Tuesday 4 December 2007 photo 1/1
|
GAAAAAAH va jag måste avreagera mig är så himla arg! Just nu skäms jag så himla mycket över att vara svensk trodde fan att vi hade kommit längre än så här men tydligen inte. ÄR DET BARA JAG SOM BLIR SÅ FUCKING ARG ÖVER DETTA ! Citerar Koff imat han står för vad han tycker: "Vill du gå om kring i slöja? vill du bli tvingad till kyrkan varje söndag? vill du aldrig mer kunna dricka alkohol?:O de e som ingen jävel i sverige förstår ! Vill du ha deras äckliga religon i vårt land?:O tror du de skulle va acceptabelt om vi skulle komma in i deras land och hålla på som dom gör?:O Vi skulle bli torterade eller skjutna i huvet hela bunten om vi gjorde något i deras land.. va får dom här?:O pengar och lite fängelse :S de e sjukt" Men snälla bara för vi tar in folk som inte kan bo kvar i sinna hemländer så behöver det inte betyda att de kommer göra så Sverige går under elr att de kommer " ta över " landet. Det är helt sjukt. Jag trodde ni lärde er mer i skolan men tydligen inte. Vad tycker alla om detta, intressant att veta lixom ?
Annons
Comment the photo
Anonymous
Tue 22 Jul 2008 17:29
den lätt bästa diskussionen på bdb hahaha xD
JosefineTangen
Thu 20 Dec 2007 16:42
jävlar vilken diskussion det blev. Känslig punkt visst, mordhot o allt. tog typ tjugo minuter o läsa igenom allt:)haha
oedipus
Thu 20 Dec 2007 16:43
haha trodde först det var du som skrev det anonyma precis för det var du som var inne sist;)
oedipus
Thu 20 Dec 2007 16:32
men oh va duktig DU är då ! vi blir så imponerade. En guldstjärna till dig. Seriöst tror du jag skriver detta för att vara duktigt , för vem i så fall? hmmm ingen! Om du läst va ja skrivit så står det att ja är jävligt förbanad på alla nazister. Så hima fegt att kläcka ut sig massa skit men sen inte våga stå för det ! Jävla Freak !
anonym
Thu 20 Dec 2007 16:28
ok. för det första, känner du dig duktig när du skriver detta? Du har verkligen ingen aning om vad du snackar om och det har ni andra inte heller typ. Säger saker för att det ska låta bra. Duktigt... Självklart ska man hjälpa andra människor men det är inte så som ni säger att "sverige har råd", är det därför varje svensk medborgare är skyldig utlandet minst 250 tusen kronor? eller är det därför vi lånar pengar av andra länder för att ha råd med allt? Och att alla invandrare sliter för att passa in är ju bara bullshit! självklart finns dom som verkligen försöker. Men vissa försöker inte ens lära sig språket. lever på a-kassan o gör inte ett jävla skit.
Idiotic
Sun 16 Dec 2007 09:51
usch nar ja laser det ja skerv sa later det sa hart, sa dommande... Lelle du vet vad jag tycker, du vet att jag tycker dt ar helt javla bedrovligt att hogern vann o att sverigedemokraterna blev framrostade i flera komunner av nagra javla idioter. Svenskarna slapper inte inn invandrarna i landet, dom later dom inte ta del. I brist av jobb och pengar o med en familj att forsorja ger vissa upp o vander sej till kriminella yrken. Det ar skit, jag hatar faktumet att folk e sa javla korkade. Men det har blivit till en javla dalig upprepad cirkel...
oedipus
Sun 16 Dec 2007 09:52
ja jag förstår vad du menar =) det var väldigt bra skrivet jag tror de flesta håller med dej <3
Idiotic
Sun 16 Dec 2007 09:46
jag sager inte att det INTE va klantiga ord och inte att han INTE har mer an en orattcis vardering *
Idiotic
Sun 16 Dec 2007 09:45
Jag tror att du tolkar hans citat for mycket at "rasismhallet" jag sager inte att det var klantiga ord och jag sager inte att han formodligen har mer an en orattvis vardering. Men det dar uttalandet handlar mer om religion an om ras. Faktum ar att i sverige stravar vi fram mot ett jamstallt samhalle dar alla kan fa en chans, vare sej du e fodd fattig, forstandshandikappad, homosexuell, svart, vit, eller muslim. Men alla muslimer som kommer till Sverige tycker inte att det ar nagot man ska strava mot. Det strider mot deras traditioner, det dom vaxt upp med. Faktum ar att tyvarr racker det inte att formodligen mer an 80% av alla immigranter som kommer till sverige gor sitt basta for att leva "pa varat satt" och anda halla kvar sin tradition, sin religion.. for det ar inte dom fallen som uppmarksammas, det ar skiten som uppmarksamma, det ar alltid skiten som visas for publiken... Det som gor sveriges befolking upprorda ar kvinnorna som INTE valde sin religion (aven om majoritetn valjer sjalva) , det ar hedersmoden som foder hat. Alla dom varsta exemplena, men dom existerar.. Problemet finns, o folk vet inte vad som ska tro, Han har en poang har och dar, aven om han lagger for mycket hat i sina ord, aven fasts han formodligen ar en renodlig rasist. Jag tror inte det var ras som fick honom att valja sina ord.
Anonymous
Sat 8 Dec 2007 04:05
Till alla er med nationalextremistiska åsyner: Dom flesta invandrarfamiljerna har slagits för just den frihet man har i Sverige. Men pga av en ganska hård regim har dem varit tvungna att fly i exil från sitt land. Min familj kom hit under balkan kriget som startades pga just högerextrema tankar. SÅ tänk efter lite innan ni pratar eller ni kanske vill ha ett inbördeskrig som splittrar sverige i 3 delar? Snälla ni som inte har erfarenhet av vad högerextremism leder borde inte yttra er...
ferning
Sat 8 Dec 2007 00:37
till jonas. ja visst är det människor som begår brott. skulle det vatt djur t.ex hundar annars eller?
Yoneez
Fri 7 Dec 2007 12:43
Skulle en svensk bosätta sig i Irak och jobba som polis där UTAN turban skulle det antagligen se lika kul ut.
