/ej-inloggad/show.html
Saturday 7 August 2010 photo 1/1
|
Andorra måste vara det tråkigaste landet man kan åka till på Sommaren ^^
Fanns i princip ingenting där, var bara några butiker xD
Fast spriten var billig, typ 200 kr billigare än vad det är i Sverige.. Och en limpa cigg kostade runt 170-200kr ^^
Annons
Taggad med
The photo has no tags
Geo tag
Part of an album
Camera info
Camera
Focal length mm
Aperture
Shutter
ISO
Date
Comment the photo
/ej-inloggad/comments.html
Reachard
Sat 7 Aug 2010 15:29
vad spelar priset på cigaretter för roll? Det är ju knappast som att man vill köpa gift?
Reachard
Sun 8 Aug 2010 01:08
vänta...
VÄNTA LITE HÄR, VA!
antydde du precis att cigaretter är goda och sköna?
VÄNTA LITE HÄR, VA!
antydde du precis att cigaretter är goda och sköna?
Sithym
Sun 8 Aug 2010 01:11
Yes box, men det är min åsikt. Det är ju därför jag röker? Men vissa gillar potatis, andra inte...
Reachard
Sun 8 Aug 2010 01:18
smaken är som baken, det finns de som gillar grus också
men varför förgifta sig själv (och andra i närheten) på det viset?
men varför förgifta sig själv (och andra i närheten) på det viset?
Wixity
Sun 8 Aug 2010 01:22
Det är lugnande, det smakar gott, men huvuddelen är ju att det är lugnande och skönt, jag ser inte ditt problem om vi behöver lugna oss och så vidare. Mår man dåligt är det en av lösningarna, och det funkar.
Sithym
Sun 8 Aug 2010 01:24
För att jag vill det, mitt val.. Låt mig förgifta mig själv och andra ifred! :D Liksom man kan hålla på en diskussion i evigheter om det här, men jag tycker att det är gott o skönt, det hjälper samt en när man är nere.. Låt mig?
Reachard
Sun 8 Aug 2010 13:33
oh wow, ni är bortom räddning
Det är RENT GIFT ni suger i er, det är nikotinet som lurar hjärnan att ni blir lugna, efter ett tag(som redan verkar ha varit) kommer ni inte kunna vara lugna utan det.
Det kallas beroende, och det är dåligt, att ni försöker rättfärdiga ert dyra självmord är bara dumt
Det är RENT GIFT ni suger i er, det är nikotinet som lurar hjärnan att ni blir lugna, efter ett tag(som redan verkar ha varit) kommer ni inte kunna vara lugna utan det.
Det kallas beroende, och det är dåligt, att ni försöker rättfärdiga ert dyra självmord är bara dumt
Wixity
Sun 8 Aug 2010 14:32
De mesta av giftet förbrukas vid antändning.
Ja nikotinet lurar hjärnan att vi blir lugna, asbra!
Och jo man kan vara lugn utan det.
Ja nikotinet lurar hjärnan att vi blir lugna, asbra!
Och jo man kan vara lugn utan det.
Reachard
Sun 8 Aug 2010 15:52
men då behöver du inte röka!
Pengar sparade, liv sparade, tid i livet sparat
Pengar sparade, liv sparade, tid i livet sparat
Wixity
Sun 8 Aug 2010 16:55
Jag behöver ju röka för att må bättre när jag blir nere... fortfarande..
Sithym
Sun 8 Aug 2010 17:58
Och så är det gott, liksom samma sak med alkohol? Beroendeframkallande vid innehav av det under en lång tid, bara att det är svårare. Men det skadar också ens lever och andra saker.. Men ändå dricker nästan alla det? Det förkortar också livet? Och anledningen till att man dricker är för att man blir berusad, eller hjärnan blir "lurad"..
