Tuesday 20 March 2012 photo 4/11
|
jag förstår inte varför alla tycker det är okej att tatuera hemma,.
och varför billigt är bra,.
för mej är det oftast tvärt om,. en bra tatuering är inte billig och en billig är fan inte bra,. inte alltid men oftast är det så,.
och varför det är så jävla coolt att just vara tatuerare nu för tiden ,.
eller tro sej vara det / kalla sej för tatuerare,.
det är ett yrke,. inte presic com allt annat men nästan,
och du är inte tatuerare bara för att du tatuerar,.
att vara tatuerare så krävs det så jävla mycket mer än att du bara sitter hemma å tatuerar,.
frågar du en hemmapulare om dom vet vad en outoklav är så har dom fan inte en aning garanterat,.
och jag säger inte att alla som jobbar i studio är bra och alla som jobbar hemma är dåliga ,.
det kan vara tvärt om ibland med,.
men dom smutskastar branchen och konkurerar ut den och får det till att se ut som att vem som hälst som kan rita kan tatuera,.,.
till den här bilden får ni som har kunskap i ämnet gärna lenka artiklar och videos till bra eller dåliga misslyckade eller lyckade tatueringar,.
myke chambers på bilden ,. lite av en legend., cool snubbe, han har gaddat mej ,. wooohooo
men tillbaka till ämnet,. jag är fucking pisst av,.
Annons
Camera info
Camera Canon EOS 5D
Focal length 30 mm
Aperture f/4.0
Shutter 1/200 s
ISO 100
Thedevils
Thu 5 Apr 2012 22:56
Herrejösses vad mycket åsikter det är från folk, Hur ser du på dom som gaddar hemma och har autoklav, eller kör med engångstuber/nålar?
amandainacoma
Wed 28 Mar 2012 19:52
Att tatuera är väl modernt. "Hemmapulare" satsar ju ofta på att i framtiden bli tatuerare. Alla behöver öva. Håller dock med dig om att billigt inte alltid är bra och VERKLIGEN att folk som har studio inte behöver vara bra. Råkade ut för en riktigt dum grej på tatueringsstudion i Spånga/Stockholm (http://www.inkforcetattoo.com/). Som tur var känner jag en "hemmapulare" som fixade till min tatuering från det dåliga jobb han gjort.
munky
Wed 28 Mar 2012 19:55
fy fan ,. det var inga vackra jobb han gjorde,. såg ut som skit i stort sätt allting ,. men en trygghet är allafall att man tatueras med sterila verktyg,. oftast,. finns ju studios som har brister på det med
Anonymous
Tue 20 Mar 2012 19:55
Håller med. Sure, de kan va kul me nån liten hemmagjord fylletattuering nån enstaka gång. Men ska man ha de seriöst så lär man väl fan göra det ordentligt. Det är ju i alla fall nåt som kommer sitta där hela livet.
Man bör vara säker, hursomhaver, att den man tatuerar hos är bra på det han/hon gör. Förstår inte på mig folk som går till första bästa bara, studio eller hemma, utan att ens kolla vad tatueraren är kapabel till.
Man bör vara säker, hursomhaver, att den man tatuerar hos är bra på det han/hon gör. Förstår inte på mig folk som går till första bästa bara, studio eller hemma, utan att ens kolla vad tatueraren är kapabel till.
hippietroll
Tue 20 Mar 2012 19:30
en kompis gjorde 2 rosor på nyckelbenen.. har aldrig någonsin sett så ärrade tattuerangar och dom var gjorde i studio. och tro mig. jag har egna och träffat MÅNGA med både hemgjorda och gjorda i studio. skulle säga att det ligger på 50-50 i skills
Thedevils
Thu 5 Apr 2012 22:52
Så, för att man betalar MASSOR för en tatuering, så blir den bra? har för mig jag tagit detta snacket i gruppen tidigare. Vissa tatuerare är sjukt duktiga, medans andra inte hör hemma inom den världen. Så du har helt fel där. eller ja, det om "påkostad".
