Wednesday 30 May 2012 photo 2/5
|
Annons
Comment the photo
Nero-ss
Fri 8 Jun 2012 14:20
Det är ju en reflex att man håller kvar jag gjorde så själv när jag flög av
Western-riding
Sun 3 Jun 2012 16:41
Läste kommentarerna där nere om säkerhets stigbylgar. Jag ramlade av en häst med säkerhets stigbyglar men jag fastnade, hästen började sparka mot mig. De som red i min grupp sa att det bara var centimeter från huvudet. Just saying.
Anonymous
Sat 2 Jun 2012 17:07
Är det bara jag eller var det någon som skratta? ^^
Anonymous
Fri 1 Jun 2012 22:07
Ni sitter och är ledsna för hästens skull.. Okej det såg inte så kul ut, men tänk på ryttaren som lika gärna skulle ha kunnat blivit trampad och dött?
Vattenpuss
Wed 30 May 2012 22:01
Tror inte att det är det första man tänker på när något sådant händer.
Anonymous
Wed 30 May 2012 21:14
Hon är modig som lägger upp detta, själv hade jag aldrig gjort det..
sannawi
Wed 30 May 2012 20:52
hon skrev att hon inte ville släppa tyglarna för att foten satt fast i stigbygeln..
ryttarmupp
Wed 30 May 2012 20:38
Skrev till henne, Bitchhade imot sig jäkligt :( släpper alltid!! ( jag då)
Karinemiilia
Wed 20 Jun 2012 15:28
Måste ju bara lägga mig i hehe, säkerhetsstigbyglar med snoddar är inte alltid bra :(( Varit med många ggr om att de inte löst ut när ja trillat av, samt att de löst ut när ja ridit normalt xD
ryttarmupp
Wed 20 Jun 2012 16:04
det är ändå alltid bra att ha dom ! ändå om det händer 2-3 grr att dom inte utlöser ;)
Fanny Åberg
Wed 30 May 2012 20:33
herregud, släpp tyglarna -.- släpper alltid tyglarna när sånt händer, tar tag i manen eller flyger av, mycket bättre för hästens mun ! :o
*inga kommentarer om det jag skrev tack !*
*inga kommentarer om det jag skrev tack !*
Vattenpuss
Wed 30 May 2012 22:00
Om du skriver något får du ju vara beredd på att folk skriver tillbaka?
Fanny Åberg
Wed 30 May 2012 22:03
det vet jag men får alltid massa skit för vad jag än skriver, ändrar aldrig min åsikt eller vetskap.
Vattenpuss
Wed 30 May 2012 22:05
Om du inte ändrar dig borde det ju inte göra någonting om någon säger emot. Stå på dig istället för att skriva att du inte vill ha några kommentarer...
Fanny Åberg
Thu 31 May 2012 20:12
skriver så för att slippa bråk. har blivit tvungen att blockera flera stycken som stör sig på mina åsikter..
Anonymous
Wed 30 May 2012 20:26
Seriöst. Nu har jag nästan tappat tålamodet på dehär.. Ska ni börja klaga på hur man trillar av nu också?
eemeliesjoberg
Fri 1 Jun 2012 16:48
lol, orkar inte klaga mer. Hon gjorde fel med att hålla kvar det förstör hästens mun JA det gör det. Men vad skulle hon gjort om hon fastnade så som hon sa, något mycket allvarligare kunde ha hänt.
Hiss-Diss
Fri 1 Jun 2012 16:51
men om du tittar på filmen så ser du att hon håller kvar även när hon inte sitter fast i stigbyglen!
eemeliesjoberg
Fri 1 Jun 2012 16:52
jaa ser de, det är faktiskt fel det, men honkanske var chockad :)
Maoa
Wed 30 May 2012 19:55
Tack tror jag? Lite svårt när min fot är i stigbygeln när detta händer vilket inte kommer med på filmen!
Så jag kan säga att jo jag vill ju hellre släpas efter hästen?! nej!
Så jag kan säga att jo jag vill ju hellre släpas efter hästen?! nej!
