/ej-inloggad/show.html
Tuesday 12 April 2011 photo 1/2
|
mitt älskade barn, jag vill ha dig nu<3
Annons
Taggad med
The photo has no tags
Geo tag
Part of an album
Camera info
Camera
Focal length mm
Aperture
Shutter
ISO
Date
Comment the photo
/ej-inloggad/comments.html
myhhh
Thu 4 Aug 2011 02:13
ursäkta mig, men den där "hopelessdreamer" har verkligen valt ett passande namn, för visst är den där sorgliga människan hopplös. startar världens jäkla argumentation på en sida som denna och sitter och försvarar sig hejvilt, gnäller på att folk som inte "accepterar" att han har en annan åsikt medan han själv sitter och tjatar om sin åsikt..
jag tycker i alla fal att man ska göra precis som man vill med sitt liv. visst, vissa drömmar kanske inte slår in, men det är de som är bra med drömmar, de är just drömmar, de finns alltid en chans att få dom att slå in och som det är sagt tidigare, det kommer bara fler :)
"man ska leva sitt liv", - ett liv med barn är lika mycket liv som något annat.
det är fantastiskt att du känner att du kan skaffa barn vid din ålder, verkligen starkt! :)
jag tycker i alla fal att man ska göra precis som man vill med sitt liv. visst, vissa drömmar kanske inte slår in, men det är de som är bra med drömmar, de är just drömmar, de finns alltid en chans att få dom att slå in och som det är sagt tidigare, det kommer bara fler :)
"man ska leva sitt liv", - ett liv med barn är lika mycket liv som något annat.
det är fantastiskt att du känner att du kan skaffa barn vid din ålder, verkligen starkt! :)
tinkyywinkyy
Tue 17 May 2011 22:20
onödiga kommentarer!
tycker det du gör är jätte starkt. ingenting av din frihet och drömmar försvinner, det kommer bara fler.
keep smiling :)
tycker det du gör är jätte starkt. ingenting av din frihet och drömmar försvinner, det kommer bara fler.
keep smiling :)
p0ppaN
Wed 13 Apr 2011 00:24
Vilken trevlig människa som komenterat här nedanför..
idioti, man har ju fortfarande ett liv, bara att man måste planera lite mer :)
Sen är det inte han som bär på ett barn och vet inte vilken kärlek det är!
idioti, man har ju fortfarande ett liv, bara att man måste planera lite mer :)
Sen är det inte han som bär på ett barn och vet inte vilken kärlek det är!
mmariaeeriksson
Wed 13 Apr 2011 11:01
men eller hur! fattar inte hur människan tänkter :/ tycker seriöst synd om hans barn, om han nu får några :b! man blir ju inte förlamad och inlåst för man får barn precis :s och hade de varit så så hade det varit värt de!!:)
HopelessDreamer
Thu 5 May 2011 11:47
vilken jävla stil! Kallar mig blåst idiot. Varför? för att jag har en annan åsikt än dig? Du vet inte bättre än mig.
Funderar allvarligt på stämning för kränkning här.
Funderar allvarligt på stämning för kränkning här.
p0ppaN
Thu 5 May 2011 20:18
du menar på allvar att du tror att jag tänker diskutera någonting med dig? :P
HopelessDreamer
Thu 5 May 2011 22:21
nej, för det är tydligt att du är blind för andras åsikter och blir aggressiv så fort någon inte tycker som du.
HopelessDreamer
Tue 12 Apr 2011 11:39
tycker det är synd att skaffa barn så här tidigt. För nu försvinner 18(+) år av din egen frihet och dina egna drömmar. Du blir tvungen att bara fokusera på barnet i 18 långa år innan du kan börja leva ditt eget liv igen, men då är du gammal och trött.
mmariaeeriksson
Tue 12 Apr 2011 11:44
skämtar du med mig? jag ser fram emot att göra saker tillsammans med mitt barn. och jag tar nog hellre hand om ett barn istället för att super bort min framtid. ett barn är nog viktigare än det mesta. sen om du inte skulle klara av det, då är väl det upp till dig, men jag vet att jag & min pojkvän kommer klara det, och båda är glada och ser fram emot detta. sen får du ha dina åsikter, för dom bryr jag mig inte ett dugg om :) jag kan väl resa och göra saker ändå? jag blir inte handikappad för att jag får ett barn ska du se ;)
HopelessDreamer
Tue 12 Apr 2011 11:49
istället för att supa bort sin framtid? ...är det nog inte många som gör bara för att de inte skaffade barn tidigt. Jag säger bara att man ska leva sitt liv innan man skaffar barn, för efteråt orkar/eller kan man inte göra allt som man ville när man var ung. Detta handlar inte om man inte klarar av att ha barn eller inte, detta handlar om att man inte kommer kunna leva sina drömmar för man har ett oerhört ansvar för barnets välmående och liv.
mmariaeeriksson
Tue 12 Apr 2011 11:55
ja, jag kan ju säga att dom flesta i min ålder super varje helg, men jag tar hellre hand om mitt lilla barn! och jag kan väl leva mitt liv fast jag har ett barn? vi är väl två som har barn och hjälps åt? och man gör väl samma saker när man är äldre som när man är ung, eller? ska du bli någon tråkig pensionär som sitter inne hela dagar bara för du fyllt 30 eller? herregud, va är du för tråkig människa.. om jag vill ut och resa nu osv, men inte kan för att jag är gravid. så kan jag väl resa efter graviditeten? jag blir som sagt inte handikappad för att jag får barn. herregud, man märker att du inte vet vad du pratar om..
HopelessDreamer
Tue 12 Apr 2011 12:02
hahaha jag vet precis vad jag pratar om. Orden kommer från min far, som har 4 barn så han vet nog lite mer om detta än dig, eller? Vid 30 kommer jag troligtvis att vara död eller ha skaffat barn då så du behöver inte oroa dig för min framtid. Och om du vill ut och resa behöver du juh pengar men ett barn kostar som satan. Du kanske inte är lika självisk som mig och bara vill ge upp ditt liv för ett barn, men jag är självisk och vill leva mitt liv först.
mmariaeeriksson
Tue 12 Apr 2011 13:26
då lyssnar jag nog hellre på min fembarns mamma om jag ska vara ärlig :) och om du inte har råd för både ett barn och en resa så är ju det ditt problem, men det har jag iallafall :)!
mmariaeeriksson
Tue 12 Apr 2011 13:30
jag är inte bortskämd, betalar allt själv! så kom inte här och tro att du kan massa om mig, när du inte vet ett skit :)
HopelessDreamer
Tue 12 Apr 2011 13:34
Du låter bara som någon som är bortskämd och/eller har varit bortskämd. Och du fattar fortfarande inte att man absolut inte har samma frihet när man har ett barn.
mmariaeeriksson
Tue 12 Apr 2011 13:43
jag vet exakt vad som väntar mig när jag ska ha ett barn, men jag har fortfarande frihet? de är ju knappas så att man låser in sig och inte kan göra nått för man får barn? då tycker jag synd om dig om du haft en sån uppväxt! och hur fan kan man låta som en bortskämd? för jag har råd att ta hand om ett barn och ändå ha kul? herregud. jag tycker synd om ditt barn om du kommer ha samma åsikter då!