Knollotodd
Fri 6 Apr 2012 09:21
jag tycker så, så bara för att du inte tycker så, så behöver inte de vara rätt :)
munky
Tue 20 Mar 2012 18:25
åter igen iåmed att det inte gick fram sist,. jag syftar inte på slutresultatet om den är bra eller dålig,. det är hela den hygieniska biten som stör mej mäst
Jag brukar inte bry mig om vad andra gör med sig själva så brukar inte lägga mig i om andra väljer att köra på hemma hos någon eller på sig själv hemma. Hade jag däremot varit tatuerare som mitt yrke hade jag nog funnit det hela mer irriterande. Anledningen i denna grupp att vi tar emot bilder på alla möjliga typer av tatueringar vare sig de är snygga eller inte, gjorda hemma eller i studio är för att vare sig man gillar den eller icke så är det en tatuering. Sen hur dom ser ut och i vilket skick går att diskutera. Jag själv skulle ALDRIG låta någon ovan eller hemmapulare sticka nålen i mig, jag har alltid haft förnuft att dra till en studio där de kan sin grej och blir antagligen bäst resultat de flesta gånger. Så jag gör egentligen inget annat än håller med dig om det här! :)
Anonymous
Tue 20 Mar 2012 17:00
Haters gonna hate, men hemmatatuerare känns ganska wt.
Anonymous
Tue 20 Mar 2012 15:37
äsch,lite charm med hemma tatueringar ;).har 4st själv.är jävligt nöjd med dom=)
Anonymous
Tue 20 Mar 2012 11:44
Föredrar att ha tatueringar från farsan, iochmed att han är någorlunda lika bra som en studio.
Sieg punk.
Sieg punk.
munky
Tue 20 Mar 2012 11:40
vill bara tillägga att det är inte sjävla slutresultatet jag syftar på,.
det är utförandet av jobbet å på det sätt det går till väga,.
vem fan vet om det grippet användes på en annan kund en timme innan utan att aoutoklaveras emmelan,. det vet inte nästa kund,. och jag antar att dom inte ens tänker på det,.,. jag har hört skräck historier om hemmapulare i stan jag bor i där tatueraren inte ens bytte varken grip nål eller färgkoppar mellan 2 kunder,.utan körde på med samma gräjjer för att det var jobbigt att byta och nål färg å allt det kostar mycket pengar.,
hur jävla grisigt är inte det då,.
det är utförandet av jobbet å på det sätt det går till väga,.
vem fan vet om det grippet användes på en annan kund en timme innan utan att aoutoklaveras emmelan,. det vet inte nästa kund,. och jag antar att dom inte ens tänker på det,.,. jag har hört skräck historier om hemmapulare i stan jag bor i där tatueraren inte ens bytte varken grip nål eller färgkoppar mellan 2 kunder,.utan körde på med samma gräjjer för att det var jobbigt att byta och nål färg å allt det kostar mycket pengar.,
hur jävla grisigt är inte det då,.
nintendo8bit
Tue 20 Mar 2012 11:38
Jag håller med om det. jag är super noga med att kolla upp ställen jag tatuerar mig på.. kollar alster, kollar om deras färger är bra, hur nogranna de är o.s.v..
hellre svindyrt och snorbra än jätte billigt och fult! jag vill vara stolt över den konst jag bär på min kropp!
hellre svindyrt och snorbra än jätte billigt och fult! jag vill vara stolt över den konst jag bär på min kropp!
Anonymous
Tue 20 Mar 2012 10:58
Kan inte annat än att hålla med, borde fan vara licens för att tatuera. Folk kan förstöra kroppa å de grövsta utan att behöva ta det minsta lilla ansvar, borde fan vara någon slags licens.
