Om ni undrar varför många Linköpingsbor syns i Fokus nu i dagarna så är det för att vi delar ut gratisfokus till små grupper för att låta er användare prova på. Anledningen till att vi inte kan skicka ut till alla på en gång är att kön skulle kunna bli alldeles för lång. Vi kommer att fortsätta att dela ut gratis Fokus i små doser under en längre period. Eftersom vi håller till här i Linköping så började vi i den ändan av Sverige :)
Klicka här för att läsa mer om Fokus
Fokus
Current thread - Fokus
fixa så att man kan välja att slippa se alla inkompetenta och efterblivna människor som mest använder Fokus för att vika ut sig. Vill hellre se duktiga fotografer istället för 14åringars rövar och pushade bröst.
Ja, det är säkert en jättebra idé och ni tjänar nog bra med pengar på den men, att kunna välja om man vill se rutan eller inte vore ju toppen.
Ändrat 2009-06-17 10:44
Ändrat 2009-06-17 10:52
Ja, det är säkert en jättebra idé och ni tjänar nog bra med pengar på den men, att kunna välja om man vill se rutan eller inte vore ju toppen.
Ändrat 2009-06-17 10:44
Ändrat 2009-06-17 10:52
Medhåll på den punkten också, SpeedLite.
Tyckte att testperioden med endast BDB HD-användare var den bästa. Då var det någon klass på inläggen åtminstone. Nu översvämmas Fokus med människor som bara vill visa sina navlar, sina nya solglasögon, eller helt enkelt bara blir en av alla tusentals bli vän med mig/bevaka/kommentera-fanatikerna. Kanske göra till en BDB HD-funktion?
En annan nackdel med detta är att spammarna får fritt spelrum också. Det sitter bokstavligt talat folk och klickar på alla Fokusinlägg bara för att klistra in en Pedobear eller "THIS IS SPARTAAAAAA" i extremt irriterande ASCII-form.
Och när det är så otroligt många attention whore's som använder funktionen bryr man sig inte längre om att titta dit, vilket är trist för de som kanske har något vettigt att komma med. En duktig amatörfotograf kanske förtjänar lite konstruktiv kritik, en bloggare som har något att säga...
Bilddagboken is going down Lunarstorm Lane...
Tyckte att testperioden med endast BDB HD-användare var den bästa. Då var det någon klass på inläggen åtminstone. Nu översvämmas Fokus med människor som bara vill visa sina navlar, sina nya solglasögon, eller helt enkelt bara blir en av alla tusentals bli vän med mig/bevaka/kommentera-fanatikerna. Kanske göra till en BDB HD-funktion?
En annan nackdel med detta är att spammarna får fritt spelrum också. Det sitter bokstavligt talat folk och klickar på alla Fokusinlägg bara för att klistra in en Pedobear eller "THIS IS SPARTAAAAAA" i extremt irriterande ASCII-form.
Och när det är så otroligt många attention whore's som använder funktionen bryr man sig inte längre om att titta dit, vilket är trist för de som kanske har något vettigt att komma med. En duktig amatörfotograf kanske förtjänar lite konstruktiv kritik, en bloggare som har något att säga...
Bilddagboken is going down Lunarstorm Lane...
I Agree
......
Men är allt på bilddagboken verkligen bara till för expert-fotografer? Bild-dagbok, en dagbok är personlig, och vill man får man väl lägga upp bilder som man tagit baraför att det har hänt under dagen. Många hittar partners, tro det eller ej, på bilddagboken, ska man då ta bort dom som lägger upp bilder på sig i fokus? För att det bara är fotografer som bör synas där?
Är man tillräckligt bra fotograf så hittar sig bevakarna dit ändå, om det nu är det man vill ha.
Angående BDB HD så tycker jag faktiskt att det är många proffsbilder där, och inte bara bilder på nya solglasögon. Alla letar ju efter olika saker, vissa letar efter snygga tjejer, vissa leter efter vackra och proffsiga bilder.
Tycker inte man kan säga att man ska "fixa" så att man inte ser alla 14-åringar som försöker få uppmärksamhet, var står det att det bara är bilder med systemkameror som får synas?
Det är ju en syn på saken,
men jag tycker tillexempel det är tråkigt med såna som lägger upp bilder på fokus i speglar när blixten gör att allt blir mörkt, och allt man ser är en blixt. Men man kan väl inte fixa bort dom för det?
Nej, tummen upp för fokus, och ni som inte vill kolla på alla bilder gör inte det, det är ju inget måste.