HopelessDreamer
Tue 12 Apr 2011 13:48
duh har inte samma frihet. Du kan inte bara lämna barnet, du måste ta hand om barnet 24/7, barnet måste känna sig älskat m.m. Man har inte samma tid för vänner m.m. Detta har hänt för både mina föräldra och mina kusiners föräldrar så det är ett faktum. och man låter som en bortskämd person när man säger att man kan göra precis vad man vill hur man vill och när man vill, då har man blivit borskämd när man var liten så man tror att världen bara gör som man vill. Samma åsikter? att man ger upp sin egen frihet för att ge kärlek till ett barn? det är ingen åsikt det är ett faktum.
mmariaeeriksson
Wed 13 Apr 2011 11:03
men då har de ju tydligen gått åt helvete för din familj, tråkigt för er, men de betyder ju inte att de kommer gå åt helvete för mig precis.. så du menar att jag är bortskämd? då vet du inte mycket vännen.. men eftersom du verkar vara expert på småbarn så kan du ju börja skriva om de, men inte här, tack. jag har annat för mig än att svara på dina patetiska och dumma kommentarer. ha de bra!
HopelessDreamer
Wed 13 Apr 2011 11:12
oj det här var ett känsligt ämne för någon. Och det har väl inte gått åt helvete när föräldrarna väljer att ge upp sin frihet för att ge barnen kärlek och för att ALLTID finnas där? Det har inte gått åt helvete för min familj bara för att mina föräldrar valde att spendera mycket tid med sina barn och se till att de mår bra och har roligt och känner sig älskade och omtyckta. Om du tycker att det är misslyckad barnuppfostran så är du patetisk.
mmariaeeriksson
Wed 13 Apr 2011 12:03
du, det klarar man av även fast ta sig själv tid också. annars ska man inte ha barn..
HopelessDreamer
Wed 13 Apr 2011 12:08
Jag fattar vad jag menar, allt jag säger är MAN HAR INTE SAMMA FRIHET OCH KAN INTE GÖRA ALLA SAKER SOM MAN KUNDE INNAN
p0ppaN
Wed 13 Apr 2011 16:25
Man kan väl för fan göra allt som man gör innan, bara att allt kräver lite mer planering! Och den extra planeringen står jag mer än gärna ut med...
Sufiii
Wed 4 May 2011 12:16
Men shit, klart man kan göra saker! Jag väntar själv barn och jag kan ju ärligt säga att jag kommer trivas så jäkla mycket bättre med barnet i mitt liv. Jag och min pojk har redan gjort det mesta som vi vill göra. Och om man vill resa så kan man ta med sig sitt barn. För varför skulle man inte kunna resa? Om jag skulle resa utomlands så skulle jag inte direkt vilja supa och greja så det skulle knappast vara några problem. Det kräver mer planering osv. Men du kan då leva ditt liv hur jäkla bra som helst även fast att du har barn. Jag känner många som har barn i min ålder och dom har inte några som helst problem med att leva sina liv. Och det där med frihet, visst du har ett annat liv att ta hand om, men det är ju knappast så att du blir inlåst hemma och inte har någon frihet alls. Och vadå gammal och trött om 18 år? Om 18 år så är jag 31 år, och inte fan är man gammal då och inte är man trött vid den åldern heller, eller jaa alla är väll trött ibland, men du är ju inte mer sliten än vanligt då precis. Min gammelfarmor är 87 år och är pigg och glad och full av energi fortfarande.
Men visst alla har en egen åsikt. Men om du inte vet vad du pratar om så tycker inte jag att du ska sitta och försöka få in i folks huvuden att man förstör sin ungdom genom att skaffa barn, för det gör man inte. man förgyller livet. Barn är den bästa gåvan som man någonsin kan få.
Så den åsikten tycker jag att du kan hålla för dig själv. Det är inte du som ska skaffa barn nu, så lägg dig inte i andras liv, för du vet inte ett skit om denna tjejen och vad hon har gjort och vill göra med sitt liv osv.
Men visst alla har en egen åsikt. Men om du inte vet vad du pratar om så tycker inte jag att du ska sitta och försöka få in i folks huvuden att man förstör sin ungdom genom att skaffa barn, för det gör man inte. man förgyller livet. Barn är den bästa gåvan som man någonsin kan få.
Så den åsikten tycker jag att du kan hålla för dig själv. Det är inte du som ska skaffa barn nu, så lägg dig inte i andras liv, för du vet inte ett skit om denna tjejen och vad hon har gjort och vill göra med sitt liv osv.
HopelessDreamer
Thu 5 May 2011 11:46
Varför bryr du dig om en konversation som pågick för ungefär en månad sedan?
Man kan inte göra allt som man vill göra och man kan inte göra allt som man kunde göra innan. Men det hela beror ju på om man vill leva sitt liv först eller ta hand om ett annat liv först.
Så du och din pojkvän, arton år gammla, har gjort nästan ALLT som ni vill göra i era liv?? shit...stora planer och drömmar ni hade. (och du, om man är 18 nu är man inte 31 om 18 år.)
Med gammal o trött menar jag utsliten. Men visst, ni gravida småflickor kanske är bortskämda och får pengar av släkt m.m, eller kanske redan vet att ni får ett bra jobb, eller något liknande.
Om jag inte vet vad jag pratar om? och det vet du bättre än jag? har du haft ett barn i arton år än? nej, exakt. Du vet inte bättre än mig
Man kan inte göra allt som man vill göra och man kan inte göra allt som man kunde göra innan. Men det hela beror ju på om man vill leva sitt liv först eller ta hand om ett annat liv först.
Så du och din pojkvän, arton år gammla, har gjort nästan ALLT som ni vill göra i era liv?? shit...stora planer och drömmar ni hade. (och du, om man är 18 nu är man inte 31 om 18 år.)
Med gammal o trött menar jag utsliten. Men visst, ni gravida småflickor kanske är bortskämda och får pengar av släkt m.m, eller kanske redan vet att ni får ett bra jobb, eller något liknande.
Om jag inte vet vad jag pratar om? och det vet du bättre än jag? har du haft ett barn i arton år än? nej, exakt. Du vet inte bättre än mig
Sufiii
Thu 5 May 2011 12:01
För att jag blir irriterad, Spelar väll ingen roll hur länge sen det va.
Du kan göra sakerna som du gjorde innan du blev gravid, du kan bara inte göra dom precis när du vill. Dom sakerna som du vill göra som du inte kan göra när du har ditt barn med dig kan du göra om du har barnvakt tex. Vi har gjort allt som vi vill göra innan vi skaffar barn. Om man ska göra precis allt man vill göra i livet innan man skaffar barn så kan man aldrig skaffa barn. Du vet inte ett dugg om varken mitt liv eller min pojks liv så det behöver du inte ens kommentera. Och du vet inte ett dugg vad vi redan har gjort heller. Kan ärligt säga att jag har gjort en hel del mer än vad folk som är över 40 har gjort. Sen vad jag har gjort har inte du med att göra. Nee ursäkta mig, 36, det är fortfarande inte en hög ålder enligt mig. man är pigg och glad i den åldern vad jag vet iaf. Det är alla jag känner i den åldern iaf. Utsliten behöver du verkligen inte vara. Inte många i den åldern som jag vet som är utsliten, dom flesta utav dom jag känner är piggare än någonsin i den åldern.
Jag får inte pengar osv. utav min familj och släkt. Jag och pojken min klarar oss själva. Så nej jag är inte bortskämd. Sen så kan man faktiskt jobba och tjäna egna pengar i den här åldern om du inte visste det själv.
Nej, och det lär du inte ha haft heller för att veta hur det är att ha barn. Och du har då inte heller haft det, så du vet ju lika lite vad du själv pratar om isåfall, för du har ju inga barn själv för det första, så du vet ju inte direkt vad du pratar om. Och sen att din pappa eller vad du skrev förut har 4 barn har inte med saken att göra, för du är inte din pappa. Man är en egen person och orkar med olika saker, så enkelt är det.