Reachard
Sun 8 Aug 2010 19:04
Jag sa aldrig att alkohol är bra, det är lika dumt det, men det skadar inte i små mängder
ett glas rött vin om dagen är till och med bra till skillnad från cigaretter som inte gör annat än att förstöra dina lungor
ett glas rött vin om dagen är till och med bra till skillnad från cigaretter som inte gör annat än att förstöra dina lungor
Sithym
Sun 8 Aug 2010 19:14
Men visst lev hälsosamt o tråkigt då ^^ Orkar inte med dig mer nu.. Det är en bara en hälsofråga, det leder också till ett socialt liv. Hellre va ute o röka o dricka än att sitta inne framför en dator eller nått.
Sithym
Sun 8 Aug 2010 19:20
Och så länge det ger mig nöje och gör så att jag känner mig lycklig i livet tycker jag inte att det är nått större problem, fattar faktiskt inte hur du orkar. Visst, rökare är idioter.. Men då får jag la va en idiot..
Reachard
Sun 8 Aug 2010 19:22
Röka och dricka är absolut inte samma som att vara social.
Det leder inte till ett socialt liv, det leder till en tidig död, jag trodde du var smartare än så
Det leder inte till ett socialt liv, det leder till en tidig död, jag trodde du var smartare än så
Sithym
Sun 8 Aug 2010 19:25
Hepp, jag trodde du visste mer och var mer erfaren än så? Tydligen inte.. För att du har tyvärr helt fel där...
Reachard
Sun 8 Aug 2010 22:15
Man blir inte mer social av att dra i sig gift och supa, det är ren idioti att tro det
Sithym
Sun 8 Aug 2010 22:41
Men det är fakta, fråga vem som helst.. Borde kanske läsa lite om det. Sen kanske testa så kommer du se det.
Wixity
Mon 9 Aug 2010 00:25
Richard, här är du helt efter faktiskt, i´m with Anton, om man röker skapar man en social krets, samma med alkohol, plus med alkohol blir du mer avspänd och mer pratglad= mer social. Fattar du inte detta då tycker jag synd om dig.
Sithym
Mon 9 Aug 2010 00:32
Håller med Max där, fast det finns de personer som tycker att man kan ha kul utan alkohol.. Klart man kan ,men man har det roligare med... Men man måste uppleva allt för att förstå det som sagt..
Reachard
Mon 9 Aug 2010 16:53
det enda man skapar när man röker är cancer.
"höhö, jag suger i mig gift och skadar både mig själv och alla runtom mig, därför är jag social"
är ni på riktigt?
"höhö, jag suger i mig gift och skadar både mig själv och alla runtom mig, därför är jag social"
är ni på riktigt?
Sithym
Tue 10 Aug 2010 02:54
Det har jag inte sagt heller, jag tycker däremot synd om dig att du har inte förstår vad vi har sagt eller insett det sociala sambandet mm. För att du verkar inte se helheten i det hela, för att vi sa aldrig att det var socialt med att förgifta..
Reachard
Tue 10 Aug 2010 11:38
däremot säger ni att det skapar en social krets att röka och dricka
Röka och dricka är exakt samma sak som att förstöra sin kropp
Röka och dricka är exakt samma sak som att förstöra sin kropp
Wixity
Tue 10 Aug 2010 13:36
röker man i en grupp så är man social, dricker man i en grupp så blir man social, och det är allmän fakta att man blir mer pratglad när man är berusad, och är man pratglad så lär man känna mer personer, man pratar mer, har roligare osv, förstår du verkligen inte det?
det du säger är bara den dåliga delen, du vägrar ju inse den bra delen, men är inte förvånad, du är alltid så negativ
det du säger är bara den dåliga delen, du vägrar ju inse den bra delen, men är inte förvånad, du är alltid så negativ
Reachard
Tue 10 Aug 2010 13:46
man KAN INTE VARA SOCIAL UTAN ALKOHOL OCH NIKOTIN
Jag umgås med vänner, har helt otroligt jättekul med dem, jag följer med dem till olika ställen där jag träffar deras vänner, blir kompis med dem, rinse and repeat.