Så varför kan man bara inte skita i sånt å låta folk bära vad tusan de vill (Förutom hakkors, djävulsstjärnan, 666 mm)
Så varför kan man bara inte skita i sånt å låta folk bära vad tusan de vill (Förutom hakkors, djävulsstjärnan, 666 mm)
hansarve
Thu 6 Dec 2007 17:56
Sverige får skylla sig själv, jävla tattar land. Tar in typ en jävla massa invandrare och placerar ut dom i områden som exempelvis rosengård och sedan skiter vi fullständigt i dom, Keep up the good work Reinfeldt och dina homies. Men sedan en sak att säga, De kommer till Sverige då kan de fan ta o leva som vi i Sverige gör och sluta gråta över att nån turban nisse inte får ha turban på jobbet för det finns en KLÄDKOD inom vissa yrken. Tänk va kul att se en polis me stor jävla turban? :o
Anonymous
Wed 5 Dec 2007 22:40
sjukt ^o)
emslindholm
Wed 5 Dec 2007 20:57
detta stör mig verkligen!!!!!!! hur orkar människor? Sverige har RÅD att ta emot invandrarna så varför inte? jag är dock fortfarande emot folk som utnyttjar vårt system med bidrag och liknande men det gäller dessutom svenskar. det jag tror vissa hetsar upp sig över är dåliga "upplevelser" av invandrare, javisst det har jag med. men det har jag från svenskar också. en sak vissa som kommer hit behöver ändra är sitt tänkande, inte så lätt men det är ett faktum! i sverige slår vi INTE våra barn och vi accepterar att våra barn t.ex. dejtar en invandrare utan att bruka vål osv (alla följer inte, men så ska det va enligt lagen) men ja, att inte få vara en stolt svensk är också konstigt, för eftersom vi nu faktiskt hjälper så många vill jag gärna vara stolt över det.
Anonymous
Wed 5 Dec 2007 17:27
Jonas....big ups man! Det är sant det du säger. Äntligen någon HUMANIST! At the end of the day, så är alla människor. Varför bry sig om hyn och ursprunget när ursprunget är desamma när man går tillbaka i tiden.
Yoneez
Wed 5 Dec 2007 17:13
Sen vill jag uppmana alla de som uppger sig vara rasister att träda fram och visa er och inte gömma er i mörkret. Att gömma sig bevisar bara att ni inte vågar stå fullt ut för era åsikter och därför är lika fega som kräket Hitler som sköt sig själv för att han inte vågade stå till svars för sina brott och åsikter
Yoneez
Wed 5 Dec 2007 17:10
Jag vill bara säga att jag håller med Confident. Invandrare kommer oftast hit för att förutsättningarna för att de ska ens kunna behålla livet inte finns i deras hemländer (pga av krig etc). I sådana länder (gäller även det gamla 1800-tals U-landet Sverige) begår man brott för att ens ha en chans att överleva. Till slut blir det en instinkt som inte försvinner enbart för att man kommer till ett "säkrare" land som Sverige.
Dessutom är det fel att säga att det är invandrare som begår mest brott. För vi är alla likadana och därmed ska vi säga att MÄNNISKOR begår mest brott.,
I dagens samhälle, särskilt nu när vi har en moderat regering som inofficiellt stöder rasism, stänger vi gränser och skickar hem folk mot en säker död. Är vi som gör det och låter det hända ens värda att kalla oss goda medmänniskor?Nej, utan för att vi ska kunna göra det måste vi öppna gränserna för ALLA.
Sverige är ett land som ska kalla sig det mest jämställda i Europa och kanske världen. Inte med såna som SD och liknande som undegräver allt. Precis alla som vill ska få bo här, utan undantag.
Dessutom är det fel att säga att det är invandrare som begår mest brott. För vi är alla likadana och därmed ska vi säga att MÄNNISKOR begår mest brott.,
I dagens samhälle, särskilt nu när vi har en moderat regering som inofficiellt stöder rasism, stänger vi gränser och skickar hem folk mot en säker död. Är vi som gör det och låter det hända ens värda att kalla oss goda medmänniskor?Nej, utan för att vi ska kunna göra det måste vi öppna gränserna för ALLA.
Sverige är ett land som ska kalla sig det mest jämställda i Europa och kanske världen. Inte med såna som SD och liknande som undegräver allt. Precis alla som vill ska få bo här, utan undantag.
Confident
Wed 5 Dec 2007 16:43
För det första..att invandrare som kommer in till Sverige och begår brott är inget man väljer. Vad hade du som svensk gjort om du hade blivit placerad från ett U-land till ett I-land, uppväxt med Krig och tvingats fly ifrån ditt FOSTERLAND(Om det nu är så viktigt med fosterland). Haft en pappa som varit utbildad till kirurg men tvingats jobba som städare, eller levt på soc. Och sedan att det finns en stor befolkning av "Stolta" svenskar som inte välkomnar och visar ett kallt ansikte emot dig. Nu drar jag inte över alla gränsen, men vad hade du som svensk gjort? Gått ner på knäna och tackat?
Hälften av dom som kommer hit ville nog inte komma hit ifrån början, utan blev tvingade ett val att lämna sin kultur för att komma in i ett nytt land. Sverige, generellt, är ett bra land. Sverige är också ett mångkulturellt land, där majoriteten av landets "resurser" är hämtade från andra länder, precis som andra länder gör.
Ni som snackar om stolthet är ju heller inte något vidare. Sen när har stolthet med sin nation att göra? Det är där man väljer att bli patriot eller en vanlig individ som respekterar varandras land.
Hälften av dom som kommer hit ville nog inte komma hit ifrån början, utan blev tvingade ett val att lämna sin kultur för att komma in i ett nytt land. Sverige, generellt, är ett bra land. Sverige är också ett mångkulturellt land, där majoriteten av landets "resurser" är hämtade från andra länder, precis som andra länder gör.
Ni som snackar om stolthet är ju heller inte något vidare. Sen när har stolthet med sin nation att göra? Det är där man väljer att bli patriot eller en vanlig individ som respekterar varandras land.
Spe-edy
Wed 5 Dec 2007 11:13
Haha shit xD Hur har ni orkat? xD Liksom egentligen känns det bara lättare att säga att alla får tycka vad dom vill, så är ju alla nöjda i diskussinen xD
Anonymous
Wed 5 Dec 2007 09:08
Vem har sagt att de ska sluta? :O har sagt att de kommer minska me 50% inte att de skulle sluta va kriminelt i sverige era pundade rövhål !
Obbsan
Wed 5 Dec 2007 07:39
Men shit nu får folket ta o lugna sig... ppl! Vi må ta in utlänningar i vårt land för att vi är snälla och låter dem skaffa jobb och boende här, visst vet vi att många utlänningar begår brott men det är tyvärr inget vi kan hjälpa. Jag tycker att vi är snälla som låter dem komma in i landet men räkna inte med att brotten slutar bara för att vi skulle skicka ut dem. Det är en del av livsroteln och vi kan tyvärr inte stoppa den. Detkommer alltid finnas tjuvar eller rånare... kanske till och med mördare i minst 100 år till.
