Sunday 22 April 2007 photo 36/39
|
EJM gänget, bara en neppansimmare med :O:O va ere som händer
Annons
Comment the photo
vargan
Thu 11 Oct 2007 14:00
hahaha jag kommer ihåg vad kul det var när alla kommenterade på det här fotot hela tiden :D nåt spännande i vardagen liksom... lol
Mr.P
Fri 25 May 2007 11:57
"Swimming, what real men do while boys play football, baseball, basketball & soccer."
End of discussion...
End of discussion...
vargan
Fri 11 May 2007 12:08
okej jag tror jag menade "simning är inte bara en sport, det e en livsstil" :P oh btw, hata hammarby ! DIF :D:D:D:D
Ellboj
Wed 9 May 2007 15:10
haha sen när va simning inte en sport?:P o för övrigt så kommer Hif vinna allsvenskan... Hammarby då=) vi leder ju lixom :P
vargan
Wed 9 May 2007 13:49
Okej eftersom debatten blev lite död här så tänkte jag göra ett inlägg.. det e så kul oh komma in hit oh läsa vad som skrivits men på senate tiden har det inte tillkommit något vettigt :(:(:( aja, för det första vill jag bara säga att simning inte e en sport, det e en livsstil (H) sen så villl jag säga att... vafan nu kom jag inte på nåt bra :/ aja jag lämnar det långa skrivandet åt er i neppan :P
vargan
Fri 4 May 2007 13:56
heja dif :) nej emn seriöst, hur fan började det handla om fotboll här :S :P?
kula!
Fri 4 May 2007 13:52
glöm det!xD hur bra har de vart i början! henke larsson e ju bara hemma oh är hemma fru nu också så då har ni inte en chans! och jag gissar på walle!
mases
Tue 1 May 2007 15:29
okej, jag kände inte att den var riktad mot just mej men mot alla i den här diskussionen, alltså även mej. och hur ser min situation ut då, ni som vet? om jag har fel angående niklas så kan väl ni förklara hur det verkligen är? den fakta jag fått kommer ju ändå från er. jag menade att man har (jag är ensambarn så jag vet inte) en annan sorts kontakt till en bror än en annan person. om vi tittar på de stora fotbollsspelarna idag så säger statistiken *host* att de flesta har upptäckts av stora klubbar redan som 13-14-15 åringar och blivit erbjudna kontrakt. det innebär att de får en skräddarsydd utbildning som ska passa fotbollen så bra som möjligt, de har tillgång till psykologer, mental träning, kostrådgivning osv. Det betyder att de isåfall skulle börja träna själva som, jag vet inte, 10-åringar? Ta jeppe som exempel.. Tycker inte att man ska jämföra fotboll och simning för de är två helt olika sporter med enorma kommersiella skillnader. Fotboll är en lagsport, det är inte simning. Fotboll är idag en av världens största sporter, simning är inte riktigt lika stort.. Det medför att en talang i fotboll kommer att klara sig utmärkt rent ekonomiskt som superettanspelare när en simmare på absolut elitnivå (till exempel therese alshammar) tjänar ungefär lika mycket, även om hon tränar bra mycket mer? Det jag försöker säga är att jag tror att en fotbollspelare har bättre förutsättningar att verkligen kunna lägga upp en individuell träningsplan. eller?! det här med att man inte har nåt liv stämmer ju inte, det är väl ingen som sagt? tror folk menar att man inte har något liv utanför simningen eftersom det är en väldigt tidskrävande sport. puss och kram.
vargan
Tue 1 May 2007 10:01
okej nu orkar jag inte läsa allt som har skrivitsmen vad e det för filurer från götene som skriver en massa :S jag känner ingen från götene utom mattias men han byte juh :P oh som svar till marcus, tyvärr kan jag inte avgra vem som vunnitförrän debatten e slut :P
Ellboj
Tue 1 May 2007 09:26
nu jävlar kommer ja o marcus slå ihop oss o skriva nåt som krossar er =)
GÖTENE
Mon 30 Apr 2007 16:43
och det här har ingenting med hur många vi känner i EJM-truppen, utan det kunde likagärna handlat om VM eller bara vansbrosimningen. okej kula tränar som en idiot, men han gör det och han visar ju sen på tävlingarna varför han är värd de placeringarna han är. Och hur man lägger upp sitt liv är helt individuellt. Däremot är det sorligt att vissa tycker att de som tränar mycket inte ahr något liv, för de kasnke de visst har!!!! men det hela handlar ju om vad man prioriterar och hur mycket man vill. hihihihihihihihih döda oss inte!
GÖTENE
Mon 30 Apr 2007 16:36
Okej, nu är det såhär att det här var inte riktat mot just dig "avsändare mases". Däremot förstår vi din situation att du är frusterad. Jo, vi har faktiskt läst de tidigare inläggen. Men, en seriös idrottsman ser inte hinder, utan bara möjligheter. Angående vår f.d tränare Niclas Carlsson som nuvarande tränar simklubben Skäret tycker vi att dina påståenden är helt felaktiga, och vi tycker det är oerhört synd att du har fått den här uppfattningen när din fakta är väldigt orealistisk och bristande. Det var inga i götene som la av med simnignen när han flyttade, utan detta grundade sig på helt andra orsaker. Dessutom fick vi månaden efter en ny anställd tränare. Vem har sagt att en bror som tränare är bättre än ngn som man inte är släkt med? (om du frågar kula om det så har han nog en helt annan uppfattning). Vi ska vidarebifoga dina argument om niclas som tränare till mattias. Och angående fotbollsspelarna och deras talang så finns det även en enorm stor träningsbakgrund på eget ansvar. Efter sann fakta som tagits fram(statistik bland spelare i allsvenskan) säger de flesta att de som nått framgång, t.ex. spelat VM eller EM så låg individuell träning på toppen utav deras bakgrund. Däremot förstår vi er att banorna är uppbokade från halv fyra mån- fre och det går ju faktiskmt inte att göra någonting åt. Vi beklagar detta oerhört, MEN. Ansvar för egen träning handlar ju inte bara om tränign i bassäng, utan det finns ofantligt många andra träningssätt som gynnar en simmare. För alla vet ju att en talang inte håller livet ut. Som sagt, en idrottsman ser inte hinder, utan bara möjligheter. Tack för oss. Hoppas diskussionen fortsätter från andra håll och kanter angående träning, tränare och eget ansvar. Vi ville bara visa vårt perspektiv på vad "att-bli-bäst" handlar om. Puss och kram ;)
Ellboj
Mon 30 Apr 2007 12:40
okej, måste säga att detta va d finaste inlägget i hela debatten :D:D stolt över dig marcus :D:D
mases
Mon 30 Apr 2007 12:25
eh, okej.. hur många känner ni i ejm-truppen då? david, kula och thorsell? bara för att kula tränar som en idiot betyder det inte att alla orkar eller ens har möjlighet till det.. fan, hans tränare är ju han brorsa! klart att han har bättre kontakt med honom än vad vi/jag har med bosse. Att man behöver lägga ner tid på träningen vet vi redan men det är inte lätt när alla banorna är uppbokade från klockan halv fyra varje vardag. sen har man ju annat utanför simingen också, jag hade kunnat stannat hemma och tränat hela sportlovet men jag valde att åka nån annanstans.. hmm. från min sida handlar inte det här om att jag inte kom med till ejm, utan att jag är missnöjd med bosse överlag. framgår i alla mina inlägg btw, har ni läst dem? tror att de flesta är inne på samma spår också, det är ju bara jag av alla som skrivit som var i rätt ålder för att kvala in överhuvudtaget. Och vadå uppskatta eran tränare! Ni har ju aldrig ens träffat killen. Och vem är det som uppmanar mej att byta klubb varje gång jag nämner några av hans brister..? hmm.. Bo är inte som niklas, vi kan inte prata om sex med honom och annat som ni kunde när ni fortfarande simmade. Nämner inga namn nu och bli inte arga på mej men vem slutade när Niklas flyttade till skäret?Något som beckham och ronaldinho har gemensamt är ju deras medfödda talang, som en tränare har upptäckt och försiktigt tagit vara på. Enligt bosse är varje person själv ansvarig för att utveckla sin talang och det stämmer ju, men det skadar inte att motivera varje individ till att förbättra sig.
