SOCLOG - Bäst om du vill växa som bloggare!
Current thread - SOCLOG - Bäst om du vill växa som bloggare!
Diagrammen visar olika saker. Diagrammet för bdbs blogg är ackumulerat emedan övriga diagram visar daglit värde. FAIL!
...fast det stämde ju inte, brainless93. Grafen pekar inte på 393, utan på runt 120. Tabellen visar de ackumulerade värdena. Win.
coolt.
Testet har gjorts så genuint och oberoende det kan göras. Fem bloggar har skapats, designats så lika det går, och samma inlägg har publicerats på samma tidpunkt på alla bloggar. Vi har inte berättat om experimentet för någon, inte köpt någon siimii eller på annat sätt försökt driva trafik, eftersom det skulle förstöra hela poängen med det. Vi gjorde detta i första hand för vår egen skull för att se vad resultatet skulle bli, och när det nu blev som det blev ville vi dela med oss av det. Så enkelt är det.
Sämsta ""test"" och slutsats i historien.
bra då vi vet :)
haha, ingenting dåligt om soclog. snacka om oberoende....
Vem försöker soclog muta och för vilket syfte?
Vet inte om det skulle hjälpa så mycket att anlita ett externt företag. Med soclog som uppdragsgivare skulle även de kunna kallas för jäviga. Enda sättet vore om något helt oberoende företag eller organisation utförde en undersökning på eget initiativ. I väntan på att det ska ske får man göra vad man kan.
Det viktiga tycker jag är att man redogjort för hur man gått till väga så att vem som helst kan återskapa testet och själv bedömma testets riktighet. Skulle det finnas några oegentligheter i hur testet utförts är jag övertygad om att det inte kommer kunna hemlighållas särskilt länge. Att spela med så öppna kort menar jag visar på mycket berömvärd seriositet i jämförelse med vissa andra företags s.k. "undersökningar".
Sen antar jag att du menar reklam när du säger propaganda, vilket du isf har rätt i. Det ÄR såklart reklam. Det betyder dock inte att det man säger behöver vara falskt, det betyder bara att det är en partsinlaga. Som partsinlaga är det helt rätt att vara kritisk mot den och det är då man tar hjälp av källhänvisningar och faktaunderlag för att verifiera vad som stämmer eller inte.
Det räcker alltså inte med att bara påvisa ett påståendes jävighet för att avfärda det som falskt, kopplingen mellan soclog och den som utförde testet är ju inte ens något man försökt dölja till att börja med. Tvärtom har man varit lika öppen med det som med hur man utfört testet. Jag precis som @lightspeed välkomnar t.o.m. att fler utför testet så vi får fler siffror att jämföra med. :)
Enda anledningen till att Soclog vinner över de andra bloggportalerna är därför att Lwordish redan har folk som bevakar hans Soclog. Hade det varit någon annan än honom (som inte har några bevakare nåognstans från början) som gjort samma undersökning så tror jag inte att Soclog hade vunnit detta testet.
Ändrat 2010-11-05 21:29
Ändrat 2010-11-05 21:29
Som tidigare sagts i denna kommentarstråd, hon har inte på något sätt dragit nytta av sin blogg eller sitt namn när testet utförts. Testet utfördes med nyskapade och helt anonyma konton på samtliga av sidorna som testades, inklusive när man testade på soclog. Om någon mer vill testa på samma sätt för fler siffror att jämföra med så är det mycket välkommet. :)
Har lite svårt att förstå att folk inte kan läsa vad testet gick ut på och hur det gjordes.
Jag tror knappast de har mutat någon bara för att få bra propaganda. Jag har testat blogg.se och Soclog, och jag måste säga att Soclog är en aning bättre. Man syns lättare och kommentarsystemet är mindre komplicerat. Jag kan lätt säga att Soclog vinner med hästlängder (och ni kan räkna med att jag är "ett oberoende företag").
Det skrivs något tusen inlägg per dag där. Så mer än 10 är de nog;)
Ändrat 2010-11-06 23:28
Ändrat 2010-11-06 23:28
Du kan öppna för alla på soclog och ha låst på bilddagboken om du vill.