Sami
Wed 5 Dec 2007 00:54
Om jag ska hålla min käft så måste jag kära bort hunden o det som är runt käften, Dock så gör jag inte det för ett svins kull.. Om du inte visste så är käften ett skelet som sitter vid munnen som gör det möjligt att tuga o prata osv.
Anonymous
Wed 5 Dec 2007 00:33
Käften bara okej?
oedipus
Wed 5 Dec 2007 00:30
hahaha måste ni två förstöra den diskution som en gång var seriös ! detta visara bara alla hur omoget det är
Sami
Wed 5 Dec 2007 00:29
Klart jag vet vem det är, Jag är ju förfan din pappa. Om det inte vore för mig så hade du inte ens varit född.
Anonymous
Wed 5 Dec 2007 00:15
Hahahahahahaha försök inte snacka skit om min mamma när du inte ens vet vem de e din lilla hora!
Sami
Wed 5 Dec 2007 00:10
Om jag ser ut som en röv, Fan va DÅLIG smak din mamma måste ha då..
Anonymous
Wed 5 Dec 2007 00:04
Käften bara okej. du ser ut som en röv hela du så käften bara HORA!
Sami
Wed 5 Dec 2007 00:04
Den enda vita makt du har e din kuk, För din röv tillhör mig.. BITCH
Anonymous
Wed 5 Dec 2007 00:03
VIT MAKT ; MASSA NEGER SLAKT !
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 23:58
Nej de finns inget stop. Linnea bli inte förvånad om jag kommer ner till din skolan och dödar horungen ! Han ska passa sig jävligt noga!
oedipus
Tue 4 Dec 2007 23:59
MEN för fan sluta ! ja vet lixom att du aldirg skulle våga elr ens drömma om o säga detta i verkligheten så låt bli med det när du sitter vi datan oxå det är bara patetiskt. Och det rä sami du snakkar med så passa dej han är inte att leka med ! ett litet råd bara. Puss påre
oedipus
Wed 5 Dec 2007 00:00
OKEJ NU STANNAR VI HÄR INNAN DET GÅR FÖR LÅNGT ( fast det har det redan gjort) TACK ALLA FÖR ERT ENGGEMANG :D
Sami
Tue 4 Dec 2007 23:59
Vem börja din wannabe gangster som använder blatte ord. Shame on you white boy.. One day you'll be my slave! Power to the black peoples.
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 23:55
KICKA UT DIG SJÄLV. DU HOTA MIG OCKSÅ DIN LILLA FITTA !!
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 23:55
Okey.. Min slutkommentar, Så här är det. Alla menniskor har rätt till samma vilkor och så är det bara, Sen att vissa inte håller sig inom detta är ju upp till sig, Det är därför vi har straff, Ingen va er här ska behöva sloss över detta och ingen ska behöva känna sig utanför, för det finns folk som stödjer bägge sidorna...Koffler stödjer sitt och sai sitt. Not a big deal ! hallå vaknar vadå sloss ?!?! uttrycksfrihet vet ni vad det innebär ?
Isf kolla upp det.Alla har rätt till sina egna åsikter ! Men ingen INGEN ska behöva dö pga av ingeting !... Jag var ju inte där så jag kan inte lova denna personen oskyldig Men jag förlitar mig på hans ord nu... Ta det lugnt diskutera som folk, Enas med varandra få varan en medel bild av era åsikter kom överns.... så God natt Gott folk, // En all Älskare !
Isf kolla upp det.Alla har rätt till sina egna åsikter ! Men ingen INGEN ska behöva dö pga av ingeting !... Jag var ju inte där så jag kan inte lova denna personen oskyldig Men jag förlitar mig på hans ord nu... Ta det lugnt diskutera som folk, Enas med varandra få varan en medel bild av era åsikter kom överns.... så God natt Gott folk, // En all Älskare !
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 23:54
Okey.. Min slutkommentar, Så här är det. Alla menniskor har rätt till samma vilkor och så är det bara, Sen att vissa inte håller sig inom detta är ju upp till sig, Det är därför vi har straff, Ingen va er här ska behöva sloss över detta och ingen ska behöva känna sig utanför, för det finns folk som stödjer bägge sidorna...Koffler stödjer sitt och sai sitt. Not a big deal ! hallå vaknar vadå sloss ?!?! uttrycksfrihet vet ni vad det innebär ?
Isf kolla upp det.Alla har rätt till sina egna åsikter ! Men ingen INGEN ska behöva dö pga av ingeting !... Jag var ju inte där så jag kan inte lova denna personen oskyldig Men jag förlitar mig på hans ord nu... Ta det lugnt diskutera som folk, Enas med varandra få varan en medel bild av era åsikter kom överns.... så God natt Gott folk, // En all Älskare !
Isf kolla upp det.Alla har rätt till sina egna åsikter ! Men ingen INGEN ska behöva dö pga av ingeting !... Jag var ju inte där så jag kan inte lova denna personen oskyldig Men jag förlitar mig på hans ord nu... Ta det lugnt diskutera som folk, Enas med varandra få varan en medel bild av era åsikter kom överns.... så God natt Gott folk, // En all Älskare !
Sami
Tue 4 Dec 2007 23:53
Koffler skriver: 04/12-07 23:46
Men kom da om du e så jävla "stor" själv da.. kommer Döda dig din lilla horunge ! AIEE HAN MORD HOTA MEJ KICKA UT RASSEN FRÅN SVERIGE, Lyssna på mig din tönt den enda som dör av oss 2 är du.
dahlberg87
Tue 4 Dec 2007 23:51
Sedan är en diskussion om vad som är svenskt.
Kåldolmar - turkiet? Julgran- Tyskland! Kungahuset-Frankrike! jag har ett gäng till men klockan är sova och fjortis rasisterna vet inte riktigt vad de pratar om.
Tråkigt att läsa att ni helt har svalt allt som någon hypad människa har sagt.
Sverige hade utan invandring inte haft något att komma med. Sveriges framgångar ligger till hundra procent i utbytet mellan olika kulturer och vad som har kommit fram efter den diskusionen. Sverige är ett litet land som inte har något att komma med överhuvudtaget om vi inte samarbetar/har inflyttning och utvecklas tillsammans med människor i andra länder.
Jag har inte läst alla kommentarer och kanske skriver sånt som är skrivet men men..
Våld är aldrig rätt men hur många har inte dött i onödan mellan svenskar men de hatar inte varandra mer än just de som gjorde det. De som sparkade ihjäl killen i sthlm för ett tag sen hans syskon hatar inte alla andra svenskar pga det. Men det är kanske skillnad när det är svenskar mot svenskar? Lite sans!