GÖTENE
Mon 30 Apr 2007 11:59
men på tal om det här med eran tränare. om ni tittar på bilden ovan och ser dessa simmare som gått vidare kan man också fundera på hur mycket tid de har lagt på sin träning, i och utanför bassängen. Att bli bäst, eller att i detta fall komma med till EJM handlar om så mycket mer än en tränare. Titta t. ex. på de bästa fotbollsspelarna i världen. Det räcker inte att bara vara med på de 5 simpassen, elelr fotbollsträningarna i veckan. utan de lägger ner enormt mycket mer tid både före coh efter träning. Hur kan beckham blivit känd för sina "frisparkar", jo för att han dag för dag när han var yngre stått och ritkigt NÖTT frisparkar, på egen hand förmodligen. Eller Ronaldinio och hans känsla för bollen. Inte ingår sånt i lagets träning.. Man måste ha det lilla extra för att bli bäst, det måste finnas en egoist i sig och det räcker inte att komma ner fem ggr i veckan och sen lägga all skit på tränaren om resultatet inte visar sig vara kanonbra. Sen det här med feedback, det är klart att det är viktigt. Men, individen har störst ansvar och det visar sig alltid i längden. Om vi får nämna våran kära vän kula t.ex. så har han lagt ner sjukt mycket tid på träning under årens lopp, och det visar ju som sagt resultat ;) Jaja, uppskatta eran tränare och ha ett leende på läpparna. För resultat kommer inte gratis. Vårt avslutande citat "Träna mest, bli bäst". Uppskatta eran tränare och era träningskompisar. Have a nice day :)
Ellboj
Mon 30 Apr 2007 10:43
aaa marcus, du sägger masssa vettiga saker, men d gör pontus och jag också... så isåna fall blir det en delad första
mases
Mon 30 Apr 2007 01:08
förresten vargan, tycker jag borde vinna eftersom jag det jag säger är vettigast. :D
mases
Mon 30 Apr 2007 00:39
typiskt götenebor. ska komma här och förstöra debatter.. kamilla och linn? heja kula
vargan
Sun 29 Apr 2007 21:55
haha asså jag tror att kula menade att nu känns det som om hans klubb oh tränare e bättre än vad den kändes innan ;p men hallå bill, jag undrar om vi kan få upp debatten i 10000 ord.. :P fast frågan e ju om man ska räkna med johnnys copy-past inlägg isf :O :P
Ellboj
Sun 29 Apr 2007 21:56
d kan vi säkert få upp den i, skulle va as coolt... hm nej vi räknar ej med johnnys fusk inlägg:P
Anonymous
Sun 29 Apr 2007 21:23
Bill!!!!!!!!!! Ditt tacktal!!!!!!!!!! :D :P
GÖTENE
Sun 29 Apr 2007 17:27
vadå mycket bättre klubb än förut? du har ju samma tränare nu som förut, mahahahah
kula
Sun 29 Apr 2007 17:09
hej! jag ville bara berätta att ni alla har gjort min vardag mycket bättre. nu känns det som jag har en mycket bättre tränare och klubb än förut. TACK SÅ MYCKET NEPTUN! mvh kulan;)
Ellboj
Sun 29 Apr 2007 10:23
hahahah, vadå e debatten slut nu:(?? ja får skriva ett tack tal på 50 ord senare för nu orkar ja inte
Anonymous
Sun 29 Apr 2007 00:52
Haha grattis Bill.. :D:D Härmed förklarar jag Bill Ellboj till vinnaren av debatten om bosse år 2007... Ett stort grattis till Bill.. Okej Bill, hur känns det nu då när du har vunnit?? Kan du beskriva känslan med några ord! (minst 50 och max 150 ord, tack på förhand) HURRAAAAA FÖR BILL!!!!!! :D
Ellboj
Sat 28 Apr 2007 22:56
haha sjysst, då leder jag ord ligan alltså eftersom Johnny hade fuskat med att kopiera alla våra andra så.. YEYYY TILL MIG :D:D
vargan
Sat 28 Apr 2007 21:51
OKEJ ! här är lite statistik för er som undrar :P
Pontus första inlägg från den 22/04-07 18:17 var på 239 ord, helt okej !
Pontus inlägg från den 23/04-07 20:38 var på 420 ord, duktigt !
Marcus inlägg från den 24/04-07 11:09 var på 500 ord, wow !
Bills inlägg från den 24/04-07 11:39 var på 689 ord, well done !
Pontus inlägg från den 24/04-07 13:19 var på 467 ord, lite bättre än sist !
(extra; den 24/04-07 13:27 gjorde Pontus ett väldigt vanligt stavfel vilket jag nu känner mig tvungen att upplysa er om eftersom jag går Viktor Rydberg. Han stavade "probably" som "probebly")
Marcus inlägg från den 24/04-07 18:47 var på 512 ord, en liten förbättring ! Och så får han ett plus för att han använde någorlunda korrekt grammatik, versaler etc..
Okej, nu kommer något ganska häpnadsväckande.. Johnnys inlägg från den 24/04-07 20:30 (som jag tyvärr inte hade krafter kvar att läsa) var på hela 1279 ord ! Det är längre än hela min konfliktanalys jag skrev om Somalia på SO:n ! Wow..
Den 24/04-07 gjorde även Malin två tappra försök på 111 respektive 232 ord, bra kämpat men inte riktigt lika långt som killarna ! Måste däremot hålla med Bill om att det sistnämnda inlägget på 232 ord hade ett väldigt viktigt budskap och var ett positivt inlägg i denna annars så mansdominerade debatt !
Vickis inlägg från den 25/04-07 14:04 kom upp i 125 ord, tack för visat intresse i alla fall !
Alexander skrev därefter den 26/04-07 11:46 ett väldigt klokt inlägg om farbror Gunnar på 143 ord !
(extra; en homosexuell person anser att Bosse, den omdebatterade, är söt den 26/04-07 15:43 )
Som avslut vill jag bara säga att exklusive mitt eget inlägg som jag skickar just nu så har det lagts ner 6468 ord på den här debatten. Väldigt intressant, även om jag inte orkat läsa allt. God natt !
M.v.h.
Fanny Varga
Pontus första inlägg från den 22/04-07 18:17 var på 239 ord, helt okej !
Pontus inlägg från den 23/04-07 20:38 var på 420 ord, duktigt !
Marcus inlägg från den 24/04-07 11:09 var på 500 ord, wow !
Bills inlägg från den 24/04-07 11:39 var på 689 ord, well done !
Pontus inlägg från den 24/04-07 13:19 var på 467 ord, lite bättre än sist !
(extra; den 24/04-07 13:27 gjorde Pontus ett väldigt vanligt stavfel vilket jag nu känner mig tvungen att upplysa er om eftersom jag går Viktor Rydberg. Han stavade "probably" som "probebly")
Marcus inlägg från den 24/04-07 18:47 var på 512 ord, en liten förbättring ! Och så får han ett plus för att han använde någorlunda korrekt grammatik, versaler etc..
