Sunday 11 November 2012 photo 6/13
|
Ni som bygger naglar utan utbildning:
Det här är precis vad som kan hända om ni bygger naglar utan utbildning, och anledningen till att jag INTE rekommenderar att ni köper saker från ebay och börjar göra era egna naglar. Produkterna från ebay innehåller dessutom VÄLDIGT farliga kemikalier som är förbjudna i Sverige.
Man arbetar med Akrylatplaster, som är riktigt farliga kemikalier. Man kan få eksem, allvarliga allergier och även riktigt kraftig astma. Detta gäller inte bara de som bygger, utan även resterade familjemedlemmar, eftersom man inte har ett ordentligt utsug om man är outbildad, som fångar upp de farliga partiklarna. Sedan så är det tyvärr ganska ofta som det kommer folk till utbildade nagelterapeuter, där naglarna ser ut som på bilden, just för att personen som de gick till först var outbildad.
Det spelar ingen roll hur mycket ni än läser på, Bygg Inte Utan Utbildning! Du riskerar både din egna och andras hälsa!
Dessutom så har arbetsmiljöverket föreskrifter om att man skall ha utbildning för att arbeta med akrylatplaster, så om någon går hos dig och får sina naglar förstörda så kan du åka dit på brott mot AV's föreskrifter, och rättegångskostnader är inte billigt.
Allt detta gäller även UVGel.
Så SNÄLLA, Bygg inte naglar innan ni har utbildat er, det kan få riktigt hemska följder!
Allt detta gäller även UVGel.
Annons
Elinor Hallbeck
Tue 25 Dec 2012 14:20
gäller detta också när man använder sig av tippar och målar UVgel på det ?
MissPolli
Tue 25 Dec 2012 14:28
UV gel kan bränna igenom nageln så den lossnar från vävnaden under och då ramlar hela nagelplattan av :P
Anonymous
Wed 14 Nov 2012 19:26
Kanske låter dumt men.....
Vad menas med att bygga naglar elr det du skrev jag fattar/vet inte vad det är?:/
Vad menas med att bygga naglar elr det du skrev jag fattar/vet inte vad det är?:/
Anonymous
Wed 14 Nov 2012 19:28
Kika på ett par av dessa tutorialsen, det de gör där kallas för att bygga naglar. :)
http://www.youtube.com/user/naiouk/videos?flow=grid&view=0
http://www.youtube.com/user/naiouk/videos?flow=grid&view=0
spaceunicorn
Tue 13 Nov 2012 22:45
Var nära att gå till en outbildad häromdan, men ska skaffa hund, så kunde inte då. hade tänkt göra senare, men inte längre. tack för för varningen!!
Anonymous
Wed 14 Nov 2012 09:46
Gå hellre till en utbildad och betala lite mer. För de naglarna som du ser på bilden blev så illa efter EN enda behandling. Bättre att vara på den säkra sidan, än den osäkra. ^^
Anonymous
Tue 13 Nov 2012 20:45
Man kan få precis samma konsekvenser som med de andra produkterna. Det finns en anledning till att ArbetsMiljöverket har föreskrifter som säger att man MÅSTE vara utbildad för att få arbeta med Akrylatplaster. Man kan bli anmäld för det, och fällas för brott mot AM's föreskrifter.
Anonymous
Thu 15 Nov 2012 21:36
har faktiskt hört att akryl ska vara farligare än vanlig uv gele :S typ att det inte andas och drar till sig fukt så att de kan bli svampinfektioner, men det är bara vad jag hört jag kan inte så mycket om just akryl bara att jag inte bygger med de XD
Anonymous
Thu 15 Nov 2012 22:08
Även om gel skulle vara 'mindre farligt' så är det fortfarande farligt att arbeta med det, och man kan fortfarande bli fälld för brott mot AM's föreskrifter. :)
Anonymous
Thu 15 Nov 2012 22:16
ja de är klart :) jag har hört rätt mycket skrock om de olika materialen en del saker är inte ens sant hehe
Anonymous
Mon 12 Nov 2012 12:43
håller helt och hållet med. håller på att utbilda mig och har fått se en del obehagliga bilder på infektioner och liknande som kan förekomma när personer som inte är utbildade nagelterapefter.
