/ej-inloggad/show.html
Thursday 13 May 2010 photo 1/1
|
Har skrivit lite kort om Sverigedemokraterna! Läs och kommentera gärna vad ni tycker!
http://jeppssonline.com
Annons
Taggad med
The photo has no tags
Geo tag
Part of an album
Camera info
Camera
Focal length mm
Aperture
Shutter
ISO
Date
/ej-inloggad/comments.html
Anonymous
Thu 13 May 2010 13:02
tragiskt nog så är det juh bara dom som vill göra ngt åt invandringen..
JEPPSSonLINE
Fri 14 May 2010 10:07
Är det något som är tragiskt så är det deras ohumana människosyn! Plus att dom vill göra oss till ett odemokratiskt land! De tycker jag är tragiskt!
Anonymous
Sat 15 May 2010 23:18
kan juh diskuteras men vad kostar inte invandringen för sverige med alla bidrag...
JEPPSSonLINE
Sun 16 May 2010 07:11
bidrag till invandringen kostar mkt mindre än till svenskar :) vi har det extremt bra i Sverige, så varför inte hjälpa andra också?
Anonymous
Sun 16 May 2010 11:41
varför hjälpa folk som bara förstör, visst invandringen kanske är bra för sverige men inte så mkt så att man inte klara av det!
JEPPSSonLINE
Sun 16 May 2010 12:24
vad förstör inte vi svenskar då? minst lika mkt!! Hjälp invandrare att komma in i samhället när dom kommer hit istället. Man kan inte säga att invandrare bara förstör bara för att det finns vissa rötägg! För vi har rätt många svenska rötägg också!!
Anonymous
Sun 16 May 2010 16:49
varför hjälpa folk in i samhället när de flesta av dem inte vill dem bara tackar och taremot när dem kan sitta hemma och ha att bra. man som svensk kan juh fan inte ens vara snaggad innan man blir kallad rassist.. hoppas dem verkligen försvinner en vacker dag, det är min åsikt om att!
JEPPSSonLINE
Sun 16 May 2010 21:23
du vet ju faktiskt inte om dom vill bli hjälpta, det är ju en uppfattning du får för att dom inte får hjälp? Och anledningen att du blir kallad rassist (om du blir det) är att du skriver: "hoppas dom verkligen försvinner en vacker dag"! Att man är snaggad är det mest svenskar som anser rassistskt, jag har aldrig hört att en invandrare klagar på rakat hår iaf!
Anonymous
Sun 16 May 2010 22:37
nej kanske inte det men vrf höja alla skatter för oss svenskar för att vi ska betala för andra inte endast ivandrare, men man ska inte komma till ett främmande land och bara för massa pengar det är juh inte normalt, dem skulle få bo på en liten inspärrad anläggning tills dem kan språket och har arbete och minsa olagligt så ska dem ut, Tänk om bara sverige vore svenskt!!
JEPPSSonLINE
Mon 17 May 2010 06:08
Höja skatterna är ju för att vi ska kunna få fri sjukvård och tandläkarvård och ha saker att göra på fritiden och väldigt mycket mer som är till vår fördel. jag är ganska säker på att alla inte kommer för pengar, vissa har det inte bra där dom bor och behöver komma där ifrån. Sverige är svenskt, bara det att vi får lite inspiration från andra länder! Tänk va tråkigt att aldrig få äta kebab och pizza på fredagarna!
Anonymous
Mon 17 May 2010 12:18
varför ta inspiration får länder där man har som religon att spränga sig själv och 100 andra och som belöning kommer man till himlen!!
JEPPSSonLINE
Mon 17 May 2010 12:19
Stop här! Religionen säger inte att dom ska spränga sig själva! Det är av helt andra själ!
JEPPSSonLINE
Mon 17 May 2010 20:54
helt andra själ än religion iaf! Om det hade stått i någon religions heliga skrift eller nått att man skulle spränga sig i luften så hade fler gjort det än vad som gör de! Det är antagligen en stark ledare som får dom att göra sånt för sitt land!