(Jag har aldrig rökt en enda cigarett eller druckit en droppe alkohol)
Jag umgås med vänner, har helt otroligt jättekul med dem, jag följer med dem till olika ställen där jag träffar deras vänner, blir kompis med dem, rinse and repeat.
(Jag har aldrig rökt en enda cigarett eller druckit en droppe alkohol)
Sithym
Tue 10 Aug 2010 13:59
Vi har inte sagt att man inte kan va social utan det.. Men man blir mer social utav alkohol. Men jag anar att du är en av den typen som säger "man kan ha kul utan alkohol".. Självklart att man kan ha det men det blir så jävla mycket roligare med.
Reachard
Tue 10 Aug 2010 14:54
fast det är inte alkohol jag är emot just nu, det kan vara okej i moderata mängder, till och med bra ibland, men rökning har inga fördelar alls, någonstans, överhuvudtaget
Du skadar dig själv, du skadar alla runt dig, du förkortar ditt liv, du förkortar andras liv, det kostar en jävla massa pengar och du blir beroende
Ju längre tid det tar för dig att lägga av. desto svårare blir det, och i slutändan kommer du inte kunna ens om du inser hur farligt det är
Du skadar dig själv, du skadar alla runt dig, du förkortar ditt liv, du förkortar andras liv, det kostar en jävla massa pengar och du blir beroende
Ju längre tid det tar för dig att lägga av. desto svårare blir det, och i slutändan kommer du inte kunna ens om du inser hur farligt det är
Wixity
Tue 10 Aug 2010 23:49
Men richard, fördelarna då:
Alkohol - Mer pratglad och har roligare.
Rökning - Lugnar dig när du behöver det som mest
Alkohol - Mer pratglad och har roligare.
Rökning - Lugnar dig när du behöver det som mest
Reachard
Wed 11 Aug 2010 00:11
Alkohol - mer pratglad, möjligt, men det finns de som blir deprimerade också, motoriken påverkas också, så dricker man för mycket riskerar man att skada sig om man ramlar
Jag har inget emot alkohol, men man kan ha kul både med och utan det
Rökning - självmord, varken mer eller mindre
Jag har inget emot alkohol, men man kan ha kul både med och utan det
Rökning - självmord, varken mer eller mindre
Wixity
Wed 11 Aug 2010 00:24
Asså hör du ens vad jag säger? Man blir lugn av det, det ÄR en FÖRDEL, ja det finns stora nackdelar, men även fördelar.
Reachard
Wed 11 Aug 2010 01:32
nej, jag hör inte vad du säger, det är ett par mil mellan oss
Även om du blir lugn så är det bara för nikotinet som du kommer bli beroende av, till slut kommer du inte kunna bli lugn UTAN det, då är du mer fast i skiten än nu. hur bra du än mår av det så är det inte värt nackdelarna. du som är så mån om ditt utseende kommer få gula tänder (RIKTIGT gula) och förstörd hud utöver det som redan nämnts, det finns INGENTING som rättfärdigar rökning
Även om du blir lugn så är det bara för nikotinet som du kommer bli beroende av, till slut kommer du inte kunna bli lugn UTAN det, då är du mer fast i skiten än nu. hur bra du än mår av det så är det inte värt nackdelarna. du som är så mån om ditt utseende kommer få gula tänder (RIKTIGT gula) och förstörd hud utöver det som redan nämnts, det finns INGENTING som rättfärdigar rökning
Wixity
Wed 11 Aug 2010 02:53
Det är ett talesätt.
Men som sagt, det hjälper.
Och ja jag kommer sluta såsmåningom
Men som sagt, det hjälper.