Okej, nu kommer något ganska häpnadsväckande.. Johnnys inlägg från den 24/04-07 20:30 (som jag tyvärr inte hade krafter kvar att läsa) var på hela 1279 ord ! Det är längre än hela min konfliktanalys jag skrev om Somalia på SO:n ! Wow..
Den 24/04-07 gjorde även Malin två tappra försök på 111 respektive 232 ord, bra kämpat men inte riktigt lika långt som killarna ! Måste däremot hålla med Bill om att det sistnämnda inlägget på 232 ord hade ett väldigt viktigt budskap och var ett positivt inlägg i denna annars så mansdominerade debatt !
Vickis inlägg från den 25/04-07 14:04 kom upp i 125 ord, tack för visat intresse i alla fall !
Alexander skrev därefter den 26/04-07 11:46 ett väldigt klokt inlägg om farbror Gunnar på 143 ord !
(extra; en homosexuell person anser att Bosse, den omdebatterade, är söt den 26/04-07 15:43 )
Som avslut vill jag bara säga att exklusive mitt eget inlägg som jag skickar just nu så har det lagts ner 6468 ord på den här debatten. Väldigt intressant, även om jag inte orkat läsa allt. God natt !
M.v.h.
Fanny Varga
Ellboj
Fri 27 Apr 2007 22:03
asså nu vet typ föräldrar om denna sida och ryktet går som följande (Bill snackar skit om Bosse på hans hemsida) vilket är ortroligt fel... jag och pontus är väl dem två som har försvarat bosse under denna "Debatt". Och inte bara under denna diskusion så har ja förvsarat Bosse, jag gillar hans pass och dem funkar för mig, nästan alla av mina kortbane pers e från tiden med bosse... hans pass är kanske tråkiga ibland men dem har en mening och kör man dem som man ska och tar till en del eget anvsar så har man en stor chans att bli bra... MEN FÖRSTÅ NU, DETTA ÄR INTE MIN HEMSIDA :P... OCH JAG GILLAR BOSSE, SNACKAR VERKLIGEN INTE SKIT OM HAN......
Denzi
Thu 26 Apr 2007 22:34
jäääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääävlar vad ni är stööööööööööööööööööööörda!!!!! hur fan pallar ni ta det där här!!???!!?!?!?! finns det inte ngn träning ni kan snacka på??
en bra lösning ä ratt ni kommer till s02:D:D vi fixar en ny storklubb för min tränare ääääger eller hur bill:P
en bra lösning ä ratt ni kommer till s02:D:D vi fixar en ny storklubb för min tränare ääääger eller hur bill:P
Alex_N
Thu 26 Apr 2007 11:46
ja tycker att bosse är både dålig och bra..... t.ex. under passet så gör ju bosse inte ett skit.. han bara går på kanten och dricker kaffe... va e det lixom?men tränare ska ju ge teknikråd, peppa och sånna saker men bosse gör inget av det!! en som är grym på det är gunnar!!! han är ett praktexemplar på en bra tränare tycker jag! han går på kanten och hjälper alla med teknik och allt MAN FRÅGAR OM! ingen av er har haft gunnar man jag har det och han är så jävla mycket bättre en bosse!! .... det är många som klagar på bosses pass är tråkiga och kasse .... ja tycker också passen är jääävligt tråkiga ibland och han har ingen variation på passen!! men passen är va man gör dom till!! och eeehh hinner inte mer nu skriver mer sen:D:D
Anonymous
Wed 25 Apr 2007 22:05
Haha aa gör det.. :P Du kommer behöva upprepa allt som redan står.. :P
Ellboj
Wed 25 Apr 2007 21:26
haha nej dem e inte roligast eftersom man inte orkar läsa dem:P ja funderar på att skriva ett långt
Anonymous
Wed 25 Apr 2007 20:55
(skriv hälst inllägg som är toooook långa.. dom är de roligaste!) :D
Anonymous
Wed 25 Apr 2007 20:54
Nu tycker jag vi ska ta allt från början igen! :D Det e ju ganska kul faktiskt.. :P fråga ett: Varför e typ alla kassa?? :D ;P
vicki
Wed 25 Apr 2007 14:04
jo men det här om bosse..det e ju så månag som klagar..men e det nån som e beredd att ta upp det här eller är det bara en massa snack? jag tycker för övrigt att bosse e en bra tränare, dock blir man inte bra av bosses pass om man inte kör alla. det finns knappt någon individualism eller något intiativtagande från bosses sida. klart att man kan få hjälp om man ber om det men som marcus (trro jag det va) sa, man ska inte behöva stanna mitt i en serie för att fråga om tekniken. och ofta vet man inet ens själv att man gör fel. sedan är alltid feedback som ebstår av mer än "´jo men det såg bra ut.." att önska..
Ellboj
Wed 25 Apr 2007 13:51
okej nu blev ja took sur, ja va på matchen o ja kom in precis när fitt aik gjorde mål, d va fult.... BAJEN ÄGDE HELA MATCHEN .. VI HAD SNYGGASTE ANFALL O ALLT.. Aik sög verkligen o d säger ja inte för att ja hatar aik... utan för att ja gillar os äga sanningen... förövrigt så ska vi snacka simning här ditt svin
Anonymous
Wed 25 Apr 2007 10:04
haha föresten så har jag skrivit den längsta komentaren.. ;D ;P hihi (fuskade bara lite) :D
Anonymous
Wed 25 Apr 2007 10:03
Håll käften Marcus! "ge dom bananer".. Du kan gå och duscha! :D Ni hade ju bara tur igårdagens match! :D Vänta du bara tills ni möter djurgården!!!!!! då blir det andra bullar! :D :P (eller kanske bananer) ;P
mases
Wed 25 Apr 2007 08:06
men vem fan kunde vänta sig att johnny skulle tänka... :D ge dom bananer! förresten bill hur gick det i matchen igår? :D har inte tid att skriva värsta grjen nu får bli i eftermiddag, när är eran middag? vilken tid börjar den liksom?
Ellboj
Tue 24 Apr 2007 23:32
ojoj angående malins andra inlägg.. detta som står under mitt nu... bästa inlägget på hela debatten enligt mig, hoppas detta får typ SMÅ tjejerna att förstå nu, nämner inga namn men hoppas paulina o sanna tar åt sig :P fniss..
O SEN ANGÅENDE JOHNNY, ja vart så stolt när ja såg din fina text, o så visar det sig att du har COPAT allt.. fan va dåligt, men du e en tour o ja förlåter dig :D:D
O SEN ANGÅENDE JOHNNY, ja vart så stolt när ja såg din fina text, o så visar det sig att du har COPAT allt.. fan va dåligt, men du e en tour o ja förlåter dig :D:D
mallan
Tue 24 Apr 2007 21:18
ska lägga till en grej angående ludde. När jag simmade med ludde var jag vann jag i princip allt jag ställde upp med på sum-sim. Jag var ju en super-talang samtidigt som ludde körde skiten ur mej. Saken är den att när jag var 11, 12, 13 år fick jag inge syra, jag kände inget, det var bara att göra som ludde sa. När jag blev 14-15 tränade jag fortfarnde för ludde men plötsligt var det inte så lätt längre. Jag blev tjockare, hihi, kankse mer i skolan och andra intressen kom upp typ. Kom på att simingen inte är hela livet. Hur som helst, det jag ville få fram var att luddes träning passar bara 11-14åringar typ. Det är ju därför han bara vill träna barn i den åldern. Jag skulle idag aldrig kunna träna för honom, kan säga tt det var han som gjorde att tänkte sluta med simngen ett tag där också. Bosse passar mycket bättre för mig nu känner jag. Jag har inte persat på 200 och 100 fr på 5 år men jag skyller inte på Bosse eller tycker att ludde var en bättre tränare. Dom är ju två helt olika tränare som tränar helt olika slags människor, med helst olika slags liv och förutsättningar. Jag tror på att det är olika yttre faktorer som har spelat in på min "karriär", man kan inte skylla på tränaren.