Kamikazefilosof
Tue 20 Mar 2012 10:42
Jag tycker dock att studios ska kolla över sina priser. Betalade 1000;- för en liten grej, det tog inte ens tio minuter, men han var sen, började äta lunch en kvart efter min tid (!), och allmänt otrevlig. Visserligen ville jag gå till ett proffs med min första tatuering, men jag blev allt annat än proffsigt bemött. Dock är tatueringen i sig fin, vad jag vet har inget bläck tappat fäste osv. Men jag kommer aldrig i mitt liv gå tillbaka dit.
Anonymous
Thu 5 Apr 2012 23:13
Jo det är klart. Men somsagt, diskussionen handlade ju mycket om att priserna kan variera extremt beroende på vart man går, ergo min långa kommentar precis här ovanför. Och pga olika yrkesskicklighet/studioläge kommer vissa studios alltid vara dyrare än andra.
Thedevils
Thu 5 Apr 2012 23:15
allting är väl relativt. jag lägger gärna ut flera tusentals kronor på tatueringar, än en jävla tavla.
CherryPinUp
Tue 20 Mar 2012 09:53
Jag har gjort 2 tatueringar hos hemma fixare. är supernöjd med dem men de är inte större än en 5krona. samma som gjort den ena har gjort en större på min pojkvän o den e hemsk! finns ingen rak linje när den. vad jag vill säga är att en liten tatuering t ex ett hjärta är okej hos hemma fixare OM det är hygiensikt o personen vet vad den sysslar med. För att bli en bra tatuerare behövs års med träning o skills på ritning etc. Att göra nåt större som är helt skevt e inte okej..sen kvittar det fan hur mkt man tycker om den.. Gör om gör rätt.
Det e värt att lägga mer pengar på att få en snygg tatuering som man är nöjd med hela livet, för en tatuering gnuggas inte direkt bort om man slutar gilla den.
Sen finns det självklart riktiga tatuerare som är usla med.
Men alla har börjat nånstans..men kan man ej göra en raklinje.då ska man hålla sig till fejkskinn eller grishud.
Det e värt att lägga mer pengar på att få en snygg tatuering som man är nöjd med hela livet, för en tatuering gnuggas inte direkt bort om man slutar gilla den.
Sen finns det självklart riktiga tatuerare som är usla med.
Men alla har börjat nånstans..men kan man ej göra en raklinje.då ska man hålla sig till fejkskinn eller grishud.
Anonymous
Tue 20 Mar 2012 09:32
Jag väljer att kalla det för LA/Miami/London Ink generationen.
It just became superawsome to be " an artist " så fort dom började sändas på TV.
Varit intresserad av att bli tatueringslärling sen jag var runt tioårsåldern men kan inte börja med det yrket av personliga skäl.
Men JÄVLAR när man började gymnasiet och det var minst 5-6 i en konstklass på 25 personer som skulle bli tatuerare bara för att det var glamoröst på TV.
Some people just need a slap, with a saw.
It just became superawsome to be " an artist " så fort dom började sändas på TV.
Varit intresserad av att bli tatueringslärling sen jag var runt tioårsåldern men kan inte börja med det yrket av personliga skäl.
Men JÄVLAR när man började gymnasiet och det var minst 5-6 i en konstklass på 25 personer som skulle bli tatuerare bara för att det var glamoröst på TV.
Some people just need a slap, with a saw.
KrigSstigen
Tue 20 Mar 2012 09:31
Hur ställer du dig till en tatuerare som började sin karriär i vardagsrummet men som nu arbetar i en studio (och vunnit priser för den delen med)?
munky
Tue 20 Mar 2012 18:41
det är att viljan är så pass stark att man tar steget och bestämmer sej för att göra det på rätt sätt,. skita i sitt gammla jobb och satsa 110 procent på tatuerings branchen
KrigSstigen
Tue 20 Mar 2012 19:10
Skulle nästa vilja påstå att Patrik är en sån. Vet inte om det var det här du ville se men här är iaf tuppen jag fick när han fortfarande körde hemma http://dayviews.com/krigsstigen/343139428/ Helt totalt fruktansvärd men jag bidrog till att han blev så duktig som han är idag. ShittyMcFaget heter han här på Dayviews
munky
Tue 20 Mar 2012 20:56
jo jag vet vem patrik är,. han har gaddat mej 2 gånger,. och ja han är jävligt duktig tatuerare nu
KrigSstigen
Tue 20 Mar 2012 21:00
Då är det bara alla andra dönickar som man ska försöka få stopp på. Eller kanske kunderna som går till dom. Inga kunder, inga jobb. Förhoppningsvis blir det utrotning tillslut.