Anonymous
Wed 30 May 2012 21:33
Du hade ingen tid att kunna välja av om du skulle hålla kvar eller inte. Tyckte de va dumt över att dissa HUR man trillar av. Man gör ju Lixom inte de med vilje?
ponnybusarna
Wed 30 May 2012 18:28
Visst synd om hästen.. Men var jag seriöst den enda som tänkte "tid inte förbi hindret, stanna och bestraffa hästen!" första gången den stanna?
Okej lät kanske en aning brutalt.. Men jag hade iaf rappat till den :p
Okej lät kanske en aning brutalt.. Men jag hade iaf rappat till den :p
Hiss-Diss
Wed 30 May 2012 21:47
@ponnybusarna jag håller med dig till 100. Men man kan inte nämna ordet spö på denna sidan innan man blir kallad djurplågare.
Adoette
Wed 30 May 2012 21:50
Det är väl det man är? Visst att peta till den ibland, men som bestraffning är FEL och riktigt elakt.
ponnybusarna
Wed 30 May 2012 21:54
Genom våld, slå en häst, kränka en häst!! WTF, okej du verkar ha fått det om bakfoten! Och att du kallar mig djurplågare är fan det mest patetiska jag någonsin hört! Och dessutom att du verkar tro att en häst inte kan vara farlig skrämmer mig! Hästar kan bli farliga rädda/inte rädda rätt/fel behandlade. Det behöver inte betyda just att dom skulle gå till attack eller något liknande! Dessutom hästar är INTEINTEINTE korkade! Dom vet vad dom ska göra! Och att dom lyder oss 1 timme om dan betyder inte att vi är värsta hemska ledarna. Lyssnar hästen jag rider bra på mig i 30 min ungefär så är den fri efter det! Och tro mig jag känner till hästarnas kroppspråk och olika reaktioner! Och jag kan säga att jag aldrig någonsin suttit på en häst som blivit rädd för att jag gett den ETT rapp! ALDRIG! Alla hästar kan ta en tillrättavisning!
Men ja, detta samtal leder ingenstans, ingen av oss kommer ändra åsikt! Ska bara säga en sak klart och tydligt! Jag har aldrig SLAGIT en häst, aldrig trängt en häst eller gjort en häst osäker! Någonsin! Och jag rider och tar han om runt 40-50 olika hästar varje månad! Man lär sig läsa alla hästar efter ett tag, även om man bara känt dom
I två dagar :)
Ursäkta rörig text...
Men ja, detta samtal leder ingenstans, ingen av oss kommer ändra åsikt! Ska bara säga en sak klart och tydligt! Jag har aldrig SLAGIT en häst, aldrig trängt en häst eller gjort en häst osäker! Någonsin! Och jag rider och tar han om runt 40-50 olika hästar varje månad! Man lär sig läsa alla hästar efter ett tag, även om man bara känt dom
I två dagar :)
Ursäkta rörig text...
skogsrusset
Wed 30 May 2012 18:07
de är väll inte direkt lätt att komma ihåg att släppa tyglarna när man flyger så xD
FiSHMAS
Wed 30 May 2012 21:43
"Nu ska jag lära mig att inte släppa hästen för allt i världen"?
Rider/håller på med hästar en längre tid så blir det en reflex.
Rider/håller på med hästar en längre tid så blir det en reflex.
Adoette
Wed 30 May 2012 21:44
Jag själv är dock väldigt van att ramla av så brukar bara släppa allt, blunda, slappna av och hoppas på det bästa. dock spänner sig nästan alla när man flyger!
AlexanaForever
Wed 30 May 2012 17:56
visst att man kanske håller i typ 1 sekund, men vi har faktiskt ca 1 sekunds reaktionstid, så efter 1 sek ska vi ha släppt tyglarna. Hon är dessutom i ett ridhus, vart ska hästen springa.. ? Nej.. känner man att de tar emot släpper man helt enkelt tyglarna..
