Åldersgräns på medlemskap 13år?
Current thread - Åldersgräns på medlemskap 13år?
men >.>
Jag skrev ingenting om att folk skulle vara mindre värda eller midnre intressanta på grund av sin ålder i min kommentar.
Jag skrev ingenting om att folk skulle vara mindre värda eller midnre intressanta på grund av sin ålder i min kommentar.
Jag har aldrig sagt att alla ointressanta bilder läggs upp av folk under 13. Det är skillnad på "alla ungas bilddagböcker är ointressanta" och "alla ointressanta bilddagböcker tillhör unga människor".
Äsch Dennis, varför ska man inte få argumentera lite? Kul ju :)
Fast nu ska jag på bio (SHIT PRIVAT) så det är lugnt. Hej då.
Fast nu ska jag på bio (SHIT PRIVAT) så det är lugnt. Hej då.
Nu påstår du än en gång saker utifrån vad du tolkar i det folk säger. Det finns fler anledningar till att filtrera efter egna önskemål än bara raggningsmöjligheten. Men du tycks vara allergisk mot andra åsikter och tyckande än det som du själv står för. Du har ett väldigt skönt sätt på vilket du ger folk stämplar. Man blir hatare folk <span class="bread_text">beroende påderas "ålder, kön, ras, hudfärg, handikapp, ja vad du nu vill göra för konstiga uppdelningar på människor," bara för att man uttrycker ointresse för flertalet av yngre personers bilder. Du har inte funderat på om det faktiskt är du som är den som dömer på förhand? Självdistans verkar vara inte ditt starka kort.
transonic,
är jag allergisk för att jag säger emot? det är väl självklart att jag säger emot, det gör jag jämt, bara för det är så förbannat kul att tycka tvärtemot vad alla andra tycker.
sedan tycker jag det är lustigt att det tycks vara okej att ha en sån ålderbegränsning.
vi gör en jämförelse; anta att jag vill ha en invandrarbegränsning, jag vill inte se några bilder upplagda av mörkhyade människor. (OBSERVERA att det här var ett exempel, INTE ett förslag) då skulle det skrikas i leden och vara både hets mot folkgrupp och diskriminering.
det du efterfrågar är precis samma sak, men åldersdiskriminering.
nu kommer du naturligtvis säga att det inte är samma sak. men sitt ner en stund, tänk om flera ggr. det handlar faktiskt om samma sak. att välja bort någon pga av något personen inte kan styra över.
är jag allergisk för att jag säger emot? det är väl självklart att jag säger emot, det gör jag jämt, bara för det är så förbannat kul att tycka tvärtemot vad alla andra tycker.
sedan tycker jag det är lustigt att det tycks vara okej att ha en sån ålderbegränsning.
vi gör en jämförelse; anta att jag vill ha en invandrarbegränsning, jag vill inte se några bilder upplagda av mörkhyade människor. (OBSERVERA att det här var ett exempel, INTE ett förslag) då skulle det skrikas i leden och vara både hets mot folkgrupp och diskriminering.
det du efterfrågar är precis samma sak, men åldersdiskriminering.
nu kommer du naturligtvis säga att det inte är samma sak. men sitt ner en stund, tänk om flera ggr. det handlar faktiskt om samma sak. att välja bort någon pga av något personen inte kan styra över.
Jag förstod inte varför du tog upp att detta handlade om forumet också, fastän jag inte skrev något om forumet och dess åldrar.
sry for doublepost, men haha.
Visst är det roligt som det ter sig ibland? Jag motsätter mig starkt diskriminering på grund av ras, tillhörighet, religion och allt såntdär, MEN, åldersdiskrimering är inte riktigt samma sak.
Hade vi INTE haft åldersdisk (åd hädanefter) hade alla fått handla på systemet, alla fått köra bil när de kunnat, och så vidare och så vidare.
Åd behövs och finns.
Visst är det roligt som det ter sig ibland? Jag motsätter mig starkt diskriminering på grund av ras, tillhörighet, religion och allt såntdär, MEN, åldersdiskrimering är inte riktigt samma sak.
Hade vi INTE haft åldersdisk (åd hädanefter) hade alla fått handla på systemet, alla fått köra bil när de kunnat, och så vidare och så vidare.