mallan
Tue 24 Apr 2007 20:58
hej, får man vara med i debatten?
haha och så kommer johnny och förstör den seriösa debatten med ett himla copy/paste inlägg, fy på han!!;)
Aja, nu har jag läst i princip alla kommentarer, tog typ 100 år:P . Så nu ska jag säga att ni säger ju alla vettiga saker. Saken är väl den att det finns inte någon tränare som är helt perfekt. Alla tränare har olika styrkor och svagheter. Jag tycker också att Bosse har sina svagheter men som Pontus säger får man då ta tag i det själv i stället för att bara snacka skit. Just nu känns det som att det är MYCKET SNACK, LITE ACTION.
haha och så kommer johnny och förstör den seriösa debatten med ett himla copy/paste inlägg, fy på han!!;)
Aja, nu har jag läst i princip alla kommentarer, tog typ 100 år:P . Så nu ska jag säga att ni säger ju alla vettiga saker. Saken är väl den att det finns inte någon tränare som är helt perfekt. Alla tränare har olika styrkor och svagheter. Jag tycker också att Bosse har sina svagheter men som Pontus säger får man då ta tag i det själv i stället för att bara snacka skit. Just nu känns det som att det är MYCKET SNACK, LITE ACTION.
Anonymous
Tue 24 Apr 2007 20:30
Nu e det såhär att.. Om inte jag mins fel så när ludde var tränare va det istället:"han kör för hårt, bla bla bla" och det va värsta tjafset om hur han körde söndar alla osv, om man vill träna långt och hårt så är det bara att lägga sig med simon och köra hans distans pass, men då ska man inte heller klaga på att medel eller sprint passet är för jobbigt och långt. Jag blir sur när man lägger hela skulden på någon utan någon vidare motievering, och specielt när det är en sådan otroligt induviduel sak, det är så jävla larvigt att inte våga så för vad man tycker och säga det, att man sedan kommer få en massa skit måste man ha beräknat innan efter som man troligen kommer "trampa någon på tårna"!Men om det är någonting som är kul med den här sporten så är det ju att prestera, och det gör man genom att ta sig igenom de här passen som är så sjuuukt tråkiga och jobbiga.alltså blir det att man inte kommer ha lika roligt längre o man kommer inte hinna snacka lika mycket o alltså förlorar man en del på det Kanske gå igenom innan passet vad han vill att man ska tänka på eller förklara syftet med passet. det är sådana saker som för mig att fokusera, att veta vilket mål jag arbetar mot och ge mej fan på att nå det. lite peptalk vore inte helt fel. Jag försöker inte trycka ner någon eller några genom att skriva detta, jag försöker bara få folk att tänka till och ta det lilla extra steget som krävs! och om man jämnför svaren som kommit nu med de som va efter mitt första inlägg så va det jävligt lama.. föresten bill, vem har sagt att du måste sluta vara med dina kompisar bara för du vill bli bättre på att simma? det bosse troligen menar att under träningstid så ska du hålla fokus på simningen. jag behöver mängder med träning för att bli någolunda bättre, jag är inte nån jäkla talang som typ dem flesta andra som simmar i neppans högre grupper, jag är ändå en av dem som tränat mest under alla år. De kommer med feedback utan att man behöver be om det (kan bli jobbigt mitt i en serie att be någon kolla på ens teknik). De ser om det är något man behöver förbättra. Det handlar om hur väl man tar vara på den. Jag tror till exempel att Niklas hade varit snabbare om han lagt ner lite mer tid på träningen. dock inte kraft, för när han tränar så gör han det rätt med en tanke bakom allt. om man prioriterar att gå upp 10 minuter innnan än o simma dem extra minutrarna och kanske bli bättre i längden... och det där med att karin e bättre:P d va just på den grejjen me starten lr:P? asså Bosse såg väl att problemet låg i att du var tvungen att få med dig farten bättre från kickarna och på så sätt kan du bli snabbare, karin såg att du skulle accelera kickarna. Genast fick jag ett mycket bättre svar, det handlade om att jag skulle accelerera i mina kickar - börja med stora och lugna och avsluta med två-tre snabba. En sak som Pontus har helt rätt i är att vi borde verkligen snacka med bosse om det här. så att säga att han inte bryr sig stämmer inte. De han inte bryr sig om är de som bara snackar och inte levererar eller ens försöker leverera. Visst, han kanske kan variera passen lite men det jag behöver som mest från bosse är att han är aktiv under de två timmarna vi ligger i vattnet. Kanske gå igenom innan passet vad han vill att man ska tänka på eller förklara syftet med passet. bättre på att simma? det bosse troligen menar att under träningstid så ska du hålla fokus på simningen. det är ca.2 timmar" aa det är 2 timmar man ska hålla fokus och simmare emellan är enormt viktigt och jag känner att jag inte har den kontakten med bosse.Tydligen så har Glen sagt att om vi vill ha en förbättring så måste VI göra något, inte vänta på att någon annan ska göra det åt ossdialog tränare och simmare emellan är enormt viktigt och jag känner att jag inte har den kontakten med bosse. Det är då också svårt för mej att ha målsnack och planera min träning. Och det beror inte på att jag inte har försökt, det är alltid någonting jag har gjort fel som han mycket hellre pratar om. Får man ständigt ta skit av någon är det naturligt att man undviker den personen, eller? Att en tränare behöver vara pedagogisk gentemot sina simmare runt kramas och spruta vatten på varandra eller vad man nu gör" detta låter som nertryckning tycker jag... "föresten bill, vem har sagt att du måste bosse låter alla göra, jag håller med om att han är dålig på feedback och sånt, men ber man honom under at pass att klocka eller något så gör han det garanterat. men frågan är vill man gå den hårda vägen, fråga bosse om som jag säger"-hållning och säga att man ska lägga i en till lina det första han gör. Man kan ju jämföra med niko till exempel, han är ju mer som bosse låter alla göra, jag håller med om att han är dålig på feedback och sånt, men ber man honom under at pass att klocka eller något så gör han det garanterat. men frågan är vill man gå den hårda vägen, fråga bosse om att bli klockad, bli tvungen att ligga på smärtgränsen hela tiden och i slutändan få resultat, ELLER gå den lätta vägen genom att ligga på träningen och simma ben och tävla med brudarna på kantbanan (som är flera klasser under) eller snacka med sin kusin i 30 minuter, eller att man knappt tränar längre och sedan kunna skylla på bosse för att han inte gjorde något. valet är upp till en själv helt enket , precis som jag skrev förut är bosse inte intresserad av att dem som håller . Men om det är någonting som är kul med den här sporten så är det ju att prestera, och det gör man genom att ta sig igenom de här passen som är så sjuuukt tråkiga och jobbiga. Det är ju ändå den hårda sanningen! Visst, han kanske kan variera passen lite men det jag behöver som mest från bosse är att han är aktiv under de två timmarna vi ligger i vattnet. Kanske gå igenom innan passet vad han vill att man ska tänka på eller förklara syftet med passet. det är sådana saker som för mig att fokusera, att veta vilket mål jag arbetar mot och ge mej fan på att nå det. lite peptalk vore inte helt fel. om han skulle komma ner till simhallen med en skön attityd och inställning till sitt jobbenormt viktigt och jag känner att jag inte har den kontakten med bosse. Det är då också svårt för mej att ha målsnack och planera kommer få en massa skit måste man ha beräknat innan efter som man troligen kommer "trampa någon på tårna"! om det är så jävla dåligt som det påstås istället för att gå och tjura så våga stå upp snacka med bosse, att springa bakom ryggen och gnälla hjälper ingen. Och om han vänder sig om och går så får man väll bara säga till på skarpen så han fattar att det.
