamNR
Mon 2 Jan 2012 09:53
Dock så ska ju problemen "lösas" på 2 v, så ja förstår att dom inte tar enbart de värsta då :)

Anonymous
Mon 2 Jan 2012 12:44
jojo, fast vissa har de ju ändå inte löst helt på 2 veckor =)

TeamNR
Mon 2 Jan 2012 12:53
Nej precis men man måste ju ha i åtanke att det är ett program som skall locka tittare och det skall se bra ut, då kan man inte ta dit för svåra problem :)

Anonymous
Sun 1 Jan 2012 18:12
när kommer säsong 3 komma på tv då?
LillaGangster
Sun 1 Jan 2012 16:17
Dom som är med i ponnyakuten har nog inte prövat att lösa det..
joo kanske ett litet tag men det går lösa på ege nhand lätt.
Vf köper man en ponny man inte klarar av???
joo kanske ett litet tag men det går lösa på ege nhand lätt.
Vf köper man en ponny man inte klarar av???

Anonymous
Sun 1 Jan 2012 16:18
Precis=D Håller med dig=D..
'Oftast är det många som söker med för att bli "kända".
'Oftast är det många som söker med för att bli "kända".

LillaGangster
Sun 1 Jan 2012 16:21
jaa precis..
Själv hade det kanske bra att vara med Gangster då han hoppar över bommen i släpet när vi är på väg hem från tävling och hela släpet är omgjort.
Han kan backa 5 cm. 20 cm långt grimskaft och bommen på det högtsta occh endå kan hästan komma över ibland men jag pallar inte med det med ponnyakuten så han får lugnanade, även om det är dyrt. och ibland riskerar vi att typ livet på honom då när det är tävling nästa dag också så kan han inte få... Men men
Själv hade det kanske bra att vara med Gangster då han hoppar över bommen i släpet när vi är på väg hem från tävling och hela släpet är omgjort.
Han kan backa 5 cm. 20 cm långt grimskaft och bommen på det högtsta occh endå kan hästan komma över ibland men jag pallar inte med det med ponnyakuten så han får lugnanade, även om det är dyrt. och ibland riskerar vi att typ livet på honom då när det är tävling nästa dag också så kan han inte få... Men men

Anonymous
Sun 1 Jan 2012 14:57
Håller inte med. Jag tycker det är intressant och lärorikt att se någon rida in sin häst, och det är ju det ponnyakuten är till för. Att man ska få tips och bli inspirerad.

Anonymous
Sun 1 Jan 2012 23:34
nej det har jag inte sagt?? Vet ej varför du fortfarande tjatar om det när jag skrivit min åsikt! Ingen har bett dig hålla med eller inte.. Så som sagt vet ej varför du fortsätter tjata om din åsikt och hur många som ser det osv och vilka som tycker vad, för det vet ingen utav oss=) Folk kan ju titta på det för att se hur löjligt det är med=P vilket jag gör xD

Anonymous
Sun 1 Jan 2012 23:37
haha, jag som tjatar? herregud :P jag sa min åsikt precis som du :)

Anonymous
Sun 1 Jan 2012 23:38
Ja det gjorde du, sedan tjata om hur många som kollar osv=P Vilket dock inte har med detta att göra=) Jag gillar inte Tobbe L och det är min åsikt =) tyck vad du vill =)

Anonymous
Sun 1 Jan 2012 14:55
håller med. Fattar verkligen inte varför dom tar hjälp av en tränare! Det kommer ju bli astråkigt att titta på en liten tjej som ska få hjälp att sitta upp på en ponny?! Det är ju inget PROBLEM ens..
Elise , ♥
Sun 1 Jan 2012 13:53
Tycker att de flesta som är med är bortskämda skitungar (obs jag skrev inte alla!) som inte inser att man inte behöver vara med i ett tvprogram för att lösa sitt problem.
Smookietoot
Sun 1 Jan 2012 13:31
men jag tror dom cokså tänker lite så att man ska få se på andra saker än just hästar dsom dummar sig. Det är ju ingen t humor program utan en dokumentär så man ska lära sig av den., om det bara är problemhästar så blir det ju lite tråkigt

Anonymous
Sun 1 Jan 2012 14:56
Ja fast programmet heter ponnyakuten och det är till för problem med häst och ryttare inte bara ryttaren.. Finns ju så många fler som verkligen skulle behövt platsen än tex personen som ska ha sin ponny inriden=S
e-fasting
Sun 1 Jan 2012 12:16
Håller med!! Anledningen att jag ska kolla är att jag känner en som är med! ;)

Anonymous
Sun 1 Jan 2012 10:30
håller med halvblodsnobb !;)
Halvblodssnobb
Sun 1 Jan 2012 10:03
Håller faktiskt med dig! :) Men jag tyckte att säsong 1 var den enda som var bra .. pallar nog inte se den nya xd

Anonymous
Sun 1 Jan 2012 14:55
haha jag håller med=D säsong 2 orkade jag inte ens titta på=P

