Nya designen suger..
wb FB indeed!
Kunde ni inte haft som ls8.se (trorja de stavas) det var före detta "lunarstorm" fast man kan välja inom design att ha "gammla lunarstorm" designen.. så blir allt/ser ut exakt likadant som gammla lunarstorm(är i princip helt samma) så kunde ni haft gammla bdb isåf? så det iallfall blir valfritt.. då hade ni fått mkt +rep från folket iaf ^^ så underbart många som hatar nya designen och bara några ynka få gillar.. men om man själv fick välja på denna designen lr nya när man ville inom tema lr någon knapp.. = awesome
Nya teman i nya Bilddagboken!
Current thread - Nya teman i nya Bilddagboken!
ny bdb suger !
Det e riktigt dåligt !!! (min åsikt)
Det är alldeles för många konstiga, ogenomtänkta och användarfientliga missar på den nya versionen som garanterat kommer göra att i alla fall jag slutar använda detta sociala medium. Jag håller verkligen med idén att det är trevligt med att bilderna står i fokus, det behövs, men detta kan man skapa utan att:
• utesluta textredigeringssystemet för bilderna
• inte ge möjligheten att skapa en personlig presentation, eftersom...
a) man är tvungen att ladda upp en bild från sin bilddagbok för att ens presentation inte ska se vidunderlig ut...
b) ... för att det saknas en enklare redigeringsmodul även där.
• närma sig Facebook-mediet, och inte göra något originellt istället. Varför imitera funktionen "händelser" när man kan göra andra kreativa saker? Och om nu inspirationen börjar sina, ta en titt på Flickr och hur användare upptäcker andra kontakter samt nya bilder där.
• offentliggöra namn. En hel del konton kommer bli mystiskt inaktiva. Undrar varför.
Ett steg i rätt riktning (äntligen!) tas dock genom att bildernas maxstorlek ökas och de får mer plats på interfacet.
Och om ni ändå håller på; snälla, fixa till så man kan välja om man vill ha en bildtext eller inte. Detta må vara en dagbok gjord på bilder, men ibland måste bilden få tala för sig själv.
Skulle gärna se att de som håller med eller vill lägga till fler punkter citerar!
Ändrat 2011-01-12 18:44
Ändrat 2011-01-12 21:53
• utesluta textredigeringssystemet för bilderna
• inte ge möjligheten att skapa en personlig presentation, eftersom...
a) man är tvungen att ladda upp en bild från sin bilddagbok för att ens presentation inte ska se vidunderlig ut...
b) ... för att det saknas en enklare redigeringsmodul även där.
• närma sig Facebook-mediet, och inte göra något originellt istället. Varför imitera funktionen "händelser" när man kan göra andra kreativa saker? Och om nu inspirationen börjar sina, ta en titt på Flickr och hur användare upptäcker andra kontakter samt nya bilder där.
• offentliggöra namn. En hel del konton kommer bli mystiskt inaktiva. Undrar varför.
Ett steg i rätt riktning (äntligen!) tas dock genom att bildernas maxstorlek ökas och de får mer plats på interfacet.
Och om ni ändå håller på; snälla, fixa till så man kan välja om man vill ha en bildtext eller inte. Detta må vara en dagbok gjord på bilder, men ibland måste bilden få tala för sig själv.
Skulle gärna se att de som håller med eller vill lägga till fler punkter citerar!
Ändrat 2011-01-12 18:44
Ändrat 2011-01-12 21:53
det här nya är mer komplicerat nej verkligen inte varföör ska vi har våra riktiga namn mycket bättre med användar namn
annars börjar det snart likna facebook :O
annars börjar det snart likna facebook :O
Nej.
Inte okej. Jag tycker inte om den nya designen, det är bara wana be facebook.
Om jag så hemskt gärna vill vara inne på facebook, ja då går jag in på den sidan.
Om ni gör så att man inte kan välja mellan den nya eller den gamla designen, då blir jag tvungen att ta bort min bdb. Jag slutade använda facebook för en orsak: jag tyckte inte om det.
Bdb är bra som det är, ändra inte på det mera nu. Snälla?
Inte okej. Jag tycker inte om den nya designen, det är bara wana be facebook.
Om jag så hemskt gärna vill vara inne på facebook, ja då går jag in på den sidan.
Om ni gör så att man inte kan välja mellan den nya eller den gamla designen, då blir jag tvungen att ta bort min bdb. Jag slutade använda facebook för en orsak: jag tyckte inte om det.
Bdb är bra som det är, ändra inte på det mera nu. Snälla?
Tänk om man inte vill att sitt efternamn ska stå då?
På facebook tycker jag att det är helt okej att mitt efternamn står för där har jag bara de jag känner. Men här på bilddagboken har jag massa andra som jag aldrig ens har träffat, och jag vill INTE ge ut mitt namn, isf byebye bdb.
På facebook tycker jag att det är helt okej att mitt efternamn står för där har jag bara de jag känner. Men här på bilddagboken har jag massa andra som jag aldrig ens har träffat, och jag vill INTE ge ut mitt namn, isf byebye bdb.
Vf ska alla börja me att visa ens fullständiga namn? Msn gör de med. Tycker det är konstigt, för man har ju ett smeknamn för man vill ha det? Visa inte fullständiga namn...
eget användarnamn är bättre -.-
nya bilddagboken är inte lika bra som den gamla !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jag vill ha den gamla kvar :( <3
jag vill ha den gamla kvar :( <3
nya bilddagboken är inte lika bra som den gamla
vill ha den gamla kvar !! :)<3
vill ha den gamla kvar !! :)<3
usch, den nya designen suger verkligen ! allt här blir ju mer och mer likt fb -.- som alla redan säger.. liksom det fanns bara nåra andledningar (stav) till att man skaffade just bdb för att man får ha sitt eget användarnamn.. men nu e allt här så likt fb så man kan börja använda ngt annat ist !
nya bdb är ju en wannabee av fb ! då kan man ju lika gärna skita i denna sida ,,,,då är det ju inget som skiljer bdb o fb varandra ,,,,alla sidar är ngn kopia av fb ! då är det ju ingen mening med att starta en nya sida som sen nästan lika dan ut ? :s men det är ju vad jag tycker alla får ha sina egna åsikter ...
Såg först inte att dom har lika dant som fb ^^ Tills jag läste alla komentarer !!! Jag tycker man ska få välja namn själv. Så skiter i reglerna! Elr tar jag bort mitt konto jag vill inte ha 2 fb men even olika sidor det räcker med en !