Du kan göra sakerna som du gjorde innan du blev gravid, du kan bara inte göra dom precis när du vill. Dom sakerna som du vill göra som du inte kan göra när du har ditt barn med dig kan du göra om du har barnvakt tex. Vi har gjort allt som vi vill göra innan vi skaffar barn. Om man ska göra precis allt man vill göra i livet innan man skaffar barn så kan man aldrig skaffa barn. Du vet inte ett dugg om varken mitt liv eller min pojks liv så det behöver du inte ens kommentera. Och du vet inte ett dugg vad vi redan har gjort heller. Kan ärligt säga att jag har gjort en hel del mer än vad folk som är över 40 har gjort. Sen vad jag har gjort har inte du med att göra. Nee ursäkta mig, 36, det är fortfarande inte en hög ålder enligt mig. man är pigg och glad i den åldern vad jag vet iaf. Det är alla jag känner i den åldern iaf. Utsliten behöver du verkligen inte vara. Inte många i den åldern som jag vet som är utsliten, dom flesta utav dom jag känner är piggare än någonsin i den åldern.
Jag får inte pengar osv. utav min familj och släkt. Jag och pojken min klarar oss själva. Så nej jag är inte bortskämd. Sen så kan man faktiskt jobba och tjäna egna pengar i den här åldern om du inte visste det själv.
Nej, och det lär du inte ha haft heller för att veta hur det är att ha barn. Och du har då inte heller haft det, så du vet ju lika lite vad du själv pratar om isåfall, för du har ju inga barn själv för det första, så du vet ju inte direkt vad du pratar om. Och sen att din pappa eller vad du skrev förut har 4 barn har inte med saken att göra, för du är inte din pappa. Man är en egen person och orkar med olika saker, så enkelt är det.
HopelessDreamer
Thu 5 May 2011 12:57
Jo, onödigt att dra upp det igen...?
Man kan inte göra allt som man annars hade kunnat. T ex så blir det mer kostnader med ett barn vilket leder till att man inte kan köpa allt det där som man annars hade kunnat eller åka dit som man annars hade kunnat.
Sen kan man inte semestra som man kunde förut. För man måste släpa med barnet (oftast) och ta hand om det och hålla koll på det
Sen är det inte lika lätt att t ex flytta till ett annat land. I sådana fall måste man göra det när barnet är väldigt litet eller när det kan någorlunda bra engelska (12-15år) För annars får barnet svårt att lära sig språket där och om man bara håller på att flytta får barnet ingen stabil uppväxt.
Piggare än någonsin är nog att ta i lite, man blir aldrig lika pigg som när man var barn. Men du förstår att man kan bli utsliten? (barn+möjliga ekonomiska problem+möjliga emotionella problem+möjliga andra problem under 18år).
Och det är ett bra och välbetalt jobb? kommer du ha kvar jobbet eller kommer du kunna få ett nytt jobb (bra utbildning) efter mamma-ledigheten? Sånt måste man också tänka på.
och "om du inte visste det själv"? då du menar att jag inte behöver veta saker själv utan någon annan kan veta det åt mig?
Jag sa aldrig att jag visste bättre än dig. Jag sa bara att du inte visste bättre än mig. Det spelar väl ingen roll om jag inte är min pappa, jag kan fortfarande använda mig av vad han har sagt.
Man kan inte göra allt som man annars hade kunnat. T ex så blir det mer kostnader med ett barn vilket leder till att man inte kan köpa allt det där som man annars hade kunnat eller åka dit som man annars hade kunnat.
Sen kan man inte semestra som man kunde förut. För man måste släpa med barnet (oftast) och ta hand om det och hålla koll på det
Sen är det inte lika lätt att t ex flytta till ett annat land. I sådana fall måste man göra det när barnet är väldigt litet eller när det kan någorlunda bra engelska (12-15år) För annars får barnet svårt att lära sig språket där och om man bara håller på att flytta får barnet ingen stabil uppväxt.
Piggare än någonsin är nog att ta i lite, man blir aldrig lika pigg som när man var barn. Men du förstår att man kan bli utsliten? (barn+möjliga ekonomiska problem+möjliga emotionella problem+möjliga andra problem under 18år).
Och det är ett bra och välbetalt jobb? kommer du ha kvar jobbet eller kommer du kunna få ett nytt jobb (bra utbildning) efter mamma-ledigheten? Sånt måste man också tänka på.
och "om du inte visste det själv"? då du menar att jag inte behöver veta saker själv utan någon annan kan veta det åt mig?
Jag sa aldrig att jag visste bättre än dig. Jag sa bara att du inte visste bättre än mig. Det spelar väl ingen roll om jag inte är min pappa, jag kan fortfarande använda mig av vad han har sagt.
Sufiii
Thu 5 May 2011 13:46
Jaa, men jag kunde inte låta bli för jag vart irriterad, sen om du vill fortsätta så äre ju upp till dig.
Att det blir mindre pengar är sant, men det är betydligt mycket mer värt att lägga pengarna på ett annat litet liv än på saker som inte har någon mening. Att ha med barnet dit man reser och att spendera tiden med barnet på semestern skulle jag verkligen inte ha några problem med. Jag har inget behov av att göra saker som man inte kan göra när man har barn med sig, tex. dricka alkohol osv. Jag skulle aldrig någonsin vilja flytta till ett annat land, så det är inget problem. Jag vet vart jag vill bo. Jag har bott i den byn som jag bor i i hela mitt liv, och varken jag eller pojken min vill flytta. Och det VET jag att vi inte kommer att vilja sen heller. Vi har hela våran släkt och familj här och vi trivs som fan. Så det är inte heller några problem. Och om det skulle bli så att man måste flytta så är det inga problem, bara man inte flyttar ofta.
Dom som jag pratar med är piggare än någonsin, om man inte räknar med när dom va barn. dom säger det själva. Jaa jag förstår att man kan bli utsliten. Men det behöver inte vara ett hinder för att göra saker.
Jaa det är det. Man får lika mycket betalt där som många vuxna får som är flerbarnsföräldrar, så jaa det är ett bra och ett välbetalt jobb. Men herregud. Du vet ju lika lite om du kommer att byta jobb någon gång när du är äldre. Min mamma är 46år och vet inte om hon kommer att jobba kvar där hon jobbar hela tiden. För hon vet inte om hon vill det. Och hon har haft några andra jobb före det hon har nu också. Det är ju inget hinder direkt att byta jobb. Om man har ett bra jobb så har du rätt till mamma ledighet utan att förlora jobbet på köpet. Så det är inga problem. Finns inte en jävel som jag känner som inte har kunnat att fortsätta på det jobbet som dom hade innan dom fick barn efter att mamma ledigheten är slut.
Vad vet du om jag vet mer än vad du gör eller inte? Det märks på hur du pratar att jag vet mycket mer om vad jag pratar om än vad du gör.
Du sa att det är synd att man skaffar barn i denna åldern. Tyck det då. Men jag tycker verkligen att det är synd hur din syn på barn verkar vara. Så som du pratar så verkar det som att du blivit uppfostrad med att barn förstör framtiden för än.
Att det blir mindre pengar är sant, men det är betydligt mycket mer värt att lägga pengarna på ett annat litet liv än på saker som inte har någon mening. Att ha med barnet dit man reser och att spendera tiden med barnet på semestern skulle jag verkligen inte ha några problem med. Jag har inget behov av att göra saker som man inte kan göra när man har barn med sig, tex. dricka alkohol osv. Jag skulle aldrig någonsin vilja flytta till ett annat land, så det är inget problem. Jag vet vart jag vill bo. Jag har bott i den byn som jag bor i i hela mitt liv, och varken jag eller pojken min vill flytta. Och det VET jag att vi inte kommer att vilja sen heller. Vi har hela våran släkt och familj här och vi trivs som fan. Så det är inte heller några problem. Och om det skulle bli så att man måste flytta så är det inga problem, bara man inte flyttar ofta.
