Som vi skrivit flera gånger finns inte alla funktioner ännu. T.ex. forumet. Det mesta kommer vi lägga in i betan så fort vi hinner.
Likheten med Facebook ser inte jag. Självklart finns det en del funktioner som är samma, t.ex. ladda upp bild, kommentera bild och lägg till som vän. Ska vi ta bort nån av dom för att Facebook har dom? Och tänk dig följande: många av dina vänner kommenterar en bild som du inte sett. Skulle du då inte vilja kolla in bilden och diskussionen? Det vill i alla fall jag.
I utvecklingsbloggen har kritiken mest varit positiv, i forumet mest negativ. Men t.ex. "Jag hatar den nya" är svårt att göra nåt av. Har personen testat ordentligt eller bara kollat i 2 sekunder? Vi lyssnar självklart mer på de som konkret berättar vad de gillar eller inte gillar och framförallt varför.
Och du, tycker du att "bara några som inte direkt fattar" är att respektera de medlemmarnas åsikter?
Öppen beta!
Current thread - Öppen beta!
Jag ogillade inte sidan men jag har synpunkter och tycker inte den är "mer mogen" än vad den nuvarande designen är.
-Jag hittade sekretessinställningar men dom innehar inte val över all sekretess som finns. Jag kunde ex inte välja att inte visa vad mina foton är tagna med för typ av kamera, jag kunde inte dölja vilka bilder jag kommenterade. SKITDÅLIGT!
-Undrar också om man inte kommer kunna forma bildtexten med olika typsnitt som förr?
-När man väljer en bild till presentationen kan man inte krympa den, dåligt.
-Bilderna från sin egen stad verkar utbytt mot ens vänners besökare eller som dom själv besöker? Totalt ointressant för mig då jag inte vill ha med vissa av dom personerna att göra...
Snälla lyssna och läs alla synpunkter. Alla gånger ni kommit med designbyte har marioteten inte velat men ni har varje gång bytt iaf. Jag förstår inte poängen med att fråga vad vi tycker när ni fortsätter mot ert egna mål iaf.
Amen!
-Jag hittade sekretessinställningar men dom innehar inte val över all sekretess som finns. Jag kunde ex inte välja att inte visa vad mina foton är tagna med för typ av kamera, jag kunde inte dölja vilka bilder jag kommenterade. SKITDÅLIGT!
-Undrar också om man inte kommer kunna forma bildtexten med olika typsnitt som förr?
-När man väljer en bild till presentationen kan man inte krympa den, dåligt.
-Bilderna från sin egen stad verkar utbytt mot ens vänners besökare eller som dom själv besöker? Totalt ointressant för mig då jag inte vill ha med vissa av dom personerna att göra...
Snälla lyssna och läs alla synpunkter. Alla gånger ni kommit med designbyte har marioteten inte velat men ni har varje gång bytt iaf. Jag förstår inte poängen med att fråga vad vi tycker när ni fortsätter mot ert egna mål iaf.
Amen!
HATAR DEN! ha kvar som det är!
Nej fyfan den tyckte jag inte om!
ohnej världen går under. man vill utvecklas och förnya saker och ting. varför går ni inte och bor i europas skogar igen som era germanska förfäder gjorde?! för varför bo i hus och lägenheter?. man måste ju bevara allting. man blir skräckslagen av att se hur många som vill vara kvar på ruta 1 och aldrig utvecklas!:skärp er.
Skulle va nice om ni kunde typ ha färgerna i kod så man kan välja alla sorters olika möjliga färger i färgcirkeln så slipper ni göra en massa extra jobb på teman osv.
Och i händelseflikarna att tex om min vän har kommenterat samma bild x antal gånger så kan man låta de visas som en bild (alternativt att det står "den här bilden har fått 5 kommentarer") För nu får jag 10st rutor av samma bild för att någon haft en lång "konversation" bland kommentarerna.
Och i händelseflikarna att tex om min vän har kommenterat samma bild x antal gånger så kan man låta de visas som en bild (alternativt att det står "den här bilden har fått 5 kommentarer") För nu får jag 10st rutor av samma bild för att någon haft en lång "konversation" bland kommentarerna.
hoppas man kan få välja vilken version man själv vill använda sig av, för ja kmr inte använda mig av den nya iaf tyvärr... den e som andra kommenterat mycket för rörig (för mycket som händer på en sida) och liknar något för mycke facebook i desigen av nån anledning för att det ska va snyggt.. man kan inte se vad som händer i sin egen stad, å det där med att man inte kan ändra färg och typsnitt på texterna till bilderna man lägger upp (antar att den delen inte e klar ännu?). sen det att man ser vad andra gör på sina bdb är väll en sak å att de kan se allt jag gör, men kan man inte få möjligheten att få välja om man vill ha den funktionen lr inte? även det som @feeuk skrev som inte jag tog upp är oxå saker jag stör mig på men orkar inte skriva här..