Anonymous
Thu 15 Nov 2012 20:01
Du kanske kan få ta ett prov, så det ser hur mycket du kan. Så de kan lära dig det du inte vet. :D
Anonymous
Thu 15 Nov 2012 20:23
De brukar ofta vara väldigt böjliga, så det är nog okej. :D
cepegay
Sun 11 Nov 2012 22:21
Är det lika farligt med "färdiga" gelenaglar från depend som finns att köpa på kicks och liknande? :)
Anonymous
Sun 11 Nov 2012 22:29
Så länge hon följer anvisningarna på förpackningen extremt noga, och spritar händerna innan så är det ingen fara med de kiten. Det är ju inga proffsprodukter, men om man inte är försiktig så kan man ju tyvärr få biverkningar på dem med. :)
ElinLHarrysson
Sun 11 Nov 2012 22:15
De visste inte jag, tack för du skrev all denna information!
Och fy vad äckliga naglar.. :c
Jag köpte från ebay för något år sen, fast jag fick aldrig hem grejerna!
Och fy vad äckliga naglar.. :c
Jag köpte från ebay för något år sen, fast jag fick aldrig hem grejerna!
Anonymous
Sun 11 Nov 2012 21:34
Jag skulle aldrig bygga någons naglar om jag var outbildad, eller låta någon annan outbildad göra det på mig. Så nej, det är inte mina naglar. :P
Anonymous
Sun 11 Nov 2012 21:35
Det är så det kan gå om man låter en outbildad person göra ens naglar, och tyvärr så finns det alltför många av dem. :/
Kmutten
Sun 11 Nov 2012 20:54
jag hatar allt som har med lösnaglar, gelenaglar och sånt att göra. Man riskerar för mycket på något som egentligen är fake om man nu vågar säga så utan att alla ska bli sura :/ hellre äkta naglar och lyckas med att göra dem snyggt ...
Anonymous
Sun 11 Nov 2012 21:30
Så länge man går till en utbildad nagelterapeut, så är det ingen fara. :) Om du är osäker på om personen är utbildad eller ej så kan du be om att få se diplomet som man får efter en utbildning. :)
ηєνєя ѕαу ηєνєя ♥
Sun 11 Nov 2012 19:35
Jag vet att jag låter väldigt dum nu, men det är väl inte farligt att köpa penslar och sånt :p
Anonymous
Sun 11 Nov 2012 18:40
Fy vad äckligt
Bra att du la ut bilden :p
Bra att du la ut bilden :p
Anonymous
Sun 11 Nov 2012 18:58
Ja, visst är det. Jag skulle inte vilja ha sådana naglar. :P
1Dlove
Sun 11 Nov 2012 17:47
Ser hemskt ut på bilden! Då vet man att man inte ska köpa sånt där! Var nära till att fråga min mamma om jag kunde få saker där ifrån! Tack för informationen :)
Jennie
Sun 11 Nov 2012 17:40
Väldigt bra att du informerar om detta! En som jag känner har ALLTID depends lösnaglar eller gelenaglar från deras gelekit. Hon låter aldrig naglar luftas, och det är hemskt! Samtidigt är det svårt att säga till folk om detta, då de tycker att de kan :S
Anonymous
Sun 11 Nov 2012 18:57
SÅ länge hon följer anvisningarna på förpackningen extremt noga, och spritar händerna innan så är det ingen fara med de kiten. Det är ju inga proffsprodukter, men om man inte är försiktig så kan man ju tyvärr få biverkningar på dem med. :)
Maja-N
Sun 11 Nov 2012 20:33
Dom är ju såna man ska använda om man är outbildad, använder själv depends men är sjukt noga med mina naglar, för de gör rätt ont om dom blir skadade, man behöver sina händer:)
Emma' ♥
Sun 11 Nov 2012 17:29
Ohhhh tack så himla mycket att du skrev denna texten var så himla nära att köpa massa nagel saker där ifrån!