Och ja jag kommer sluta såsmåningom
Reachard
Wed 11 Aug 2010 04:17
det finns inget sånt talesätt
ropa inte hej förrän du kommit över bäcken, DET är ett talesätt
så småningom kommer du inte kunna sluta, det är det som är grejen, lägg av nu, bli bättre och må bättre
ropa inte hej förrän du kommit över bäcken, DET är ett talesätt
så småningom kommer du inte kunna sluta, det är det som är grejen, lägg av nu, bli bättre och må bättre
Reachard
Wed 11 Aug 2010 15:46
Man behöver aldrig suga i sig gift, men om du verkligen vill det kan du ställa dig vid ett trafikljus och suga avgaser från bilarna, det blir billigare så
och även om du röker sällan så kommer du bli beroende, kanske ökar med en cigarett varannan dag, sen varje dag, ända upp till ett paket om dagen, det går inte att rättfärdiga rökning
och även om du röker sällan så kommer du bli beroende, kanske ökar med en cigarett varannan dag, sen varje dag, ända upp till ett paket om dagen, det går inte att rättfärdiga rökning
Wixity
Wed 11 Aug 2010 15:59
Visst det skulle bli billigare.. Men då skulle jag ju missa fördelarna (Bli lugn och vara mer social)
Reachard
Wed 11 Aug 2010 16:05
lugn har vi redan gått genom, vid det här laget vet du att det är det som gör dig beroende, social blir man inte av att röka, möjligen av alkohol i okej mängder så som ni sagt, men rökning är inte socialt någonstans. Om inte annat så är det asocialt mot dem som inte gör det
Sithym
Wed 11 Aug 2010 20:08
Richard snälla, du vet ingenting om det.. Vi har upplevt det, inte du.. Du har säkert mycket fakta men vi ar upplevt det?.. Du kan tro vad du vill ^^ Men snälla lägg ner ditt snack, allt är inte rätt det du säger.
Reachard
Wed 11 Aug 2010 22:21
Jag vet precis vad jag pratar om, jag kan gå med på att ni blir lugna av det, det är ju det som får folk beroende, och jag kan gå med på att ni tycker det är gott, trots att det är tjära och allmän skit i det, men man blir inte social av att röka, det är sån otrolig smörja att det inte ens är roligt
Wixity
Thu 12 Aug 2010 01:29
Nej man blir inte social av att just röka, andas in rök blir man inte social av nej, men man röker ofta tillsammans, tex "Ska vi ut och röka?", på så sett blir det en social krets, man gör det gemensamt.
Reachard
Thu 12 Aug 2010 03:28
men i så fall umgås man med dem redan innan man går för att röka, på så sÄtt blir ditt argument ogiltigt eftersom det inte bygger några kretsar.
Man ringer knappast hem till någon och säger "Hej, hänger du med ut och röker?"
Man ringer knappast hem till någon och säger "Hej, hänger du med ut och röker?"
Wixity
Thu 12 Aug 2010 03:32
Nej men dom man röker med drar med sina kompisar och på så sätt lär man känna andra, och då gör man själv och dom nya människorna något tillsammans och på så sätt skapar en gemenskap.
Reachard
Thu 12 Aug 2010 03:34
vad är det för fel på att prata? drar de med sina kompisar för att röka? Röka räknas ju knappast som en relationsbyggande aktivitet
Wixity
Thu 12 Aug 2010 03:40
Alltså, man pratar ju samtidigt som man röker såklart, det är just det att man gör något gemensamt.
Sithym
Thu 12 Aug 2010 13:25
Ja men frågan "har du en cigg" eller "har du en tändare" kan leda till att man snackar och sluta att man får personens nummer, det kan leda till ett vänskap som man aldrig hade fått annars.
Visst kan du prata annars men de du träffar och pratar med hade du aldrig träffat annars.. Börjar nästan bli lite lack' nu. Du fängslar dig själv inom dina argument, du verkar inte kunna förstå det vi säger för att vi har fakta som stämmer. Med tanke på att vi har upplevt det? Och det har inte du, du har bara teoretisk fakta (om man ska kalla det så)
Visst kan du prata annars men de du träffar och pratar med hade du aldrig träffat annars.. Börjar nästan bli lite lack' nu. Du fängslar dig själv inom dina argument, du verkar inte kunna förstå det vi säger för att vi har fakta som stämmer. Med tanke på att vi har upplevt det? Och det har inte du, du har bara teoretisk fakta (om man ska kalla det så)
Reachard
Thu 12 Aug 2010 16:31
hur ofta går man till någon man inte känner och aldrig har pratat med och frågar "har du cigg?"
