Sunday 8 April 2012 photo 5/5
|
DISS
Har ni tänkt på att nästan alla som är med i ponny akuten inte har problem? Visst, problem har dom, men hur stora är dom egentligen?
Nellie - och '' svårlastade'' Stella. Svårlastad?! pfft. Det där är ingenting.
fräkniga röd håriga killen - Nisse vill inte hoppa vattenmatta. Lite ben och det gick galant, vad gör han där ens?
lilla tjejen som ska rida in sin ponny- Snällare häst får man leta efter.
I grund och botten är det övningar från marken som gäller för dom flesta.
Dessutom får Tobbe all cred, och vad gör han? inte ett skit i princip.
Jag känner folk som inte kommit in för att deras hästar varit för svåra. Så behöver ni verkligen hjälp, få tag i en riktigt bra tränare istället.
nej, dissdissdiss till ponny''akuten''.
Har ni tänkt på att nästan alla som är med i ponny akuten inte har problem? Visst, problem har dom, men hur stora är dom egentligen?
Nellie - och '' svårlastade'' Stella. Svårlastad?! pfft. Det där är ingenting.
fräkniga röd håriga killen - Nisse vill inte hoppa vattenmatta. Lite ben och det gick galant, vad gör han där ens?
lilla tjejen som ska rida in sin ponny- Snällare häst får man leta efter.
I grund och botten är det övningar från marken som gäller för dom flesta.
Dessutom får Tobbe all cred, och vad gör han? inte ett skit i princip.
Jag känner folk som inte kommit in för att deras hästar varit för svåra. Så behöver ni verkligen hjälp, få tag i en riktigt bra tränare istället.
nej, dissdissdiss till ponny''akuten''.
Annons
Comment the photo
Devinshed
Fri 11 May 2012 16:57
Kan hålla med till viss del, men tycker däremot att det var riktigt bra att dom tog med lilla Ida med Casanova. Tänk folk som inte kan rida in hästar som vill eller får för sig att göra det och inte har någon som helst aning om hur man gör. Gör man fel i starten kan det sabba hela hästens liv, den kan bli rädd för så onödiga saker som egentligen är så lätta att undvika.
Sen, vad jag har upplevt, om man går rätt till med hästarna, brukar det gå otroligt bra att rida in dem. Arbetar på en ridskola och rider unghästarna som fötts upp på gården, har aldrig haft några problem med dom faktiskt. De har skött sig otroligt bra :)
Sen, vad jag har upplevt, om man går rätt till med hästarna, brukar det gå otroligt bra att rida in dem. Arbetar på en ridskola och rider unghästarna som fötts upp på gården, har aldrig haft några problem med dom faktiskt. De har skött sig otroligt bra :)
Happydiva
Fri 27 Apr 2012 15:48
jag tyckte verkligen att dom väljer lite konstigt ibland.O vad är det med allt prat o alla bilder som inte har med häst problemen att göra det tar upp runt 50% av hela programmet.
LiizaPersson
Sat 14 Apr 2012 20:41
jag ville se den lilla ponnyn som inte kunde skos! men nejnej, det var för svårt att lösa...
Anonymous
Wed 11 Apr 2012 21:31
Vadå lill tjejen hon är ju lika gammal som nellie nä hon är äldre! -.-
Anonymous
Tue 10 Apr 2012 19:32
Ida vill ha hjälp för dm visste inte hur dom gjorde när man ska rida in häst!
Anonymous
Wed 11 Apr 2012 21:31
Känner ida, och hon sökte för att hon ville ha hjälp att rida in hennes ponny, och arbeta riktigt från grunden.
Anonymous
Tue 10 Apr 2012 16:09
SÅ sant! ''Lägret dit alla vill åka''. Det borde va ''Lägret dit ingen vill åka''. För man vill vell inte ha problem med hästen. Det är iaf ingenting jag drömmer om.
ShirleymacLaine
Tue 10 Apr 2012 20:57
men vem skulle inte vilja komma på ett problem för att få träna för Roffe! jag hade i alla fall inte bangat! haha ;D
Anonymous
Wed 11 Apr 2012 17:14
Näe. Fast dom flesta letar ju problem bara för det. Det är skillnad om man t.ex hade Kimberley.