Kåldolmar - turkiet? Julgran- Tyskland! Kungahuset-Frankrike! jag har ett gäng till men klockan är sova och fjortis rasisterna vet inte riktigt vad de pratar om.
Tråkigt att läsa att ni helt har svalt allt som någon hypad människa har sagt.
Sverige hade utan invandring inte haft något att komma med. Sveriges framgångar ligger till hundra procent i utbytet mellan olika kulturer och vad som har kommit fram efter den diskusionen. Sverige är ett litet land som inte har något att komma med överhuvudtaget om vi inte samarbetar/har inflyttning och utvecklas tillsammans med människor i andra länder.
Jag har inte läst alla kommentarer och kanske skriver sånt som är skrivet men men..
Våld är aldrig rätt men hur många har inte dött i onödan mellan svenskar men de hatar inte varandra mer än just de som gjorde det. De som sparkade ihjäl killen i sthlm för ett tag sen hans syskon hatar inte alla andra svenskar pga det. Men det är kanske skillnad när det är svenskar mot svenskar? Lite sans!
oedipus
Tue 4 Dec 2007 23:52
Tack anders för den fina kommentaret. Sorrry för jag använd väldigt fult språk i denna diskussionen men ja var så himla arg. Du får avsluta denna diskussion med det inlägget . TACK =)
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 23:51
VILA IFRID DANIEL WRETSTRÖM, FÖRBLI I VÅRA HJÄRTAN OCH HEDRA OSS ME DEN KÄRLEK DU SPRED UT RUNT OM DIG. ALLTID EN MYCKET GLAD OCH POSITIV KILLE. ÄLSKAR DIG BROR, KLARAR INTE AV DE HÄR SKIT LIVET UTAN DIG SNART, VAR, ÄR OCH FÖRBLIR SOM VÄRLDENS BÄSTA BRORSA <3
oedipus
Tue 4 Dec 2007 23:47
Fan vad du knäcker Koffler , han säger fan mot sig själv hela tiden det är så jävla kul
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 23:46
Men kom da om du e så jävla "stor" själv da.. kommer Döda dig din lilla horunge !
Sami
Tue 4 Dec 2007 23:44
Koffler är mytoman ljuger 24/7 för att få uppmärksamhet, Kan förstå dig det är ju du som är råttan bakom datan som letar efter ost.
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 23:41
Om han var en sådan person.... Daniel Wretström R.I.P Sorry, May the Lord be with you!
Det är bara så att jag är en all älskare, jag älskar alla som inte skadar mig så är det bara :):)
Det är bara så att jag är en all älskare, jag älskar alla som inte skadar mig så är det bara :):)
mooset
Tue 4 Dec 2007 23:41
genomsnits fängelsekunden i sverige är en vit svensk man ifrån socialklass 3 :)
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 23:37
Nej han dog inte av de men han fick en sen drog han där ifrån så vart han dödad ..
oedipus
Tue 4 Dec 2007 23:38
ja men han var fortfarande nynazist o hade förmodligen gjort nåt imat han blev mördad:S
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 23:39
Du jag va fan me han den kvällen ! Han gjorde inegnting han va social drack och så. han va som min store bror FFS ! jag ahr gått den maschen år efter år hatet flödar för stunden medans tårarna rinner. Han va de jag drömt om. en store bror som alltid finns där för en :S
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 23:38
Dog han av en örfil ?
Sami
Tue 4 Dec 2007 23:37
Aiee för fan, gå o baka lussebullar med saffran på ist för att göra uppror här
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 23:36
Han gav ingen en fucking örfil.. de va fan han som fick den !
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 23:35
Förstår du ??? Men det du framstår som är att han gick helt fridfullt på gatan skulle inte skada en fluga och blir mördad ? Det gjordes väll av en grund, JAG TYCKER INTE det är rätt att dö för, Men du utrycker dejj lite knepigt tycker jag, Men beklagar, Men ska inte behöva dö... Men mista tänder har ingen dött av xD
oedipus
Tue 4 Dec 2007 23:36
hahha det vr bra hur visst du dettta? det är inte många som mördats utan anldening:S
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 23:33
Daniel Wretström, född 15 oktober 1983, död 9 december 2000, var en svensk ung man med nynazistisk anknytning
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 23:32
Daniel Wretström, född 15 oktober 1983, död 9 december 2000, var en svensk ung man som mördades vid en busshållplats mellan Rönninge och Salem.
Bevekelsegrunderna för mordet var sannolikt att Wretströms utseende avslöjade honom som skinnskalle. Det har hävdats att en bidragande orsak var att han tidigare på kvällen kommit i dispyt med några flickor och gett en av dem en örfil.[1] Wretström spelade i vit makt-bandet Vit legion.[2][3]
Mordet föregicks av en misshandel, där bland annat en bräda användes som tillhygge, som utfördes av ett gäng med ett tiotal medlemmar. Sju personer åtalades, varav en för mord. Denne dömdes till rättspsykiatrisk vård.
Flera svenska vit makt-grupper och högerextrema organisationer betraktar Wretström som martyr, en svensk Horst Wessel.[1] En politisk marsch, Salemmarschen, har genomförts till minne av mordet och Wretström, första gången sex dagar efter mordet, och sedan dess varje år på den ungefärliga dödsdagen. Ansvarig för marschen är Salemfonden, och bland deltagarna har det funnits nazister från olika svenska och utländska grupperingar. Nätverket mot rasism har försökt att stoppa marschen.
Bevekelsegrunderna för mordet var sannolikt att Wretströms utseende avslöjade honom som skinnskalle. Det har hävdats att en bidragande orsak var att han tidigare på kvällen kommit i dispyt med några flickor och gett en av dem en örfil.[1] Wretström spelade i vit makt-bandet Vit legion.[2][3]
Mordet föregicks av en misshandel, där bland annat en bräda användes som tillhygge, som utfördes av ett gäng med ett tiotal medlemmar. Sju personer åtalades, varav en för mord. Denne dömdes till rättspsykiatrisk vård.
Flera svenska vit makt-grupper och högerextrema organisationer betraktar Wretström som martyr, en svensk Horst Wessel.[1] En politisk marsch, Salemmarschen, har genomförts till minne av mordet och Wretström, första gången sex dagar efter mordet, och sedan dess varje år på den ungefärliga dödsdagen. Ansvarig för marschen är Salemfonden, och bland deltagarna har det funnits nazister från olika svenska och utländska grupperingar. Nätverket mot rasism har försökt att stoppa marschen.
Sami
Tue 4 Dec 2007 23:31
Asså mooset om du vill nåt gå med i mitt parti.. Annars du är game over.