Anonymous
Thu 31 May 2012 07:19
Jag vill fortfarande inte bråka, jag skrev inte första kommentaren för att du blev irriterad utan jag skrev att det inte var förbjudet att skriva i din kommentar. om du nu är så känslig så ska du väl inte skriva en kommentar, Jag tycker det inte är kul att bråka, det var ju det jag skrev?
Jag skulle kunna säga allt det här till alla åldrar, vad spelar det för roll vilken ålder DU har?
Nej ta och väx upp, du får väl tåla en kommentar om du ska kommentera.
Vafan finns det att vinna? Jag försöker inte vinna någonting. men det kanske du gör?
Jag skulle kunna säga allt det här till alla åldrar, vad spelar det för roll vilken ålder DU har?
Nej ta och väx upp, du får väl tåla en kommentar om du ska kommentera.
Vafan finns det att vinna? Jag försöker inte vinna någonting. men det kanske du gör?
AlexanaForever
Thu 31 May 2012 07:25
De e klart att du vill bråka? :) annars hade do inte fortsatt att hålla på och leka lillgammal :) du vet inte någonting om mig, så försök inte ens. Du kan hålla dig till din egna kommentar nästa gång istället för att skapa bråk, ok? Nu skrev jag inte ens åt dig från början men du tog väl åt dig, inte fasiken vet jag varför. Men varför lägger du inte dig i alla andras kommentarer, du som vet allt??
Anonymous
Thu 31 May 2012 07:28
När sa jag att jag vet allt? Nej just det, nej jag har själv många erfarenheter av avramlingar.
Jag tror mer det är du som vill bråka, för även fast du inte skulle svara så svarade du ändå.
Nu slutar jag iaf svara så får du väl skriva i din kommentar här bäst du vill om du inte tål det.
Varför skulle jag ta åt mig? Kan du möjligtvis sluta tro du vet allt om mig? jag vet inte allt om dig, nej.
Jag tror mer det är du som vill bråka, för även fast du inte skulle svara så svarade du ändå.
Nu slutar jag iaf svara så får du väl skriva i din kommentar här bäst du vill om du inte tål det.
Varför skulle jag ta åt mig? Kan du möjligtvis sluta tro du vet allt om mig? jag vet inte allt om dig, nej.
AlexanaForever
Thu 31 May 2012 07:32
Innan du tvunget började tjaffsa emot skrev jag "förlåt om jag verkar otrevlig men jag orkar bara inte" har du ett seriöst fel eller orkar du bara inte läsa?? Man behöver inte alltid skriva punkter eller "-.-" smileys för att vara otrevlig lilla du.
Anonymous
Wed 30 May 2012 17:43
DISS TILL SÅNAHÄR TEXTER. Sluta hänga ut folk såhär.
I-lovemyangel
Wed 30 May 2012 20:15
haha hur kan du sitta och påstå att jag är omogen när du bara läst av mig från en data skärm. jag kanske har världens problem och blev väldigt djupt deprimerad nu
Maoa
Wed 30 May 2012 20:17
amen jag menar jag skrev ju "det var ju inte DU som red hästen" så skrev du"klart det var"
det kallar jag inte moget
det kallar jag inte moget
Lucretia
Thu 31 May 2012 22:37
Om hon som la upp bilden ville uppmana folk till att släppa tyglarna då de trillar av, så hade hon kunnat skriva det utan att lägga upp någon särskilld bild/film på någon.
Men det är ju bara min åsikt bland tusen andra...
Men det är ju bara min åsikt bland tusen andra...
I-lovemyangel
Wed 30 May 2012 17:43
Där hinner man fan lätt släppa tyglarna!
Vilka puckon som skriver att det "inte är så lätt"
vadå är dom efterblivna eller det är klart som fan att de går att släppa tyglarna det går någon sådär hundra dels sekund att göra det -.-
vi människor har ju fan bra reflexer, nej man ska inte skylla på sånt trams..
(haha känner att de kom lite ilska med i denna kommentaren) :)
Vilka puckon som skriver att det "inte är så lätt"
vadå är dom efterblivna eller det är klart som fan att de går att släppa tyglarna det går någon sådär hundra dels sekund att göra det -.-
vi människor har ju fan bra reflexer, nej man ska inte skylla på sånt trams..