Behssyrra
Sun 11 Nov 2012 17:14
Det är självklart olika från individ till individ hur man reagerar på de olika ämnena.
Jag själv har använt alla dessa produkter som ska skapa dessa naglar på bilden du visar i över ett år, och har aldrig någonsin haft problem.
Gör om texten lite och skriv enbart att man ska följa instruktionerna väldigt noga och aldrig använda produkterna om man är osäker.
Det skulle jag köpa, men detta köper jag verkligen inte då det enda du gör är att länka vidare till din egna sida och vill att folk som köper detta köper DIN tjänst.
Din skrämselpropaganda är överdriven i mitt tycke.....
Jag själv har använt alla dessa produkter som ska skapa dessa naglar på bilden du visar i över ett år, och har aldrig någonsin haft problem.
Gör om texten lite och skriv enbart att man ska följa instruktionerna väldigt noga och aldrig använda produkterna om man är osäker.
Det skulle jag köpa, men detta köper jag verkligen inte då det enda du gör är att länka vidare till din egna sida och vill att folk som köper detta köper DIN tjänst.
Din skrämselpropaganda är överdriven i mitt tycke.....
92challe
Sun 11 Nov 2012 17:28
Så typiskt. "det har inte hänt mej än så det händer inte alls" Mentaliteten är den värsta som finns bland outbildade, i alla lägen. Aldrig i mitt liv skulle jag köpa något från ebay och bygga på någon. Jag har ingen utbildning så förutom att jag inte vet hur man gör så vet jag heller inte riskerna med att göra fel.
Anonymous
Sun 11 Nov 2012 18:38
Min första reaktion var också så. "bullshit. Jag har läst på och behandlar naglarna bra så det spelar ingen roll om jag använder lösnaglar, för mina naglar mår bra." En vecka efter jag läste den första varningen om detta, av samma person som skrev nu, såg jag att längst in på några av mina naglar så buktar det inåt, liten biverkning från lösnaglarna. Har slutat helt med att göra sånt själv efter det.
dorawajwo
Sun 11 Nov 2012 19:52
Det tänket är ju inte särskilt smart. Bara för att du aldrig blivit våldtagen innan när du gått hem mitt i natten, så betyder det inte att något hemskt inte kan hända dig. Extremt exempel, men du förstår vad jag menar. Ta till dig råden och var försiktig istället.
Jag är utbildad och vet att detta stämmer. Bara för att en person klarar sig behöver det inte betyda att alla gör det. Skall du bygga naglar så bör du vara utbildad, gör du någotvsom åstadkommer skador på din kund så kan du bli anmäld.
Dessutom alla produkter du köper på ex ebay är inte ens godkända i Sverige så ICKE UTBILDAD + ICKE GODKÄNT MATERIAL + MISSNÖJD KUND....ja då kan du räkna ut konsekvenserna själv.
För att köpa godkänt material så kräver 9/10 grossister ett intyg på att du är diplomerad.
Så att du då inte har drabbas, bra för dig! Men tänk istället på att detta inte bara är ett budskap till dig utan en varning till alla. Detta händer, och vi försöker förhindra det.
Ha en fortsatt trevlig kväll
/Daniela Moderator
Dessutom alla produkter du köper på ex ebay är inte ens godkända i Sverige så ICKE UTBILDAD + ICKE GODKÄNT MATERIAL + MISSNÖJD KUND....ja då kan du räkna ut konsekvenserna själv.
För att köpa godkänt material så kräver 9/10 grossister ett intyg på att du är diplomerad.
Så att du då inte har drabbas, bra för dig! Men tänk istället på att detta inte bara är ett budskap till dig utan en varning till alla. Detta händer, och vi försöker förhindra det.