Dom som jag pratar med är piggare än någonsin, om man inte räknar med när dom va barn. dom säger det själva. Jaa jag förstår att man kan bli utsliten. Men det behöver inte vara ett hinder för att göra saker.
Jaa det är det. Man får lika mycket betalt där som många vuxna får som är flerbarnsföräldrar, så jaa det är ett bra och ett välbetalt jobb. Men herregud. Du vet ju lika lite om du kommer att byta jobb någon gång när du är äldre. Min mamma är 46år och vet inte om hon kommer att jobba kvar där hon jobbar hela tiden. För hon vet inte om hon vill det. Och hon har haft några andra jobb före det hon har nu också. Det är ju inget hinder direkt att byta jobb. Om man har ett bra jobb så har du rätt till mamma ledighet utan att förlora jobbet på köpet. Så det är inga problem. Finns inte en jävel som jag känner som inte har kunnat att fortsätta på det jobbet som dom hade innan dom fick barn efter att mamma ledigheten är slut.
Vad vet du om jag vet mer än vad du gör eller inte? Det märks på hur du pratar att jag vet mycket mer om vad jag pratar om än vad du gör.
Du sa att det är synd att man skaffar barn i denna åldern. Tyck det då. Men jag tycker verkligen att det är synd hur din syn på barn verkar vara. Så som du pratar så verkar det som att du blivit uppfostrad med att barn förstör framtiden för än.
HopelessDreamer
Thu 5 May 2011 15:50
Jag måste ju försvara mig själv, man kan ju inte bara lägga sig ner och dö.
Så du tänker bo kvar i Sverige?
Nu när rasisterna (Sverigedemokraterna) tar över.
Klimatet förändras tack vare växthus effekten och det kommer bara bli kallare och kallare i det här landet.
Världens handelscentrum flyttas mer mot Asien (Sverige kommer bli fattigare).
Inte för att jag pratar, jag skriver, men ändå.
Jag tycker att det är synd. För personligen så tycker jag att man ska leva sitt eget liv innan man ger upp en del av sin frihet för någon annans liv. Särskilt nät man skaffar barn när man inte ens är 18 (jag tycker inte att man är vuxen när man är 18 heller och ett barn ska inte ta hand om ett barn)
Jag har absolut inte blivit uppfostrad så. Men jag vill först leva mitt liv.
Så du tänker bo kvar i Sverige?
Nu när rasisterna (Sverigedemokraterna) tar över.
Klimatet förändras tack vare växthus effekten och det kommer bara bli kallare och kallare i det här landet.
Världens handelscentrum flyttas mer mot Asien (Sverige kommer bli fattigare).
Inte för att jag pratar, jag skriver, men ändå.
Jag tycker att det är synd. För personligen så tycker jag att man ska leva sitt eget liv innan man ger upp en del av sin frihet för någon annans liv. Särskilt nät man skaffar barn när man inte ens är 18 (jag tycker inte att man är vuxen när man är 18 heller och ett barn ska inte ta hand om ett barn)
Jag har absolut inte blivit uppfostrad så. Men jag vill först leva mitt liv.
Sufiii
Thu 5 May 2011 16:38
som jag sa, det är upp till dig.
Jaa jag tänker bo kvar i Sverige. Så du tror allvarligt att det bara är i Sverige sånt där händer? Skulle inte tro det.
Jaa men tyck det då, men du behöver inte sitta och skriva det till folk som ska skaffa barn för jag kan lova dig att det är inte en enda person som ska skaffa barn som vill höra din åsikt om den saken. Alla vi som bestämmer att vi ska skaffa barn i ung ålder har gjort det valet och tagit det steget. Och det spelar ingen roll vad du än säger, för du kan inte påverka det för fem öre. Så jag förstår verkligen inte vart du vill komma när du sitter och skriver sånt här. Det är inget som du ens ska lägga dig i.
Jaa du vill det jaa. Men vad säger att inte dom som skaffar barn redan har gjort det dom vill göra? Jag har det, det skrev jag tidigare.
Min fråga är, varför i hela friden sitter du och ens ägnar tid till att skriva sånt här till folk som ska skaffa barn? Du kan endå inte göra ett skit åt det. Och du vinner inte ett dugg på att sitta och skriva sånt här.
Jaa jag tänker bo kvar i Sverige. Så du tror allvarligt att det bara är i Sverige sånt där händer? Skulle inte tro det.
Jaa men tyck det då, men du behöver inte sitta och skriva det till folk som ska skaffa barn för jag kan lova dig att det är inte en enda person som ska skaffa barn som vill höra din åsikt om den saken. Alla vi som bestämmer att vi ska skaffa barn i ung ålder har gjort det valet och tagit det steget. Och det spelar ingen roll vad du än säger, för du kan inte påverka det för fem öre. Så jag förstår verkligen inte vart du vill komma när du sitter och skriver sånt här. Det är inget som du ens ska lägga dig i.
Jaa du vill det jaa. Men vad säger att inte dom som skaffar barn redan har gjort det dom vill göra? Jag har det, det skrev jag tidigare.
Min fråga är, varför i hela friden sitter du och ens ägnar tid till att skriva sånt här till folk som ska skaffa barn? Du kan endå inte göra ett skit åt det. Och du vinner inte ett dugg på att sitta och skriva sånt här.
HopelessDreamer
Thu 5 May 2011 19:27
Och som du skulle säga det vad fan gnäller du på mig när du ändå skiter i det jag skriver?
Ja, det blir bara kallare här i norden i resten av världen blir det varmare. Eftersom att växthus effekten påverkar golfströmmen, golfströmmen gör att vi får det varmare här, men utan den kommer klimatet bli som Ryssland.
Som sagt, varför bryr alla ni er om att ens svara när ni ändå inte bryr er om det jag skriver? Du är väldigt motsägelsefull här eftersom genom att du svarar visar du att du bryr dig om det jag skriver och att jag skriver.
Om man vid 18-års ålder (då man har spenderat mesta delen i skolan) har gjort allt som man kan tänka sig vilja drömma så har man inte särskilt höga drömmar och ambitioner.
Jag hade inte sagt någonting till någon av alla gravida småflickor har för än idag när du kommenterade mina inlägg. Så jag skriver nu för att du skrev till mig. Och folk bryr sig, annars skulle de (ni) bara ignorera det.
Så min fråga är, vad vinner du på att sitta och skriva sånt här?
Ja, det blir bara kallare här i norden i resten av världen blir det varmare. Eftersom att växthus effekten påverkar golfströmmen, golfströmmen gör att vi får det varmare här, men utan den kommer klimatet bli som Ryssland.
Som sagt, varför bryr alla ni er om att ens svara när ni ändå inte bryr er om det jag skriver? Du är väldigt motsägelsefull här eftersom genom att du svarar visar du att du bryr dig om det jag skriver och att jag skriver.
Om man vid 18-års ålder (då man har spenderat mesta delen i skolan) har gjort allt som man kan tänka sig vilja drömma så har man inte särskilt höga drömmar och ambitioner.
Jag hade inte sagt någonting till någon av alla gravida småflickor har för än idag när du kommenterade mina inlägg. Så jag skriver nu för att du skrev till mig. Och folk bryr sig, annars skulle de (ni) bara ignorera det.
Så min fråga är, vad vinner du på att sitta och skriva sånt här?
Sufiii
Thu 5 May 2011 19:42
Ja men då får jag väll bo i ett skit kallt land då. Tror inte på att det kommer att bli någon stor katastrof inom den närmsta framtiden, så inget som jag eller mina barn osv. kommer att lida av precis, inte enligt min tro iaf.