AlexanaForever
Tue 10 Apr 2012 14:22
Det är ju inte hästarna som har problem, det är ryttarna o de e det dem framför. :)
Bengtssooon
Tue 10 Apr 2012 09:04
I stort sätt handlar problemen om att hästen bestämmer i pogramet och annars också, häst o människa är två inte ett.
Dom måste ju ta problem som dom faktist har en chans att lösa på bara 2 veckor.
Dock så jobbar inte en alla med Tobbe så jag förstår inte varför han får all cred. Han är jätte duktig men i stort sätt alla jobbar mer med andra tränare.
Första året va det en häst med lastningsproblem. andra året va det en där för lastningsproblem och en för ridning och lastning. I år är det en som inte vill gå in i transporten o en som inte vill stå i transporten. Och Tilda tränade ju endel vid transporten hon också.
Tobbe gör ALLTID likadant med lastningen så det kan man ju lika gärna träna på hemma för nu borde man u veta hur man gör om man faktist kollar på PA!
Dom måste ju ta problem som dom faktist har en chans att lösa på bara 2 veckor.
Dock så jobbar inte en alla med Tobbe så jag förstår inte varför han får all cred. Han är jätte duktig men i stort sätt alla jobbar mer med andra tränare.
Första året va det en häst med lastningsproblem. andra året va det en där för lastningsproblem och en för ridning och lastning. I år är det en som inte vill gå in i transporten o en som inte vill stå i transporten. Och Tilda tränade ju endel vid transporten hon också.
Tobbe gör ALLTID likadant med lastningen så det kan man ju lika gärna träna på hemma för nu borde man u veta hur man gör om man faktist kollar på PA!
ShirleymacLaine
Mon 9 Apr 2012 22:14
1. Allting handlar nästan om samma problem, att hästen är ledaren.
Det är det Tobbe nog vill få fram, för han är ju mycket för frihetsdressyr och sånt.
2. Men de behöver också ha lite alldagliga problem, sånna enkla som varit med. För det är så många som har dessa problemen som tittar.
De ska ju med kunna dra nytta.
3. Lägret är i 2 veckor, de måste ta med ekipage som kan lösa sina problem på 2 veckor. Det är inte mycket tid för ett rejält arbete med en häst.
Men föstår din tanke om det hela, men de skulle nog behöva ha lite mera tid då :).
Det är det Tobbe nog vill få fram, för han är ju mycket för frihetsdressyr och sånt.
2. Men de behöver också ha lite alldagliga problem, sånna enkla som varit med. För det är så många som har dessa problemen som tittar.
De ska ju med kunna dra nytta.
3. Lägret är i 2 veckor, de måste ta med ekipage som kan lösa sina problem på 2 veckor. Det är inte mycket tid för ett rejält arbete med en häst.
Men föstår din tanke om det hela, men de skulle nog behöva ha lite mera tid då :).
Bengtssooon
Thu 10 May 2012 20:31
Det är ju bra att dom visar vanliga problem för då är de många som känner igen sig och vet hur dom ska tränan hemma, lastning är vanligt det vet jag men man behöver ju inte ha flera st med det varge år! Sen ska det ju vara problem som går att lösa på 2 veckor och dt kan ta tid att lösa problem som egentligen sitter hoss människan då dom inte ändrar hästen utan människan häst att agera
Michelle ღ Master
Mon 9 Apr 2012 19:33
Och Shirin som inte vågar hoppa. Jämför man med Julia som va med första PA, guuuud det där är ingenting... :/ Inget illa mot Shirin, men den där kunde hon lika gärna fått hjälp med på ridkolan...
Anonymous
Tue 10 Apr 2012 16:06
+2 hon hoppade liksom 1 m. Mer än vad jag vågar xD! Och hon hoppar ju iaf 60 cm. Och hon hoppar barbacka.
JuliaLeander
Mon 9 Apr 2012 19:26
den hästen som drog iväg och stack ryck lite i grimskaftet så fixar det sig, männskor måste TÄNKA..
Anonymous
Mon 9 Apr 2012 18:25
Som t.ex Nisses häst som är rädd för vatten? Asså det är något som hästen har kommit på att han slipper undan att hoppa, seriös han är ju inte direkt rädd för det, det är bara det dom tror... -.-
m-ternrud
Mon 9 Apr 2012 16:39
du är min förebild<3
nämen så jäkla sant! Vissa har ju verkligen problem, men de flesta grejer löser ju typ sig på 2-3 träningar!
nämen så jäkla sant! Vissa har ju verkligen problem, men de flesta grejer löser ju typ sig på 2-3 träningar!