DET VAR ALLT JAG HADE OCH SÄGA! TACK FÖR VISAT INTRESSE! :D ;)
//Johnny
DET VAR ALLT JAG HADE OCH SÄGA! TACK FÖR VISAT INTRESSE! :D ;)
//Johnny
mases
Tue 24 Apr 2007 18:47
okej bill, snällt av dej att upprätthålla tryckfriheten :) angående det här med talang, jag tror att alla som klarar av att ta sig upp till a-gruppen i Sveriges bästa simklubb, ta medalj på stora mästerskap och prestera tider som många bara kan drömma om har talang till viss del. det handlar om hur väl man tar vara på den. Jag tror till exempel att Niklas hade varit snabbare om han lagt ner lite mer tid på träningen. dock inte kraft, för när han tränar så gör han det rätt med en tanke bakom allt. Kvalitet är bättre än kvantitet?
Jag tycker att Karins svar var bättre eftersom hon gav ett mer ingående och motiverande svar, det är sånt som räknad tycker jag. Att säga att jag ska ha med mej farten i simningen visste jag redan, så vad hjälper det mer? Att kunna föra en dialog tränare och simmare emellan är enormt viktigt och jag känner att jag inte har den kontakten med bosse. Det är då också svårt för mej att ha målsnack och planera min träning. Och det beror inte på att jag inte har försökt, det är alltid någonting jag har gjort fel som han mycket hellre pratar om. Får man ständigt ta skit av någon är det naturligt att man undviker den personen, eller? Att en tränare behöver vara pedagogisk gentemot sina simmare är knappast någon nyhet, inte för bosse heller.
Egentligen vet jag inte vad jag tycker om bosses pass. Jga menar, det är ju inte så jävla kul att plåga sig själv, det finns mycket roligare saker. Men om det är någonting som är kul med den här sporten så är det ju att prestera, och det gör man genom att ta sig igenom de här passen som är så sjuuukt tråkiga och jobbiga. Det är ju ändå den hårda sanningen! Visst, han kanske kan variera passen lite men det jag behöver som mest från bosse är att han är aktiv under de två timmarna vi ligger i vattnet. Kanske gå igenom innan passet vad han vill att man ska tänka på eller förklara syftet med passet. det är sådana saker som för mig att fokusera, att veta vilket mål jag arbetar mot och ge mej fan på att nå det. lite peptalk vore inte helt fel. om han skulle komma ner till simhallen med en skön attityd och inställning till sitt jobb vore ju gött mos som fan.. Kanske hälsa och snacka lite skit, att lägga sig på samma nivå istället för att glida in med nån slags "jag är bossen - ni ska bara göra som jag säger"-hållning och säga att man ska lägga i en till lina det första han gör. Man kan ju jämföra med niko till exempel, han är ju mer som en kompis än en tränare, och personligen tar jag åt mej mer av vad niko säger just därför att han verkar vilja vara där för att hjälpa. håller med dej bill, värsta debatten ju. vore ifs kul om fler än vi tre skriver vad de tycker om saken...
Jag tycker att Karins svar var bättre eftersom hon gav ett mer ingående och motiverande svar, det är sånt som räknad tycker jag. Att säga att jag ska ha med mej farten i simningen visste jag redan, så vad hjälper det mer? Att kunna föra en dialog tränare och simmare emellan är enormt viktigt och jag känner att jag inte har den kontakten med bosse. Det är då också svårt för mej att ha målsnack och planera min träning. Och det beror inte på att jag inte har försökt, det är alltid någonting jag har gjort fel som han mycket hellre pratar om. Får man ständigt ta skit av någon är det naturligt att man undviker den personen, eller? Att en tränare behöver vara pedagogisk gentemot sina simmare är knappast någon nyhet, inte för bosse heller.
Egentligen vet jag inte vad jag tycker om bosses pass. Jga menar, det är ju inte så jävla kul att plåga sig själv, det finns mycket roligare saker. Men om det är någonting som är kul med den här sporten så är det ju att prestera, och det gör man genom att ta sig igenom de här passen som är så sjuuukt tråkiga och jobbiga. Det är ju ändå den hårda sanningen! Visst, han kanske kan variera passen lite men det jag behöver som mest från bosse är att han är aktiv under de två timmarna vi ligger i vattnet. Kanske gå igenom innan passet vad han vill att man ska tänka på eller förklara syftet med passet. det är sådana saker som för mig att fokusera, att veta vilket mål jag arbetar mot och ge mej fan på att nå det. lite peptalk vore inte helt fel. om han skulle komma ner till simhallen med en skön attityd och inställning till sitt jobb vore ju gött mos som fan.. Kanske hälsa och snacka lite skit, att lägga sig på samma nivå istället för att glida in med nån slags "jag är bossen - ni ska bara göra som jag säger"-hållning och säga att man ska lägga i en till lina det första han gör. Man kan ju jämföra med niko till exempel, han är ju mer som en kompis än en tränare, och personligen tar jag åt mej mer av vad niko säger just därför att han verkar vilja vara där för att hjälpa. håller med dej bill, värsta debatten ju. vore ifs kul om fler än vi tre skriver vad de tycker om saken...
mr.P
Tue 24 Apr 2007 13:30
ps, jävla skit sida, det borde uppdateras konstant så blir det inte så mycket skumma "hopp" :P
Mr.P
Tue 24 Apr 2007 13:29
det skulle jah inte säga, snarare ne pik för att öppna ögonen.
om du kommer lite tidigare så kommer du märka att både johnny och marcus faktiskt är där run halv 5 oftast. det är 30 min, sedan gar ni minst 15 min efter passet.
om du kommer lite tidigare så kommer du märka att både johnny och marcus faktiskt är där run halv 5 oftast. det är 30 min, sedan gar ni minst 15 min efter passet.
Ellboj
Tue 24 Apr 2007 13:28
"nu känns det som ni har förstått och faktiskt kommer ta tag i "Bosse problemet" om det nu faktiskt är så stort. eller i alla fall snacka med en och en. med andra ord: "my work here is probebly done"! okej,, du menar på att det är din förtjänst okej,, MR. DIVA kanske du borde skriva nästa gång di skriver här .. lr va tycker du
Ellboj
Tue 24 Apr 2007 13:27
måste bara säga att detta är en fin och LÅNG diskussions grej fniss:D:D så fortsätt skriva nu, d e kul :P
Mr.P
Tue 24 Apr 2007 13:27
nu känns det som ni har förstått och faktiskt kommer ta tag i "Bosse problemet" om det nu faktiskt är så stort. eller i alla fall snacka med en och en. med andra ord: "my work here is probebly done"!
Ellboj
Tue 24 Apr 2007 13:26
"Jag försöker inte trycka ner någon eller några genom att skriva detta," eh okej ?? då ska vi se, "på de serierna som är f4-f5 så kör man allt istället för att ligga på f3 fram till sista där man helt plötsligt sänkter sig 5-10 sek." ... "stutsa runt kramas och spruta vatten på varandra eller vad man nu gör" detta låter som nertryckning tycker jag... "föresten bill, vem har sagt att du måste sluta vara med dina kompisar bara för du vill bli bättre på att simma? det bosse troligen menar att under träningstid så ska du hålla fokus på simningen. det är ca.2 timmar" aa det är 2 timmar man ska hålla fokus, MEN JAG TRÄFFAR DEM OCKSÅ BARA UNDER 2 TIMMAR VARJE DAG.. alltså blir det att man inte kommer ha lika roligt längre o man kommer inte hinna snacka lika mycket o alltså förlorar man en del på det
Mr.P
Tue 24 Apr 2007 13:19
"En sak som Pontus har helt rätt i är att vi borde verkligen snacka med bosse om det här. Tydligen så har Glen sagt att om vi vill ha en förbättring så måste VI göra något, inte vänta på att någon annan ska göra det åt oss"
precis vad jag har försökt säga! tack "Toasten"!