För att man blir irriterad, jag blir sjukt irriterad för att du ens lägger ner tid på att prata sånt strunt som du gör.
Du vet inte ett skit om mina drömmar och mina ambitioner, så det tycker inte jag att du ska lägga dig i. Och jag har då hunnit med betydligt mer än att gå i skolan under dom här 18 åren ska du se.
Varför kommenterade du ens bilden från första början? Tycker du att det är nödvändigt att ens skriva en sån sak till någon som ska få barn? Du har inte ett skit med det att göra, så varför ens lägga ner tid på att lägga näsan i blöt? Det är ju inte direkt du som ska få barn.
Jag tycker att jag vinner en hel del genom att visa att jag bryr mig om att folk som du försöker att förstöra lyckan för blivande föräldrar.
För att man blir irriterad, jag blir sjukt irriterad för att du ens lägger ner tid på att prata sånt strunt som du gör.
Du vet inte ett skit om mina drömmar och mina ambitioner, så det tycker inte jag att du ska lägga dig i. Och jag har då hunnit med betydligt mer än att gå i skolan under dom här 18 åren ska du se.
Varför kommenterade du ens bilden från första början? Tycker du att det är nödvändigt att ens skriva en sån sak till någon som ska få barn? Du har inte ett skit med det att göra, så varför ens lägga ner tid på att lägga näsan i blöt? Det är ju inte direkt du som ska få barn.
Jag tycker att jag vinner en hel del genom att visa att jag bryr mig om att folk som du försöker att förstöra lyckan för blivande föräldrar.
HopelessDreamer
Thu 5 May 2011 22:20
Ens tro vinner inte över fakta. men, men...
Jag får väl lägga ner min tid på vad jag vill, inte sant?¨
Varför drar du upp det med dina drömmar och ambitioner då om du bara blir arg så fort någon kommenterar om dem?
Varför? För att jag har rätt till mina åsikter och vi har yttrande frihet vilket betyder att jag får yttra mig om det om jag känner för det. Nej, jag ska inte få barn men jag vill bara få folk att inse att man inte har samma frihet när man skaffar barn, något som de flesta bara ignorerar.
förstöra? hur då? genom att säga sanningen? om jag bara snackar skit så förstör det ingenting. Och om det jag säger når fram till dem har jag inte förstört nåt, bara fått dem att tänka till.
Jag får väl lägga ner min tid på vad jag vill, inte sant?¨
Varför drar du upp det med dina drömmar och ambitioner då om du bara blir arg så fort någon kommenterar om dem?
Varför? För att jag har rätt till mina åsikter och vi har yttrande frihet vilket betyder att jag får yttra mig om det om jag känner för det. Nej, jag ska inte få barn men jag vill bara få folk att inse att man inte har samma frihet när man skaffar barn, något som de flesta bara ignorerar.
förstöra? hur då? genom att säga sanningen? om jag bara snackar skit så förstör det ingenting. Och om det jag säger når fram till dem har jag inte förstört nåt, bara fått dem att tänka till.
mmariaeeriksson
Thu 5 May 2011 22:47
men ursäkta mig här nu. men det här handlar om mig och min pojkvän. vi båda är 17, snart 18 och VI har TILLSAMMANS valt att behålla den lilla prinsen i min mage. och om folk är mogen nog i tidig ålder att ta hand om ett barn så kanske du ska acceptera det? om du inte känner dig mogen för att skaffa barn, så fine, skit i det. tror det skulle vara bättre om du lät bli, helt allvarligt. men snälla du, låt mig, min pojkvän och våra val och våran framtid vara. du känner inte oss, vet inte vilka vi är eller någonting i närheten. så varför lägga dig i vårat liv som vi ska spendera ihop? ingen här orkar med dina meningslösa kommentarer, för det är bara skitsnack om jag får säga det själv. så lämna min sida och skaffa dig ett eget liv, så slipper du lägga dig i andras :) ha ett bra liv, med eller utan barn. för jag ska nu fortsätta mitt underbara liv, med min underbara pojkvän och min underbara son i magen.
HopelessDreamer
Thu 5 May 2011 22:51
Jag kan inte skita i det eftersom att alla kommenterar och jag måste stå upp för mina åsikter. Om det bara är skitsnack varför bryr du dig?
Sufiii
Thu 5 May 2011 23:27
Men herregud, du vet inte om det kommer att hända eller inte. Det enda man vet är att klimatet förändras lite, sen vet inte en jävel om hur det kommer att bli.
Ja det får du göra, och det gör alla andra också, och vill man lägga ner sin tid och sitt liv på ett barn, då gör man det. Så eftersom, att du lägger ner tiden på det du vill göra, låt andra göra det också.
Jag blir inte arg, men du har inte med dom att göra? Jag har inte dragit upp dom, jag har sagt att jag har gjort allt som jag vill göra.
Och du tror att folk ens vill höra dig säga det? Varför försöker du ens få folk som verkligen inte har den åsikten att förstå? Du kommer ingen vart med det.
Men herregud, det är en jävla tur att dom flesta inte är som dig, för du verkar seriöst helt sinnesrubbad. Du säger inte som det är, du säger hur du TROR att det är. Så lägg ner nu.
Denna tjejen har valt att skaffa barn, jag har valt att skaffa barn, och många fler har valt att skaffa barn. Låt oss göra det, för vi vill faktiskt inte höra ett ljud om vad du tycker och tänker.
Ja det får du göra, och det gör alla andra också, och vill man lägga ner sin tid och sitt liv på ett barn, då gör man det. Så eftersom, att du lägger ner tiden på det du vill göra, låt andra göra det också.
Jag blir inte arg, men du har inte med dom att göra? Jag har inte dragit upp dom, jag har sagt att jag har gjort allt som jag vill göra.
Och du tror att folk ens vill höra dig säga det? Varför försöker du ens få folk som verkligen inte har den åsikten att förstå? Du kommer ingen vart med det.
Men herregud, det är en jävla tur att dom flesta inte är som dig, för du verkar seriöst helt sinnesrubbad. Du säger inte som det är, du säger hur du TROR att det är. Så lägg ner nu.
Denna tjejen har valt att skaffa barn, jag har valt att skaffa barn, och många fler har valt att skaffa barn. Låt oss göra det, för vi vill faktiskt inte höra ett ljud om vad du tycker och tänker.
HopelessDreamer
Thu 5 May 2011 23:37
Hänger du inte med i tidningarna? Forskarna tror nu att det kommer förändras värre än väntat.
Jag gör ju det. Men jag säger bara mina åsikter.
Om man har gjort ALLT som man kan tänka sig vilja göra när man är arton år och har gått i skolan mesta delen av sin tid så har man inte särskilt höga drömmar och ambitioner, enligt mig.
Jag vet inte om folk vill höra vad jag säger, i det här läget verkar det som att alla bara håller för öronen och skriker (så att säga). Man vet inte om folk vill höra det man har att säga fören man har sagt det.
Om man bara ger upp om att försöka få folk att se saker från sina egna synvinklar så skulle världen inte komma någon vart för då skulle ingen nånsin säga något någonsin för det finns alltid någon som inte kommer gilla det man säger.
Sinnesrubbad? varför? För att jag prioriterar min egen frihet och mitt eget liv före ett annat? För att jag verkligen vill göra vissa saker innan och för att jag verkligen vill veta att jag kan klara av det innan?
Sinnesrubbat är när 16åriga tjejer som fortfarande går i skolan skaffar barn. För barn ska inte ha barn!
Ja, och jag tycker att mina åsikter är det som är sant. För om man inte ens kan tro på sig själv och sina egna tankar, vad kan man då tro på?
Jag låter er göra det, men jag säger bara min åsikt om det hela. Om ni inte vill höra mina åsikter så läs bara inte? kommentera inte? så lätt är det vet du.