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 23:24
Men du profeten där, KEEP IT REAL ! Live up to it xD rolig prick ,, Mooset... vill du ha korv till ?
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 23:26
MEN VA INTE ENS LITE FUCKING RASISTISK FÖRSTA GÅNGEN DE HÄNDE; DE HAR HÄNT UNGEFÄR NIO GÅNGER PÅ 2 ÅR. KLART SOM FAN HATET VÄXER INOM EN OCH MAN VILL SKJUTA VARENDA JÄVEL ! FAN TÄNK OM DE HADE VART DU SJÄLV SOM SATT I SAMMA SITS SOM MIG. MIN KOMPIS BLEV MÖRDAD FÖR 6 ÅR SEN, VET DU VEM DAIEL WRETSTRÖM VA? HAN VART MISSHANDLAD MEN PLIKTADE HAN ME LIVET?:O NI MÅSTE VA HELT JÄVLA DUMMA I HUVET OCH DU SAMI.. JAG KOMEMR NER NÅGON GÅNG JAG AHR TID SÅ SKA JAG KNULLA SÖNDER DIG FATTAR DU DE !?!
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 23:25
Sami STOLT ARAB FOR LAJF xD
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 23:25
Sami jag har doc en skindtand som behöver dras ut, Den gör ont som faan, Och du verkar vara grym på det där så jag tycker att vi bokar tid vi :P:P xD
oedipus
Tue 4 Dec 2007 23:26
hahaha elr så kan ja slå ut den , ja som är så bra på att slåss det vet du ju;)
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 23:22
alltså , som sami sa , vafan är det för syn ? alltså kan tycka att sverige tar hand om sin ekonomi och sitt folk som de har nu , men liksom det är klart .. men sen att du ser på dme så är helt sjukt, då ber du om det så , !
Sami
Tue 4 Dec 2007 23:21
Du din lilla horunge om du har bulor kom du ner till halmstad så får vi se... Kommer slita ut dina tänder en efter en.
oedipus
Tue 4 Dec 2007 23:20
hahha men sami ska vi inte va lite posetiva nu , haha skala banan ;) <3
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 23:16
Du kom hit så ska jag knulla söder dig din hora ! kom me linnea upp till sthlm på lördag så jävlar ska du får se vem som snackar längst. Du sitter och tror att du e tuff framför datan men sanningen är att du e STÖRSTA TÖNTEN !
oedipus
Tue 4 Dec 2007 23:17
ohhh det var nog de värsta orden du kunde. hahah din tönt. Tror du att du är nåt erl hahhaha fy fan. det är så roligt ja måste skratta
Sami
Tue 4 Dec 2007 23:18
Inte konstigt, Med den attityden så förtjänar du 2 knivar mot halsen 3 tillochmed.
oedipus
Tue 4 Dec 2007 23:18
Då tycker ja vi avslutar denna diskution hahhaa om inte nån har nåt att tilläga ! <3
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 23:12
sami käften bara. Jag kan iaf svenska från dom. Har börjat störa mig på den brytningen . Jag fick en kniv upp mot halsen för 3 månader sen bara av en man me brytning.
DEN SMARTE
Tue 4 Dec 2007 23:09
jag är smart. Svenskar är blyga och tråkiga, trååååkigt
Invandrare råkar vara lite roliga och inte så blyga som svensken, o sno några tjejer, DÅÅÅ blir vissa avendsjuka o blir värsta rassisterna . OJOJOJ
Invandrare råkar vara lite roliga och inte så blyga som svensken, o sno några tjejer, DÅÅÅ blir vissa avendsjuka o blir värsta rassisterna . OJOJOJ
Sami
Tue 4 Dec 2007 23:05
Wow koffler blev du mordhotad så synd är du död? Nej.. Lever du? Japp... Ord är ord .. Vad hade hänt om en svensk sa till dig att han ska döda dig? Ska du skicka ut han också.. P.S Sverige är inte ens ditt land det tillhör samerna så om du snackar om invandring stick härifrån ge ditt hus/lägenhet till nån från samerna så har du gjort det rätta ditt feta fula stor huvud
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 23:04
Koffler...Du sa en hel del rätt saker, t,e,x (Men du ? har inget emot dom som behöver hjälp fortfarande !!!! Men dom andra dra åt helvete me bunten.) håller med dejj totalt med den saken, Men du förändrar dig själv extremt mycket efteråt. ! men jag orkar inte bry mig, Men det är sveriges fel i grund och botten, Man kan inte låta 20 000 Invandrare komma in till sverige, Och 20 blev 100 och 100 blev 1000 000 invadrare, Men sverige kan inte sedan 2007 komma och säga Oj ursäkta oss vi vill inte ha kvar er här, Och jag ska säga dejj att om du kommer till ett land och blir förtryckt, Inget jobb, inga underhåll, vad gör du? menniskan är skapade på det sättet att man gör allt för att överleva själv, Ser du ett hot då försöker man bli av med det, Och om du inte har råd med mat för att överleva då snor man, För alla är skapade med en överlevnads kraft, Jag säger inte att det är rätt att dom kommer in till ett land och förstör, Men du ska aldrig döma handen efter fingret eller hur ? Mer hade jag inte att säga men det är så det fungerar. Och det kan inte bli bättre, Utan bara värre, Världen blir bara sämre samhällena i världen håller inte... // Victor
oedipus
Tue 4 Dec 2007 23:00
hahaha alla människor familje kram dag kan du utveckla lite sami HAHAH det låter som en intressant grej;) <3
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 22:59
Jag hatade dom inte innan jag vart mordhotad de som e grejen. Där går gränsen.. Ska man behöva va otrygg i sitt fosterland?:O
oedipus
Tue 4 Dec 2007 23:00
Nej det ska man inte men det kunde lika gärna va en som är uppfödd i sverige det är det vi snakkar om att det har inte med att göra vart man kommer ifrån. o det förstår nog du med. Det är abslut inte okej att bli mordhotat
Sami
Tue 4 Dec 2007 22:59
Så sant jag tycker vi ska göra denna dag till "Alla människors Familjekram dag". Håller du inte med?