Att jag simmar i Elit och "svansar" efter Axel och Petter har fan heller ingeting med det här att göra!! så lämna det utanför, det är ett helt annat ämne! Men om det är det som ska diskuteras så visst, ska vi se hur länge den diskussionen håller!!
Det va sa var att jag vet mer om dethär efter som jag pratar med bosse, och jag hade aldrig skrivit något om detta om jag inte va säker på det och visste vad jag stog!! Jag försöker inte trycka ner någon eller några genom att skriva detta, jag försöker bara få folk att tänka till och ta det lilla extra steget som krävs! och om man jämnför svaren som kommit nu med de som va efter mitt första inlägg så va det jävligt lama..
föresten bill, vem har sagt att du måste sluta vara med dina kompisar bara för du vill bli bättre på att simma? det bosse troligen menar att under träningstid så ska du hålla fokus på simningen. det är ca.2 timmar som man inte kan stutsa runt kramas och spruta vatten på varandra eller vad man nu gör.
Om jag nu ska ge ett tips på hur man ska utveklas så kan man börja med att skita i vad alla andra säger och tycker (förutom tränaren), på de serierna som är f4-f5 så kör man allt istället för att ligga på f3 fram till sista där man helt plötsligt sänkter sig 5-10 sek. göra det som står på passet och komma med egna ideer och funderingar, våga fråga/tycka till.
Istället för att tycka man är bäst, titta på de som faktiskt är bättre, analysera vad de gör som får dem att simma så bra och sedan ha en bra konversation med sin tränare. ibland kanske svälja stoltheten för en tränare om tränat simmare i 40år sitter oftars på rätt mycket information! "om det inte droppar ut av sig själv så krama ut det"! det här är några få av de grejerna som jag har gjort och det har fungerat för mig, eller??
när det gäller bossa så kan man väll säga "man kan inte lära en gammal hund sitta" men man kan lura den till att sätta sig ner på ett eller annat sätt. använda skallen helt enkelt.
p.s "Och jag tycker absolut inte att Pontus är töntig, tror tvärtom att han vet vad han pratar om. Han har ju lyckats bättre än någon av oss" tack så mycket =)
precis vad jag har försökt säga! tack "Toasten"!
Att jag simmar i Elit och "svansar" efter Axel och Petter har fan heller ingeting med det här att göra!! så lämna det utanför, det är ett helt annat ämne! Men om det är det som ska diskuteras så visst, ska vi se hur länge den diskussionen håller!!
Det va sa var att jag vet mer om dethär efter som jag pratar med bosse, och jag hade aldrig skrivit något om detta om jag inte va säker på det och visste vad jag stog!! Jag försöker inte trycka ner någon eller några genom att skriva detta, jag försöker bara få folk att tänka till och ta det lilla extra steget som krävs! och om man jämnför svaren som kommit nu med de som va efter mitt första inlägg så va det jävligt lama..
föresten bill, vem har sagt att du måste sluta vara med dina kompisar bara för du vill bli bättre på att simma? det bosse troligen menar att under träningstid så ska du hålla fokus på simningen. det är ca.2 timmar som man inte kan stutsa runt kramas och spruta vatten på varandra eller vad man nu gör.
Om jag nu ska ge ett tips på hur man ska utveklas så kan man börja med att skita i vad alla andra säger och tycker (förutom tränaren), på de serierna som är f4-f5 så kör man allt istället för att ligga på f3 fram till sista där man helt plötsligt sänkter sig 5-10 sek. göra det som står på passet och komma med egna ideer och funderingar, våga fråga/tycka till.
Istället för att tycka man är bäst, titta på de som faktiskt är bättre, analysera vad de gör som får dem att simma så bra och sedan ha en bra konversation med sin tränare. ibland kanske svälja stoltheten för en tränare om tränat simmare i 40år sitter oftars på rätt mycket information! "om det inte droppar ut av sig själv så krama ut det"! det här är några få av de grejerna som jag har gjort och det har fungerat för mig, eller??
när det gäller bossa så kan man väll säga "man kan inte lära en gammal hund sitta" men man kan lura den till att sätta sig ner på ett eller annat sätt. använda skallen helt enkelt.
p.s "Och jag tycker absolut inte att Pontus är töntig, tror tvärtom att han vet vad han pratar om. Han har ju lyckats bättre än någon av oss" tack så mycket =)
Mr.P
Tue 24 Apr 2007 12:33
note:ne jag tog bara några snabba namn som jag va rätt säkra på :P annars va det inget speciellt. så det va inte menat att alla andra super utom dem. :P
Ellboj
Tue 24 Apr 2007 11:39
marcus du gör mig grymt besviken, ja skulle ha raderat din text om det inte vore för att du får ha din åsikt i det hela o det vore inte rätt av mig att ta bort den... du har rätt i det du säger, verkligen.. ja håller till 100% med... Bosse kanske är inaktiv under träningarna och sitter o dricker sitt kaffe, men asså jag tycker att man får feedback då och då, det kanske bara är till mig han säger sånt? vad vet jag... men han säger till om dem sakerna ja måste förbättre och det tycker jag är bra så jag inte glömmer bort och kör med fel teknik... det är ju så här, han skiter i dem som skiter i passen... ja vill inte nämna några namn men de namn som ständigt kommer upp är tourarnas, ibland marcus och några till... jag får ofta höra detta av bosse "Bill du kör alltid så bra när du e fokuserad, va inte med niklas, johnny o marcus... det är inte bra för dig"... ja menar, d e sant d han säger... men ska ja sluta vara med mina kompisar bara för att simma lite bättre, är det värt det?? ... jag behöver mängder med träning för att bli någolunda bättre, jag är inte nån jäkla talang som typ dem flesta andra som simmar i neppans högre grupper, jag är ändå en av dem som tränat mest under alla år... och vad har jag fått ut av det, ett Brons på sum-sim som jag lever på än idag, kul lixom... för att ja ska ha nån chans att bli bättre så måste jag få träna mycket simning och hårda bröstserier, men jag tycker inte att jag har chansen att göra det när ja får ligga på kantbanor där det inte finns någonplats lr om jag ska ligga på medelbaonr där folk kör massa frissim, då kommer ja efter om jag ska köra bröst, kul o bli klar sist med passet lixom, vi är så jävla lata i neppan... om man prioriterar att gå upp 10 minuter innnan än o simma dem extra minutrarna och kanske bli bättre i längden... och det där med att karin e bättre:P d va just på den grejjen me starten lr:P? asså Bosse såg väl att problemet låg i att du var tvungen att få med dig farten bättre från kickarna och på så sätt kan du bli snabbare, karin såg att du skulle accelera kickarna... du valde att karins svar va bättre.... personligen så tycker jag att Bosses svar var bättre, han kunde iofs ha sagt något om hur du skulle förbättra det... det känns som att eftersom några klagade på bosse så ska alla göra det, tänk efetr lite grann, hans pass är bra om man kör dem som man ska, det finns en tanke bakom passen, han har tänkt efter lika mycket på distanspasset som på sprint passet... Och det at Anne och Gunnar är bättre, visst att dem kommer med tips om tekink och sånt, det är naturligvis bra, men jag skulle iaf inte idag kunna tänka mig att träna med varken anne lr gunnar, och det är för att annes pass är på typ 7000 och det funkar inte för min tunga kropp och gunnars pass är också på långa distanser, och jag ser inga bra bröstsimmare i någon av elit lr b-gruppen... vill vi ha ett samtal så ska vi väl ha det, men nu tycker ja bosse har förbättrats, han har gjort nya gruper och verkligen tänkt på var och en, han har haft personliga snack med några av oss om det låter bra och man har fått komma med invändningar och andra förslag o han har gått med på det... detta visar på att han faktiskt värnar om vårt bästa och vill att vi ska bli de bästa vi kan... personligen tycker jag det nya upplägget verkar bra.. funkar för både 50 som 200 bröst... och det med supningen, aa vi super mycket i neppan, det skyller jag på stefan och dem för :P Tack och hej för mig nu orkar ja inte skriva mera skit
mases
Tue 24 Apr 2007 11:12
gömde en sak som du glömde pontus. jag har inte heller supit skallen av mej, är nog bangaren i hela neptun typ haha
mases
Tue 24 Apr 2007 11:09
håller med pontus lite grann faktiskt, men samtidigt inte. Jag håller med pontus om att bosse hjälper en om man bara ber om det, och jag förstår att han inte bryr sej om dem som själva inte gör det bästa av situationen. däremot kan jag inte hålla med om att man ska simma simons pass om man vill bli bra på till exempel 100 fjärilsim. Hans pass är ju främst menat för dem som vill bli bra på frisim, gärna långt också. Dessutom kritiserar jag bosse för att jag inte har kört en enda (!) hel hundring fjäril sen vi var i Thailand om jag kommer ihåg rätt. Det finns bara inte med i hans pass och om man ber honom att få köra fjäril istället för frisim så Då ska vi inte ens börja prata om passen vi simmat i långbana den här säsongen.