PonnySmurf
Mon 9 Apr 2012 16:08
Håller inte med.. Dom får ju lära sig att motarbeta dessa "problem" som dom inte kan lösa själva utan behöver hjälp. Tycker att man ska söka hjälp om du inte kan fixa det själv :)
PonnySmurf
Mon 9 Apr 2012 16:09
Tobbe ser vilka han tror att han kan hjälpa och han sa det om han kunde ville han ta med alla till ponnyakuten :)
GotlandsPonnyn
Mon 9 Apr 2012 15:31
Håller med! Jag har problem med min ponny men söker hjälp av äldre ryttare och min tränare! Tycker de är bättre då dom känner min ponny väl!
ShirleymacLaine
Mon 9 Apr 2012 22:15
tänk på att lägret varar i 2 veckor, det är inte mycket tid för att fixa ett problem med en häst.
ryttarmupp
Tue 10 Apr 2012 13:56
nej jag vet, men man får ju mycket mer kritik och lär sig mer hur man ska hantera problemet ;)
ShirleymacLaine
Tue 10 Apr 2012 20:55
jo det klart, men de vill väl gärna att problemet ska vara borta när programmet är slut. att de nått sina mål, så att säga. :)
ryttarmupp
Wed 11 Apr 2012 07:55
det klart, men t.ex shirin hln är hopprädd. hon hoppade 1m utan problem, bort sätt från julia. jag har inget imot henne jag tycker som är fantastisk men det kunde hon faktiskt fått hjälp av ridakolan :) min åsikt
sofia gustavsson
Mon 9 Apr 2012 11:42
ja vissa har ju inte så stora problem, de kan man ju fixa med annan hjälp, men det finns ju faktiskt vissa där som förtjänar att va där..:)
1998milla
Mon 9 Apr 2012 11:16
Men vi vet ju inte vad som händer bakom kamerorna när dom är avstängda.. Vi ser ju bara vad som händer när dom är på.. Tobbe kanske hjälper dom när kamerorna är avstängda.. För dom tränar ju inte bara när kamerorna är på!
1998milla
Mon 9 Apr 2012 16:12
Ja, man kan ju inte bara döma efter det man ser på en halvtimme en dag i veckan..
Hodhr
Mon 9 Apr 2012 10:27
Ida ville ju ha hjälp att rida in Casanova så hon inte "gör fel" och sånt om du förstår.. ;)
Anonymous
Mon 9 Apr 2012 10:14
Ett litet problem stjälper ofta stora last. Dessutom så är det smart av Tobbe att inte lösa enorma problem han har ju faktiskt bara två veckor på sig och man vore korkad om man verkligen trodde att man skulle kunna lösa något stort på den korta tiden. Tobbe har ju dessutom sagt i första säsongen att han inte kan lösa något utan det han gör är att ge tankar och verktyg som ryttarna kan fortsätta jobba med när de sedan lämnar gården.
Anonymous
Mon 9 Apr 2012 10:15
Edit: "Tobbe har sagt att han inte kan lösa något på den korta tiden"
Anonymous
Mon 9 Apr 2012 10:08
det är ändå ryttaren som känner att ponnyn är tex svårlastad, inte du :) det kanske vart värre hemma, men tobbe har ju en massa knep!!
Anonymous
Mon 9 Apr 2012 09:53
Men herre guuuud, om ryttaren känner att dom har problem med sin häst eller bara något själv så söker dom in, och kommer med, klaga inte på andra. Man lär sig sjukt mycket av att vara med där, och ni som säger att tobbe suger kan ju ta sig dåååå
LoveYaBea
Mon 9 Apr 2012 15:36
håller med. om det är så störande sluta kolla. för ni kollar ju och sen klagar. varför kollar ni ens? ni tkr PA är sugit men varför kollar ni på det då?...