Ha en fortsatt trevlig kväll
/Daniela Moderator
∂ιяє¢тισηєя & ƒσσσєя &мαнσмιє
Sun 11 Nov 2012 16:32
Jag hade tänkt göra det hos en som inte har utbildning, men ändra mig när jag läste texten! :)
Anonymous
Sun 11 Nov 2012 16:37
Vad glad jag blir! Betala hellre lite extra för att få gå till en utbildad, än riskera att få hemska naglar, som kommer kosta skjortan att få ordning på. :D
Anonymous
Sun 11 Nov 2012 16:28
Finns det akrylplaster(?) i uvgelev? :)
Hanna Westin
Sun 11 Nov 2012 16:27
Nej fyfan så äckligt! Tur jag aldrig gett mig in på nåt sånt! Skulle aldrig våga när det kan hände vem som helst.
Anonymous
Sun 11 Nov 2012 16:31
Hos en utbildad person så är det lugnt. :) Se bara till att du får se diplom och så innan h*n börjar bygga dina naglar. :)
Hanna Westin
Sun 11 Nov 2012 17:07
Okej, kunde det bli så också när man hade lösnaglar? har för mig det. :)
Anonymous
Sun 11 Nov 2012 17:10
Tyvärr, ja. :(
Om man inte följer förpackningens anvisningar. Det vill säga att man inte limmar på en nagel som man har tappat. Det finns mängder med bakterier på dem, och precis samma sak kan hända då.
Och gelkiten som man kan köpa på Kicks, Åhléns osv gäller det också. Tyvärr.
Om man inte följer förpackningens anvisningar. Det vill säga att man inte limmar på en nagel som man har tappat. Det finns mängder med bakterier på dem, och precis samma sak kan hända då.
Och gelkiten som man kan köpa på Kicks, Åhléns osv gäller det också. Tyvärr.
Hanna Westin
Sun 11 Nov 2012 17:29
Ajdå.
Tur jag har en mamma som inte tyckte jag skulle ha lösnaglar när jag var liten! Tacksam för det nu ;)
Så surt när folk tänker att det inte kommer hända dom, rätt vad det är så har du förstört dina naglar.
Tur jag har en mamma som inte tyckte jag skulle ha lösnaglar när jag var liten! Tacksam för det nu ;)
Så surt när folk tänker att det inte kommer hända dom, rätt vad det är så har du förstört dina naglar.
Anonymous
Sun 11 Nov 2012 16:23
Förmodligen inte, eftersom många tror att
"Det kommer aldrig hända mig!"
Eller:
"Jag har gjort detta länge, och det har aldrig blivit så för mig!"
Men jag blir glad om det avskräcker i alla fall en person från att bygga innan utbildningen. :)
"Det kommer aldrig hända mig!"
Eller:
"Jag har gjort detta länge, och det har aldrig blivit så för mig!"
Men jag blir glad om det avskräcker i alla fall en person från att bygga innan utbildningen. :)
Josefine Sundqvist
Sun 11 Nov 2012 16:24
Ja, det finns ju ifs. personer som tänker så :/ Men ändå :)
Anonymous
Sun 11 Nov 2012 18:42
Såsom du skrev ovanför att "det händer inte mig etc" så tyckte jag också såg ditt första inlägg om det, tills en vecka efteråt då jag noga granskade mina naglar och såg att det buktade inåt längst in på många naglar och vissa hade till och med hål i. Väldigt sköra är dom också. Så tack så mycket för att du har räddat mina naglar! :D
Anonymous
Sun 11 Nov 2012 18:54
Åh, så glad jag blir! Även om jag bara skulle hjälpa en person med alla mina inlägg tillsammans, så hade jag blivit glad. Men nu när jag får sådana här kommentarer så blir jag så glad! Det är så roligt att hjälpa andra. :D
Tack för att du berättade det, det gjorde min kväll. :D
*Kramar*
Tack för att du berättade det, det gjorde min kväll. :D
*Kramar*
84 comments on this photo
Directlink:
http://dayviews.com/nagelgruppen/511042096/