Och jag tänker verkligen inte säga att niklas inte förtjänar att komma med, för det gör han ju. Även om han inte tränar varje pass eller simmar i två timmar varje dag så har han ändå en plan med det hela. Alla vi vet ju att han satsar mest på 50 bröstsim och då krävs att man tränar på sin explosivitet mer än uthållighet. det är just det han har gjort när han tränat i gymet halva tiden. om man ska bli snabb på 200 fjärilsim däremot krävs lite annan träning ;).. Känner mig dock inte träffad av "...man inte bara tränar 3-4 pass i veckan och säga att man vill simma EJM" så även om jag har gjort som det står på passen så har det inte visat resultat.
Sedan så tycker jag att bosse är en dålig tränare överlag, gunnar och anne är långt före.. De kommer med feedback utan att man behöver be om det (kan bli jobbigt mitt i en serie att be någon kolla på ens teknik). De ser om det är något man behöver förbättra. Till och med Karin är bättre! Jag frågade Bosse om han kunde kolla på en start en gång och det enda svar jag fick var att jag skulle få med mej farten bättre från undervattenssimingen. Direkt efter bad jag karin om hjälp. Genast fick jag ett mycket bättre svar, det handlade om att jag skulle accelerera i mina kickar - börja med stora och lugna och avsluta med två-tre snabba.
En sak som Pontus har helt rätt i är att vi borde verkligen snacka med bosse om det här. Tydligen så har Glen sagt att om vi vill ha en förbättring så måste VI göra något, inte vänta på att någon annan ska göra det åt oss.. Samtidigt ´ska vi ju inte attackera bosse, utan vi måste ju kunna ha ett samtal så att han inte känner sig instängd i ett hörn och börjar försvara sig...
Och jag tycker absolut inte att Pontus är töntig, tror tvärtom att han vet vad han pratar om. Han har ju lyckats bättre än någon av oss.
Hare!
Och jag tänker verkligen inte säga att niklas inte förtjänar att komma med, för det gör han ju. Även om han inte tränar varje pass eller simmar i två timmar varje dag så har han ändå en plan med det hela. Alla vi vet ju att han satsar mest på 50 bröstsim och då krävs att man tränar på sin explosivitet mer än uthållighet. det är just det han har gjort när han tränat i gymet halva tiden. om man ska bli snabb på 200 fjärilsim däremot krävs lite annan träning ;).. Känner mig dock inte träffad av "...man inte bara tränar 3-4 pass i veckan och säga att man vill simma EJM" så även om jag har gjort som det står på passen så har det inte visat resultat.
Sedan så tycker jag att bosse är en dålig tränare överlag, gunnar och anne är långt före.. De kommer med feedback utan att man behöver be om det (kan bli jobbigt mitt i en serie att be någon kolla på ens teknik). De ser om det är något man behöver förbättra. Till och med Karin är bättre! Jag frågade Bosse om han kunde kolla på en start en gång och det enda svar jag fick var att jag skulle få med mej farten bättre från undervattenssimingen. Direkt efter bad jag karin om hjälp. Genast fick jag ett mycket bättre svar, det handlade om att jag skulle accelerera i mina kickar - börja med stora och lugna och avsluta med två-tre snabba.
En sak som Pontus har helt rätt i är att vi borde verkligen snacka med bosse om det här. Tydligen så har Glen sagt att om vi vill ha en förbättring så måste VI göra något, inte vänta på att någon annan ska göra det åt oss.. Samtidigt ´ska vi ju inte attackera bosse, utan vi måste ju kunna ha ett samtal så att han inte känner sig instängd i ett hörn och börjar försvara sig...
Och jag tycker absolut inte att Pontus är töntig, tror tvärtom att han vet vad han pratar om. Han har ju lyckats bättre än någon av oss.
Hare!
Ellboj
Tue 24 Apr 2007 10:32
eh vadå lama motsvar och dåliga argument... har du ens läst igenom din egen text?? den e nog d töntigaste ja har läst nånsin, mest för att du tror att du är bäst för att du svansar efter axel o petter hela tiden... du tror att du e så mycket bättre än alla andra... och du tror att du vet allt nu när du simmar i elit gruppen... o du blir sur när man lägger skulden på bosse, ja försvarar Bosse här, d har ja skrivit till alla som skrivit under denna bild... o sluta skriva långa saker som du tror är så jävla bra
Mr.P
Mon 23 Apr 2007 20:38
"håll käften, för ja vill inte ha en 20 sidrig jäkla uppsats om nåt han inte vet nåt om "
vad är det som säger att jag inte vet någonting om detta? jag vet mer än det flesta av er efter som ni sällan snackar med bosse!
Jag blir sur när man lägger hela skulden på någon utan någon vidare motievering, och specielt när det är en sådan otroligt induviduel sak, det är så jävla larvigt att inte våga så för vad man tycker och säga det, att man sedan kommer få en massa skit måste man ha beräknat innan efter som man troligen kommer "trampa någon på tårna"! om det är så jävla dåligt som det påstås istället för att gå och tjura så våga stå upp snacka med bosse, att springa bakom ryggen och gnälla hjälper ingen. Och om han vänder sig om och går så får man väll bara säga till på skarpen så han fattar att det är seriöst. svårare än så ar det inte. om så många är missnöjda med honom så tar man upp problemet som en grupp istället för att bara gå en och en. Då tvingas han till att lyssna.