Jag gör ju det. Men jag säger bara mina åsikter.
Om man har gjort ALLT som man kan tänka sig vilja göra när man är arton år och har gått i skolan mesta delen av sin tid så har man inte särskilt höga drömmar och ambitioner, enligt mig.
Jag vet inte om folk vill höra vad jag säger, i det här läget verkar det som att alla bara håller för öronen och skriker (så att säga). Man vet inte om folk vill höra det man har att säga fören man har sagt det.
Om man bara ger upp om att försöka få folk att se saker från sina egna synvinklar så skulle världen inte komma någon vart för då skulle ingen nånsin säga något någonsin för det finns alltid någon som inte kommer gilla det man säger.
Sinnesrubbad? varför? För att jag prioriterar min egen frihet och mitt eget liv före ett annat? För att jag verkligen vill göra vissa saker innan och för att jag verkligen vill veta att jag kan klara av det innan?
Sinnesrubbat är när 16åriga tjejer som fortfarande går i skolan skaffar barn. För barn ska inte ha barn!
Ja, och jag tycker att mina åsikter är det som är sant. För om man inte ens kan tro på sig själv och sina egna tankar, vad kan man då tro på?
Jag låter er göra det, men jag säger bara min åsikt om det hela. Om ni inte vill höra mina åsikter så läs bara inte? kommentera inte? så lätt är det vet du.
Sufiii
Thu 5 May 2011 23:50
Dom tror jah, Dom vet inte helt säkert. Och JAG tror inte på det där.
Jag har gjort ALLT som jag vill göra innan jag skaffar barn, inte allt som jag någonsin i hela mitt liv vill göra fattar du väll hoppas jag. Du vet inte vad jag har gjort med mitt liv så det vet du inget om. Och jag kan faktiskt säga att i hela mitt liv så har min högsta dröm varit att bli mamma, så genom att få mitt barn så gör jag min högsta önskan och dröm sann, vilket jag anser är att göra något fruktansvärt bra med sitt liv.
Nee men då kan jag säga med en gång att det är ingen här som vill höra din åsikt och vad du har att säga. Du har gjort ett försök att nå fram, men tyvärr, du kommer inte att ändra folks åsikter och du kan inte göra något åt att folk skaffar barn.
Nej, för att du verkar inte förstå ett dugg. Du försöker borra in i folks huvuden att man inte ska skaffa barn när man redan är påväg och har gjort det valet, och det är ganska sinnesrubbet enligt mig iaf. Det är ingen som bryr sig i vad DU vill göra med ditt liv. Så varför försöker du ens få folk att bry sig? Men lägg ner för i helvetet! Du vet inte ett skit om hur mogen denna tjejen är tex. Att vara mamma är ingen ålder, det är något man är. Jaa men sluta försöka ändra på andras åsikter och tankar då.
Det är ganska lätt för dig att bara låta bli att skriva över huvudtaget också, men jobbiga omogna ungar som du fattar inte bättre, tyvärr...
Jag har gjort ALLT som jag vill göra innan jag skaffar barn, inte allt som jag någonsin i hela mitt liv vill göra fattar du väll hoppas jag. Du vet inte vad jag har gjort med mitt liv så det vet du inget om. Och jag kan faktiskt säga att i hela mitt liv så har min högsta dröm varit att bli mamma, så genom att få mitt barn så gör jag min högsta önskan och dröm sann, vilket jag anser är att göra något fruktansvärt bra med sitt liv.
Nee men då kan jag säga med en gång att det är ingen här som vill höra din åsikt och vad du har att säga. Du har gjort ett försök att nå fram, men tyvärr, du kommer inte att ändra folks åsikter och du kan inte göra något åt att folk skaffar barn.
Nej, för att du verkar inte förstå ett dugg. Du försöker borra in i folks huvuden att man inte ska skaffa barn när man redan är påväg och har gjort det valet, och det är ganska sinnesrubbet enligt mig iaf. Det är ingen som bryr sig i vad DU vill göra med ditt liv. Så varför försöker du ens få folk att bry sig? Men lägg ner för i helvetet! Du vet inte ett skit om hur mogen denna tjejen är tex. Att vara mamma är ingen ålder, det är något man är. Jaa men sluta försöka ändra på andras åsikter och tankar då.
Det är ganska lätt för dig att bara låta bli att skriva över huvudtaget också, men jobbiga omogna ungar som du fattar inte bättre, tyvärr...
HopelessDreamer
Fri 6 May 2011 00:00
Your choice. Men inget jag skulle chansa på. (för om forkarna säger att det kommer bli värre än förväntat kan man ge sig fan på att det inte bli mildare i alla fall).
jaha...inte särskilt stora drömmar enligt mig.
Jag har inget emot att folk skaffar barn. Bara när det är barn som skaffar barn.
Försöker få dem/se om de (ni) förstår vad ni ger er in i. Jo att vara mamma är en ålder. Hjärnan har till exempel inte utvecklats helt fören man är 20 och att ett barn skaffar barn är onaturligt.
Varför ska jag sluta försöka? (och som sagt fortsätter jag bara för att ni fortsätter och jag måste försvara min åsikter.)
Nej det är det som sagt inte. Omogen? hahah! det är jag dessvärre inte. Och en unge? Ja, det kan man väl kalla mig. Jag försvarar bara mina åsikter, därför skriver jag.
jaha...inte särskilt stora drömmar enligt mig.
Jag har inget emot att folk skaffar barn. Bara när det är barn som skaffar barn.
Försöker få dem/se om de (ni) förstår vad ni ger er in i. Jo att vara mamma är en ålder. Hjärnan har till exempel inte utvecklats helt fören man är 20 och att ett barn skaffar barn är onaturligt.
Varför ska jag sluta försöka? (och som sagt fortsätter jag bara för att ni fortsätter och jag måste försvara min åsikter.)
Nej det är det som sagt inte. Omogen? hahah! det är jag dessvärre inte. Och en unge? Ja, det kan man väl kalla mig. Jag försvarar bara mina åsikter, därför skriver jag.
Sufiii
Fri 6 May 2011 00:11
Jag tänker då inte flytta ifrån det landet där alla mina vänner och hela min släkt och familj bor för att forskarna påstår att det kommer bli kasst sen.
Tyck inte det då. Enligt mig så är det en jäkligt bra dröm, man får sätta ett annat liv till världen och det livet förgyller hela ditt liv. Och kärleken mellan ett barn och en förälder är något så oändligt att det inte går att beskriva i ord (om allt står rätt till), och enligt mig så är barn och kärlek vad livet går ut på.
Ska tala om för dig att barnmorskor och dom på förlossningen osv. rekommenderar att skaffa barn i lite lägre ålder. Du orkar mer när du är yngre, kroppen återhämtar sig bättre osv. Självklart så ska du inte skaffa barn när du är alldeles för ung, men det är ingen överdriven ålder att skaffa barn i när man är 16.
För att du kommer ingen vart med att försöka? Tror du ärligt att folk kommer att ändra åsikt för att du säger vad du tycker och tänker om det hela?
Jaa du är fruktansvärt omogen enligt mig. Dina åsikter är omogna och ditt sätt att förklara och beskriva saker osv. är omoget enligt mig.
Med dina åsikter så hoppas jag verkligen att du aldrig skaffar barn.
Tyck inte det då. Enligt mig så är det en jäkligt bra dröm, man får sätta ett annat liv till världen och det livet förgyller hela ditt liv. Och kärleken mellan ett barn och en förälder är något så oändligt att det inte går att beskriva i ord (om allt står rätt till), och enligt mig så är barn och kärlek vad livet går ut på.