Särskilt om man är med någon annan rökande idiot som man känner
Särskilt om man är med någon annan rökande idiot som man känner
Sithym
Fri 13 Aug 2010 02:27
Det händer hela tiden.. De flesta är inte så blyga som man tror, det händer skit ofta att någon frågar efter tändare eller cigg.. folk som man inte känner
Reachard
Fri 13 Aug 2010 14:28
är det en främling då, eller är det någon som är med i gruppen? är han med i gruppen hade ni pratat i alla fall, är det nån random på stan kommer han säga tack och gå vidare
Reachard
Sat 14 Aug 2010 20:14
Jag har kunnat förstå er undermåliga grammatik innan men detta förstod jag inte, förklara?
Reachard
Mon 16 Aug 2010 15:01
ok, vi säger så här:
Man KAN träffa nya personer som frågar efter cigg
Men man förkortar sitt eget och andras liv
Det går inte att rättfärdiga rökning
Man KAN träffa nya personer som frågar efter cigg
Men man förkortar sitt eget och andras liv
Det går inte att rättfärdiga rökning
Wixity
Mon 16 Aug 2010 15:18
Man träffar FÖRMODLIGEN nya personer, jag har träffat massa.
Sen glömde du den fördelen att det är lugnande
Sen glömde du den fördelen att det är lugnande
Reachard
Mon 16 Aug 2010 17:26
Men det är nikotinet som lurar dig, det har vi redan sagt
"man förkortar sitt eget och andras liv", det har vi redan sagt MÅNGA gånger, det är det som gör det omöjligt att rättfärdiga
"man förkortar sitt eget och andras liv", det har vi redan sagt MÅNGA gånger, det är det som gör det omöjligt att rättfärdiga
Reachard
Tue 17 Aug 2010 02:46
men snusa istället så skadar ni inte andra, det är oundvikligt att någon annan suger i sig skiten
Wixity
Tue 17 Aug 2010 02:53
Åh nej rök, vad ska vi göra D:
Ska du säga åt alla att sluta köra bil i stan också? För avgaser är trotts allt farligt.
Ska du säga åt alla att sluta köra bil i stan också? För avgaser är trotts allt farligt.
Reachard
Tue 17 Aug 2010 02:56
men det är något som behövs i samhället, till skillnad från cigaretter
och ja, rök är farligt, då det (som sagt) är GIFT! Det DÖDAR! Är inte det tillräcklig förklaring för dig så är något allvarligt fel
och ja, rök är farligt, då det (som sagt) är GIFT! Det DÖDAR! Är inte det tillräcklig förklaring för dig så är något allvarligt fel
Wixity
Tue 17 Aug 2010 03:03
Bilar är inte alls nödvändigt, alla kan köra elbilar, funkar utmärkt.
Eller varför inte cykla eller gå?
Men Richard, jag BRYR mig inte om jag får stanna på ålderdomshemmet ett år längre eller kortare..
Jag har iaf mått bra medan jag levt!
Eller varför inte cykla eller gå?
Men Richard, jag BRYR mig inte om jag får stanna på ålderdomshemmet ett år längre eller kortare..
Jag har iaf mått bra medan jag levt!
Reachard
Tue 17 Aug 2010 03:06
tydligen BRYR du dig inte om att du skadar ANDRA, det är det jag försöker förklara!
Reachard
Tue 17 Aug 2010 03:06
och det finns inte tillräckligt med laddningsstationer för lbilar än, men det är på väg
Wixity
Tue 17 Aug 2010 03:08
Jag sitter ju med andra som också röker medan jag röker..