JEPPSSonLINE
Tue 18 May 2010 11:20
om du menar att vi ska slänga sopor i papperskorgar så håller jag med dig!
JEPPSSonLINE
Tue 18 May 2010 14:11
att Sverige ska vara svenskt tycker jag också, men det betyder ju inte att folk ska få komma hit!
Anonymous
Tue 18 May 2010 22:25
visst tycker jag att det får komma hit folk men det får juh inte gå t överdrift tex att det ska byggas muskèer...
JEPPSSonLINE
Wed 19 May 2010 06:07
asså då hindrar man deras religion på ett sätt, då kan vi inte kalla oss en demokrati längre!
Anonymous
Wed 19 May 2010 17:58
det är just det vi kan men vi kan inte kalla oss sverige för det är de juh inte om det inte blir ett stopp mot massinvandringen så kommer sverige vara ett ihopa plock från alla möjliga länder (som iaf jag hoppa inte kommer att hända)
JEPPSSonLINE
Wed 19 May 2010 20:32
Sverige kommer alltid att vara Sverige och svenskar kommer alltid vara svenskar. Jag tror inte det gör nått att vi tar in invandrare, är nog mest positivt tror jag!
Anonymous
Thu 20 May 2010 12:22
men om man tänker lite normalt så, sverige vill få bort all rasism men ändå tar vi in massa invandrare det är juh lite fel tänk om man skulle minska invandringen och ställa mer kvar på dem som kommer då skulle ju rasismen minska.
JEPPSSonLINE
Thu 20 May 2010 21:23
jag tror inte rasismen påverkas av antalet invandrare, jag tror den grundas på mängden osäkra ungdomar i Sverige!
Anonymous
Fri 21 May 2010 16:51
kanske det men våldet hade minskat om man hade minskat antalet invandrare och kraven för att få komma t sverige.
JEPPSSonLINE
Fri 21 May 2010 21:35
av vilken anledning hade våldet minskat? För att (som rasister vill ha det till) att invandrare kommer bara hit och slås, eller för att vi svenskar är rötägg som inte ger dom en chans att komma in i samhället?
Anonymous
Sat 22 May 2010 11:53
nej nej kolla bara som på knuthahn där alla svartskallar tror att dem är störst bäst och vackratst, men liksom det är juh inget och snacka om att våldet inte hade minskat om invandringen hade minskat kolla bara på tex efterlyst där är juh för satan ca hälften av brotten gjorda av invandrare!!!
JEPPSSonLINE
Sat 22 May 2010 15:35
dom har ett självförtroende som inte vi har, vi svenskar borde nog ta för oss lite mer. och våldet hade minskat om man skickade bort alla rasister också!
Anonymous
Sun 23 May 2010 10:31
så att du menar om jag har bra självförtroende så kan jag gå ner på tex skolan och slå sönder alla svartskallarna??? rasismen i sverige kom för att massinvandringen kom inte tvärtom!
JEPPSSonLINE
Mon 24 May 2010 06:12
rasismen kom för att vi har många svaga individer som är rädda för nått nytt och måste ha något att skylla på! Tyvärr får dom med sig många ungdomar på sina tankar!
Anonymous
Mon 24 May 2010 13:15
nej håller inte med dig riktigt där jeppe invadrare har det för bra isverige och sverige tycker bara synd om det det är därför rasismen är så stor!
JEPPSSonLINE
Mon 24 May 2010 16:24
Jag tror det finns en rädsla hos vissa människor som gör att man inte gillar dom, det tror jag är grunden till rasismen!
Anonymous
Mon 24 May 2010 19:29
visst man kan ju alltid ha teorier men du måste ju hålla med mig om att dem har det allt för bra?