Anonymous
Mon 9 Apr 2012 09:41
Det borde heta ryttarakuten istället för ponnyakuten, efter som problemet nästan alltid sitter på ryttaren....
kilmarylrua
Mon 9 Apr 2012 08:41
Fast det med vattenmattor, det var ju bara att han inte drev tillräckligt MEN vattenmattor har jag själv som problem, har hft min ponny sen 2008 och han har alltid varit rädd för det. Han hatar det fortfarande, trots att vi har provat allt, lägga in den i boxen, i hagen, låtit han gå över den varje dag, lagt den på honom, lett han över den, låtit han hoppa olika mattor med och utan vatten, lagt vattenmattorna på hinderna. Funkar oftast hemma och ibland på träning men han är alltid rädd på tävling. Dock så har jag tävlat massa fälttävlan och det vattnet tvekar han inte ens att gå ner i. Har funderat båda åren om jag skulle söka dit för de, men nä, har bra tränare hemma och om jag inte kunnat lösa det på 4år så kan dem nog inte heller lösa det på 2 veckor...
kilmarylrua
Mon 9 Apr 2012 07:37
Nellie hade kommit med vilket problem hon än hade för hon är "känd" och kan ge dem höga tittarsiffror. Dem andra åren har dem tagit med jacob lv. Och nicholai. Finns tillochmed YT klipp där anna habringer säger det själv, det är fult som fan då anna habringer är tiffanys gamla hästskötare ( jacobs storasyrra) tillbaka till nellie... Hade hon sagt att hon nt kunde kratsa hovarna hade hon ändå kommmit med... Och sen har hon svarat på tidigare frågestunder innan PA där hon fått frågan, hur lång tid tar det att lasta stella? Och hon svarade " det tar la 5min". Fult gjort.
kilmarylrua
Mon 9 Apr 2012 23:29
Så du tror inte att nellie locka fram det? Varken hon eller hennes pappa var lugna och försiktiga?
Ewster
Mon 9 Apr 2012 05:25
Äntligen ngn som fattar att detta program bara är till för snobbiga ungar som vill synas i tv, för de är inte stora problem. O de som kommer dit bara har pengar, som inte annat folk har...
ShirleymacLaine
Mon 9 Apr 2012 22:19
detta var en snobbig kommentar. ytligt sagt.
lägret är i 2 veckor. Det finns måååånga som har desa problemen som varit med,ja! och en del har det mycket värre.
Men de ska också kunna dra nytta av detta alldagliga. Som igentligen alla skulle behöva tänka på när de är med hästar.
lägret är i 2 veckor. Det finns måååånga som har desa problemen som varit med,ja! och en del har det mycket värre.
Men de ska också kunna dra nytta av detta alldagliga. Som igentligen alla skulle behöva tänka på när de är med hästar.
☆ j o s e f i n p e t t e r s s o n☆
Mon 9 Apr 2012 00:41
håller med lite men endå inte, jag tycker att dom tar in fel personer asså dom måste värkligen ta in personer som har stora problem! eller flera som påvärkar varandra, Jag har många problem och tänker därför anmäla mig men min problem är inte så enkla, jag får ingen hjälp av min tränare och tror värkligen att PA kan hjälpa mig.
Men på sett och viss håller jag med dig :)
Men på sett och viss håller jag med dig :)
charlotte
Mon 9 Apr 2012 00:27
haha blev lite sur när tobbe ba "ja nu är det knappt en vecka kvar,kanske dags att ta tag i problemet" till nån, minns inte vem men.. ja
Anonymous
Sun 8 Apr 2012 23:41
Jag har sökt men mina problem är lösta nu innan. Eller han drar fortfarande i bland men han drar inte från volten längre så jag struntar nog i PA ;)) Finns lika bra tränare hemma som där!
Moa Skärgård
Sun 8 Apr 2012 23:11
men asså dom kan ju inte ta in allt för svåra problem som kommer bli omöjliga att lösa på så kort tid heller, eftersom att antagligen tittarsiffrorna kommer sjunka osv. och dom måste nog tänka på det också.
Anonymous
Sun 8 Apr 2012 22:59
Kan inget annat än hålla med. Tobbe gör ju ingenting. Han hjälper väl till med lastningen, men annars tar han bara in andra tränare som fixar resten.
Och Johannes, har han fått någon hjälp över huvudtaget?
Idag när man såg honom hoppa bana, hästen rusade ju lika mycket men ändå var "problemet löst". Och sen att hans hakband på hjälmen fortfarande är lika löst gör ju inte saken bättre. Han missuppfattade nog med "en knytnäve" under hästens käke och inte sin egen...
Näe, jag kan hålla på i evigheter..., men det pallar jag inte.
Tobbe vill få status & pengar, thats it! Vem visste vem Tobbe var innan ponnyakuten? Jag har t.o.m sett honom live för flera år sen, men det visste jag inte då.