Beellas
Tue 4 Dec 2007 22:57
Bra att försöka liva upp stämningen här lite. Tycker det blev väldigt allvarligt med mordhot och grejer. Som jag förövrigt tror hänger ihop en hel del med själva rasistgrejen. Klart ingen ska bli mordhotad men om man går runt och har så mycket hat inom sig riktad mot invandrare så tror jag inte man ska förvänta sig att få en kram heller.
oedipus
Tue 4 Dec 2007 22:58
hahha visst blev de lite för allvarligt , sami kan då konsten med att liva upp stämmingen ;) nej skojjar. nej ja vet o ja har märkt i denna diskutionen att de är många som verkligen hatar invadnrarde det är klart de får konsekvenser som med allt annat
Sami
Tue 4 Dec 2007 22:55
Haha okej ;) I LOVE US & A ! VERI NICE! MA NAME E BORAT P.s Linnea In your face <3 :)
Sami
Tue 4 Dec 2007 22:48
De va en gång en apa som inte kunde rapa och när han kunde rapa så skala han banan! skala banan "Klapp klapp" skala banan "klapp klapp" skala banan skala banan skala banan "klapp klapp"
Spe-edy
Tue 4 Dec 2007 22:45
Ja där har du en poäng, men t.ex. mina kusiner, dom bor utomlands, inte blir dom behandlade som en del invandrare här i Sverige blir för det.. Liksom jag har blivit mordhotad av en invandrare, en av mina kompisar har blivit misshandlad av invandrare och svenskar, inte bryr jag mig att dom var invandrare när jag funderar på om jag ska anmäla eller ine, självklart anmäler jag även om det så vore en svensk eller en invandrare. Det jag vill komma till är att det spelar ingen roll vem man är, vi ska alla ha samma mänsliga rättigheter för det!
oedipus
Tue 4 Dec 2007 22:46
Ja det är det som är grejjen. vi dömer lätt folk efter vilken " grupp" elr klass de tillhör :S helt fel vi borde se till varje enskilld människa
Statsministern
Tue 4 Dec 2007 22:43
Asså du din jävel, Fejkar mitt namn och skriver.. Det var då som tusan! Men men icke sa nicke. För Svea och foster land ska jag nog få min händ det ska du ha klart för dig.
Skrivet av : Den arga Statsministern Dahl blomm.
Skrivet av : Den arga Statsministern Dahl blomm.
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 22:43
Går de och leva så här i sverige?:O då blir mordhotad av varannan jävla
oedipus
Tue 4 Dec 2007 22:44
hahaha oj så har lilla du blivit mordhotad ja tycker så himla synnd om dig, nej sorry du har förlorat min respect du verkar inte ha nån empati för andra männiksor. det är did det är synd om
NYA-Statsministern
Tue 4 Dec 2007 22:42
MEN FÖRFAN LEV DÅ!!!
Låt folk leva på sitt sätt sålänge de inte stör ditt liv. !
Låt folk leva på sitt sätt sålänge de inte stör ditt liv. !
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 22:37
jo de gör jag men fan då handlar de om att dom lever på alla turister som kommer dit.. Därför alla e så trevliga!
oedipus
Tue 4 Dec 2007 22:38
nej de är genuint trevliga mot oss men dt vet du väl inte ens vad det är !
oedipus
Tue 4 Dec 2007 22:36
hahaha det är fan sant , alltid när vi åker utomlands behandlas vi jätte bra men vi tänker inte ens på det för vi tar det förgivet
Sami
Tue 4 Dec 2007 22:36
Hur många av er åker på semester på sommaren? Blir ni inte behandlade på ett spec sätt? *HOST* Invandrar i våra länder & Har det bättre. *HOST* Ja klagar inte över sverige tkr sj att sverige är bäst. Efter mig
Spe-edy
Tue 4 Dec 2007 22:35
Asså Koffler, du har ju inte problem med invandrare verkar det som, du verkar ha problem med folk som inte tycker som dig, lr?
oedipus
Tue 4 Dec 2007 22:36
Det är det som är hans problem , o han har ett till problem han säger att han inte är rasist o de tycker ja är riktigt konsitg
oedipus
Tue 4 Dec 2007 22:34
jag känner mig väldigt hedrar att självaste statsministren tog sig tid att besöka min bdb, Ja den där sami verkar lovande. Mvh Linnea Hemmilä
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 22:33
Ja men öppna nte käften då. därför mer folk blir rasister och skit som ni säger att man e bara fatt man hatar dom för att dom e störande!
oedipus
Tue 4 Dec 2007 22:34
assså seriöst sluta va så jävla kaxig vi har en diskution här o du är inte välkommen om du inte kan bete dig som folk !
Beellas
Tue 4 Dec 2007 22:32
Jag håller med, jag tycker det är skit av invandrare att klaga på Sverige när dom ska vara "glada för att leva här". Absolut. Sen är det inte invandare som behöver hjälp som flyttar hit, utan dom som har pengar och har råd. Men det diskussionen handlade om var rasism, som jag är emot. Jag kan tycka illa om invandare men också om andra. Rasism mot svenskar eller mot invandrare här lika dumt vilket som.
oedipus
Tue 4 Dec 2007 22:33
förlåt orkar inte skriva ett långt inlägg har nästan skrivkramp , men du har så jävla rätt go girl <3
Spe-edy
Tue 4 Dec 2007 22:30
Ass¨på ett sätt anser jag att du har rätt Lettmjolk, men man kan inte heller där dra alla över en kant, jag tror ju själv att den största procenten av alla invandrare som kommer hit innerst inne tycker det är väldigt bra =)
Statsministern
Tue 4 Dec 2007 22:29
Ursäkta mitt misstag utav dubbla "Mail" eller hur ni ungdomar kallar det i dagens samhälle.. Men måste då påpeka att den här unge man Sami G är helt lovande och tänker tillbringa resten av mitt liv me den unge mannen. Låt oss tillgodo tag detta som ett slut av allt skrivandet, Det leder bara till en massa onödiga situations problem. Ha det så bra kära barn!
Skrivet av : Statsministern Dahl blomm.
Skrivet av : Statsministern Dahl blomm.
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 22:29
där kom de!!! Bra lettmjolk :D
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 22:28
HAHAH, men varför beter dom sig som de då ? :)
oedipus
Tue 4 Dec 2007 22:29
vadå dom det är en del som gör det , långt ifrån alla. Och jag är inte kriminell så kan därför inte savara på den frågan men ja anser att vi itne gör det lätt fär de som kommer utifrån därför är vissa tvugna att begå fel handlingar som sita utväg:S
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 22:27
men bella. finns någon som tvingat turkarna att komma till sverige ? nej de är de inte. varför ska dom bo här om sverige nu är så jävla dåligt o allt va dom säger :) då kan dom lika gärna dra om dom nu har så jävla bra i sitt hemland. dom ska va jävligt tacksamma att dom ens får komma hit.