Åd behövs och finns.
att vara en myndig person eller inte tycker inte jag har med åldersdiskriminering att göra. det är ju inte en enskild individ som väljer att inte sälja alkohol till personer under 20 år utan det är lagstadgat. när en enskild människa väljer bort en annan människa eller grupp av människor pga etnisk bakgrund, ålder etc så är det faktiskt en form av diskriminering, naturligtvis av olika grad.
Så lagstadgad åldersdiskriminering är okej? Äh, fan också, det borde ju funka åt andra hållet också. Förlorade argument nu.
Nej, du är allergisk för att du till synes blir så djävla förbannad för att man tycker något annat än du själv och därför prackar på folk åsikter de aldrig uttyckt. Disktera gärna för din ståndpunkt, men låt andra ha sin.
Som botemedlet mycket riktigt påstår är det inte riktigt samma sak. Och egentligen handlar det inte om just siffrorna i ditt födelsenummer, utan om den personliga utveckling som är starkt förknippad med åldern. Visst är vi alla olika och det finns personer som mognar tidigare än andra, men ser man på det generellt så är det väldigt få av de som är 13 eller 14 som ligger på samma nivå i den personliga utvecklingen som någon som är 18. Visst kan man ha utbyte av varandra ändå, men för min del är det inte empiriskt sannolikt. Och för den sakens skull är vare sig någon annan eller jag själv vare sig bättre eller sämre.
Som botemedlet mycket riktigt påstår är det inte riktigt samma sak. Och egentligen handlar det inte om just siffrorna i ditt födelsenummer, utan om den personliga utveckling som är starkt förknippad med åldern. Visst är vi alla olika och det finns personer som mognar tidigare än andra, men ser man på det generellt så är det väldigt få av de som är 13 eller 14 som ligger på samma nivå i den personliga utvecklingen som någon som är 18. Visst kan man ha utbyte av varandra ändå, men för min del är det inte empiriskt sannolikt. Och för den sakens skull är vare sig någon annan eller jag själv vare sig bättre eller sämre.
botemedlet
tack för en trevlig diskussion, tycker sånt här är skitkul.
kan avsluta med att jag inte alls är främmande för att ha en åldersbegränsning, jag tror inte jag skulle använda den själv men skulle inte ha något emot att den fanns. jag ville bara,, diskutera lite? haha
Ändrat 2009-02-26 19:44
tack för en trevlig diskussion, tycker sånt här är skitkul.
kan avsluta med att jag inte alls är främmande för att ha en åldersbegränsning, jag tror inte jag skulle använda den själv men skulle inte ha något emot att den fanns. jag ville bara,, diskutera lite? haha
Ändrat 2009-02-26 19:44
transonic, läs igenom både dina och mina inlägg en gång till så tror jag att du ser att vi har använt oss av ungefär samma ton i det vi skrivit, det borde betyda att du tycker att även du är allergisk mot andras åsikter så länge de inte stämmer överrens med dina? den uppfattningen är inte jag av, självklart har man rätt att argumentera emot andra hur mycket man vill och orkar utan att för den skull bli anklagad för sådana saker. om man sedan börjar använda sig av ett ovårdat språk eller använda förnedrande ord om andra så har man gått över gränsen för vad som är acceptabelt.
tillexempel att prata eller skriva till någon som att man är överlägsen denne tycker jag är på gränsen till oacceptabelt. då syftar jag främst på fraser som "lilla gubben" etc.
tillexempel att prata eller skriva till någon som att man är överlägsen denne tycker jag är på gränsen till oacceptabelt. då syftar jag främst på fraser som "lilla gubben" etc.
Jag håller inte med tänk dom t.ex. mig är väldigt aktiv i bdb och är bara 97 tänk att dom plötsligt inte får vara medlemar längre många klagomål kommer komma ......
Lär dig att använda skiljetecken, så man förstår vad du menar.
Du får gärna läsa genom tråden så du kan se var diskussionen handlar om för tillfället, nämligen att varje person ska få välja vems bilder den ska få se, baserat på ålder hos den person.
Du får gärna läsa genom tråden så du kan se var diskussionen handlar om för tillfället, nämligen att varje person ska få välja vems bilder den ska få se, baserat på ålder hos den person.