JEPPSSonLINE
Tue 25 May 2010 11:10
jag tycker visserligen att alla ska ha det bra! Jag tycker inte det är dom som har det för bra, jag tycker det är andra som har det för dåligt!
Anonymous
Tue 25 May 2010 20:04
jo men dom kommer till sverige och utan att göra ngt har det tillochmed bättre än vad vissa svenskar har det och det är ju helt fel!!!
JEPPSSonLINE
Tue 25 May 2010 20:37
det är helt fel! Men det är inte invandrarna som har det för bra! Det är svenskarna som har det för dåligt! Även om det i många fall är självorsakat med droger och annat, men t.ex. pensionärer borde ha det mkt bättre!
Anonymous
Tue 25 May 2010 21:07
där håller jag med dig visst det kan i många fall var ens eget fel men ist för att lägga pengarna så kan vi ju lägga pengarna på tex pensionererna!
JEPPSSonLINE
Wed 26 May 2010 07:46
är det nått vi borde göra så är det att ta dom 55 miljonerna som går till kungahuset för att kronprinsessan och gymkillen ska kunna gifta sig och bo lite finare än alla andra bara för att dom inte har nått jobb. Skänk dom pengarna till bostäder för hemlösa och pensionen istället för att ta från invandrings bistånd? ;P
Anonymous
Fri 28 May 2010 14:23
visst är det så men heller lägger jag pengarna på dem än att lägga pengarna på invandrare som kommer hit och fördärvar om misshandl folk!!
JEPPSSonLINE
Sat 29 May 2010 12:51
det är en väldigt liten del som fördärvar och misshandlar. Det är ju faktiskt uträknat att vi tjänar mer än vi förlorar på invandringen!!
Anonymous
Sun 30 May 2010 16:27
det hade varit roligt om man hade fått se det på papper men så fort man tallar illa om invandrare eller säger något så är man juh rasist då är man juh mer eller mindre tvungen och säga att vi tjänar på att få hit dem!!
JEPPSSonLINE
Sun 30 May 2010 19:48
det finns uträkningar på de, kan leta fram dom! Men att tala illa om invandrare är ju just vad rasism är? Då är det klart att man blir rasist om man pratar illa om invandrare?
Anonymous
Sun 30 May 2010 20:33
jo men om man säger att invandrare kostar för mkt och att de flesta bara fördärvar är ju inte rasism, " Rasism det att man värderar o behandlar människor efter deras yttre kännetecken o förmenta rasegenskape" och så som jag ser det så om man inte vill ha massinvandring så ska man inte ha det!!!
JEPPSSonLINE
Sun 30 May 2010 21:04
men Sverige vill bevisligen ha invandring till Sverige, annars hade alla röstat på rasistpartiet som inte har kommit in i riksdagen än. Och att säga att dom flesta fördärvar är nog rasism eftersom att en liten del fördärvar och dom flesta jobbar och drar in pengar till vår BNP.
Anonymous
Sun 30 May 2010 22:49
då kan man juh fråga sig varför sverige demokraterna bara blir större och större sen när man går ut och frågar folk vad dem tycker så frågar man iprincip bara folk med invandra bakrung och det tror väl fan att det är bra med invandringen!!
JEPPSSonLINE
Mon 31 May 2010 06:25
haha men dom är långt ifrån stora! Och anledningen till att dom växer är att många unga som röstar för första gången bara hör dom rasisterna som sitter i fikarummet och säger "det är dom där jävla blattarnas fel". Jag vet, för jag har själv växt upp och hört det ett antal gånger, men man måste vara human nog att förstå att invandringen hjälper oss mer än den ställer till.
Anonymous
Mon 31 May 2010 15:33
sanna mina ord jeppe det finns nog fler agumen emot invandringen än för!