Vanligtvis skulle jag ta bort denna då den "bryter" mot regler, men jag tycker det är en så pass viktig fråga så jag låter den vara kvar(och jag hoppas övriga mods gör det också).
Teaterapa89
Tue 20 Mar 2012 03:09
Okej först och främst: Ta inte illa upp av det jag kommer skriva och hoppas du orkar läsa detta. Jag respekterar att du tycker som du tycker så jag har inget emot att du säger det du säger.
Men såhär tycker jag med ett ord: Lugn!
Jag förstår att i majoritet så är och blir tattueringar bättre i en studio. och en del som är privat/hobbytattuerare gör rätt bra tattueringar de också men en del gör misstag och fel.
Men varför reta upp sej på det? Är det inte den som tattuerar sej som själv väljer om den vill eller inte? Är det inte den som tattuerar sej som bestämmer om den är nöjd eller missnöjd? Och ska inte de som tattuerar sej även själv veta om riskerna?
Man vet för det mesta om att det finns mycket mer risker att tattuera sej hos en privatperson än hos en studio. Man vet för det mesta att privat-tattueringar inte blir lika bra som studio.
Men vem är det som ska vara nöjd med tattueringen?? Är det alla de andra som ser den eller du själv? Jo en själv ska det! Därför är det bara dumt att slösa energi på att reta upp sej på sådant.
Vill folk gå till amatörer..Låt dom göra det...Fri vilja! Vill folk gå till någon som faktiskt kan sina saker så låt dom göra det! Själv blir jag trött på folk som inte kan låta andra få välja det dom vill.
Som sagt har inget emot att du tycker att det är bättre med att tattuera sej i studio MEN slösa inte energi på folk som inte vill det.
Men såhär tycker jag med ett ord: Lugn!
Jag förstår att i majoritet så är och blir tattueringar bättre i en studio. och en del som är privat/hobbytattuerare gör rätt bra tattueringar de också men en del gör misstag och fel.
Men varför reta upp sej på det? Är det inte den som tattuerar sej som själv väljer om den vill eller inte? Är det inte den som tattuerar sej som bestämmer om den är nöjd eller missnöjd? Och ska inte de som tattuerar sej även själv veta om riskerna?
Man vet för det mesta om att det finns mycket mer risker att tattuera sej hos en privatperson än hos en studio. Man vet för det mesta att privat-tattueringar inte blir lika bra som studio.
Men vem är det som ska vara nöjd med tattueringen?? Är det alla de andra som ser den eller du själv? Jo en själv ska det! Därför är det bara dumt att slösa energi på att reta upp sej på sådant.
Vill folk gå till amatörer..Låt dom göra det...Fri vilja! Vill folk gå till någon som faktiskt kan sina saker så låt dom göra det! Själv blir jag trött på folk som inte kan låta andra få välja det dom vill.
Som sagt har inget emot att du tycker att det är bättre med att tattuera sej i studio MEN slösa inte energi på folk som inte vill det.
roughie
Tue 20 Mar 2012 10:25
Fast det stora problemet är ju folk inte vet vad de ger sig in på. Deras tatuerare vet men vill inte berätta för då tjänar de ju inte pengar. Jag fick reda på det själv genom att min bror fick hepatit, det var då jag började få mer insikt i situationen. Ändå tycker en annan av mina bröder att det är ok att tatuera utan närhet till autoklav och utan att berätta, det ligger ju inte på hans ansvar. Och i vilket fall som sprids sjukdomar på andra sätt efter det. Det bör inte vara personen i frågas val att tatuera sig vart man vill om man sedan är en potentiell smittbärare.