I A-gruppen är det meningen att man ska ta ansvar för sin egna träning, och det är precis det som bosse låter alla göra, jag håller med om att han är dålig på feedback och sånt, men ber man honom under at pass att klocka eller något så gör han det garanterat. men frågan är vill man gå den hårda vägen, fråga bosse om att bli klockad, bli tvungen att ligga på smärtgränsen hela tiden och i slutändan få resultat, ELLER gå den lätta vägen genom att ligga på träningen och simma ben och tävla med brudarna på kantbanan (som är flera klasser under) eller snacka med sin kusin i 30 minuter, eller att man knappt tränar längre och sedan kunna skylla på bosse för att han inte gjorde något. valet är upp till en själv helt enket , precis som jag skrev förut är bosse inte intresserad av att dem som håller på och jiddrar så, det har han sjävla sagt.
att jag orkar skriva så här mycket är mest för att det är så kul och se era lama svar och dåliga motargument då ni oftast inte tänker "outside of the box" så att säga! det är ganska kul faktiskt! >=) och man ska inte bränna någon på bål bara för att bränna någon, det är ganska primitivt och löjligt.
vad är det som säger att jag inte vet någonting om detta? jag vet mer än det flesta av er efter som ni sällan snackar med bosse!
Jag blir sur när man lägger hela skulden på någon utan någon vidare motievering, och specielt när det är en sådan otroligt induviduel sak, det är så jävla larvigt att inte våga så för vad man tycker och säga det, att man sedan kommer få en massa skit måste man ha beräknat innan efter som man troligen kommer "trampa någon på tårna"! om det är så jävla dåligt som det påstås istället för att gå och tjura så våga stå upp snacka med bosse, att springa bakom ryggen och gnälla hjälper ingen. Och om han vänder sig om och går så får man väll bara säga till på skarpen så han fattar att det är seriöst. svårare än så ar det inte. om så många är missnöjda med honom så tar man upp problemet som en grupp istället för att bara gå en och en. Då tvingas han till att lyssna.
I A-gruppen är det meningen att man ska ta ansvar för sin egna träning, och det är precis det som bosse låter alla göra, jag håller med om att han är dålig på feedback och sånt, men ber man honom under at pass att klocka eller något så gör han det garanterat. men frågan är vill man gå den hårda vägen, fråga bosse om att bli klockad, bli tvungen att ligga på smärtgränsen hela tiden och i slutändan få resultat, ELLER gå den lätta vägen genom att ligga på träningen och simma ben och tävla med brudarna på kantbanan (som är flera klasser under) eller snacka med sin kusin i 30 minuter, eller att man knappt tränar längre och sedan kunna skylla på bosse för att han inte gjorde något. valet är upp till en själv helt enket , precis som jag skrev förut är bosse inte intresserad av att dem som håller på och jiddrar så, det har han sjävla sagt.
att jag orkar skriva så här mycket är mest för att det är så kul och se era lama svar och dåliga motargument då ni oftast inte tänker "outside of the box" så att säga! det är ganska kul faktiskt! >=) och man ska inte bränna någon på bål bara för att bränna någon, det är ganska primitivt och löjligt.
Anonymous
Mon 23 Apr 2007 12:04
Nu e det såhär att jag tycker bosse är ......! men pontus är tjockare! Hur fan orkar du skriva en uppsats på 7 A4 sidor.. :X
vargan
Mon 23 Apr 2007 09:54
okej men då kan väl jag få göra ett inlägg i er debatt :P? jag va ju oh träna med er, det kanske bara var ett pass oh det var väl inge jobbigt pass precis men jag tkt det verkade bra .. :P
Ellboj
Mon 23 Apr 2007 09:55
mm precis, iofs va d lite toppning men jo dem e rätt jobbiga ibland o lättare ibland
vargan
Sun 22 Apr 2007 21:23
nej fy.. nu hade jag tänkt svara på det du skrev till mig bill, men jag fastnade vid er mkt intressanta debatt här B-) HAHA xD
Ellboj
Sun 22 Apr 2007 21:24
hahaha jaa,, d e en het diskusuíon, den har pågått sen vi börja träna me bosse.. alla tycker ludde var bäättrre.. o dem säger att dem vill träna me han nu... men ja vet att dem inte skulle klara av att träna som dem gjorde förut + att iaf jag inte skulöle bli bättre av luddes träning, Bosse e lat men ja gillar passen iaf
Anonymous
Sun 22 Apr 2007 21:01
ja tycker ändå att det var bättre när bosse tränade oss ! det är ändå sån träning iaf jag behöver och en seriösare tränare som angagerar sig mer på träningarna !
Ellboj
Sun 22 Apr 2007 21:02
aaa visst, d e as bra om man har en tränare som angagerar sig... okej att du tror att du skulle bli bättre av luddes träning... ja skulle inte bli det men mne:P
Ellboj
Sun 22 Apr 2007 20:13
håll käften, för ja vill inte ha en 20 sidrig jäkla uppsats om nåt han inte vet nåt om
Ellboj
Sun 22 Apr 2007 19:12
eh okej mister seriös, du får inte skriva mer på min bilddagbok din kossa
Mr.P
Sun 22 Apr 2007 18:17
så låt oss inte lägga hela ansvaret på bosse, om vi tittar på de simmarna som bosse har tränat och kommit med till EJM har tagit rätt mycket ansvar själva. speciellt niklas, och det går inte att argumentera emot. kan hålla med om att bosse inte är den ultimata pedagogen men visar man hängivenhet och vilja så e han fan inte kass! toma ord lyssnar ingen på så om man ska prata med honom gäller det att man inte bara tränar 3-4 pass i veckan och säga att man vill simma EJM. Niklas är ett undantag och det har bosse själv sagt, han längtar i själva verket till den dagen Niklas inser att han har all potensial i världen, och det är hans egna ord efter som jag har pratat med honom.
så att säga att han inte bryr sig stämmer inte. De han inte bryr sig om är de som bara snackar och inte levererar eller ens försöker leverera. varför ska han lägga ner tid på dem då?
Om inte jag mins fel så när ludde var tränare va det istället:"han kör för hårt, bla bla bla" och det va värsta tjafset om hur han körde söndar alla osv, om man vill träna långt och hårt så är det bara att lägga sig med simon och köra hans distans pass, men då ska man inte heller klaga på att medel eller sprint passet är för jobbigt och långt.
så att säga att han inte bryr sig stämmer inte. De han inte bryr sig om är de som bara snackar och inte levererar eller ens försöker leverera. varför ska han lägga ner tid på dem då?
Om inte jag mins fel så när ludde var tränare va det istället:"han kör för hårt, bla bla bla" och det va värsta tjafset om hur han körde söndar alla osv, om man vill träna långt och hårt så är det bara att lägga sig med simon och köra hans distans pass, men då ska man inte heller klaga på att medel eller sprint passet är för jobbigt och långt.
Mr.P
Sun 22 Apr 2007 17:41
Note: förra året va det ochså bara en Neptunare med...så enligt mig så är det precis som vanligt...:P
Mr.P
Sun 22 Apr 2007 17:30
lite bättre fokus från alla simmare istället så hade nog inte bosse varit så kass, samtliga utom simon och brander har tränat som krattor och supit 1-2 veckor innan kvalet så....
Ellboj
Sun 22 Apr 2007 17:26
haha ni e sämst, iofs så e johansson bra.. o hultgren har potential att bli bra också
Anonymous
Sun 22 Apr 2007 16:16
Och der roligaste är ju att Niklas tränar sig själv typ så Bosse är kass ändå :P
Ellboj
Sun 22 Apr 2007 16:17
ja niklas tränar själv, han tar ansvar för sin simning, det är det man får göra om man vill bli bra...
Anonymous
Sun 22 Apr 2007 16:16
BOSSE ÄR KASS! hade ludde tränat oss hade de minst vart 4 typ..
Ellboj
Sun 22 Apr 2007 16:17
eh sannna du e skum.... dem senaste åren så har vi haft med 4 stycken typ.. o har ludde varit med dem senaste åren??? nej precis, Bosses pass funkar, marcus har ju börjat vara med på såna landslagsgrejjer, d va han inte med ludde.... så du kan gå o duscha tycker jag..
105 comments on this photo
Directlink:
http://dayviews.com/ellboj/44352997/