(haha känner att de kom lite ilska med i denna kommentaren) :)
Maoa
Wed 30 May 2012 20:08
har jag sagt att jag dött?
Nej! juste, bara att det är lite skillnad för dig och sitta bakom en skärm och säga att " det har också hänt mig" jo men det kanske det har, det har liksom ingen betydelse dock!
Så sedan så var ju ALLT detta en olyckshändelse så jag skulle ju aldrig göra illa hästen frivilligt om du tror det?
Nej! juste, bara att det är lite skillnad för dig och sitta bakom en skärm och säga att " det har också hänt mig" jo men det kanske det har, det har liksom ingen betydelse dock!
Så sedan så var ju ALLT detta en olyckshändelse så jag skulle ju aldrig göra illa hästen frivilligt om du tror det?
I-lovemyangel
Wed 30 May 2012 20:14
nej men det verkar ju så :)
varför skulle det inte ha någon betydelse? om du säger att jag inte vet vad jag snackar om och sen har jag visst det då har det ju betydelse.
Det är klart jag inte tror att du skulle göra illa hästen frivilligt men vår poäng här e liksom att vi tycker att du borde släppa hästen tidigare.. ist för att ta det negativt så se det positivt som något du kan tänka på till nästa gång eller helt enkelt så behöver du inte bry dig om vad här står och ta det så som du ser det som ;p
varför skulle det inte ha någon betydelse? om du säger att jag inte vet vad jag snackar om och sen har jag visst det då har det ju betydelse.
Det är klart jag inte tror att du skulle göra illa hästen frivilligt men vår poäng här e liksom att vi tycker att du borde släppa hästen tidigare.. ist för att ta det negativt så se det positivt som något du kan tänka på till nästa gång eller helt enkelt så behöver du inte bry dig om vad här står och ta det så som du ser det som ;p
Maoa
Wed 30 May 2012 20:15
jo bara att detta är ju ingen vardag för mig att trilla av så? haha så jag får väll bara s fram emot nästa avramling och tänka på tyglarna. Bara att jag släpper ALLTID annars! ^^
Rodnezza
Wed 30 May 2012 17:39
Att inte släppa tyglarna som hon gjorde är en ren reflex av oss människor.
Vi är sådana som drar emot oss kroppsdelar (inklusive fingrar) när vi blir rädd eller får ont. Tänkt dig själv när du skär dig i fingret, vad gör du? Du drar oftast fingret mot dig och inte ifrån dig? Eller hur.
Ett annats exempel när du blir rädd, någon knuffar ner dig på marken, vad gör du? Drar händerna mot kroppen. Right?
Så att släppa tyglarna och öppna fingrarna är egentligen att gå emot vår "natur" och något man måste lära sig.
Vi är sådana som drar emot oss kroppsdelar (inklusive fingrar) när vi blir rädd eller får ont. Tänkt dig själv när du skär dig i fingret, vad gör du? Du drar oftast fingret mot dig och inte ifrån dig? Eller hur.
Ett annats exempel när du blir rädd, någon knuffar ner dig på marken, vad gör du? Drar händerna mot kroppen. Right?
Så att släppa tyglarna och öppna fingrarna är egentligen att gå emot vår "natur" och något man måste lära sig.
Rodnezza
Wed 30 May 2012 17:59
Dock kan jag tycka att när hon blir dragen på marken så borde man känna att man ska släppa men hon har troligtvis välrigt svårt för det.
eemeliesjoberg
Wed 30 May 2012 20:39
Klart att hon bör släppa då, men det är inte så lätt man blir chockad osv, hon blir ju 100gr mindre än hästen när man ligger på baken och hoppar upp och ner pga av att hästen drar, just sayin' :)
Miraeff
Wed 30 May 2012 17:39
I en sådan diskussion så är nog det sista man tänker på att släppa tyglarna, just sayin it. Asså tror inte heller det första du skulle göra var att släppa tyglarna
eemeliesjoberg
Wed 30 May 2012 17:21
Diss till dej att du dissar detta. En sak man kanske försöker lära in sig? Man hinner inte tänka och kom inte med att det ska vara en reflex alla vet det. Själv jag släpper alltid vet inte varför ingen vana ingen reflex bara händer på en gång, och jag har den typen av häst som springer raka vägen hem.
eemeliesjoberg
Wed 30 May 2012 17:24
Klart hon inte tänkte. '' mohhaha nu ska jag skada hästen'' man kan va så chockad så man bara inte släpper.
