Vad tycker du om #vargjakt?
Current thread - Vad tycker du om #vargjakt?
jag tycker det är väldigt synd oc dåligt! :(
totalt värdeläst med varg jakt.. vad äre som gör att vi har rätt till att skjuta en älg för att sen lägga den på middagsbordet, men vargar får inte livnära sig , då ska dom utrotas -.- och alla varg jägare kommer alltid med såna dumma argument till varför man ska skjuta varg: "dom tar våran älg" "dom dödar våra hundar" vilket är helt bullshit! utav 50 fall där hundar har dödas i jakt är ungefär 30 hund vs hund, 10 st där en jägare råkat skjuta en hund och sen 10 är varg vs hund , (inte dom siffrorna men ni förstår vad jag försöker komma med) och när en hund dör av en varg så är det ju för att vargen försvarar sig själv. en jakt hund är fan inte leka med när den "vittrar blod", vi försvarar ju oss mot andra människor med våld så varför får inte djuren göra det ?
och jag kommer från en by där vargjakt är det bästa som finns enligt dom inavlade byborna (Furudal)
just my opinion !
och jag kommer från en by där vargjakt är det bästa som finns enligt dom inavlade byborna (Furudal)
just my opinion !
bra skit bra
Håller med om varenda ord!
Folk är så roliga.Varför inte föregå med gott exempel ni som vill bli av med männskligheten då?Vargjakten drivs ju inte direkt för skojs skull.Tråkigt att det ska behövas anfall på människor för att det ska gå fram. Vargen har inte direkt några som står över dem i näringskedjan så vad ska de tugga på när viltet i skogen är slut? Husdjur och folk som är ute och går kanske?Det skulle nog göra väldigt många väldigt gott om de kikade utanför storstadsträsket någon gång.
Tycker det är bra för om vi inte dödar vargar så kommer de andra djuren dö ut liksom nii är helt maniac om ni inte tror att dt är bra
inte bra fy att dom skall göra så mot dom små liven stoppa vargjackten
fyffaaaaaaaaan heller dom små liven ska få leva sina liv stopppppa vargjakten!!!!obs
"Staten har bestämt att antalet vargar ska ligga mellan 200-210 stycken fram till år 2014 och därför har man sedan januari 2010 licensjakt på varg. Att man vill begränsa antalet vargar till 210 stycken beror på att man under samma period vill ta in vargar från andra länder för att förbättra den genetiska statusen på våra svenska vargar. De svenska vargarna härstammar nämligen från några få individer och lider därför av inavel. Utan nya gener är vår vargstam hotad oavsett antal på grund av denna inavel. Då många upplever problem med vargar tror myndigheterna att det skulle bli svårt att få acceptans för att flytta vargar från andra länder om man inte samtidigt håller antalet redan existerande vargar på en stabil nivå."
källa: http://www.de5stora.com/
källa: http://www.de5stora.com/
jag tycker att det är hemskt, dem har lika stor rätt att leva som vi gör. man kan väl göra ett reservat för vargar istället för att skjuta dem, vilket är elakt. :(
Inte okej! Taket på 210 vargar är från början för lågt. Självklart kan vi inte ha för många vargar i Sverige, men 210 är för lite för att skapa en stark, frisk vargstam! Dessutom sköts flera alfahanar och två märkta vargar, vilket nu kommer försämra forskningen! Många andra som kommenterar här verkar lyssna på föräldrar eller liknande, bilda er en egen uppfattning säger jag! Läs på innan!
EU ställer Sverige inför rätta pga brott mot EUs lagar, bra! Dags att lyssna nästa gång Sverige!!
EU ställer Sverige inför rätta pga brott mot EUs lagar, bra! Dags att lyssna nästa gång Sverige!!
Jag är alltid emot jakt på hotade djurarter, och i Sverige klassas varg som en hotad art. Det kräver inte något geni för att förstå att 210 individer inte räcker inte för en livskraftig stam. För mig spelar det ingen roll om det är varg eller någon annan art, det är alltid fel och enligt mig finns det gränser för hur vi människor får agera. Vi delar vår planet med andra levande varelser, vi äger den inte.
Ändrat 2011-01-20 11:19
Ändrat 2011-01-20 11:19
Vargjakten är viktig för balansen i naturen, är ni emot älgjakten lika mycket? Eller rådjurs jakten? Denna vargjakt pågick nån dag och max 20 vargar i HELA svergie skulle skjutas. Vad händer om vi bara låter vargarna föröka sig? Jo det blir ett överskott vilket leder till att maten inte räcker till, detta leder i sin tur att vargarna i sitt desperata försök med att få mat kommer till våra gårdar och tar våran mat, dem tar våra får, grisar och liknande. Likadant är det med älgar och rådjur, slutar vi jaga dessa blir det ett överskott, dem äter upp våra skördar av spannmål och hö, våra frukter och våra bär. Vad ska då vi leva på? och vad ska vi ge våra boskapsdjur som vi föder upp för att sedan äta upp? Vad är skillnaden? Balansen i naturen måste hållas efter. Och om ni tänker riktigt noga, dem djur vi inte jagar, dem drabbas av influensor och sjukdommar varje år, fågelinfluensan till exempel, det är naturens sätt att rensa ut och jämna till balansen bland fåglarna, alla dessa nya influenser och sjukdommar som drabbar oss, det är också naturens sätt att hålla människorna i rätt balans.
All denna jakt av dessa olika djurslag, är för att balansen mellan djur & natur ska hållas jämn, funkar inte om balansen rubbas.
All denna jakt av dessa olika djurslag, är för att balansen mellan djur & natur ska hållas jämn, funkar inte om balansen rubbas.
Jag ganska onödigt?
Hemskt är det!
hatar de asså!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
wtf asså f##k you som gör de !!!!!!!!!!!!!!!!!:(:(
:( :(
wtf asså f##k you som gör de !!!!!!!!!!!!!!!!!:(:(
:( :(
Hatar er alla som tycker de e ok att skjutta vargar
f##k you
ing illa ment hehe men en då!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:(
f##k you
ing illa ment hehe men en då!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:(