Och Johannes, har han fått någon hjälp över huvudtaget?
Idag när man såg honom hoppa bana, hästen rusade ju lika mycket men ändå var "problemet löst". Och sen att hans hakband på hjälmen fortfarande är lika löst gör ju inte saken bättre. Han missuppfattade nog med "en knytnäve" under hästens käke och inte sin egen...
Näe, jag kan hålla på i evigheter..., men det pallar jag inte.
Tobbe vill få status & pengar, thats it! Vem visste vem Tobbe var innan ponnyakuten? Jag har t.o.m sett honom live för flera år sen, men det visste jag inte då.
Anonymous
Sun 8 Apr 2012 22:54
Shirin tycker jag har ett jobbigt problem som fan, ingen kan veta hur jobbigt det är om man inte själv varit med om det...
Likaså med Tilda, hon har/hade ett problem som man inte direkt löser själv...
Och hade jag varit Barry så hade jag nog aldrig vågat åka iväg någonstans.
Sen vet vi ju inte hur kunniga föräldrar dom har, hur bra kontakt dom har med sin häst osv, alla är inte NH proffs som löser sina problem på en dag.
Likaså med Tilda, hon har/hade ett problem som man inte direkt löser själv...
Och hade jag varit Barry så hade jag nog aldrig vågat åka iväg någonstans.
Sen vet vi ju inte hur kunniga föräldrar dom har, hur bra kontakt dom har med sin häst osv, alla är inte NH proffs som löser sina problem på en dag.
TeamK
Sun 8 Apr 2012 22:33
Jag tyckte den haflingern som nästintill fick sadeltvång o skena när hon satt upp på castingen... Hon behövde massa hjälp ju !
johanna ✿
Sun 8 Apr 2012 23:54
Menar ni Dusty som skenade iväg när hon hoppade upp? Eller drog iväg.
1. Han är ingen haflinger.
2. Nej inte avlivad, hon lämnade tillbaka honom
1. Han är ingen haflinger.
2. Nej inte avlivad, hon lämnade tillbaka honom
Anonymous
Mon 9 Apr 2012 09:21
om hon hade kommit med i PA hade hon kanske inte behövt lämna tillbaka honom :P
johanna ✿
Mon 9 Apr 2012 15:14
nej, men hon kom nog inte med för att tobbe ansåg inte att det var ett problem han kunde lösa på två veckor.
Nora
Sun 8 Apr 2012 22:32
Jag har funderat på att söka in till ponny akuten för något år sedan.
Men problemet skulle bli att komma dit och min häst har förmånga problem
+ jag vet hur man ska göra min ponny är bara en ponny som man får träna med i dagar, månader och år och när man har gjort det så tar man nästa sak i dagar, månader och år ;D
Men problemet skulle bli att komma dit och min häst har förmånga problem
+ jag vet hur man ska göra min ponny är bara en ponny som man får träna med i dagar, månader och år och när man har gjort det så tar man nästa sak i dagar, månader och år ;D
Anonymous
Sun 8 Apr 2012 22:25
Mahaha om ponnyakuten fortsätter ser ni mig där om jah kommer med :3
Anonymous
Mon 9 Apr 2012 16:16
jag skrev att veterinären sa att det INTE berodde på hovskabben, och hovskabb är ingen skada det är en sjukdom som går att behandla...
och vi tävlar inte på det sättet!
och vi tävlar inte på det sättet!
johanna ✿
Mon 9 Apr 2012 16:18
då läste jag väl fel då, men de verkar ändå vara ett konstigt beteende som inte är normalt.
Fast de är fortfarande dubbelmoral, hur kan hästen vara ridhäst/tävlingshäst samtidigt som den är sällskapshäst?
Fast de är fortfarande dubbelmoral, hur kan hästen vara ridhäst/tävlingshäst samtidigt som den är sällskapshäst?
Mariielinnea
Sun 8 Apr 2012 22:20
Men ni vet väl inte hur dom har det? Jojo, det är väl dåligt att just dom kom in och inte andra, men låna deras hästar och kolla hur det känns!!
