Såg just att en kille har kollat på min bilddagbok, från sin facebook.
Bara det att jag inte har något samband med min bilddagbok och min facebook. Jag har inte så det uppdateras på facebook när jag lägger upp bilder här.
Och jag har också så att icke inloggade på bilddagboken inte kan se mina bilder.
Men hur kan då folk vara inloggade från facebook och kolla mina bilder? Det är ingen människa som jag känenr, och jag tycker det känns främmande att man kan använda sitt facebook-konto till att titta på bilder på bilddagboken.
Facebook-inloggning
Current thread - Facebook-inloggning
Vad jag vet så är det så att har man sin dagbok stängd för anonyma besökare, alltså att man måste vara inloggad för att få se.
Så har man det just för att man vill ha mer koll på vilka personer som besökare ens bdb, därför har dom gjort att om man inte är inloggad eller har ett konto här kan logga in som deras facebook konto och då ser man vem som har besökt sidan.
Så har man det just för att man vill ha mer koll på vilka personer som besökare ens bdb, därför har dom gjort att om man inte är inloggad eller har ett konto här kan logga in som deras facebook konto och då ser man vem som har besökt sidan.
Jag måste säga att jag tycker funktionen att logga in med sitt facebook konto är skit rent ut sagt.
Det finns mängder av falska facebook konton, likväl som bilddagboks konton och tycker verkligen att ni borde skaffa en separat inställning för hurvida folk inloggade med face. ska få kolla ens bilddagbok. Jag vill inte behöva stänga hela min bilddagbok för endast vänner för att slippa någon viss person från facebook.
Känns som ett bra förslag.
Det finns mängder av falska facebook konton, likväl som bilddagboks konton och tycker verkligen att ni borde skaffa en separat inställning för hurvida folk inloggade med face. ska få kolla ens bilddagbok. Jag vill inte behöva stänga hela min bilddagbok för endast vänner för att slippa någon viss person från facebook.
Känns som ett bra förslag.
Vafasen, så hade jag ingen prenumeration på tråden.....
Man borde få info om att random folk från facebook kan kolla ens bilddagbok innan ni släpper en sån här funktion. Jag vill inte heller låsa hela min bilddagbok för enbart vänner för jag gillar att ha hemliga bevakare.
Jag håller med skrotmamma. Skaffa gärna en separat funktion där man "blockerar" facebookanvändare att kolla upp ens bilddagbok. Jag vill inte att bilddagboken och facebook ska samarbeta, det är två skilda sidor för mig och jag vill inte ha något samband helt enkelt.
Man borde få info om att random folk från facebook kan kolla ens bilddagbok innan ni släpper en sån här funktion. Jag vill inte heller låsa hela min bilddagbok för enbart vänner för jag gillar att ha hemliga bevakare.
Jag håller med skrotmamma. Skaffa gärna en separat funktion där man "blockerar" facebookanvändare att kolla upp ens bilddagbok. Jag vill inte att bilddagboken och facebook ska samarbeta, det är två skilda sidor för mig och jag vill inte ha något samband helt enkelt.
Låter vettigt, men mja, mer info om nya funktioner!
Jag vill kunna begränsa innan skadan är skedd, så att säga.
Jag vill inte att andra sidor ska kunna gå in och kolla på min bilddagbok bara för de råkar ha ett facebookkonto istället för ett bilddagbokskonto.
Man brukar använda olika communitys för olika saker. Det är ju därför det ÄR olika communitys. Jag kan ju inte logga in med mitt helgon-konto och se andras bilddagböcker, så varför ska andra kunna logga in med sitt facebookkonto här på bilddagboken och kunna kolla mina bilder? Feels strange.
Ändrat 2010-10-19 17:12
Jag vill kunna begränsa innan skadan är skedd, så att säga.
Jag vill inte att andra sidor ska kunna gå in och kolla på min bilddagbok bara för de råkar ha ett facebookkonto istället för ett bilddagbokskonto.
Man brukar använda olika communitys för olika saker. Det är ju därför det ÄR olika communitys. Jag kan ju inte logga in med mitt helgon-konto och se andras bilddagböcker, så varför ska andra kunna logga in med sitt facebookkonto här på bilddagboken och kunna kolla mina bilder? Feels strange.
