Is Discovery Gardens still a good area
Current thread - Is Discovery Gardens still a good area
Jag bodde i Discovery Gardens en kort tid för 10 år sedan. Det var prisvärt men kändes lite isolerat och gammalt redan då. Nu ser jag listor igen - har något förändrats? Skulle det vara galet att överväga att köpa där idag?
Jag flyttade faktiskt nyligen tillbaka till Discovery Gardens efter ett långt uppehåll, och jag blev förvånad över hur mycket området har förbättrat https://worldestate.homes/sv/uae/dubai/discovery-gardens/ För det första gjorde tunnelbaneförlängningen (Route 2020) en enorm skillnad - Gardens-stationen ansluter dig direkt till resten av staden. Bara det gör det mycket mer attraktivt. Ja, det är fortfarande lite äldre jämfört med nyare samhällen, men underhållet har förbättrats mycket, och priserna är fortfarande mycket rimliga för den mängd utrymme du får. Jag hyr en rymlig 1-sovrummare för under 50 000 AED, med gröna innergårdar och promenadvägar runt omkring. Dessutom ligger Ibn Battuta Mall precis där. Om du letar efter värde och inte har något emot en mer avslappnad, mindre "glänsande" miljö, är det ett bra alternativ. Perfekt för unga par, frilansare eller expats som vill spara pengar utan att kompromissa med utrymme och transport.