Och självklart ska det behöva gå så långt att folk lär sig när det redan är försent. Jävla rätt.
Och självklart ska det behöva gå så långt att folk lär sig när det redan är försent. Jävla rätt.
Teaterapa89
Tue 20 Mar 2012 10:32
Det är fortfarande ett ansvar att skaffa en tattuering. Det jag däremot kan hålla med om är att om folk under 18 gör tattueringar hemma hos någon så ska någon vuxen godkänna det. Men är man 18 får man faktiskt ta sitt ansvar själv. Då får man faktiskt ta sitt eget ansvar. Gör man inte det så är det deras problem
Och tyvärr är det ju så. Man kan tipsa folk om att det är bättre med studio (vilket jag kan hålla med om) men man kan inte stoppa någon som bestämt sej. Då är det deras eget fel (Och visst även en viss del tattuerarens fel med men båda har ett ansvar)
Och tyvärr är det ju så. Man kan tipsa folk om att det är bättre med studio (vilket jag kan hålla med om) men man kan inte stoppa någon som bestämt sej. Då är det deras eget fel (Och visst även en viss del tattuerarens fel med men båda har ett ansvar)
munky
Tue 20 Mar 2012 11:27
tyvär så lägger jag väldigt mycket energi på att vara sur över detta,. så mycket skit som kommer in genom dörren till min studio,. så många förstörda armar å andra kroppsdelar som knappt går att rädda med cover upps,. och att dom kunkurerar med den brachen jag jobbar i ,. den branchen jag försöker livnära mej på,. trofan att jag har energi att vara sur över jävla hemmapulare som förstör allting som har med tatuerings branchen å göra,. true words
roughie
Tue 20 Mar 2012 12:02
Jag anser att när det handlar om något så här farligt bör det inte hänga på den enskilda individen. Då kan vi lika gärna börja skita i innehållsförteckning med mera, eftersom det ändå är individens ansvar och ta reda på vad som finns i maten, varför ska leverantörerna ta ansvar om du blir sjuk? Du har ju faktiskt gjort valet att äta det dom säljer.
Anonymous
Tue 20 Mar 2012 02:47
Jag håller helt med. Folk verkar inte förstå hur krävande det faktiskt är.... (har varit lärling, så jag har lite inblick i ämnet).. Vill man lära sig krävs det liksom att du spenderar all din vakna tid i studion och kämpar och sliter och skissar och skissar och skissar.... Blir så ledsen när folk "förstör" yrket tatuerare, för det är en jävla konstform att klara av det, och dessutom göra det bra. (Jag gav upp mycket delvis för att den mentala pressen blev alldeles för hög och mina krav på mig själv blev för höga, så det är ingen dans på rosor att bara gå och bli tatuerare.)
Sen är det väldigt många hemmatatuerare komplett struntar i hygien och sterilisering av verktyg och arbetsplatser. Att man inte förstår (eller helt enkelt skiter i) vad man riskerar att utsätta andra för är skrämmande.
Men det är bara mina åsikter om saken...
Sen är det väldigt många hemmatatuerare komplett struntar i hygien och sterilisering av verktyg och arbetsplatser. Att man inte förstår (eller helt enkelt skiter i) vad man riskerar att utsätta andra för är skrämmande.
Men det är bara mina åsikter om saken...
munky
Tue 20 Mar 2012 02:20
munky
Tue 20 Mar 2012 02:08
munky
Tue 20 Mar 2012 02:07
då börjar jag lite smått,
http://svtplay.se/v/2592688/hemmatatuerare_allt_fler
http://svtplay.se/v/2592688/hemmatatuerare_allt_fler
63 comments on this photo
Directlink:
http://dayviews.com/tatueringar/503271139/