Öppen beta!
Current thread - Öppen beta!
den nya ar hemsk, och obegriplig. behall det som det ar!
jag tycker den suger.
Är det bara jag som inte hittar "tyck till" knappen som man hänvisas till på första sidan? De nya bdb är skitdåligt, de gamla var mycket bättre.
Haaaate it!
Skarpa bilder blir helt plötsligt oskarpa när dom slängs upp här. Detta OGILLAS skarpt. (get it?)
Är det bara för mig eller har ni tagit bort att man kan ändra/redigera texten, t.ex. Fonts, fet, kursiv, färger osv?
Snälla, snälla, SNÄLLA: om ni nu verkligen måste byta till en wannabe facebook ful-design, så fixa i alla fall så att man kan ha färgad text + bilder på sin profil! Den blir så trist utan och den gråa färgen + den löjliga siluetten kan gräva ner sig någonstans. Min profil ser helt förstörd ut nu...Och ikonerna är inte heller snygga någonstans, svårnavigerat och allmänt krångligt. Plus att jag verkligen AVSKYR den nya designen. Kommer antagligen sluta använda bdb om ni byter till den. Den är verkligen..... inte bra någonstans. För guds skull, behåll den gamla! Jag kan inte poängtera detta nog!
Ändrat 2011-01-06 22:20
Ändrat 2011-01-06 22:20
Du kan ju byta ut "den löjliga siluetten" till vilken bild du vill...
Navigationen är väl densamma som tidigare vad jag vet.
Texten ska vi lägga till så att den kan redigeras också.
Navigationen är väl densamma som tidigare vad jag vet.
Texten ska vi lägga till så att den kan redigeras också.
Jag tycker den är jättebra. Förstår den bra. Men profilredigeraren är lite...
Ändrat 2011-01-07 00:01
Ändrat 2011-01-07 00:01
JAG MEEEEEEEEEEEEED !
+ Gillar att man kan välja att visa fler eller färre av ens senaste besökare.
+ Känns som att ens uppladdade bilder får mer plats.
- Ser bilder från besökarna under mina bilder. Ointressant, bara jobbigt.
- Kan inte välja att inte visa metadata under bilderna-
- Jag är inte ett dugg intresserad av vilka bilder mina vänner kommenterar
- Likaså vill jag inte se vänners album. Om jag vill se ett album som en vän lagt upp så går jag in på dennes sida.
- Alla bilder på startsidan borde vara större. BDBHD-bilderna är kanske lite väl små, och även de "senast uppladdade" kanske kan göras lite större.
- Skulle vara härligt om man kunde lägga till fler bilder på profilen och ändra dess storlekar, inte bara kunna välja en som täcker hela bakgrunden.
- Presentationsexten blev tråkig och det fanns bara två färger att välja mellan. Men jag har hört att förändringar ang det är på g?
- Då bilderna fått mer plats i själva dagboken, så fick bildtexterna mindre. Bildtexter är fint. Så att ge dem också lite mer utrymme och göra så att man kan ändra typsnitt, färger osv vore awesome.
- Designen på de små rutorna som kommer upp när man håller muspekaren över t.ex någon användares namn i en kommentar ser ut som reklam. (T.ex som sponsrade ord på en blogg).
- Bilderna man lägger till under "mina bästa bilder" blir suddigare nu än förr (miniatyrerna).
Anledningen till att folk verkar se likheter med Facebook tror jag är att man ser rekommenderade vänner och vad ens vänner kommenterar för bilder.
Det var nog allt jag kom på nu.
Ändrat 2011-01-09 13:57
Ändrat 2011-01-09 13:58
+ Känns som att ens uppladdade bilder får mer plats.
- Ser bilder från besökarna under mina bilder. Ointressant, bara jobbigt.
- Kan inte välja att inte visa metadata under bilderna-
- Jag är inte ett dugg intresserad av vilka bilder mina vänner kommenterar
- Likaså vill jag inte se vänners album. Om jag vill se ett album som en vän lagt upp så går jag in på dennes sida.
- Alla bilder på startsidan borde vara större. BDBHD-bilderna är kanske lite väl små, och även de "senast uppladdade" kanske kan göras lite större.
- Skulle vara härligt om man kunde lägga till fler bilder på profilen och ändra dess storlekar, inte bara kunna välja en som täcker hela bakgrunden.
- Presentationsexten blev tråkig och det fanns bara två färger att välja mellan. Men jag har hört att förändringar ang det är på g?
- Då bilderna fått mer plats i själva dagboken, så fick bildtexterna mindre. Bildtexter är fint. Så att ge dem också lite mer utrymme och göra så att man kan ändra typsnitt, färger osv vore awesome.
- Designen på de små rutorna som kommer upp när man håller muspekaren över t.ex någon användares namn i en kommentar ser ut som reklam. (T.ex som sponsrade ord på en blogg).
- Bilderna man lägger till under "mina bästa bilder" blir suddigare nu än förr (miniatyrerna).
Anledningen till att folk verkar se likheter med Facebook tror jag är att man ser rekommenderade vänner och vad ens vänner kommenterar för bilder.
Det var nog allt jag kom på nu.
Ändrat 2011-01-09 13:57
Ändrat 2011-01-09 13:58
När fick du "servern svarar inte?"
"alla" är nog väldigt överdrivet.
Inte än på ett tag ska du se....:)
Anledningen till att vi kör betan är för att vi vill få eran feedback, så... ja...
Det är ju en gratis hemsida...
Inte än på ett tag ska du se....:)
Anledningen till att vi kör betan är för att vi vill få eran feedback, så... ja...
Det är ju en gratis hemsida...
Varför är det hemligt vad du har för kamera?
Varför är det hemligt när du skriver en bildkommentar? (skicka PM om du vill vara hemlig)
Redigera bildtexter kommer man kunna göra.
"Bilder från din stad" kommer. Vänners besökare visar vi ingenstans.
Tro mig, vi läser alla synpunkter. Att många är emot designbyte varje gång kan man dra några viktiga lärdomar av. Om nu majoriteten var emot bytet till nuvarande design, varför vill de så gärna ha kvar den nu? För att de vant sig vid den?
Och om vi inte bytt design skulle ju sidan se ut så här nu: http://web.archive.org/web/20040607035921/http://www.bilddagboken.se/
Bättre?
Varför är det hemligt när du skriver en bildkommentar? (skicka PM om du vill vara hemlig)
Redigera bildtexter kommer man kunna göra.
"Bilder från din stad" kommer. Vänners besökare visar vi ingenstans.
Tro mig, vi läser alla synpunkter. Att många är emot designbyte varje gång kan man dra några viktiga lärdomar av. Om nu majoriteten var emot bytet till nuvarande design, varför vill de så gärna ha kvar den nu? För att de vant sig vid den?
Och om vi inte bytt design skulle ju sidan se ut så här nu: http://web.archive.org/web/20040607035921/http://www.bilddagboken.se/
Bättre?