Ändrat 2011-01-05 16:02
Ändrat 2011-01-05 16:02
Kanske liknar facebook något lite men förr eller senare måste man ju byta design. De är bra att bilderna är större och det laggar inte alls för mig längre. Dock har jag hört att opera inte kan se symbolerna för upplagda bilder m.m. Klart att de bara är en test än så länge men den kommer nog att fungera lika bra som det gör nu. Folk får helt enkelt lära sig att använda den nya designen om den slår igenom.
Ändrat 2011-01-05 18:33
Ändrat 2011-01-05 18:34
Ändrat 2011-01-05 18:33
Ändrat 2011-01-05 18:34
man kan inte göra något med texten när man ska ladda upp en bild, fixa det så blire toppen (y)
Snygg layout ;) Underbart med större bilder, speciellt när det är HD-kvalité :D
Dock är det något irriterande att man får reda när vänner kommenterar bilder på andra dagböcker...
Ändrat 2011-01-05 22:43
Dock är det något irriterande att man får reda när vänner kommenterar bilder på andra dagböcker...
Ändrat 2011-01-05 22:43
behåll som den gamma, fast lägg till en "gillaknapp" som det finns på facebook. så man kan "gilla" kommentarer :)
den nya känndes så rörig, men vem vet man kanske lär sig efter ett tag. men en sak så man kan "gilla" och "ogilla" olika kommentarer skulle vara rätt fräckt :)
Ändrat 2011-01-06 00:04
den nya känndes så rörig, men vem vet man kanske lär sig efter ett tag. men en sak så man kan "gilla" och "ogilla" olika kommentarer skulle vara rätt fräckt :)
Ändrat 2011-01-06 00:04
Jag gillade betan till en början men gör det inte längre.
Tycker att det är svårt att orientera sig och sidan laddar OTROLIGT långsamt!
Tror att det är alldeles för mycket och för stora grejer, och då har jag ändå fast bredband just nu, förstå då de som har mobilt? (Vilket jag har också och därför inte kommer kunna komma ut på bdb)
Utvecklingen vill att allt ska gå snabbare, det ska gå på en handvändning att hitta hit och dit. Den nya versionen är lite för.. Påpackad? Det är för mycket bilder precis överallt för att det ska bli någon ordning. Vänner-sidan tycker jag är rent utav jobbig, det är väldigt mycket grejer och det tar tid att hitta dit man vill. Jag känner även att fördelarna med att betala för HD försvinner avsevärt med betan.
Jag håller med många andra om att ni bör ha kvar och utveckla brister på den gamla eller helt enkelt börja om på ruta ett. Jag ser inte heller några likheter med Facebook och har alltså inte detta som argument till att jag inte gillar den. Utan det är helt andra delar som faller på den lotten. Nej, betan var ingen hit för min del, första intrycket var att den var utseendemässigt nice. Men i praktiken så funkar det inte helt enkelt.
Tycker att det är svårt att orientera sig och sidan laddar OTROLIGT långsamt!
Tror att det är alldeles för mycket och för stora grejer, och då har jag ändå fast bredband just nu, förstå då de som har mobilt? (Vilket jag har också och därför inte kommer kunna komma ut på bdb)
Utvecklingen vill att allt ska gå snabbare, det ska gå på en handvändning att hitta hit och dit. Den nya versionen är lite för.. Påpackad? Det är för mycket bilder precis överallt för att det ska bli någon ordning. Vänner-sidan tycker jag är rent utav jobbig, det är väldigt mycket grejer och det tar tid att hitta dit man vill. Jag känner även att fördelarna med att betala för HD försvinner avsevärt med betan.
Jag håller med många andra om att ni bör ha kvar och utveckla brister på den gamla eller helt enkelt börja om på ruta ett. Jag ser inte heller några likheter med Facebook och har alltså inte detta som argument till att jag inte gillar den. Utan det är helt andra delar som faller på den lotten. Nej, betan var ingen hit för min del, första intrycket var att den var utseendemässigt nice. Men i praktiken så funkar det inte helt enkelt.
HATAR DEN!
det verkar inte gå att ändra textstilen med den nya verisionen?
jag tycker bdb är bra som det är just nu. den nya designen är snyggare och säkert jättebra men den gamla verkar lättare att använda. :)
jag tycker bdb är bra som det är just nu. den nya designen är snyggare och säkert jättebra men den gamla verkar lättare att använda. :)