JEPPSSonLINE
Mon 31 May 2010 21:33
Inte en chans! Det finns påhittade argument som att alla kommer hit och lever på bidrag, när sanningen är en annan. Att alla bara kommer hit och förstör, trotts att bara en liten del gör det. Argumenten för, är övervägande riktiga argument som bygger på fakta och inte vad nån kille i kostym och slips som kallar sig politiker trots att han inte kan överdrivet mkt om politik om man jämför med våra riktiga politiker!
Anonymous
Tue 1 Jun 2010 18:31
men dom som du kalla riktiga politiker de vågar juh inte säga något om att invandringen är dålig gör då blir dem juh klassade som rasister!!
JEPPSSonLINE
Tue 1 Jun 2010 20:35
det är sant att dom borde lägga upp en plan i frågan, men att vara så extrem att man ska stoppa invandringen helt är inte i närheten av en lösning! Eftersom vi gör vinst på invandringen!
Anonymous
Wed 2 Jun 2010 16:43
inte stoppa invandringen men miska den och sätta högre krav på invandrare!!
JEPPSSonLINE
Wed 2 Jun 2010 17:14
inte riktigt bara det som står i Sverigedemokraternas partiprogram tyvärr :/
Anonymous
Wed 2 Jun 2010 17:19
jo men det är ju inte realistiskt att en invandrare som kommer till sverige ska ha lagen på sin sida fasten det är dem som har gjort ngt och blir de fällda så är det juh bara synd om dem, skicka hem dem om de gör ngt olagligt!!
JEPPSSonLINE
Wed 2 Jun 2010 22:42
Dom ska väl ha lagen på sin sida lika mkt som du och jag? Och jag tycker inte vi har nån inställning om att det är synd om nån som hamnar i fängelse? :S
Anonymous
Wed 2 Jun 2010 22:47
nej men ist för att de ska ha de så satams bra så kan de juh bo i en liten barack i ett inhägnat område till de kan språket och föra sig bland folk för det är en sak som är säker att det kan inte många av de som kommer hit!
JEPPSSonLINE
Thu 3 Jun 2010 07:44
dom flesta jobbar fortfarande, och en väldigt liten del (men bara dom som du och alla Sverigedemokrater ser och pratar om) är stökiga. Att spärra in folk gör dom inte till bra människor, däremot att inte bosätta alla på ett ställe är bra, då tror jag att invandrare kommer att komma in i samhället på ett mycket bättre sätt än om man spärrar in dom!
JEPPSSonLINE
Thu 3 Jun 2010 19:21
ett bra inlägg när man har slut på argument!
Menar du att vellinge inte tar in några flyktingar eller att man ville stoppa boendet för oskyldiga invandrar barn som kommer hit utan någon anhörig och behöver hjälp? Ganska ohuman inställning skulle jag kalla det istället för nått att se upp till!
Menar du att vellinge inte tar in några flyktingar eller att man ville stoppa boendet för oskyldiga invandrar barn som kommer hit utan någon anhörig och behöver hjälp? Ganska ohuman inställning skulle jag kalla det istället för nått att se upp till!
Anonymous
Thu 3 Jun 2010 19:48
nej verkligen inte kolla de som bor där de har det riktigt bra och devill inte ha några där ´.*
sverigedemokraterna blir bara större och större förutom i vellinge!
sverigedemokraterna blir bara större och större förutom i vellinge!
JEPPSSonLINE
Fri 4 Jun 2010 07:12
det är väl ändå ohumant att inte vilja hjälpa ensamma barn som har det svårt?
Anonymous
Fri 4 Jun 2010 14:32
visst men vrf just sverige? det är juh ändå ett par 100mil från deras hemland, jo för att alla invandrare har det så satans bra här för bra!
JEPPSSonLINE
Fri 4 Jun 2010 17:13
och vi gör fortfarande vinst på att dom har det bra här? Det kan ju inte vara fel?
Anonymous
Fri 4 Jun 2010 23:28
politikerna säger ju inget annat men du kan ju inte säga att vi gör vinst på dem eftersom det betalas ut en himskans massa pengar i bidrag till alla med få jobbar och betalar skatt!!