Ska tala om för dig att barnmorskor och dom på förlossningen osv. rekommenderar att skaffa barn i lite lägre ålder. Du orkar mer när du är yngre, kroppen återhämtar sig bättre osv. Självklart så ska du inte skaffa barn när du är alldeles för ung, men det är ingen överdriven ålder att skaffa barn i när man är 16.
För att du kommer ingen vart med att försöka? Tror du ärligt att folk kommer att ändra åsikt för att du säger vad du tycker och tänker om det hela?
Jaa du är fruktansvärt omogen enligt mig. Dina åsikter är omogna och ditt sätt att förklara och beskriva saker osv. är omoget enligt mig.
Med dina åsikter så hoppas jag verkligen att du aldrig skaffar barn.
HopelessDreamer
Fri 6 May 2011 00:22
Som sagt, så bryr jag mig inte om det. Your choice.
Kärlek kan jag hålla med om, barn är en annan femma.
Så barnmorskor tror du på men inte forskare?
Som sagt så sa jag nej, ingen av er i alla fall för ni har låst in er i era påhittade "paradis" och lyssnar inte på något kritiserade som någon säger. Men jag står fast vid mina åsikter. Barn ska inte ha barn för de har inte den erfarenhet som krävs. De har inte mycket erfarenhet av världen och kan inte föra denna vidare till sina barn.
Så mina åsikter om att omogna och inte vuxna människor inte ska skaffa barn är omogna? bara för att de inte stämmer överens med dina? Ja, jag stavar i alla fall bra till skillnad från några här, och det kan vara bra när man ska skaffa barn eftersom att man kommer behöva kunna hjälpa barnet med dess skolgång.
Så bara för att jag vill ha frihet, leva mitt liv och få erfarenheter (som man sen kan föra vidare till barnet) före jag skaffar ett barn så hoppas du att jag aldrig får ett? Vad tycker du om sådana personer som satsar på karriär före barn? Det är samma sak som vad jag tycker på ett ungefär.
Kärlek kan jag hålla med om, barn är en annan femma.
Så barnmorskor tror du på men inte forskare?
Som sagt så sa jag nej, ingen av er i alla fall för ni har låst in er i era påhittade "paradis" och lyssnar inte på något kritiserade som någon säger. Men jag står fast vid mina åsikter. Barn ska inte ha barn för de har inte den erfarenhet som krävs. De har inte mycket erfarenhet av världen och kan inte föra denna vidare till sina barn.
Så mina åsikter om att omogna och inte vuxna människor inte ska skaffa barn är omogna? bara för att de inte stämmer överens med dina? Ja, jag stavar i alla fall bra till skillnad från några här, och det kan vara bra när man ska skaffa barn eftersom att man kommer behöva kunna hjälpa barnet med dess skolgång.
Så bara för att jag vill ha frihet, leva mitt liv och få erfarenheter (som man sen kan föra vidare till barnet) före jag skaffar ett barn så hoppas du att jag aldrig får ett? Vad tycker du om sådana personer som satsar på karriär före barn? Det är samma sak som vad jag tycker på ett ungefär.
p0ppaN
Fri 6 May 2011 00:25
"Barn ska inte ha barn för de har inte den erfarenhet som krävs." den erfarenhet som krävs?
en förstagångs mamma har ju aldrig erfarenhet och man vet ju aldrig riktigt vad som väntar. men det spelar ju ingen roll om men är 17 eller 37 på den fronten. eller hur?
sen räknar ju inte jag 17 som barn...
en förstagångs mamma har ju aldrig erfarenhet och man vet ju aldrig riktigt vad som väntar. men det spelar ju ingen roll om men är 17 eller 37 på den fronten. eller hur?
sen räknar ju inte jag 17 som barn...
HopelessDreamer
Fri 6 May 2011 00:26
Om du läste allt och inte tog det ur sitt sammanhang så förstår du.
p0ppaN
Fri 6 May 2011 00:28
sen även "Ja, jag stavar i alla fall bra till skillnad från några här, och det kan vara bra när man ska skaffa barn eftersom att man kommer behöva kunna hjälpa barnet med dess skolgång." det är ju för fan bara idiotiskt.
Min pappa har dyslexi, ska inte han få skaffa barn för det?!
Min pappa har dyslexi, ska inte han få skaffa barn för det?!
HopelessDreamer
Fri 6 May 2011 00:32
Det är stor skillnad på dyslexi och att, låt oss säga, strunta i hur man stavar.
Och det är ett stort plus i kanten om man kan hjälpa sina barn under deras skolgång
Och det är ett stort plus i kanten om man kan hjälpa sina barn under deras skolgång
Sufiii
Fri 6 May 2011 00:33
Barn är kärlek enligt mig, så det är inte en annan sak för mig.
Jaa för barnmorskor VET hur saker är, forskarna TROR att det kommer att bli illa osv.
det spelar ingen roll vilken ålder du är i, får du barn för första gången så spelar det ingen roll hur gammal du är för du vet lika lite om hur det är att vara förälder hur gammal du än är innan du blivit det själv.
Nej jag tycker att ditt sätt att förklara saker på osv. är omogna. Stavning har inte ett skit med mogenhet att göra lilla du, så det behöver du inte gå in på. Så du menar helt seriöst att tex. sånna som har dyslexi kan vara bra föräldrar och hjälpa sitt barn med skolgången? Lägg ner för fan.
Nej jag hoppas på att du aldrig skaffar barn för att din syn på barn verkar vara helt rubbad. Jaa det är väll bra att satsa på en karriär, men det kan du göra när du har barn också. Det vet jag många som har gjort och dom har då lyckats jävligt bra.
Jaa för barnmorskor VET hur saker är, forskarna TROR att det kommer att bli illa osv.
det spelar ingen roll vilken ålder du är i, får du barn för första gången så spelar det ingen roll hur gammal du är för du vet lika lite om hur det är att vara förälder hur gammal du än är innan du blivit det själv.
Nej jag tycker att ditt sätt att förklara saker på osv. är omogna. Stavning har inte ett skit med mogenhet att göra lilla du, så det behöver du inte gå in på. Så du menar helt seriöst att tex. sånna som har dyslexi kan vara bra föräldrar och hjälpa sitt barn med skolgången? Lägg ner för fan.
Nej jag hoppas på att du aldrig skaffar barn för att din syn på barn verkar vara helt rubbad. Jaa det är väll bra att satsa på en karriär, men det kan du göra när du har barn också. Det vet jag många som har gjort och dom har då lyckats jävligt bra.
p0ppaN
Fri 6 May 2011 00:34
Sen kan det ju vara stor skillnad på hur stort engagemang man lägger på att stava rätt när man har en diskussion på bilddagboken eller om man skriver en uppsats i skolan.
HopelessDreamer
Fri 6 May 2011 00:44
"Så du menar helt seriöst att tex. sånna som har dyslexi kan vara bra föräldrar och hjälpa sitt barn med skolgången? Lägg ner för fan."
Så du tycker inte att de kan vara bra föräldrar? Enligt detta så säger du det.
Nej. Forskare VET också. De vet att klimatet förändras och att det kommer leda till att det blir kallare här. Men de TROR att det kommer bli värre än förväntat.
Var snäll och förklara hur mina förklaringar är "omogna"
Så min syn på barn/uppfostran är rubbad? Att man ska ge allt för barnet och dess välmående även om det betyder att man offrar sin egen frihet. Då är det väl mer rubbat att tro att "jag kan göra vad jag vill hur jag vill och när jag vill" som om barnet var någon sorts docka.
På en sida där man läser va folk skriver blir man bedömd av hur man skriver och stavar. Så om man skiter i hur man stavar och det ser ut som att ett mongo har skrivit det så kommer man bli betraktad som ett.