Anonymous
Wed 30 May 2012 19:53
Haha det du sa om hiss-diss på lektionen.... Haha du kan verkligen inte släppa det :*
Anonymous
Wed 30 May 2012 21:45
hihi, tragiska spanskalektioner så varför inte diskutera deeeej? :D
Anonymous
Wed 30 May 2012 17:49
och att släppa tyglarna är ju inte den första tanken man får upp i huet :)
Anonymous
Wed 30 May 2012 16:37
Lättare sagt än gjort. Vissa håller kvar tyglarna automatiskt bara. När man är på väg att trilla av tänker inte alla "släppsläppsläpp".
Man håller kvar omedvetet.
Man håller kvar omedvetet.
Anonymous
Wed 30 May 2012 16:53
Ja, för man brukar ju trilla av 10ggr per ridpass så man hinner träna :)
Anonymous
Wed 30 May 2012 17:21
Jag har svårt att släppa tyglarna, reflex från att jag hade en hingst som jag inte gärna ville tappa när jag var på uteritter... Det är verkligen sämst att hålla kvar, både ryttare å häst kan göra sig skitilla!! Jag brukar försöka låta bli att ramla av ;)
Anonymous
Wed 30 May 2012 17:28
Håller med dig helt :) Jag vill släppa, men det är inget man tänker på. Så anklaga hon på filmen är fel
Anonymous
Wed 30 May 2012 17:55
Visst en Diss till det i allmänhet men elakt mot personen i fråga då hon kanske ville släppa men panikade eller nått!! Vet inte hur många gånger jag stått på ridbanan å skrikit "släpp tyglarna" åt nån elev som ramlat, dom håller ju inte kvar med flit lixom :/
Anonymous
Wed 30 May 2012 16:32
håller med SLÄPP! jag släpper alltid, det spelar ingen roll var jag är. jag vill inte skapa obehag eller sår i munnen på min häst...
Maoa
Wed 30 May 2012 19:57
så du hade haft reflexen av att släppa tyglarna när foten är i stigbygeln när detta sker?! nej skulle inte tro det!
hannapeterssonn
Wed 30 May 2012 16:31
släpper alltid oavsett, auomatiskt! hästen kan ju få rejäla munsår om man drar så mkt i munnen..
LoveYouMakkan
Wed 30 May 2012 16:29
http://youtu.be/4AvUqihQPww
HAHAH BARA JAG SOM BÖRJAR ASG AV DENNA FILMEN,
asså, in i ett träd, amagash.... XDDD
HAHAH BARA JAG SOM BÖRJAR ASG AV DENNA FILMEN,
asså, in i ett träd, amagash.... XDDD
Hiss-Diss
Wed 30 May 2012 16:45
de första va ganska roliga x'd gillar dock inte när hästarna slår sig..
Anonymous
Wed 30 May 2012 16:46
Nej dom fick ju verkligen ont, där skrattade jag inget, men den fösta, var tvungen visa farfar xd
ChivasBejjb
Wed 30 May 2012 16:23
Nu kommer lilla jag, och jag blir lite sur åå dej för utomhus håller man kvar för att hästen inte ska springa iväg och trassla in sej eller bli påkörd, men vadå? Kan inte hästen springa iväg och trassla in sej samt skada andra runtomkring då? Nej då håller jag hellre kvar och hästen får ett litet ryck i munnen än att fler ska skada sej! ;)
I-lovemyangel
Wed 30 May 2012 17:45
Klart det är större risk med att inte släppa tyglarna och rycka hästen i munnen, hästar har 99.9 % alltid koll på var dom sätter sina hovar/ben så ja risken är inte så stor att den gör det.
