Friday 14 September 2007 photo 1/1
|
Det blir inget Gothia FC. Vilken lättnad. Hijackat från Öis hemsida: "Efter massivt motstånd från supportergrupperna och andra intressegrupper ansåg ÖIS styrelse, med Mats Rydhede i spetsen, det lika bra att blåsa av diskussionerna."
Annons
Comment the photo
Anonymous
Tue 30 Oct 2007 12:24
Faktum är att det var våra GAIS-supportrar som ordnade så att detta ej gick igenom eftersom vi är en sådan hetsig grupp och alla är sjukt rädda för oss ;)
den-dar-max
Tue 30 Oct 2007 12:25
snacka skit, det var grabbarna från Inferno som lät mest på presskonferensen & jag vet. jag var där. så daaaaaah :P
Anonymous
Mon 17 Sep 2007 10:19
faktum är att öis har en liten gruppering. Red fan klan, haha.
KalvSchtekers
Sun 16 Sep 2007 20:30
vet inte varför det skrevs anonymt men det var iaf jag som skrev det
den-dar-max
Sun 16 Sep 2007 20:31
haha, öis har ingen huliganfirma. de har lite småungar som är wannabe-huliganer, gruppen Inferno. Paulsson är ju med där :P
Anonymous
Sun 16 Sep 2007 20:29
jag håller med dig max!
ett påpekande: öis å gais har huligan firmor..
ett påpekande: öis å gais har huligan firmor..
Ek
Sun 16 Sep 2007 10:55
Haha, och skönt var väl det.
Jag fattar inte varför ni snackar så mycket om segregering, vi lever inte i något omfattande klassamhälle idag, det som påverkat fotbollskulturen till stora delar, och jag tror inte att den geografiska kartläggningen över supportrarna går att dra med linjal heller. Även fast jag känner ganska många nerslitna knegare från Majorna som stolt stödjer sitt GAIS i hjärta och själ.
Först och främst är väl det här ett jävligt lumpet pr-trick av en säkerligen ännu lumpnare anledning. Och Max, jag måste säga att du är lite ute och cycklar när du pratar om pengabetydelsen.... Hade det funnits någon sanning i att man skulle slå ihop klubbarna kan jag informera dig om att Häcken får in en fet summa pengar om året från Gothia cup och att GAIS och ÖIS har både skickliga spelare och stora supporterklubbar som hade haft nytta av de pengarna :o
Jag fattar inte varför ni snackar så mycket om segregering, vi lever inte i något omfattande klassamhälle idag, det som påverkat fotbollskulturen till stora delar, och jag tror inte att den geografiska kartläggningen över supportrarna går att dra med linjal heller. Även fast jag känner ganska många nerslitna knegare från Majorna som stolt stödjer sitt GAIS i hjärta och själ.
Först och främst är väl det här ett jävligt lumpet pr-trick av en säkerligen ännu lumpnare anledning. Och Max, jag måste säga att du är lite ute och cycklar när du pratar om pengabetydelsen.... Hade det funnits någon sanning i att man skulle slå ihop klubbarna kan jag informera dig om att Häcken får in en fet summa pengar om året från Gothia cup och att GAIS och ÖIS har både skickliga spelare och stora supporterklubbar som hade haft nytta av de pengarna :o
den-dar-max
Sun 16 Sep 2007 10:56
Det där att det är ett pr-trick kan jag hålla med dig om, de har fått massvis av publicitet, Och all publicitet är bra publicitet heter det ju. Samtidigt blev reaktionerna lite väl kraftiga, med mordhot & sån skit, det var ju bara uppe på förslag.
Jag tror du har missförstått mig där, jag är väl medveten om att Häcken tjänar multum på Gothia cup. Och jag förstår att Öis, som ligger så dåligt till ekonomimässigt väldigt gärna skulle vilja ta del av de pengarna. Varför GAIS vill ha en sammanslagning förstår jag inte riktigt, de har väl ändå en hyfsad ekonomi? Men i vilket fall som helst så ser jag självklart alla fördelar i form av publik, intäkter & sponsorer osv. Men det hade aldrig funkat i praktiken, det är i Öis fall 120 år av tradition och själ som skulle bakas in i ett själslöst elitlag. Det bästa hade varit att baka in bara Häcken i ett av de två lagen. Ta deras pengar men behålla namnet och allt annat som vanligt. :)
Jag tror du har missförstått mig där, jag är väl medveten om att Häcken tjänar multum på Gothia cup. Och jag förstår att Öis, som ligger så dåligt till ekonomimässigt väldigt gärna skulle vilja ta del av de pengarna. Varför GAIS vill ha en sammanslagning förstår jag inte riktigt, de har väl ändå en hyfsad ekonomi? Men i vilket fall som helst så ser jag självklart alla fördelar i form av publik, intäkter & sponsorer osv. Men det hade aldrig funkat i praktiken, det är i Öis fall 120 år av tradition och själ som skulle bakas in i ett själslöst elitlag. Det bästa hade varit att baka in bara Häcken i ett av de två lagen. Ta deras pengar men behålla namnet och allt annat som vanligt. :)
Anna-Kerstin
Sun 16 Sep 2007 10:24
Max, det är ytterst få som kan leva på den sketna lön som de får. Är det någon av spelarna som INTE har ett vanligt jobb?
den-dar-max
Sun 16 Sep 2007 10:25
Klart det finns. Teddy Lucic t.ex. Och vad spelar det för roll att de jobbar vid sidan om? Med arbete syftade jag på att de skulle bli fotbollslagsarbetslösa, inte arbetslösa överhuvudtaget. Det framgick inte riktigt dock. Tror knappast att spelarna vill sluta spela fotboll för att de vet att de har ngt trist jobb vid sidan om som de ändå kan försörja sig på. Dom spelar ju förhoppningsvis fotboll för att det är något de brinner för och verkligen vill göra. Nu orkar jag inte diskutera den här frågan mer, det är trist.