Plus att det lilla som andra får i sig är ingenting jämfört med avgaser och så vidare. Vill man ha frisk luft får man flytta till landet, kanske något för dig?
Plus att det lilla som andra får i sig är ingenting jämfört med avgaser och så vidare. Vill man ha frisk luft får man flytta till landet, kanske något för dig?
Reachard
Tue 17 Aug 2010 03:10
men du hjälper till att förstöra, det är som att säga att det inte är nån fara att döda två människor, det finns ju redan flera miljarder
har du någonsin hört ordspråket "många bäckar små blir till en stor å", det passar in ganska bra här
har du någonsin hört ordspråket "många bäckar små blir till en stor å", det passar in ganska bra här
Wixity
Tue 17 Aug 2010 03:16
Det gör dina föräldrar också, genom att köra bil när dom kan gå eller cykla.
Så give it a break, srsly.
Så give it a break, srsly.
Reachard
Tue 17 Aug 2010 03:21
men man kan inte avskaffa bensinbilar hur som helst, det är bara dumt att tro det, de är en viktig del i samhället
Reachard
Wed 18 Aug 2010 08:36
min poäng att cigaretter inte är en viktig del av samhället? det är de inte
Wixity
Thu 19 Aug 2010 00:59
Nej det håller jag med om, kan du nu hålla med om att det FINNS positiva saker med cigaretter också?
Reachard
Thu 19 Aug 2010 20:27
Det finns inget positivt med cigaretter som man kan åstadkomma med ofarliga metoder
Reachard
Fri 20 Aug 2010 18:05
Mår bra och blir lugn: Träna, LÖS DINA PROBLEM, gör saker som är roliga
Skön känsla: Sex, Träning, LÖSA PROBLEM, bli av med beroende
"hurp durp social krets": Prata med vänner och följ med på spontana händelser
har jag missat nåt?
Skön känsla: Sex, Träning, LÖSA PROBLEM, bli av med beroende
"hurp durp social krets": Prata med vänner och följ med på spontana händelser
har jag missat nåt?
Wixity
Sat 21 Aug 2010 15:03
Allt det gör jag förutom att träna.
och alla problem går inte att lösa bara sådär..
och alla problem går inte att lösa bara sådär..
Reachard
Sat 21 Aug 2010 21:39
ta en långvarig lösning då, att fly från dem hjälper aldrig
Ta det om strupen och få det gjort, sen kommer du må bättre än någonsin
Ta det om strupen och få det gjort, sen kommer du må bättre än någonsin
Wixity
Sat 21 Aug 2010 21:41
De här problemen är inte snabbt lösta, därför röker jag så jag mår bättre under tiden.. Det är MITT val, MITT liv, jag bestämmer.
Reachard
Sun 22 Aug 2010 13:12
okej, DITT liv blir MYCKET kortare, och det livet som finns kvar får sämre kvalitet
Sithym
Sat 7 Aug 2010 18:48
Hihi, och sålt dyrt i sverige :D Kunde öppna en egen turkaffär i eklanda xD
Sithym
Sun 8 Aug 2010 01:11
Haha gubbaffär xD Mitt hus menar du? :O x'DD Dit kommer alla gubbar o betalar.. :D
Sithym
Sun 8 Aug 2010 03:14
Fast vänta lite? Måste man inte vara invandrare för att starta en turkbutik? :/
Anonymous
Sun 8 Aug 2010 13:25
OJOJOJOJOJO ;) ;) ;) ;)
men dom har en pedofilaffär där o:
LOVAR <33333333
men dom har en pedofilaffär där o:
LOVAR <33333333
Sithym
Sat 7 Aug 2010 01:18
Haha, jo med min mamma o pappa x'D (Y) Fast det e rätt schysst att de inte har någon skatt där :D
102 comments on this photo
Directlink:
http://dayviews.com/sithym/468165251/