Spe-edy
Tue 4 Dec 2007 22:26
Håller med dig Beella, Håller mest med dig om det med att det finns såna som är "rasister" mot oss svenskar också, men jag bryr mig inte så mycket, jag bryr mig heller inte direkt om jag säger negerbollar, för jag har alltid sagt så, och det är inget negativt menat mot invandrare, liksom om jag ville säga nåt elakt mot dom skulle jag ju inte direkt säga negerboll, liksom negerbollar e ju skit gott :D <3
Statsministern
Tue 4 Dec 2007 22:23
Hur kommer det sig då att de barn anstalten vi besökte bestodd mer av svenskar än så kallade "Invandrare", Vill bara att det ska klarna i huvudet för mig. För om det nu är mer än 50% invandrare som utöver all kriminalitet och det sitter inne mer svenskar, Då är det enda svaret på den frågan är; 1. Svenskar är dummare. 2.Det du säger är icke sant.
Ha det bra
Skrivet av : Statsministern, Dahl blomm.
Ha det bra
Skrivet av : Statsministern, Dahl blomm.
Beellas
Tue 4 Dec 2007 22:23
ojoj, vilken diskussion det blev.
Hela grejen med rasism är helt sjuk, dra alla över en gräns sådär. Visst att många utländska begår brott men är det bästa sättet verkligen att "skicka hem" alla? Det grundar i något annat. Hur lätt tror folk att det är att komma in i samhället när man möter sånna idioter överallt? Det finns invandrare som är rasister mot svenskar också och hela den där grejen med svenska nationalsången är helt bisarr. Vad vi än kommer ifrån så bor vi allihopa i Sverige och kallas därför svenskar.
Jag trodde hela grejen med Sverige var att man fick tro på vad man ville och komma ifrån vilket land somhelst och ändå anses vara lika mycket värd som andra? Jösses
Hela grejen med rasism är helt sjuk, dra alla över en gräns sådär. Visst att många utländska begår brott men är det bästa sättet verkligen att "skicka hem" alla? Det grundar i något annat. Hur lätt tror folk att det är att komma in i samhället när man möter sånna idioter överallt? Det finns invandrare som är rasister mot svenskar också och hela den där grejen med svenska nationalsången är helt bisarr. Vad vi än kommer ifrån så bor vi allihopa i Sverige och kallas därför svenskar.
Jag trodde hela grejen med Sverige var att man fick tro på vad man ville och komma ifrån vilket land somhelst och ändå anses vara lika mycket värd som andra? Jösses
oedipus
Tue 4 Dec 2007 22:24
Ja det var det ja ville, ville se om alla var lika rötägg som Koff;) Men du har rätt bella. vi gör det inte lättare för invandrarna att anpassa sig, ocj vi är ett fritt land o alla svenskar det är det som är själva grejjen. love to you <3
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 22:17
Aah, att dom tror att dom kan bete sig som fittor när dom kommer hit men icke sa nicke xD lol
oedipus
Tue 4 Dec 2007 22:20
hahhahahaha helt klart bästa inlägget ;) Go vår statsminister Dahl Blomm ;) <3
Statsministern
Tue 4 Dec 2007 22:17
Hur kommer det sig då att de barn anstalten vi besökte bestodd mer av svenskar än så kallade "Invandrare", Vill bara att det ska klarna i huvudet för mig. För om det nu är mer än 50% invandrare som utöver all kriminalitet och det sitter inne mer svenskar, Då är det enda svaret på den frågan är; 1. Svenskar är dummare. 2.Det du säger är icke sant.
Ha det bra
Skrivet av : Statsministern, Dahl blomm.
Ha det bra
Skrivet av : Statsministern, Dahl blomm.
Spe-edy
Tue 4 Dec 2007 22:16
Är det svenska nu som är problemet? Det verkar inte som om det är invandringen i Sverige du stör dig på, utan mer stör dig på människor från andra kulturer du stör dig på. Liksom visst jag anser också att vi här i Sverige ska prata svenska, men jag bryr mig inte om någon nån gång skriver fel, liksom det gör jag med, men så länge folk förstår varandra är det väll lugnt? Liksom så länge man försöker så spelar det väll ingen roll hur det går? Det är tanken som räknas ändå <3
Rovie
Tue 4 Dec 2007 22:15
Segregationen är ett enormt problem i Sverige, och som vanligt bygger fördommar på rädsla! För oftast vet vi inte vad för traditioner som ligger bakom, och vi kan läsa hur mycket som helst i skolan om Islam, Judendomen eller vilken religion som helst, men jag tror ärligt att har man inte upplevt en religion som sin kan man inte fullt ut förstå den. För det andra, så ligger rädslan också i vår okunskap om vad som ligger bakom flyktingarnas beteenden. Oftast har man ingen aning om var personer med utländsk bakgrund kommer ifrån för historia! Och det skrämmer. Och det gör att man inte förstår varför det ibland blir som det blir. Och rädslan gör att man inte vill ta reda på det. Det är därför det blir mycket större problem om det är någon med invandrarbakgrund som gör något än en svensk tror jag, för när en svensk gör något, då kan vi till viss del relatera och förstå, om än omedvetet! Nu ska jag inte skriva någon uppsats här men för att avsluta, jag anser inte att det är invandringen i sig som är problemet, det är hur de tas emot i det svenskan samhället. Alla måste kunna kompromissa, vi lever ändå på samma jord! Man måste tänka, vad skulle hända om vi var i deras situation? Både som svensk, men också som invandrare. Punkt.
oedipus
Tue 4 Dec 2007 22:16
Även här så står du för det längsta, men du ahr helt rätt, många blir osäkra när det är nåt som är främmande. 10 points to you my friend
Sami G
Tue 4 Dec 2007 22:15
Alla som bor i halmstad som är Skinheads och gillar hitler som jag gör = Utslagna tänder när jag ser er.
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 22:11
Sami G skriver: 04/12-07 22:09
Alla som bor i halmstad som är Skinheads och gillar hitler som jag gör = Utslagna tänder när jag ser er.
Vadå gör?:O lär dig svenska för i helvete !!
Alla som bor i halmstad som är Skinheads och gillar hitler som jag gör = Utslagna tänder när jag ser er.
Vadå gör?:O lär dig svenska för i helvete !!
Sami G
Tue 4 Dec 2007 22:09
Alla som bor i halmstad som är Skinheads och gillar hitler som jag gör = Utslagna tänder när jag ser er.
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 22:08
håller helt med dig !
