Lwordish gjorde ett test och skapade en exakt likadan blogg på 5 olika sajter för att se var man fick mest besökare och mest kommentarer på en vecka.
Se själv hur det gick till och vad resultatet blev!
SOCLOG - Bäst om du vill växa som bloggare!
Current thread - SOCLOG - Bäst om du vill växa som bloggare!
ok
Kul :D
mm,,
Fast det är klart att soclog vinner i detta fall eftersom hennes bilddagbok är kopplad dit. Även om hon skapade en ny användare. Dvs. att hon redan var "känd" sedan tidigare genom bilddagboken - medan hon var helt ny på de andra bloggarna? Jag ogiltlighetsförklarar därför härmed testet.
Ändrat 2010-11-05 14:45
Ändrat 2010-11-05 14:45
Har du kollat hur testet gick till innan du uttalade dig?
Hon gjorde inte en Lwordish-blogg, utan satte upp 5 st bloggar om naglar och länkade inte till någon av dem från sin egen "stora" blogg.
Läs på innan du uttalar dig.
Det är klart att jag läste, men bara för att man skapar något nytt så innebär det inte att det inte kopplas till det gamla.
Ändrat 2010-11-05 14:47
Ändrat 2010-11-05 14:47
Håller helt och hållet med. Så jävla genomskinligt, hon är inte independent och då kan man inte anse resultatet som trovärdigt.
Desperat stil för att försöka få fler användare
Ändrat 2010-11-05 14:50
Desperat stil för att försöka få fler användare
Ändrat 2010-11-05 14:50
Hur skulle kopplingen ha sett ut? Det fanns ingen koppling mellan Lwordish och de 5 olika nagelbloggarna. Hon stod inte som personen bakom dem, det var ett schysst genomfört test.
Förklara gärna hur kopplingen till det gamla såg ut, om man inte skapat kopplingarna? Såklart hade testet kunnat ogiltigförklaras om man gjort den sortens kopplingar, eller tillåtit dem att göras. Just därför så var man noga med att anonymisera och se till så att det inte fanns några kopplingar till de gamla när man gjorde testet.
Jag kan köpa att hon inte är oberoende och att det därmed minskar trovärdigheten, men det ogiltigförklarar inte experimentet, som ju har genomförts på ett schysst sätt :-)
Vem som helst får gärna återskapa testet och göra precis det som Lwordish har gjort. Läs på hur testet gjordes, återskapa det och redovisa resultatet. Det skulle helt klart vara väldigt intressant att se :)
Hur desperata är ni om ni måste muta nån för att få bra propaganda.
Om ni vill tas på allvar fattar ni väl att ni får använda ett oberoende företag som genomför undersökningen och sammanställer en slutsats.
Det här är propaganda, inget vetenskapligt test!
Om ni vill tas på allvar fattar ni väl att ni får använda ett oberoende företag som genomför undersökningen och sammanställer en slutsats.
Det här är propaganda, inget vetenskapligt test!
Jag förstår hur du menar och tänker.
Det handlar om trovärdighet anser jag. Det jag menar är att jag också skulle kunna göra ett liknande test och säga:
"Jag har inte berättat för någon om att besöka min soclog" - fast i själva verket att man gör det.
Så trovärdighet. Detta är bara min personliga åsikt och jag menar inget illa med det.
Det hade dock varit "bättre" om det hade varit någon som är totalt okänd inom bloggvärden anser jag.
Det handlar om trovärdighet anser jag. Det jag menar är att jag också skulle kunna göra ett liknande test och säga:
"Jag har inte berättat för någon om att besöka min soclog" - fast i själva verket att man gör det.
Så trovärdighet. Detta är bara min personliga åsikt och jag menar inget illa med det.
Det hade dock varit "bättre" om det hade varit någon som är totalt okänd inom bloggvärden anser jag.
Det kallas för "oberoende konsult" :)