Är man tillräckligt bra fotograf så hittar sig bevakarna dit ändå, om det nu är det man vill ha.
Angående BDB HD så tycker jag faktiskt att det är många proffsbilder där, och inte bara bilder på nya solglasögon. Alla letar ju efter olika saker, vissa letar efter snygga tjejer, vissa leter efter vackra och proffsiga bilder.
Tycker inte man kan säga att man ska "fixa" så att man inte ser alla 14-åringar som försöker få uppmärksamhet, var står det att det bara är bilder med systemkameror som får synas?
Det är ju en syn på saken,
men jag tycker tillexempel det är tråkigt med såna som lägger upp bilder på fokus i speglar när blixten gör att allt blir mörkt, och allt man ser är en blixt. Men man kan väl inte fixa bort dom för det?
Nej, tummen upp för fokus, och ni som inte vill kolla på alla bilder gör inte det, det är ju inget måste.
sätt en knapp så man kan ta bort fokus! det är irriterande ffs!
Nä det är till för alla som du säger, däremot är det väll en annan femma att dom som tar bra bilder är mkt mer intressanta än 14åringarna som tar mobilbilder på sin urringning. Det finns nog många som mig som vill se bra bilder av bra fotografer. Men tyvär finns det säkert minst lika många killar som inte fått ligga ännu som vill se 14åriga tjejer vika ut sig, så det verkar ju finnas intresse för båda parterna.
Vad gör man då åt det? ja, man ändrar funktionen så att man inte behöver se den om man inte vill, precis som jag sa, nog sagt.
Vad gör man då åt det? ja, man ändrar funktionen så att man inte behöver se den om man inte vill, precis som jag sa, nog sagt.
Alltför många BDB:are vill bara ha gratisfunktioner hela tiden, men det funkar inte direkt så.
Bilddagboken måste ha pengar till att hålla sidan uppe, och för att få flera funktioner så småningom.
Men för att komma dit så behövs ju som sagt, pengar.
________________________________________________________________________________________________
BDB HD (20 kr för en månad)
Fokus (10 kr för 5 minuter)
Detta är egentligen ganska rimliga priser, och man behöver ju inte göra det, det är inget måste.
________________________________________________________________________________________________
Önskemål från mig:
Flera teman (Regnbågstema, starka färger och ett döskalletema)
Lite flera tävlingar.
Mera filmrecensioner att välja mellan (T.ex om man vill recensera en film från 1993.)
Att man ska kunna lägga upp filmförslag själv.
En generator som kan säga hur hög upplösning en bild har.
Rabatter (T ex om man har lagt upp sammanlagt 1000 bilder på en månad så får man en veckas BDB HD).
En besöksräknare som visar hur många besökare som har besökt ens BDB.
En timer som visar hur länge man har varit online den dagen.
Ändra "Senast online" så den visar när en BDB:are loggade ut.
(BDB HD) Gör så att man kan ändra starkheten på vattenstämpeln.
Det var ganska många önskemål och jag hoppas att ni kan fixa minst en av dem,det skulle göra min dag då. :)
Bilddagboken måste ha pengar till att hålla sidan uppe, och för att få flera funktioner så småningom.
Men för att komma dit så behövs ju som sagt, pengar.
BDB HD (20 kr för en månad)
Fokus (10 kr för 5 minuter)
Detta är egentligen ganska rimliga priser, och man behöver ju inte göra det, det är inget måste.
Önskemål från mig:
Flera teman (Regnbågstema, starka färger och ett döskalletema)
Lite flera tävlingar.
Mera filmrecensioner att välja mellan (T.ex om man vill recensera en film från 1993.)
Att man ska kunna lägga upp filmförslag själv.
En generator som kan säga hur hög upplösning en bild har.
Rabatter (T ex om man har lagt upp sammanlagt 1000 bilder på en månad så får man en veckas BDB HD).
En besöksräknare som visar hur många besökare som har besökt ens BDB.
En timer som visar hur länge man har varit online den dagen.
Ändra "Senast online" så den visar när en BDB:are loggade ut.
(BDB HD) Gör så att man kan ändra starkheten på vattenstämpeln.
Det var ganska många önskemål och jag hoppas att ni kan fixa minst en av dem,det skulle göra min dag då. :)
Tycker det borde vara en BDBHD funktion, så med andra ord håller jag med de som skrev först i tråden.
Håller med i allt som SpeedLite sa..
Håller med i allt som SpeedLite sa..