JennaBju
Sun 1 Jan 2012 23:31
Säsong 1 kändes mer vettig, var mestadels vanligt folk, nån rik unge men annars vanliga barn med problem.. andra säsongen började ju med "ja jag tävlar ju på hög nivå" varenda ryttare sprang runt i märkesgrejer, nä orkade inte se hela den säsongen!
Toti
Sun 1 Jan 2012 03:18
Tycker oxå det spårar..
Bara det där med hopprädslan i typ förra programmet. Då beskrev dem ju det som att ponnyn helt plötsligt börjat vägra. När det i själva verket var ryttaren som styrde bort hästen.
Och hopprädlsa, det är ju lix nåt personligt..
Håller med dig!
Bara det där med hopprädslan i typ förra programmet. Då beskrev dem ju det som att ponnyn helt plötsligt börjat vägra. När det i själva verket var ryttaren som styrde bort hästen.
Och hopprädlsa, det är ju lix nåt personligt..
Håller med dig!
choklad-boll2
Sun 1 Jan 2012 01:58
anledningen till att det alltid är samma problem och att dom med lite större problem inte kommer med är just för att tobbe måste kunna lösa det på två veckor.

Anonymous
Sun 1 Jan 2012 15:02
eller hur! ja tycker han skulle ta med carro med dusty som stack iväg typ, det är ju ett problem mer.. hah, intressant att kolla på iaf. xd

Anonymous
Sun 1 Jan 2012 15:06
precis=)
ja jag tycker det är kul att kolla på för att se om han lyckas med problemen=P..
Kan säga att min häst har varit svårlastad.. testade hans metod med "pekpinnar" Min häst blev arg och ignorerade.. Så fick testa annat.. Så hade man varit med i programmet med henne hade han inte lyckats eller hade han fått komma på ett annat sätt att lasta =P...
ja jag tycker det är kul att kolla på för att se om han lyckas med problemen=P..
Kan säga att min häst har varit svårlastad.. testade hans metod med "pekpinnar" Min häst blev arg och ignorerade.. Så fick testa annat.. Så hade man varit med i programmet med henne hade han inte lyckats eller hade han fått komma på ett annat sätt att lasta =P...

Anonymous
Sun 1 Jan 2012 15:06
undra va han hade sagt om hans pekpinnar inte fungerade.. haha!
Avem
Sun 1 Jan 2012 01:55
Den som verkligen borde vara med var tjejen som hade en ponny som la sig ner, det kan kanske inte hon träna bort själv.
Och den här hästen som man inte kunde sitta upp på och som fick frispel och stack? Sådant är ju intressant än ett lastproblem som varit med i varje säsong. Har man problem med lastningen kan man ju kolla på första säsongen!
Sjukt störande >.<
Och den här hästen som man inte kunde sitta upp på och som fick frispel och stack? Sådant är ju intressant än ett lastproblem som varit med i varje säsong. Har man problem med lastningen kan man ju kolla på första säsongen!
Sjukt störande >.<

Anonymous
Sun 1 Jan 2012 00:44
Det tråkigaste med ponnyakuten är att det alltid är samma "problem" som visas...
Hopprädda
Transporträdda
Tittiga
"Ouppfostrade"
...Listan kan göras lång...
Hopprädda
Transporträdda
Tittiga
"Ouppfostrade"
...Listan kan göras lång...

Anonymous
Sun 1 Jan 2012 14:53
Exakt.. Kan det inte varieras?
Antingen så är det Tobbe som enbart klarar dessa problem eller så är det för att han ska få det lätt han gör så=S..
Antingen så är det Tobbe som enbart klarar dessa problem eller så är det för att han ska få det lätt han gör så=S..

Anonymous
Sun 1 Jan 2012 16:12
Det måste väl vara något som kan lösas på 2 veckor antar jag..., men vf söka till ponnyakuten om man har ett lätt problem egentligen? Synas i tv & träffa Tobbe, men finns det någon annan anledning?
Vi har sett t.ex många svårlastade hästar, men det blir ju mycket mer lärorikt & intressant om det kan komma något nytt problem. Även om det är lätt...
Vi kan inte hjälpa att dessa ungar inte sett ponnyakuten tidigare och tagit hjälp av Tobbes "knep" vid lastning...
Vi har sett t.ex många svårlastade hästar, men det blir ju mycket mer lärorikt & intressant om det kan komma något nytt problem. Även om det är lätt...
Vi kan inte hjälpa att dessa ungar inte sett ponnyakuten tidigare och tagit hjälp av Tobbes "knep" vid lastning...

Anonymous
Sun 1 Jan 2012 16:14
Ja precis.
Det finns ju saker som kanske går att lösa på 2 veckor men ändå är varierande =) Eller om han har annat knep att träna lastning osv=)..
Då hade det varit mer intressant=D.
Det finns ju saker som kanske går att lösa på 2 veckor men ändå är varierande =) Eller om han har annat knep att träna lastning osv=)..
Då hade det varit mer intressant=D.

Anonymous
Sun 1 Jan 2012 00:42
Det tråkigaste är oftast lastningsproblemen... Dem har minst en ponny som inte går att lasta varje år... Och typ 2 förra året...? Lite tråkigt att kolla då, dem borde "variera" problemen mera, även om det inte är så svåra problem O.o
Sorry för den dåliga förklaringen :3
Sorry för den dåliga förklaringen :3

Anonymous
Sun 1 Jan 2012 14:54
Precis, ja de har 2 lastproblem iår med..eller var det 3..
135 comments on this photo Show all comments »
Directlink:
http://dayviews.com/alltomhastar/500319420/