Så du tycker inte att de kan vara bra föräldrar? Enligt detta så säger du det.
Nej. Forskare VET också. De vet att klimatet förändras och att det kommer leda till att det blir kallare här. Men de TROR att det kommer bli värre än förväntat.
Var snäll och förklara hur mina förklaringar är "omogna"
Så min syn på barn/uppfostran är rubbad? Att man ska ge allt för barnet och dess välmående även om det betyder att man offrar sin egen frihet. Då är det väl mer rubbat att tro att "jag kan göra vad jag vill hur jag vill och när jag vill" som om barnet var någon sorts docka.
På en sida där man läser va folk skriver blir man bedömd av hur man skriver och stavar. Så om man skiter i hur man stavar och det ser ut som att ett mongo har skrivit det så kommer man bli betraktad som ett.
HopelessDreamer
Fri 6 May 2011 00:44
börjar förstå varför alla komiker driver med gravida kvinnor...
Sufiii
Fri 6 May 2011 00:54
Visst, att kunna stava, skriva osv. är viktigt, men barnet går i skolan för att lära sig sånt, och då lär sig barnet det där. Och om mamman och pappan inte kan stava osv. utav någon orsak så betyder inte det att dom är dåliga föräldrar.
Jaa, men JAG tror inte att det kommer att inträffa när jag och mina barn osv. lever. Så jag bryr mig inte så värst.
Bland annat så är sättet du förklarar hur barn förstör ens ungdom osv. omoget enligt mig.
Jaa jag tycker det jaa. Jag skulle offra mitt liv för mitt barn och det vet jag redan innan han är född. Och jag kan ge honom en underbar uppväxt och uppfostran, sen hur gammal jag är har inget med saken att göra. Jag tycker inte att man förstör något genom att skaffa barn. Man förbättrar saker och ting.
Jag bryr mig inte ett skit i om folk tycker att jag stavar dåligt på internet, för jag lägger inte ner min själ i att stava rätt på internet. I verkligheten när jag skriver för hand så är jag fruktansvärt noga med sånt. Men varför skulle jag bry mig i vad folk tycker och tänker om mig genom vad dom ser på internet? Jaa men va mogen du är och kallar mig mongo! Riktigt mogen kille! Lägg ner nu för fan.
Jaa, men JAG tror inte att det kommer att inträffa när jag och mina barn osv. lever. Så jag bryr mig inte så värst.
Bland annat så är sättet du förklarar hur barn förstör ens ungdom osv. omoget enligt mig.
Jaa jag tycker det jaa. Jag skulle offra mitt liv för mitt barn och det vet jag redan innan han är född. Och jag kan ge honom en underbar uppväxt och uppfostran, sen hur gammal jag är har inget med saken att göra. Jag tycker inte att man förstör något genom att skaffa barn. Man förbättrar saker och ting.
Jag bryr mig inte ett skit i om folk tycker att jag stavar dåligt på internet, för jag lägger inte ner min själ i att stava rätt på internet. I verkligheten när jag skriver för hand så är jag fruktansvärt noga med sånt. Men varför skulle jag bry mig i vad folk tycker och tänker om mig genom vad dom ser på internet? Jaa men va mogen du är och kallar mig mongo! Riktigt mogen kille! Lägg ner nu för fan.
HopelessDreamer
Fri 6 May 2011 01:01
Ja, man går i skolan för att lära sig men det är viktigt att föräldrarna kan hjälpa barnen med läxor m.m.
Du TROR ja, men du vet inte.
Nej, barn förstör inte ens ungdom. Eller på sätt och vis. Men det är snarare ens ungdom som förstör för barnet. Barn ska inte ha barn.
För det du skriver på Internet är första kontakten mellan dig och den andra personen du skriver med.
Jag kallade aldrig dig för mongo. Jag sa aldrig "du" jag sa "man" vilket kan mena på i princip vem som helst.
Det är som sagt bra om man kan skriva och läsa korrekt om man ska uppfostra ett barn.
Du TROR ja, men du vet inte.
Nej, barn förstör inte ens ungdom. Eller på sätt och vis. Men det är snarare ens ungdom som förstör för barnet. Barn ska inte ha barn.
För det du skriver på Internet är första kontakten mellan dig och den andra personen du skriver med.
Jag kallade aldrig dig för mongo. Jag sa aldrig "du" jag sa "man" vilket kan mena på i princip vem som helst.
Det är som sagt bra om man kan skriva och läsa korrekt om man ska uppfostra ett barn.
Sufiii
Fri 6 May 2011 01:06
Jag kan hjälpa mitt barn med läxorna. Både jag och pojken min har bra betyg i skolan, så kommer inte vara något problem.
Du vet inte heller så sluta klaga.
Man är inte barn i den åldern enligt mig.
Jag vill inte lära känna alla jag skriver med på internet, och om folk går efter om dom vill känna mig eller inte genom att kolla på hur jag stavar på nätet så är det inte någon person som är värd att lägga sin tid på.
Vet många föräldrar som har dyslexi som är helt fantastiska föräldrar, så det har inte ett skit med uppfostran att göra.
Du vet inte heller så sluta klaga.
Man är inte barn i den åldern enligt mig.
Jag vill inte lära känna alla jag skriver med på internet, och om folk går efter om dom vill känna mig eller inte genom att kolla på hur jag stavar på nätet så är det inte någon person som är värd att lägga sin tid på.
Vet många föräldrar som har dyslexi som är helt fantastiska föräldrar, så det har inte ett skit med uppfostran att göra.
HopelessDreamer
Fri 6 May 2011 01:10
Att hjälpa barn/en/et med läxor är inte något som har med uppfostran och uppväxt att göra? visst...
men, men. Jag får väl ta och backa ner eftersom att alla ni bara blir aggressiva av dessa argumentationer.
men, men. Jag får väl ta och backa ner eftersom att alla ni bara blir aggressiva av dessa argumentationer.
Balkeen
Fri 6 May 2011 01:16
Ja konstigt för att du är totalt jävla inkompetent och leker smart :S håll bara käften och låt andra vara glada över deras val ist för att dela med dig av dit sorgsna jävla liv
Sufiii
Fri 6 May 2011 01:17
Kan inte föräldrarna göra det utav någon anledning så finns det alltid någon annan som kan göra det. Man kan tex. tala om för skolorna hur det ligger till och då kan barnet få extra hjälp i skolan istället.
Jaa tack, det skulle sitta fint.
Jaa tack, det skulle sitta fint.
HopelessDreamer
Fri 6 May 2011 01:21
tyvärr såhar jag inga nära o kära. Mina föräldrar är döda :) . Jag är bara ensam och patetisk har ni fått mig att förstå såå....hejdå :D
Balkeen
Fri 6 May 2011 01:24
Jag hoppas allvarligt dom ÄR döda xD din mamma måste vänt sig i graven isf :) ska nog hälsa på henne och ge henne en sista åktur :D
Balkeen
Fri 6 May 2011 01:30
Mmh dra åt helvete å skriv fan inte igen om du inte har ngt vettigt att komma med
Anonymous
Fri 6 May 2011 02:40
@HopelessDreamer har precis bevisat hur efterbliven han är "Orden kommer från min far, som har 4 barn så han vet nog lite mer om detta än dig, eller?" sen så va dina föräldrar döda? O.o
mmariaeeriksson
Wed 7 Dec 2011 17:02
men tänk hörrni. jag som skulle ha så svårt med mitt barn, om en vecka är han 4månader. jag har klarat min skolgång (MED HAN MED MIG) och hans pappa, min sambo, har fått fast anställning :p snacka om att dömma folk i förväg ;) hahaa!
80 comments on this photo
Directlink:
http://dayviews.com/mmariaeeriksson/488044570/