Anna-Kerstin
Sat 15 Sep 2007 21:30
Det där var nog det sämsta motargument någonsin Max! Musik segregerar inte på samma sätt alls. Jag har aldrig sett emos börja slåss med gothare t.ex. ALDRIG. Men det har väl säkert hänt. Dock finns det supportrar som gör upp om plats och tid för att enbart slåss. Det är ju inte ens fotboll. Nej, men tänk efter hur spelarna kanske tänker, vad vet jag, men hade jag varit asgrym på fotboll så hade jag ju gärna velat spela med hela eliten. Det är alltid mycket roligare att vinna, som spelare. Jag tror verkligen att det hade gett mer. Skulle du vara emot en testperiod? Testa och se om de kan spela ihop, några träningsmatcher. Snälla, några fler argument med musikinblandning och jag blir mest bara besviken på dig.
den-dar-max
Sat 15 Sep 2007 21:31
Men du är ju helt oinsatt i situationen Anna. Öis, Gais & Häcken har inga huligansupportrar, det är IFK Göteborg som har det. Så att en sammanslagning skulle innebära att det skulle bli mindre segregering i den bemärkelsen att öisare och gaisare inte skulle slå varann på stan håller inte, för de slåss helt enkelt inte. De är helt vanliga fotbollsintresserade fans. "Hade jag varit asgrym på fotboll så hade jag ju gärna velat spela med hela eliten" så tror jag VERKLIGEN att de inte tänker. För spelarna i lagen skulle en hopslagning innebära att bara var tredje spelare skulle få spela kvar. Resten skulle det inte finnas plats för utan de skulle bli kickade och stå där utan lag & arbete. Det är inte bra någonstans... Sen är knappast dina argument av någon större klass dom heller. Generalisering att "Man märker ju att fotbolls-suportrar helt klart har en drastiskt lägre IQ-nivå" trodde jag att du var intelligentare än att göra. Du är smart Anna, såna uttalanden ska du inte behöva göra. Se där, ingen musikinblandning alls. Nöjd?
Anna-Kerstin
Sat 15 Sep 2007 17:32
Jag sa aldrig något om pengar. Hur som helst så anser jag fortfarande att det segregerar en stad, och att det är jävligt löjligt.
den-dar-max
Sat 15 Sep 2007 17:33
"Är det inte bättre med ett lag som skulle ta alla andra lag hur lätt som helst?" utläste jag som att du menade att med de tre klubbarnas gemensamma kapital & spelare så skulle de bli en enda mkt bättre & därmed rikare klubb. Det var så klubbarna resonerade med. Och visst, det är ju sant i sig, det säger jag inte emot heller. Så nej, du sa aldrig det men jag tolkade det som så. :)
Men det skulle aldrig funka. Men säg något som inte segregerar staden? Musik gör ju med det, man ser alla emos, gothare, punkare osv, som går runt i sina gäng å snackar skit om varandra. Ska man slå ihop all den musiken till ett med för att inte segregera staden där oxå då? Om fotboll är löjigt för att det segregerar Göteborg så är musik bra löjligt med.
Men det skulle aldrig funka. Men säg något som inte segregerar staden? Musik gör ju med det, man ser alla emos, gothare, punkare osv, som går runt i sina gäng å snackar skit om varandra. Ska man slå ihop all den musiken till ett med för att inte segregera staden där oxå då? Om fotboll är löjigt för att det segregerar Göteborg så är musik bra löjligt med.
Anna-Kerstin
Sat 15 Sep 2007 16:00
Så jävla dåligt. Alltså, vafan! Snacka om segregerad stad! Är det inte bättre med ett lag som skulle ta alla andra lag hur lätt som helst? Var finns logiken. Man märker ju att fotbolls-suportrar helt klart har en drastiskt lägre IQ-nivå
den-dar-max
Sat 15 Sep 2007 16:01
Håller inte med dig för fem öre! Fotboll är så mkt mer än bara pengar & att vinna matcher och titlar som du verkar påstå. Ett riktigt fan lever för laget, i med och motgång. Fotboll är lika mkt hjärta som en pengaprodukt. Och själva logiken ligger i att det är två rivalklubbar (Öis & Gais) med sammanlagt över 200 år av tradition som inte tål varann. Att bara lägg ner dom & slå ihop med rivalerna hade varit ett hån mot alla fans som brinner för klubbarna enda sen barnsben. Det har inte med lågt IQ att göra (även om det finns en del huliganer & andra neanderthalare inom fotbollen med) utan om hängivenhet & hjärta. Jag håller hellre på ett lag som ligger i division fem som har lite själ än ett lag som vinner championsleague men helt saknar hjärta, som bara har massvis av pengar. Jag kan förstå hur du tänker iom att du inte är så värst intresserad och insatt i det, men ÖIS för mig är så mkt mer än bara ett halvkasst fotbollslag. Det är kultur.
Anonymous
Sat 15 Sep 2007 11:30
JAAAAAAAAAAAAAAAA !!!!!!
21 comments on this photo
Directlink:
http://dayviews.com/den-dar-max/94879030/