ⒶⓦⒺⓈⓞⓂⒺ
Sun 8 Apr 2012 22:06
Fast även om hästarna inte har stora problem kanske ryttaren har det? Om en häst inte vågar hoppa högre höjder så kanske det gör ryttaren osäker. Hon som ska rida in sin ponny vill ha hjälp så att den BLIR rätt inriden, inte ett problem. Men ponnyakuten har aldrig sagt att man MÅste söka in om man har ett problem, utan att ifall man behöver hjälp. Och hon behövde hjälp med att få sin ponny rätt inriden. Tycker det var hiss/diss till din text. Nellie har också ett problem. När hennes häst gör sådär så bli hon rädd och osäker. Det kanske är lätt att säga att det där problemet är hur lätt som helst att lösa. Men när man blir rädd så är det svårt. Och där sherin? Hon är hopprädd. Det är också ett problem ifall man vill börja med hoppning. Och i Ponnyakuten ger dom tips som dom flesta ryttare inte vetat av innan dom kollat på programmet eller varit med. Tycker inte heller man ska säga något sånt här om man själv inte har sånna problem med sin egna häst. Då vissa inte ens varit där......
Menar inget illa med denna texten och vill inte ha massa klagande personer eller massa sånt.... :)
Menar inget illa med denna texten och vill inte ha massa klagande personer eller massa sånt.... :)
ysaf
Sun 8 Apr 2012 21:50
Hahah vafan håller med. Som det där med vatten, det kan man ju lixom lära in själv ju O_o
0706853493 ツ
Sun 8 Apr 2012 21:50
jag funderade på att söka in med min ung ponny men det verkar inte som det kommer hjälpa....
kilmarylrua
Mon 9 Apr 2012 07:41
Inte för att vara så, men det gör alla unghästar någon gång. Dem tämjer på gränserna!
0706853493 ツ
Mon 9 Apr 2012 08:32
nån gång han gör det varje ridpass varje dag..... minst 10ggr per pass vi kan hålla på upp till 2 och en halv timma med just att han ska sluta stegra
Anonymous
Sun 8 Apr 2012 21:47
Håller med, min häst gjorde lite likadant som Stella, och då tog vi bort rampen och lät honom hoppa på, 5 minuter, check!
JenniferKokk
Sun 8 Apr 2012 21:47
Fast problemen som är med i programmet är nog meningen att vara "mindre" dvs kortsiktiga problem. "svårare" problem är mer långsiktiga, och är inget som är meningen att börja med när man bara har två veckor på sig...
Arklys
Sun 8 Apr 2012 21:37
kan inte annat än att hålla med men för barn med ej hästkunniga föreldrar eller nån tränare i närheten kan det ju va bättre att söka till PA. :)
Anonymous
Sun 8 Apr 2012 21:36
Är han på hästen Nisse med bara för att hans häst inte vill hoppa vattenmatta?
Elin
Sun 8 Apr 2012 21:43
men han vill ju tävla fältävlan, men asså då har dom inte vatten mattor utan vattaengravar. Så vrf träna på vatten matta? xd
Anonymous
Sun 8 Apr 2012 21:44
Det är ju typ samma sak, men undrade om han BARA var med för just det?
Anonymous
Sun 8 Apr 2012 21:52
Nej min häst är också verkligen livrädd för vattenmattor och tävlar också fälttävlan och där behövs ju för det mesta bara gå igenom vattnet :)
Anonymous
Sun 8 Apr 2012 21:35
Jag vill ha HÄST-akuten! Det finns faktiskt folk som har hästar över ponny-måttet som har problem!
Elin
Sun 8 Apr 2012 21:48
:/ min häst sticker med mig som om att hon inte känner mig på ryggen.. isf måste jag ha pellham bettet men det vill jag inte =/
snelkorv
Sun 8 Apr 2012 21:35
Tror mer ponnyakuten är till för att hjälpa de som har små problem hemma. Man tar ett exempel och samtidigt hjälper man 1000tals andra som har samma problem, och tobbe är sjukt duktigt och otroligt pedagogisk. Han ska ha all cred. Det finns sjukt många som har svårlastade hästar eller hästar som vägrar hoppa, och det får man bra mycket hjälp med genom att bara sitta och titta.
PhotoSketch
Sun 8 Apr 2012 22:22
+2 . man kan ju inte starta på ett mega problem jag menar de har på sig 2 veckor . Om det är ett skit svårt problem hinnder de ju knappt komma någonstans och då blir det ju svårare att fortsäta ensam :s
snelkorv
Mon 9 Apr 2012 10:54
Precis. Vill man inte kolla på PA och tycker det suger och att Tobbe tror han kan allt, så ska man inte kolla på det heller. Skaffa er en "riktig" tränare ni istället :)
StellaDuvander
Sun 8 Apr 2012 21:30
Nellie sa själv att det bara tog fem minuter att lasta Stella innan PA.. då är väl hästen inte direkt svårlastad eller?!