I-lovemyangel
Wed 30 May 2012 17:51
vadå beror på vilken häst man har? klart de inte gör, ren fakta att hästar vet var dom sätter hovarna, samma sak fall en häst trampar på dig så är hästen i stort sätt alltid medveten om att den gjorde det
ChivasBejjb
Wed 30 May 2012 17:58
det är ganska ofta som människor, endel är klumpigare än andra, jag har sett på många tävlingar då hästar har bara skenat runt på banan efter att ryttaren har ramlat av,
ffelicii4
Wed 30 May 2012 16:17
Hhaha , asså precis som domiw säger där nere . kanske inte de första man tänker på när sån där händer. Hahah de går typ hur snabbt som helst. Och de såg mer ut som om hon fastna med händerna i tyglarna oxå. Hästen drar ju iväg så hon kan la inte få ut händerna direkt! Tänk lite på vad du dissar ..
Anonymous
Wed 30 May 2012 16:22
Eller hur, inte direkt så att du planerar hur du ska trilla av och hur du gör det. :p du vill ba överleva, iallafall jag x)
Anonymous
Wed 30 May 2012 16:26
ja det är sant, men hade det vatt att hon trassla in händerna i tyglarna så kan hon inte hjälpa det ju. vi vet ju inte hur det gick till eller så, vi kan bara dömma ifrån en suddig film.
Anonymous
Wed 30 May 2012 16:13
kanske inte det första man tänker på när sånt där händer. man hinner ju inte ens tänka.
Anonymous
Wed 30 May 2012 16:17
och eftersom du skriver överallt att det är ngt man måste lära sig, hon kanske försöker? det kan ju ha vart en gång det hände, där hon inte hann.
Loreai
Wed 30 May 2012 16:03
Jättelätt när hästen slänger sig åt sidan i 120. Har själv ridit den hästen och vet hur opålitlig han är i hoppningen.
supergalaxychey
Wed 30 May 2012 16:01
När jag rider ute i skogen så är jag alltid typ beredd på att hålla kvar, men inte i paddock/ridhus för där kommer den ju ingenstans :p men i skogen är det liksom "hellre ett ryck i munnen än en påkörd/bortsprungen"
Janin-aa
Wed 30 May 2012 16:01
reflex och reflex. viljan kan ju vara rätt stark den oxå.
jag tänker alltid på att släppa tyglarna när jag åker av. Visserligen har det hänt att jag trasslat in mig, :( men det är som du säger, att släppa tyglarna är en reflex man bör träna in!
jag tänker alltid på att släppa tyglarna när jag åker av. Visserligen har det hänt att jag trasslat in mig, :( men det är som du säger, att släppa tyglarna är en reflex man bör träna in!
Anonymous
Wed 30 May 2012 16:00
14. Jag fick en rosa mercedes cabbe utav mina föräldrar i födelsedags present men jag känner inte för att ta körkort.
detta skrev mirella på bloggen, VAD ÄR DET MED HENNE OCH BILAR? HAHAHAHAH
detta skrev mirella på bloggen, VAD ÄR DET MED HENNE OCH BILAR? HAHAHAHAH
Anonymous
Wed 30 May 2012 15:51
fast om man ramlar av ute så släpper mani nte gärna hästen = reflex att hålla kvar i tyglarna :p
Anonymous
Wed 30 May 2012 15:44
OJ vad fint hon höll ihop hästen! :D :D NÅÅÅÅT
Anonymous
Wed 30 May 2012 19:52
Nej det tror jag inte, men jag kan rida i hop en häst. Typ som att lära sig cykla, du lärej nog också en dag!
elinvarupptaget
Wed 30 May 2012 15:44
Det är ren reflex att man håller kvar tyglarna när man ramlar av ;P
☼ßµmßiëJump
Wed 30 May 2012 15:40
HALLÅ?!?!?!? NÄR SKA FOLK LÄRA SIG ATT MAN HÅLLER KVAR I TYGLARNA AV EN REN REFLEX!!!
