Tycker att bilddagboken blir överrumplat av omogna, oseriösa unga män och kvinnor (barn) som kanske egentligen borde hållas utanför detta community för deras och alla andras bästa.
Unga medlemmar, förkastar deras barndom och vill växa upp fort, oftast är det tjejer vi pratar om. Men även killar.
Nu låter jag som en gammal gubbe, men när jag och mina vänner gick i 7:an och mellanstadiet så var vi fortfarande barn, vi hade ingen bilddagboken, kanske lunarstorm, eller kamrat men det var inte i samma utsträckning som det är idag på bdb. Vi lekte fortfarande krig hemma och spelade bandy på rasterna ända till 6:an.
I 7:an blev man nästan tvingad till att vara mogen när man egentligen inte var det.
Mängder med forum har en åldersgräns på 13-15 år för att bli medlem, för att undvika omogenhet och folk som inte förstår regler, hyfs odyl.
Jag vill gärna se en åldersgräns för medlemskap på bilddagboken. 14 eller 15, möjligtvis 13, för då är man tonåring så, okej.
13 års åldersgräns på bdb.
Någon mer?
Åldersgräns på medlemskap 13år?
Current thread - Åldersgräns på medlemskap 13år?
Man kan vara omogen även om man är 14 eller 19 år så jag ser ingen anledning till åldersgräns. Och om man nu skulle införa denna spärr, vilken typ av spärr föreslår du? att alla ska skriva in personnummer kanske? det är otroligt lätt att hitta falska personnummer.
Dessutom om du tar illa vid dig av omogna småungars kommentarer är det bara att ta bort dom, eller om du ogillar alla småtjejer som visar klyfta på bild är det ju bara att välja att inte kolla på dom.
Jag kan hålla med om att det finns många omogna medlemmar på bilddagboken, men om det går över styr kan man ju alltid anmäla dom eller blockera dom.
Puss o kram /Kexintechex
Ändrat 2009-02-17 18:15
Dessutom om du tar illa vid dig av omogna småungars kommentarer är det bara att ta bort dom, eller om du ogillar alla småtjejer som visar klyfta på bild är det ju bara att välja att inte kolla på dom.
Jag kan hålla med om att det finns många omogna medlemmar på bilddagboken, men om det går över styr kan man ju alltid anmäla dom eller blockera dom.
Puss o kram /Kexintechex
Ändrat 2009-02-17 18:15
Helt enkelt för att få upp nivån på seriösiteten.
Men snälla. Det finns 12-åringar på det här forumet som är bra mycket mer mentalt mognare än de 19-åringarna som härjar runt. Vart ska man dra gränsen?
En åldersgräns är för sen att aktivera nu, och även om det skulle göras skulle det knappast hindra ungarna för att aktivera nya konton.
Att man förkastar sin barndom på bilddagboken också.. Ärligt talat, tycker det hela är lite patetiskt.
En åldersgräns är för sen att aktivera nu, och även om det skulle göras skulle det knappast hindra ungarna för att aktivera nya konton.
Att man förkastar sin barndom på bilddagboken också.. Ärligt talat, tycker det hela är lite patetiskt.
Man kanske skulle låta enskilda användare välja vilka åldrar som ska dyka upp på sajten? Om jag väljer säg 20-25 så ser jag bara användare med den (valda) åldern på framsidan, på slumpa bild och i min dagbok?
Det skulle jag kunna tänka mig som lösning vad du ser som ett problem.
Det skulle jag kunna tänka mig som lösning vad du ser som ett problem.
Det låter superbra.
Skulle gärna ha provat!
och Disgust: seså bobo, cheer up! :)
Skulle gärna ha provat!
och Disgust: seså bobo, cheer up! :)
låter som en ypperlig idé.
Gärna med att jag själv bara kan se den åldersgruppen, så man inte kan göra så man kan kolla på andra i andra åldersgrupper medans dom inte kan kolla på mi.
Superbra lösning där baz!
tycker lite att bdb får ha översikt och se till att inte unga tittar på äldre och tar efter, de förkastar faktiskt sin ungdom! Sorligt nog, men den lösningen du sa.
Gärna med att jag själv bara kan se den åldersgruppen, så man inte kan göra så man kan kolla på andra i andra åldersgrupper medans dom inte kan kolla på mi.
Superbra lösning där baz!
tycker lite att bdb får ha översikt och se till att inte unga tittar på äldre och tar efter, de förkastar faktiskt sin ungdom! Sorligt nog, men den lösningen du sa.
Screw the åldersgräns, folk kommer påstå att de är äldre ändå, om föräldrarna inte kan kontrollera barnens aktivitet på nätet så ska de inte ha barn.
Nog för att det är svårt, men släng ut ungarna med en spade och be dem skotta, och det här är dagens ungdom, spela spel, ladda upp bilder, chatta på msn, träffa pedofiler, bli våldtagen.
Detta beror inte på ålder, utan sunt förnuft.
Nog för att det är svårt, men släng ut ungarna med en spade och be dem skotta, och det här är dagens ungdom, spela spel, ladda upp bilder, chatta på msn, träffa pedofiler, bli våldtagen.
Detta beror inte på ålder, utan sunt förnuft.
Fortsätt?
Det där betyder ingenting.
Det där betyder ingenting.
Jag hade min första sida när jag var 13, det vart en stor succé <3
Men jag vill förhindra så mycket "åldersinställningar" som möjligt, då det bara kommer leda till flera oseriösa åldersuppgifter på sidan.
Men jag vill förhindra så mycket "åldersinställningar" som möjligt, då det bara kommer leda till flera oseriösa åldersuppgifter på sidan.
det är la bara att inte kolla på deras bilddagböcker! hur jobbigt kan det vara för dig ? XD
Jävligt bra idé baz; om man inte gillar idén kan man bara strunta i att använda den.