StellaDuvander
Sun 8 Apr 2012 21:48
Isf har hon skrivit något liknande innan också, att det inte tog så lång tid då heller. Eller så har jag missuppfattat allt :)
joshafajn
Sun 8 Apr 2012 21:29
Då tycker jag att du ska lösa alla problem hemma helt själv. De du tog med är lite överdrivna att söka med. Men en häst är fanemej inte lätt att få in i transporten om den har bestämt sig. Har du tänkt på hur mycket träning det är bakom kamerorna?
Hiss-Diss
Sun 8 Apr 2012 22:05
stella är INTE SVÅRlastad. Visst , hon kanske inte går in på första försöket, men det gör henne inte svårlastad.
Avem
Sun 8 Apr 2012 21:26
Tycker det enda problemet som man borde uppmärksammas är Tildas och Kimberly för det är viktigt att veta vad som kan hända om hästen får bestämma. Men t.ex det här med lillen på jätteponnyn? Hur många gånger har hans problem kommit upp? 1 gång.
Åhh såg jättemånga proböem på castingen som jag ville skulle komma med, som ponnyn som la sig ner.
:(
Åhh såg jättemånga proböem på castingen som jag ville skulle komma med, som ponnyn som la sig ner.
:(
Avem
Sun 8 Apr 2012 22:09
Ja, men det var en ponny som typ bara slängde sig ner på marken när man red h*n, Tobbe trodde det var ett kommando men jag skulle tycka det vore intressant att veta hur man upphäver ett kommando, i fall man nu skulle råka köpa en häst som gör något man inte önskar ;)
Anonymous
Sun 8 Apr 2012 21:26
Håller me! undra hur många svårlastade hästar som söker in i år. Han kör samma saker med alla så varför gör man det bara inte hemma??
LillaGangster
Sun 8 Apr 2012 21:24
HÅller me! Och det med att hon julia var hopprädd.. vafan öva på det hemma.
Dom vill nog bara vara med i ponnyakuten för att bli kända. Jag tänkte söka in förra året då Gangster hoppade över bommen med frammbenen och som tur var hoppade han tillbaka men han gjorde det MINST 20 gg när vi åkte hem från tävlingar men det visade sig bara vara att han är extremt känslig och blev lite för varm
Dom vill nog bara vara med i ponnyakuten för att bli kända. Jag tänkte söka in förra året då Gangster hoppade över bommen med frammbenen och som tur var hoppade han tillbaka men han gjorde det MINST 20 gg när vi åkte hem från tävlingar men det visade sig bara vara att han är extremt känslig och blev lite för varm
LillaGangster
Sun 8 Apr 2012 21:45
Jaa han e lite pigg i skogen. Han kan sticka iväg lite någon gång har han väll gjort det. Vi söker in t PA nu!! x)
Anonymous
Sun 8 Apr 2012 21:23
Är du säker på att du själv skulle kunna klara av det då? Det är inte ens dom själva som har valt att få vara med heller.
Anonymous
Sun 8 Apr 2012 21:34
Ja, de har sökt? Det är fortfarande inte dom som valt att _delta_
Anonymous
Sun 8 Apr 2012 21:39
Hahaha, fattar inte hur du kan få det till att dom inte valt det själva? dom sökte ju om dom inte ville vara med kunde dom först inte sökt och annars sagt att dom inte ville vara med när dom ringde hem till dom ..
joohannalarsson
Sun 8 Apr 2012 21:23
många söker nog för att då kan man ''bli känd'' på dv och om man har blogg osv..
Essum
Sun 8 Apr 2012 21:22
Hin tjjej som vill ha häst att rida in, snällare häst får man leta efter, jag har en quarter valack på 4 år som är nyss inriden, har inte bockad skenat , har inte gjort någon ting, snällare häst än han får man leta eftter... :)
Anonymous
Sun 8 Apr 2012 21:21
minns hur jävla måna ville att jag skulle söka förra året..
men jag har klarat nästan alla problem,HELT själv :c
men jag har klarat nästan alla problem,HELT själv :c
201 comments on this photo
Directlink:
http://dayviews.com/hiss-diss/503986230/