Spe-edy
Tue 4 Dec 2007 22:03
Alltså för det första, Det är inte invandrare som består av mer än 50% av kriminaliteten i Sverige. bara om man räknar till hur stor folkmängd som har en svensk bakgrund och till vilka som har en invandrar bakgrund. För det andra Han som dödade Anna Lindh var psykisk störd, han har en sjukdom som kan drabba vem som helst, oftast vid födelsen, men det skulle lika gärna kunnat vara en svensk som kniv mördade henne. För det tredje är det inte kungen som är mest hotad när det gäller invandringen, inte som jag ser det iallafall, utan det som är mest hotat anser jag är att vi i Sverige inte klarar av att låta dom leva sin kultur utan att vi ska lägga oss i, lika lite ska dom inkränka på våra mänskliga rättigheter som gör att vi får leva våran religion på vårat sätt!
oedipus
Tue 4 Dec 2007 22:01
Okej va bra då vet jag det och jag vet vad du tycker nu är vi klara här elr har du nåt mer att tilläga !
jagärrasist
Tue 4 Dec 2007 22:00
jag vet itnevem du är, men jag vet att du heter lelle för att du skrivit det på din presentation!
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 21:59
HAHAHa, varenda kotte som är med på efterlyst e ju utläning xD "talar svenska med brytning"
oedipus
Tue 4 Dec 2007 21:58
Till jagärrasist: Du verkar ju veta vem ja är imat du vet att ja kallas lelle , kan du inte stå för det du säger elr ? Tänk kära du att ja vet vad det innebär, sug på den du.. Och vi är ett fritt land en så länge alla fall om inte du o dina kompisar skulle komma te makten ! Men har det aldrig slagit dig att det finns en anledning vrf vissa invandrare är kriminella. Jo för vi svenskar släpper inte i dem i samhället o de har väldigt svårt att få jobb. och som alla andra måste de ha pengar att leva på det kasnke är deras sista utväg vad vet jag!?
jagärrasist
Tue 4 Dec 2007 21:52
fritt land!!?? hehe kära du, vet du överhuvud taget vad det innebär? jo att om vi ska ha ett fritt land, så är du emd nu lelle elelr vafan du heter?? jo ska vi ha ett fritt land så kommer kriminaliteten öka, och jag säger inte att det bara är utlänningar som är grunden till detta, men i och med att det är just dem som står för mer än 50% av sveriges kriminalitet så skulle det bli jävligt svårt att ens arrangera sveriges nationaldag och låta kungen gå fritt på gatan, undrar om han får det över huduvtaget
oedipus
Tue 4 Dec 2007 21:44
Till Jagärastist:Vi är ett fritt land o de ska vi fortsätta vara , ja säger va jag tycker och jag tycker det är skrämmande att vi är så fientliga mot det som är "främmande" för oss
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 21:44
jag håller med dig så linnéa!
de ska fan inte komma hit och ta över!
de ska fan inte komma hit och ta över!
jagärrasist
Tue 4 Dec 2007 21:42
hahahaha ni verkar vara sånna utlänninglovers allihopa
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 21:41
håller helt med dig linnea!!!!
Niljo
Tue 4 Dec 2007 21:40
Dom ska få ha sin kultur och sina seder självklart. Men sammtidigt så är ju det lite skrämmande fakta att det är invandrare som begår mest brott o.s.v o.s.v. Men ja vet inte vad jag ska säga, dom som säger att dom hatar invandrare drar ju alla över en gräns hela tiden och det är synd. För det är ju inte en majoritet av invandrarna som är kriminella och håller på. Så synd att alla invandrare ska bli drabbade för att det finns några sjuka...
oedipus
Tue 4 Dec 2007 21:41
Bra , ja vet det är det som gör mig förbanad. vi drar alla överen kant. Visst ja ska inte förneka o säga att det inte begårs brott o våld inom "invandrarna" men det finns så himla många som verkligen kommer hit för att få det bättre o de är berddea att arbeta som alla andra. Gahh a är sur;)
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 21:39
känner på mig att det här komemr inte sluta bra :S
jagärrasist
Tue 4 Dec 2007 21:35
skicka hem asen bara, äckliga idioter som bara ställer till problem ;)
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 21:31
Vilka begår mest brott här i sverige?:O Inte fan e de svenskarna iaf.. kolla bara vem som mördade anna-lind tex. hon va en utav sveriges regering..
oedipus
Tue 4 Dec 2007 21:32
Så du tror att alla är svenskar är snälla o inte gör nåt ? ah då kan ja kontra med att vem mördade olof palme ? även han i sveriges regering..
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 21:29
De jävligt fel att man inte får spela sin nationalsång! Jag fick inte ens ha min sverige flagga upp under v´m förra året för de var rasistiskt :S Då har något gått snett i vårt land om man inte ens får ha en sverige flagga när dom spelar :S Fuck sveriges regering !
oedipus
Tue 4 Dec 2007 21:30
klart du ska få ha sverigese flagga vi bor trots allt i sverige men det är inte det ja menar o det vet du ..
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 21:28
ojojjo shitt asså, snacka om att det blev en stor grej av det här ^^
Spe-edy
Tue 4 Dec 2007 21:27
Tycker han är helt.. Liksom visst jag älskar också Sverige, Men jag vill inte fördärva Sverige med att vi ska gå emot andra kulturer och religioner, vi måste visa att vi är ett land som står för frihet med att tycka vad man vill inom svenska lagar!
oedipus
Tue 4 Dec 2007 21:28
Ja med , jag hittade ett bra sätt att avreagera mig på alla fall. Visst det är inte helt bra det systemet vi har idag men jag blir fan rädd när folk är så himla " SVENSKARNA FÖRST , skicka tillbax de i bananlådorn" ursh <3
emslindholm
Tue 4 Dec 2007 21:25
asså. jag tycker att alla som behöver vårt lands hjälp ska få det. men folk som kommer hit för bidragens skull utan en egentlig anledning har ite lika stor rätt som de andra. folk som drar alla invandrare över en hand är dumma för många sköter sig. vårt land är dock dubbelmoraliskt. på många ställen får man inte ens sjunga nationalsången (FEL) men de kan senare diskriminera folk p.g.a etnisk bakrund. också fel. jag tycker att vi har bra resurser så varför inte hjälpa till? =)
oedipus
Tue 4 Dec 2007 21:26
mycket bra emma det borde va fler som du , som du sa det är många som verkligen vill göra bra för sig o jobba men pga deras bakgrung o till och med deras efternamn kan göra så det är svårt att å jobb. men ja tycker det är fel att vi inte får sjunga national sången för vi bor trots allt i sverige o vi har alltid sjungit den så det är inget fel med det. puss <3
Anonymous
Tue 4 Dec 2007 21:21
Men du ? har inget emot dom som behöver hjälp fortfarande !!!! Men dom andra dra åt helvete me bunten.
oedipus
Tue 4 Dec 2007 21:22
jag vet vad du tycker o du vet oxå att ja inte håller med ett skit vad du säger okej är det bra så =)
194 comments on this photo
Directlink:
http://dayviews.com/oedipus/130029347/