Ändrat 2010-10-19 17:12
Nu har de tydligen lagt till så att man kan logga in med sin msn. Ännu mer anonymt tycker jag för folk gör ju nya mailadresser hela tiden, så det är ju inte precis svårt att vara anonym.
Jag anser att om man har valt att endast visa sin bilddagbok för andra som har bilddagböcker, så ska man inte tvingas visa den för alla som har Facebook och en mailadress också. Man väljer bort anonyma besökare, men med hjälp av en ny mailadress blir vem som helst lika anonym som om den besöker utan inloggning.
Jag anser att om man har valt att endast visa sin bilddagbok för andra som har bilddagböcker, så ska man inte tvingas visa den för alla som har Facebook och en mailadress också. Man väljer bort anonyma besökare, men med hjälp av en ny mailadress blir vem som helst lika anonym som om den besöker utan inloggning.
men om ni vill ha fakking anonyma bilddagböcker så lås dem för alla som inte är vänner, hur svårt är det?
Jättesvårt :)
Jag vill inte ha en låst bilddagbok, men jag tycker det är onödigt att man kan ha kontot på andra webplatser och ändå kolla bilder på bilddagboken. Det känns konstigt, tycker jag.
Jag har ju låst för anonyma som inte har bilddagbokskonto. Jag vill helt enkelt att de som besöker mig ska ha ett bilddagbokskonto. Inte en mail eller ett facebookkonto.
Jag vill inte ha en låst bilddagbok, men jag tycker det är onödigt att man kan ha kontot på andra webplatser och ändå kolla bilder på bilddagboken. Det känns konstigt, tycker jag.
Jag har ju låst för anonyma som inte har bilddagbokskonto. Jag vill helt enkelt att de som besöker mig ska ha ett bilddagbokskonto. Inte en mail eller ett facebookkonto.
Det är ju inte precis särskilt svårt att slänga upp ett bilddagbokskonto heller så det där med att det finns massa fake-msn och facebook grejer är ju ett ganska kasst argument
Du har rätt i att det är lätt att slänga upp ett bilddagbokskonto, men vad sjutton ska de in på min bilddagbok och göra om de inte ens kan skaffa sig en egen?
Kan verkligen inte förstå vad Bilddagboken tjänar på det här. Serverplats kanske, när folk avregistrerar sig för att de inte längre behöver sina konton? De lockar ju inte precis fler medlemmar om man inte ens behöver vara medlem för att logga in.
Nej det är inte särskilt svårt, men det tar längre tid att göra ett fakekonto på bdb än att bara logga in med sin vanliga msn eller facebook. Men skitsamma i den frågan.
Jag vill helt enkelt inte att folk på facebook och msn ska kunna logga in på min bilddagbok. jag vill ha bilddagboken för bildagbokare. Jag vill inte förena dessa.
Jag vill helt enkelt inte att folk på facebook och msn ska kunna logga in på min bilddagbok. jag vill ha bilddagboken för bildagbokare. Jag vill inte förena dessa.
Jag vill verkligen inte ha någon koppling mellan min bdb och facebook! Jag har inte ens facebook av anledningen att jag inte vill ha med det företaget att göra. Tycker det är sjukt obehagligt.
Det går nu att blockera besökare från externa sajter på inställningssidan.
Hoppas att det räcker för stunden:)
Hoppas att det räcker för stunden:)
Tack så mycket! Kul att ni följer upp med resultatet. Tack.
Inga problem:)
Nu har jag flera användare med en facebook-ikon framför sitt namn, trots att jag kryssat ur facebook-inloggningsrutan.
Så, innebär det att man fortfarande kan kolla min bdb med facebook eller betyder det att en annan bdb-användare har kopplat sitt konto till sin facebook? Kan den då gå in genom facebook ändå eller är det bara en olycklig ikon som denne får?
Så, innebär det att man fortfarande kan kolla min bdb med facebook eller betyder det att en annan bdb-användare har kopplat sitt konto till sin facebook? Kan den då gå in genom facebook ändå eller är det bara en olycklig ikon som denne får?
We'd like to introduce this essay writing service to you https://justbuyessay.com/essay-writing-service. It would help you with your academic papers.