JEPPSSonLINE
Sun 6 Jun 2010 08:34
Fler jobbar och betalar skatt än som lever på bidrag av dom som har varit här en längre tid. Kolla upp det innan du kommer med såna argument :)
Anonymous
Sun 6 Jun 2010 10:49
precis de som varit här en längre tid ja. de som kom på 80talet men liksom när man pratar med dem så tycker ju inte de heller om de så kallade "Nya invandrare"!
JEPPSSonLINE
Sun 6 Jun 2010 19:49
precis när dom kommer är de klart att dom inte jobbar, men dom flesta tar tag i livet här ganska snabbt!
Anonymous
Sun 6 Jun 2010 23:47
dem som kom på 80 talet ja, men de som kommer nu är inte allt för mkt att ha!!
Anonymous
Tue 8 Jun 2010 17:49
men om då invandrare är så skötsamma som du påstår då kan man ju bara ändra laget och säga de som bryter mot lagen på ngt sätt med invandra bakrund skall utvissas från landet!
JEPPSSonLINE
Wed 9 Jun 2010 07:13
men vad ska vi göra med dom blonda och blåögda pedofilerna vi har här i Sverige? Vill du ha kvar dom?
Anonymous
Wed 9 Jun 2010 08:31
själv klart inte men man behöver ju inte bidra med mer våld genom att ta in så mkt invandrare som sverige ändå gör!
JEPPSSonLINE
Fri 11 Jun 2010 11:11
Man bidrar ju inte med våld när man tar hit folk? Man bidrar lika mycket med våld när man föder ett barn här i Sverige, eftersom att barnet kan bli våldsamt?
Anonymous
Fri 11 Jun 2010 13:30
tänk lite realistisk för en gångs skull vi tar in invandrare vi sätter alla på samma ställe de få pengar det ända de behöver göra är att sitta hemma och leva livet. kolla bara som på efterlyst kinna våldtagen av kille med utläsk bakgrund? sverige kommer inte vara sverige om vi fortsätter på detta sättet, det är därför sverigedemokraterna växer!!
JEPPSSonLINE
Mon 14 Jun 2010 12:13
jag tänker väldigt realistiskt! Att sätta alla invandrare på samma ställe är fel, men för det behöver man ju inte stoppa invandringen, man behöver bara se till att det sköts annorlunda när dom är här. Och det här med att komma hit och leva livet är inte riktigt så det går till! Att invandrare har svårt att komma in på arbetsmarknaden och måste få bidrag för att överleva beror nog oftast på såna som dig! Nämligen rasister som inte ger invandrare en chans utan skickar ut dom genom dörren direkt. Jag pratade med min pappa om hans gamla jobb, han satt i nån telefongrej, och på samma företag fanns invandrare som var telefonförsäljare för företaget. Dom fick använda svenska namn istället för sina egna bara för att såna som du lägger på luren direkt! Det är inte invandrare som inte vill jobba! Det är ni rasister som ser till att dom inte kan jobba! Det är väldigt mycket tuffare att komma hit än du någonsin kommer inse!
Anonymous
Mon 14 Jun 2010 13:12
varför ska sverige hjälpa invandrare när de knappt ´kan ge svenskarna jobb? varförinte lägga pengarna på gammla ist? men det är ju inte konstig att det finns rasister igentligen så som "de flesta" invandrare håller på och då menar jag inte alla för där kan jag hålla med dig att det finns ett få tal invandrare som har kommit till sverige nydligen som jobbar och gör rätt för sig!!