Anonymous
Wed 30 May 2012 15:45
detta hade kunnat hända vem som, det absolut jobbigaste är att hon la upp den. det är som att BE någon hata en!
Anonymous
Wed 30 May 2012 15:36
varför i helvete lägger man upp något sånt?
vill man bli HATAD eller?
jag förstår inte riktigt.
även om det var en olycka, fine, så ger inte det bra bild av den ryttaren!
vill man bli HATAD eller?
jag förstår inte riktigt.
även om det var en olycka, fine, så ger inte det bra bild av den ryttaren!
Hiss-Diss
Wed 30 May 2012 15:40
ELLER HUUUUUR. Vem fan lägger upp en video där dom drar sönder hästen? vaaaarför?!
Hiss-Diss
Wed 30 May 2012 15:39
har jätte många tips i PM just nu om yt videos, så jag tar de jag tycker är bäst och när jag vill publicera någon video :)
'emma
Wed 30 May 2012 15:30
Vadå diss..? xdd
Jag tror inte att man hinner tänka så långt att man tänker; Oj, släpper jag inte tyglarna nu kommer min häst bryta nacken.
Jag har fått lära mig att trillar man av ska man hålla kvar hästen om det går, annars kanske den t ex springer ut på en bilväg och blir påkörd. Då tror jag det är bättre med en liten skada i munnen som går att läkas, än att hästen blir påkörd och måste avlivas/får brutna ben.
Jag tror inte att man hinner tänka så långt att man tänker; Oj, släpper jag inte tyglarna nu kommer min häst bryta nacken.
Jag har fått lära mig att trillar man av ska man hålla kvar hästen om det går, annars kanske den t ex springer ut på en bilväg och blir påkörd. Då tror jag det är bättre med en liten skada i munnen som går att läkas, än att hästen blir påkörd och måste avlivas/får brutna ben.
Anonymous
Wed 30 May 2012 15:28
Sicken idiot! Det är skillnad på att släppa en häst i ett ridhus och att släppa den utomhus, utomhus ska man ju helst hålla kvar om man kan, tycker jag, så hästen inte blir överkörd men i ett ridhus så kan den ju inte bli överkörd!
'emma
Wed 30 May 2012 16:03
Ja, och då dissar du en tjej för att hon gjorde ett fel? moget känner jag.. Jag tycker den här bdb;n är väldigt oseriös. Vem är det som äger den? En 10 årig tjej eller kille som försöker bli populär genom att dissa andra? ugghhh.. ;o
Hiss-Diss
Wed 30 May 2012 16:09
ingen har tvingat dig att läsa stumpan. SKulle det varit uppmärksamhet jag vart ute efter skulle jag gett ut mitt namn,
'emma
Wed 30 May 2012 16:15
nope, men allt man säger måste inte alltid vara sant,
du, jag har lagt av för jag orkar inte den här bdb;n nå mer tyvärr. :)
du, jag har lagt av för jag orkar inte den här bdb;n nå mer tyvärr. :)
Anonymous
Wed 30 May 2012 15:27
I början förstår jag henne, men hon hänger kvar lite väl länge.
Det var förmodligen inte med meningen dock.:)
Det var förmodligen inte med meningen dock.:)
Anonymous
Wed 30 May 2012 15:20
håller helt klart med er, ma ska släppa tyglarna i ett sånt läge. men är faktiskt inte alltid man hinner tänka så långt i ett sånnt läge, allting går skitfort, inte alltid man hinner reagera & göra som man borde!
Hiss-Diss
Wed 30 May 2012 15:22
Det är bland det första man lär sig, det ska vara en reflex att släppa tyglarna. Okej att hon inte släpper tyglarna när hon sitter på hästen och den stegrar, men hon hänger ju efter hästen ett bra tag.
Anonymous
Wed 30 May 2012 15:26
Kan säga de första jag fick lära mig va att aldrig släpa tyglarna även fast man trillade av.
PonnySmurf
Wed 30 May 2012 15:20
Man hinner ju inte tänka... Tror inte det var så ryttaren tänkte. ;)
359 comments on this photo
Directlink:
http://dayviews.com/hiss-diss/505900497/