JEPPSSonLINE
Tue 15 Jun 2010 22:30
självklart ska vi lägga pengar på äldrevården, men eftersom invandrarna som kommer hit och jobbar (och det är en större del än du verkar tro som jobbar) tillför pengar till landet måste dom ju också få tillbaka pengar om rasister gör att dom får det svårare på arbetsmarknaden? Det är ju inte deras fel att folk i Sverige har hjärnan nedhasad i arslet som Robert Gustafsson uttrycker sig :P
Anonymous
Wed 16 Jun 2010 10:37
men du det är inte försvarbart att man lägger pengarna på invandringen ist för äldre, kolla bara på de äldre som en anna känner de har jobbat sen de va ca 13 ochvad få de när de går i pension inte ett smack de är så de klararhyran och mat men så ska deju inte vara. ist läggs pengarna på invandrare som kommer hit. helt sjukt är det och alla inom ploitiken vet at det hat tagits inte förmkt invandrare de senaste åren!
JEPPSSonLINE
Mon 21 Jun 2010 09:55
Jag förstår inte riktigt sista meningen ^^ Men vi gör vinst på invandringen, så vad klagar alla rasister på? Vi hade haft ännu mindre pengar till äldreomsorg om vi inte tog in invandrare? Visst, det finns invandrare som lever på bidrag i Sverige, men ska vi ta tag i dom kan vi väl lika gärna ta tag i alla som inte är svarta men ändå ligger på soffan och vägrar arbeta? Eftersom det finns så många rasister i svenska samhället hade jag också varit rädd för att ge mig in på arbetsmarknaden, men vad är alla svenskar som ligger på soffans argument för att stanna hemma? Och varför klagar ingen på att dom få bidrag? Är det för att dom inte har lika bra pigment som dom du pratar om?? :)
Anonymous
Mon 21 Jun 2010 21:49
visst de jag håller med dig det är inte rätt att svenskar heller ska ligga hemma och leva på bidrag men det är tama fan värre att en invandrare kommer kit och får det bättre än många svenskar, jag har ju tilloch med hör invandrare säga varför ska jag jobba när jag bara kan gå hemma och få pengar?? ta bort alla bidrag till invandringen så ska vi se hur mkt det kommer och det som kommer är oftast de som är utbildade och vill ha jobb, då blir vi av med de som lever på bidrag och bara förstör!!
JEPPSSonLINE
Sun 27 Jun 2010 11:42
Men då tar vi bort bidrag för svenskar som inte jobbar eller som inte söker jobb också! Dom förstör ju också bara, och jag har hört svenskar som har sagt att man får mer på bidrag än på att jobba så varfö söka jobb.Dom flesta invandrare som kommer hit kommer från ställen där dom inte kan stanna, även om dom i flesta fall vill! Hjälpa folk som har det svårt är inte ens nått att debattera tycker jag, är man en human människa så hjälper man folk som har det svårt!
Anonymous
Sun 27 Jun 2010 12:43
jo visst fan ska du hjälpa folk som har det svårt det säger jag inte emot men inte fan ska du hjälpa folk som kommer hit och utnyttjar bidrag!! Och detta kan sverige lösa genom att sätta hårdare straff för dem som bryter mot lagen tex döms en invandrare för misshandel då får han sitta ifängelse här och sen efter sitt straff skickas han hem det är ju inte mer än rätt!!!!
JEPPSSonLINE
Tue 6 Jul 2010 07:18
jag kan hålla med dig lite om att vi ska ha hårdare straff. Att döma en som misshandlar till utvisning gör ju visserligen inte att vi kommer åt dom som lever på bidrag men ändå. Men utvisning för folk från krisdrabbade områden är inte rätt heller :/
Anonymous
Tue 6 Jul 2010 23:58
men det roliga är att jag har börjat jobba på nya brunns badet och alla som håller på är endast bara invandrare de betalar inte för sig de lyssnar inte de är så satans respekt lösa, och man är inte så respeklös när man kommer till ett nytt land då ska man vara tacksam. men hela sveriges invandring politik är ju misslyckad!!
85 comments on this photo
Directlink:
http://dayviews.com/jeppssonline/457045593/